Ejj, ejj, Révész Úr! Akksit nem dobunk a kukába...zsakfos írta:Amig birja addig használom azt megy a kukába.
...amikor 130 Ft-ot is adnak kilójáért.
Ejj, ejj, Révész Úr! Akksit nem dobunk a kukába...zsakfos írta:Amig birja addig használom azt megy a kukába.
Nem szoktam ügyet csinálni az akksitémából.gesszti írta:
Kicsi árammal töltsd fel, és az izzós méréssel nézd meg a kapacitását. Az megmutatja, hogy kell-e másikat venned. Ha a névleges kapacitásnak még 50-70%-a megvan, 3-4 éves akksinál egész jó. 30-40% alatt már érdemes bevinni a méhecskébe.
Ha annyi szufla van benne, hogy a motort el tudom indítani, akkor egy pár kilométer alatt tölt annyit, hogy az imént leírt értékeket mérjem, igaz?gesszti írta: Ezzel az a gáz, hogyha van egy jó állapotú, de kicsit merült akksi, akkor nem lesz meg a 12,5V üresen, és 11,5 alá is esik. Becsapós. Mondjuk alkudni lehet vele.
) Ja, egy idő után rááll az ember, és megtanul elsőfékkel fékezni. (már amelyiken az első nem kapcsolja a féklámpát.Dénes írta:Én lassan 1 éve járok úgy az MZ-vel, hogy nem tudok egyszerre fékezni és világítani is, az első 10 km-eren.
Kicsi árammal töltsd fel, és az izzós méréssel nézd meg a kapacitását. Az megmutatja, hogy kell-e másikat venned. Ha a névleges kapacitásnak még 50-70%-a megvan, 3-4 éves akksinál egész jó. 30-40% alatt már érdemes bevinni a méhecskébe.zsakfos írta:A hétvégén mentem az enyémmel és mivel nem ment az indexem még inditás előtt,rámértem az akkura.9,5 V volt benne.
Ezzel az a gáz, hogyha van egy jó állapotú, de kicsit merült akksi, akkor nem lesz meg a 12,5V üresen, és 11,5 alá is esik. Becsapós. Mondjuk alkudni lehet vele.KILL3R etz írta:Ha motornézőbe vagy, akkor egy multit rákötsz az akksira, ha 12.5-6 fölött van, akkor még jó. Ráteszed az összes világítást ami van, ha így 11.5 alá esik akkor kuka az akksi. Beindítod a motort, 13.5 fölött kell töltenie legalább.
Nagy vonalakban.
Helyes, helyes !csabyka88 írta:Köszönöm a választ! Egyelőre csak érdeklődés szintjén kérdem, hogy tudjam, mire kell figyelni. A rövidre zárással nem próbálkoznék, azzal magamnak, és az akksinak is árthatok.
Ugyanitt:szketo írta:De, akku szakboltban ha nem totál káros menthető egy át mosással és újra savazással,töltéssel.Sok sikert!
Akksi ellenőrzése:csabyka88 írta:Üdv!
Ha egy akksi tönkremegy, annak mik az előjelei (ha vannak)? Elképzelhető, hogy megvan benne a feszültség, és töltés is van, de közben mégis megáll alattam a motor?
Köszi!
Okés, köszi!zsakfos írta:Alapjáraton nem tölt a generátor,ott lényegében világitás nélkül 12V környéke,világitást ráadva ez visszaeshet kissé.
Viszont csekély gázadásra már töltenie kell olyan 13,8 körül.
Alapjáraton nem tölt a generátor,ott lényegében világitás nélkül 12V környéke,világitást ráadva ez visszaeshet kissé.csabyka88 írta:
Mindenképp' multiméterrel felszerelkezve fogok érkezni, csak az értékeket nem tudtam. Köszi!
Alapjáraton és fordulaton is 13,5V fölött kell lennie (és mindezt lámpákkal, vagy anélkül)? 14,4V a max, ami még nem káros, ha jól tudom. Jól tudom?
A hétvégén mentem az enyémmel és mivel nem ment az indexem még inditás előtt,rámértem az akkura.9,5 V volt benne.KILL3R etz írta:Ha motornézőbe vagy, akkor egy multit rákötsz az akksira, ha 12.5-6 fölött van, akkor még jó. Ráteszed az összes világítást ami van, ha így 11.5 alá esik akkor kuka az akksi. Beindítod a motort, 13.5 fölött kell töltenie legalább.
Nagy vonalakban.
Mindenképp' multiméterrel felszerelkezve fogok érkezni, csak az értékeket nem tudtam. Köszi!KILL3R etz írta:Ha motornézőbe vagy, akkor egy multit rákötsz az akksira, ha 12.5-6 fölött van, akkor még jó. Ráteszed az összes világítást ami van, ha így 11.5 alá esik akkor kuka az akksi. Beindítod a motort, 13.5 fölött kell töltenie legalább.
Nagy vonalakban.
Igy akartam az előbb ismate151 írta:Sziasztok! Érdeklődni szeretnék,hogy a Etz-251em jelladós gyújtását hogy tudom beállítani vagy valaki aki Győr környékén él az tudna e nekem segíteni. Nem vagyok egy nagy műszaki lény ezért elbabrálni nem akarom. Inkább segítséget vennék igénybe!
Válaszokat előre is köszönöm!
Szia! Véleményem szerint előjele lehet Pl: hamar elveszti a feszültséget,nehezen töltődik sőt,egy idő után már nem is veszi az áramot.??!!! Két pólus rövidre zárása esetén ha, (nem zselés) de, csak nagyon rövid időre 1-máodperc max.a folyadék szint betöltő nyílásánál figyelve megállapíthatod melyik cella zárlatos ugyan is ott heves pezsgés lép föl.Szóval röviden előjelei szerintem a rövid időn belüli feszültség vesztés és a töltést nehezen vagy egyáltalán nem veszi.nem vagyok elektromos szerelő!!..ez csak tapasztalat??!!De, akku szakboltban ha nem totál káros menthető egy át mosással és újra savazással,töltéssel.Sok sikert!csabyka88 írta:Üdv!
Ha egy akksi tönkremegy, annak mik az előjelei (ha vannak)? Elképzelhető, hogy megvan benne a feszültség, és töltés is van, de közben mégis megáll alattam a motor?
Köszi!
Valami kínai robogó állórésze lehetzsakfos írta:Engem nem érint mert nekem 12V-os rendszerem van,de miez az állórész?Tudja valaki? Így árusitják: generátor állórész 8 tekercses.Már ez is fura.Létezik generátor Ts-re?Vagy akkor most mi van?Ehhez van hozzávaló állórész is vajon?Vagy ez máshoz való,de akkor miért a Ts alkatrészeknél van?
http://www.motoralkatresz24.hu/foto24/6 ... 049908.jpg
Mondasz valamit.Tényleg nagyon hasonlitdaranyi68 írta:
Engem erre emlékeztet nagyon!
https://www.powerdynamo.de/shop/show_pr ... 10g5aum6ou
Engem erre emlékeztet nagyon!zsakfos írta:Engem nem érint mert nekem 12V-os rendszerem van,de miez az állórész?Tudja valaki? Így árusitják: generátor állórész 8 tekercses.Már ez is fura.Létezik generátor Ts-re?Vagy akkor most mi van?Ehhez van hozzávaló állórész is vajon?Vagy ez máshoz való,de akkor miért a Ts alkatrészeknél van?
http://www.motoralkatresz24.hu/foto24/6 ... 049908.jpg
Nincs semmi probléma. A közelben pár tag, akiket nyaggathatok vele. A gyújtókábel-trafó találkozáshoz azt az akármit előkutyultam. Ez már rendben. A másik a kérdőjeles.Troster írta: Sajna nem találtam, bocsi...
Sajna nem találtam, bocsi...moyos írta:Köszi rendesek vagytok!
A kábelen emlékszem, hogy egy ilyen kemény UFOnak látszó tárgy volt. (Mindkét oldalán domború) Ezzel sanszos, hogy összefutok, mert nem hajítottam ki a leszedett kábelt automatice, legfeljebb beesett a doboz aljára. Azt hittem, hogy az is valami gumis bizbasz, ezért kérdeztem rá. Volt pár éve, hogy elöregedjen.
A másik gumi ellenben tényleg szükségeltetik, ha valakinek van a sifonérban. Azt már réges-rég elhagytam.
Mátét megkérdem, úgyis nálam van még mindig a 2 naptár amit rendelt, nála pedig egy blokkom.
Váltságdíj egy ilyen dekligumi vagy minekhívják
Ha nincs neki, akkor még kérdezősködöm.
Köszi.
Köszi!kiszsebi írta:Hát az nem 8-as csavar... Jó lesz az hetesnek ispempelli írta:Srácok az gyári elektronikus gyújtás felfogató 8 -as csavar alá kell rugós alátét?(jeladóhoz)
Igen, a rugós biztosító alátét mindenképp javasolt (gyárilag is van).
Hát az nem 8-as csavar... Jó lesz az hetesnek ispempelli írta:Srácok az gyári elektronikus gyújtás felfogató 8 -as csavar alá kell rugós alátét?(jeladóhoz)
Szerintem van nekem mind2 holnap megnézem a titkok kamrájában (pince)moyos írta:Sziasztok.
A téma, Trophy (kicsi) gyújtás.
Amikor elvittem a hengert Bambihoz a kipu-perselyezésre, akkor figyeltem, hogy a gyújtókábelem eléggé merev - el van öregedve.
Bambitól kérdeztem is, hogy milyen cumót érdemes beszerezni... beszereztem.
Van új kábelem, és pipám.
A kérdés az, hogy a trafó oldalon van a kábelen az a gumigyűrű, ami nem hagyja kimászni a kábelt és bevizesedni a trafót (szerintem). Ez a gyűrű kapható valamerre? Érden motorosboltban felejtősnek nyilvánították.
Továbbá a kábelen van egy gumi valami, ami az oldaldobozra passzol rá, ahol a dobozból előbukkan a kábel oda ül be - gondolom ez is vízelvezetési és kidörzsölődés elleni védelmet is ellát. Ez beszerválható, vagy vágjak egyet autógumiból?
Na most már csak bízom benne, hogy érthető amit akarok...
Üdv!
Azt hiszem tudom mire gondolsz,ha nem kapsz boltba akkor szóljál és én megnézem, hátha találok itthon. ha egyre gondolunkmoyos írta:Továbbá a kábelen van egy gumi valami, ami az oldaldobozra passzol rá, ahol a dobozból előbukkan a kábel oda ül be - gondolom ez is vízelvezetési és kidörzsölődés elleni védelmet is ellát. Ez beszerválható, vagy vágjak egyet autógumiból?
Na most már csak bízom benne, hogy érthető amit akarok...
Üdv!
Köszönöm kiszsebi.. végre egy normális ember, ezzel nem arra utaltam több nincskiszsebi írta:http://postimage.org/image/vrq676ab7/
Köszi, végre valaki pozitív.nyemi írta:Szia
Itt van pár instrukció ha gyári modulos mellet döntesz.
Amit saját magadnak meg is tudod építeni.
A modult, hall-t, trafót, és a kábeleit, bontókból lehet beszerezni.
Először is pár link a Hall-ról:
L.B.K.=http://www.zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=103
Hall :http://imfsoft.com/hardware/accessories ... okumentace
Nagy vonalakban a működése: az egységbe beöntve található egy mágnes és a Hall érzékelő.
A Hall előtt ott van a mágnes, ezáltal állandóan nyitva a nyitott kollektoros kimenete.
Ez nagyon jó zavarvédelmi szempontból is.
Mihelyt kitakarod a mágneses teret a Hall elől, képződik egy jel,(zár a kollektoros kimenet) de ekkor még nincs szikra, csak a trafó feltöltődése meg indul.
Majd amikor újra meglátja a mágneses teret, akkor nyit a kollektoros kimenet és képződik a szikra.
Avagy a modul lefutó élre képzi a szikrát.
Gyújtó modul nagyon sokfajta van BOSCH-tól az oroszoknál fellelhető előgyújtás vezérlésestől az oktán szám állítósig, minden. A lényeg, a csatlakozójuk 7 pontos szabvány, és bekötés ügyileg is.
Modulról annyit még le írok, amit be kell feltétlenül tartani . Most egyhengeres motorról és gyári Hallról beszélek.
Ha a trafó a hozzá való fajta (minimum 75mJ TCI), 180° legyen a zárásszög.
Ha nem, akkor a zárásszöget csökkenteni kell akár 90°-120°-ra is (a kitakaró szirom értékre ez), a trafó melegedés elkerülése miatt. Avagy átverjük kicsit a elektronikát, hogy az eredeti(ETZ) 50mJ-s (vagy még annyi se ) trafóra ne pumpáljon már rá 75mJ-s energiát.
A kéthengeres motoroknál ahol egy Hallt és egy iker trafót használunk , 120° zárás szög az elfogadott.
Nézd a videót.
http://youtu.be/h8uhNvVhtEI
Most így hirtelen ennyi jutott az eszembe, de ha lenne kérdésed szívesen válaszolok.
Üdvözlettel nyemi
Amúgy tényleg nem lehet neked privátot küldeni. Engedélyezned kellene az adatlapodon.Gyula-bá írta:reruamalugy@gmail.com
Köszi.Gyula-bá írta:Már megírtam, hogy hol találsz de úgy látom nem boldogulsz vele, itt a címem: reruamalugy@gmail.comreliance írta:Gyula-bá!
Neked nem lehet privátot küldeni, mi oka?
Már megírtam, hogy hol találsz de úgy látom nem boldogulsz vele, itt a címem: reruamalugy@gmail.comreliance írta:Gyula-bá!
Neked nem lehet privátot küldeni, mi oka?
Gyula-bá írta:A henger dugó párosnak hamarabb lesz melege és "ölelkezik össze" mint az elektronikának.reliance írta:Nincs ennek melege a ház alatt?
Az oldal alján ott az "Üzenet küldése" rész azzal megtalálsz.
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] valamint 0 vendég