![Think :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
![Silenced :-#](./images/smilies/eusa_silenced.gif)
Mégsem volt olyan "erős" az az elektronika ?hell írta:(ott az elektronika volt erős a trafó ugyan ez volt). Csak 3 javítattás (kiemelés tölem) után már nem tettem vissza(tranzisztor nem birta).
Megalkotod a "szegényember plazma" gyújtását, nem tudom mi a valóság de van egy olyan érzésem, hogy humbug az egész, olyan mint a mágneses gázfogyasztás (benzin) csökkentő. De ha van kedved és időd 15 kV-os kondikkal (kettő sorban) bajlódni magam is kíváncs volnék egy objektív értékelésre.gesszti írta:Gyula-bá, mi van akkor a szikrával, ha a gyertya mellé párhuzamosan kötök egy 100 pF-os kondit?
daranyi68 írta:Nem tudok róla hogy 4 üteműben lett volna 6v- os!
daranyi68 írta:Szerintem akinek most tökéletes a gyújtása ne akarja jobbá tenni, mert baj lesz belőle...(tudjátok amíg működik nem babrálunk)
Akinek nem inge...
Nem egészen ui. bizonyos (kései) szériákat az Mz-vel azonos trafóval szerelték.zsakfos írta:Trabi trafóval egy baj van.A mérete.Ha jól tudom jóval nagyobb mint az Mz trafó.
hell írta:A szándék a lényeg.![]()
A mérete szinte mindegyiknek jóval nagyobb. Jelenleg itt van az asztalomon az emlíett bosch( a régi Wartburg 1.0 is jó a unix szerint és ez nem elektronikus gyujtáshoz van tervezve persze lehet jó nem tudom nem értek hozzá súlya jó, önvédelmi eszköznek is hibátlan) és egy MZ trafó és igen a Bosch kb. jó 2X akkora. Aksi körül majd csak elfér az gyujtáselektronika mellett valahol. Már csak az a lényeg honnan szedjek egy jó példány viszonylag olcsón + nagyobb kábelt.
daranyi68 írta:A 4T nem is annyira sokkal nagyobb mint a 2T trabi trafó!De akkora szikrát ad hogy ökröt lehet vele sütni!zsakfos írta:Trabi trafóval egy baj van.A mérete.Ha jól tudom jóval nagyobb mint az Mz trafó.Valamit valamiért!
A 4T nem is annyira sokkal nagyobb mint a 2T trabi trafó!De akkora szikrát ad hogy ökröt lehet vele sütni!zsakfos írta:Trabi trafóval egy baj van.A mérete.Ha jól tudom jóval nagyobb mint az Mz trafó.
Ha a motorod 12 V-os akkor elvileg bármelyik gk. trafót használhatod, csak arra vigyázz, hogy egyes típusokban (főként francia) előtét ellenállással korlátozzák a trafó áramát, ilyen trafót ne rakj rá a mocira.ETZmanus írta:régi, 1,0-es három hengeres SWIFT trafóján. Vagy abszolút el kell felejteni az autók trafóit?
A 2 mágnes kb140°-ra vanGyula-bá írta:
A leégés ügye meg van oldva, igaz másképp mint a javaslatod (egyszerűbben).
Igen a jeladónál.
A leégés ügye meg van oldva, igaz másképp mint a javaslatod (egyszerűbben).sunbim írta:És megoldódna az álló motornál rajtafelejtett gyújtásnál a trafó/elektronika leégés.
Jeladónál oldottad meg?
Sőt lehet h. felesleges az állandó 140 fokos szög is . Inkább tudni kellene mennyi idő alatt mágneseződik fel teljesen a trafó, és annak megfelelő max. bekapcsolási időkorláttal rákapcsolgatni a gyújtást minden fordulatnál. Megoldódna a túlmelegedés is.Gyula-bá írta:Nem kell trafót cserélni, az általam készített Mz-hez való elektronika 140 fokos zárásszöggel dolgozik.K.Imi írta:Nekem is Gyula-bá féle elektromos gyújtás lett a kis ts-re. Ez 6v-os. Ezen is kéne akkor trafót cserélnem? Egyáltalán hol találok 180 fokos hoz trafót?
Nem kell trafót cserélni, az általam készített Mz-hez való elektronika 140 fokos zárásszöggel dolgozik.K.Imi írta:Nekem is Gyula-bá féle elektromos gyújtás lett a kis ts-re. Ez 6v-os. Ezen is kéne akkor trafót cserélnem? Egyáltalán hol találok 180 fokos hoz trafót?
dkari írta:Ha jól értem etz-nél ez "gyári hiba"? lehet a lada samara trafó se az igazi orvoslása a problémának de egyenlőre működik
Kérdésem nekem is, hogy milyen trafót kellene tenni ETZ-be, hogy jó legyen?
K.Imi írta:Hozzám teljesen gyári állapotában került a motor, gyári trafó és jeladós gyújtás
Nem tudom de nehezen tudom elképzelni, hogy a precíz német mérnökök erre nem gondoltak. Az is lehet, hogy valamelyik előző tulaj már cserélte a tekercset és olyat tett fel ami nem az elektronikához való.
Ha a szamaráé bevált akkor használd azt, már bizonyított, jó bele.
Gyula-bá írta:Az oka az, hogy a gyári elektronikus gyújtás 180 fokos zárásszöggel dolgozik míg a megszakító, amihez a trafó tervezve volt, csak kb.140 fokkal.K.Imi írta:...nekem az volt a tünet, hogy 30 fokban (vagy ennél melegebb időben) mikor motoroztam a trafó városban képes volt annyira felmelegedni...
Hozzám teljesen gyári állapotában került a motor, gyári trafó és jeladós gyújtásGyula-bá írta:Az oka az, hogy a gyári elektronikus gyújtás 180 fokos zárásszöggel dolgozik míg a megszakító, amihez a trafó tervezve volt, csak kb.140 fokkal.K.Imi írta:...nekem az volt a tünet, hogy 30 fokban (vagy ennél melegebb időben) mikor motoroztam a trafó városban képes volt annyira felmelegedni...
Az oka az, hogy a gyári elektronikus gyújtás 180 fokos zárásszöggel dolgozik míg a megszakító, amihez a trafó tervezve volt, csak kb.140 fokkal.K.Imi írta:...nekem az volt a tünet, hogy 30 fokban (vagy ennél melegebb időben) mikor motoroztam a trafó városban képes volt annyira felmelegedni...
Az elektronikus gyújtások, mivel nagyobb áramot képesek szolgáltatni (és nem kell aggódni a megszakító beégése miatt), "erõsebb" trafókat is meg tudnak hajtani. Érdemes a trafót is cserélni, egyrészt erõsebb szikrát fogunk kapni, másrészt nem árt az öreg trafót újra cserélni.hell írta:Aha a lényeg a trafó halt meg. Nem is összefüggést kerestem csak kérdeztem, hogy ki kivel.Krepp írta:Én nem keresnék összefüggést abba hogy miért halt meg a trafó(!)
Hiába honda, az is 10-20éves. És az is meghal egyszer. Bár ritkán egy/két darabról hallottam hogy kinyúlt Mzben, de másik 20onX meg jól van köszönik szépen.Olvastam olyat, hogy nem szabad valami nagyobb trafót betenni mert az nem jó az elektronikának. De mivel nem vágom ezt a témát annyira így nem tudom egy trafón mit kell mérni vagy nézni, hogy jó legyen. Szikra erején segített valamit ez a módosítás amúgy mert erre sem derült fény eddig hogy érdemes egyáltalán módosítani valamilyen másfajta trafóval?
Aha a lényeg a trafó halt meg. Nem is összefüggést kerestem csak kérdeztem, hogy ki kivel.Krepp írta:Én nem keresnék összefüggést abba hogy miért halt meg a trafó(!)
Hiába honda, az is 10-20éves. És az is meghal egyszer. Bár ritkán egy/két darabról hallottam hogy kinyúlt Mzben, de másik 20onX meg jól van köszönik szépen.
És utánna mi lett? Melyik volt a gyenge láncszem gyári elektronika vagy a Honda trafó?Krepp írta:Nekem gyári elektronikával ment a Honda trafó 2 évig...
Aha értem. Akkor előrelépés a kérdésemben nem nagyon történt sajnos!KILL3R etz írta:Hát nemtudom... Én megszakítóval használtam. Meg aki így hirtelen eszembe jut, hogy ilyenje van, annak is mexás a motorja...
Kivéve Dénes....
Igen valami ilyesmiről szó vot annó a chat-n. Ott a 750 mondták. Esetleg erről valami tapasztalat? Egyáltalán ez a fajta jó a gyári elektronikushoz? Nem akarom, hogy kinyírja! Hol lehet beszerezni, stb. minden érdekel mert itt a környékben én még nem láttam.KILL3R etz írta:Honda VFR400 trafó.
Tudok de a legegyszerűbb megoldás bontóban vásárolni, a többség működik 6 V-ról is.sunbim írta:Sub-ee vagy Gyulabá lehet tudna segíteni relé ügyben.
gesszti írta:Apropó:
Van-e tapasztalatotok 6V-os teljesítményfüggetlen irányjelzővillogtató relékkel? Valamit kellene szereznem a TS-hez, mert ez a nyavajás össze-vissza villog. Még a gyári eredeti van benne, de szerintem eddig bírta. A töltés masszívan 6,5V és 7 V közt van világítással, de már a 7 V is sok neki. Nem villog, hanem már olyan gyorsan vibrál, mint egy passat féklámpa.
??? Miért életveszélyes? Te megbízol annyira a mögötted jövőben, hogy figyelembe veszi az irányjelződet?sunbim írta: Tapasztalatom nincs. Viszont arra felhívom a figyelmed, ha pl a hátsó izzód kiég, nem fog gyorsabban villogni és nem fogod tudni hogy hátul nincs indexed és az szerintem baj. Életveszélyes .
Tapasztalatom nincs. Viszont arra felhívom a figyelmed, ha pl a hátsó izzód kiég, nem fog gyorsabban villogni és nem fogod tudni hogy hátul nincs indexed és az szerintem baj. Életveszélyes .gesszti írta:Apropó:
Van-e tapasztalatotok 6V-os teljesítményfüggetlen irányjelzővillogtató relékkel? Valamit kellene szereznem a TS-hez, mert ez a nyavajás össze-vissza villog. Még a gyári eredeti van benne, de szerintem eddig bírta. A töltés masszívan 6,5V és 7 V közt van világítással, de már a 7 V is sok neki. Nem villog, hanem már olyan gyorsan vibrál, mint egy passat féklámpa.
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég