Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Nem érdemes vele szórakozni, 7000Ft egy szett markolatfűtés:

http://www.ebay.com/itm/2012-ATV-Motorc ... 7e&vxp=mtr

Bár 2000Ft-ért azért érdekes lehet a téma :)

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3123
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Mzdani írta:Ti csináltatok már markolatfűtèst etz-re?
Én csináltam, 2 ezerből megvan az egész. Simán bírja a generátor. Remekül működik.
Ha vkit érdekel leírom, hogyan csináltam.
Érdekel, szinesítsük a topicot ! :smt045
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
JBiafra
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.03.06. 17:13
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: JBiafra »

Egy haveromnak volt egy Müller-es fessszabija, azzal van töltésem, igaz nem alapjárat közelben, hanem kb 50-60-nál, de van. Megfogadom előttem szólók tanácsát, hátha jobb lesz. Köszi a válaszokat..
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

Ti csináltatok már markolatfűtèst etz-re?
Én csináltam, 2 ezerből megvan az egész. Simán bírja a generátor. Remekül működik.
Ha vkit érdekel leírom, hogyan csináltam.
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

gesszti írta:
JBiafra írta:Cseréltem állórészt, és semmi nyoma a töltésnek...
Fogj egy multimétert, és mérd meg, hogy alapjáraton, és kicsit emelt fordulaton mekkora feszültség van a DF-en a dinamónál.
Nekem volt hasonló problémám.

Csatlakozási hiba volt. Kábelsaruk, biztosítéktábla, biztosíték csere. És jó lett.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

JBiafra írta:Cseréltem állórészt, és semmi nyoma a töltésnek...
Fogj egy multimétert, és mérd meg, hogy alapjáraton, és kicsit emelt fordulaton mekkora feszültség van a DF-en a dinamónál.
JBiafra
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.03.06. 17:13
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: JBiafra »

Annyit sikerült elérnem, hogy nagyobb fordulaton villog (remeg a fény) a töltéslámpa, és egy kicsit halványabbnak látom, mint beindítás előtt, ha rákapcsolom.
Másik kérdésem, hogy a kis TS lábvédő lemezeit hogyan kell felszerelni, mert hiányos a szettem szerintem.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

DOGtor írta:Sziasztok!

Nem vagyok nagy szakértője ennek a topiknak, de tartozom egy beszámolóval. Tegnap Sub-ee (és persze MrDok :)) segítségével megkapta az ETZ-m a digitális hall jeladós gyújtását.

Amikor felültem rá, hogy megtegyem az első próbakört, na akkor lehidaltam. Megtáltosodott! Nagyon harapós lett a verda. Összhangba került a gázmarkolat és az élmény: ahogy húztam neki, úgy gyorsult a motor! Nyomatékosabb lett mind alsó és felső fordulatszámon. Egyenletesebb lett az alapjárat is.

Hazafelé megcsapattuk a gépet (cirka 120km az út). Probléma nem jelentkezett, 100km/h-ig bírta a tempót simán (előtte is kb. ennyit ment), de ezt stabilabban hozta.

A digitális fordulatszám-mérő és km-óra még beszerelésre vár, de már betervezve, akárcsak a digitális feszültség-szabályozó.

Köszi még egyszer Sub-ee és MrDok!
Igazán nincs mit! Jó motorozást kívánok vele! Jofo forgórészét, mg küldjétek és elfokolom!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
DOGtor
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2013.05.20. 07:42
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: DOGtor »

Sziasztok!

Nem vagyok nagy szakértője ennek a topiknak, de tartozom egy beszámolóval. Tegnap Sub-ee (és persze MrDok :)) segítségével megkapta az ETZ-m a digitális hall jeladós gyújtását.

Amikor felültem rá, hogy megtegyem az első próbakört, na akkor lehidaltam. Megtáltosodott! Nagyon harapós lett a verda. Összhangba került a gázmarkolat és az élmény: ahogy húztam neki, úgy gyorsult a motor! Nyomatékosabb lett mind alsó és felső fordulatszámon. Egyenletesebb lett az alapjárat is.

Hazafelé megcsapattuk a gépet (cirka 120km az út). Probléma nem jelentkezett, 100km/h-ig bírta a tempót simán (előtte is kb. ennyit ment), de ezt stabilabban hozta.

A digitális fordulatszám-mérő és km-óra még beszerelésre vár, de már betervezve, akárcsak a digitális feszültség-szabályozó.

Köszi még egyszer Sub-ee és MrDok!
Mindenki másképp hülye.
JBiafra
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.03.06. 17:13
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: JBiafra »

Cseréltem állórészt, és semmi nyoma a töltésnek...
JBiafra
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.03.06. 17:13
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: JBiafra »

Féktisztítóval szétfújtam, meg olyan fogkefe alakú kis kemény műanyag kefével kihúzgáltam a mocskot a kollektorról. A szénkefék nem tudom milyenek, ezt így vettem blokkostul, eltört viszont az a bakelitlap az állórészen, amire a df csatlakozik, meg alulról még valami, mindjárt cserélem, aztán meglátjuk.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

JBiafra írta:Üdv, kis TS-em van, már nagyon rég óta küszködöm töltés problémákkal, most úgy néz ki, hogy minden rendben, aztán kb 15 km után ismét felvillant a töltéslámpám, amitől már kivagyok. Múltkor leragasztottam rágóval hogy ne kapjak agyvérzést. Mitől mehet el a töltés? El. fesszab van, bolti, megszakítós gyújtás, az ellenállás tekercset kiszedtem, csatlakozók megtisztítva , megszorítva, vezeték új másfeles mcu. Valami segítséget kaphatnék, esetleg pest megyében vki személyes segítségnyújtásra mutat e hajlandóságot?
Szia

Szénkefék gyáriak, vagy utángyártottak? Rugók szorosan nyomják a szénkeféket? Kollektorok tiszták?

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
JBiafra
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.03.06. 17:13
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: JBiafra »

Üdv, kis TS-em van, már nagyon rég óta küszködöm töltés problémákkal, most úgy néz ki, hogy minden rendben, aztán kb 15 km után ismét felvillant a töltéslámpám, amitől már kivagyok. Múltkor leragasztottam rágóval hogy ne kapjak agyvérzést. Mitől mehet el a töltés? El. fesszab van, bolti, megszakítós gyújtás, az ellenállás tekercset kiszedtem, csatlakozók megtisztítva , megszorítva, vezeték új másfeles mcu. Valami segítséget kaphatnék, esetleg pest megyében vki személyes segítségnyújtásra mutat e hajlandóságot?
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

sunbim írta:,,... pedig előtte is elektromos gyújtásod volt, de a digitális szabályzás nem viccel :) "

Sub kötőjel ee :wink: , mit szabályoz digitálisan az ák. ? :-k

Írok egy kis cikket róla, hogy mit tud és felteszem!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

zudori írta:Elnézést, mert olyan dolgot kérdezek, ami már volt, de megmondom egyenesen, nincs kedvem közel 200 oldalt visszaolvasni. Melyik is az az NGK gyertya ami zavarszűróvel van ellátva? Egy tipus szám jól jönne.
Másik kérdésem, eddig nem tünt fel, ezért gondolom nem volt a jelenség, ahogy emelkedik a fordulatszám, úgy gyorsul az irányjelzó villogási üteme. Ez normális, vagy nem?
Nekem is volt ilyen a mechanikus relével. Már a motor minden elektromos jellemzőjét végigméregettem oszcilloszkóppal, a motor erőteljes túráztatása közben, de nem találtam semmi rendelleneset. Lehet, hogy a rezgések zavarták. Kicseréltem elektronikusra.
KépKép
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

sunbim írta:Sub kötőjel ee :wink: , mit szabályoz digitálisan az ák. ? :-k
off
a csuklód :mrgreen:
ha nagyon téped, megb... :lol:
on
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Gyujtáskapcsolót érdemes venni utángyártottat vagy sem? Valaki valami tapasztalat?
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3123
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

,,... pedig előtte is elektromos gyújtásod volt, de a digitális szabályzás nem viccel :) "

Sub kötőjel ee :wink: , mit szabályoz digitálisan az ák. ? :-k
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

zudori írta:Elnézést, mert olyan dolgot kérdezek, ami már volt, de megmondom egyenesen, nincs kedvem közel 200 oldalt visszaolvasni. Melyik is az az NGK gyertya ami zavarszűróvel van ellátva? Egy tipus szám jól jönne.
Másik kérdésem, eddig nem tünt fel, ezért gondolom nem volt a jelenség, ahogy emelkedik a fordulatszám, úgy gyorsul az irányjelzó villogási üteme. Ez normális, vagy nem?

Nem a gyújtás zavarja, ezért nem kell zavarszűrős gyertya! Kell bele rakni egy elektronikus relét és jó lesz!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

zudori írta:
Istvan79 írta:P = előrehúzott szigetelőcsúcs.

http://www.vespage.hu/?tag=ngk-gyujtogy ... agyarazata

Tulajdonképpen ez mi,mármint az előrehúzott szigetelőcsúcs?
És ez beletehető az ETZ-be? BPR8HS
Vagy inkább csak a BR8HS, ilyenkor őszidőben nem lenne jobb egy alacsonyabb hőértékű? BR7HS?
Vagy ne bonyolítsuk ennyire? Igazából gondolkodom egy bicikli óra felrakásában, mert az még elmegy, hogy a sebesség mérő nem pontos, de sajnos 1000 méter futás után 1100-at mér,pontosabban mutat.De tulajdonképpen boldog akkor lennék,ha pontosan mérne az órám, legalább a távolságot.

Lassan öt napja,hogy benne van az elektronikus gyújtás, mintha kicserélték volna, megy mint a golyó, alacsonyabb fordulaton is és húz!
BPR8HS is jó bele, jobban belóg az égéstérbe az elektróda, én próbáltam már, jó ez is!

Ugye mondtam, hogy nagyon durván fog menni ezzel a gyújtással, pedig előtte is elektromos gyújtásod volt, de a digitális szabályzás nem viccel :)

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Patrik írta:Sziasztok!
Őszi hideg időben milyen hőértékű gyertyát ajánlotok Brisk-ből?Most még,meg egész nyáron mindig Brisk N14C-t használok,de most már reggelente hűvös az idő és nemsokára még hidegebb lesz,reggelente viszonylag rövid távon használom a motort szóval nagy hőmérsékletet nem ér el,sőt.Ennek függvényében szeretném a véleményeteket kikérni.Ja!,250-es Etz-ről van szó.
A válaszokat előre is köszönöm!
175-224, de ugyanúgy jó a 260-as is

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Sziasztok!
Őszi hideg időben milyen hőértékű gyertyát ajánlotok Brisk-ből?Most még,meg egész nyáron mindig Brisk N14C-t használok,de most már reggelente hűvös az idő és nemsokára még hidegebb lesz,reggelente viszonylag rövid távon használom a motort szóval nagy hőmérsékletet nem ér el,sőt.Ennek függvényében szeretném a véleményeteket kikérni.Ja!,250-es Etz-ről van szó.
A válaszokat előre is köszönöm!
Istvan79
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2013.07.16. 12:21
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Tata

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Istvan79 »

Az elektróda körüli porcelán bevonat. Ami a menetes részből kilóg. (ETZ-be az a jó, ami kilóg)
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

Istvan79 írta:P = előrehúzott szigetelőcsúcs.

http://www.vespage.hu/?tag=ngk-gyujtogy ... agyarazata

Tulajdonképpen ez mi,mármint az előrehúzott szigetelőcsúcs?
És ez beletehető az ETZ-be? BPR8HS
Vagy inkább csak a BR8HS, ilyenkor őszidőben nem lenne jobb egy alacsonyabb hőértékű? BR7HS?
Vagy ne bonyolítsuk ennyire? Igazából gondolkodom egy bicikli óra felrakásában, mert az még elmegy, hogy a sebesség mérő nem pontos, de sajnos 1000 méter futás után 1100-at mér,pontosabban mutat.De tulajdonképpen boldog akkor lennék,ha pontosan mérne az órám, legalább a távolságot.

Lassan öt napja,hogy benne van az elektronikus gyújtás, mintha kicserélték volna, megy mint a golyó, alacsonyabb fordulaton is és húz!
Istvan79
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2013.07.16. 12:21
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Tata

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Istvan79 »

P = előrehúzott szigetelőcsúcs.

http://www.vespage.hu/?tag=ngk-gyujtogy ... agyarazata
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Jogos, sorry. :oops:

Nemtom honnan jött az ihlet. :-" ](*,) :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
ETZmanus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ETZmanus »

KILL3R etz írta:Van most is, pl NGK BP8HS itt a P jelöli a zavarszűrést.
[-X :D
Az "R" jelenti a zavarszűrést: NGK jelölések
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Bármi jó, amit 4x21W-ra van kitalálva. Autóbontóban, vagy autósboltban lehet kapni 1-2e Ft körül.

Bringás óra meg a pontosság miatt van + egyéb funkciók (napi számláló, hőmérő, óra, elégetett kalória :lol: )

Örülünk, hogy vetted a fáradtságot a visszaolvasásra! Példás. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

Szerintem azér használnak bicikli órát, mert az mz órája nagyon durván tud csalni. Az enyémet lemértem GPS–el, és 20-25%-al többet mér sebességben. Távolságban nagyjából jól mér.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

Köszönöm a választ, ezt a tipust láttam már a fórumon, ugyanis az összes oldalt elolvastam már az üzemanyag, a gumi, é s az olaj témában. Ez elektronikának kb. a felénél tartok, de elfelejtettem. :D Egyébként nagyon hasznos, ezek alapján választottam gumt, olajat
A töltésem jó,most tettem bele új elektrónikus feszültségszabályozót. De egy kicsit zavar, mert nagyon gyorsan pislog. Valami tipust tudsz ajánlani?
Még egy kérdés:
Miért használnak sokan bicikli órát a motorjukon?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Van most is, pl NGK BP8HS itt a P jelöli a zavarszűrést.

Az index gyorsulás meg a töltőfesz. emelkedése miatt van. Örülj neki, van töltésed... :D
Ha zavar, elektronikus indexrelét kell betenni. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

Elnézést, mert olyan dolgot kérdezek, ami már volt, de megmondom egyenesen, nincs kedvem közel 200 oldalt visszaolvasni. Melyik is az az NGK gyertya ami zavarszűróvel van ellátva? Egy tipus szám jól jönne.
Másik kérdésem, eddig nem tünt fel, ezért gondolom nem volt a jelenség, ahogy emelkedik a fordulatszám, úgy gyorsul az irányjelzó villogási üteme. Ez normális, vagy nem?
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

Köszönöm a tippeket, segítséget!

Picit most jobban beleástam magam a dologba. Mértem olyat, amit az akkumlátoros sem.
Az akkumlátoros járó motornál lámpával mérte az akksit.

Megmértem lekapcsolt gyújtásnál az akksit : 12,1 V
Tehát szerintem az akksi jó.

Megmértem, járó motornál az U V W vezetéket. Mindenhol jön ki áram.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Gyula-bá írta:
Mzdani írta:... ugyanis alacsony fordulatszám tartományban nem tölt eleget.


Tudomásom szerint, rákapcsolt világítással még az ETZ sem tölt az alapjárat környéki fordulatszámon. Az akku kell áthidalja ezeket az üzem periódusokat.
Pontosan, mondjuk mindegyik más, generátortól függ! Nem sikerült sajnos a gyárnak 2 ugyanolyan generátort gyártani!
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Gyula-bá írta:
Mzdani írta:... ugyanis alacsony fordulatszám tartományban nem tölt eleget.


Tudomásom szerint, rákapcsolt világítással még az ETZ sem tölt az alapjárat környéki fordulatszámon. Az akku kell áthidalja ezeket az üzem periódusokat.

Menj egy kicsit tempósabb kört, utána nézd meg hogy nem járó motornál mit mutat az aksi! Ha így se tartja meg a feszkót, akkor vidd be az eladónak oszt vágd hozzá! ;) :)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Mzdani írta:... ugyanis alacsony fordulatszám tartományban nem tölt eleget.


Tudomásom szerint, rákapcsolt világítással még az ETZ sem tölt az alapjárat környéki fordulatszámon. Az akku kell áthidalja ezeket az üzem periódusokat.
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

Gyula-bá írta:
Mzdani írta:... Ebben a tartományban 10 volt körül van a feszültség. ...
- az aksid lemerült, meghalt. Egy jó állapotú aksi feszültsége 12 V fölött van még töltés nélkül is.
Sajna tisztában vagyok vele, h lemerült, vagy meghalt a két hetes akksim. Vissza is akartam vinni garanciális cserére, és azt mondták, h nem veszik vissza, mert a töltéssel van a baj, ugyanis alacsony fordulatszám tartományban nem tölt eleget.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

zsakfos írta:
sub-ee írta:
A Köhém szerint, a helyzetjelző bármilyen alapú világítótest lehet, izzó, led, stb. A színe mindenképpen meleg, vagy hidegfehér, (kék,zöld, piros, és társai kizárva) Jelenleg az új rendelet szerint nappali menetfény használható minden járművön, nem kötelező a tompított fényszóró, csak akkor, ha a nappali látási viszonyok romlanak!

Üdv.:Sub-ee
Szerintem ezt azert eléggé leegyszerűsitetted:-)Félteérthető ahogy a 2 dolgot összevontad.
Attól még egy helyzetjelző nem lesz nappali menetfény hogy beleteszel egy baromi erősem világitó fehér ledet.Attól még a tompitott kell hogy bekapcsolva legyen.Szerintem:-)
Rákerestem, érdekes dolgokat írnak:
http://autotechnika.hu/cikkek/9220,a-na ... alata.html
"Nappali menetjelző lámpa hiányában, mintegy lehetséges helyettesítőként, a tompított fényszórót kell bekapcsolni, mely azonban nem jelzőlámpa, hanem útmegvilágító berendezés"
Eszerint lehet ledeket rakni motorra, aminek a motor járásakor világítani kell. (Nekem most is úgy van kötve a tompított.)
Ha ez nincs, akkor kell a tompított.
Szerk.: http://autotechnika.hu/cikkek/9268,a-na ... -resz.html
Akkor lehet a helyzetjelző helyére ledet rakni és kiváltani a tompítottat, ha a búrában szerepel az RL jelölés!
TS powa!
Kép
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

sub-ee írta:
A Köhém szerint, a helyzetjelző bármilyen alapú világítótest lehet, izzó, led, stb. A színe mindenképpen meleg, vagy hidegfehér, (kék,zöld, piros, és társai kizárva) Jelenleg az új rendelet szerint nappali menetfény használható minden járművön, nem kötelező a tompított fényszóró, csak akkor, ha a nappali látási viszonyok romlanak!

Üdv.:Sub-ee
Szerintem ezt azert eléggé leegyszerűsitetted:-)Félteérthető ahogy a 2 dolgot összevontad.
Attól még egy helyzetjelző nem lesz nappali menetfény hogy beleteszel egy baromi erősem világitó fehér ledet.Attól még a tompitott kell hogy bekapcsolva legyen.Szerintem:-)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Mzdani írta:... Ebben a tartományban 10 volt körül van a feszültség. ...
- az aksid lemerült, meghalt. Egy jó állapotú aksi feszültsége 12 V fölött van még töltés nélkül is.
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

Sziasztok, etz 250 töltéssel kapcsolatban lenne kérdésem.

Alacsony fordulaton szinte semmi töltésem nincs, sem alapjáraton, sem pedig 2 ezres fordulat alatt. Ebben a tartományban 10 volt körül van a feszültség. Magasabb fordulaton viszont jó a töltés, 14V körüli. (Ezek az értékek bekapcsolt lámpával értendők) . Fesz szabályzót már cseréltem, tanácstalan vagyok.

Segítségeteket köszönöm.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Köszi![/quote]

Azért a cserélgetést ésszel emberek, műszakin se nézik valszeg jó szemmel, meg ha kifogsz egy olyan fakabátot akkor az is agyonrúghat érte.. Szvsz marhára mind1, hogy a helyzetjelző mekkora fénnyel világít, mivel a motoron mindig mennie kell a tompítottnak is.....

ThUnDeR[/quote]

A Köhém szerint, a helyzetjelző bármilyen alapú világítótest lehet, izzó, led, stb. A színe mindenképpen meleg, vagy hidegfehér, (kék,zöld, piros, és társai kizárva) Jelenleg az új rendelet szerint nappali menetfény használható minden járművön, nem kötelező a tompított fényszóró, csak akkor, ha a nappali látási viszonyok romlanak!

Üdv.:Sub-ee[/quote]


Ahhaaa, köszi! ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

ThUnDeR írta:
Veszy2107 írta:(vetem az elsőlámpa helyzetjelző helyére tehető ledet, tök jó,az a kis vacak olyan fényesen viláít, hogy akár nappali menetfénynek is alkalmas! :D
Helló!
Nem tudnál belinkelni egy képet arról a LED-ről? (akár googleból egy ugyan olyan is jó....) Én is gondolkodtam rajta, meg korábban mát volt téma itt, de még mindig nem tiszta 100%-ig, hogy smint kell.... A foglalata megegyezik az eredeti helyzetjelzőjével? Mi a hivatalos neve ennek a lednek vagy hogy kell kérni? :/

Köszi!
Azért a cserélgetést ésszel emberek, műszakin se nézik valszeg jó szemmel, meg ha kifogsz egy olyan fakabátot akkor az is agyonrúghat érte.. Szvsz marhára mind1, hogy a helyzetjelző mekkora fénnyel világít, mivel a motoron mindig mennie kell a tompítottnak is.....

ThUnDeR[/quote]

A Köhém szerint, a helyzetjelző bármilyen alapú világítótest lehet, izzó, led, stb. A színe mindenképpen meleg, vagy hidegfehér, (kék,zöld, piros, és társai kizárva) Jelenleg az új rendelet szerint nappali menetfény használható minden járművön, nem kötelező a tompított fényszóró, csak akkor, ha a nappali látási viszonyok romlanak!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

zudori írta:
zudori írta:Akkor folytatva a gondolkodást, ma vettem egy Lada Samara gyújtótrafót, ami elvileg elektrónikus gyújtáshoz készült. Ha nem ok, a boltos visszaveszi. Vettem egy NGK gyertyapipát, valamint egy Jezpol gyártású RNS-4/14 V tipusú feszültség szabályzót. Itt olvasgatva több kolléga is ajánlotta a Skoda 120-as szabályzóját. Hétfőn megnézek minden vezetéket, csatlakozást. A HALL elemes gyújtás gyártójának írtam (Sub-ee), még nem reagált. Ha ezután sem lesz jó...- felgyújtom! :D

Bocsánat, hogy magamat idézem, de mefigértem, elmondom, ha végére jártam a bajoknak.
A probléma ott volt, hogy a motor akadozva járt, ki ki hagyogatott a gyújtás.
Felvettem a kapcsolatot Sub-ee-val, nagyon segítőkész volt. Megállapítottuk, hogy a régi gyújtásomban egy transzisztor halódik. Felajánlotta, hogy megjavítja, de én inkább az általa gyártott, továbbfejlesztett gyújtására neveztem be. Nem akarom szaporítani a szót, beletettük, először egy kicsit dadogott, de a dobozban lévő potmétereket egy kicsit csavargatva tökéletes lett!
Megy mint a golyó, alacsonyabb fordulaton is szépen húz. A hangja is szebbé vált. A gyertya, meg gyönyörű őzbarna, ahogyan a könyvekben írják. Ezzel a lendülettel kicseréltem a feszültségszabályozót elektrónikusra (Sub-ee) az is tökéletes. Lámpával 13,8 magas fordulaton, gyakorlatilag ezen érték körül van, szinte minden fordulaton. Alapjárat: 12,7.V
Egy szó mint száz, jó lett a gép!
Sub-ee! Itt is szeretném megköszönni a segítségedet! Ja és a cuccok,tényleg jók!
(vetem az elsőlámpa helyzetjelző helyére tehető ledet, tök jó,az a kis vacak olyan fényesen viláít, hogy akár nappali menetfénynek is alkalmas! :D
Örülök, hogy minden tetszik!
Jó motorozást kívánok!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Basszus itt jó dolgok vannak, miért nem mondtátok hamarabb! :D ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

Helló!
Nem tudnál belinkelni egy képet arról a LED-ről? (akár googleból egy ugyan olyan is jó....) Én is gondolkodtam rajta, meg korábban mát volt téma itt, de még mindig nem tiszta 100%-ig, hogy smint kell.... A foglalata megegyezik az eredeti helyzetjelzőjével? Mi a hivatalos neve ennek a lednek vagy hogy kell kérni? :/

Köszi![/quote]

google? müller electronics
Ez sub-ee oldala, ott találod meg, a kiegészítők között.
Ugyan az a foglalat, mint a helyzetjelzőjé, csak bele kell tenni.
Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR »

Veszy2107 írta:(vetem az elsőlámpa helyzetjelző helyére tehető ledet, tök jó,az a kis vacak olyan fényesen viláít, hogy akár nappali menetfénynek is alkalmas! :D
Helló!
Nem tudnál belinkelni egy képet arról a LED-ről? (akár googleból egy ugyan olyan is jó....) Én is gondolkodtam rajta, meg korábban mát volt téma itt, de még mindig nem tiszta 100%-ig, hogy smint kell.... A foglalata megegyezik az eredeti helyzetjelzőjével? Mi a hivatalos neve ennek a lednek vagy hogy kell kérni? :/

Köszi![/quote]

Azért a cserélgetést ésszel emberek, műszakin se nézik valszeg jó szemmel, meg ha kifogsz egy olyan fakabátot akkor az is agyonrúghat érte.. Szvsz marhára mind1, hogy a helyzetjelző mekkora fénnyel világít, mivel a motoron mindig mennie kell a tompítottnak is.....

ThUnDeR
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

(vetem az elsőlámpa helyzetjelző helyére tehető ledet, tök jó,az a kis vacak olyan fényesen viláít, hogy akár nappali menetfénynek is alkalmas! :D[/quote]

Helló!
Nem tudnál belinkelni egy képet arról a LED-ről? (akár googleból egy ugyan olyan is jó....) Én is gondolkodtam rajta, meg korábban mát volt téma itt, de még mindig nem tiszta 100%-ig, hogy smint kell.... A foglalata megegyezik az eredeti helyzetjelzőjével? Mi a hivatalos neve ennek a lednek vagy hogy kell kérni? :/

Köszi!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

zudori írta:Akkor folytatva a gondolkodást, ma vettem egy Lada Samara gyújtótrafót, ami elvileg elektrónikus gyújtáshoz készült. Ha nem ok, a boltos visszaveszi. Vettem egy NGK gyertyapipát, valamint egy Jezpol gyártású RNS-4/14 V tipusú feszültség szabályzót. Itt olvasgatva több kolléga is ajánlotta a Skoda 120-as szabályzóját. Hétfőn megnézek minden vezetéket, csatlakozást. A HALL elemes gyújtás gyártójának írtam (Sub-ee), még nem reagált. Ha ezután sem lesz jó...- felgyújtom! :D

Bocsánat, hogy magamat idézem, de mefigértem, elmondom, ha végére jártam a bajoknak.
A probléma ott volt, hogy a motor akadozva járt, ki ki hagyogatott a gyújtás.
Felvettem a kapcsolatot Sub-ee-val, nagyon segítőkész volt. Megállapítottuk, hogy a régi gyújtásomban egy transzisztor halódik. Felajánlotta, hogy megjavítja, de én inkább az általa gyártott, továbbfejlesztett gyújtására neveztem be. Nem akarom szaporítani a szót, beletettük, először egy kicsit dadogott, de a dobozban lévő potmétereket egy kicsit csavargatva tökéletes lett!
Megy mint a golyó, alacsonyabb fordulaton is szépen húz. A hangja is szebbé vált. A gyertya, meg gyönyörű őzbarna, ahogyan a könyvekben írják. Ezzel a lendülettel kicseréltem a feszültségszabályozót elektrónikusra (Sub-ee) az is tökéletes. Lámpával 13,8 magas fordulaton, gyakorlatilag ezen érték körül van, szinte minden fordulaton. Alapjárat: 12,7.V
Egy szó mint száz, jó lett a gép!
Sub-ee! Itt is szeretném megköszönni a segítségedet! Ja és a cuccok,tényleg jók!
(vetem az elsőlámpa helyzetjelző helyére tehető ledet, tök jó,az a kis vacak olyan fényesen viláít, hogy akár nappali menetfénynek is alkalmas! :D
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zudori »

nero írta:Sziasztok! Valaki segítsen ha tud! 3000 fordulaton a töltőfeszültség 13,1 volt, és ez nem megy feljebb, az alapjáratom 2000 körül van, ha felkapcsolom a tompított világítást a motor leáll, nincs alapjárat, nincs elég töltés. Ez mitől lehet? Tudom sok mindentől, de ha valakinek esetleg volt hasonló problémája, légyszi írja meg, hogy sikerült megoldani! Elktonikus gyújtásom van! Köszi

Kontakt hiba, milyen a feszültségszabályozód? A kontakt hibán a vezetékek, biztosítékok, csatlakozására gondolnék.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 6 vendég