Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Szebik András írta:Sziasztok!

Kicsit tanácstalan vagyok, nem tudom merre induljak, így egy kis segítséget szeretnék kérni kuplungproblémában.
Szóval a kuplung igazából működik. Viszont hideg és meleg olajnál is elinduláskor sebességbe rakva a motor fordulata visszaesik 1800-ról 1500-ra teljesen behúzott kuplungnál, valamint állásában 1-ből kivenni nagyon nehéz, szinte feszegetni kell a váltókart.
Amit még megfigyeltem, hogy lakott területre beguruláskor sebességbe, behúzott kuplungnál erősen lassul a motor, mintha enyhén fékeznék és a fordulat is csak nagyon lassan csökken, 2800-3000 alá ekkor nem is esik. Ha finoman visszagangolok üresbe akkor a fordulat beáll az alapjáratra, a motor pedig kellemesen és nem "fékezetten" lassul.

A váltóba 80W90-es váltóműolaj van.
A karnál és a blokknál az állítás sem okozott semmi különbséget.
Az előző tulaj még tavaly ilyen tájba felújítatta a motort, ezzel együtt a kuplungot is.

Szerintetek erre problémára lehet egy "vékonyabb" olaj megoldás, vagy a kuplungot kellene megnéznem, hogy a lamellák vastagsága megfelelő-e?
A segítséget előre is köszönöm!
Vékonyabb olajjal próbáld meg mielőtt komolyabban belenyúlsz. A 75W-80 és 10W-40 közelebb van a gyári előíráshoz mint az elég sűrű 80W-90
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Szebik András írta:Sziasztok!

Kicsit tanácstalan vagyok, nem tudom merre induljak, így egy kis segítséget szeretnék kérni kuplungproblémában.
Szóval a kuplung igazából működik. Viszont hideg és meleg olajnál is elinduláskor sebességbe rakva a motor fordulata visszaesik 1800-ról 1500-ra teljesen behúzott kuplungnál, valamint állásában 1-ből kivenni nagyon nehéz, szinte feszegetni kell a váltókart.
Amit még megfigyeltem, hogy lakott területre beguruláskor sebességbe, behúzott kuplungnál erősen lassul a motor, mintha enyhén fékeznék és a fordulat is csak nagyon lassan csökken, 2800-3000 alá ekkor nem is esik. Ha finoman visszagangolok üresbe akkor a fordulat beáll az alapjáratra, a motor pedig kellemesen és nem "fékezetten" lassul.

A váltóba 80W90-es váltóműolaj van.
A karnál és a blokknál az állítás sem okozott semmi különbséget.
Az előző tulaj még tavaly ilyen tájba felújítatta a motort, ezzel együtt a kuplungot is.

Szerintetek erre problémára lehet egy "vékonyabb" olaj megoldás, vagy a kuplungot kellene megnéznem, hogy a lamellák vastagsága megfelelő-e?
A segítséget előre is köszönöm!
Nem biztos hogy a lamellák vastagsága a probléma, inkább az egyenletessége. Biztos hogy kuplung gond, és biztos hogy állítgatással nem megoldható. A szerkezetet kéne átnézni, hullámos fém lamellák, rosszul kopott másik lamellák, akadozó működés után kutatva.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

Sziasztok!

Kicsit tanácstalan vagyok, nem tudom merre induljak, így egy kis segítséget szeretnék kérni kuplungproblémában.
Szóval a kuplung igazából működik. Viszont hideg és meleg olajnál is elinduláskor sebességbe rakva a motor fordulata visszaesik 1800-ról 1500-ra teljesen behúzott kuplungnál, valamint állásában 1-ből kivenni nagyon nehéz, szinte feszegetni kell a váltókart.
Amit még megfigyeltem, hogy lakott területre beguruláskor sebességbe, behúzott kuplungnál erősen lassul a motor, mintha enyhén fékeznék és a fordulat is csak nagyon lassan csökken, 2800-3000 alá ekkor nem is esik. Ha finoman visszagangolok üresbe akkor a fordulat beáll az alapjáratra, a motor pedig kellemesen és nem "fékezetten" lassul.

A váltóba 80W90-es váltóműolaj van.
A karnál és a blokknál az állítás sem okozott semmi különbséget.
Az előző tulaj még tavaly ilyen tájba felújítatta a motort, ezzel együtt a kuplungot is.

Szerintetek erre problémára lehet egy "vékonyabb" olaj megoldás, vagy a kuplungot kellene megnéznem, hogy a lamellák vastagsága megfelelő-e?
A segítséget előre is köszönöm!
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

Larocca92 írta:Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne hogy rossz főtengely szimering, milyen tünetekkel járhat? :)

Előre is köszi! :)
Ha a gyújtás oldali,akkor nem esik le a fordulat(fals levegőt kap),ha a kuplung oldali,akkor erősen füstöl,és nehezen pörög fel.
Ha veszel szimeringet vitonost vegyél(barna színű)
Larocca92
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2015.02.18. 18:32
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Larocca92 »

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne hogy rossz főtengely szimering, milyen tünetekkel járhat? :)

Előre is köszi! :)
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

csoka írta:
ötvöscsöpi írta:"a hitványabb minőségű üzemanyagoknak... mint az alkohol" nekem konkrétan ezzel van bajom, ez olyan, mint ha a feketére azt mondanád ,hogy fehér.
És nem nem kanyarodtam el, hanem pont hogy rátértem, mivel az üzemanyag határozza meg elsősorban a hengerfej kialakítást.
Az hogy 25%-kal több kell az alkoholból, az nem jelenti azt, h "hitványabb"
Minden égési tulajdonságában nagyon sokkal jobb, pl. mint a benzin is, és belsőégésű motorban csak ez számít.

A sűrítés növelésének az MZ hengerfejnél önmagában kevés haszna van, ezért szerintem nincs értelme foglalkozni vele.
Nem fogadom el az állításodat.Ilyen szemszögből a dinitrogénoxid mi a te értelmezésed szerint?(mert ugye az 16szor több energiát hordoz,mint a benzin)Az energia felszabadulása-átalakulása határozza meg a teljesítményt.Ha nincs bevitt energia,akkor a munka is olyan lesz...Szerintem hagyjuk ezt a témát,mert hónapokig tudunk pro,és kontra válaszolni egymásnak.Én személy szerint azt gondolom,hogy az alkohol a kocsmába való(és ott szeretjük mindannyian),ha elfogy a kőolaj,akkor kénytelen leszek foglalkozni a témával.(vagy veszek egy 350-es diesel Royal Einfield-et,és növény olajjal járok)
Legalább a az alkohol meg marad hukk! :wink:
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

ötvöscsöpi írta:"a hitványabb minőségű üzemanyagoknak... mint az alkohol" nekem konkrétan ezzel van bajom, ez olyan, mint ha a feketére azt mondanád ,hogy fehér.
És nem nem kanyarodtam el, hanem pont hogy rátértem, mivel az üzemanyag határozza meg elsősorban a hengerfej kialakítást.
Az hogy 25%-kal több kell az alkoholból, az nem jelenti azt, h "hitványabb"
Minden égési tulajdonságában nagyon sokkal jobb, pl. mint a benzin is, és belsőégésű motorban csak ez számít.

A sűrítés növelésének az MZ hengerfejnél önmagában kevés haszna van, ezért szerintem nincs értelme foglalkozni vele.
Nem fogadom el az állításodat.Ilyen szemszögből a dinitrogénoxid mi a te értelmezésed szerint?(mert ugye az 16szor több energiát hordoz,mint a benzin)Az energia felszabadulása-átalakulása határozza meg a teljesítményt.Ha nincs bevitt energia,akkor a munka is olyan lesz...Szerintem hagyjuk ezt a témát,mert hónapokig tudunk pro,és kontra válaszolni egymásnak.Én személy szerint azt gondolom,hogy az alkohol a kocsmába való(és ott szeretjük mindannyian),ha elfogy a kőolaj,akkor kénytelen leszek foglalkozni a témával.(vagy veszek egy 350-es diesel Royal Einfield-et,és növény olajjal járok)
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Én csak azt sajnálom, hogy Bambi nem szól hozzá. Biztos sok a dolga.
Dreamer
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

ötvöscsöpi írta:"a hitványabb minőségű üzemanyagoknak... mint az alkohol" nekem konkrétan ezzel van bajom, ez olyan, mint ha a feketére azt mondanád ,hogy fehér.
És nem nem kanyarodtam el, hanem pont hogy rátértem, mivel az üzemanyag határozza meg elsősorban a hengerfej kialakítást.
Az hogy 25%-kal több kell az alkoholból, az nem jelenti azt, h "hitványabb"
Minden égési tulajdonságában nagyon sokkal jobb, pl. mint a benzin is, és belsőégésű motorban csak ez számít.

A sűrítés növelésének az MZ hengerfejnél önmagában kevés haszna van, ezért szerintem nincs értelme foglalkozni vele.
Jól mondod.Ott a pont a végén. :mrgreen:
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
ötvöscsöpi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 151
Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
MZ-d típusa: TS125 Standard

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ötvöscsöpi »

"a hitványabb minőségű üzemanyagoknak... mint az alkohol" nekem konkrétan ezzel van bajom, ez olyan, mint ha a feketére azt mondanád ,hogy fehér.
És nem nem kanyarodtam el, hanem pont hogy rátértem, mivel az üzemanyag határozza meg elsősorban a hengerfej kialakítást.
Az hogy 25%-kal több kell az alkoholból, az nem jelenti azt, h "hitványabb"
Minden égési tulajdonságában nagyon sokkal jobb, pl. mint a benzin is, és belsőégésű motorban csak ez számít.

A sűrítés növelésének az MZ hengerfejnél önmagában kevés haszna van, ezért szerintem nincs értelme foglalkozni vele.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Brobert nél nézzél szét az eladó motoroknál.Van nála főtengely meg kuplung.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
camplazlo
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2012.02.21. 18:32
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: camplazlo »

behan írta:
camplazlo írta:Üdv Bajtársak!

Tavaly nyáron széthúzattam a blokkomat. Új szimeringek új csapágyak kerültek bele. Viszont a "szaki" nem jól rakta fel a kuplungot, ezért lepörgött, emiatt cserélni kell a főtengelyt. Múlt héten szétszedtük a blokkot. Az lenne a kérdésem, hogy érdemes-e valamelyik csapágyat cserélnem, sérülhetett-e valamelyik a szétszerelésnél?
Én, először egy új kuplungaggyal próbálkoztam volna!
Menthetetlen mind a főtengely mind a kuplung alaplap. Szoval mindenképp szét kellett szedni. De a válaszokat köszönöm :)
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

camplazlo írta:Hááát... Szorgosan ütögettük a főtengelyt és a lánckerék tengelyét :) Gyanítom a főtengely csapágy kaphatott szépen.
Hááát szerintem meg is válaszoltad a kérdésedet. :D
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
behan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.10.27. 18:21
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: behan »

camplazlo írta:Üdv Bajtársak!

Tavaly nyáron széthúzattam a blokkomat. Új szimeringek új csapágyak kerültek bele. Viszont a "szaki" nem jól rakta fel a kuplungot, ezért lepörgött, emiatt cserélni kell a főtengelyt. Múlt héten szétszedtük a blokkot. Az lenne a kérdésem, hogy érdemes-e valamelyik csapágyat cserélnem, sérülhetett-e valamelyik a szétszerelésnél?
Én, először egy új kuplungaggyal próbálkoztam volna!
camplazlo
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2012.02.21. 18:32
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: camplazlo »

Hááát... Szorgosan ütögettük a főtengelyt és a lánckerék tengelyét :) Gyanítom a főtengely csapágy kaphatott szépen.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Attól függ, hogy szereltétek szét... :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
camplazlo
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2012.02.21. 18:32
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: camplazlo »

Üdv Bajtársak!

Tavaly nyáron széthúzattam a blokkomat. Új szimeringek új csapágyak kerültek bele. Viszont a "szaki" nem jól rakta fel a kuplungot, ezért lepörgött, emiatt cserélni kell a főtengelyt. Múlt héten szétszedtük a blokkot. Az lenne a kérdésem, hogy érdemes-e valamelyik csapágyat cserélnem, sérülhetett-e valamelyik a szétszerelésnél?
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

ötvöscsöpi írta:"A hengerfej térfogatcsökkentése(sűrítési arány növelése),a hitványabb minőségű üzemanyagoknak kedvez,mint az alkohol.
Ezt remélem viccnek szántad?

Minden belsőégésű motor legalapvetőbb tuningja(hatásfok növelése) a sűrítés emelése és pont hogy az alkohol a legjobb üzemanyag a magas oktánszáma miatt(kopogásos égés), jelen pillanatban ami van Otto motorhoz.
Az pedig természetes, hogy ha növeled a motor hatásfokát(teljesítményét) és rendszeresen ki is használod, akkor valami törik, mivel nem arra van méretezve gyárilag. Viszont ha ésszel van csinálva akkor a fogyasztást lehet csökkenteni.

Tuning nagyvonalakban: sűrítés emelése, többletüzemanyag bevitel+levegő(kisebb térfogatú égéstétbe több üa. turbó kompresszor, airbox(torló levegő)), ahhoz, hogy optimálisan égjen a többlet keverék, ahhoz át kell alakítani az égésteret(a befecskendezést ha van), majd a kipufogó rendszert is fel kell készíteni a többletgáz elvezetésére(szelepvezérlésnél a nagyobb szelepek(sz) és átfokolt vezérmű tengely(nyitásidők), rés vezérlésnél nagyobb résméret+ polírozás+több rés).
Halál komolyan gondoltam.A hozzászólásoddal alá is támasztottad,az alkohol nem kopog,de nem is hordoz annyi energiát,mint a benzin.Te viszont nagyon elkanyarodtál a hengerfejtől...
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Ott a pont!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Ez mennyire igaz a mi Mz-ink esetében?


A kompresszió növelésével plusz teljesítmény nyerhető, hiszen a nagyobb sűrítéshez nagyobb sűrítési végnyomás és hőmérséklet tartozik, majd az égés is erről a magasabb nyomású pontról indul el. És mivel az égés előtti nyomás és hőmérséklet is magasabb, így az égési csúcsnyomás is magasabb lesz, ami a dugóra ható nagyobb erő miatt plusz nyomatékot jelent majd a főtengely végén. Ez számszerűen: egy ~7-es értékről ~10-11-re való növelés hozzávetőlegesen +10-12%-ot jelent. Tehát oltári növekedésre azért nem kell számítani ezáltal, de sok kicsi sokra megy!
De ha ennyire egyszerű a teljesítménynövelés, akkor miért ácsorognak a benzinüzemű motorok még mindig 10 körüli sűrítési viszonynál? Egyrészt van egy PeakFiringPressure (égési csúcsnyomás), aminek az anyagszilárdság szab határt. Erre a leglátványosabb példát alább láthatjátok: kiválóan látszik, ahogy a blokk kettészakadt a forgattyústér és a hengerek aljának a találkozásánál. Persze nem blokk szokott elsőnek kettétörni; előbb még ott van a hajtókar, a főtengely, stb.

Aztán a következő hátráltató tényező az üzemanyagok kompressziótűrése. Minél nagyobb a sűrítési végnyomás, annál hajlamosabb a benzin a detonációs égésre. (Ennek részleteire majd a gyújtás fejezetben térek ki). A detonációs égés elkerülésére az előgyújtás csökkentése kínálkozik a legkézenfekvőbb megoldásnak. Tehát összegezve, ha növeljük a sűrítést, akkor egy idő után csökkentenünk kell az előgyújtást. Szóval amit nyerünk a révnél, elvesztjük a vámnál.

http://www.geree.hu/wp-content/uploads/ ... losion.jpg
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

pnlaci írta: Csak arra kell vigyázni hogy a dugattyú rés megmaradjon,és a gyertyát se érje.Ki kell mérni. :D
Ezt hogy kell érteni?Biztos én vagyok az értetlen :-k
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 742
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

Dreamer írta:
sell írta:SMU hengerfejnek hívják...
Ez a kialakítás, nem olyan mint a gyári?? Csak mintha mindenestől csökkentették volna a robbanótér térfogatát. Vagy valamiben eltér? Elsőre mintha...
Az én meglátásom szerint a préssáv eleje hosszabb, a préssáv rövidebb, égéstér valamivel nagyobb. Amennyivel nagyobb az égéstér, annyival lentebb vettek a tetejéből, elképzelhető, hogy nem is emeltek a sűrítésen.

Valószínűleg igazad lehet, ez esetben szimpatikusnak tűnhet ez a megoldás, valóban optimalizálás inkább mint tuning.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Mindettől függetlenül a második mocimat csináltam meg és nem csalódtam eddig benne.
Csak annyit mondhatok,ha van valakinek plusz hengerfeje és elhiszi hogy nem Andersen vagyok.,
próbálja ki megéri!
Alapból nyomatékosabb a gép,és az emelkedőket is jobban gyűri,nem csörög,nem kopog,stabilabb az alapjárat(feltéve
ha jó a gyujtás meg a stb.)
Szerintem most már túlragoztam,ennyi!
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

sell írta:SMU hengerfejnek hívják...
Ez a kialakítás, nem olyan mint a gyári?? Csak mintha mindenestől csökkentették volna a robbanótér térfogatát. Vagy valamiben eltér? Elsőre mintha...
Az én meglátásom szerint a préssáv eleje hosszabb, a préssáv rövidebb, égéstér valamivel nagyobb. Amennyivel nagyobb az égéstér, annyival lentebb vettek a tetejéből, elképzelhető, hogy nem is emeltek a sűrítésen.
Dreamer
Avatar
ötvöscsöpi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 151
Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
MZ-d típusa: TS125 Standard

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ötvöscsöpi »

"A hengerfej térfogatcsökkentése(sűrítési arány növelése),a hitványabb minőségű üzemanyagoknak kedvez,mint az alkohol.
Ezt remélem viccnek szántad?

Minden belsőégésű motor legalapvetőbb tuningja(hatásfok növelése) a sűrítés emelése és pont hogy az alkohol a legjobb üzemanyag a magas oktánszáma miatt(kopogásos égés), jelen pillanatban ami van Otto motorhoz.
Az pedig természetes, hogy ha növeled a motor hatásfokát(teljesítményét) és rendszeresen ki is használod, akkor valami törik, mivel nem arra van méretezve gyárilag. Viszont ha ésszel van csinálva akkor a fogyasztást lehet csökkenteni.

Tuning nagyvonalakban: sűrítés emelése, többletüzemanyag bevitel+levegő(kisebb térfogatú égéstétbe több üa. turbó kompresszor, airbox(torló levegő)), ahhoz, hogy optimálisan égjen a többlet keverék, ahhoz át kell alakítani az égésteret(a befecskendezést ha van), majd a kipufogó rendszert is fel kell készíteni a többletgáz elvezetésére(szelepvezérlésnél a nagyobb szelepek(sz) és átfokolt vezérmű tengely(nyitásidők), rés vezérlésnél nagyobb résméret+ polírozás+több rés).
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

pnlaci írta:Hell!
Sajnálom hogy az egészből csak ennyi jön le neked. :|
Nekem aztán se több se kevesebb. Csak sok ilyen legendát olvastam és hallottam már...
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

csoka írta:A hengerfej térfogatcsökkentése(sűrítési arány növelése),a hitványabb minőségű üzemanyagoknak kedvez,mint az alkohol.A benzinnél valamit túlterhel...csapszeg,csapágy,tűgörgő,stb.
Szerintem az égőtér formáját kellene megváltoztatni,és lehetne kicsit dönteni a robbanás irányán,a kiömlő nyílás felé.Ehhez az ötlethez sok tapasztalat,és kísérletezgetés kellene...
Áramlás szempontjából a legtökéletesebb forma a félgömb,mivel a kétütemű gépeknél a feláramló keverék öblíti ki a gázt
az égéstérböl.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Sell igazad van tényleg úgy néz ki mintha csak fel húzták volna az egész hengerfejet.(ha leszedték volna,vékonyabb
lenne a tömítésnél a váll. :-k
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

A hengerfej térfogatcsökkentése(sűrítési arány növelése),a hitványabb minőségű üzemanyagoknak kedvez,mint az alkohol.A benzinnél valamit túlterhel...csapszeg,csapágy,tűgörgő,stb.
Szerintem az égőtér formáját kellene megváltoztatni,és lehetne kicsit dönteni a robbanás irányán,a kiömlő nyílás felé.Ehhez az ötlethez sok tapasztalat,és kísérletezgetés kellene...
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 742
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

SMU hengerfejnek hívják...
Ez a kialakítás, nem olyan mint a gyári?? Csak mintha mindenestől csökkentették volna a robbanótér térfogatát. Vagy valamiben eltér? Elsőre mintha...
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 742
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

Ne haragudjatok, azthiszem kicsit elkanyarodtunk egy elég érdekes témától. Valószínűleg nem csináltatnám meg ezt a módosítást, de igazán érdekelne a dolog miértje. Bár... Tulajdonképpen lehet, nem is tuning ez, hanem inkább optimalizálás.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Hell!
Sajnálom hogy az egészből csak ennyi jön le neked. :|
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

pnlaci írta:
hell írta:Én meg csak szimplán nem hiszem el ezeket az adatokat! :twisted: :D
Tudom.De ez van. :mrgreen:
7L.Szoktam tankolni és 200km. megyek vele.Szerintem matekba az ennyi. :-k
De lehet csal a számlálód,nekem is csal ami etz-vel 147 km az a Hondával 128 :)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

pnlaci írta:
hell írta:Én meg csak szimplán nem hiszem el ezeket az adatokat! :twisted: :D
Tudom.De ez van. :mrgreen:
7L.Szoktam tankolni és 200km. megyek vele.Szerintem matekba az ennyi. :-k
Jólvan. Örülök neki neked van a világ és a galaxis talán legjobb ETZ-je ezek szerint. Mások azt mondják messziről jött ember azt mond amit akar. Mindenki ilyen ETZ szeretne az 1000000%! :twisted: :D
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Amúgy Bambi biztos nagy mágus ebben,ahogy olvastam róla. :D Nem most kezdte a pályát.
Merészségem ellenére azért kiváncsi lennék az ő véleményére is.
Pláne hogy mit lehet kisajtolni belőle még. :mrgreen:
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

88 ban csináltam meg először,csak akkor az volt a probléma,hogy nem volt magasabb oktán számu keverék.
Így állandóan kevergetni kellet a benyát.(86-T)volt ha emlékeztek rá.Én meg az új hengerfej miatt magasabb
keverékkel jártam. 8)
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Nekem (főként kiherélt kipufogóval) nem reális ez a fogyasztási adat, de nem kételkedem, ha így van jól van.

Őszintén megmondom, nem tudom, hogy jót tenne-e a sűrítés emelése, ezen nem gondolkodtam.

Van egy cég, 75€ fejében átszabja a hengerfejet + 1 le, nyomatékosabb és kevesebbet fogyaszt - elvileg...

SMU hengerfejnek hívják...

Kép

Nem gondolom, hogy csak a Német kollégák tudnak, ezért is kérdeztem első körben Bambit.
Dreamer
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

hell írta:Én meg csak szimplán nem hiszem el ezeket az adatokat! :twisted: :D
Tudom.De ez van. :mrgreen:
7L.Szoktam tankolni és 200km. megyek vele.Szerintem matekba az ennyi. :-k
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

zsakfos írta:
pnlaci írta:Hali!
Az én gépem hengerfeje megvan egy kicsit tuningolva és bizton állíthatom,hogy jobb lett a gép.
3-3,5 L közötti az étvágya.
Az emelkedőket is jobban veszi.(Kerepes-Gödöllő közt 30 as út.)Szép kis emelkedő! 100-110.de alapba is min.90.
Nekem bevált. :D
Ja és gondolom hétpecsétes titok hogy mégis mit jelent pontosan a tuningolás a hengerfejen.
Ha titok lenne akkor inkább nem írtam volna! :mrgreen:
88 ban volt egy ETZ.m már azt is így csináltuk meg.Esztergán 1mm vel lejjebb vettük ez a tűréshatár.
Csak arra kell vigyázni hogy a dugattyú rés megmaradjon,és a gyertyát se érje.Ki kell mérni. :D
Nagyobb lett a kompresszió,és a nyomaték. 8)
Ja azt nem tudom mennyire befolyásolja az egészet de a kidörrenöm vége ki van műtve.Most kb.30mm.
Hidegvágóval körbe vágtam a belső csövet,ki húztam és szépen beperemeztem.
Hát ennyi.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Én meg csak szimplán nem hiszem el ezeket az adatokat! :twisted: :D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

pnlaci írta:Hali!
Az én gépem hengerfeje megvan egy kicsit tuningolva és bizton állíthatom,hogy jobb lett a gép.
3-3,5 L közötti az étvágya.
Az emelkedőket is jobban veszi.(Kerepes-Gödöllő közt 30 as út.)Szép kis emelkedő! 100-110.de alapba is min.90.
Nekem bevált. :D
Ja és gondolom hétpecsétes titok hogy mégis mit jelent pontosan a tuningolás a hengerfejen.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

hell írta:A te motorod nem eszi hanem termeli az üzemenyagot. Mennyiért adod el nekem??? Ami ilyen keveset eszik és ilyen jól megy nem sok van a földön... :twisted: :D
Nem eladó!!! :mrgreen:
Mikor megvettem nagyon gáz volt! ](*,) Lámpáknál le állt,gyertya,kondi,gyújtótrafó 3szor,karbi állandóan.3 hónap telt
bele mire nagyjából jól muzsikált.Aztán jött a tél,szétkaptam és gatyába ráztam. :D
Azért még van mit játszani rajta. :idea:
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

A te motorod nem eszi hanem termeli az üzemenyagot. Mennyiért adod el nekem??? Ami ilyen keveset eszik és ilyen jól megy nem sok van a földön... :twisted: :D
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Hali!
Az én gépem hengerfeje megvan egy kicsit tuningolva és bizton állíthatom,hogy jobb lett a gép.
3-3,5 L közötti az étvágya.
Az emelkedőket is jobban veszi.(Kerepes-Gödöllő közt 30 as út.)Szép kis emelkedő! 100-110.de alapba is min.90.
Nekem bevált. :D
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Bambi!

Igaz ez félig-meddig tuning kérdés is.

A Simsonoknál sok hozzáértő megegyezett abban, hogy a gyári hengerfej a régi benzinekhez volt tervezve. A mai üzemanyagoknak némileg változtak a paramétereik. Az volt a javaslat (Simsonnál), hogy a hengerfej módosításával csökkenthető a melegedés, javult vagy legalábbis gyári értékre hozható a teljesítmény.

ETZ-k esetében mi a helyzet? Volt már rá kísérlet, hogy a hengerfej módosításával, lehet pl. csökkenteni a fogyasztást, javítani a hatásfokon, teljesítményen?
Dreamer
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Cerebellumm írta: (...)
Tényleg, pedig néztem ezt a boltot is. :) És vajon a kétsoros, vagy az egysoros a megbizhatóbb?
Nem véletlenül fejlesztették tovább, de az ES-ek sem arról híresek hogy elpattogna bennük az egysoros lánc. A szemenkénti igénybevétele (így kopása) mindenképpen kisebb a duplasorosnak.
Ha a lánckerekeid rendben vannak, akkor sztem nem érdemes átalakítani, illetve nem tudom, a főtengely kúpja azonos-e a két változatnál.
Cerebellumm
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
Tartózkodási hely: Enying

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Cerebellumm »

Én látok :)[/quote]
Mint egy AVATAR. :mrgreen:[/quote]


Tényleg, pedig néztem ezt a boltot is. :) És vajon a kétsoros, vagy az egysoros a megbizhatóbb?
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

aronpfabian írta:
Cerebellumm írta:Sziasztok!

Trophy 125 blokknál az egysoros lánc, vagy a kétsoros lánc a megbizhatóbb? Mondjuk a régi egysoros láncot nem is látom a netes boltokban. Köszi.
Én látok :)
Mint egy AVATAR. :mrgreen:
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Cerebellumm írta:Sziasztok!

Trophy 125 blokknál az egysoros lánc, vagy a kétsoros lánc a megbizhatóbb? Mondjuk a régi egysoros láncot nem is látom a netes boltokban. Köszi.
Én látok :)
Cerebellumm
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
Tartózkodási hely: Enying

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Cerebellumm »

Sziasztok!

Trophy 125 blokknál az egysoros lánc, vagy a kétsoros lánc a megbizhatóbb? Mondjuk a régi egysoros láncot nem is látom a netes boltokban. Köszi.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég