http://www.ebay.com/itm/2012-ATV-Motorc ... 7e&vxp=mtr
Bár 2000Ft-ért azért érdekes lehet a téma

Üdv.:Sub-ee
Érdekel, szinesítsük a topicot !Mzdani írta:Ti csináltatok már markolatfűtèst etz-re?
Én csináltam, 2 ezerből megvan az egész. Simán bírja a generátor. Remekül működik.
Ha vkit érdekel leírom, hogyan csináltam.
Nekem volt hasonló problémám.gesszti írta:Fogj egy multimétert, és mérd meg, hogy alapjáraton, és kicsit emelt fordulaton mekkora feszültség van a DF-en a dinamónál.JBiafra írta:Cseréltem állórészt, és semmi nyoma a töltésnek...
Fogj egy multimétert, és mérd meg, hogy alapjáraton, és kicsit emelt fordulaton mekkora feszültség van a DF-en a dinamónál.JBiafra írta:Cseréltem állórészt, és semmi nyoma a töltésnek...
Igazán nincs mit! Jó motorozást kívánok vele! Jofo forgórészét, mg küldjétek és elfokolom!DOGtor írta:Sziasztok!
Nem vagyok nagy szakértője ennek a topiknak, de tartozom egy beszámolóval. Tegnap Sub-ee (és persze MrDok) segítségével megkapta az ETZ-m a digitális hall jeladós gyújtását.
Amikor felültem rá, hogy megtegyem az első próbakört, na akkor lehidaltam. Megtáltosodott! Nagyon harapós lett a verda. Összhangba került a gázmarkolat és az élmény: ahogy húztam neki, úgy gyorsult a motor! Nyomatékosabb lett mind alsó és felső fordulatszámon. Egyenletesebb lett az alapjárat is.
Hazafelé megcsapattuk a gépet (cirka 120km az út). Probléma nem jelentkezett, 100km/h-ig bírta a tempót simán (előtte is kb. ennyit ment), de ezt stabilabban hozta.
A digitális fordulatszám-mérő és km-óra még beszerelésre vár, de már betervezve, akárcsak a digitális feszültség-szabályozó.
Köszi még egyszer Sub-ee és MrDok!
SziaJBiafra írta:Üdv, kis TS-em van, már nagyon rég óta küszködöm töltés problémákkal, most úgy néz ki, hogy minden rendben, aztán kb 15 km után ismét felvillant a töltéslámpám, amitől már kivagyok. Múltkor leragasztottam rágóval hogy ne kapjak agyvérzést. Mitől mehet el a töltés? El. fesszab van, bolti, megszakítós gyújtás, az ellenállás tekercset kiszedtem, csatlakozók megtisztítva , megszorítva, vezeték új másfeles mcu. Valami segítséget kaphatnék, esetleg pest megyében vki személyes segítségnyújtásra mutat e hajlandóságot?
sunbim írta:,,... pedig előtte is elektromos gyújtásod volt, de a digitális szabályzás nem viccel"
Sub kötőjel ee, mit szabályoz digitálisan az ák. ?
Nekem is volt ilyen a mechanikus relével. Már a motor minden elektromos jellemzőjét végigméregettem oszcilloszkóppal, a motor erőteljes túráztatása közben, de nem találtam semmi rendelleneset. Lehet, hogy a rezgések zavarták. Kicseréltem elektronikusra.zudori írta:Elnézést, mert olyan dolgot kérdezek, ami már volt, de megmondom egyenesen, nincs kedvem közel 200 oldalt visszaolvasni. Melyik is az az NGK gyertya ami zavarszűróvel van ellátva? Egy tipus szám jól jönne.
Másik kérdésem, eddig nem tünt fel, ezért gondolom nem volt a jelenség, ahogy emelkedik a fordulatszám, úgy gyorsul az irányjelzó villogási üteme. Ez normális, vagy nem?
offsunbim írta:Sub kötőjel ee, mit szabályoz digitálisan az ák. ?
zudori írta:Elnézést, mert olyan dolgot kérdezek, ami már volt, de megmondom egyenesen, nincs kedvem közel 200 oldalt visszaolvasni. Melyik is az az NGK gyertya ami zavarszűróvel van ellátva? Egy tipus szám jól jönne.
Másik kérdésem, eddig nem tünt fel, ezért gondolom nem volt a jelenség, ahogy emelkedik a fordulatszám, úgy gyorsul az irányjelzó villogási üteme. Ez normális, vagy nem?
BPR8HS is jó bele, jobban belóg az égéstérbe az elektróda, én próbáltam már, jó ez is!zudori írta:Istvan79 írta:P = előrehúzott szigetelőcsúcs.
http://www.vespage.hu/?tag=ngk-gyujtogy ... agyarazata
Tulajdonképpen ez mi,mármint az előrehúzott szigetelőcsúcs?
És ez beletehető az ETZ-be? BPR8HS
Vagy inkább csak a BR8HS, ilyenkor őszidőben nem lenne jobb egy alacsonyabb hőértékű? BR7HS?
Vagy ne bonyolítsuk ennyire? Igazából gondolkodom egy bicikli óra felrakásában, mert az még elmegy, hogy a sebesség mérő nem pontos, de sajnos 1000 méter futás után 1100-at mér,pontosabban mutat.De tulajdonképpen boldog akkor lennék,ha pontosan mérne az órám, legalább a távolságot.
Lassan öt napja,hogy benne van az elektronikus gyújtás, mintha kicserélték volna, megy mint a golyó, alacsonyabb fordulaton is és húz!
175-224, de ugyanúgy jó a 260-as isPatrik írta:Sziasztok!
Őszi hideg időben milyen hőértékű gyertyát ajánlotok Brisk-ből?Most még,meg egész nyáron mindig Brisk N14C-t használok,de most már reggelente hűvös az idő és nemsokára még hidegebb lesz,reggelente viszonylag rövid távon használom a motort szóval nagy hőmérsékletet nem ér el,sőt.Ennek függvényében szeretném a véleményeteket kikérni.Ja!,250-es Etz-ről van szó.
A válaszokat előre is köszönöm!
Istvan79 írta:P = előrehúzott szigetelőcsúcs.
http://www.vespage.hu/?tag=ngk-gyujtogy ... agyarazata
KILL3R etz írta:Van most is, pl NGK BP8HS itt a P jelöli a zavarszűrést.
Pontosan, mondjuk mindegyik más, generátortól függ! Nem sikerült sajnos a gyárnak 2 ugyanolyan generátort gyártani!Gyula-bá írta:Mzdani írta:... ugyanis alacsony fordulatszám tartományban nem tölt eleget.
Tudomásom szerint, rákapcsolt világítással még az ETZ sem tölt az alapjárat környéki fordulatszámon. Az akku kell áthidalja ezeket az üzem periódusokat.
Gyula-bá írta:Mzdani írta:... ugyanis alacsony fordulatszám tartományban nem tölt eleget.
Tudomásom szerint, rákapcsolt világítással még az ETZ sem tölt az alapjárat környéki fordulatszámon. Az akku kell áthidalja ezeket az üzem periódusokat.
Mzdani írta:... ugyanis alacsony fordulatszám tartományban nem tölt eleget.
Sajna tisztában vagyok vele, h lemerült, vagy meghalt a két hetes akksim. Vissza is akartam vinni garanciális cserére, és azt mondták, h nem veszik vissza, mert a töltéssel van a baj, ugyanis alacsony fordulatszám tartományban nem tölt eleget.Gyula-bá írta:- az aksid lemerült, meghalt. Egy jó állapotú aksi feszültsége 12 V fölött van még töltés nélkül is.Mzdani írta:... Ebben a tartományban 10 volt körül van a feszültség. ...
Rákerestem, érdekes dolgokat írnak:zsakfos írta:Szerintem ezt azert eléggé leegyszerűsitetted:-)Félteérthető ahogy a 2 dolgot összevontad.sub-ee írta:
A Köhém szerint, a helyzetjelző bármilyen alapú világítótest lehet, izzó, led, stb. A színe mindenképpen meleg, vagy hidegfehér, (kék,zöld, piros, és társai kizárva) Jelenleg az új rendelet szerint nappali menetfény használható minden járművön, nem kötelező a tompított fényszóró, csak akkor, ha a nappali látási viszonyok romlanak!
Üdv.:Sub-ee
Attól még egy helyzetjelző nem lesz nappali menetfény hogy beleteszel egy baromi erősem világitó fehér ledet.Attól még a tompitott kell hogy bekapcsolva legyen.Szerintem:-)
Szerintem ezt azert eléggé leegyszerűsitetted:-)Félteérthető ahogy a 2 dolgot összevontad.sub-ee írta:
A Köhém szerint, a helyzetjelző bármilyen alapú világítótest lehet, izzó, led, stb. A színe mindenképpen meleg, vagy hidegfehér, (kék,zöld, piros, és társai kizárva) Jelenleg az új rendelet szerint nappali menetfény használható minden járművön, nem kötelező a tompított fényszóró, csak akkor, ha a nappali látási viszonyok romlanak!
Üdv.:Sub-ee
- az aksid lemerült, meghalt. Egy jó állapotú aksi feszültsége 12 V fölött van még töltés nélkül is.Mzdani írta:... Ebben a tartományban 10 volt körül van a feszültség. ...
Azért a cserélgetést ésszel emberek, műszakin se nézik valszeg jó szemmel, meg ha kifogsz egy olyan fakabátot akkor az is agyonrúghat érte.. Szvsz marhára mind1, hogy a helyzetjelző mekkora fénnyel világít, mivel a motoron mindig mennie kell a tompítottnak is.....ThUnDeR írta:Helló!Veszy2107 írta:(vetem az elsőlámpa helyzetjelző helyére tehető ledet, tök jó,az a kis vacak olyan fényesen viláít, hogy akár nappali menetfénynek is alkalmas!
Nem tudnál belinkelni egy képet arról a LED-ről? (akár googleból egy ugyan olyan is jó....) Én is gondolkodtam rajta, meg korábban mát volt téma itt, de még mindig nem tiszta 100%-ig, hogy smint kell.... A foglalata megegyezik az eredeti helyzetjelzőjével? Mi a hivatalos neve ennek a lednek vagy hogy kell kérni? :/
Köszi!
Örülök, hogy minden tetszik!zudori írta:zudori írta:Akkor folytatva a gondolkodást, ma vettem egy Lada Samara gyújtótrafót, ami elvileg elektrónikus gyújtáshoz készült. Ha nem ok, a boltos visszaveszi. Vettem egy NGK gyertyapipát, valamint egy Jezpol gyártású RNS-4/14 V tipusú feszültség szabályzót. Itt olvasgatva több kolléga is ajánlotta a Skoda 120-as szabályzóját. Hétfőn megnézek minden vezetéket, csatlakozást. A HALL elemes gyújtás gyártójának írtam (Sub-ee), még nem reagált. Ha ezután sem lesz jó...- felgyújtom!
Bocsánat, hogy magamat idézem, de mefigértem, elmondom, ha végére jártam a bajoknak.
A probléma ott volt, hogy a motor akadozva járt, ki ki hagyogatott a gyújtás.
Felvettem a kapcsolatot Sub-ee-val, nagyon segítőkész volt. Megállapítottuk, hogy a régi gyújtásomban egy transzisztor halódik. Felajánlotta, hogy megjavítja, de én inkább az általa gyártott, továbbfejlesztett gyújtására neveztem be. Nem akarom szaporítani a szót, beletettük, először egy kicsit dadogott, de a dobozban lévő potmétereket egy kicsit csavargatva tökéletes lett!
Megy mint a golyó, alacsonyabb fordulaton is szépen húz. A hangja is szebbé vált. A gyertya, meg gyönyörű őzbarna, ahogyan a könyvekben írják. Ezzel a lendülettel kicseréltem a feszültségszabályozót elektrónikusra (Sub-ee) az is tökéletes. Lámpával 13,8 magas fordulaton, gyakorlatilag ezen érték körül van, szinte minden fordulaton. Alapjárat: 12,7.V
Egy szó mint száz, jó lett a gép!
Sub-ee! Itt is szeretném megköszönni a segítségedet! Ja és a cuccok,tényleg jók!
(vetem az elsőlámpa helyzetjelző helyére tehető ledet, tök jó,az a kis vacak olyan fényesen viláít, hogy akár nappali menetfénynek is alkalmas!
Helló!Veszy2107 írta:(vetem az elsőlámpa helyzetjelző helyére tehető ledet, tök jó,az a kis vacak olyan fényesen viláít, hogy akár nappali menetfénynek is alkalmas!
zudori írta:Akkor folytatva a gondolkodást, ma vettem egy Lada Samara gyújtótrafót, ami elvileg elektrónikus gyújtáshoz készült. Ha nem ok, a boltos visszaveszi. Vettem egy NGK gyertyapipát, valamint egy Jezpol gyártású RNS-4/14 V tipusú feszültség szabályzót. Itt olvasgatva több kolléga is ajánlotta a Skoda 120-as szabályzóját. Hétfőn megnézek minden vezetéket, csatlakozást. A HALL elemes gyújtás gyártójának írtam (Sub-ee), még nem reagált. Ha ezután sem lesz jó...- felgyújtom!
nero írta:Sziasztok! Valaki segítsen ha tud! 3000 fordulaton a töltőfeszültség 13,1 volt, és ez nem megy feljebb, az alapjáratom 2000 körül van, ha felkapcsolom a tompított világítást a motor leáll, nincs alapjárat, nincs elég töltés. Ez mitől lehet? Tudom sok mindentől, de ha valakinek esetleg volt hasonló problémája, légyszi írja meg, hogy sikerült megoldani! Elktonikus gyújtásom van! Köszi
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég