Ez igaz, eggyel-kettővel többet kell rúgni, mondjuk engem az elején megviccelt, mert nem húztam fel rendesen a szívató pöcköt, kb félúton megakadt, aztán rúgdoshattam mire beindult!
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
És csak sokadjára jöttem rá, mi a hiba!

Ez van!

Ez igaz, eggyel-kettővel többet kell rúgni, mondjuk engem az elején megviccelt, mert nem húztam fel rendesen a szívató pöcköt, kb félúton megakadt, aztán rúgdoshattam mire beindult!
Adtak hozzá gumicsövet, azzal a szívócsonkhoz, 250-es ETZ szívócsővel pedig a legszűrőhöz.
Helló!
A Binget felrakod és megy. De legalább drága. A ~kínai, olcsó, de legalább faragni kell, fúvókázni, állítgatni~. Kinek a pap, kinek a papné.Tony91 írta: ↑2020.01.23. 11:40Ellenben nem 60-70 ezer Ft, és minimum ugyanannyi km-t elmegy gond nélkül. Ha meg az a gond, hogy fúvókázni, beállítani kell, készítettünk hozzá egy táblázatot, ami alapján közel jóra be tudja állítani, onnantól már csak a saját motorjához kell finomítania, de kiindulási beállításnak tökéletes:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
Ismersz annyira, hogy én sem vagyok fillérb*szó, ha a 251-esemről van szó, ellenben szeretek új dolgokat kipróbálni, és ha ugyanazt megtudom oldani 8.600 Ft-ból 60 ezer helyett, akkor miért ne azt választanám. Tény, hogy nem 4-5 liter közt fog fogyasztani az MZ, hanem megmarad a gyári 5 - 5,5 liter/100 km között, de nekem az bőven megfelel, még úgy is, hogy évente 12 ezer km-nél kevesebbet nem megyek az MZ-vel. Az én PWK 32-es karbimban kb 25 ezer km van benne, ebben 2 túra külföldön, de ugyanazt tudja, mint mikor feltettem 2017. szeptemberében. Jó a gázreakció, ötödikben 5.400-ig simán (115-120 km/h) elforog és tartja is. Erdélyben legutóbb elég jó tempót mentünk MZ-hez képest, de jó volt a karburálás minden terepviszonyon és helyzetben
Én ősszel kezdtem egyet behangolni, de nem igazán sikerült (az idő miatt). Amint elfogadható időjárás lesz, ismét nekiugrok. Egyébként nem tűnik rossznak.
Ellenben nem 60-70 ezer Ft, és minimum ugyanannyi km-t elmegy gond nélkül. Ha meg az a gond, hogy fúvókázni, beállítani kell, készítettünk hozzá egy táblázatot, ami alapján közel jóra be tudja állítani, onnantól már csak a saját motorjához kell finomítania, de kiindulási beállításnak tökéletes:
Zorka írta: ↑2019.12.16. 22:04Szerintem várjál rá. Mindenhol elfogyott.Alibiman írta: ↑2019.12.16. 19:00 30N2-3 van a bringán. Ilyet gyakorlatilag nem látok sehol, Ebay-en is néztem. Ott sok az olyan karbi, aminél csak 30N2 van írva, ahogy a Mofakernél is. Meg sok olyan van, aminél a házon semmilyen jelölés nincs. A Bing-et a Futármotorosbolt-ból rendeltem, de hívtak telefonon, hogy várni kell rá. 30N2-5-öt látok a az Ebay-en, de nem tudom, hogy szeretné-e a mocim.
Van olyan felújító készlet a 30N2-3-hoz, amitől tényleg jó lesz? Vagy rendeljek 30N2-5-öt?
BVF karburátorokat már régen nem gyártanak. Jó állapotú eredetit kifogni szinte lehetetlen. Amit tízen pár ezerért kapsz, kínai utángyártott. Van itt nekem egy, ment kb 4-6e km-t. Már falsol a súbernél. Viszont keveset fogyaszt. Előtte felújítással próbálkoztam. Felesleges pénzkidobás. A Mofakeres is utángyártott kínai. Ha arra vágysz, azt adok egyet.
Egyébként külföldről olcsóbb, csak keresgélni kell. Figyeld az Ebayt. Ott ugyanaz a cég olcsóbban szokta adni, mint a saját vebáruházában.
Szerintem várjál rá. Mindenhol elfogyott.Alibiman írta: ↑2019.12.16. 19:00 30N2-3 van a bringán. Ilyet gyakorlatilag nem látok sehol, Ebay-en is néztem. Ott sok az olyan karbi, aminél csak 30N2 van írva, ahogy a Mofakernél is. Meg sok olyan van, aminél a házon semmilyen jelölés nincs. A Bing-et a Futármotorosbolt-ból rendeltem, de hívtak telefonon, hogy várni kell rá. 30N2-5-öt látok a az Ebay-en, de nem tudom, hogy szeretné-e a mocim.
Van olyan felújító készlet a 30N2-3-hoz, amitől tényleg jó lesz? Vagy rendeljek 30N2-5-öt?
Kínai, olcsó, de legalább faragni kell, fúvókázni, állítgatni.Alibiman írta: ↑2019.12.16. 15:18 Ez a Koso érdekelne.
hell írta: ↑2019.12.16. 14:24 Jó karbi a bing. Csak végre nem akar menni. A tűszelepje cserés volt mert átengedett nem kicsit, de az új is selejt kicsit tovább bírja igaz, de ez is átereszt nem zár jól. Panaszkodtak sokan rá szétkopik hamar. Én nem tudom én annyira nem vettem észre ilyesmit. Gondolkodóba estem eladom az enyémet most koso teszt van. Jobban megy vele de többet is eszik... Ez ilyen...
hell írta: ↑2019.12.16. 14:24 Jó karbi a bing. Csak végre nem akar menni. A tűszelepje cserés volt mert átengedett nem kicsit, de az új is selejt kicsit tovább bírja igaz, de ez is átereszt nem zár jól. Panaszkodtak sokan rá szétkopik hamar. Én nem tudom én annyira nem vettem észre ilyesmit. Gondolkodóba estem eladom az enyémet most koso teszt van. Jobban megy vele de többet is eszik... Ez ilyen...
Hello! Én 2009 körül vettem Bing-et a motoromra. Remekül működik, nekem bevált! Egyedül a tűszelepet (ami az úszóházba engedi a benzint) kellett cserélnem kb. 2-3 éve.Alibiman írta: ↑2019.12.14. 18:07 Sziasztok!
ETZ 250, 89-es. Úgy néz ki, hogy a karbija (30N2-3) kicsit kivan már, ezért lecserélném. Ez megfelelne?
https://www.ebay.de/itm/Bing-Vergaser-f ... Swepld8fyz
Kell még valami ehhez a cucchoz, hogy működjön is rendesen? Tömítés, stb. Elnézést kérek, ha ez a kérdés már szerepelt a topikban.
Igen.Alibiman írta: ↑2019.12.15. 15:47 Köszönöm szépen a gyors választ! Ezek szerint ez lenne a bedugós?
https://futarmotorosbolt.hu/termek-info ... ts_id=2608
Valami további tömítés, stb. kell még hozzá?
Szia!
Jobb mint a BVF. Minden tartományban jobban teljesít.
Nem lesz tőle 25 lovas, de sokkal jobban reagál terhelésre, gázadásra, ...
Amit itt hivatkoztál az a cég, ahogyan látom, csak Németországba szállít.
Vigyázz a túl olcsóval, mert a kínaiak hamisítják!
Semmit sem kell mókolni vele, csak felrakod és jó.
Tartozik hozzá egy gumigyűrű a szívócsonk és a karbi közé.
Ha nem a bilincseset választod, hanem a bedugósat, akkor nem kell hozzá a szívócső sem.
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 90/5269/c/_/_/?_
https://futarmotorosbolt.hu/termek-info ... ts_id=2608
https://www.ost-moped.de/vergaser-kpl-b ... gaser.html
Én innen rendeltem, de nekik most nincsen:
https://www.ost2rad.com/MZ-Spare-Parts/ ... 0-251.html
Szia!Alibiman írta: ↑2019.12.14. 18:07 Sziasztok!
ETZ 250, 89-es. Úgy néz ki, hogy a karbija (30N2-3) kicsit kivan már, ezért lecserélném. Ez megfelelne?
https://www.ebay.de/itm/Bing-Vergaser-f ... Swepld8fyz
Kell még valami ehhez a cucchoz, hogy működjön is rendesen? Tömítés, stb. Elnézést kérek, ha ez a kérdés már szerepelt a topikban.
Óriási vagy köszi. Itt aztán tallózhatok.Zorka írta: ↑2019.08.27. 19:27Szia!popitty írta: ↑2019.08.27. 14:48 Béna Vagyok Anyám!
Már most kezdek a saját idegeimre menni. Miért? Megnéztem több lapot amit ajánlottatok és vagy 404 vagy nem találok rajta karbit. Valaki akinek Ts 150 - ese van ha megtenné hogy megírja milyen karbival jár (nem az eredeti) és hol szerezte be esetleg hol találok ha még létezik német gyártású vagyis gyári 150-e ETZ karburátort igen megszépítené az életem. A MOFAKERES - el csináltam mindent és tarakíroz Sz. Vagy lehet hibás vagy én mert megvettem? Na?! és kösz.
https://www.google.com/search?q=etz+150 ... 66&bih=654
Vagyis beírod, hogy Etz 150 karburátor. Választod a képek opciót.
Szia!popitty írta: ↑2019.08.27. 14:48 Béna Vagyok Anyám!
Már most kezdek a saját idegeimre menni. Miért? Megnéztem több lapot amit ajánlottatok és vagy 404 vagy nem találok rajta karbit. Valaki akinek Ts 150 - ese van ha megtenné hogy megírja milyen karbival jár (nem az eredeti) és hol szerezte be esetleg hol találok ha még létezik német gyártású vagyis gyári 150-e ETZ karburátort igen megszépítené az életem. A MOFAKERES - el csináltam mindent és tarakíroz Sz. Vagy lehet hibás vagy én mert megvettem? Na?! és kösz.
Pedig pont a MOFAKERes az ablakon kidobott pénz, azzal tuti nem lesz jó, bármit csinálsz.
Helló!popitty írta: ↑2019.08.07. 07:05 Köszi!
A műsor nagyon tanulságos volt. Most azonban milyen karburátort vegyek és hol a 150 cm3 Ts-emre?
Egyébként érthetetlen számomra, hogy az a Kína amelyik leszáll a Hold túlsó oldalán nem tud helyesen és méret azonosan lekoppintani egy ilyen primitív vackot mint egy karbicsek!
Köszi! Akkor power jetes. De azon egy fia számot nem láttam, hogy hányas lenne.aronpfabian írta: ↑2019.08.06. 10:33A powerjet átvezetése ezen a típuson az úszóházból csatlakozik a légszűrő felőli tölcsér tetejére (ott van a fúvóka). Ha ilyen van, akkor powerjetesmotrosmano írta: ↑2019.08.06. 10:07 Sajnos már törlődött a ebay-s fiókomból a megrendelés így nem tudom, hogy power jetes-s a karbi vagy sem, teszek fel képet, hátha ki segít valaki?![]()
Bár szerintem nem az, csak olyat akartam venni!IMG_20190806_080847.jpgIMG_20190806_081218.jpg
A főfúvókát kicseréltem 110-re, az alapjárati meg nem 33-s hanem 32-s de az a legkisebb ami jelenleg nekem van!
A powerjet átvezetése ezen a típuson az úszóházból csatlakozik a légszűrő felőli tölcsér tetejére (ott van a fúvóka). Ha ilyen van, akkor powerjetesmotrosmano írta: ↑2019.08.06. 10:07 Sajnos már törlődött a ebay-s fiókomból a megrendelés így nem tudom, hogy power jetes-s a karbi vagy sem, teszek fel képet, hátha ki segít valaki?![]()
Bár szerintem nem az, csak olyat akartam venni!IMG_20190806_080847.jpgIMG_20190806_081218.jpg
A főfúvókát kicseréltem 110-re, az alapjárati meg nem 33-s hanem 32-s de az a legkisebb ami jelenleg nekem van!
Igen az a típus, pöcköt felhúzós szívatós.z25z írta: ↑2019.08.03. 17:02 Ez power jet-es karburátor? A jobban meg kell szivatni rész nem feltétlen gond. Ha ez az a tipus amikor egy kart felhúzol és majd ha bemelegszik, akkor visszapöccinted és zár, akkor az még jó is. Annál a tipusnál kevésbé dől be az üzemanyag a szivató használatakor, mint a gyári karburátorok szivató csatornáján. Én is úgy megyek, hogy felhúzom indulok majd pár száz méter után visszanyomom. A 33-as alapjáratin gondolkozom, hogy lehetne esetleg szűkíteni, mert a 250-eseken 35 vált be. Így a 150-esen elég lehet kisebb is. Érdemes lenne egy 30-assal kipróbálni. Ha power jet-es akkor első körben azt kell megnézni mikor kezd dolgozni a jet. (mekkora fordulaton) A bedadogás jelezheti azt hogy nagy benne a fúvóka és/vagy túl korán nyit. (én nem gondolnék gyújtásra egyáltalán, főleg ha előzőleg ilyet nem csinált, a bedadogás a sok üzemanyag jellemzője lehet) Azt is meg kell nézni mekkora a jet és a lehető legkisebbel próbálkozni. 250-eshez a 26-os elgendő, 150-hez ekkora/ennél nagyobb már sok lenne. Ha nincs kisebb jet-ed akkor a főfúvókán csökkenthetsz óvatos léptekkel lefele. 115- ről 110 próba aztán ha javul, de sok akkor 105-re (sokkal ez alá nem mennék) A 3 lépcsős karburálásnak pont az lenne a lényege, hogy a jet akkor kezdjen bedolgozni amikor a főfúvókán menő üza már elégtelen lenne. Mert a 2 lépcsősnél alul/középtartományban nagyobb főfúvókával besokallhat. Ha nincs kisebb power jet és főfúvókád akkor nézd meg hogy viselkedik úgy hogy kiiktatod a jet-et. (eltömíteni egy kis gumidugóval stb.) Amennyiben ez egy eleve 2 lépcsős karbi akkor kevesebb a variációk lehetősége, próbaképp az alapjárati és főfúvókán is csökkentenék 1 méretet. Aztán hogy bonyolítsunk még egy kicsit a dolgon plusz tényező a részterhelés tű. (is!) Az is lehet hogy jók a méretek és elég csak azt lejjebb engedni, de ezt te érzed, milyen részterhelésen menet közben. Bakkecskézés/hintázás van-e nagy sebbességről elzárva motorfék üzemben mit csinál ott bakkecskézik-e a lassulás végén vagy durrog? Nyélgáz közelében ha egy hajszálnyit visszaengeded azonnal lassul vagy mintha megugrana stb, ilyen kis apró jelekből lehet aztán összerakni a megfelelő beállítást![]()
És ilyen méretű fúvókák vannak bent, asszem a tűt is így állítottam be!
Kb. 1500 km után elkezdett a súber csörögni. 2000 környékén már falsot is szívott mellette. De ami a legrosszabb volt az egészben, hogy a csatlakozási átmérője a szívócsonknál kisebb mint ami kellene. Ezért össze lett húzva és a Bingnek, ami méretpontos, fél napig "gyalultam" a helyet, hogy jó legyen.
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég