A bovdenek nem szorulnak? Különösen a szivató!Ha a levegő csavart betekered teljesen,akkor mit csinál?Imi írta:Sziasztok
A tavasz közeledtével elővettem a motorom, de valami megváltozott a télen vele. Nehezen indult, és le is akart állni könnyen, holott ősszel még teljesen jó volt az alapjárat. Kitisztítottam a gyári karbit, mindent megnéztem rajta nem láttam semmi különös változást (a tű egy minimálisan görbe ugyan, de korábban is az volt már). Most azt produkálja, hogy nagyon pici gázra is nagyon felpörög, és csak lassan csökken le a fordulata, ott viszont újra fulladozik, és nem tapasztalok semmi változást hiába próbálom állítgatni a tolattyú és a melléklevegő csavarral.
Valakinek valami ötlet, vagy legalább hogy merre induljak a keresésben?
Köszi előre is.
Üzemanyagellátás
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Üzemanyagellátás
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Fals levegőt szív.?
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok
A tavasz közeledtével elővettem a motorom, de valami megváltozott a télen vele. Nehezen indult, és le is akart állni könnyen, holott ősszel még teljesen jó volt az alapjárat. Kitisztítottam a gyári karbit, mindent megnéztem rajta nem láttam semmi különös változást (a tű egy minimálisan görbe ugyan, de korábban is az volt már). Most azt produkálja, hogy nagyon pici gázra is nagyon felpörög, és csak lassan csökken le a fordulata, ott viszont újra fulladozik, és nem tapasztalok semmi változást hiába próbálom állítgatni a tolattyú és a melléklevegő csavarral.
Valakinek valami ötlet, vagy legalább hogy merre induljak a keresésben?
Köszi előre is.
A tavasz közeledtével elővettem a motorom, de valami megváltozott a télen vele. Nehezen indult, és le is akart állni könnyen, holott ősszel még teljesen jó volt az alapjárat. Kitisztítottam a gyári karbit, mindent megnéztem rajta nem láttam semmi különös változást (a tű egy minimálisan görbe ugyan, de korábban is az volt már). Most azt produkálja, hogy nagyon pici gázra is nagyon felpörög, és csak lassan csökken le a fordulata, ott viszont újra fulladozik, és nem tapasztalok semmi változást hiába próbálom állítgatni a tolattyú és a melléklevegő csavarral.
Valakinek valami ötlet, vagy legalább hogy merre induljak a keresésben?
Köszi előre is.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Micsoda negatív hullámkérem! Vannak ám rendes emberek is!!! Köszönöm zsaki a nép nevében fáradozásaidat! 

- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Olyan motorból ami 6L felett eszik? NEM KELL!!!!zsakfos írta: Ha megmondod miről ismerhető fel hogy tutira gyári,akkor megnézem az én csatosomat hogy abban milyen van és leméretezheted ha akarod

Amúgy ha jó a fogyasztásod, jó a motor teljesítménye minden fordulatszámon és gázállás mellett, akkor mindegy hogy gyári-e, jó a profilja a tűnek, és érdekelnek a méretei.

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Ha megmondod miről ismerhető fel hogy tutira gyári,akkor megnézem az én csatosomat hogy abban milyen van és leméretezheted ha akarodMrDok írta: Nem adják, és kölcsön sem kapod, meg leméretezni sem akarja egyik sem............
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Nem adják, és kölcsön sem kapod, meg leméretezni sem akarja egyik sem............hell írta:Az teljesen hibátlan akkor.
Ha valakinek van gyári elfekvőben akkor az csak volt mert megveszem...
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Az teljesen hibátlan akkor. 
Ha valakinek van gyári elfekvőben akkor az csak volt mert megveszem...

Ha valakinek van gyári elfekvőben akkor az csak volt mert megveszem...
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Nincs jó minta.........hell írta:Köszönöm az infót! Esetleg valahol be lehet szerezni jót? Vagy van lehetőség legyártatásra valaki próbálkozott már vele?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm az infót! Esetleg valahol be lehet szerezni jót? Vagy van lehetőség legyártatásra valaki próbálkozott már vele?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Én vettem egy tűt, nagyon nem jó. Tűtartót sem nagyon kaptam (zégerek, rugó) azt úgy kerestem más cuccokból.hell írta:Jó akkor kizárásos alapon teszt lesz. Remélem nem lesz nagy tanulópénz. Bár a tű az tuti szar lesz dehát ez van nincs más lehetőség sajnos...
A többi alkatrésze meg szinte azonos a többi karbival.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Jó akkor kizárásos alapon teszt lesz. Remélem nem lesz nagy tanulópénz. Bár a tű az tuti szar lesz dehát ez van nincs más lehetőség sajnos...
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Van valakinek tapasztalata érdemes-e megvenni a mostanság kapható csatos karbikhoz a cuccokat(felújító készlet, tű és minden más ami a belében van)? Kaptam 2 karbit egy csatosat és egy hagyományosat abból a csatos kissé hiányos így azt üzembe akarom helyezni. Állítólag nem sokat futott! Persze ha van valakinek elfekvőben hozzá alkatrésze megegyezünk az tuti! 

- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ahogy zudori is irta a nagy csavar az alapjarati fordulatszam allito csavarja. Kupos a vege es ahogy csavarod befele, akkor emeli a tolattyut es tobbet kap. Elvileg tokre kicsavarva (tehat leengedve a tolattyut is jarnia kellene, mert ahogy nezegettem takaritaskor a bingen is, mint a 30N3-1-esen kulon rendszeren van az alapjarat, megkerulve a tolattyut. Legalabbis nekem kicsavarva is volt alapjarat. Amugy ebben a hidegben az enyem is csak szivatoval jar egyenletesen, sot kb. fel percig szoktam jaratni ugy hogy huzom a szivatot, de ha elindulok bizony elkevesell, fullad meg akar allni csak a szivato idonkenti rahuzasaval megy rendesen addig mig be nem melegszik. Aztan mar tokeletes. 250-kent 118 volt a bing fofuvoka, akkor is ezt csinalta. 300-nal kb. 128-130. (125-os dorzsarral kicsit korkorosen mozgatva).
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Nekem a kicsin van Bing, de szerintem csak a méretbeli különbségek lehetnek eltérőek. Az a nagycsavar az alapjárat állító csavar, ezzel lehet emelni és csökkenteni a súber belógását, így tudod beállítani az alapjáratot. Még azt ellenőrizzed, hogy a szívató le zár-e rendesen.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Üzemanyagellátás
Van egy másik Bing karbi,ahhoz való ez a szívócsonk.Azon van rajta a szorító bilincs.Hogyha azt a fajtát vetted meg,
csak akkor vedd meg a szívócsonkot.A gyári szívócsonkhoz jónak kell lenni a Bing 84 nek.
csak akkor vedd meg a szívócsonkot.A gyári szívócsonkhoz jónak kell lenni a Bing 84 nek.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Üzemanyagellátás
Hali!
Bing 84 karbi (eredeti német) beállításával bajlódok. Csak szivatóval jár a motor. Tűn még 1 rovátkát tudnék emelni...de ezen kívül már szinte minen lehetőséget végigpróbáltam. Fúvókák a gyáriak vannak benne.
Normálisan kitakarítottam a felrakás előtt és nem maradt ki semmilyen alkatrésze.
A kis csavar az alapjárati levegő, ez tiszta sor. Mire való a nagy csavar?
Farsot szívhat? Az eredeti BVF szívócsonkján nyitottam egy kicsit, így bement a helyére szorosan....de már erre is gyanakszom, hogy itt nem stimmel valami....
Vagy dörzsárazni kell a főfúvókát? A motorom alap 250-es.
Ilyen szívócsonk van valakinek? Elvileg ez való a BING 84-re:
http://e-motorparts.addel.hu/42517-etz- ... 42-002-tur
Húzós az ára.....
Köszi ha válaszoltok.
Bing 84 karbi (eredeti német) beállításával bajlódok. Csak szivatóval jár a motor. Tűn még 1 rovátkát tudnék emelni...de ezen kívül már szinte minen lehetőséget végigpróbáltam. Fúvókák a gyáriak vannak benne.
Normálisan kitakarítottam a felrakás előtt és nem maradt ki semmilyen alkatrésze.
A kis csavar az alapjárati levegő, ez tiszta sor. Mire való a nagy csavar?
Farsot szívhat? Az eredeti BVF szívócsonkján nyitottam egy kicsit, így bement a helyére szorosan....de már erre is gyanakszom, hogy itt nem stimmel valami....
Vagy dörzsárazni kell a főfúvókát? A motorom alap 250-es.
Ilyen szívócsonk van valakinek? Elvileg ez való a BING 84-re:
http://e-motorparts.addel.hu/42517-etz- ... 42-002-tur
Húzós az ára.....
Köszi ha válaszoltok.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
A fórummotor úgy működik, hogy a privát üzenet addig a "Kimenő" között van, amíg a címzett el nem olvassa.Larocca92 írta: Írtam már 4 E-mail-t de egyiket se engedi elküldni, csak bedobja a kimenőbe.
Re: Üzemanyagellátás
Dreamer írta:Larocca92 írta:
Két utángyártott Kenste karbit próbáltam (N2, N3) írtam róla.
Most viszont Keihin PWK30 replika karbit teszteltem.
Előzmény 6 litert fogyasztott az motorom, 105nél többet nem ment, melegen sokalt.
PWK replika: hidegen melegen rúgásra indul gáz nélkül, stabil alapjárat, 5.ben háromezertől már mérsékelten gyorsít (ja egyébként 130 kg vagyok), gond nélkül felhúz 120-ra is (pontos bicajóra alapján), ha és most teszteltem hegyi túrán Romániában. Itthon tele tankoltam a 250-est, 282 km után még nem volt tartalékon (benézve a tankon min. két liter még volt benne). Ja powerjetes és érezhetően dob rajta 5000-től!
Ha érdekel a, bővebb infó privátban.
Szia! Megtudnád adni a telefonszámod? Mindenképpen érdekelne. Írtam már 4 E-mail-t de egyiket se engedi elküldni, csak bedobja a kimenőbe.
köszi
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Az, hogy az úszóházból egy megkerülő csatornán keresztül bizonyos szíváskor többlet üzemanyagot kap. Ezért van az, hogy elég 130 helyett 120-as fúvóka, mert az részterheléskor még elég, ha kell a kraft, akkor meg szívja a powerjeten keresztül.sunbim írta:Dreamer.
Az mi hogy powerjetes?
Ha magam nem próbálom én sem hiszem, de kb. 5000től érezhető. A másik tény az, hogy az eddig csak vánszorgó motorom most szárnyakat kapott. Bár az is lehet, hogy a télen álló helyzetben összeszedte magát?

Dreamer
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
Dreamer.
Az mi hogy powerjetes?
Az mi hogy powerjetes?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Két utángyártott Kenste karbit próbáltam (N2, N3) írtam róla.Larocca92 írta:pnlaci írta:
Én is tudom hogy utángyártott ezért is raktam idézőjelbe.Inkább tapasztalatokat,véleményeket szeretnék kérni. De persze ha kell a németektől rendelek. Azért Köszi!
Most viszont Keihin PWK30 replika karbit teszteltem.
Előzmény 6 litert fogyasztott az motorom, 105nél többet nem ment, melegen sokalt.
PWK replika: hidegen melegen rúgásra indul gáz nélkül, stabil alapjárat, 5.ben háromezertől már mérsékelten gyorsít (ja egyébként 130 kg vagyok), gond nélkül felhúz 120-ra is (pontos bicajóra alapján), ha és most teszteltem hegyi túrán Romániában. Itthon tele tankoltam a 250-est, 282 km után még nem volt tartalékon (benézve a tankon min. két liter még volt benne). Ja powerjetes és érezhetően dob rajta 5000-től!
Ha érdekel a, bővebb infó privátban.
Dreamer
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Inkább keress börzén gyárit.Larocca92 írta: Én is tudom hogy utángyártott ezért is raktam idézőjelbe.Inkább tapasztalatokat,véleményeket szeretnék kérni. De persze ha kell a németektől rendelek. Azért Köszi!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Üzemanyagellátás
Én is tudom hogy utángyártott ezért is raktam idézőjelbe.


- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Üzemanyagellátás
Hali!Gyári karbit csak a Németektől kapsz!

A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
A gyári karburátor 140-145ös főfúvókával. Kísérletezéssel megállapítható hogy neked melyik a legjobb, ill. a motorodnak.Larocca92 írta:Sziasztok!
300-as hengerhez milyen karbit javasoltok? Esetleg a 350-es Jawa karbi megfelelő lenne?
Kipufogó tipusától is függ!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Mz, a hengerhez hangolva.Larocca92 írta:Sziasztok!
300-as hengerhez milyen karbit javasoltok? Esetleg a 350-es Jawa karbi megfelelő lenne?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
300-as hengerhez milyen karbit javasoltok? Esetleg a 350-es Jawa karbi megfelelő lenne?
300-as hengerhez milyen karbit javasoltok? Esetleg a 350-es Jawa karbi megfelelő lenne?
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Üzemanyagellátás
Teljesen más a fúvókák mérete!Szerintem azért kipróbálhatod,legfeljebb ha szarabb le veszed!Lacus írta:Üdv mindenkinek.A kérdésem az lenne hogy TS karbit fel lehet rakni ETZ re?125 ről van szó.

A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Re: Üzemanyagellátás
Üdv mindenkinek.A kérdésem az lenne hogy TS karbit fel lehet rakni ETZ re?125 ről van szó.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Még egy gondolat: A felpörgő, majd leálló motort fals levegő okozza, de biztos, hogy a karburátornál szívja ezt. Lehet a hengertalpnál, szívócsonknál, főtengely szimmeringnél.
A visszafelé beindulás nem csak a rossz gyújtás beállítás miatt lehet, hanem a rossz/lógó főtengelycsapágyak miatt is. Főként emiatt szokott lenni egyébként. Lóg a csapágy, így hiába van 2,5-3 mm-re beállítva az előgyújtás, simán beindulhat hátrafelé is. Én is jártam így a sajátommal. Általában beindításnál, de volt, hogy piros lámpánál állva alapjáraton ketyegő motornál. Megtorpant, majd elindult hátrafelé. Persze ez megszakítós gyújtásnál érvényes. Tranzisztorosnál nem tudod hátrafelé indítani.
A visszafelé beindulás nem csak a rossz gyújtás beállítás miatt lehet, hanem a rossz/lógó főtengelycsapágyak miatt is. Főként emiatt szokott lenni egyébként. Lóg a csapágy, így hiába van 2,5-3 mm-re beállítva az előgyújtás, simán beindulhat hátrafelé is. Én is jártam így a sajátommal. Általában beindításnál, de volt, hogy piros lámpánál állva alapjáraton ketyegő motornál. Megtorpant, majd elindult hátrafelé. Persze ez megszakítós gyújtásnál érvényes. Tranzisztorosnál nem tudod hátrafelé indítani.
Re: Üzemanyagellátás
Dreamer írta:Ez nem Pollini karbi, hanem Keihin PWK 30-as. Ennek a másolatát vettem meg kínából pofátlan áron. Sajnos hosszú tapasztalat nincs vele, de majd idén!Larocca92 írta:Sziasztok!
Most vásároltam egy szépséges 250-es ETZ-t!
Korához képest nagyon szép állapotban! Szóval egyszerűen beleszerettem, de vannak azért gondok.
A főbb kérdésem az volna hogy az én karbim úgy néz ki használhatatlan viszont egy amit érdemes venni az a BING mert ahogy olvastam a 12eft-os az egy Taiwani után gyártott és nem gondolom hogy jó minőség lenne.(cáfoljatok meg ha tévedek.)
Viszont van egy olasz cég ami igaz robógtuninggal foglalkozik viszont van egy 30mm-es Racing karbija. A Polini-re gondolok. Nem tudom hogy használható ez esetleg MZ-n? Szerintetek ez megoldható vagy inkább a Bing? Természetesen tudom hogy némi átalakításra lesz szükség csak maga az hogy MZ-n használható-e? Azért gondoltam erre az alternatívára mert azért 14eft a különbség. Egyébként nem csak az üzemanyag ellátás lenne a kérdésem csak ez volt a legfőbb ezért ebbe a topikba írtam. A másik téma a gyújtás... Miért van az hogy van hogy hátrafele indul el... mindenképp cserélni szeretném tirisztorosra. Valami nagyon nincs rendjén ezzel a gyújtással mert olyan érdekesen pattog az egész és a fordulatot is ordítva küszködve veszi. Szerintetek hol érdemes vásárolni gyújtást?A tankot is takarítom épp mert elég rozsdás belülről és mindenhol ilyen iszapos lerakódása volt... a csapban az úszóházban stb... Ez okozhat olyan hibát hogy ingadozik a fordulatszám? 1500 aztán felpörög 4000-re majd van hogy le is áll. Kitakarítom teljesen aztán teszek egy újabb próbát hátha segít valamit az ingadozáson. De biztos hogy komplexebb a dolog csak hátha nektek van valami tippetek.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv. Ádám
ui.: mellékletben küldtem a Polini karbit!
Majd kérlek írd meg a tapasztalataidat mert akkor nem szeretnék Bing-et venni ha nem muszáj!

- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Ez nem Pollini karbi, hanem Keihin PWK 30-as. Ennek a másolatát vettem meg kínából pofátlan áron. Sajnos hosszú tapasztalat nincs vele, de majd idén!Larocca92 írta:Sziasztok!
Most vásároltam egy szépséges 250-es ETZ-t!
Korához képest nagyon szép állapotban! Szóval egyszerűen beleszerettem, de vannak azért gondok.
A főbb kérdésem az volna hogy az én karbim úgy néz ki használhatatlan viszont egy amit érdemes venni az a BING mert ahogy olvastam a 12eft-os az egy Taiwani után gyártott és nem gondolom hogy jó minőség lenne.(cáfoljatok meg ha tévedek.)
Viszont van egy olasz cég ami igaz robógtuninggal foglalkozik viszont van egy 30mm-es Racing karbija. A Polini-re gondolok. Nem tudom hogy használható ez esetleg MZ-n? Szerintetek ez megoldható vagy inkább a Bing? Természetesen tudom hogy némi átalakításra lesz szükség csak maga az hogy MZ-n használható-e? Azért gondoltam erre az alternatívára mert azért 14eft a különbség. Egyébként nem csak az üzemanyag ellátás lenne a kérdésem csak ez volt a legfőbb ezért ebbe a topikba írtam. A másik téma a gyújtás... Miért van az hogy van hogy hátrafele indul el... mindenképp cserélni szeretném tirisztorosra. Valami nagyon nincs rendjén ezzel a gyújtással mert olyan érdekesen pattog az egész és a fordulatot is ordítva küszködve veszi. Szerintetek hol érdemes vásárolni gyújtást?A tankot is takarítom épp mert elég rozsdás belülről és mindenhol ilyen iszapos lerakódása volt... a csapban az úszóházban stb... Ez okozhat olyan hibát hogy ingadozik a fordulatszám? 1500 aztán felpörög 4000-re majd van hogy le is áll. Kitakarítom teljesen aztán teszek egy újabb próbát hátha segít valamit az ingadozáson. De biztos hogy komplexebb a dolog csak hátha nektek van valami tippetek.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv. Ádám
ui.: mellékletben küldtem a Polini karbit!

Dreamer
Re: Üzemanyagellátás
Patrik írta:Szia!
A karbira nem tudom a választ,hogy használható-e,de az alapjárat ingadozást okozhatja a kosz,a karbi érzékeny dolog apróságnak tűnő szennyeződés is nagy cirkuszt tud csinálni plána ha sok a trugyi.
Az,hogy vissza felé indul be,valószínűleg a rossz gyújtás időpont miatt van,felsőholtponton gyújt így hol erre hol arra lendül át,emitt lehet kemény,pattogó a járása is.
Azt,hogy hol vedd a gyújtást,több lehetőséged van,de majd az "illetékes személyek" kifejtik bővebben.
pl.:
http://mullerelectronics.hu/gyujtasok.html
Köszönöm szépen a választ!! Sokat segített mert nagyon zavar a pattogó hang!
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Üzemanyagellátás
Csak szépen sorban...Még viszonylag messze van a motoros szezon.A tankból a rozsdát távolítsd el!Zúzottkő,kutyalánc a tankba,és mozgatás kézzel,vagy malterkeverőgépre rögzítve forgatni néhány órát.Larocca92 írta:Sziasztok!
Most vásároltam egy szépséges 250-es ETZ-t!
Korához képest nagyon szép állapotban! Szóval egyszerűen beleszerettem, de vannak azért gondok.
A főbb kérdésem az volna hogy az én karbim úgy néz ki használhatatlan viszont egy amit érdemes venni az a BING mert ahogy olvastam a 12eft-os az egy Taiwani után gyártott és nem gondolom hogy jó minőség lenne.(cáfoljatok meg ha tévedek.)
Viszont van egy olasz cég ami igaz robógtuninggal foglalkozik viszont van egy 30mm-es Racing karbija. A Polini-re gondolok. Nem tudom hogy használható ez esetleg MZ-n? Szerintetek ez megoldható vagy inkább a Bing? Természetesen tudom hogy némi átalakításra lesz szükség csak maga az hogy MZ-n használható-e? Azért gondoltam erre az alternatívára mert azért 14eft a különbség. Egyébként nem csak az üzemanyag ellátás lenne a kérdésem csak ez volt a legfőbb ezért ebbe a topikba írtam. A másik téma a gyújtás... Miért van az hogy van hogy hátrafele indul el... mindenképp cserélni szeretném tirisztorosra. Valami nagyon nincs rendjén ezzel a gyújtással mert olyan érdekesen pattog az egész és a fordulatot is ordítva küszködve veszi. Szerintetek hol érdemes vásárolni gyújtást?A tankot is takarítom épp mert elég rozsdás belülről és mindenhol ilyen iszapos lerakódása volt... a csapban az úszóházban stb... Ez okozhat olyan hibát hogy ingadozik a fordulatszám? 1500 aztán felpörög 4000-re majd van hogy le is áll. Kitakarítom teljesen aztán teszek egy újabb próbát hátha segít valamit az ingadozáson. De biztos hogy komplexebb a dolog csak hátha nektek van valami tippetek.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv. Ádám
ui.: mellékletben küldtem a Polini karbit!
A karburátort cseréld le egy modern,jó állapótú-újszerűre (dellorto,pollini,mikuni...stb).Azért ingadozik az alapjáratod,mert szét van kopva,gondolom ennek a csattogó hangját hallod...A fogyasztásod is csökkenni fog.Az eredetit kb. 40 évvel ez előtt tervezték...
A motorod gyújtásával nincs semmi baj.Azért indul el hátra,mert iszonyatosan nagy előgyújtás van neki adva.Ettől hallhatsz rendellenes kopogó-csattogó hangokat magasabb fordulatszámon.A nagy előgyújtással próbálták kordában tartani az egyenetlen alapjáratot...
Kezd az üzemanyag rendszerrel,a műtét sorozatodat!És hallgass meg más véleményeket is,ne csak az enyémet.
Re: Üzemanyagellátás
Szia!
A karbira nem tudom a választ,hogy használható-e,de az alapjárat ingadozást okozhatja a kosz,a karbi érzékeny dolog apróságnak tűnő szennyeződés is nagy cirkuszt tud csinálni plána ha sok a trugyi.
Az,hogy vissza felé indul be,valószínűleg a rossz gyújtás időpont miatt van,felsőholtponton gyújt így hol erre hol arra lendül át,emitt lehet kemény,pattogó a járása is.
Azt,hogy hol vedd a gyújtást,több lehetőséged van,de majd az "illetékes személyek" kifejtik bővebben.
pl.:
http://mullerelectronics.hu/gyujtasok.html
A karbira nem tudom a választ,hogy használható-e,de az alapjárat ingadozást okozhatja a kosz,a karbi érzékeny dolog apróságnak tűnő szennyeződés is nagy cirkuszt tud csinálni plána ha sok a trugyi.
Az,hogy vissza felé indul be,valószínűleg a rossz gyújtás időpont miatt van,felsőholtponton gyújt így hol erre hol arra lendül át,emitt lehet kemény,pattogó a járása is.
Azt,hogy hol vedd a gyújtást,több lehetőséged van,de majd az "illetékes személyek" kifejtik bővebben.
pl.:
http://mullerelectronics.hu/gyujtasok.html
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok! 
Most vásároltam egy szépséges 250-es ETZ-t!
Korához képest nagyon szép állapotban! Szóval egyszerűen beleszerettem, de vannak azért gondok.
A főbb kérdésem az volna hogy az én karbim úgy néz ki használhatatlan viszont egy amit érdemes venni az a BING mert ahogy olvastam a 12eft-os az egy Taiwani után gyártott és nem gondolom hogy jó minőség lenne.(cáfoljatok meg ha tévedek.)
Viszont van egy olasz cég ami igaz robógtuninggal foglalkozik viszont van egy 30mm-es Racing karbija. A Polini-re gondolok. Nem tudom hogy használható ez esetleg MZ-n? Szerintetek ez megoldható vagy inkább a Bing? Természetesen tudom hogy némi átalakításra lesz szükség csak maga az hogy MZ-n használható-e? Azért gondoltam erre az alternatívára mert azért 14eft a különbség. Egyébként nem csak az üzemanyag ellátás lenne a kérdésem csak ez volt a legfőbb ezért ebbe a topikba írtam. A másik téma a gyújtás... Miért van az hogy van hogy hátrafele indul el... mindenképp cserélni szeretném tirisztorosra. Valami nagyon nincs rendjén ezzel a gyújtással mert olyan érdekesen pattog az egész és a fordulatot is ordítva küszködve veszi. Szerintetek hol érdemes vásárolni gyújtást?
A tankot is takarítom épp mert elég rozsdás belülről és mindenhol ilyen iszapos lerakódása volt... a csapban az úszóházban stb... Ez okozhat olyan hibát hogy ingadozik a fordulatszám? 1500 aztán felpörög 4000-re majd van hogy le is áll. Kitakarítom teljesen aztán teszek egy újabb próbát hátha segít valamit az ingadozáson. De biztos hogy komplexebb a dolog csak hátha nektek van valami tippetek.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv. Ádám
ui.: mellékletben küldtem a Polini karbit!


Most vásároltam egy szépséges 250-es ETZ-t!

Korához képest nagyon szép állapotban! Szóval egyszerűen beleszerettem, de vannak azért gondok.

A főbb kérdésem az volna hogy az én karbim úgy néz ki használhatatlan viszont egy amit érdemes venni az a BING mert ahogy olvastam a 12eft-os az egy Taiwani után gyártott és nem gondolom hogy jó minőség lenne.(cáfoljatok meg ha tévedek.)
Viszont van egy olasz cég ami igaz robógtuninggal foglalkozik viszont van egy 30mm-es Racing karbija. A Polini-re gondolok. Nem tudom hogy használható ez esetleg MZ-n? Szerintetek ez megoldható vagy inkább a Bing? Természetesen tudom hogy némi átalakításra lesz szükség csak maga az hogy MZ-n használható-e? Azért gondoltam erre az alternatívára mert azért 14eft a különbség. Egyébként nem csak az üzemanyag ellátás lenne a kérdésem csak ez volt a legfőbb ezért ebbe a topikba írtam. A másik téma a gyújtás... Miért van az hogy van hogy hátrafele indul el... mindenképp cserélni szeretném tirisztorosra. Valami nagyon nincs rendjén ezzel a gyújtással mert olyan érdekesen pattog az egész és a fordulatot is ordítva küszködve veszi. Szerintetek hol érdemes vásárolni gyújtást?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv. Ádám
ui.: mellékletben küldtem a Polini karbit!


-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Üzemanyagellátás
Én most olvasgatom ezt a fimolos sztorit . És ezen felindulva találtam itthon ólom pótló adalékot van vagy 10 éves és a nap is szét szívta de isten biz beleborogatom az enyémbe biztos nagyon jó lesz már érzem 

- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Én fekete valami loctite tömítésragasztót alkalmaztam és meg sem látszik és tökéletes....
- Szőke Roland
- Simsonos
- Hozzászólások: 50
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2
- Tartózkodási hely: Maroslele
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Fals levegőt szív a gépen a szívó csonk és a karbi találkozásánál. Esetleg egy új szívócsonk megoldja a problémát, vagy tudtok valami jó tömítő módszert? Láttam egy képet a neten, hogy a bilincs helyére húztak egy gumi cső darabot két bilinccsel. Erről esetleg valami tapasztalat?
Fals levegőt szív a gépen a szívó csonk és a karbi találkozásánál. Esetleg egy új szívócsonk megoldja a problémát, vagy tudtok valami jó tömítő módszert? Láttam egy képet a neten, hogy a bilincs helyére húztak egy gumi cső darabot két bilinccsel. Erről esetleg valami tapasztalat?
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Kezd révbe érni a karbi projectem:
Innen indultunk:

Két illesztő gyűrűvel mind átmérőkben, mind a teljes hosszban 100%-ban megegyezik a gyári karbival:

Csak azt sajnálom, hogy jó sok időt kell várni, hogy elegendő tapasztalat legyen ezzel a karbival.
Innen indultunk:

Két illesztő gyűrűvel mind átmérőkben, mind a teljes hosszban 100%-ban megegyezik a gyári karbival:

Csak azt sajnálom, hogy jó sok időt kell várni, hogy elegendő tapasztalat legyen ezzel a karbival.
Dreamer
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Hát igazából kb a motorfelújítással együtt kezdtem használni, akkor meg már ugye nem csörgött.De a 150-es az azért "csörög" mivel régóta használom nem tudom hogy tompítja-e majd egyszer megpróbálom sima benzinnel hátha van változás
.Szerintem azért valamit használ, vagyis bízok benne.De tényleg nem egy nagy összeg egy próbát megér.

"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Sokak szerint gyógyír a csörgésre,ezzel kapcsolatban valami?Andrá$ írta:Talán kb 1 éve használok Fimolt mindegyik motoromba de én nem vettem észre különösebb változást.Aztán attól még lehet, hogy valamit használ nem olyan drága és sokáig kitart.Azért mindig "csöpögtetek" bele hátha hosszútávon használ![]()
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Talán kb 1 éve használok Fimolt mindegyik motoromba de én nem vettem észre különösebb változást.Aztán attól még lehet, hogy valamit használ nem olyan drága és sokáig kitart.Azért mindig "csöpögtetek" bele hátha hosszútávon használ



"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
köszizudori írta:30 liter benzinhez 25 ml. Tedd az olajba, jól keveredik,
6 dl.olajhoz tegyél 25 ml Fimolt.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
30 liter benzinhez 25 ml. Tedd az olajba, jól keveredik,
6 dl.olajhoz tegyél 25 ml Fimolt.
6 dl.olajhoz tegyél 25 ml Fimolt.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
vettem fimolt ,hogy adagoljátok,sajnos nem látom rajtaszketo írta:Átolvastam ismét a az ezzel kapcsolatos történeteket. Arra a következtetésre jutottam szerény véleményem szerint .....akár a Fimol-ról essék szó, akár a Mathy TS-ről, valamiben azonosok.Mégpedig a hatásfokban. Mind kettő jó hatást gyakorol a motorok működésére. Kedvező,pozitív visszajelzések vannak mind két adalék anyag kapcsán. Száz szónak is egy a vége.....Használjuk örömmel,megelégedéssel,
baleset mentesem, vidám motorozást kívánok!!
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Üzemanyagellátás
Átolvastam ismét a az ezzel kapcsolatos történeteket. Arra a következtetésre jutottam szerény véleményem szerint .....akár a Fimol-ról essék szó, akár a Mathy TS-ről, valamiben azonosok.Mégpedig a hatásfokban. Mind kettő jó hatást gyakorol a motorok működésére. Kedvező,pozitív visszajelzések vannak mind két adalék anyag kapcsán. Száz szónak is egy a vége.....Használjuk örömmel,
megelégedéssel,
baleset mentesem, vidám motorozást kívánok!!


,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Nagyon nagy baj történt!pempelli írta:Ez megér egy misét:?http://olx.hu/hirdetes/etz-250-fotengel ... c3aaf1c534
Írtam az embernek, de már eladta! Sajnálom, megvettem volna!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég