Bocs az off-ért.
Blokk
- Kékbetyár
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2016.11.21. 23:50
- MZ-d típusa: MZ.ETZ.250.De lux.
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Re: Blokk
Nyilván azért irtam mert próbáltam segíteni,miért vagy ilyen felháborodott?
Szerintem jobb ha nem te szeded szét a blokkot mert az tényleg szétbombázás lessz
- Kékbetyár
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2016.11.21. 23:50
- MZ-d típusa: MZ.ETZ.250.De lux.
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Re: Blokk
Robbantott ábrán a 7 számmal jelólt rugó...Zorka írta: ↑2018.04.12. 22:11Szia!csitni írta: ↑2018.04.12. 15:58 Köszönöm a választ. Így viszont ismét nullán vagyok. Van esetleg valami ötlet, hogy mitől lehet , hogy olykor csak úgy tudok vissza váltani(legtöbbször 3ból 2 be) hogy előtte picit felhúzom a váltókart? A jelenség pontosan úgy történik, hogy lenyomom a váltókart és nem történik semmi mindegy hányszor próbálom. Ekkor felhúzom a váltókart(nem annyira hogy fel váltson hanem épp csak egy kicsit) és utána már gond nélkül visszavált. Előre is köszi.
A kuplung és a tányérkerék mögött van egy görgős kar (összeállítási ábra 12), a másik végén rugóval (ábra 13). Az pozicionálja a kulisszatengelyt (22). Én először azt nézném meg, hogy ott egyáltalán mi van.
sebvalto.gif
Üdv: Zorka
- Kékbetyár
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2016.11.21. 23:50
- MZ-d típusa: MZ.ETZ.250.De lux.
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Re: Blokk
Üdv!
Nekem volt olló rugó törès lehet nem ez a neve de eltört a vàltókar visszahúzó rugó a kis 125ös etkómon ès azt eredmènyezte hogy csak úgy tudtam vàltani ha a vàltókart lefelè vàltàsnàl felfelè emeltem felvàltàsnàl lefelè nyomtam.
De nekem ezt onnantól kezdve mindig kelett.
Ezt annyira megszoktam hogy kèsőbb mikor màr 250 etz-m volt,bàr jó volt a vàltója de mindig tologatni akartam a váltókart.
Mire meg megszoktam hogy nem kel tologatni a vàltókart akkor meg eltört a 250-es etz vàltókar visszahúzó rugója!Pont annàl a jelzőlàmpànàl ès pont úgy mint a kis etz -nèl.Pirosat kaptam ès mikor indúlnèk nincs sebessèg,nem tudok vàltani.
Akkor jöttem rà hogy ha fel le tologatom a vàltókart úgy lehet vàltani..
Csak volt hogy 2-ből visszatapostam vèletlenűl 1-be vagy 30-nàl!
Mikor szèt lett húzva a blok a gyujtàs oldal felől ès ki lett cserèlve a 250-es etzn az a jelzett tengelyen lèvő rugó mint a képen van.
Akkor sàpadtam csak el igazàn mikor a rugó letört darabjàt meglàttam az oldaldekni aljàba az olajsàrba tapadva!
Mondanom se kell hogy èn mèg azutàn is mentem vele vagy 1500 km-ert miutàn a rugó letört.
Màzli volt hogy nem kapta fel semmi mert akkor igen csak leamortizàlta volna az a rugó darab.
Nèha mèg most is ràellenőrzök a vàltóra lent vagy fent van-e
Elkèpzelhetőnek tartom mèg hogy neked elgyengülhetett a rugó ès ezèrt kel nèha a váltókart làbbal tologatnod.
Re: Blokk
Köszönöm a válaszokat. Eszerint mindenképpen meg kell bontani.
Re: Blokk
Olló rugó /7/lesz ott a hiba forrás!
Re: Blokk
Szia!csitni írta: ↑2018.04.12. 15:58 Köszönöm a választ. Így viszont ismét nullán vagyok. Van esetleg valami ötlet, hogy mitől lehet , hogy olykor csak úgy tudok vissza váltani(legtöbbször 3ból 2 be) hogy előtte picit felhúzom a váltókart? A jelenség pontosan úgy történik, hogy lenyomom a váltókart és nem történik semmi mindegy hányszor próbálom. Ekkor felhúzom a váltókart(nem annyira hogy fel váltson hanem épp csak egy kicsit) és utána már gond nélkül visszavált. Előre is köszi.
A kuplung és a tányérkerék mögött van egy görgős kar (összeállítási ábra 12), a másik végén rugóval (ábra 13). Az pozicionálja a kulisszatengelyt (22). Én először azt nézném meg, hogy ott egyáltalán mi van. Üdv: Zorka
Re: Blokk
Köszönöm a választ. Így viszont ismét nullán vagyok. Van esetleg valami ötlet, hogy mitől lehet , hogy olykor csak úgy tudok vissza váltani(legtöbbször 3ból 2 be) hogy előtte picit felhúzom a váltókart? A jelenség pontosan úgy történik, hogy lenyomom a váltókart és nem történik semmi mindegy hányszor próbálom. Ekkor felhúzom a váltókart(nem annyira hogy fel váltson hanem épp csak egy kicsit) és utána már gond nélkül visszavált. Előre is köszi.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Annak csak az üreshez van köze. Rugó által odafeszített golyó beleakad egy kizárólag 1 és 2 közt létező vályúba, hogy könnyebb legyen megtalálni az ürest. Semmi máshoz nincs köze.csitni írta: ↑2018.04.10. 21:44 Sziasztok!
Kérdésem lenne, remélem jó helyen próbálkozok vele. Vettem egy etz250-est. Szép állapotban van de a vissza váltással gondjaim vannak. Olykor-olykor ahoz hogy pl. ,hogy 3-ból 2-be váltsak először picit fel kell húznom a váltókart és utánna okés. Az előző gazdája azt mondta, hogy az olajleengedő csavar melletti csavart tekerte ki olajcserekor és onnan kiesett valami golyó. Amit aztán nem talált meg de utángyártott alkatrésszel pótolta. Viszont azóta fenn áll ez a probléma. Ha esetleg valakinek van valami ötlete kérem ossza meg velem. Köszönöm.
A tulaj által elmondott "utángyártott alkatrész" nem tudom mit fedhet egy közönséges csapágygolyó esetén... valami itt nem OK.
Re: Blokk
Sziasztok!
Kérdésem lenne, remélem jó helyen próbálkozok vele. Vettem egy etz250-est. Szép állapotban van de a vissza váltással gondjaim vannak. Olykor-olykor ahoz hogy pl. ,hogy 3-ból 2-be váltsak először picit fel kell húznom a váltókart és utánna okés. Az előző gazdája azt mondta, hogy az olajleengedő csavar melletti csavart tekerte ki olajcserekor és onnan kiesett valami golyó. Amit aztán nem talált meg de utángyártott alkatrésszel pótolta. Viszont azóta fenn áll ez a probléma. Ha esetleg valakinek van valami ötlete kérem ossza meg velem. Köszönöm.
Kérdésem lenne, remélem jó helyen próbálkozok vele. Vettem egy etz250-est. Szép állapotban van de a vissza váltással gondjaim vannak. Olykor-olykor ahoz hogy pl. ,hogy 3-ból 2-be váltsak először picit fel kell húznom a váltókart és utánna okés. Az előző gazdája azt mondta, hogy az olajleengedő csavar melletti csavart tekerte ki olajcserekor és onnan kiesett valami golyó. Amit aztán nem talált meg de utángyártott alkatrésszel pótolta. Viszont azóta fenn áll ez a probléma. Ha esetleg valakinek van valami ötlete kérem ossza meg velem. Köszönöm.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Igen kopottas, de reméltem nem vészesek nagyon azért, de ettől tartottam igen párban vettem őket. Arról a jobb állapotúakról meg fotót kérnék pánikszerűen akkor(ha van párja arról is és árat)! Valahogy egyszerűen nem tudok jobbat beszerezni. Nem gondoltam volna ennyire nem egyszerű... Amúgy recék meg javarészben minden gond nélkül látszanak. Bár így is fényévekkel jobb az enyémnél ami benne van...
Terészetesen ha van másnak is jobb állapotú ELADÓ akkor kérem jelleze! Persze van egy sanda gyanum nem lesz túl nagy a választék sőt ha 1 jönne már örülnék ami jobb...
Terészetesen ha van másnak is jobb állapotú ELADÓ akkor kérem jelleze! Persze van egy sanda gyanum nem lesz túl nagy a választék sőt ha 1 jönne már örülnék ami jobb...
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Blokk
Szerintem,a kép alapján,ez "lyuk korózió".Vegyél egy egészségesebbet,mert így "szabadidő motorod" lesz...amikor lesz szabadidőd,akkor javítod,és hamarosan a "szar MZ"-t kiabálók táborát fogod erősíteni.
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Blokk
Húha... Viseletes egy darab....
No mérjük le először is a fogak korona vastagságát. Utána értekezünk.
Nem tudom mikori az öntvény,de a legtöbbnek a fogán még látszanak a recék... Ezen nem látom, szóval eleve kopottasabbnak tűnik számomra... 5 ezrekért dobálnak jobbat. Sőt ha szeretnéd én is dobhatok feléd.
Egy Almot malom kerék és a menesztő ilyen vastag újonnan.
No mérjük le először is a fogak korona vastagságát. Utána értekezünk.
Nem tudom mikori az öntvény,de a legtöbbnek a fogán még látszanak a recék... Ezen nem látom, szóval eleve kopottasabbnak tűnik számomra... 5 ezrekért dobálnak jobbat. Sőt ha szeretnéd én is dobhatok feléd.
Egy Almot malom kerék és a menesztő ilyen vastag újonnan.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Kérdés lenne a sokat látottaktól! Szerintük ez milyen állapotban lehet? A volt tulaj most nem szólhat bele mert az nem ér persze!
Tehát kérdezném én mennyire kopottak ezek vagy csak öntési hibásak. Annó volt erről szó évekkel ezelőtt, de már nem emlékszem. Vagy ez nem egy 10+ ezret futott példány. Friss szerzemény lenne, de én már nemtudom hol az igazság. Az enyimnél ami benne van a gépben jobban néz ki, de abban 80+ ezer van már. Mutattak annó egy "állítólagos" 18000km futottat is ahhoz képest talán jobb ez. Mit kell ilyenkor nézni amiről el lehet dönteni ez használható lesz-e még? Az enyém visíteni kezd szóval lassan cserés... "Párja" is megvan ennek persze tán az volt azon nem nagyon látszik semmi.
Szóval hol az igazság döglött vagy nem döglött? Egyszerűen jót nem találok 10+ éve az biztos amire azt mondtam na ez azt atom szép. Lehet igaz nincs is...
Tehát kérdezném én mennyire kopottak ezek vagy csak öntési hibásak. Annó volt erről szó évekkel ezelőtt, de már nem emlékszem. Vagy ez nem egy 10+ ezret futott példány. Friss szerzemény lenne, de én már nemtudom hol az igazság. Az enyimnél ami benne van a gépben jobban néz ki, de abban 80+ ezer van már. Mutattak annó egy "állítólagos" 18000km futottat is ahhoz képest talán jobb ez. Mit kell ilyenkor nézni amiről el lehet dönteni ez használható lesz-e még? Az enyém visíteni kezd szóval lassan cserés... "Párja" is megvan ennek persze tán az volt azon nem nagyon látszik semmi.
Szóval hol az igazság döglött vagy nem döglött? Egyszerűen jót nem találok 10+ éve az biztos amire azt mondtam na ez azt atom szép. Lehet igaz nincs is...
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Kérj árajánlatot a környéki csapágyboltokból ilyen szimeringpálya-javító perselyre http://www.skf.com/group/products/seals ... index.htmlAthem írta:Főtengely kérdésem lenne. Adott egy gyári felújított tengely. A szimering ajak résznél eléggé kikopottnak tűnik. A körmöm beleakad,de újjal nem tapasztalható. simán elképzelhető, hogy emiatt ott ahol találkozik szimeringgel ott gondom lehet? Pl. kifúj. Érdemes megvenni? 20E-et kérnek érte.
1
2
3
Adhatok pontosabb képet is a tengelyről.
Ezzel az infoval felfegyverkezve alkudj azért még az árból...
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Blokk
Főtengely kérdésem lenne. Adott egy gyári felújított tengely. A szimering ajak résznél eléggé kikopottnak tűnik. A körmöm beleakad,de újjal nem tapasztalható. simán elképzelhető, hogy emiatt ott ahol találkozik szimeringgel ott gondom lehet? Pl. kifúj. Érdemes megvenni? 20E-et kérnek érte.
1
2
3
Adhatok pontosabb képet is a tengelyről.
1
2
3
Adhatok pontosabb képet is a tengelyről.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
4.5-tel még működik bár kicsit korán gyújt. Lehet ott volt.madigergo írta:aronpfabian írta: A hibás sliccelésű jeladót a gyártóval boltold le.
Én bontottat keresnék, az utángyártott irreálisan drága és semmi garancia hogy azon nincs elrontva a slicc. Bemaródás, mély rozsda ne legyen rajta.
szerk.: rájöttem hogy valószínű a röpsúlyos előgyújtásszabályzóról hallottál. Annál a forgórész azonos, de az excenter alatt van egy szabályzómechanika. Az állórész gyújtásalaplapot tartó része ennyivel magasabban is van.
Te szinte biztos hogy nem ezzel találkoztál (fehér holló) hanem gyártási hibás vagy genetátorra való jeladótárcsát kaptál (ez eltér, de se nem TS se nem 6V)
Persze, már vissza küldtem neki, csak ebből kiindulva gondoltam, hogy akkor kétféle megszakítóbütyük is létezik.
Még az előző tulaj rendelte, és tette fel a Szabolcs féle gyújtást, ami egyébként működött is, de nem volt az igazi. ( igazából én levétel után nem bírtam sosem normálisan beállítani a gyújtást, 4,5-11mm-ig tudtam állítani előgyújtást. )
Bár a motor üzemelt, jónak is tűnt, de nem tudom, hogy hogyan volt felrakva a helyére...
Köszönöm a segítséget!
Re: Blokk
aronpfabian írta:A hibás sliccelésű jeladót a gyártóval boltold le.madigergo írta:Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy egy 125-ös ts-re milyen megszakítóbütyköt vegyek?
Ha jól informálódtam a 6v-os ból kétféle gyújtás létezett, nem tudom, hogy miben változott (a Müller Szabolcs féle gyújtáson a sliccelés nekem nem jó helyre esik).
Ezen kívül van-e valami, amire figyelni kell vásárláskor, ha utángyártottat veszek? Vagy egyáltalán érdemes olyat?
Ha esetleg van valakinek elfekvőben, az is jó lehet nekem.
Előre is köszönöm!
Én bontottat keresnék, az utángyártott irreálisan drága és semmi garancia hogy azon nincs elrontva a slicc. Bemaródás, mély rozsda ne legyen rajta.
szerk.: rájöttem hogy valószínű a röpsúlyos előgyújtásszabályzóról hallottál. Annál a forgórész azonos, de az excenter alatt van egy szabályzómechanika. Az állórész gyújtásalaplapot tartó része ennyivel magasabban is van.
Te szinte biztos hogy nem ezzel találkoztál (fehér holló) hanem gyártási hibás vagy genetátorra való jeladótárcsát kaptál (ez eltér, de se nem TS se nem 6V)
Persze, már vissza küldtem neki, csak ebből kiindulva gondoltam, hogy akkor kétféle megszakítóbütyük is létezik.
Még az előző tulaj rendelte, és tette fel a Szabolcs féle gyújtást, ami egyébként működött is, de nem volt az igazi. ( igazából én levétel után nem bírtam sosem normálisan beállítani a gyújtást, 4,5-11mm-ig tudtam állítani előgyújtást. )
Bár a motor üzemelt, jónak is tűnt, de nem tudom, hogy hogyan volt felrakva a helyére...
Köszönöm a segítséget!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
A hibás sliccelésű jeladót a gyártóval boltold le.madigergo írta:Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy egy 125-ös ts-re milyen megszakítóbütyköt vegyek?
Ha jól informálódtam a 6v-os ból kétféle gyújtás létezett, nem tudom, hogy miben változott (a Müller Szabolcs féle gyújtáson a sliccelés nekem nem jó helyre esik).
Ezen kívül van-e valami, amire figyelni kell vásárláskor, ha utángyártottat veszek? Vagy egyáltalán érdemes olyat?
Ha esetleg van valakinek elfekvőben, az is jó lehet nekem.
Előre is köszönöm!
Én bontottat keresnék, az utángyártott irreálisan drága és semmi garancia hogy azon nincs elrontva a slicc. Bemaródás, mély rozsda ne legyen rajta.
szerk.: rájöttem hogy valószínű a röpsúlyos előgyújtásszabályzóról hallottál. Annál a forgórész azonos, de az excenter alatt van egy szabályzómechanika. Az állórész gyújtásalaplapot tartó része ennyivel magasabban is van.
Te szinte biztos hogy nem ezzel találkoztál (fehér holló) hanem gyártási hibás vagy genetátorra való jeladótárcsát kaptál (ez eltér, de se nem TS se nem 6V)
Re: Blokk
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy egy 125-ös ts-re milyen megszakítóbütyköt vegyek?
Ha jól informálódtam a 6v-os ból kétféle gyújtás létezett, nem tudom, hogy miben változott (a Müller Szabolcs féle gyújtáson a sliccelés nekem nem jó helyre esik).
Ezen kívül van-e valami, amire figyelni kell vásárláskor, ha utángyártottat veszek? Vagy egyáltalán érdemes olyat?
Ha esetleg van valakinek elfekvőben, az is jó lehet nekem.
Előre is köszönöm!
Olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy egy 125-ös ts-re milyen megszakítóbütyköt vegyek?
Ha jól informálódtam a 6v-os ból kétféle gyújtás létezett, nem tudom, hogy miben változott (a Müller Szabolcs féle gyújtáson a sliccelés nekem nem jó helyre esik).
Ezen kívül van-e valami, amire figyelni kell vásárláskor, ha utángyártottat veszek? Vagy egyáltalán érdemes olyat?
Ha esetleg van valakinek elfekvőben, az is jó lehet nekem.
Előre is köszönöm!
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Blokk
A Vertex nagyon jó márka,viszont az MZ nem igényel ilyen szélsőséges igénybe vételre tervezett dugattyút.Az áráról nem is beszélve(20 000Ft-tól indul az ár).A Mahle katalógusban is van MZ méretekkel megegyező dugattyú...kb. 50 000Ft.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Csapszeg nem lötyögött már benne amikor "kerregett"?Athem írta:Nem kerreg az a berta? Mert akárhogy is nekem volt 2x is és mindkettő úgy kerreget, mint a kereplő... 1000 km felett... Pedig jó áron van.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Annó jókat hallottam róla nagyon azt a fene tudja most valójában milyen... Nekem a Berta is hibátlan közel 20év és a második van benne amibe még 1000 párszáz km van csak...Athem írta:Mit gondoltok a Vertex dugókról?
Sikerült hazai összeköttetésbe kerülnöm egy szerelő által, és csinálnának ETZ-k hez is dugókat. Pannóniákhoz már csináltak és kis ETZ-hez is állítólag. Megéri, vagy maradhatunk a K20-as lengyel dugóknál is?
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Blokk
Mit gondoltok a Vertex dugókról?
Sikerült hazai összeköttetésbe kerülnöm egy szerelő által, és csinálnának ETZ-k hez is dugókat. Pannóniákhoz már csináltak és kis ETZ-hez is állítólag. Megéri, vagy maradhatunk a K20-as lengyel dugóknál is?
Sikerült hazai összeköttetésbe kerülnöm egy szerelő által, és csinálnának ETZ-k hez is dugókat. Pannóniákhoz már csináltak és kis ETZ-hez is állítólag. Megéri, vagy maradhatunk a K20-as lengyel dugóknál is?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Az enyémbe meg egy hosszú menetes persely van belehegesztve atom stabil megoldás, de szerintem a belső égéstér alakjában van kis gebasz lehet nem tesz annyira jót neki igaz. Bár eddig nem panaszkodott érte...
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Igen ez sajnos perselyezett, menthetetlen. Ennél még a kiszakadt (de nem meggányolt) menet is jobb lenne.Athem írta:Találtam egy kis érdekességet, vagy csak nekem az a hengerfejben a menet javítás?
Kár volt megmentenem az enyészettől?
https://preview.ibb.co/f7mibb/20171215_075034.jpg
https://preview.ibb.co/nGmS2G/20171215_075127.jpg
https://preview.ibb.co/no4Qpw/20171215_075143.jpg
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Blokk
Találtam egy kis érdekességet, vagy csak nekem az a hengerfejben a menet javítás?
Kár volt megmentenem az enyészettől?
https://preview.ibb.co/f7mibb/20171215_075034.jpg
https://preview.ibb.co/nGmS2G/20171215_075127.jpg
https://preview.ibb.co/no4Qpw/20171215_075143.jpg
Kár volt megmentenem az enyészettől?
https://preview.ibb.co/f7mibb/20171215_075034.jpg
https://preview.ibb.co/nGmS2G/20171215_075127.jpg
https://preview.ibb.co/no4Qpw/20171215_075143.jpg
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Blokk
Nem hajolt el szerencsére. A ragadás is olyan volt, hogy a hengerben a gyűrű hagyta ott a nyomát a hónolásban, és ezáltal a kompresszió is eltűnt. Nem egyértelmű a megragadás, mert a ragadás utáni pár óra után szét lett kapva a henger kárfelmérést végeztünk, majd azt láttuk, hogy a blokkból dől a benya gőz... beszívtunk kicsit
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Ne felül nézd, így tudod ellenőrizni: http://mz.info.tm/miraculis_de/mz/text/ ... 1.html#b45Athem írta:futarmotorosbolt! ... :/
ugyan így a yoko
Ugye bár volt egy szorulásom, és azóta fura a járása. Ha terhelem, akkor megszűnik a zörej. Alapjáraton nagyon hallatszik. Ha hajtókar felsőrészét megmozgatom oldal irányba a felső részénél van 4mm elmozdulása. Emiatt gondoltam. De lehet az okozza, hogy az új dugó és a csapszeg illesztése nem tökéletes? Van egy pici kotyogás fel-le irányban... Egyébként csak henger, és dugó csere volt, frissen fúrtra.
A gyárilag megadott 0.02-0.05 érték egy utángyártott hajtókar-csap-tűgörgő hármas esetén nem feltétlenül ennyi lesz, de ha ettől nagyon eltér, akkor gyanús. Magától a ragadástól inkább a hajtórúd hajolhat el ha már valaminek baja lesz, de ha kenéshiány miatt történt, akkor valóban kaphatott az alsó csapágyazás is.
A Futárnál ez a török nem lehet Kanuni alkatrész? Ránézésre nem Rocket, és a szövegben sem írja. A YOKO itt "japán minőség" tudom valójában ennyi erővel azt is kiírhatnák már hogy brit vagy brazil.
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Blokk
futarmotorosbolt! ... :/
ugyan így a yoko
Ugye bár volt egy szorulásom, és azóta fura a járása. Ha terhelem, akkor megszűnik a zörej. Alapjáraton nagyon hallatszik. Ha hajtókar felsőrészét megmozgatom oldal irányba a felső részénél van 4mm elmozdulása. Emiatt gondoltam. De lehet az okozza, hogy az új dugó és a csapszeg illesztése nem tökéletes? Van egy pici kotyogás fel-le irányban... Egyébként csak henger, és dugó csere volt, frissen fúrtra.
ugyan így a yoko
Ugye bár volt egy szorulásom, és azóta fura a járása. Ha terhelem, akkor megszűnik a zörej. Alapjáraton nagyon hallatszik. Ha hajtókar felsőrészét megmozgatom oldal irányba a felső részénél van 4mm elmozdulása. Emiatt gondoltam. De lehet az okozza, hogy az új dugó és a csapszeg illesztése nem tökéletes? Van egy pici kotyogás fel-le irányban... Egyébként csak henger, és dugó csere volt, frissen fúrtra.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
A Rocketet hol írják töröknek? Tősgyökeres tajvani a YOKOval együtt, mindkettő még a dobozán is büszkén mutatja Tajvan zászlajat.
Az egyes boltokban feltüntetett "japán" YOKO meg nagyobb kamu mint a "német" MZA (még a forgalmazónak sincs köze az országhoz)
Amúgy meg mindkettő használható. A CKR (szintén TWN) is.
Athem: az alsó görgőscsapágy kiverődésének csúnya hangja van (...vagy nem, csak fogja magát és beáll, pl. gyári hiba miatt). Ha ilyet nem tapasztalsz, csak emiatt szétszedni és rángatni szerintem nincs értelme. Miért gondolod hogy hibás?
Az egyes boltokban feltüntetett "japán" YOKO meg nagyobb kamu mint a "német" MZA (még a forgalmazónak sincs köze az országhoz)
Amúgy meg mindkettő használható. A CKR (szintén TWN) is.
Athem: az alsó görgőscsapágy kiverődésének csúnya hangja van (...vagy nem, csak fogja magát és beáll, pl. gyári hiba miatt). Ha ilyet nem tapasztalsz, csak emiatt szétszedni és rángatni szerintem nincs értelme. Miért gondolod hogy hibás?
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Blokk
Ha már hajtókar. Nem tudom miért, de a yoko-t mostanában sokszor TW jelzésként tüntetik fel a boltok. Ez mennyire lehet igaz? Viszont a Rocket maradt Török. Ha hajtókaros a motor hogyan állapíthatom meg? Elég ha leveszem a dugót róla és megnézem az axiális értékét?
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
sok választásod sajnos nincs: YOKO kb. 7000 HUF. Másik a ROCKET , bár ezt mostanában nem nagyon láttam webshopokban - jelenleg ilyen muzsikál a motoromban 35 000 km óta és még nincs hangja.
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2017.11.15. 10:33
- MZ-d típusa: mz trophi
- Tartózkodási hely: algyo
Re: Blokk
Koszonom a gyors valaszt,,udvaronpfabian írta:Állíts utána a kapcsolásrögzítő tengelyen. Az a hornyos végű amin a kapcsolóköröm ugrál és a kuplung alatt van ellenanyával rögzítve.
Figyelj hogy ne állítsd túl, mert ha a csoportos fogaskerék megfelelő hézag híján nekifeszíti a kihajtás fogaskerekét a lánckeréktengely-csapágynak, akkor az nem lesz hosszú életű.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Állíts utána a kapcsolásrögzítő tengelyen. Az a hornyos végű amin a kapcsolóköröm ugrál és a kuplung alatt van ellenanyával rögzítve.
Figyelj hogy ne állítsd túl, mert ha a csoportos fogaskerék megfelelő hézag híján nekifeszíti a kihajtás fogaskerekét a lánckeréktengely-csapágynak, akkor az nem lesz hosszú életű.
Figyelj hogy ne állítsd túl, mert ha a csoportos fogaskerék megfelelő hézag híján nekifeszíti a kihajtás fogaskerekét a lánckeréktengely-csapágynak, akkor az nem lesz hosszú életű.
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Blokk
Magyarul esztergáljak le belőle? Nem tudom... Nagyon Gyárias értéket megőrző típus vagyok. Ami más lehet az a Gumi, és a csapágyak, és amit nem lehet DDR alkatrésszel pótolni... Minden másnál eredetire törekszem. De gondolkodom az ötleteden...
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
A hengerfejet nem lehetne hozzáalakítani a Bertáék Trabant-MZ hibrid dugattyújához? Ha jól rémlik a dugattyútetű ívével volt gondod. Ezt viszont esztergályos megoldja a hengerfejen könnyen.
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Blokk
Többször készítettem feljegyzéseket a generálozott motor viselkedéséről. Átmeneti időben, amikor melegből hideg lett hirtelen, vagy fordítva nagyon furán viselkedett, volt mikor jobban ment volt mikor elnyúltan vette a gázreakciókat.. Gondoltam karburálás lesz, nem... Folytatódott ugyan így, akkor még bvf karbival. Aztán rákerült a Koso, amivel ment 500 km is gond nélkül átlag 5l-es fogyasztással ami nem hiszem, hogy sok.. Persze nem tudom az okát pontosan csak gyanakszom, de a hiba oka egyszerű is lehet. Amire alapozom a gyanúmat az a 72,5-es TW dugó. Ami az én esetemben kényszer megoldás volt a felújításnál, és nem biztos hogy a berta ekkora méretnél jobb lenne több okból sem. Lengyel K20-as dugót ilyen méretben nincs már, és a következő az már a 300-as hengernek való méret lenne ami jó is lehetett volna akár. Aki ismeri a történetem tudja miért került végül ez TW dugó a hengerbe, miért nem csináltattam nagyobbra. Ha valakinek, akkor Bambi szavára adok én is többek közt, így elfogadtam, legyen inkább ez minthogy kockáztassunk. Nem írtam még le, de hosszab vizsgálódás után ezek a TW gyűrűk nem voltak már annyira rugalmasak, olyan mint meg keményedett gumi, nagyon érdekes... A Berta dugón levő gyűrűk 2500 km után is rugalmasak. Sajnos ez a kisipari cucc is okozhatta a ragadást. Csak egy közepes gáz adás is elég volt. Saját felelőségre lehet felfúratom majd 300-asra, és lesz belőle pót henger az olyan időkre, de a hónolást is ki lehet javítani, csak nem tudom érdemes-e megint ezzel a dugóval próbálkoznom... Lehet hülyeség a felvetésem, de csak próbálom logikusan nézni.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég