![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Milyen ember az olyan, aki huszon éve motorozik, még sincs gerince a nevét vállalni, és csak a fikázásért egy másik nikkel regisztrál? :OnyuszivagyMcFly írta:Sziasztok.
...
Van TS-hez való 6V elektronikus fesszabályzó is, inkább szerezz be egy olyat!TareszHUN írta:Hello. Érdekelne hogy az ETZ-ben és a TS ben lévő mechanikus fesszabályzó mennyiben tér el. Az érdekelne hogy be lehet-e szerelni a 12V-os Fesszabályzót a TS-be úgy hogy csak max 8V-val töltsön. Elvileg lehetséges mivel nincs nagy külömbség a 2 között, de inkább rákérdek itt hátha valaki csinált már ilyet.
Ok köszi. Átnézem.zsakfos írta:Hát ha csak akkor veri ki a biztit ha a tompitott van rákapcsolva és azt sem mindig,akkor én a kormánykapcsolót és az attól a lámpafejbe menő vezetékköteget nézném át alaposan.Mondjuk a kormánykapcsolónál ahogy bemegy a vezetékköteg,lehet hogy kidörzsölődött az évek során és néha letestel,pld amikor kanyarodsz.bicsi írta:Sziasztok. Az miért lehet ,hogy etz 125 nél ha világitással megyek kiveri a biztositékot? de nem egyből ahogy rákapcsolom. Valamikor menetközbe.ja és helyzetjelzővel nem veri ki. Csak ha tompitott fényt is felkapcsolom. Segitséget előre is köszönöm.
Erre gondoltam:
Vagy még a gyújtáskapcsoló is lehet rossz.
Hát ha csak akkor veri ki a biztit ha a tompitott van rákapcsolva és azt sem mindig,akkor én a kormánykapcsolót és az attól a lámpafejbe menő vezetékköteget nézném át alaposan.Mondjuk a kormánykapcsolónál ahogy bemegy a vezetékköteg,lehet hogy kidörzsölődött az évek során és néha letestel,pld amikor kanyarodsz.bicsi írta:Sziasztok. Az miért lehet ,hogy etz 125 nél ha világitással megyek kiveri a biztositékot? de nem egyből ahogy rákapcsolom. Valamikor menetközbe.ja és helyzetjelzővel nem veri ki. Csak ha tompitott fényt is felkapcsolom. Segitséget előre is köszönöm.
Szép és tartalmas hozzászólás!nyuszivagyMcFly írta:Sziasztok.
Szeretném megköszönni a rengeteg segítséget, hozzászólást a felvetett problémámmal kapcsolatban. Végül sikerült regisztrálni a bajt (kis tz forralja a trafót...), álmotokban sem gondolnátok mi volt a hézag...
Volt egy másik kérdésem is a barkácsban, ott is orrba-szájba kaptam az önzetlen infókat...
Tehát kicsit mérgemben arra gondoltam, megírom, hogy bekaphatjátok. Márpedig leginkább azért, mert hangyafasznyi kis "baromságról" - ami persze nem feltétlenül az, mert mindenki gondja ugyanolyan fontos- oldalakat regéltek. Utána belegondoltam, hogy ez egy klub, ahol összeszokott brigád van. Konkrétan két embert is ismerek a klubból, akik nagyon rendes pacákok. Szóval nyugodtan írjátok ki, hogy ismerősnek, ismertebb tagnak azért összeszeditek magatokat. Így nincs minimál elvárás sem, hiszen akkor feleslegesen tölti az ember az idejét a regisztrálással. Jó pár éve tz-zek, gondoltam elnézek már közétek egy túrára, stb-re... de szerintem túrázzatok csak, bütyköljetek csak, de kérlek írjátok ki, hogy nem aktív tag inkább hanyagoljon. Azt is tudom, hogy sok az ismétlődő, idegesítő kérdés. No annyi fórumos kultúrám azért akad, hogy előtte olvasok, aztán írok, továbbá 20 év szocimotorozás alatt ragadt rám is valami a szerelések terén.
Sziasztok!
ui: Simsonos Patriknak köszönet az önzetlen hozzászólásért, mert egyből dobta az észrevételét-ötletét a trafó gonddal kapcsolatban.
És teljesen igazad van!nyuszivagyMcFly írta:Sziasztok.
Multimétert elő! Gyújtás rákapcsoláskor mérd meg az akkufeszültséget.Szőke Roland írta:Akkor gondolom új akku a lelke.sunbim írta:Kontakthiba valamelyik sarunál.
Akkumulátor időszakos cellazárlat.
Akkor gondolom új akku a lelke.sunbim írta:Kontakthiba valamelyik sarunál.
Akkumulátor időszakos cellazárlat.
Azért a Powerdynamo 180W körül tud, a Minarelli meg 60W körül...sub-ee írta:Vagy felraksz egy minarelli gyújtást ami majdnem ugyanazt tudja mint a Powerdynamo és kerül 7000Ft-ba bontva kompletten.aronpfabian írta:Igen, a Powerdynamot ismerem, nem kicsit van túlárazva, majdnem annyiba kerül mint a motor amihez árulják...Akkor marad a 6V rendszer, kontaktpucolás, új akku meg dinamó/fesszab/trafó ellenőrzés.
Üdv.:Sub-ee
Vagy felraksz egy minarelli gyújtást ami majdnem ugyanazt tudja mint a Powerdynamo és kerül 7000Ft-ba bontva kompletten.aronpfabian írta:Igen, a Powerdynamot ismerem, nem kicsit van túlárazva, majdnem annyiba kerül mint a motor amihez árulják...Akkor marad a 6V rendszer, kontaktpucolás, új akku meg dinamó/fesszab/trafó ellenőrzés.
Drága megoldás, de ezzel megnövelhető a teljesítmény és 12V-os lesz a rendszer + elektronikus gyújtás:Gyula-bá írta:Ez így igaz, hacsak nem tekercseled át a forgórészt de a leadott teljesítmény így sem fog megnőni , a vas nem tud többet.gesszti írta:Csodák nincsenek. A 6 V-os dinamó nem fogja bírni tartósan a 12V-ot ...
Ez így igaz, hacsak nem tekercseled át a forgórészt de a leadott teljesítmény így sem fog megnőni , a vas nem tud többet.gesszti írta:Csodák nincsenek. A 6 V-os dinamó nem fogja bírni tartósan a 12V-ot ...
Pont a visszáramkapcsolót kell kiváltani diódával.aronpfabian írta:A gyári 6V fesszabhoz kell a dióda? Az megoldja magában a dinamó védelmét, nem?
(félreértettelek?)
És a halogén illeszkedett a sima foncsorba? Én rendes halogénes foncsort akarok, az vajon elfér e a búra alatt?gesszti írta:Igen, a trabi foncsor jó hozzá. Én sima, nem halogénes trabi foncsorba tettem a halogén 35/35-öst. Évek óta így megy. Egész jól, fehéren világít. Vizsgán is elfogadták így.
Gyantás zsugorcsövet használj, az esélyes, hogy ott marad a helyén.Szebik András írta:A zsugorcsővel már próbálkoztam, nagyon jó ötletnek tűnt, de sajna nekem az lejött. Lehet oda kellett volna még ragasztanom...
A motortömítő jó ötletnek tűnik. Alszok rá egyet.
zudori írta:Úgy csináld, amint Geszti kolléga mondta, annyit tennék hozzá, hogy ezeket ne egyszerre, hanem szépen sorrendben, a legegyszerűbbel kezd.
Még valami:
A blokk topikban kértél segítséget, írtad is, hogy megoldódott, de azért majd írd oda, mi is volt a probléma, mitől javult meg!
Nekem is lötyög.Szebik András írta:Sziasztok! Egy gyújtással kapcsolatos, de nem elektronikai gonddal fordulok hozzátok. Egy 1989-es Etz-m van, ami gyári elektronikus gyújtással van szerelve.
A problémám nem nagy, csak 2 mm.
A jeladó (?) műanyag felfogatása és az alaplap fém csapja között a rezonanciától a műanyag megkopott és 1-1 mm-es hézag keletkezett a csap mellett. A képeken talán látszik.
Ki találkozott már ezzel a problémával és mivel lehetne tartósan kihézagolni a műanyagot, hogy az megbízhatóan a helyén maradjon és ne lötyögjön? A lötyögéssel a gyújtási időpont is változik.
Egyenlőre egy fém lemezt vágtam bele, amit ragasztóval rögzítettem, de a rezonancia előbb-utóbb biztosan győzedelmeskedik felette és nem lennék boldog ha abban a házban egy fémdarabka elszabadulna.
A segítséget és a tippeket előre is köszönöm.
András
Ilyen, hogy 6V/12V nincs, a szig. szalag már eleve gyanús, szedd le róla.aronpfabian írta:... A kérdéses darab körbe van szigszalagozva, de a tulaj elmondása szerint az volt beleütve hogy 6V/12V és direkt MZ-hez adták anno.
Kapcsolon álitgatam kapcsolgatam a kábel csatlakozokat meg csiszolgatam mert sokáig ált betolo álásba kapcsoltam ugy tolásal sem adot sem aksival rugdosva ezalat ertem azt h mindentgesszti írta:Részletezd már egy kicsit ezt az "akármit csinálok" dolgot, mert így ku.va nehéz lesz segíteni.
Értem, köszi, akkor felkeresek valakit akinek komolyabb műszere van!Dreamer írta:
Jellemzően nem olyan mint az ETZ esetén, hogy a gerjesztéssel lehet szabályozni a töltést, hanem állandómágnesek vannak és a három fázistekercs a feszültségszabályzóban végződik, ami "elfűti" a többlet energiát, gyakorlatilag így tartja állandó értéken a feszültséget.
Bár egyenirányítva van a 3 fázis, de mégsem 100%-ig tökéletes (ez a szabályzás elve miatt van). Ez aztán becsapja az olcsó multikat. Ezért aztán én töltést ha lehet mutatós műszerrel mérem.
(Off Burgmanon azt gondoltam rossz a töltés, mert összevissza mértem mindent, mégsem merült le soha az akku)
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 0 vendég