Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2170
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

KILL3R etz írta:Hát nemtudom... Én megszakítóval használtam. Meg aki így hirtelen eszembe jut, hogy ilyenje van, annak is mexás a motorja...
Kivéve Dénes.... :lol:
Aha értem. Akkor előrelépés a kérdésemben nem nagyon történt sajnos!

Így várom a többiek hozzálszólását ebben a trafó témában!
Mondjuk az elektronikai guruk most villanthatnának valamit a témában. Ki, kivel, miért, hogyan. És mi lenne a jó....
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hát nemtudom... Én megszakítóval használtam. Meg aki így hirtelen eszembe jut, hogy ilyenje van, annak is mexás a motorja...
Kivéve Dénes.... :lol:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2170
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

KILL3R etz írta:Honda VFR400 trafó. :wink:
Igen valami ilyesmiről szó vot annó a chat-n. Ott a 750 mondták. Esetleg erről valami tapasztalat? Egyáltalán ez a fajta jó a gyári elektronikushoz? Nem akarom, hogy kinyírja! Hol lehet beszerezni, stb. minden érdekel mert itt a környékben én még nem láttam.

Természetesen másoktól is várom a hozzászólásokat tapasztalati beszámolókat!
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

sunbim írta:Sub-ee vagy Gyulabá lehet tudna segíteni relé ügyben.
Tudok de a legegyszerűbb megoldás bontóban vásárolni, a többség működik 6 V-ról is.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok visszatérvén az aksihoz , 7 évig használtam a SELEK tipusu aksimat , érdekes módon kapacitás még volt de nem vette fel a töltést ,amit vettem helyette VARTÁT kíváncsi vagyok ez meddig bírja, de nem kell megfeledkezni róla mert 2 hónap alatt képes tönkre menni, én télen sem hagytam aludni és mindig vigyáztam a folyadék szint jó legyen meg persze a töltés is megfelelő legyen . 9Ah -VARTA -7000 Ft üdv. juragy
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Honda VFR400 trafó. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2170
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Találtam egy ilyen szöveget. Ez a mi csodás gyári elektronikus gyujtásunkra is igaz a megszakítóssal szemben?
" Az elektronikus gyújtások, mivel nagyobb áramot képesek szolgáltatni (és nem kell aggódni a megszakító beégése miatt), "erõsebb" trafókat is meg tudnak hajtani. Érdemes a trafót is cserélni, egyrészt erõsebb szikrát fogunk kapni, másrészt nem árt az öreg trafót újra cserélni."
Ha igen mik a javasoltak és hol lehet beszerezni? Esetleg valakinek valami jó tapsztalata másfajta(nem gyári) trafók terén gyári elektronikus gyujtással kombinálva?
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bébé »

gesszti írta:Apropó:

Van-e tapasztalatotok 6V-os teljesítményfüggetlen irányjelzővillogtató relékkel? Valamit kellene szereznem a TS-hez, mert ez a nyavajás össze-vissza villog. Még a gyári eredeti van benne, de szerintem eddig bírta. A töltés masszívan 6,5V és 7 V közt van világítással, de már a 7 V is sok neki. Nem villog, hanem már olyan gyorsan vibrál, mint egy passat féklámpa. :mrgreen:

Az én gyári relém is haldoklott, rövid időre villant csak fel és két villanás között nagyon sok idő telt el. Boltban akartam venni bontott eredetit, de a tulaj azt javasolta vegyem meg az "újat" (utángyártott) azokkal nem szokott gond lenni, de ha mégis vigyem vissza, visszaveszi. Igaza lett, tökéletesen működik, semmi probléma sincs azóta vele!
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Avatar
mate151
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2012.11.17. 21:49
MZ-d típusa: MZ-ETZ-251
Tartózkodási hely: Écs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: mate151 »

Köszönöm szépen a segítséget Zsakfos Úr :D =D> \:D/ Remélem sikerülni fog :D
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3125
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

,, ??? Miért életveszélyes? Te megbízol annyira a mögötted jövőben, hogy figyelembe veszi az irányjelződet? "

Én azért gondolom hogy az , mert egy tényezővel kevesebb áll rendelkezésedre hogy túlélj , ha nem műxik.

Sub-ee vagy Gyulabá lehet tudna segíteni relé ügyben.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

sunbim írta: Tapasztalatom nincs. Viszont arra felhívom a figyelmed, ha pl a hátsó izzód kiég, nem fog gyorsabban villogni és nem fogod tudni hogy hátul nincs indexed és az szerintem baj. Életveszélyes .
??? Miért életveszélyes? Te megbízol annyira a mögötted jövőben, hogy figyelembe veszi az irányjelződet?

Igyekszem úgy közlekedni, hogy akár irányjelző nélkül is egyértelmű legyen a mögöttem jövőnek, hogy mire készülök, másrészt, mielőtt fordulnék belenézek a visszapillantó tükörbe, meg hátra is lesek. 1x már ütött el kukáskocsi (...) többször nem adok rá esélyt.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3125
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

gesszti írta:Apropó:

Van-e tapasztalatotok 6V-os teljesítményfüggetlen irányjelzővillogtató relékkel? Valamit kellene szereznem a TS-hez, mert ez a nyavajás össze-vissza villog. Még a gyári eredeti van benne, de szerintem eddig bírta. A töltés masszívan 6,5V és 7 V közt van világítással, de már a 7 V is sok neki. Nem villog, hanem már olyan gyorsan vibrál, mint egy passat féklámpa. :mrgreen:
Tapasztalatom nincs. Viszont arra felhívom a figyelmed, ha pl a hátsó izzód kiég, nem fog gyorsabban villogni és nem fogod tudni hogy hátul nincs indexed és az szerintem baj. Életveszélyes .

Zsaki:
,,Hozzáteszem lusta disznó vagyok és nem csináltam semmit az akkuval sem és a motorral sem,csak betoltam a garázsba az ősszel :oops:"

Oh, én még le sem takarom, nehogy a cica rákotoljon! :mrgreen: Textilem volt csak, ponyvára meg sajnáltam a pénzt, inkább tankoltam tíz litert.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

zsakfos írta:Amig birja addig használom azt megy a kukába.
Ejj, ejj, Révész Úr! Akksit nem dobunk a kukába...

...amikor 130 Ft-ot is adnak kilójáért. :mrgreen:
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

gesszti írta:
Kicsi árammal töltsd fel, és az izzós méréssel nézd meg a kapacitását. Az megmutatja, hogy kell-e másikat venned. Ha a névleges kapacitásnak még 50-70%-a megvan, 3-4 éves akksinál egész jó. 30-40% alatt már érdemes bevinni a méhecskébe.
Nem szoktam ügyet csinálni az akksitémából.
Amig birja addig használom azt megy a kukába.Méricskéli a fene.
Amig ahogy te is irtad 2500 ft egy akksi,addig a franc se fog szórakozni ilyenekkel.
Ha minden évben szezon kezdetkor veszek egy akksit még úgy is olcsó a fenntartása az Mz-nek :D

De még így is hogy nem foglalkozok vele,kibirja 2 évig minimum,úgyhogy marad igy ahgy van.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

gesszti írta: Ezzel az a gáz, hogyha van egy jó állapotú, de kicsit merült akksi, akkor nem lesz meg a 12,5V üresen, és 11,5 alá is esik. Becsapós. Mondjuk alkudni lehet vele.
Ha annyi szufla van benne, hogy a motort el tudom indítani, akkor egy pár kilométer alatt tölt annyit, hogy az imént leírt értékeket mérjem, igaz?
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Apropó:

Van-e tapasztalatotok 6V-os teljesítményfüggetlen irányjelzővillogtató relékkel? Valamit kellene szereznem a TS-hez, mert ez a nyavajás össze-vissza villog. Még a gyári eredeti van benne, de szerintem eddig bírta. A töltés masszívan 6,5V és 7 V közt van világítással, de már a 7 V is sok neki. Nem villog, hanem már olyan gyorsan vibrál, mint egy passat féklámpa. :mrgreen:
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Dénes írta:Én lassan 1 éve járok úgy az MZ-vel, hogy nem tudok egyszerre fékezni és világítani is, az első 10 km-eren. :)
:-)) Ja, egy idő után rááll az ember, és megtanul elsőfékkel fékezni. (már amelyiken az első nem kapcsolja a féklámpát.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Én lassan 1 éve járok úgy az MZ-vel, hogy nem tudok egyszerre fékezni és világítani is, az első 10 km-eren. :)
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

zsakfos írta:A hétvégén mentem az enyémmel és mivel nem ment az indexem még inditás előtt,rámértem az akkura.9,5 V volt benne.
Kicsi árammal töltsd fel, és az izzós méréssel nézd meg a kapacitását. Az megmutatja, hogy kell-e másikat venned. Ha a névleges kapacitásnak még 50-70%-a megvan, 3-4 éves akksinál egész jó. 30-40% alatt már érdemes bevinni a méhecskébe.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

KILL3R etz írta:Ha motornézőbe vagy, akkor egy multit rákötsz az akksira, ha 12.5-6 fölött van, akkor még jó. Ráteszed az összes világítást ami van, ha így 11.5 alá esik akkor kuka az akksi. Beindítod a motort, 13.5 fölött kell töltenie legalább.

Nagy vonalakban. :roll:
Ezzel az a gáz, hogyha van egy jó állapotú, de kicsit merült akksi, akkor nem lesz meg a 12,5V üresen, és 11,5 alá is esik. Becsapós. Mondjuk alkudni lehet vele.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

csabyka88 írta:Köszönöm a választ! Egyelőre csak érdeklődés szintjén kérdem, hogy tudjam, mire kell figyelni. A rövidre zárással nem próbálkoznék, azzal magamnak, és az akksinak is árthatok.
Helyes, helyes !

Ha elkezded tölteni, kapcsold erősebb fokozatra egy rövid irőre a töltőt. (akár 12V-ra is felnyomhatod 6V-os akksinál pár másodpercre) Ha nem egyformán kezdenek el pezsegni a cellák, akkor kuka.

Ha nem látsz bele, akkor épp az ellenkezője. Lassan kezd el töleni, 0,5A környéki töltőfesszel. Ha 6V-os akksi már 6,2-6,5V környékén erőteljesen pezseg, akkor már beteg. Az a jó, ha minél közelebb7,2V-hoz kezd el pezsegni. (értelem szerűen 12V-os akksinál x2)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára gesszti 2013.01.07. 17:09-kor.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

szketo írta:De, akku szakboltban ha nem totál káros menthető egy át mosással és újra savazással,töltéssel.Sok sikert!
Ugyanitt:
6V - 11-12Ah-s akksi 3500 Ft-ért (250 TS-be elfér, csak nem hosszában, hanem keresztben)
12V - 7Ah-s akksi 2500 Ft-ért kapható. (kb akkora, mint a gyári, csak kicsit laposabb)
(szárazan töltött, sav nincs mellékelve, külön kell venni!)
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

@ gesszti: Köszönöm a korrekt leírást!

Olyan elképzelhető, hogy van töltés, van feszültség, de mégis menet közben megadja magát?
Arra akarok kilyukadni, hogy ha úgy megyek motort venni, hogy lábon hozom el, akkor célszerű-e vinnem egy tartalék akksit?
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

csabyka88 írta:Üdv!

Ha egy akksi tönkremegy, annak mik az előjelei (ha vannak)? Elképzelhető, hogy megvan benne a feszültség, és töltés is van, de közben mégis megáll alattam a motor?

Köszi!
Akksi ellenőrzése:

Tedd rá töltőre addig, míg 6V-os akksi esetén 7,2V, 12V-os akksi esetén 14,4V-ra nem emelkedik a feszültsége, és a töltőáram lecsökken 0,5 A alá.
A kapacitását (Ah) oszd el 20-al. Kapsz egy értéket, ami mondjuk egy 12Ah-s akksinál lesz 0,6 A. Ekkora árammal kell terhelni a teszthez. 6V-os akksinál jó lesz mondjuk egy 4W-os izzó. Kösd rá az akksira, és mérd a feszültséget. Szép lassan fog csökkenni. Addig kell rajta hagyni az izzót, amíg az akksi feszültsége 5,25 V-ra (12V-os akksinál 10,5V) nem csökken. Kiszámolod, hogy ez hány perc alatt történt meg. Legyen mondjuk 846 perc. Ezt megszorzod a kisütőárammal, ami ugye kb. 0,6A volt, és osztod 60-al, hogy Ah-t kapj. Így kijön mondjuk 8,46Ah. Jó közelítéssel megkapod az akkumulátorod jelenlegi kapacitását. Csak közelítő érték, annál megbízhatóbb, minél közelebb sikerült alakítanod a kisütő áram erősségét az akksi kapacitásának (Ah) huszad részéhez amperben kifejezve.

Amúgy, ha cellazárlatos az akksid, akkor simán csinál olyat, hogy frankón feltöltöd (hiszed, hogy feltöltötted) megvan benne a feszültség, amennyinek lennie kell, csak éppen 5-10 perc használat után letérdel mondjuk a névleges feszültségének a felére. Na, ilyenkor már áll is le a motor az első irányjelző+fék alkalmával.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ha ennyire lemerült, akkor sztem ott már van baj... Vagy valami szívja...

Nekem a zselés akksi, amíg nem volt beszerelve (3 hónap) 2 tizedet veszített a töltöttségéből. Pedig a meleg szobában állt.

Töltsd fel, aztán majd kiderül, hogy mennyire tartja a feszt...

Hja, töltés ellenőrzés menetét nem írtam le. Természetesnek vettem... Köszi! :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

zsakfos írta:Alapjáraton nem tölt a generátor,ott lényegében világitás nélkül 12V környéke,világitást ráadva ez visszaeshet kissé.
Viszont csekély gázadásra már töltenie kell olyan 13,8 körül.
Okés, köszi!
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

csabyka88 írta:
Mindenképp' multiméterrel felszerelkezve fogok érkezni, csak az értékeket nem tudtam. Köszi! 8)
Alapjáraton és fordulaton is 13,5V fölött kell lennie (és mindezt lámpákkal, vagy anélkül)? 14,4V a max, ami még nem káros, ha jól tudom. Jól tudom? :)
Alapjáraton nem tölt a generátor,ott lényegében világitás nélkül 12V környéke,világitást ráadva ez visszaeshet kissé.
Viszont csekély gázadásra már töltenie kell olyan 13,8 körül.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

KILL3R etz írta:Ha motornézőbe vagy, akkor egy multit rákötsz az akksira, ha 12.5-6 fölött van, akkor még jó. Ráteszed az összes világítást ami van, ha így 11.5 alá esik akkor kuka az akksi. Beindítod a motort, 13.5 fölött kell töltenie legalább.

Nagy vonalakban. :roll:
A hétvégén mentem az enyémmel és mivel nem ment az indexem még inditás előtt,rámértem az akkura.9,5 V volt benne.
Ennek ellenére elindult és sikeresen mentem egy jó nagy karikát.
Nem jelent szerintem semmit ha ilyenkor hosszabb állás után nincs benne az előirt feszkó.
Vagy igen? :-k
Akkor viszont nekem is vennem kell egyet a szezonra? :-k

Hozzáteszem lusta disznó vagyok és nem csináltam semmit az akkuval sem és a motorral sem,csak betoltam a garázsba az ősszel :oops:
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2013.01.07. 15:37-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

KILL3R etz írta:Ha motornézőbe vagy, akkor egy multit rákötsz az akksira, ha 12.5-6 fölött van, akkor még jó. Ráteszed az összes világítást ami van, ha így 11.5 alá esik akkor kuka az akksi. Beindítod a motort, 13.5 fölött kell töltenie legalább.

Nagy vonalakban. :roll:
Mindenképp' multiméterrel felszerelkezve fogok érkezni, csak az értékeket nem tudtam. Köszi! 8)
Alapjáraton és fordulaton is 13,5V fölött kell lennie (és mindezt lámpákkal, vagy anélkül)? 14,4V a max, ami még nem káros, ha jól tudom. Jól tudom? :)
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

mate151 írta:Sziasztok! Érdeklődni szeretnék,hogy a Etz-251em jelladós gyújtását hogy tudom beállítani vagy valaki aki Győr környékén él az tudna e nekem segíteni. Nem vagyok egy nagy műszaki lény ezért elbabrálni nem akarom. Inkább segítséget vennék igénybe!

Válaszokat előre is köszönöm! [-o<
Igy akartam az előbb is

http://hu.wikibooks.org/wiki/Motor_szer ... ktromosság


Ó hogy az a ....!Miért nem tudom rendesen bekopizni ide az a tetves linket? ](*,)

Na mindegy a lényeg hogy a főoldalon a wiki mz szerelés/elektronika részben ott a válasz.
A hozzászólást 5 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2013.01.07. 15:29-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

:D
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2013.01.07. 15:26-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ha motornézőbe vagy, akkor egy multit rákötsz az akksira, ha 12.5-6 fölött van, akkor még jó. Ráteszed az összes világítást ami van, ha így 11.5 alá esik akkor kuka az akksi. Beindítod a motort, 13.5 fölött kell töltenie legalább.

Nagy vonalakban. :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Köszönöm a választ! Egyelőre csak érdeklődés szintjén kérdem, hogy tudjam, mire kell figyelni. A rövidre zárással nem próbálkoznék, azzal magamnak, és az akksinak is árthatok.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szketo »

csabyka88 írta:Üdv!

Ha egy akksi tönkremegy, annak mik az előjelei (ha vannak)? Elképzelhető, hogy megvan benne a feszültség, és töltés is van, de közben mégis megáll alattam a motor?

Köszi!
Szia! Véleményem szerint előjele lehet Pl: hamar elveszti a feszültséget,nehezen töltődik sőt,egy idő után már nem is veszi az áramot.??!!! Két pólus rövidre zárása esetén ha, (nem zselés) de, csak nagyon rövid időre 1-máodperc max.a folyadék szint betöltő nyílásánál figyelve megállapíthatod melyik cella zárlatos ugyan is ott heves pezsgés lép föl.Szóval röviden előjelei szerintem a rövid időn belüli feszültség vesztés és a töltést nehezen vagy egyáltalán nem veszi.nem vagyok elektromos szerelő!!..ez csak tapasztalat??!!De, akku szakboltban ha nem totál káros menthető egy át mosással és újra savazással,töltéssel.Sok sikert!
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Üdv!

Ha egy akksi tönkremegy, annak mik az előjelei (ha vannak)? Elképzelhető, hogy megvan benne a feszültség, és töltés is van, de közben mégis megáll alattam a motor?

Köszi!
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
mate151
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2012.11.17. 21:49
MZ-d típusa: MZ-ETZ-251
Tartózkodási hely: Écs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: mate151 »

Sziasztok! Érdeklődni szeretnék,hogy a Etz-251em jelladós gyújtását hogy tudom beállítani vagy valaki aki Győr környékén él az tudna e nekem segíteni. Nem vagyok egy nagy műszaki lény ezért elbabrálni nem akarom. Inkább segítséget vennék igénybe!

Válaszokat előre is köszönöm! [-o<
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

zsakfos írta:Engem nem érint mert nekem 12V-os rendszerem van,de miez az állórész?Tudja valaki? Így árusitják: generátor állórész 8 tekercses.Már ez is fura.Létezik generátor Ts-re?Vagy akkor most mi van?Ehhez van hozzávaló állórész is vajon?Vagy ez máshoz való,de akkor miért a Ts alkatrészeknél van? ](*,)
http://www.motoralkatresz24.hu/foto24/6 ... 049908.jpg
Valami kínai robogó állórésze lehet
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Viszont mi a lószarért teszi be a kinálatba csak ezt a részét a cuccnak?
Ki veszi meg csak ezt?[/quote]

Tudsz jókat kérdezni! :D Viszont ez a tajvani részegység töredék áron van mint az eredeti!Lendkerék és a többi cucc nélkül semmit ér!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

daranyi68 írta:
Engem erre emlékeztet nagyon!
https://www.powerdynamo.de/shop/show_pr ... 10g5aum6ou
Mondasz valamit.Tényleg nagyon hasonlit :-k

Viszont mi a lószarért teszi be a kinálatba csak ezt a részét a cuccnak?
Ki veszi meg csak ezt?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

zsakfos írta:Engem nem érint mert nekem 12V-os rendszerem van,de miez az állórész?Tudja valaki? Így árusitják: generátor állórész 8 tekercses.Már ez is fura.Létezik generátor Ts-re?Vagy akkor most mi van?Ehhez van hozzávaló állórész is vajon?Vagy ez máshoz való,de akkor miért a Ts alkatrészeknél van? ](*,)
http://www.motoralkatresz24.hu/foto24/6 ... 049908.jpg
Engem erre emlékeztet nagyon!
https://www.powerdynamo.de/shop/show_pr ... 10g5aum6ou
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Engem nem érint mert nekem 12V-os rendszerem van,de miez az állórész?Tudja valaki? Így árusitják: generátor állórész 8 tekercses.Már ez is fura.Létezik generátor Ts-re?Vagy akkor most mi van?Ehhez van hozzávaló állórész is vajon?Vagy ez máshoz való,de akkor miért a Ts alkatrészeknél van? ](*,)
http://www.motoralkatresz24.hu/foto24/6 ... 049908.jpg
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 347
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: moyos »

Troster írta: Sajna nem találtam, bocsi... :(
Nincs semmi probléma. A közelben pár tag, akiket nyaggathatok vele. A gyújtókábel-trafó találkozáshoz azt az akármit előkutyultam. Ez már rendben. A másik a kérdőjeles.
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Troster »

moyos írta:Köszi rendesek vagytok!
A kábelen emlékszem, hogy egy ilyen kemény UFOnak látszó tárgy volt. (Mindkét oldalán domború) Ezzel sanszos, hogy összefutok, mert nem hajítottam ki a leszedett kábelt automatice, legfeljebb beesett a doboz aljára. Azt hittem, hogy az is valami gumis bizbasz, ezért kérdeztem rá. Volt pár éve, hogy elöregedjen.
A másik gumi ellenben tényleg szükségeltetik, ha valakinek van a sifonérban. Azt már réges-rég elhagytam. :oops:
Mátét megkérdem, úgyis nálam van még mindig a 2 naptár amit rendelt, nála pedig egy blokkom.
Váltságdíj egy ilyen dekligumi vagy minekhívják :twisted:
Ha nincs neki, akkor még kérdezősködöm.
Köszi.
Sajna nem találtam, bocsi... :(
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

kiszsebi írta:
pempelli írta:Srácok az gyári elektronikus gyújtás felfogató 8 -as csavar alá kell rugós alátét?(jeladóhoz)
Hát az nem 8-as csavar... Jó lesz az hetesnek is ;)
Igen, a rugós biztosító alátét mindenképp javasolt (gyárilag is van).
Köszi!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

pempelli írta:Srácok az gyári elektronikus gyújtás felfogató 8 -as csavar alá kell rugós alátét?(jeladóhoz)
Hát az nem 8-as csavar... Jó lesz az hetesnek is ;)
Igen, a rugós biztosító alátét mindenképp javasolt (gyárilag is van).
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok az gyári elektronikus gyújtás felfogató 8 -as csavar alá kell rugós alátét?(jeladóhoz)
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 347
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: moyos »

Köszi rendesek vagytok!
A kábelen emlékszem, hogy egy ilyen kemény UFOnak látszó tárgy volt. (Mindkét oldalán domború) Ezzel sanszos, hogy összefutok, mert nem hajítottam ki a leszedett kábelt automatice, legfeljebb beesett a doboz aljára. Azt hittem, hogy az is valami gumis bizbasz, ezért kérdeztem rá. Volt pár éve, hogy elöregedjen.
A másik gumi ellenben tényleg szükségeltetik, ha valakinek van a sifonérban. Azt már réges-rég elhagytam. :oops:
Mátét megkérdem, úgyis nálam van még mindig a 2 naptár amit rendelt, nála pedig egy blokkom.
Váltságdíj egy ilyen dekligumi vagy minekhívják :twisted:
Ha nincs neki, akkor még kérdezősködöm.
Köszi.
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Troster »

moyos írta:Sziasztok.
A téma, Trophy (kicsi) gyújtás.
Amikor elvittem a hengert Bambihoz a kipu-perselyezésre, akkor figyeltem, hogy a gyújtókábelem eléggé merev - el van öregedve.
Bambitól kérdeztem is, hogy milyen cumót érdemes beszerezni... beszereztem.
Van új kábelem, és pipám.

A kérdés az, hogy a trafó oldalon van a kábelen az a gumigyűrű, ami nem hagyja kimászni a kábelt és bevizesedni a trafót (szerintem). Ez a gyűrű kapható valamerre? Érden motorosboltban felejtősnek nyilvánították.

Továbbá a kábelen van egy gumi valami, ami az oldaldobozra passzol rá, ahol a dobozból előbukkan a kábel oda ül be - gondolom ez is vízelvezetési és kidörzsölődés elleni védelmet is ellát. Ez beszerválható, vagy vágjak egyet autógumiból?
Na most már csak bízom benne, hogy érthető amit akarok...
Üdv!
Szerintem van nekem mind2 holnap megnézem a titkok kamrájában :D (pince)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Moyos, szerintem nekem van itthon ilyen, de Baki Máténak is akad szerintem...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

moyos írta:Továbbá a kábelen van egy gumi valami, ami az oldaldobozra passzol rá, ahol a dobozból előbukkan a kábel oda ül be - gondolom ez is vízelvezetési és kidörzsölődés elleni védelmet is ellát. Ez beszerválható, vagy vágjak egyet autógumiból?
Na most már csak bízom benne, hogy érthető amit akarok...
Üdv!
Azt hiszem tudom mire gondolsz,ha nem kapsz boltba akkor szóljál és én megnézem, hátha találok itthon. ha egyre gondolunk :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég