Most vásároltam egy szépséges 250-es ETZ-t!
Korához képest nagyon szép állapotban! Szóval egyszerűen beleszerettem, de vannak azért gondok.
A főbb kérdésem az volna hogy az én karbim úgy néz ki használhatatlan viszont egy amit érdemes venni az a BING mert ahogy olvastam a 12eft-os az egy Taiwani után gyártott és nem gondolom hogy jó minőség lenne.(cáfoljatok meg ha tévedek.)
Viszont van egy olasz cég ami igaz robógtuninggal foglalkozik viszont van egy 30mm-es Racing karbija. A Polini-re gondolok. Nem tudom hogy használható ez esetleg MZ-n? Szerintetek ez megoldható vagy inkább a Bing? Természetesen tudom hogy némi átalakításra lesz szükség csak maga az hogy MZ-n használható-e? Azért gondoltam erre az alternatívára mert azért 14eft a különbség. Egyébként nem csak az üzemanyag ellátás lenne a kérdésem csak ez volt a legfőbb ezért ebbe a topikba írtam. A másik téma a gyújtás... Miért van az hogy van hogy hátrafele indul el... mindenképp cserélni szeretném tirisztorosra. Valami nagyon nincs rendjén ezzel a gyújtással mert olyan érdekesen pattog az egész és a fordulatot is ordítva küszködve veszi. Szerintetek hol érdemes vásárolni gyújtást? A tankot is takarítom épp mert elég rozsdás belülről és mindenhol ilyen iszapos lerakódása volt... a csapban az úszóházban stb... Ez okozhat olyan hibát hogy ingadozik a fordulatszám? 1500 aztán felpörög 4000-re majd van hogy le is áll. Kitakarítom teljesen aztán teszek egy újabb próbát hátha segít valamit az ingadozáson. De biztos hogy komplexebb a dolog csak hátha nektek van valami tippetek.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv. Ádám
ui.: mellékletben küldtem a Polini karbit!
Ez nem Pollini karbi, hanem Keihin PWK 30-as. Ennek a másolatát vettem meg kínából pofátlan áron. Sajnos hosszú tapasztalat nincs vele, de majd idén!
Patrik írta:Szia!
A karbira nem tudom a választ,hogy használható-e,de az alapjárat ingadozást okozhatja a kosz,a karbi érzékeny dolog apróságnak tűnő szennyeződés is nagy cirkuszt tud csinálni plána ha sok a trugyi.
Az,hogy vissza felé indul be,valószínűleg a rossz gyújtás időpont miatt van,felsőholtponton gyújt így hol erre hol arra lendül át,emitt lehet kemény,pattogó a járása is.
Azt,hogy hol vedd a gyújtást,több lehetőséged van,de majd az "illetékes személyek" kifejtik bővebben.
pl.: http://mullerelectronics.hu/gyujtasok.html
Köszönöm szépen a választ!! Sokat segített mert nagyon zavar a pattogó hang!
Most vásároltam egy szépséges 250-es ETZ-t!
Korához képest nagyon szép állapotban! Szóval egyszerűen beleszerettem, de vannak azért gondok.
A főbb kérdésem az volna hogy az én karbim úgy néz ki használhatatlan viszont egy amit érdemes venni az a BING mert ahogy olvastam a 12eft-os az egy Taiwani után gyártott és nem gondolom hogy jó minőség lenne.(cáfoljatok meg ha tévedek.)
Viszont van egy olasz cég ami igaz robógtuninggal foglalkozik viszont van egy 30mm-es Racing karbija. A Polini-re gondolok. Nem tudom hogy használható ez esetleg MZ-n? Szerintetek ez megoldható vagy inkább a Bing? Természetesen tudom hogy némi átalakításra lesz szükség csak maga az hogy MZ-n használható-e? Azért gondoltam erre az alternatívára mert azért 14eft a különbség. Egyébként nem csak az üzemanyag ellátás lenne a kérdésem csak ez volt a legfőbb ezért ebbe a topikba írtam. A másik téma a gyújtás... Miért van az hogy van hogy hátrafele indul el... mindenképp cserélni szeretném tirisztorosra. Valami nagyon nincs rendjén ezzel a gyújtással mert olyan érdekesen pattog az egész és a fordulatot is ordítva küszködve veszi. Szerintetek hol érdemes vásárolni gyújtást? A tankot is takarítom épp mert elég rozsdás belülről és mindenhol ilyen iszapos lerakódása volt... a csapban az úszóházban stb... Ez okozhat olyan hibát hogy ingadozik a fordulatszám? 1500 aztán felpörög 4000-re majd van hogy le is áll. Kitakarítom teljesen aztán teszek egy újabb próbát hátha segít valamit az ingadozáson. De biztos hogy komplexebb a dolog csak hátha nektek van valami tippetek.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv. Ádám
ui.: mellékletben küldtem a Polini karbit!
Csak szépen sorban...Még viszonylag messze van a motoros szezon.A tankból a rozsdát távolítsd el!Zúzottkő,kutyalánc a tankba,és mozgatás kézzel,vagy malterkeverőgépre rögzítve forgatni néhány órát.
A karburátort cseréld le egy modern,jó állapótú-újszerűre (dellorto,pollini,mikuni...stb).Azért ingadozik az alapjáratod,mert szét van kopva,gondolom ennek a csattogó hangját hallod...A fogyasztásod is csökkenni fog.Az eredetit kb. 40 évvel ez előtt tervezték...
A motorod gyújtásával nincs semmi baj.Azért indul el hátra,mert iszonyatosan nagy előgyújtás van neki adva.Ettől hallhatsz rendellenes kopogó-csattogó hangokat magasabb fordulatszámon.A nagy előgyújtással próbálták kordában tartani az egyenetlen alapjáratot...
Kezd az üzemanyag rendszerrel,a műtét sorozatodat!És hallgass meg más véleményeket is,ne csak az enyémet.
Szia!
A karbira nem tudom a választ,hogy használható-e,de az alapjárat ingadozást okozhatja a kosz,a karbi érzékeny dolog apróságnak tűnő szennyeződés is nagy cirkuszt tud csinálni plána ha sok a trugyi.
Az,hogy vissza felé indul be,valószínűleg a rossz gyújtás időpont miatt van,felsőholtponton gyújt így hol erre hol arra lendül át,emitt lehet kemény,pattogó a járása is.
Azt,hogy hol vedd a gyújtást,több lehetőséged van,de majd az "illetékes személyek" kifejtik bővebben.
pl.: http://mullerelectronics.hu/gyujtasok.html
Most vásároltam egy szépséges 250-es ETZ-t!
Korához képest nagyon szép állapotban! Szóval egyszerűen beleszerettem, de vannak azért gondok.
A főbb kérdésem az volna hogy az én karbim úgy néz ki használhatatlan viszont egy amit érdemes venni az a BING mert ahogy olvastam a 12eft-os az egy Taiwani után gyártott és nem gondolom hogy jó minőség lenne.(cáfoljatok meg ha tévedek.)
Viszont van egy olasz cég ami igaz robógtuninggal foglalkozik viszont van egy 30mm-es Racing karbija. A Polini-re gondolok. Nem tudom hogy használható ez esetleg MZ-n? Szerintetek ez megoldható vagy inkább a Bing? Természetesen tudom hogy némi átalakításra lesz szükség csak maga az hogy MZ-n használható-e? Azért gondoltam erre az alternatívára mert azért 14eft a különbség. Egyébként nem csak az üzemanyag ellátás lenne a kérdésem csak ez volt a legfőbb ezért ebbe a topikba írtam. A másik téma a gyújtás... Miért van az hogy van hogy hátrafele indul el... mindenképp cserélni szeretném tirisztorosra. Valami nagyon nincs rendjén ezzel a gyújtással mert olyan érdekesen pattog az egész és a fordulatot is ordítva küszködve veszi. Szerintetek hol érdemes vásárolni gyújtást? A tankot is takarítom épp mert elég rozsdás belülről és mindenhol ilyen iszapos lerakódása volt... a csapban az úszóházban stb... Ez okozhat olyan hibát hogy ingadozik a fordulatszám? 1500 aztán felpörög 4000-re majd van hogy le is áll. Kitakarítom teljesen aztán teszek egy újabb próbát hátha segít valamit az ingadozáson. De biztos hogy komplexebb a dolog csak hátha nektek van valami tippetek.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv. Ádám
ui.: mellékletben küldtem a Polini karbit!
Én most olvasgatom ezt a fimolos sztorit . És ezen felindulva találtam itthon ólom pótló adalékot van vagy 10 éves és a nap is szét szívta de isten biz beleborogatom az enyémbe biztos nagyon jó lesz már érzem
Fals levegőt szív a gépen a szívó csonk és a karbi találkozásánál. Esetleg egy új szívócsonk megoldja a problémát, vagy tudtok valami jó tömítő módszert? Láttam egy képet a neten, hogy a bilincs helyére húztak egy gumi cső darabot két bilinccsel. Erről esetleg valami tapasztalat?
Hát igazából kb a motorfelújítással együtt kezdtem használni, akkor meg már ugye nem csörgött.De a 150-es az azért "csörög" mivel régóta használom nem tudom hogy tompítja-e majd egyszer megpróbálom sima benzinnel hátha van változás .Szerintem azért valamit használ, vagyis bízok benne.De tényleg nem egy nagy összeg egy próbát megér.
Andrá$ írta:Talán kb 1 éve használok Fimolt mindegyik motoromba de én nem vettem észre különösebb változást.Aztán attól még lehet, hogy valamit használ nem olyan drága és sokáig kitart.Azért mindig "csöpögtetek" bele hátha hosszútávon használ
Sokak szerint gyógyír a csörgésre,ezzel kapcsolatban valami?
Talán kb 1 éve használok Fimolt mindegyik motoromba de én nem vettem észre különösebb változást.Aztán attól még lehet, hogy valamit használ nem olyan drága és sokáig kitart.Azért mindig "csöpögtetek" bele hátha hosszútávon használ
szketo írta:Átolvastam ismét a az ezzel kapcsolatos történeteket. Arra a következtetésre jutottam szerény véleményem szerint .....akár a Fimol-ról essék szó, akár a Mathy TS-ről, valamiben azonosok.Mégpedig a hatásfokban. Mind kettő jó hatást gyakorol a motorok működésére. Kedvező,pozitív visszajelzések vannak mind két adalék anyag kapcsán. Száz szónak is egy a vége.....Használjuk örömmel, megelégedéssel, baleset mentesem, vidám motorozást kívánok!!
vettem fimolt ,hogy adagoljátok,sajnos nem látom rajta
Átolvastam ismét a az ezzel kapcsolatos történeteket. Arra a következtetésre jutottam szerény véleményem szerint .....akár a Fimol-ról essék szó, akár a Mathy TS-ről, valamiben azonosok.Mégpedig a hatásfokban. Mind kettő jó hatást gyakorol a motorok működésére. Kedvező,pozitív visszajelzések vannak mind két adalék anyag kapcsán. Száz szónak is egy a vége.....Használjuk örömmel, megelégedéssel, baleset mentesem, vidám motorozást kívánok!!
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Az én tapasztalatom a Fimollal kapcsolatban egyértelműen potitív.
Fogyasztáscsökkenést nem tapasztaltam, viszont határozottan csendesebb lett a motorom. Megszünt a sajátságos csörgése, inkább mély egészséges morgó hangja lett. Már a harmadik tankolás után megjött a hatása.
Nem drága, mindenképpen ajánlani tudom.
Van benne valami amit írtál. Való igaz, hogy semmi bizonyítékom nincs afelől hogy adalék nélkül is meg ragadt volna-e?..Van erről az olajról leírásom tehát picit utána kutakodtam a dolognak. Pár éve a Veterán Autó és Motor újság is cikkezett róla csak úgy mit Pl: a Motul-ról,,,stb,stb..Azt amit olvastam róla az valóban észrevehető volt a motoron. Az hogy könnyeben indult,az hogy nem melegedett túl a nagy forróságban sem,az hogy csendesebb, kiegyensúlyozottabb,a járása,az hogy kedvezően alakul fogyasztás,ami mind annak köszönhető,"szerintem,,..hogy valóban megkönnyíti a motor működését azáltal, hogy csökkenti a szurkálódási,kopási, tényezőket.
Nem kell elhinni,én sem hittem de, úgy voltam vele.... üsse kő!!..egy misét megér! Persze, tudom enélkül is megy az a motor, ezelőtt 30-40 évvel is mentek és akkor ez még nem volt, Illetve már volt!!!!....de, nem itt ...az MZ-nél hanem a F1-ben használták.Mára már minden motor típushoz 2-ütemű..4-ütemű,Diesel,benzin, üzeműhöz kapható.
Széles utat! Üdv:szketo
Elhiszem neked miért ne hinném el,azt hogy te látod a jó hatását a motorra.
Személy szerint én sosem használtam és a motorom 3,5 litert eszik fimol nélkül is,könnyen indul,nem is melegszik túl,legalábbis én nem vettem észre.Csendesnek viszont nem mondhatom az enyémet.Van hangja,de nem zavar.
Még az is lehet kipróbálom én is jövőre.Sőt biztosan.
Aztán majd megmondom utána mit tapasztaltam.
Van benne valami amit írtál. Való igaz, hogy semmi bizonyítékom nincs afelől hogy adalék nélkül is meg ragadt volna-e?..Van erről az olajról leírásom tehát picit utána kutakodtam a dolognak. Pár éve a Veterán Autó és Motor újság is cikkezett róla csak úgy mit Pl: a Motul-ról,,,stb,stb..Azt amit olvastam róla az valóban észrevehető volt a motoron. Az hogy könnyeben indult,az hogy nem melegedett túl a nagy forróságban sem,az hogy csendesebb, kiegyensúlyozottabb,a járása,az hogy kedvezően alakul fogyasztás,ami mind annak köszönhető,"szerintem,,..hogy valóban megkönnyíti a motor működését azáltal, hogy csökkenti a szurkálódási,kopási, tényezőket.
Nem kell elhinni,én sem hittem de, úgy voltam vele.... üsse kő!!..egy misét megér! Persze, tudom enélkül is megy az a motor, ezelőtt 30-40 évvel is mentek és akkor ez még nem volt, Illetve már volt!!!!....de, nem itt ...az MZ-nél hanem a F1-ben használták.Mára már minden motor típushoz 2-ütemű..4-ütemű,Diesel,benzin, üzeműhöz kapható.
Széles utat! Üdv:szketo
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Én sem vagyok meggyőződve a Fimol létjogosultságáról,legalábbis egyelőre,de ahogy Te is írtad ártani biztos nem árt és ha csak egy kicsit is hozzátesz a motor élettartam növekedéséhez akkor azt mondom azon a pár forinton amibe a Fimol kerül ne múljon.
Olvastam olyan történeteket,hogy robogós srác használta a robeszba,szakszerűtlen javítás miatt bekrepált az olajszivattyúja, (rosszul rakták össze és indulás után széthullott) lenyomott 40km-t így és nem lett jelentő kopás,károsodás.
Na persze messziről jött ember...
szketo írta:
Régen én is használtam a FIMOLT. Most áttértem a MATHY 2T-re. Bár kétségtelen,lényegesebben drágább a Fimol-tól. De, nagyon jó tapasztalataim vannak felőle.Egy példa szíves engedelmetekkel: Furták a hengeremet,gyári dugattyú mérethez. Az illesztés gyárilag 0.004..ha jól tudom. Nekem ez az őrült esztergályos,0.002 illesztette. Nyáron,forró melegben járattam, kezdetben 60-70 tempóval. Óvatos motorozás mellet, sem ragadt meg.Jó,,azért rövid pihenőket tartottam,,nem egy huzamban értendő.
Hangsúlyozom,,a Mathy árából vagy 12db Fimolt vehetsz. Akkoriban ez volt,ezt használtuk.Ja! a Mathy nekem elég volt egy 0.5L flakon 1-évig!.
5L-hez mind össze 2.5ml-re van szükség. De, nyugodtan használhatod keverékként is akár 100:1-hez. Nem fog megragadni a géped. Na,persze lényegesen lerövidül ez esetben, a felhasználási idő...már az elfogyasztott nagyobb mennyiség miatt.
Hát?! Lehet matekozni.
Az a baj ezekkel az adalék dolgokkal hogy nehéz bizonyitani a jótékony hatásukat.Inkább valamiféle hitkérdés ez.Ha valaki úgy érzi hogy neki használ,az örül neki és használja.Aki meg megveszi használja és nem érez különbséget,az nem hisz benne.Mondjuk ártani biztos nem árt
A te esetedben például nem tudhatod hogy ha nem használsz adalékot akkor biztosan megszorult volna
Arról nem beszélve hogy maguk a 2T olajok is adalékoltak eleve.Lehet többet használ egy motornak ha jó minőségű 2T olajat veszünk bele,mintha külön adalékolunk az esetlegesen olcsóbb átlagos minőségű 2T olaj mellé.
Nem tudom én sem csak kombinálok
Ezt az egész dolgot csak úgy lehetne valamiféleképpen bizonyitani hogy 1 ember 2 ugyanolyan motort ugyanolyan körülmények közt használ sok ezer km-en keresztül és a végén szétszed és mér kopást.
Na de erre nem hinném hogy van példa.Addig meg marad a hitkérdés.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
zudori írta:azt honnan tudjuk, hogy tényleg gyári?
Szerintem ha össze hasonlítanád egy után gyártottal.?! Lehet marhaságot írtam,bocsánat!..De a kép láttán én elhinném hogy gyári. Érdekes az a jellegzetes szürkés anyag amivel dolgoztak,bár ez sem bizonyíték . Valami jelölésnek,valami ismertető jelnek csak kell lennie?! Javaslom Bambi Mester megkeresését.
zudori írta:azt honnan tudjuk, hogy tényleg gyári?
Szerintem ha össze hasonlítanád egy után gyártottal.?! Lehet marhaságot írtam,bocsánat!..De a kép láttán én elhinném hogy gyári. Érdekes az a jellegzetes szürkés anyag amivel dolgoztak,bár ez sem bizonyíték . Valami jelölésnek,valami ismertető jelnek csak kell lennie?! Javaslom Bambi Mester megkeresését.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
sell írta:Én is a helyi mol kúton vettem. Évekkel ezelőtt vettem már ott, most is oda mentem, és volt, idei gyártású uh. szerintem rendszeresen rendelnek.
Régen én is használtam a FIMOLT. Most áttértem a MATHY 2T-re. Bár kétségtelen,lényegesebben drágább a Fimol-tól. De, nagyon jó tapasztalataim vannak felőle.Egy példa szíves engedelmetekkel: Furták a hengeremet,gyári dugattyú mérethez. Az illesztés gyárilag 0.004..ha jól tudom. Nekem ez az őrült esztergályos,0.002 illesztette. Nyáron,forró melegben járattam, kezdetben 60-70 tempóval. Óvatos motorozás mellet, sem ragadt meg.Jó,,azért rövid pihenőket tartottam,,nem egy huzamban értendő.
Hangsúlyozom,,a Mathy árából vagy 12db Fimolt vehetsz. Akkoriban ez volt,ezt használtuk.Ja! a Mathy nekem elég volt egy 0.5L flakon 1-évig!.
5L-hez mind össze 2.5ml-re van szükség. De, nyugodtan használhatod keverékként is akár 100:1-hez. Nem fog megragadni a géped. Na,persze lényegesen lerövidül ez esetben, a felhasználási idő...már az elfogyasztott nagyobb mennyiség miatt.
Hát?! Lehet matekozni.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
zudori írta:Fimol!
Én nyár eleje óta használom, -kis ETZ-hez, - nagyon pozitívak a tapasztalataim. A motor elcsendesedett, az a szokásos MZ-s csörgés megszünt. A tűgőrgők sem ciripelnek. Egy szó mint száz, nekem nagyon bevált. Lassan készen lesz a nagy ETZ-m is, abba is tenni fogok. Simsonom is lassan készen lesz, abba is megy majd a Fimol.
Úgy használom, hogy a motorolajba öntöm a Fimolt, kb. 30 liter benzinhez kell 25 ml liter, 50-es keverékhez ez akkor 6 dl. olajat jelent. Tökéletesen keveredik. No én ebbe teszem, így már a tankoláskor nincs további dolgom. ( egyébként nagyon ronda az a fekete izé, a szép 2 t olajat is elcsúfitja. )
Szerintetek a váltóba beletehető? Nyilván a 4t-hez való változatra gondolok.
Visszolvastam, még olajos topikban is. Köszönöm a tapasztalatokat, véleményeket. Nemsokára már nekem is lessz. szerintem váltóban is hatásos lehet, de csak szárazkuplungnál, a kiváló csúsztató képessége miatt. Valamikor szinte divatszerű volt lada difibe tölteni.
Váltóba óvatosan a súrlódás csökkentő adalékokkal,nehogy a lamellák közt csökkentse a súrlódást!
Egyébként én is tavasz óta használom a fimolt,semmilyen negatív hatást nem vettem észre,ugyan olyan szép maradt a gyertyaképem mint előtte. Szép csendes a blokkom,a felújítás óta még nincs benne olyan sok kilóméter,így pozitív hatásról sem tudok még beszámolni,de azt majd az idő és a kilóméterek igazolják.
Fimol!
Én nyár eleje óta használom, -kis ETZ-hez, - nagyon pozitívak a tapasztalataim. A motor elcsendesedett, az a szokásos MZ-s csörgés megszünt. A tűgőrgők sem ciripelnek. Egy szó mint száz, nekem nagyon bevált. Lassan készen lesz a nagy ETZ-m is, abba is tenni fogok. Simsonom is lassan készen lesz, abba is megy majd a Fimol.
Úgy használom, hogy a motorolajba öntöm a Fimolt, kb. 30 liter benzinhez kell 25 ml liter, 50-es keverékhez ez akkor 6 dl. olajat jelent. Tökéletesen keveredik. No én ebbe teszem, így már a tankoláskor nincs további dolgom. ( egyébként nagyon ronda az a fekete izé, a szép 2 t olajat is elcsúfitja. )
Szerintetek a váltóba beletehető? Nyilván a 4t-hez való változatra gondolok.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
Szerintem meg ez az egész "télire eltevés" túl van kissé misztifikálva.Semmit nem teszek évek óta ezügyben
Annyi benzinnel rakom el,amennyi éppen maradt benne.Mondjuk a karbiból kiszoktam járatni.
Az akku is benne marad a motorban,esetleg amikor éppen eszembe jut kitolom a garázsból azt egy kicsit megjáratom.Két hetente egyszer.
Ja és garázsban van(nem fűtött,éppen csak annyira amennyit a lakás falai átadnak,minusz nincs benne sosem)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
KILL3R etz írta:Én az utóbbi időben inkább üres tankkal rakom el a motort, és egyáltalán nem rozsdásodik. Mondjuk szerencsére fagymentes, szigetelt helységben tudom tárolni.
Az etanol miatt sajnos a benzin is megköt kis mennyiségű vizet, és az szép lassan dolgozik télen...
Továbbá nem kell tavasszal kiszenvedni a romlott nyálat...
A romlott benzint nem úgy kell érteni, hogy nem működik a motor, vagy kopog, vagy ilyesmi. Egyszerűen jóval gyengébb, mint az első friss nyáltöltettel.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
KILL3R etz írta:Én az utóbbi időben inkább üres tankkal rakom el a motort, és egyáltalán nem rozsdásodik. Mondjuk szerencsére fagymentes, szigetelt helységben tudom tárolni.
Az etanol miatt sajnos a benzin is megköt kis mennyiségű vizet, és az szép lassan dolgozik télen...
Továbbá nem kell tavasszal kiszenvedni a romlott nyálat...
Hát nem tudom de én mindig kimotorozom belőle a téli benzint soha nem volt még gond ez miatt,nem lehet hogy az olaj miatt van amit belekeversz?én fullszintet használok és semmi gond tavasszal.