Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
Üdv, kis TS-em van, már nagyon rég óta küszködöm töltés problémákkal, most úgy néz ki, hogy minden rendben, aztán kb 15 km után ismét felvillant a töltéslámpám, amitől már kivagyok. Múltkor leragasztottam rágóval hogy ne kapjak agyvérzést. Mitől mehet el a töltés? El. fesszab van, bolti, megszakítós gyújtás, az ellenállás tekercset kiszedtem, csatlakozók megtisztítva , megszorítva, vezeték új másfeles mcu. Valami segítséget kaphatnék, esetleg pest megyében vki személyes segítségnyújtásra mutat e hajlandóságot?
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
sunbim írta:,,... pedig előtte is elektromos gyújtásod volt, de a digitális szabályzás nem viccel "
Sub kötőjel ee , mit szabályoz digitálisan az ák. ?
Írok egy kis cikket róla, hogy mit tud és felteszem!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Elektronika
Nekem is volt ilyen a mechanikus relével. Már a motor minden elektromos jellemzőjét végigméregettem oszcilloszkóppal, a motor erőteljes túráztatása közben, de nem találtam semmi rendelleneset. Lehet, hogy a rezgések zavarták. Kicseréltem elektronikusra.zudori írta:Elnézést, mert olyan dolgot kérdezek, ami már volt, de megmondom egyenesen, nincs kedvem közel 200 oldalt visszaolvasni. Melyik is az az NGK gyertya ami zavarszűróvel van ellátva? Egy tipus szám jól jönne.
Másik kérdésem, eddig nem tünt fel, ezért gondolom nem volt a jelenség, ahogy emelkedik a fordulatszám, úgy gyorsul az irányjelzó villogási üteme. Ez normális, vagy nem?
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
offsunbim írta:Sub kötőjel ee , mit szabályoz digitálisan az ák. ?
a csuklód
ha nagyon téped, megb...
on
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Gyujtáskapcsolót érdemes venni utángyártottat vagy sem? Valaki valami tapasztalat?
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
,,... pedig előtte is elektromos gyújtásod volt, de a digitális szabályzás nem viccel "
Sub kötőjel ee , mit szabályoz digitálisan az ák. ?
Sub kötőjel ee , mit szabályoz digitálisan az ák. ?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
zudori írta:Elnézést, mert olyan dolgot kérdezek, ami már volt, de megmondom egyenesen, nincs kedvem közel 200 oldalt visszaolvasni. Melyik is az az NGK gyertya ami zavarszűróvel van ellátva? Egy tipus szám jól jönne.
Másik kérdésem, eddig nem tünt fel, ezért gondolom nem volt a jelenség, ahogy emelkedik a fordulatszám, úgy gyorsul az irányjelzó villogási üteme. Ez normális, vagy nem?
Nem a gyújtás zavarja, ezért nem kell zavarszűrős gyertya! Kell bele rakni egy elektronikus relét és jó lesz!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
BPR8HS is jó bele, jobban belóg az égéstérbe az elektróda, én próbáltam már, jó ez is!zudori írta:Istvan79 írta:P = előrehúzott szigetelőcsúcs.
http://www.vespage.hu/?tag=ngk-gyujtogy ... agyarazata
Tulajdonképpen ez mi,mármint az előrehúzott szigetelőcsúcs?
És ez beletehető az ETZ-be? BPR8HS
Vagy inkább csak a BR8HS, ilyenkor őszidőben nem lenne jobb egy alacsonyabb hőértékű? BR7HS?
Vagy ne bonyolítsuk ennyire? Igazából gondolkodom egy bicikli óra felrakásában, mert az még elmegy, hogy a sebesség mérő nem pontos, de sajnos 1000 méter futás után 1100-at mér,pontosabban mutat.De tulajdonképpen boldog akkor lennék,ha pontosan mérne az órám, legalább a távolságot.
Lassan öt napja,hogy benne van az elektronikus gyújtás, mintha kicserélték volna, megy mint a golyó, alacsonyabb fordulaton is és húz!
Ugye mondtam, hogy nagyon durván fog menni ezzel a gyújtással, pedig előtte is elektromos gyújtásod volt, de a digitális szabályzás nem viccel
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
175-224, de ugyanúgy jó a 260-as isPatrik írta:Sziasztok!
Őszi hideg időben milyen hőértékű gyertyát ajánlotok Brisk-ből?Most még,meg egész nyáron mindig Brisk N14C-t használok,de most már reggelente hűvös az idő és nemsokára még hidegebb lesz,reggelente viszonylag rövid távon használom a motort szóval nagy hőmérsékletet nem ér el,sőt.Ennek függvényében szeretném a véleményeteket kikérni.Ja!,250-es Etz-ről van szó.
A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika
Sziasztok!
Őszi hideg időben milyen hőértékű gyertyát ajánlotok Brisk-ből?Most még,meg egész nyáron mindig Brisk N14C-t használok,de most már reggelente hűvös az idő és nemsokára még hidegebb lesz,reggelente viszonylag rövid távon használom a motort szóval nagy hőmérsékletet nem ér el,sőt.Ennek függvényében szeretném a véleményeteket kikérni.Ja!,250-es Etz-ről van szó.
A válaszokat előre is köszönöm!
Őszi hideg időben milyen hőértékű gyertyát ajánlotok Brisk-ből?Most még,meg egész nyáron mindig Brisk N14C-t használok,de most már reggelente hűvös az idő és nemsokára még hidegebb lesz,reggelente viszonylag rövid távon használom a motort szóval nagy hőmérsékletet nem ér el,sőt.Ennek függvényében szeretném a véleményeteket kikérni.Ja!,250-es Etz-ről van szó.
A válaszokat előre is köszönöm!
-
- biciklis
- Hozzászólások: 42
- Csatlakozott: 2013.07.16. 12:21
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Elektronika
Az elektróda körüli porcelán bevonat. Ami a menetes részből kilóg. (ETZ-be az a jó, ami kilóg)
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Istvan79 írta:P = előrehúzott szigetelőcsúcs.
http://www.vespage.hu/?tag=ngk-gyujtogy ... agyarazata
Tulajdonképpen ez mi,mármint az előrehúzott szigetelőcsúcs?
És ez beletehető az ETZ-be? BPR8HS
Vagy inkább csak a BR8HS, ilyenkor őszidőben nem lenne jobb egy alacsonyabb hőértékű? BR7HS?
Vagy ne bonyolítsuk ennyire? Igazából gondolkodom egy bicikli óra felrakásában, mert az még elmegy, hogy a sebesség mérő nem pontos, de sajnos 1000 méter futás után 1100-at mér,pontosabban mutat.De tulajdonképpen boldog akkor lennék,ha pontosan mérne az órám, legalább a távolságot.
Lassan öt napja,hogy benne van az elektronikus gyújtás, mintha kicserélték volna, megy mint a golyó, alacsonyabb fordulaton is és húz!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Jogos, sorry.
Nemtom honnan jött az ihlet.
Nemtom honnan jött az ihlet.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- ETZmanus
- Simsonos
- Hozzászólások: 50
- Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
- MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Elektronika
KILL3R etz írta:Van most is, pl NGK BP8HS itt a P jelöli a zavarszűrést.
Az "R" jelenti a zavarszűrést: NGK jelölések
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Bármi jó, amit 4x21W-ra van kitalálva. Autóbontóban, vagy autósboltban lehet kapni 1-2e Ft körül.
Bringás óra meg a pontosság miatt van + egyéb funkciók (napi számláló, hőmérő, óra, elégetett kalória )
Örülünk, hogy vetted a fáradtságot a visszaolvasásra! Példás.
Bringás óra meg a pontosság miatt van + egyéb funkciók (napi számláló, hőmérő, óra, elégetett kalória )
Örülünk, hogy vetted a fáradtságot a visszaolvasásra! Példás.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
Szerintem azér használnak bicikli órát, mert az mz órája nagyon durván tud csalni. Az enyémet lemértem GPS–el, és 20-25%-al többet mér sebességben. Távolságban nagyjából jól mér.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Köszönöm a választ, ezt a tipust láttam már a fórumon, ugyanis az összes oldalt elolvastam már az üzemanyag, a gumi, é s az olaj témában. Ez elektronikának kb. a felénél tartok, de elfelejtettem. Egyébként nagyon hasznos, ezek alapján választottam gumt, olajat
A töltésem jó,most tettem bele új elektrónikus feszültségszabályozót. De egy kicsit zavar, mert nagyon gyorsan pislog. Valami tipust tudsz ajánlani?
Még egy kérdés:
Miért használnak sokan bicikli órát a motorjukon?
A töltésem jó,most tettem bele új elektrónikus feszültségszabályozót. De egy kicsit zavar, mert nagyon gyorsan pislog. Valami tipust tudsz ajánlani?
Még egy kérdés:
Miért használnak sokan bicikli órát a motorjukon?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Van most is, pl NGK BP8HS itt a P jelöli a zavarszűrést.
Az index gyorsulás meg a töltőfesz. emelkedése miatt van. Örülj neki, van töltésed...
Ha zavar, elektronikus indexrelét kell betenni.
Az index gyorsulás meg a töltőfesz. emelkedése miatt van. Örülj neki, van töltésed...
Ha zavar, elektronikus indexrelét kell betenni.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Elnézést, mert olyan dolgot kérdezek, ami már volt, de megmondom egyenesen, nincs kedvem közel 200 oldalt visszaolvasni. Melyik is az az NGK gyertya ami zavarszűróvel van ellátva? Egy tipus szám jól jönne.
Másik kérdésem, eddig nem tünt fel, ezért gondolom nem volt a jelenség, ahogy emelkedik a fordulatszám, úgy gyorsul az irányjelzó villogási üteme. Ez normális, vagy nem?
Másik kérdésem, eddig nem tünt fel, ezért gondolom nem volt a jelenség, ahogy emelkedik a fordulatszám, úgy gyorsul az irányjelzó villogási üteme. Ez normális, vagy nem?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
Köszönöm a tippeket, segítséget!
Picit most jobban beleástam magam a dologba. Mértem olyat, amit az akkumlátoros sem.
Az akkumlátoros járó motornál lámpával mérte az akksit.
Megmértem lekapcsolt gyújtásnál az akksit : 12,1 V
Tehát szerintem az akksi jó.
Megmértem, járó motornál az U V W vezetéket. Mindenhol jön ki áram.
Picit most jobban beleástam magam a dologba. Mértem olyat, amit az akkumlátoros sem.
Az akkumlátoros járó motornál lámpával mérte az akksit.
Megmértem lekapcsolt gyújtásnál az akksit : 12,1 V
Tehát szerintem az akksi jó.
Megmértem, járó motornál az U V W vezetéket. Mindenhol jön ki áram.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Pontosan, mondjuk mindegyik más, generátortól függ! Nem sikerült sajnos a gyárnak 2 ugyanolyan generátort gyártani!Gyula-bá írta:Mzdani írta:... ugyanis alacsony fordulatszám tartományban nem tölt eleget.
Tudomásom szerint, rákapcsolt világítással még az ETZ sem tölt az alapjárat környéki fordulatszámon. Az akku kell áthidalja ezeket az üzem periódusokat.
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
Gyula-bá írta:Mzdani írta:... ugyanis alacsony fordulatszám tartományban nem tölt eleget.
Tudomásom szerint, rákapcsolt világítással még az ETZ sem tölt az alapjárat környéki fordulatszámon. Az akku kell áthidalja ezeket az üzem periódusokat.
Menj egy kicsit tempósabb kört, utána nézd meg hogy nem járó motornál mit mutat az aksi! Ha így se tartja meg a feszkót, akkor vidd be az eladónak oszt vágd hozzá!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Re: Elektronika
Mzdani írta:... ugyanis alacsony fordulatszám tartományban nem tölt eleget.
Tudomásom szerint, rákapcsolt világítással még az ETZ sem tölt az alapjárat környéki fordulatszámon. Az akku kell áthidalja ezeket az üzem periódusokat.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
Sajna tisztában vagyok vele, h lemerült, vagy meghalt a két hetes akksim. Vissza is akartam vinni garanciális cserére, és azt mondták, h nem veszik vissza, mert a töltéssel van a baj, ugyanis alacsony fordulatszám tartományban nem tölt eleget.Gyula-bá írta:- az aksid lemerült, meghalt. Egy jó állapotú aksi feszültsége 12 V fölött van még töltés nélkül is.Mzdani írta:... Ebben a tartományban 10 volt körül van a feszültség. ...
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Rákerestem, érdekes dolgokat írnak:zsakfos írta:Szerintem ezt azert eléggé leegyszerűsitetted:-)Félteérthető ahogy a 2 dolgot összevontad.sub-ee írta:
A Köhém szerint, a helyzetjelző bármilyen alapú világítótest lehet, izzó, led, stb. A színe mindenképpen meleg, vagy hidegfehér, (kék,zöld, piros, és társai kizárva) Jelenleg az új rendelet szerint nappali menetfény használható minden járművön, nem kötelező a tompított fényszóró, csak akkor, ha a nappali látási viszonyok romlanak!
Üdv.:Sub-ee
Attól még egy helyzetjelző nem lesz nappali menetfény hogy beleteszel egy baromi erősem világitó fehér ledet.Attól még a tompitott kell hogy bekapcsolva legyen.Szerintem:-)
http://autotechnika.hu/cikkek/9220,a-na ... alata.html
"Nappali menetjelző lámpa hiányában, mintegy lehetséges helyettesítőként, a tompított fényszórót kell bekapcsolni, mely azonban nem jelzőlámpa, hanem útmegvilágító berendezés"
Eszerint lehet ledeket rakni motorra, aminek a motor járásakor világítani kell. (Nekem most is úgy van kötve a tompított.)
Ha ez nincs, akkor kell a tompított.
Szerk.: http://autotechnika.hu/cikkek/9268,a-na ... -resz.html
Akkor lehet a helyzetjelző helyére ledet rakni és kiváltani a tompítottat, ha a búrában szerepel az RL jelölés!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Szerintem ezt azert eléggé leegyszerűsitetted:-)Félteérthető ahogy a 2 dolgot összevontad.sub-ee írta:
A Köhém szerint, a helyzetjelző bármilyen alapú világítótest lehet, izzó, led, stb. A színe mindenképpen meleg, vagy hidegfehér, (kék,zöld, piros, és társai kizárva) Jelenleg az új rendelet szerint nappali menetfény használható minden járművön, nem kötelező a tompított fényszóró, csak akkor, ha a nappali látási viszonyok romlanak!
Üdv.:Sub-ee
Attól még egy helyzetjelző nem lesz nappali menetfény hogy beleteszel egy baromi erősem világitó fehér ledet.Attól még a tompitott kell hogy bekapcsolva legyen.Szerintem:-)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
- az aksid lemerült, meghalt. Egy jó állapotú aksi feszültsége 12 V fölött van még töltés nélkül is.Mzdani írta:... Ebben a tartományban 10 volt körül van a feszültség. ...
-
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
Sziasztok, etz 250 töltéssel kapcsolatban lenne kérdésem.
Alacsony fordulaton szinte semmi töltésem nincs, sem alapjáraton, sem pedig 2 ezres fordulat alatt. Ebben a tartományban 10 volt körül van a feszültség. Magasabb fordulaton viszont jó a töltés, 14V körüli. (Ezek az értékek bekapcsolt lámpával értendők) . Fesz szabályzót már cseréltem, tanácstalan vagyok.
Segítségeteket köszönöm.
Alacsony fordulaton szinte semmi töltésem nincs, sem alapjáraton, sem pedig 2 ezres fordulat alatt. Ebben a tartományban 10 volt körül van a feszültség. Magasabb fordulaton viszont jó a töltés, 14V körüli. (Ezek az értékek bekapcsolt lámpával értendők) . Fesz szabályzót már cseréltem, tanácstalan vagyok.
Segítségeteket köszönöm.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
Köszi![/quote]
Azért a cserélgetést ésszel emberek, műszakin se nézik valszeg jó szemmel, meg ha kifogsz egy olyan fakabátot akkor az is agyonrúghat érte.. Szvsz marhára mind1, hogy a helyzetjelző mekkora fénnyel világít, mivel a motoron mindig mennie kell a tompítottnak is.....
ThUnDeR[/quote]
A Köhém szerint, a helyzetjelző bármilyen alapú világítótest lehet, izzó, led, stb. A színe mindenképpen meleg, vagy hidegfehér, (kék,zöld, piros, és társai kizárva) Jelenleg az új rendelet szerint nappali menetfény használható minden járművön, nem kötelező a tompított fényszóró, csak akkor, ha a nappali látási viszonyok romlanak!
Üdv.:Sub-ee[/quote]
Ahhaaa, köszi!
Azért a cserélgetést ésszel emberek, műszakin se nézik valszeg jó szemmel, meg ha kifogsz egy olyan fakabátot akkor az is agyonrúghat érte.. Szvsz marhára mind1, hogy a helyzetjelző mekkora fénnyel világít, mivel a motoron mindig mennie kell a tompítottnak is.....
ThUnDeR[/quote]
A Köhém szerint, a helyzetjelző bármilyen alapú világítótest lehet, izzó, led, stb. A színe mindenképpen meleg, vagy hidegfehér, (kék,zöld, piros, és társai kizárva) Jelenleg az új rendelet szerint nappali menetfény használható minden járművön, nem kötelező a tompított fényszóró, csak akkor, ha a nappali látási viszonyok romlanak!
Üdv.:Sub-ee[/quote]
Ahhaaa, köszi!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Azért a cserélgetést ésszel emberek, műszakin se nézik valszeg jó szemmel, meg ha kifogsz egy olyan fakabátot akkor az is agyonrúghat érte.. Szvsz marhára mind1, hogy a helyzetjelző mekkora fénnyel világít, mivel a motoron mindig mennie kell a tompítottnak is.....ThUnDeR írta:Helló!Veszy2107 írta:(vetem az elsőlámpa helyzetjelző helyére tehető ledet, tök jó,az a kis vacak olyan fényesen viláít, hogy akár nappali menetfénynek is alkalmas!
Nem tudnál belinkelni egy képet arról a LED-ről? (akár googleból egy ugyan olyan is jó....) Én is gondolkodtam rajta, meg korábban mát volt téma itt, de még mindig nem tiszta 100%-ig, hogy smint kell.... A foglalata megegyezik az eredeti helyzetjelzőjével? Mi a hivatalos neve ennek a lednek vagy hogy kell kérni? :/
Köszi!
ThUnDeR[/quote]
A Köhém szerint, a helyzetjelző bármilyen alapú világítótest lehet, izzó, led, stb. A színe mindenképpen meleg, vagy hidegfehér, (kék,zöld, piros, és társai kizárva) Jelenleg az új rendelet szerint nappali menetfény használható minden járművön, nem kötelező a tompított fényszóró, csak akkor, ha a nappali látási viszonyok romlanak!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Örülök, hogy minden tetszik!zudori írta:zudori írta:Akkor folytatva a gondolkodást, ma vettem egy Lada Samara gyújtótrafót, ami elvileg elektrónikus gyújtáshoz készült. Ha nem ok, a boltos visszaveszi. Vettem egy NGK gyertyapipát, valamint egy Jezpol gyártású RNS-4/14 V tipusú feszültség szabályzót. Itt olvasgatva több kolléga is ajánlotta a Skoda 120-as szabályzóját. Hétfőn megnézek minden vezetéket, csatlakozást. A HALL elemes gyújtás gyártójának írtam (Sub-ee), még nem reagált. Ha ezután sem lesz jó...- felgyújtom!
Bocsánat, hogy magamat idézem, de mefigértem, elmondom, ha végére jártam a bajoknak.
A probléma ott volt, hogy a motor akadozva járt, ki ki hagyogatott a gyújtás.
Felvettem a kapcsolatot Sub-ee-val, nagyon segítőkész volt. Megállapítottuk, hogy a régi gyújtásomban egy transzisztor halódik. Felajánlotta, hogy megjavítja, de én inkább az általa gyártott, továbbfejlesztett gyújtására neveztem be. Nem akarom szaporítani a szót, beletettük, először egy kicsit dadogott, de a dobozban lévő potmétereket egy kicsit csavargatva tökéletes lett!
Megy mint a golyó, alacsonyabb fordulaton is szépen húz. A hangja is szebbé vált. A gyertya, meg gyönyörű őzbarna, ahogyan a könyvekben írják. Ezzel a lendülettel kicseréltem a feszültségszabályozót elektrónikusra (Sub-ee) az is tökéletes. Lámpával 13,8 magas fordulaton, gyakorlatilag ezen érték körül van, szinte minden fordulaton. Alapjárat: 12,7.V
Egy szó mint száz, jó lett a gép!
Sub-ee! Itt is szeretném megköszönni a segítségedet! Ja és a cuccok,tényleg jók!
(vetem az elsőlámpa helyzetjelző helyére tehető ledet, tök jó,az a kis vacak olyan fényesen viláít, hogy akár nappali menetfénynek is alkalmas!
Jó motorozást kívánok!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
Basszus itt jó dolgok vannak, miért nem mondtátok hamarabb!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Helló!
Nem tudnál belinkelni egy képet arról a LED-ről? (akár googleból egy ugyan olyan is jó....) Én is gondolkodtam rajta, meg korábban mát volt téma itt, de még mindig nem tiszta 100%-ig, hogy smint kell.... A foglalata megegyezik az eredeti helyzetjelzőjével? Mi a hivatalos neve ennek a lednek vagy hogy kell kérni? :/
Köszi![/quote]
google? müller electronics
Ez sub-ee oldala, ott találod meg, a kiegészítők között.
Ugyan az a foglalat, mint a helyzetjelzőjé, csak bele kell tenni.
Nem tudnál belinkelni egy képet arról a LED-ről? (akár googleból egy ugyan olyan is jó....) Én is gondolkodtam rajta, meg korábban mát volt téma itt, de még mindig nem tiszta 100%-ig, hogy smint kell.... A foglalata megegyezik az eredeti helyzetjelzőjével? Mi a hivatalos neve ennek a lednek vagy hogy kell kérni? :/
Köszi![/quote]
google? müller electronics
Ez sub-ee oldala, ott találod meg, a kiegészítők között.
Ugyan az a foglalat, mint a helyzetjelzőjé, csak bele kell tenni.
Re: Elektronika
Helló!Veszy2107 írta:(vetem az elsőlámpa helyzetjelző helyére tehető ledet, tök jó,az a kis vacak olyan fényesen viláít, hogy akár nappali menetfénynek is alkalmas!
Nem tudnál belinkelni egy képet arról a LED-ről? (akár googleból egy ugyan olyan is jó....) Én is gondolkodtam rajta, meg korábban mát volt téma itt, de még mindig nem tiszta 100%-ig, hogy smint kell.... A foglalata megegyezik az eredeti helyzetjelzőjével? Mi a hivatalos neve ennek a lednek vagy hogy kell kérni? :/
Köszi![/quote]
Azért a cserélgetést ésszel emberek, műszakin se nézik valszeg jó szemmel, meg ha kifogsz egy olyan fakabátot akkor az is agyonrúghat érte.. Szvsz marhára mind1, hogy a helyzetjelző mekkora fénnyel világít, mivel a motoron mindig mennie kell a tompítottnak is.....
ThUnDeR
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
(vetem az elsőlámpa helyzetjelző helyére tehető ledet, tök jó,az a kis vacak olyan fényesen viláít, hogy akár nappali menetfénynek is alkalmas! [/quote]
Helló!
Nem tudnál belinkelni egy képet arról a LED-ről? (akár googleból egy ugyan olyan is jó....) Én is gondolkodtam rajta, meg korábban mát volt téma itt, de még mindig nem tiszta 100%-ig, hogy smint kell.... A foglalata megegyezik az eredeti helyzetjelzőjével? Mi a hivatalos neve ennek a lednek vagy hogy kell kérni? :/
Köszi!
Helló!
Nem tudnál belinkelni egy képet arról a LED-ről? (akár googleból egy ugyan olyan is jó....) Én is gondolkodtam rajta, meg korábban mát volt téma itt, de még mindig nem tiszta 100%-ig, hogy smint kell.... A foglalata megegyezik az eredeti helyzetjelzőjével? Mi a hivatalos neve ennek a lednek vagy hogy kell kérni? :/
Köszi!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
zudori írta:Akkor folytatva a gondolkodást, ma vettem egy Lada Samara gyújtótrafót, ami elvileg elektrónikus gyújtáshoz készült. Ha nem ok, a boltos visszaveszi. Vettem egy NGK gyertyapipát, valamint egy Jezpol gyártású RNS-4/14 V tipusú feszültség szabályzót. Itt olvasgatva több kolléga is ajánlotta a Skoda 120-as szabályzóját. Hétfőn megnézek minden vezetéket, csatlakozást. A HALL elemes gyújtás gyártójának írtam (Sub-ee), még nem reagált. Ha ezután sem lesz jó...- felgyújtom!
Bocsánat, hogy magamat idézem, de mefigértem, elmondom, ha végére jártam a bajoknak.
A probléma ott volt, hogy a motor akadozva járt, ki ki hagyogatott a gyújtás.
Felvettem a kapcsolatot Sub-ee-val, nagyon segítőkész volt. Megállapítottuk, hogy a régi gyújtásomban egy transzisztor halódik. Felajánlotta, hogy megjavítja, de én inkább az általa gyártott, továbbfejlesztett gyújtására neveztem be. Nem akarom szaporítani a szót, beletettük, először egy kicsit dadogott, de a dobozban lévő potmétereket egy kicsit csavargatva tökéletes lett!
Megy mint a golyó, alacsonyabb fordulaton is szépen húz. A hangja is szebbé vált. A gyertya, meg gyönyörű őzbarna, ahogyan a könyvekben írják. Ezzel a lendülettel kicseréltem a feszültségszabályozót elektrónikusra (Sub-ee) az is tökéletes. Lámpával 13,8 magas fordulaton, gyakorlatilag ezen érték körül van, szinte minden fordulaton. Alapjárat: 12,7.V
Egy szó mint száz, jó lett a gép!
Sub-ee! Itt is szeretném megköszönni a segítségedet! Ja és a cuccok,tényleg jók!
(vetem az elsőlámpa helyzetjelző helyére tehető ledet, tök jó,az a kis vacak olyan fényesen viláít, hogy akár nappali menetfénynek is alkalmas!
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
nero írta:Sziasztok! Valaki segítsen ha tud! 3000 fordulaton a töltőfeszültség 13,1 volt, és ez nem megy feljebb, az alapjáratom 2000 körül van, ha felkapcsolom a tompított világítást a motor leáll, nincs alapjárat, nincs elég töltés. Ez mitől lehet? Tudom sok mindentől, de ha valakinek esetleg volt hasonló problémája, légyszi írja meg, hogy sikerült megoldani! Elktonikus gyújtásom van! Köszi
Kontakt hiba, milyen a feszültségszabályozód? A kontakt hibán a vezetékek, biztosítékok, csatlakozására gondolnék.
- nero
- biciklis
- Hozzászólások: 24
- Csatlakozott: 2011.10.19. 20:17
- MZ-d típusa: ETZ 250 DeLuxe
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Elektronika
Sziasztok! Valaki segítsen ha tud! 3000 fordulaton a töltőfeszültség 13,1 volt, és ez nem megy feljebb, az alapjáratom 2000 körül van, ha felkapcsolom a tompított világítást a motor leáll, nincs alapjárat, nincs elég töltés. Ez mitől lehet? Tudom sok mindentől, de ha valakinek esetleg volt hasonló problémája, légyszi írja meg, hogy sikerült megoldani! Elktonikus gyújtásom van! Köszi
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Mert, ha nem nézel ilyen lelkiismeretesen utána, akkor lehet rosszul kötöd be, tönkre megy, veszel újat. Dupla haszon...
Persze lehet hogy csak nem gondoltak rá, hogy jelöljék, mert a helyén egyértelmű...
Persze lehet hogy csak nem gondoltak rá, hogy jelöljék, mert a helyén egyértelmű...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
Mindenek előtt köszönöm!
Bementem a boltba, ahol vettem, ott a polcon volt egy hasonló, de más tipus, azon rajta volt az elektrónika is, ha szemben állok vele, akkor a bal oldalon van a 15.-ös pólus. Szerintem akkor ezen is így kell hogy legyen. [/quote]
Utánanéztem neked! Bal oldalon van a 15-ös, ahogy írtad is!
Üdv.:Sub-ee[/quote]
Igen, úgy működött is, a többit meg tudod....
Bár tényleg nem értem, mi okoz egy gyárnak akkora nehézséget, hogy két vacak számot ráírjanak?
Bementem a boltba, ahol vettem, ott a polcon volt egy hasonló, de más tipus, azon rajta volt az elektrónika is, ha szemben állok vele, akkor a bal oldalon van a 15.-ös pólus. Szerintem akkor ezen is így kell hogy legyen. [/quote]
Utánanéztem neked! Bal oldalon van a 15-ös, ahogy írtad is!
Üdv.:Sub-ee[/quote]
Igen, úgy működött is, a többit meg tudod....
Bár tényleg nem értem, mi okoz egy gyárnak akkora nehézséget, hogy két vacak számot ráírjanak?
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A generátor 150W-os! Elbírja!Veszy2107 írta:Ismét felmerült bennem egy kérdés, amiben információt szeretnék kérni!
Ugye 83-as ETZ-m gyárilag elvileg a biluxos 40/45W-os izzóval jött, viszont ahogy nézem most H4-es izzó van benne, ami legjobb esetben is 55/60W-os, vagy így valahogy....
Kérdésem az lenne, hogy ez a plussz watt nem terheli-e le túlságosan a rendszert? Gyakorlatilag én nem vettem észre, de nem tudom milyen lenne 40/45W-s izzókkal....
Szerintetek, hogy van ez?
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Utánanéztem neked! Bal oldalon van a 15-ös, ahogy írtad is!zudori írta:nagydivad írta:Megpróbáltam megkeresni a neten, de semmilyen bekötési rajzot nem találtam hozzá. Csak annyit, hogy
Mobiletron CE-01 az alkatrész neve, hosszabban: RUF104S
Még az is megvolt, hogy milyen autókban melyik években szerelték, de bekötés az nincs.
itt rá is lehet keresni.
Mindenek előtt köszönöm!
Bementem a boltba, ahol vettem, ott a polcon volt egy hasonló, de más tipus, azon rajta volt az elektrónika is, ha szemben állok vele, akkor a bal oldalon van a 15.-ös pólus. Szerintem akkor ezen is így kell hogy legyen.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2013.06.22. 12:59
- MZ-d típusa: ETZ 125
Re: Elektronika
Egyébként sztem rosszul mértem meg a dolgokat, hogy is kell ezt pontosan?
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2013.06.22. 12:59
- MZ-d típusa: ETZ 125
Re: Elektronika
ZsírújStephanus írta:Nem halott neked az akksid egy kicsit?davidgeszt írta:Most tettem a motoromba egy Skoda 120 fesszabályzót, de alapjáraton a motor nem tölt eleget (8V körül), magas fordulaton meg felszökik 15V felé is. Mi lehet a probléma? Az eddigi fesszabályzómmal nem töltött eleget, azt hittem ez megoldja a gondot. De nem így történt. Valakinek valami ötlet? előre is köszi
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Elektronika
Nem halott neked az akksid egy kicsit?davidgeszt írta:Most tettem a motoromba egy Skoda 120 fesszabályzót, de alapjáraton a motor nem tölt eleget (8V körül), magas fordulaton meg felszökik 15V felé is. Mi lehet a probléma? Az eddigi fesszabályzómmal nem töltött eleget, azt hittem ez megoldja a gondot. De nem így történt. Valakinek valami ötlet? előre is köszi
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2013.06.22. 12:59
- MZ-d típusa: ETZ 125
Re: Elektronika
Most tettem a motoromba egy Skoda 120 fesszabályzót, de alapjáraton a motor nem tölt eleget (8V körül), magas fordulaton meg felszökik 15V felé is. Mi lehet a probléma? Az eddigi fesszabályzómmal nem töltött eleget, azt hittem ez megoldja a gondot. De nem így történt. Valakinek valami ötlet? előre is köszi
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
nagydivad írta:Megpróbáltam megkeresni a neten, de semmilyen bekötési rajzot nem találtam hozzá. Csak annyit, hogy
Mobiletron CE-01 az alkatrész neve, hosszabban: RUF104S
Még az is megvolt, hogy milyen autókban melyik években szerelték, de bekötés az nincs.
itt rá is lehet keresni.
Mindenek előtt köszönöm!
Bementem a boltba, ahol vettem, ott a polcon volt egy hasonló, de más tipus, azon rajta volt az elektrónika is, ha szemben állok vele, akkor a bal oldalon van a 15.-ös pólus. Szerintem akkor ezen is így kell hogy legyen.
Re: Elektronika
Tipikus gyújtás hiba. Ellenőrizendő: gyertya, gyertya pipa, kábel, trafó, megszakító, kondenzátor valamint az összes gyújtással kapcsolatos érintkezés.sexi22 írta:Üdv.
Egy olyan problémám lenne hogy durróg lángot lő a kipu.
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Elektronika
Megpróbáltam megkeresni a neten, de semmilyen bekötési rajzot nem találtam hozzá. Csak annyit, hogy
Mobiletron CE-01 az alkatrész neve, hosszabban: RUF104S
Még az is megvolt, hogy milyen autókban melyik években szerelték, de bekötés az nincs.
itt rá is lehet keresni.
Mobiletron CE-01 az alkatrész neve, hosszabban: RUF104S
Még az is megvolt, hogy milyen autókban melyik években szerelték, de bekötés az nincs.
itt rá is lehet keresni.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég