Elektronika topik - a pokol kapuja
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Na igen az ő döntése.Hát persze.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Szia zsakfoszsakfos írta:Subee!
Nehogy levetesd a cikkeidet.
Szerintem sok embernek segitettél és fogsz is vele.
Többek közt én is megépitettem a fesszabályzót,az indexrelét és mindkettő szépen működik
Ne foglalkozz a "szakmai" kritikusokkal.
Majd ha más is ilyen önzetlenül közkincsé teszi az általa megépitett és bizonyitott BÁRMIT,na majd akkor lesz jogalap a kritikára.
Nekem ez a véleményem.
Ez az ő döntése.
A másik meg. Mindenkinek meg kell érteni hogy vannak olyan dolgok főleg az elektronikában amik felet el jár az idő.
De nem lesz hiány érzetünk (remélem), mert egy pár hozzászólással ezelőtt ígéretet kaptunk a digitális gyújtás vezérlővel foglalkozó cikkről. Ami szerintem pótolja a hiányt.
Mégisnyemi írta: Persze mindenki a saját "lovát" dicséri , nincs ebből gond . De tőlem ne várd el.
Egy kis reklám digitálisnak .
Íme egy videó ami feltételezhetően egy hasonló működésű gyújtás bemutatásáról szól mint a tied.
De, javíts ki ha tévednék.
Sajnos angol de a lényeg jól látszik az oszcilloszkópon. A Dwell idő állítás, magyarul a zárásszög fordulat által való szabályzásának lehetősége :
http://youtu.be/W-C7gA2xW3o
Evvel rengeteg energiát meg lehet spórolni, mert a TCI gyújtás sajnos nem erről híres.
Ezalatt a szikra teljesítmény, meg még nő is magasabb fordulaton.
Üdv nyemi
A hozzászólást 4 alkalommal szerkesztették, utoljára nyemi 2013.10.13. 06:55-kor.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Subee!
Nehogy levetesd a cikkeidet.
Szerintem sok embernek segitettél és fogsz is vele.
Többek közt én is megépitettem a fesszabályzót,az indexrelét és mindkettő szépen működik
Ne foglalkozz a "szakmai" kritikusokkal.
Majd ha más is ilyen önzetlenül közkincsé teszi az általa megépitett és bizonyitott BÁRMIT,na majd akkor lesz jogalap a kritikára.
Nekem ez a véleményem.
Nehogy levetesd a cikkeidet.
Szerintem sok embernek segitettél és fogsz is vele.
Többek közt én is megépitettem a fesszabályzót,az indexrelét és mindkettő szépen működik
Ne foglalkozz a "szakmai" kritikusokkal.
Majd ha más is ilyen önzetlenül közkincsé teszi az általa megépitett és bizonyitott BÁRMIT,na majd akkor lesz jogalap a kritikára.
Nekem ez a véleményem.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Szia
Egy pár észrevétel.
Ők is 0,6W-s 150ohmos ellenállással. Ugye nem?
Én addig nem írok cikket valamiről még 100%-san meg nem bizonyosodva róla, atom biztos.
Mert ez nagy felelősség. Igen nem vagyunk egyformák.
Elektrokirály-t vagy "Az örök szikra örzője"-t nem nagyon merte eddig senki megszólítani.
Például múltkor megkérdeztem, a digitális gyújtásoddal kapcsolatban, hogy miért lehet akár 25mS-s
zárásszöget is állítani , holott mint tudjuk ez teljesen felesleges.
Ezt a kérdést mintha annak idején meg se hallottad volna. Igaz?
A szakmai meggyőzést persze szívesen veszem.
Például, a program folyamatábráját. Remélem az nem titkos.
Üdv nyemi.
Egy pár észrevétel.
sub-ee írta: Van olyan ember aki, már 5 éve ezzel motorozik itt a klubon, pl DUDU és Daranyi86, akit így hirtelen fejből tudok, azóta is ha írnak, vagy beszélünk, mondják milyen jó!
Ők is 0,6W-s 150ohmos ellenállással. Ugye nem?
Én addig nem írok cikket valamiről még 100%-san meg nem bizonyosodva róla, atom biztos.
Mert ez nagy felelősség. Igen nem vagyunk egyformák.
Hát igen persze emberek vagyunk hibázhatunk, de ha észrevesszük akkor illik javítani. (Hmm, hát nem olyan kicsi hiba az szerintem.)sub-ee írta: Minden cikkben van valami kis hiba,
Ez dicséretes, de most nem erről van szó.sub-ee írta:a kevés időmet arra fordítottam, hogy tegyek valamit a közösségért, írtam cikkeket, szerveztem túrákat, próbáltam segíteni a közösségnek amiben tudtam, nem kevés időt és pénzt rááldozva, hogy mindenkinek jó legyen!
Ez nem cseszegetés, hanem csak egészséges szakmai kritika. Valószínűleg azért esik rosszul mert azsub-ee írta: Ennek ellenére vannak újonnan regisztrált tagok, akik nem nagyon mondhatják el, hogy tettek valamit a közösségért, csak szurkálódni, a másikat ócsárolni és csesztetni tudják!
Elektrokirály-t vagy "Az örök szikra örzője"-t nem nagyon merte eddig senki megszólítani.
Például múltkor megkérdeztem, a digitális gyújtásoddal kapcsolatban, hogy miért lehet akár 25mS-s
zárásszöget is állítani , holott mint tudjuk ez teljesen felesleges.
Ezt a kérdést mintha annak idején meg se hallottad volna. Igaz?
Ép ideje felülvizsgálni, vagy ahogy alul írod törölni.sub-ee írta: A CIKKEKET KIINDULÓPONTNAK TETTEM KI! HOGY LEGYEN VALAMI ALAP EGY KÉSŐBBI ÉPÍTGETÉSHEZ ÉS EZEK KIKERÜLÉSÉNEK IDEJE AZ OLDALRA MÁR JÓ 5 ÉVE VOLT!
Persze mindenki a saját "lovát" dicséri , nincs ebből gond . De tőlem ne várd el.sub-ee írta: A másik, hogy nem építek megszakító vezérelt gyújtást, viszont digitális, hall jeladósat igen, csak jó hozzászólások voltak ezzel kapcsolatban is, mindenki elégedett a gyújtással, hadd ne soroljam fel kik vásároltak és azóta is csak a jó tapasztalatokat hallom (majdnem 2-szer úgy megy a motor, sokkal kevesebbet fogyaszt, stb.)
Az én ETZ-mben is ilyen gyújtás van, (10000km hiba nélkül), aki ment a motorral, tudja, hogy 4000-nél szaggatja szét a láncot, olyan erő van benne!
Szirmai Gábor is az én gyújtásommal egy 76 éves DKW-vel fogja átkelni a Szaharát ismét, akit érdekel a története a Wild című lapban, vagy az interneten megtalálja! És biztos vagyok benne, hogy itt is bizonyítani fog a gyújtás!
A szakmai meggyőzést persze szívesen veszem.
Például, a program folyamatábráját. Remélem az nem titkos.
Köszönömsub-ee írta: Na mindegy, végülis a lényeg az, hogy a közétett cikkeket töröltetem, nehogy valakinek valami kára származzon belőle!
Üdv nyemi.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Áttértem a gyári megoldásokra így azokkal még eddig nem volt gondom...
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Rendben!hell írta:Én annó sokmindenkivel beszéltem erről és voltak gondok valóban nem csak nálam! Nem volt szó arról, hogy nem fasza a cucc. Eladó volt alapon ment a történet! Nincs is ebből gond belegondolva így utólag én nem érzem rosszul magam abszolut (már kihevertem bár könnyen visszajönnek a jó emlékek még ), nem volt ráírva "vedd meg te marha" így elmondhatom "így jártam". Én annak is örülnék ha ezt el tudnád adni mert tőlem a kutyának sem kell. Azóta úgy van a szekrényben ahogy visszaküldted....
"Tranzisztoros (hall jeladós) elektronikus gyújtás" gondolom erről beszéltél a felajánlásban? Köszönöm, ezt nem fogadhatom el!
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Én annó sokmindenkivel beszéltem erről és voltak gondok valóban nem csak nálam! Nem volt szó arról, hogy nem fasza a cucc. Eladó volt alapon ment a történet! Nincs is ebből gond belegondolva így utólag én nem érzem rosszul magam abszolut (már kihevertem bár könnyen visszajönnek a jó emlékek még ), nem volt ráírva "vedd meg te marha" így elmondhatom "így jártam". Én annak is örülnék ha ezt el tudnád adni mert tőlem a kutyának sem kell. Azóta úgy van a szekrényben ahogy visszaküldted....
"Tranzisztoros (hall jeladós) elektronikus gyújtás" gondolom erről beszéltél a felajánlásban? Köszönöm, ezt nem fogadhatom el!
"Tranzisztoros (hall jeladós) elektronikus gyújtás" gondolom erről beszéltél a felajánlásban? Köszönöm, ezt nem fogadhatom el!
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Akkor volt hallos gyújtásom, csak senkinek nem kellett, mondván az drága, ez a megszakító vezérlésű ez jó, hiába mondtam akkor is, hogy nem ajánlom, azt mondták, hogy jó lesz az! Viszont a hallos, akkor bizony 12000Ft volt kompletten minden cuccával együtt! Amúgy te voltál az egyetlen szinte aki ezzel a gyújtással szívott, próbáltam segíteni, de nem ment.hell írta:Na fasza jól nézünk ki. Ezt inkább meg se halottam mert elborul az agyam. Tanulópénz ki lett fizetve az tuti egy jópáran megfizettük... Bár ha ezt tudjuk annó, hogy még a gyártó sem ajálja akkor talán másképp alakul minden...
De ha téged ezzel tudlak segíteni, és nem szeretném, hogy rosszul érezze magát bárki, küldök neked egy digitális hall jeladós gyújtóegységet (ingyen és bérmentve)
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Van olyan ember aki, már 5 éve ezzel motorozik itt a klubon, pl DUDU és Daranyi86, akit így hirtelen fejből tudok, azóta is ha írnak, vagy beszélünk, mondják milyen jó! Ettől függetlenül én senkinek nem ajánlottam, igaz olcsó volt meg minden, de a megszakító miatt nem egy hatékony rendszer. Nem is foglalkoztam vele legalább 4 éve, mert mondom, nem láttam értelmét!nyemi írta:Kicsit rosszmájúan :de vettük észre, mennyit bírt 2000 kilométert.allllli írta:Ez így igaz. Csak kapcsolási rajz alapján énsem tudtam volna megcsinálni. Vagy ha igen, akkor csak sok kisérletezés árán. Így viszont pofon egyszerű.
Bár mentségedre, nem a te hibádból.
Ezért kell a kapcsolási rajz,mert az, az alapja a dolgoknak. Aki meg nem tudja olvasni az jobb ha nem is vág bele ilyen projektbe mert úgy jár mint te,
és még szerencséd volt, mert végződhetett volna rosszabbul is.
Minden cikkben van valami kis hiba, a kevés időmet arra fordítottam, hogy tegyek valamit a közösségért, írtam cikkeket, szerveztem túrákat, próbáltam segíteni a közösségnek amiben tudtam, nem kevés időt és pénzt rááldozva, hogy mindenkinek jó legyen!
Ennek ellenére vannak újonnan regisztrált tagok, akik nem nagyon mondhatják el, hogy tettek valamit a közösségért, csak szurkálódni, a másikat ócsárolni és csesztetni tudják!
A CIKKEKET KIINDULÓPONTNAK TETTEM KI! HOGY LEGYEN VALAMI ALAP EGY KÉSŐBBI ÉPÍTGETÉSHEZ ÉS EZEK KIKERÜLÉSÉNEK IDEJE AZ OLDALRA MÁR JÓ 5 ÉVE VOLT!
A másik, hogy nem építek megszakító vezérelt gyújtást, viszont digitális, hall jeladósat igen, csak jó hozzászólások voltak ezzel kapcsolatban is, mindenki elégedett a gyújtással, hadd ne soroljam fel kik vásároltak és azóta is csak a jó tapasztalatokat hallom (majdnem 2-szer úgy megy a motor, sokkal kevesebbet fogyaszt, stb.)
Támogatom a JAWA-s 2014-es BUDAPEST-BAMAKÓ csapatot, most voltak egy Európa túrán 12 ország, 16 nap alatt a gyújtásrendszeremmel (4500km), hozzáteszem hiba nélkül! BAmakó Rally-n is biztos vagyok benne, hogy teljesíteni és bizonyítani fog, közel 9000km.
Egy kis video a srácoktól:
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... jBJibNcP-8
Az én ETZ-mben is ilyen gyújtás van, (10000km hiba nélkül), aki ment a motorral, tudja, hogy 4000-nél szaggatja szét a láncot, olyan erő van benne!
Szirmai Gábor is az én gyújtásommal egy 76 éves DKW-vel fogja átkelni a Szaharát ismét, akit érdekel a története a Wild című lapban, vagy az interneten megtalálja! És biztos vagyok benne, hogy itt is bizonyítani fog a gyújtás!
Na mindegy, végülis a lényeg az, hogy a közétett cikkeket töröltetem, nehogy valakinek valami kára származzon belőle!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Na fasza jól nézünk ki. Ezt inkább meg se halottam mert elborul az agyam. Tanulópénz ki lett fizetve az tuti egy jópáran megfizettük... Bár ha ezt tudjuk annó, hogy még a gyártó sem ajálja akkor talán másképp alakul minden...
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Pontosan, a megszakítósat én sem ajánlom senkinek, relatíve egy olyan "jeladóra" építeni aminek bizonytalan a működése, teljesen felesleges, mert nem lesz se így, se úgy jó!Gyula-bá írta:- nem is fog, mert a rendszer leggyengébb pontja a megszakító.hell írta:... de valahogy senki nem csinált abból egy atom biztos cuccot ...
Ha "atom biztosat" akarsz akkor itt: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=MiAOPBfM37 nézelődj.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Kicseréltem a BD 250-et és a 2,2 Ohm-os 5 W-os ellenállást is, de nem jó :S
Nincs szikra...
Nincs szikra...
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Ezt már egyszer letisztáztuk én ott nem nézegetek semmit. Nekem gyári elektronikus van és az utója is megvan nekem az jó. Másokra nézve akik ki akarják próbálni azokra gondoltam... Nekem sem a megszakítóval voltak a gondjaim, de persze nem kellenek a részletek egyértelmű mi a hibája a megszakítónak aki meg még nem tudja, majd utánna néz itt párszor ki lett tárgyalva...
Re: Elektronika
- nem is fog, mert a rendszer leggyengébb pontja a megszakító.hell írta:... de valahogy senki nem csinált abból egy atom biztos cuccot ...
Ha "atom biztosat" akarsz akkor itt: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=MiAOPBfM37 nézelődj.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Ez eddig szép és jó, de valahogy senki nem csinált abból egy atom biztos cuccot pedig nem volt egy rossz dolog nekem legalábbis tetszett nagyon...
Re: Elektronika
Igaz nem az ő hibájából. A szerencsétlen vég tranyó kb. 6 A (2,2 Ohm) bázis árammal (kollektor áram max 2,5-3 A) van megküldve, csoda, hogy eddig is bírta. ]nyemi írta:Kicsit rosszmájúan :de vettük észre, mennyit bírt 2000 kilométert.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Ne emlegessük már ezt a 2000km-t nekem is hasonlóképpen birta(nem egy alkalommal).
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Kicsit rosszmájúan :de vettük észre, mennyit bírt 2000 kilométert.allllli írta:Ez így igaz. Csak kapcsolási rajz alapján énsem tudtam volna megcsinálni. Vagy ha igen, akkor csak sok kisérletezés árán. Így viszont pofon egyszerű.
Bár mentségedre, nem a te hibádból.
Ezért kell a kapcsolási rajz,mert az, az alapja a dolgoknak. Aki meg nem tudja olvasni az jobb ha nem is vág bele ilyen projektbe mert úgy jár mint te,
és még szerencséd volt, mert végződhetett volna rosszabbul is.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára nyemi 2013.10.10. 18:36-kor.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Ez így igaz. Csak kapcsolási rajz alapján énsem tudtam volna megcsinálni. Vagy ha igen, akkor csak sok kisérletezés árán. Így viszont pofon egyszerű.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Olyan régiek, hogy semmi nincs meg belőlük, de rajzolok majd rajzot hozzájuk, nagyon rég készültek és relatíve azért nincs rajz, mert nem mindenki ért az elektronikához, így egy beültetési rajz alapján könnyedén el tudja készíteni az áramkört.nyemi írta:sub-ee írta:Minden cikkben van több apró hiba, így lenne mit kijavítani, de lehet ki is fogom és kapcsolási rajzokat is felrakok. (egyszer, mikor lesz rá időm)
Előre is köszönöm, és elnézést hogy felhívtam rá a figyelmed de sok hibát el lehetett volna így kerülni.
Amúgy meg nem is értem, miért nem raktad fel a kapcsolási rajzokat, pedig szerintem sokkal fontosabb mint a panelterv.
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
sub-ee írta:Minden cikkben van több apró hiba, így lenne mit kijavítani, de lehet ki is fogom és kapcsolási rajzokat is felrakok. (egyszer, mikor lesz rá időm)
Előre is köszönöm, és elnézést hogy felhívtam rá a figyelmed de sok hibát el lehetett volna így kerülni.
Amúgy meg nem is értem, miért nem raktad fel a kapcsolási rajzokat, pedig szerintem sokkal fontosabb mint a panelterv.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Minden cikkben van több apró hiba, így lenne mit kijavítani, de lehet ki is fogom és kapcsolási rajzokat is felrakok. (egyszer, mikor lesz rá időm)
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Köszi, megpróbálom!sub-ee írta:Sziaallllli írta:
Szia!
Kicseréltem a beszélt alkatrészeket, semmi szikra. Mi mehetett még tönkre? Esetleg az 5 W-os 2,2 Ohmos ellenállás vagy a BD250 tranzisztor vagy az a nagy inpulzustűrésű szögletes kondenzátor?
Látszólag nincs semminek baja.
Akkor még kaphatott a BD250 is!
Üdv.:Sub-ee
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziaallllli írta:
Szia!
Kicseréltem a beszélt alkatrészeket, semmi szikra. Mi mehetett még tönkre? Esetleg az 5 W-os 2,2 Ohmos ellenállás vagy a BD250 tranzisztor vagy az a nagy inpulzustűrésű szögletes kondenzátor?
Látszólag nincs semminek baja.
Akkor még kaphatott a BD250 is!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Szia!sub-ee írta:Sziaallllli írta:Kedves Sub-ee!
Az általad publikált 12 V-os tranzisztoros gyújtást tavaly megépítettem. Minden renden volt máig. Kb. 2000 km-t tettem meg vele, viszont ma, amikor ellenőriztem járó motornál az akksi feszültségét, hirtelen leállt és onnantól nincs szikra.
Vezetékek jók, szakadásvizsgálatot végeztem. Kikötöttem a gyújóáramkört, majd visszaraktam a kondenzátort, sarut, szóval a hagyományos megszakítós gyújtás van most, néha pici szikrázásokkal, instabilabb alapjárattal...
Valami elromlott benne. Látszatra ez a 150 Ohm-os ellenállás van megbarnulva:
Neked van-e valami ötleted, mi adta fel a szolgálatot? Vagy akár másnak?
A 150 ohmos és az 1k ohmos ellenállásnak milyen teljesítményűt raktál be? 2W-os illene oda (tranzisztormeghajtás) Mivel tönkrement az ellenállás, így feltehetően tönkrement a 2db előfok tranyó. Azokat kicseréled és megy tovább.
Üdv.:Sub-ee
Kicseréltem a beszélt alkatrészeket, semmi szikra. Mi mehetett még tönkre? Esetleg az 5 W-os 2,2 Ohmos ellenállás vagy a BD250 tranzisztor vagy az a nagy inpulzustűrésű szögletes kondenzátor?
Látszólag nincs semminek baja.
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
1k ohmos maradhat 0,6W-os, azon nem megy át a megszakító tisztító árama.allllli írta:Szia!sub-ee írta:
Szia
A 150 ohmos és az 1k ohmos ellenállásnak milyen teljesítményűt raktál be? 2W-os illene oda (tranzisztormeghajtás) Mivel tönkrement az ellenállás, így feltehetően tönkrement a 2db előfok tranyó. Azokat kicseréled és megy tovább.
Üdv.:Sub-ee
0,6 W-osat tettem oda, mint a többi helyre. De akkor kicserélem 2 W-osra. Akkor a két BC 639 (azt tettem oda) tranzisztorra gondolsz?
A 150 ohmos -nak meg a nyákon illet volna nagyobb láb távolságot hagyni .
Akkor lehet hogy 2W-os került volna oda, és ha lenne még kapcsolási rajz is az után építős cikkben, az lenne csak a hab a tortán .
sub-ee Alkatrészlista írta:
Minden ellenállás ami ebben a listában szerepel, ha lehet 0,6W-os legyen, kivéve a 2,2ohmosat
1db BUY69A vagy helyettesítő BU626A, vagy BU326A
2db 2,2M ohm
1db 100 ohm
1db 150 ohm
1db 1k ohm
1db 2,2 ohm/2W
1db 10k ohm
1db 22 ohm
1db 4,7k ohm
2db ZY200, vagy ZY 150
2db 1N4148
1db ZPD2,7
1db 220n/1000V impulzusokat tűrő kondenzátor múlt héten rendelted meg
1db 100uF/35V
2db BSX45 vagy BC639 80V 1A NPN
1db BD246B
De miért is , meg mitől is?sub-ee írta: így feltehetően tönkrement a 2db előfok tranyó.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Szia!sub-ee írta:
Szia
A 150 ohmos és az 1k ohmos ellenállásnak milyen teljesítményűt raktál be? 2W-os illene oda (tranzisztormeghajtás) Mivel tönkrement az ellenállás, így feltehetően tönkrement a 2db előfok tranyó. Azokat kicseréled és megy tovább.
Üdv.:Sub-ee
0,6 W-osat tettem oda, mint a többi helyre. De akkor kicserélem 2 W-osra. Akkor a két BC 639 (azt tettem oda) tranzisztorra gondolsz?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
Örülök, tetsziksunbim írta:Mzdani írta:
595 ft-ér lehet kapni huzalellenállást. (5méter hosszú)
Olyat vettem ami 10 ohm/méter.
Kell hozzá egy power tape (1000ft).
Végül kapcsoló, és némi kábel.
A power tape -10 és 70 fok között hőálló, és vízálló. Ez pont alkalmas erre a célra.
A gyári markolatra rátekertem egy réteg power tape-t, majd rá egy méter fűtőszálat (így a névleges teljesítmény markolatonként 12watt lesz, azaz 24watt összesen, ami éppen elég, hiszen vékony a power tape, gyorsan átfűti) és még két réteg power tape a fűtőszálra. A power tape-el ha ügyesen bánsz, szép felületet lehet csinálni. Egész gyári hatású lesz
A kábel kivezetést nagy odafigyeléssel kell végezni. A huzal nem hajolhat. Egy kis hurkot csináltam, ezért van is egy kis hupli a markolaton (olyan helyen ahol nem zavar).
Remekül működik, mentem vele kb 5ezer km-t. Bírja a strapát.
U.i.: ezzel a felszereléssel 2 szettet lehet csinálni ebből a pénzből. A huzalról ne felejtsd lekaparni a lakkot a forrasztási helyen. És ami még fontos: a gázmarkolat kormányvég rögzítő csavarjának csinálj helyet! Annál a kis lyuknál ne legyen fűtőszál, különben nem tudsz bowdent cserélni, csak ha szétszeded a markolatfűtést.
Jó szerelgetést!
Tök jó!!
Fejlesztésként talán a legkülső réteg power tape helyett megfelelő átmérőjű zsugorcsövet ki lehetne próbálni.
Így kimarad a kiszivárgó ragasztóréteg ráragadása a kezedre/kesztyűdre.
Igen a zsugorcső lenne a tökéletes oda. De amikor szerelgettem, nem volt itthon ilyen nagy méretű. Így szépen körbetekertem power tape-el. Picit féltem tőle, h idővel majd lemálik, de egyenlőre remekül bírja, ezért így hagytam.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Mzdani 2013.10.05. 10:18-kor.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
Egyetlen gond lehet vele. Nem írja, h milyen teljesítményű, de rengeteg hasonló termék van fent, hasonló áron, és azoknál írják, h 10w-os. Ami biztosan nem égeti le a kezed De azért gondolom kellemesen langyos lehet.zsakfos írta:Nem rossz ötlet az eredeti sem,de ez még azoknak is egy olcsó és egyszerű megoldás akik nem szeretnek az elektromossággal bibelődni.Mzdani írta:Még egy alternatíva a markolatfűtéshez.
Ennyiér érdemes megpróbálni
http://www.ebay.com/itm/12V-Motorcycle- ... 3cd513108c
Ha jól látom a képeken ez még vágható is igaz?Mondjuk azt nem vágom hogy hogyan van meg az áramkör,mert sehol nem ér össze a 2 pólus,de biztosan megoldott a dolog.
Felkeltetted a kiváncsiságomat.Lehet berendelek egyet.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3071
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Mzdani írta:595 ft-ér lehet kapni huzalellenállást. (5méter hosszú)sunbim írta: Érdekel, szinesítsük a topicot !
Olyat vettem ami 10 ohm/méter.
Kell hozzá egy power tape (1000ft).
Végül kapcsoló, és némi kábel.
A power tape -10 és 70 fok között hőálló, és vízálló. Ez pont alkalmas erre a célra.
A gyári markolatra rátekertem egy réteg power tape-t, majd rá egy méter fűtőszálat (így a névleges teljesítmény markolatonként 12watt lesz, azaz 24watt összesen, ami éppen elég, hiszen vékony a power tape, gyorsan átfűti) és még két réteg power tape a fűtőszálra. A power tape-el ha ügyesen bánsz, szép felületet lehet csinálni. Egész gyári hatású lesz
A kábel kivezetést nagy odafigyeléssel kell végezni. A huzal nem hajolhat. Egy kis hurkot csináltam, ezért van is egy kis hupli a markolaton (olyan helyen ahol nem zavar).
Remekül működik, mentem vele kb 5ezer km-t. Bírja a strapát.
U.i.: ezzel a felszereléssel 2 szettet lehet csinálni ebből a pénzből. A huzalról ne felejtsd lekaparni a lakkot a forrasztási helyen. És ami még fontos: a gázmarkolat kormányvég rögzítő csavarjának csinálj helyet! Annál a kis lyuknál ne legyen fűtőszál, különben nem tudsz bowdent cserélni, csak ha szétszeded a markolatfűtést.
Jó szerelgetést!
Tök jó!!
Fejlesztésként talán a legkülső réteg power tape helyett megfelelő átmérőjű zsugorcsövet ki lehetne próbálni.
Így kimarad a kiszivárgó ragasztóréteg ráragadása a kezedre/kesztyűdre.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nem rossz ötlet az eredeti sem,de ez még azoknak is egy olcsó és egyszerű megoldás akik nem szeretnek az elektromossággal bibelődni.Mzdani írta:Még egy alternatíva a markolatfűtéshez.
Ennyiér érdemes megpróbálni
http://www.ebay.com/itm/12V-Motorcycle- ... 3cd513108c
Ha jól látom a képeken ez még vágható is igaz?Mondjuk azt nem vágom hogy hogyan van meg az áramkör,mert sehol nem ér össze a 2 pólus,de biztosan megoldott a dolog.
Felkeltetted a kiváncsiságomat.Lehet berendelek egyet.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziaallllli írta:Kedves Sub-ee!
Az általad publikált 12 V-os tranzisztoros gyújtást tavaly megépítettem. Minden renden volt máig. Kb. 2000 km-t tettem meg vele, viszont ma, amikor ellenőriztem járó motornál az akksi feszültségét, hirtelen leállt és onnantól nincs szikra.
Vezetékek jók, szakadásvizsgálatot végeztem. Kikötöttem a gyújóáramkört, majd visszaraktam a kondenzátort, sarut, szóval a hagyományos megszakítós gyújtás van most, néha pici szikrázásokkal, instabilabb alapjárattal...
Valami elromlott benne. Látszatra ez a 150 Ohm-os ellenállás van megbarnulva:
Neked van-e valami ötleted, mi adta fel a szolgálatot? Vagy akár másnak?
A 150 ohmos és az 1k ohmos ellenállásnak milyen teljesítményűt raktál be? 2W-os illene oda (tranzisztormeghajtás) Mivel tönkrement az ellenállás, így feltehetően tönkrement a 2db előfok tranyó. Azokat kicseréled és megy tovább.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
Még egy alternatíva a markolatfűtéshez.
Ennyiér érdemes megpróbálni
http://www.ebay.com/itm/12V-Motorcycle- ... 3cd513108c
Ennyiér érdemes megpróbálni
http://www.ebay.com/itm/12V-Motorcycle- ... 3cd513108c
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Kedves Sub-ee!
Az általad publikált 12 V-os tranzisztoros gyújtást tavaly megépítettem. Minden renden volt máig. Kb. 2000 km-t tettem meg vele, viszont ma, amikor ellenőriztem járó motornál az akksi feszültségét, hirtelen leállt és onnantól nincs szikra.
Vezetékek jók, szakadásvizsgálatot végeztem. Kikötöttem a gyújóáramkört, majd visszaraktam a kondenzátort, sarut, szóval a hagyományos megszakítós gyújtás van most, néha pici szikrázásokkal, instabilabb alapjárattal...
Valami elromlott benne. Látszatra ez a 150 Ohm-os ellenállás van megbarnulva:
Neked van-e valami ötleted, mi adta fel a szolgálatot? Vagy akár másnak?
Az általad publikált 12 V-os tranzisztoros gyújtást tavaly megépítettem. Minden renden volt máig. Kb. 2000 km-t tettem meg vele, viszont ma, amikor ellenőriztem járó motornál az akksi feszültségét, hirtelen leállt és onnantól nincs szikra.
Vezetékek jók, szakadásvizsgálatot végeztem. Kikötöttem a gyújóáramkört, majd visszaraktam a kondenzátort, sarut, szóval a hagyományos megszakítós gyújtás van most, néha pici szikrázásokkal, instabilabb alapjárattal...
Valami elromlott benne. Látszatra ez a 150 Ohm-os ellenállás van megbarnulva:
Neked van-e valami ötleted, mi adta fel a szolgálatot? Vagy akár másnak?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
Ja, most nézem, ez helyettesíti a gázcsövet.Mzdani írta:Ez nem rossz ár, ingyenes szállítás. De hogyan rakod rá etz-re?sub-ee írta:Nem érdemes vele szórakozni, 7000Ft egy szett markolatfűtés:
http://www.ebay.com/itm/2012-ATV-Motorc ... 7e&vxp=mtr
Bár 2000Ft-ért azért érdekes lehet a téma
Üdv.:Sub-ee
Az etz gázmarkolat eltér a szabványtól. Jelentősen vastagabb. Ha jól emlékszem 28-as átmérő.
A szabvány 24-26mm között van a 22-es kormányon.
De még mindig 5 ezerrel drágább
Ez viszont csak alig 6 ezer.
http://www.ebay.com/itm/New-7-8-22mm-El ... 8227710%26
-
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
sunbim írta:Érdekel, szinesítsük a topicot !Mzdani írta:Ti csináltatok már markolatfűtèst etz-re?
Én csináltam, 2 ezerből megvan az egész. Simán bírja a generátor. Remekül működik.
Ha vkit érdekel leírom, hogyan csináltam.
595 ft-ér lehet kapni huzalellenállást. (5méter hosszú)
Olyat vettem ami 10 ohm/méter.
Kell hozzá egy power tape (1000ft).
Végül kapcsoló, és némi kábel.
A power tape -10 és 70 fok között hőálló, és vízálló. Ez pont alkalmas erre a célra.
A gyári markolatra rátekertem egy réteg power tape-t, majd rá egy méter fűtőszálat (így a névleges teljesítmény markolatonként 12watt lesz, azaz 24watt összesen, ami éppen elég, hiszen vékony a power tape, gyorsan átfűti) és még két réteg power tape a fűtőszálra. A power tape-el ha ügyesen bánsz, szép felületet lehet csinálni. Egész gyári hatású lesz
A kábel kivezetést nagy odafigyeléssel kell végezni. A huzal nem hajolhat. Egy kis hurkot csináltam, ezért van is egy kis hupli a markolaton (olyan helyen ahol nem zavar).
Remekül működik, mentem vele kb 5ezer km-t. Bírja a strapát.
U.i.: ezzel a felszereléssel 2 szettet lehet csinálni ebből a pénzből. A huzalról ne felejtsd lekaparni a lakkot a forrasztási helyen. És ami még fontos: a gázmarkolat kormányvég rögzítő csavarjának csinálj helyet! Annál a kis lyuknál ne legyen fűtőszál, különben nem tudsz bowdent cserélni, csak ha szétszeded a markolatfűtést.
Jó szerelgetést!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Mzdani 2013.10.03. 14:06-kor.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
Ez nem rossz ár, ingyenes szállítás. De hogyan rakod rá etz-re?sub-ee írta:Nem érdemes vele szórakozni, 7000Ft egy szett markolatfűtés:
http://www.ebay.com/itm/2012-ATV-Motorc ... 7e&vxp=mtr
Bár 2000Ft-ért azért érdekes lehet a téma
Üdv.:Sub-ee
Az etz gázmarkolat eltér a szabványtól. Jelentősen vastagabb. Ha jól emlékszem 28-as átmérő.
A szabvány 24-26mm között van a 22-es kormányon.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Mzdani 2013.10.03. 13:17-kor.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nem érdemes vele szórakozni, 7000Ft egy szett markolatfűtés:
http://www.ebay.com/itm/2012-ATV-Motorc ... 7e&vxp=mtr
Bár 2000Ft-ért azért érdekes lehet a téma
Üdv.:Sub-ee
http://www.ebay.com/itm/2012-ATV-Motorc ... 7e&vxp=mtr
Bár 2000Ft-ért azért érdekes lehet a téma
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3071
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Érdekel, szinesítsük a topicot !Mzdani írta:Ti csináltatok már markolatfűtèst etz-re?
Én csináltam, 2 ezerből megvan az egész. Simán bírja a generátor. Remekül működik.
Ha vkit érdekel leírom, hogyan csináltam.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Elektronika
Egy haveromnak volt egy Müller-es fessszabija, azzal van töltésem, igaz nem alapjárat közelben, hanem kb 50-60-nál, de van. Megfogadom előttem szólók tanácsát, hátha jobb lesz. Köszi a válaszokat..
-
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
Ti csináltatok már markolatfűtèst etz-re?
Én csináltam, 2 ezerből megvan az egész. Simán bírja a generátor. Remekül működik.
Ha vkit érdekel leírom, hogyan csináltam.
Én csináltam, 2 ezerből megvan az egész. Simán bírja a generátor. Remekül működik.
Ha vkit érdekel leírom, hogyan csináltam.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
Nekem volt hasonló problémám.gesszti írta:Fogj egy multimétert, és mérd meg, hogy alapjáraton, és kicsit emelt fordulaton mekkora feszültség van a DF-en a dinamónál.JBiafra írta:Cseréltem állórészt, és semmi nyoma a töltésnek...
Csatlakozási hiba volt. Kábelsaruk, biztosítéktábla, biztosíték csere. És jó lett.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Fogj egy multimétert, és mérd meg, hogy alapjáraton, és kicsit emelt fordulaton mekkora feszültség van a DF-en a dinamónál.JBiafra írta:Cseréltem állórészt, és semmi nyoma a töltésnek...
Re: Elektronika
Annyit sikerült elérnem, hogy nagyobb fordulaton villog (remeg a fény) a töltéslámpa, és egy kicsit halványabbnak látom, mint beindítás előtt, ha rákapcsolom.
Másik kérdésem, hogy a kis TS lábvédő lemezeit hogyan kell felszerelni, mert hiányos a szettem szerintem.
Másik kérdésem, hogy a kis TS lábvédő lemezeit hogyan kell felszerelni, mert hiányos a szettem szerintem.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Igazán nincs mit! Jó motorozást kívánok vele! Jofo forgórészét, mg küldjétek és elfokolom!DOGtor írta:Sziasztok!
Nem vagyok nagy szakértője ennek a topiknak, de tartozom egy beszámolóval. Tegnap Sub-ee (és persze MrDok ) segítségével megkapta az ETZ-m a digitális hall jeladós gyújtását.
Amikor felültem rá, hogy megtegyem az első próbakört, na akkor lehidaltam. Megtáltosodott! Nagyon harapós lett a verda. Összhangba került a gázmarkolat és az élmény: ahogy húztam neki, úgy gyorsult a motor! Nyomatékosabb lett mind alsó és felső fordulatszámon. Egyenletesebb lett az alapjárat is.
Hazafelé megcsapattuk a gépet (cirka 120km az út). Probléma nem jelentkezett, 100km/h-ig bírta a tempót simán (előtte is kb. ennyit ment), de ezt stabilabban hozta.
A digitális fordulatszám-mérő és km-óra még beszerelésre vár, de már betervezve, akárcsak a digitális feszültség-szabályozó.
Köszi még egyszer Sub-ee és MrDok!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- DOGtor
- biciklis
- Hozzászólások: 48
- Csatlakozott: 2013.05.20. 07:42
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Elektronika
Sziasztok!
Nem vagyok nagy szakértője ennek a topiknak, de tartozom egy beszámolóval. Tegnap Sub-ee (és persze MrDok ) segítségével megkapta az ETZ-m a digitális hall jeladós gyújtását.
Amikor felültem rá, hogy megtegyem az első próbakört, na akkor lehidaltam. Megtáltosodott! Nagyon harapós lett a verda. Összhangba került a gázmarkolat és az élmény: ahogy húztam neki, úgy gyorsult a motor! Nyomatékosabb lett mind alsó és felső fordulatszámon. Egyenletesebb lett az alapjárat is.
Hazafelé megcsapattuk a gépet (cirka 120km az út). Probléma nem jelentkezett, 100km/h-ig bírta a tempót simán (előtte is kb. ennyit ment), de ezt stabilabban hozta.
A digitális fordulatszám-mérő és km-óra még beszerelésre vár, de már betervezve, akárcsak a digitális feszültség-szabályozó.
Köszi még egyszer Sub-ee és MrDok!
Nem vagyok nagy szakértője ennek a topiknak, de tartozom egy beszámolóval. Tegnap Sub-ee (és persze MrDok ) segítségével megkapta az ETZ-m a digitális hall jeladós gyújtását.
Amikor felültem rá, hogy megtegyem az első próbakört, na akkor lehidaltam. Megtáltosodott! Nagyon harapós lett a verda. Összhangba került a gázmarkolat és az élmény: ahogy húztam neki, úgy gyorsult a motor! Nyomatékosabb lett mind alsó és felső fordulatszámon. Egyenletesebb lett az alapjárat is.
Hazafelé megcsapattuk a gépet (cirka 120km az út). Probléma nem jelentkezett, 100km/h-ig bírta a tempót simán (előtte is kb. ennyit ment), de ezt stabilabban hozta.
A digitális fordulatszám-mérő és km-óra még beszerelésre vár, de már betervezve, akárcsak a digitális feszültség-szabályozó.
Köszi még egyszer Sub-ee és MrDok!
Mindenki másképp hülye.
Re: Elektronika
Cseréltem állórészt, és semmi nyoma a töltésnek...
Re: Elektronika
Féktisztítóval szétfújtam, meg olyan fogkefe alakú kis kemény műanyag kefével kihúzgáltam a mocskot a kollektorról. A szénkefék nem tudom milyenek, ezt így vettem blokkostul, eltört viszont az a bakelitlap az állórészen, amire a df csatlakozik, meg alulról még valami, mindjárt cserélem, aztán meglátjuk.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
SziaJBiafra írta:Üdv, kis TS-em van, már nagyon rég óta küszködöm töltés problémákkal, most úgy néz ki, hogy minden rendben, aztán kb 15 km után ismét felvillant a töltéslámpám, amitől már kivagyok. Múltkor leragasztottam rágóval hogy ne kapjak agyvérzést. Mitől mehet el a töltés? El. fesszab van, bolti, megszakítós gyújtás, az ellenállás tekercset kiszedtem, csatlakozók megtisztítva , megszorítva, vezeték új másfeles mcu. Valami segítséget kaphatnék, esetleg pest megyében vki személyes segítségnyújtásra mutat e hajlandóságot?
Szénkefék gyáriak, vagy utángyártottak? Rugók szorosan nyomják a szénkeféket? Kollektorok tiszták?
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég