Vékonyabb olajjal próbáld meg mielőtt komolyabban belenyúlsz. A 75W-80 és 10W-40 közelebb van a gyári előíráshoz mint az elég sűrű 80W-90Szebik András írta:Sziasztok!
Kicsit tanácstalan vagyok, nem tudom merre induljak, így egy kis segítséget szeretnék kérni kuplungproblémában.
Szóval a kuplung igazából működik. Viszont hideg és meleg olajnál is elinduláskor sebességbe rakva a motor fordulata visszaesik 1800-ról 1500-ra teljesen behúzott kuplungnál, valamint állásában 1-ből kivenni nagyon nehéz, szinte feszegetni kell a váltókart.
Amit még megfigyeltem, hogy lakott területre beguruláskor sebességbe, behúzott kuplungnál erősen lassul a motor, mintha enyhén fékeznék és a fordulat is csak nagyon lassan csökken, 2800-3000 alá ekkor nem is esik. Ha finoman visszagangolok üresbe akkor a fordulat beáll az alapjáratra, a motor pedig kellemesen és nem "fékezetten" lassul.
A váltóba 80W90-es váltóműolaj van.
A karnál és a blokknál az állítás sem okozott semmi különbséget.
Az előző tulaj még tavaly ilyen tájba felújítatta a motort, ezzel együtt a kuplungot is.
Szerintetek erre problémára lehet egy "vékonyabb" olaj megoldás, vagy a kuplungot kellene megnéznem, hogy a lamellák vastagsága megfelelő-e?
A segítséget előre is köszönöm!
Blokk
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nem biztos hogy a lamellák vastagsága a probléma, inkább az egyenletessége. Biztos hogy kuplung gond, és biztos hogy állítgatással nem megoldható. A szerkezetet kéne átnézni, hullámos fém lamellák, rosszul kopott másik lamellák, akadozó működés után kutatva.Szebik András írta:Sziasztok!
Kicsit tanácstalan vagyok, nem tudom merre induljak, így egy kis segítséget szeretnék kérni kuplungproblémában.
Szóval a kuplung igazából működik. Viszont hideg és meleg olajnál is elinduláskor sebességbe rakva a motor fordulata visszaesik 1800-ról 1500-ra teljesen behúzott kuplungnál, valamint állásában 1-ből kivenni nagyon nehéz, szinte feszegetni kell a váltókart.
Amit még megfigyeltem, hogy lakott területre beguruláskor sebességbe, behúzott kuplungnál erősen lassul a motor, mintha enyhén fékeznék és a fordulat is csak nagyon lassan csökken, 2800-3000 alá ekkor nem is esik. Ha finoman visszagangolok üresbe akkor a fordulat beáll az alapjáratra, a motor pedig kellemesen és nem "fékezetten" lassul.
A váltóba 80W90-es váltóműolaj van.
A karnál és a blokknál az állítás sem okozott semmi különbséget.
Az előző tulaj még tavaly ilyen tájba felújítatta a motort, ezzel együtt a kuplungot is.
Szerintetek erre problémára lehet egy "vékonyabb" olaj megoldás, vagy a kuplungot kellene megnéznem, hogy a lamellák vastagsága megfelelő-e?
A segítséget előre is köszönöm!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Blokk
Sziasztok!
Kicsit tanácstalan vagyok, nem tudom merre induljak, így egy kis segítséget szeretnék kérni kuplungproblémában.
Szóval a kuplung igazából működik. Viszont hideg és meleg olajnál is elinduláskor sebességbe rakva a motor fordulata visszaesik 1800-ról 1500-ra teljesen behúzott kuplungnál, valamint állásában 1-ből kivenni nagyon nehéz, szinte feszegetni kell a váltókart.
Amit még megfigyeltem, hogy lakott területre beguruláskor sebességbe, behúzott kuplungnál erősen lassul a motor, mintha enyhén fékeznék és a fordulat is csak nagyon lassan csökken, 2800-3000 alá ekkor nem is esik. Ha finoman visszagangolok üresbe akkor a fordulat beáll az alapjáratra, a motor pedig kellemesen és nem "fékezetten" lassul.
A váltóba 80W90-es váltóműolaj van.
A karnál és a blokknál az állítás sem okozott semmi különbséget.
Az előző tulaj még tavaly ilyen tájba felújítatta a motort, ezzel együtt a kuplungot is.
Szerintetek erre problémára lehet egy "vékonyabb" olaj megoldás, vagy a kuplungot kellene megnéznem, hogy a lamellák vastagsága megfelelő-e?
A segítséget előre is köszönöm!
Kicsit tanácstalan vagyok, nem tudom merre induljak, így egy kis segítséget szeretnék kérni kuplungproblémában.
Szóval a kuplung igazából működik. Viszont hideg és meleg olajnál is elinduláskor sebességbe rakva a motor fordulata visszaesik 1800-ról 1500-ra teljesen behúzott kuplungnál, valamint állásában 1-ből kivenni nagyon nehéz, szinte feszegetni kell a váltókart.
Amit még megfigyeltem, hogy lakott területre beguruláskor sebességbe, behúzott kuplungnál erősen lassul a motor, mintha enyhén fékeznék és a fordulat is csak nagyon lassan csökken, 2800-3000 alá ekkor nem is esik. Ha finoman visszagangolok üresbe akkor a fordulat beáll az alapjáratra, a motor pedig kellemesen és nem "fékezetten" lassul.
A váltóba 80W90-es váltóműolaj van.
A karnál és a blokknál az állítás sem okozott semmi különbséget.
Az előző tulaj még tavaly ilyen tájba felújítatta a motort, ezzel együtt a kuplungot is.
Szerintetek erre problémára lehet egy "vékonyabb" olaj megoldás, vagy a kuplungot kellene megnéznem, hogy a lamellák vastagsága megfelelő-e?
A segítséget előre is köszönöm!
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Blokk
Ha a gyújtás oldali,akkor nem esik le a fordulat(fals levegőt kap),ha a kuplung oldali,akkor erősen füstöl,és nehezen pörög fel.Larocca92 írta:Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne hogy rossz főtengely szimering, milyen tünetekkel járhat?
Előre is köszi!
Ha veszel szimeringet vitonost vegyél(barna színű)
Re: Blokk
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne hogy rossz főtengely szimering, milyen tünetekkel járhat?
Előre is köszi!
Egy olyan kérdésem lenne hogy rossz főtengely szimering, milyen tünetekkel járhat?

Előre is köszi!

- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Blokk
Legalább a az alkohol meg marad hukk!csoka írta:Nem fogadom el az állításodat.Ilyen szemszögből a dinitrogénoxid mi a te értelmezésed szerint?(mert ugye az 16szor több energiát hordoz,mint a benzin)Az energia felszabadulása-átalakulása határozza meg a teljesítményt.Ha nincs bevitt energia,akkor a munka is olyan lesz...Szerintem hagyjuk ezt a témát,mert hónapokig tudunk pro,és kontra válaszolni egymásnak.Én személy szerint azt gondolom,hogy az alkohol a kocsmába való(és ott szeretjük mindannyian),ha elfogy a kőolaj,akkor kénytelen leszek foglalkozni a témával.(vagy veszek egy 350-es diesel Royal Einfield-et,és növény olajjal járok)ötvöscsöpi írta:"a hitványabb minőségű üzemanyagoknak... mint az alkohol" nekem konkrétan ezzel van bajom, ez olyan, mint ha a feketére azt mondanád ,hogy fehér.
És nem nem kanyarodtam el, hanem pont hogy rátértem, mivel az üzemanyag határozza meg elsősorban a hengerfej kialakítást.
Az hogy 25%-kal több kell az alkoholból, az nem jelenti azt, h "hitványabb"
Minden égési tulajdonságában nagyon sokkal jobb, pl. mint a benzin is, és belsőégésű motorban csak ez számít.
A sűrítés növelésének az MZ hengerfejnél önmagában kevés haszna van, ezért szerintem nincs értelme foglalkozni vele.

A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Blokk
Nem fogadom el az állításodat.Ilyen szemszögből a dinitrogénoxid mi a te értelmezésed szerint?(mert ugye az 16szor több energiát hordoz,mint a benzin)Az energia felszabadulása-átalakulása határozza meg a teljesítményt.Ha nincs bevitt energia,akkor a munka is olyan lesz...Szerintem hagyjuk ezt a témát,mert hónapokig tudunk pro,és kontra válaszolni egymásnak.Én személy szerint azt gondolom,hogy az alkohol a kocsmába való(és ott szeretjük mindannyian),ha elfogy a kőolaj,akkor kénytelen leszek foglalkozni a témával.(vagy veszek egy 350-es diesel Royal Einfield-et,és növény olajjal járok)ötvöscsöpi írta:"a hitványabb minőségű üzemanyagoknak... mint az alkohol" nekem konkrétan ezzel van bajom, ez olyan, mint ha a feketére azt mondanád ,hogy fehér.
És nem nem kanyarodtam el, hanem pont hogy rátértem, mivel az üzemanyag határozza meg elsősorban a hengerfej kialakítást.
Az hogy 25%-kal több kell az alkoholból, az nem jelenti azt, h "hitványabb"
Minden égési tulajdonságában nagyon sokkal jobb, pl. mint a benzin is, és belsőégésű motorban csak ez számít.
A sűrítés növelésének az MZ hengerfejnél önmagában kevés haszna van, ezért szerintem nincs értelme foglalkozni vele.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Blokk
Jól mondod.Ott a pont a végén.ötvöscsöpi írta:"a hitványabb minőségű üzemanyagoknak... mint az alkohol" nekem konkrétan ezzel van bajom, ez olyan, mint ha a feketére azt mondanád ,hogy fehér.
És nem nem kanyarodtam el, hanem pont hogy rátértem, mivel az üzemanyag határozza meg elsősorban a hengerfej kialakítást.
Az hogy 25%-kal több kell az alkoholból, az nem jelenti azt, h "hitványabb"
Minden égési tulajdonságában nagyon sokkal jobb, pl. mint a benzin is, és belsőégésű motorban csak ez számít.
A sűrítés növelésének az MZ hengerfejnél önmagában kevés haszna van, ezért szerintem nincs értelme foglalkozni vele.

A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- ötvöscsöpi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 151
- Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
- MZ-d típusa: TS125 Standard
Re: Blokk
"a hitványabb minőségű üzemanyagoknak... mint az alkohol" nekem konkrétan ezzel van bajom, ez olyan, mint ha a feketére azt mondanád ,hogy fehér.
És nem nem kanyarodtam el, hanem pont hogy rátértem, mivel az üzemanyag határozza meg elsősorban a hengerfej kialakítást.
Az hogy 25%-kal több kell az alkoholból, az nem jelenti azt, h "hitványabb"
Minden égési tulajdonságában nagyon sokkal jobb, pl. mint a benzin is, és belsőégésű motorban csak ez számít.
A sűrítés növelésének az MZ hengerfejnél önmagában kevés haszna van, ezért szerintem nincs értelme foglalkozni vele.
És nem nem kanyarodtam el, hanem pont hogy rátértem, mivel az üzemanyag határozza meg elsősorban a hengerfej kialakítást.
Az hogy 25%-kal több kell az alkoholból, az nem jelenti azt, h "hitványabb"
Minden égési tulajdonságában nagyon sokkal jobb, pl. mint a benzin is, és belsőégésű motorban csak ez számít.
A sűrítés növelésének az MZ hengerfejnél önmagában kevés haszna van, ezért szerintem nincs értelme foglalkozni vele.
Re: Blokk
Menthetetlen mind a főtengely mind a kuplung alaplap. Szoval mindenképp szét kellett szedni. De a válaszokat köszönömbehan írta:Én, először egy új kuplungaggyal próbálkoztam volna!camplazlo írta:Üdv Bajtársak!
Tavaly nyáron széthúzattam a blokkomat. Új szimeringek új csapágyak kerültek bele. Viszont a "szaki" nem jól rakta fel a kuplungot, ezért lepörgött, emiatt cserélni kell a főtengelyt. Múlt héten szétszedtük a blokkot. Az lenne a kérdésem, hogy érdemes-e valamelyik csapágyat cserélnem, sérülhetett-e valamelyik a szétszerelésnél?

- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Blokk
Hááát szerintem meg is válaszoltad a kérdésedet.camplazlo írta:Hááát... Szorgosan ütögettük a főtengelyt és a lánckerék tengelyétGyanítom a főtengely csapágy kaphatott szépen.

A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Re: Blokk
Én, először egy új kuplungaggyal próbálkoztam volna!camplazlo írta:Üdv Bajtársak!
Tavaly nyáron széthúzattam a blokkomat. Új szimeringek új csapágyak kerültek bele. Viszont a "szaki" nem jól rakta fel a kuplungot, ezért lepörgött, emiatt cserélni kell a főtengelyt. Múlt héten szétszedtük a blokkot. Az lenne a kérdésem, hogy érdemes-e valamelyik csapágyat cserélnem, sérülhetett-e valamelyik a szétszerelésnél?
Re: Blokk
Hááát... Szorgosan ütögettük a főtengelyt és a lánckerék tengelyét
Gyanítom a főtengely csapágy kaphatott szépen.

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Attól függ, hogy szereltétek szét... 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Üdv Bajtársak!
Tavaly nyáron széthúzattam a blokkomat. Új szimeringek új csapágyak kerültek bele. Viszont a "szaki" nem jól rakta fel a kuplungot, ezért lepörgött, emiatt cserélni kell a főtengelyt. Múlt héten szétszedtük a blokkot. Az lenne a kérdésem, hogy érdemes-e valamelyik csapágyat cserélnem, sérülhetett-e valamelyik a szétszerelésnél?
Tavaly nyáron széthúzattam a blokkomat. Új szimeringek új csapágyak kerültek bele. Viszont a "szaki" nem jól rakta fel a kuplungot, ezért lepörgött, emiatt cserélni kell a főtengelyt. Múlt héten szétszedtük a blokkot. Az lenne a kérdésem, hogy érdemes-e valamelyik csapágyat cserélnem, sérülhetett-e valamelyik a szétszerelésnél?
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Blokk
Halál komolyan gondoltam.A hozzászólásoddal alá is támasztottad,az alkohol nem kopog,de nem is hordoz annyi energiát,mint a benzin.Te viszont nagyon elkanyarodtál a hengerfejtől...ötvöscsöpi írta:"A hengerfej térfogatcsökkentése(sűrítési arány növelése),a hitványabb minőségű üzemanyagoknak kedvez,mint az alkohol.
Ezt remélem viccnek szántad?
Minden belsőégésű motor legalapvetőbb tuningja(hatásfok növelése) a sűrítés emelése és pont hogy az alkohol a legjobb üzemanyag a magas oktánszáma miatt(kopogásos égés), jelen pillanatban ami van Otto motorhoz.
Az pedig természetes, hogy ha növeled a motor hatásfokát(teljesítményét) és rendszeresen ki is használod, akkor valami törik, mivel nem arra van méretezve gyárilag. Viszont ha ésszel van csinálva akkor a fogyasztást lehet csökkenteni.
Tuning nagyvonalakban: sűrítés emelése, többletüzemanyag bevitel+levegő(kisebb térfogatú égéstétbe több üa. turbó kompresszor, airbox(torló levegő)), ahhoz, hogy optimálisan égjen a többlet keverék, ahhoz át kell alakítani az égésteret(a befecskendezést ha van), majd a kipufogó rendszert is fel kell készíteni a többletgáz elvezetésére(szelepvezérlésnél a nagyobb szelepek(sz) és átfokolt vezérmű tengely(nyitásidők), rés vezérlésnél nagyobb résméret+ polírozás+több rés).
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Ez mennyire igaz a mi Mz-ink esetében?
A kompresszió növelésével plusz teljesítmény nyerhető, hiszen a nagyobb sűrítéshez nagyobb sűrítési végnyomás és hőmérséklet tartozik, majd az égés is erről a magasabb nyomású pontról indul el. És mivel az égés előtti nyomás és hőmérséklet is magasabb, így az égési csúcsnyomás is magasabb lesz, ami a dugóra ható nagyobb erő miatt plusz nyomatékot jelent majd a főtengely végén. Ez számszerűen: egy ~7-es értékről ~10-11-re való növelés hozzávetőlegesen +10-12%-ot jelent. Tehát oltári növekedésre azért nem kell számítani ezáltal, de sok kicsi sokra megy!
De ha ennyire egyszerű a teljesítménynövelés, akkor miért ácsorognak a benzinüzemű motorok még mindig 10 körüli sűrítési viszonynál? Egyrészt van egy PeakFiringPressure (égési csúcsnyomás), aminek az anyagszilárdság szab határt. Erre a leglátványosabb példát alább láthatjátok: kiválóan látszik, ahogy a blokk kettészakadt a forgattyústér és a hengerek aljának a találkozásánál. Persze nem blokk szokott elsőnek kettétörni; előbb még ott van a hajtókar, a főtengely, stb.
Aztán a következő hátráltató tényező az üzemanyagok kompressziótűrése. Minél nagyobb a sűrítési végnyomás, annál hajlamosabb a benzin a detonációs égésre. (Ennek részleteire majd a gyújtás fejezetben térek ki). A detonációs égés elkerülésére az előgyújtás csökkentése kínálkozik a legkézenfekvőbb megoldásnak. Tehát összegezve, ha növeljük a sűrítést, akkor egy idő után csökkentenünk kell az előgyújtást. Szóval amit nyerünk a révnél, elvesztjük a vámnál.
http://www.geree.hu/wp-content/uploads/ ... losion.jpg
A kompresszió növelésével plusz teljesítmény nyerhető, hiszen a nagyobb sűrítéshez nagyobb sűrítési végnyomás és hőmérséklet tartozik, majd az égés is erről a magasabb nyomású pontról indul el. És mivel az égés előtti nyomás és hőmérséklet is magasabb, így az égési csúcsnyomás is magasabb lesz, ami a dugóra ható nagyobb erő miatt plusz nyomatékot jelent majd a főtengely végén. Ez számszerűen: egy ~7-es értékről ~10-11-re való növelés hozzávetőlegesen +10-12%-ot jelent. Tehát oltári növekedésre azért nem kell számítani ezáltal, de sok kicsi sokra megy!
De ha ennyire egyszerű a teljesítménynövelés, akkor miért ácsorognak a benzinüzemű motorok még mindig 10 körüli sűrítési viszonynál? Egyrészt van egy PeakFiringPressure (égési csúcsnyomás), aminek az anyagszilárdság szab határt. Erre a leglátványosabb példát alább láthatjátok: kiválóan látszik, ahogy a blokk kettészakadt a forgattyústér és a hengerek aljának a találkozásánál. Persze nem blokk szokott elsőnek kettétörni; előbb még ott van a hajtókar, a főtengely, stb.
Aztán a következő hátráltató tényező az üzemanyagok kompressziótűrése. Minél nagyobb a sűrítési végnyomás, annál hajlamosabb a benzin a detonációs égésre. (Ennek részleteire majd a gyújtás fejezetben térek ki). A detonációs égés elkerülésére az előgyújtás csökkentése kínálkozik a legkézenfekvőbb megoldásnak. Tehát összegezve, ha növeljük a sűrítést, akkor egy idő után csökkentenünk kell az előgyújtást. Szóval amit nyerünk a révnél, elvesztjük a vámnál.
http://www.geree.hu/wp-content/uploads/ ... losion.jpg
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Ezt hogy kell érteni?Biztos én vagyok az értetlenpnlaci írta: Csak arra kell vigyázni hogy a dugattyú rés megmaradjon,és a gyertyát se érje.Ki kell mérni.![]()

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Blokk
Dreamer írta:Az én meglátásom szerint a préssáv eleje hosszabb, a préssáv rövidebb, égéstér valamivel nagyobb. Amennyivel nagyobb az égéstér, annyival lentebb vettek a tetejéből, elképzelhető, hogy nem is emeltek a sűrítésen.sell írta:SMU hengerfejnek hívják...
Ez a kialakítás, nem olyan mint a gyári?? Csak mintha mindenestől csökkentették volna a robbanótér térfogatát. Vagy valamiben eltér? Elsőre mintha...
Valószínűleg igazad lehet, ez esetben szimpatikusnak tűnhet ez a megoldás, valóban optimalizálás inkább mint tuning.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Blokk
Mindettől függetlenül a második mocimat csináltam meg és nem csalódtam eddig benne.
Csak annyit mondhatok,ha van valakinek plusz hengerfeje és elhiszi hogy nem Andersen vagyok.,
próbálja ki megéri!
Alapból nyomatékosabb a gép,és az emelkedőket is jobban gyűri,nem csörög,nem kopog,stabilabb az alapjárat(feltéve
ha jó a gyujtás meg a stb.)
Szerintem most már túlragoztam,ennyi!
Csak annyit mondhatok,ha van valakinek plusz hengerfeje és elhiszi hogy nem Andersen vagyok.,
próbálja ki megéri!
Alapból nyomatékosabb a gép,és az emelkedőket is jobban gyűri,nem csörög,nem kopog,stabilabb az alapjárat(feltéve
ha jó a gyujtás meg a stb.)
Szerintem most már túlragoztam,ennyi!
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Az én meglátásom szerint a préssáv eleje hosszabb, a préssáv rövidebb, égéstér valamivel nagyobb. Amennyivel nagyobb az égéstér, annyival lentebb vettek a tetejéből, elképzelhető, hogy nem is emeltek a sűrítésen.sell írta:SMU hengerfejnek hívják...
Ez a kialakítás, nem olyan mint a gyári?? Csak mintha mindenestől csökkentették volna a robbanótér térfogatát. Vagy valamiben eltér? Elsőre mintha...
Dreamer
- ötvöscsöpi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 151
- Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
- MZ-d típusa: TS125 Standard
Re: Blokk
"A hengerfej térfogatcsökkentése(sűrítési arány növelése),a hitványabb minőségű üzemanyagoknak kedvez,mint az alkohol.
Ezt remélem viccnek szántad?
Minden belsőégésű motor legalapvetőbb tuningja(hatásfok növelése) a sűrítés emelése és pont hogy az alkohol a legjobb üzemanyag a magas oktánszáma miatt(kopogásos égés), jelen pillanatban ami van Otto motorhoz.
Az pedig természetes, hogy ha növeled a motor hatásfokát(teljesítményét) és rendszeresen ki is használod, akkor valami törik, mivel nem arra van méretezve gyárilag. Viszont ha ésszel van csinálva akkor a fogyasztást lehet csökkenteni.
Tuning nagyvonalakban: sűrítés emelése, többletüzemanyag bevitel+levegő(kisebb térfogatú égéstétbe több üa. turbó kompresszor, airbox(torló levegő)), ahhoz, hogy optimálisan égjen a többlet keverék, ahhoz át kell alakítani az égésteret(a befecskendezést ha van), majd a kipufogó rendszert is fel kell készíteni a többletgáz elvezetésére(szelepvezérlésnél a nagyobb szelepek(sz) és átfokolt vezérmű tengely(nyitásidők), rés vezérlésnél nagyobb résméret+ polírozás+több rés).
Ezt remélem viccnek szántad?
Minden belsőégésű motor legalapvetőbb tuningja(hatásfok növelése) a sűrítés emelése és pont hogy az alkohol a legjobb üzemanyag a magas oktánszáma miatt(kopogásos égés), jelen pillanatban ami van Otto motorhoz.
Az pedig természetes, hogy ha növeled a motor hatásfokát(teljesítményét) és rendszeresen ki is használod, akkor valami törik, mivel nem arra van méretezve gyárilag. Viszont ha ésszel van csinálva akkor a fogyasztást lehet csökkenteni.
Tuning nagyvonalakban: sűrítés emelése, többletüzemanyag bevitel+levegő(kisebb térfogatú égéstétbe több üa. turbó kompresszor, airbox(torló levegő)), ahhoz, hogy optimálisan égjen a többlet keverék, ahhoz át kell alakítani az égésteret(a befecskendezést ha van), majd a kipufogó rendszert is fel kell készíteni a többletgáz elvezetésére(szelepvezérlésnél a nagyobb szelepek(sz) és átfokolt vezérmű tengely(nyitásidők), rés vezérlésnél nagyobb résméret+ polírozás+több rés).
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Blokk
Áramlás szempontjából a legtökéletesebb forma a félgömb,mivel a kétütemű gépeknél a feláramló keverék öblíti ki a gáztcsoka írta:A hengerfej térfogatcsökkentése(sűrítési arány növelése),a hitványabb minőségű üzemanyagoknak kedvez,mint az alkohol.A benzinnél valamit túlterhel...csapszeg,csapágy,tűgörgő,stb.
Szerintem az égőtér formáját kellene megváltoztatni,és lehetne kicsit dönteni a robbanás irányán,a kiömlő nyílás felé.Ehhez az ötlethez sok tapasztalat,és kísérletezgetés kellene...
az égéstérböl.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Blokk
Sell igazad van tényleg úgy néz ki mintha csak fel húzták volna az egész hengerfejet.(ha leszedték volna,vékonyabb
lenne a tömítésnél a váll.
lenne a tömítésnél a váll.

A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Blokk
A hengerfej térfogatcsökkentése(sűrítési arány növelése),a hitványabb minőségű üzemanyagoknak kedvez,mint az alkohol.A benzinnél valamit túlterhel...csapszeg,csapágy,tűgörgő,stb.
Szerintem az égőtér formáját kellene megváltoztatni,és lehetne kicsit dönteni a robbanás irányán,a kiömlő nyílás felé.Ehhez az ötlethez sok tapasztalat,és kísérletezgetés kellene...
Szerintem az égőtér formáját kellene megváltoztatni,és lehetne kicsit dönteni a robbanás irányán,a kiömlő nyílás felé.Ehhez az ötlethez sok tapasztalat,és kísérletezgetés kellene...
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Blokk
SMU hengerfejnek hívják...
Ez a kialakítás, nem olyan mint a gyári?? Csak mintha mindenestől csökkentették volna a robbanótér térfogatát. Vagy valamiben eltér? Elsőre mintha...
Ez a kialakítás, nem olyan mint a gyári?? Csak mintha mindenestől csökkentették volna a robbanótér térfogatát. Vagy valamiben eltér? Elsőre mintha...
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Blokk
Ne haragudjatok, azthiszem kicsit elkanyarodtunk egy elég érdekes témától. Valószínűleg nem csináltatnám meg ezt a módosítást, de igazán érdekelne a dolog miértje. Bár... Tulajdonképpen lehet, nem is tuning ez, hanem inkább optimalizálás.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
De lehet csal a számlálód,nekem is csal ami etz-vel 147 km az a Hondával 128pnlaci írta:Tudom.De ez van.hell írta:Én meg csak szimplán nem hiszem el ezeket az adatokat!![]()
![]()
7L.Szoktam tankolni és 200km. megyek vele.Szerintem matekba az ennyi.

- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Jólvan. Örülök neki neked van a világ és a galaxis talán legjobb ETZ-je ezek szerint. Mások azt mondják messziről jött ember azt mond amit akar. Mindenki ilyen ETZ szeretne az 1000000%!pnlaci írta:Tudom.De ez van.hell írta:Én meg csak szimplán nem hiszem el ezeket az adatokat!![]()
![]()
7L.Szoktam tankolni és 200km. megyek vele.Szerintem matekba az ennyi.


- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Blokk
Amúgy Bambi biztos nagy mágus ebben,ahogy olvastam róla.
Nem most kezdte a pályát.
Merészségem ellenére azért kiváncsi lennék az ő véleményére is.
Pláne hogy mit lehet kisajtolni belőle még.

Merészségem ellenére azért kiváncsi lennék az ő véleményére is.
Pláne hogy mit lehet kisajtolni belőle még.

A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Blokk
88 ban csináltam meg először,csak akkor az volt a probléma,hogy nem volt magasabb oktán számu keverék.
Így állandóan kevergetni kellet a benyát.(86-T)volt ha emlékeztek rá.Én meg az új hengerfej miatt magasabb
keverékkel jártam.
Így állandóan kevergetni kellet a benyát.(86-T)volt ha emlékeztek rá.Én meg az új hengerfej miatt magasabb
keverékkel jártam.

A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Nekem (főként kiherélt kipufogóval) nem reális ez a fogyasztási adat, de nem kételkedem, ha így van jól van.
Őszintén megmondom, nem tudom, hogy jót tenne-e a sűrítés emelése, ezen nem gondolkodtam.
Van egy cég, 75€ fejében átszabja a hengerfejet + 1 le, nyomatékosabb és kevesebbet fogyaszt - elvileg...
SMU hengerfejnek hívják...

Nem gondolom, hogy csak a Német kollégák tudnak, ezért is kérdeztem első körben Bambit.
Őszintén megmondom, nem tudom, hogy jót tenne-e a sűrítés emelése, ezen nem gondolkodtam.
Van egy cég, 75€ fejében átszabja a hengerfejet + 1 le, nyomatékosabb és kevesebbet fogyaszt - elvileg...
SMU hengerfejnek hívják...

Nem gondolom, hogy csak a Német kollégák tudnak, ezért is kérdeztem első körben Bambit.
Dreamer
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Blokk
Tudom.De ez van.hell írta:Én meg csak szimplán nem hiszem el ezeket az adatokat!![]()

7L.Szoktam tankolni és 200km. megyek vele.Szerintem matekba az ennyi.

A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Blokk
Ha titok lenne akkor inkább nem írtam volna!zsakfos írta:Ja és gondolom hétpecsétes titok hogy mégis mit jelent pontosan a tuningolás a hengerfejen.pnlaci írta:Hali!
Az én gépem hengerfeje megvan egy kicsit tuningolva és bizton állíthatom,hogy jobb lett a gép.
3-3,5 L közötti az étvágya.
Az emelkedőket is jobban veszi.(Kerepes-Gödöllő közt 30 as út.)Szép kis emelkedő! 100-110.de alapba is min.90.
Nekem bevált.

88 ban volt egy ETZ.m már azt is így csináltuk meg.Esztergán 1mm vel lejjebb vettük ez a tűréshatár.
Csak arra kell vigyázni hogy a dugattyú rés megmaradjon,és a gyertyát se érje.Ki kell mérni.

Nagyobb lett a kompresszió,és a nyomaték.

Ja azt nem tudom mennyire befolyásolja az egészet de a kidörrenöm vége ki van műtve.Most kb.30mm.
Hidegvágóval körbe vágtam a belső csövet,ki húztam és szépen beperemeztem.
Hát ennyi.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Ja és gondolom hétpecsétes titok hogy mégis mit jelent pontosan a tuningolás a hengerfejen.pnlaci írta:Hali!
Az én gépem hengerfeje megvan egy kicsit tuningolva és bizton állíthatom,hogy jobb lett a gép.
3-3,5 L közötti az étvágya.
Az emelkedőket is jobban veszi.(Kerepes-Gödöllő közt 30 as út.)Szép kis emelkedő! 100-110.de alapba is min.90.
Nekem bevált.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Blokk
Nem eladó!!!hell írta:A te motorod nem eszi hanem termeli az üzemenyagot. Mennyiért adod el nekem??? Ami ilyen keveset eszik és ilyen jól megy nem sok van a földön...![]()

Mikor megvettem nagyon gáz volt!
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
bele mire nagyjából jól muzsikált.Aztán jött a tél,szétkaptam és gatyába ráztam.

Azért még van mit játszani rajta.

A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Blokk
Hali!
Az én gépem hengerfeje megvan egy kicsit tuningolva és bizton állíthatom,hogy jobb lett a gép.
3-3,5 L közötti az étvágya.
Az emelkedőket is jobban veszi.(Kerepes-Gödöllő közt 30 as út.)Szép kis emelkedő! 100-110.de alapba is min.90.
Nekem bevált.
Az én gépem hengerfeje megvan egy kicsit tuningolva és bizton állíthatom,hogy jobb lett a gép.
3-3,5 L közötti az étvágya.
Az emelkedőket is jobban veszi.(Kerepes-Gödöllő közt 30 as út.)Szép kis emelkedő! 100-110.de alapba is min.90.
Nekem bevált.

A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Bambi!
Igaz ez félig-meddig tuning kérdés is.
A Simsonoknál sok hozzáértő megegyezett abban, hogy a gyári hengerfej a régi benzinekhez volt tervezve. A mai üzemanyagoknak némileg változtak a paramétereik. Az volt a javaslat (Simsonnál), hogy a hengerfej módosításával csökkenthető a melegedés, javult vagy legalábbis gyári értékre hozható a teljesítmény.
ETZ-k esetében mi a helyzet? Volt már rá kísérlet, hogy a hengerfej módosításával, lehet pl. csökkenteni a fogyasztást, javítani a hatásfokon, teljesítményen?
Igaz ez félig-meddig tuning kérdés is.
A Simsonoknál sok hozzáértő megegyezett abban, hogy a gyári hengerfej a régi benzinekhez volt tervezve. A mai üzemanyagoknak némileg változtak a paramétereik. Az volt a javaslat (Simsonnál), hogy a hengerfej módosításával csökkenthető a melegedés, javult vagy legalábbis gyári értékre hozható a teljesítmény.
ETZ-k esetében mi a helyzet? Volt már rá kísérlet, hogy a hengerfej módosításával, lehet pl. csökkenteni a fogyasztást, javítani a hatásfokon, teljesítményen?
Dreamer
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Nem véletlenül fejlesztették tovább, de az ES-ek sem arról híresek hogy elpattogna bennük az egysoros lánc. A szemenkénti igénybevétele (így kopása) mindenképpen kisebb a duplasorosnak.Cerebellumm írta: (...)
Tényleg, pedig néztem ezt a boltot is.És vajon a kétsoros, vagy az egysoros a megbizhatóbb?
Ha a lánckerekeid rendben vannak, akkor sztem nem érdemes átalakítani, illetve nem tudom, a főtengely kúpja azonos-e a két változatnál.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
- Tartózkodási hely: Enying
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
- Tartózkodási hely: Enying
Re: Blokk
Sziasztok!
Trophy 125 blokknál az egysoros lánc, vagy a kétsoros lánc a megbizhatóbb? Mondjuk a régi egysoros láncot nem is látom a netes boltokban. Köszi.
Trophy 125 blokknál az egysoros lánc, vagy a kétsoros lánc a megbizhatóbb? Mondjuk a régi egysoros láncot nem is látom a netes boltokban. Köszi.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég