
Tuning
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Tuning
Változó szelepvezérlésű kétütemű? 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Tuning
Most jutott eszembe, kellene csinálni egy befecskendezős és változó szelepvezérlésű kétüteműt.gabsic írta:Negyutemunel sem veletlen alakult ki a valtozo szelepvezerles. amugy meg marha sok mulik az atomlok megfelelo kialakitasan es elhelyezesen, ha nem tapasztalt es a 854-ediket csinalja aki gyartja a hengert lehet csak rosszabb lesz mint volt...
Felírom a képzeletbeli listámra, hogy mit csináljak ha egyszer megmilliomosodom.

-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Ez igy van, nagy fordulaton jobb lesz. kis fordulaton meg harmatos, mint a mosott szar. Negyutemunel sem veletlen alakult ki a valtozo szelepvezerles. amugy meg marha sok mulik az atomlok megfelelo kialakitasan es elhelyezesen, ha nem tapasztalt es a 854-ediket csinalja aki gyartja a hengert lehet csak rosszabb lesz mint volt...TZrider250 írta:A felömlők száma a hozzáértők szerint olyasféle hatással jár, mint a négyüteműben a szelepek száma. Egyidejűleg több anyagot tud szívni a hengerbe, azaz gyorsabban töltődik. Hátha nagyobbat is durran?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- TZrider250
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Tuning
Tranzisztoros gyújtással fél literes csökkenés elérhető. További fél litert csökkent a fogyasztás, amikor Bambi felfúrta. A kisebb (hajtó) láckereket is kipróbáltam. Városban és hegymenetben az alacsonyabb sebességi fokozatok miatt sokkal erősebbnek tűnt a motor, de országúton nem volt jobb, mint amikor megvettem (akkor 140 felett ment az órája szerint az M5-ön Pestre befelé jövet). Kipufogó és más trükkök fokozhatnák a teljesítményt, de nehéz a sok módosítást jól összehangolni. Jelenleg inkább 20 fogú kerékkel járok, ezért néha a szériánál kisebb, máskor meg magasabb fokozatba kell kapcsolni. Így az utazóm 90-100 között van (4000-4200 körüli rpm) ahol a fogyasztás alig négy liter. 110-en (5000 allatt valahol) még van tartalék, és 320-340 km-re elég egy tank (kb 5 liter/100), de akkor könnyedén előzök erősebb személykocsikat hegyek között, akik persze a laposban beérnek. Sok múlik a vezetési szokásokon élettartam tekintetében is. Bambi nagygenerálja óta 60.000 km-t mentem hibátlanul (szétrázódó kontaktusokat és karbit leszámítva). Ha még lejjebb akarja valaki vinni a fogyasztást, az vegyen napelemes biciklit.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
- TZrider250
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Tuning
Bambi sok alkatrészt kikönnyített nekem is, amikor szerettem volna könnyített kuplungot, de a főtengelyem nem volt rá alkalmas (
), ezért félbe maradt a dolog. Érezhetően gyorsabban váltok azóta, de csak akkor, ha pont jó a sebesség és a fordulatszám. De nincs kecmec, időben is KELL váltson, aki csökkenti a lendtömeget. Nekem bevált, mert túrához használom (illetve most a 7-es úton bejárós vagyok vele Budapestre, ott még jó). Városban pl. nagyon leköti a figyelmet az alkalmas pillanat elkapása a váltáshoz, de ez a "versenyzőket" nem zavarja asszem. Városba jobb az eredeti nagy lendtömeg, mert ad időt hezitálni kocsisorban lámpáknál. Vérmérséklet (és pénztárca) kérdése szerintem.

Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
- TZrider250
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Tuning
A felömlők száma a hozzáértők szerint olyasféle hatással jár, mint a négyüteműben a szelepek száma. Egyidejűleg több anyagot tud szívni a hengerbe, azaz gyorsabban töltődik. Hátha nagyobbat is durran? 

Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Re: Tuning
kzolika1994 írta:Ha csináltatok a 250-es Etz-hez egy 300-as 6 felömlős hengert az miben különbözne mint egy sima 300-as? Erősebb lesz tőle,vagy nyomatékosabb? A fogyasztás hogyan változna?
Igazából miért jobb a több felömlős henger?
Ez engem is érdekel.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 64
- Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
- MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250
Re: Tuning
Ha csináltatok a 250-es Etz-hez egy 300-as 6 felömlős hengert az miben különbözne mint egy sima 300-as? Erősebb lesz tőle,vagy nyomatékosabb? A fogyasztás hogyan változna?
Igazából miért jobb a több felömlős henger?
Igazából miért jobb a több felömlős henger?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Ez egy korábban Bambi által feltett kép. Az ő műve.Perec írta:Ezen a malomkerék tuningon már máskor is megakadt a szemem, ez tesztelt, üzembiztos? Sokat könnyít a váltásokon a tehetetlen tömeg csökkentése? Én úgy vettem észre a lamellák száma igencsak számít. 3 lamellával, mint a vaj, 4-el egész jó, de ez a mostani 5 lamellás kiépítés még nekem is papósan vált, kezdeni kellene vele valamit.
Az a kerék gyárilag valami extrém nehéz, nem is értem, hogy került az MZ-be majd' egy "kiló".
Már láttam egy jóval tovább csiszolt változatot is, talán Bambi linkelte.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Tuning
Nekem is ilyen a malomkerekem, váltásnál nem igazán érzékelek különösebb változást... A kuplungom is könnyített, egy haloványnit jobb lett a váltás, de lehet csak beképzelem.
Lementem vele közel 1500 km-ert, azóta nem néztem rá, de megy a motor.

- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Tuning
Ezen a malomkerék tuningon már máskor is megakadt a szemem, ez tesztelt, üzembiztos? Sokat könnyít a váltásokon a tehetetlen tömeg csökkentése? Én úgy vettem észre a lamellák száma igencsak számít. 3 lamellával, mint a vaj, 4-el egész jó, de ez a mostani 5 lamellás kiépítés még nekem is papósan vált, kezdeni kellene vele valamit.
Az a kerék gyárilag valami extrém nehéz, nem is értem, hogy került az MZ-be majd' egy "kiló".
Már láttam egy jóval tovább csiszolt változatot is, talán Bambi linkelte.
Az a kerék gyárilag valami extrém nehéz, nem is értem, hogy került az MZ-be majd' egy "kiló".
Már láttam egy jóval tovább csiszolt változatot is, talán Bambi linkelte.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Tuning
kzolika1994 írta:Mit értesz azon hogy könnyített kuplung,mit csináltál vele?
"De pörögni kevésbé szeret..." hogy érted ezt? Nem tud úgy felpörögni mint egy 250-es? Vagy csak a folyamatos magas fordulatszámon való használatot nem szereti?

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Tuning
Nem én csináltam. Bambit keresd ez ügyben. Meg 300-al kapcs. is szerintem.
Amúgy igen, kb azok a tünetek amit mondtál. De a kuplungkönnyítés, és egy nyitottabb cső kiküszöböli ezt. Nekem 2500-6500-ig használható most kb a motor. Egy széria 250-es viszont inkább 3000-6000 között szeret lenni.
Amúgy igen, kb azok a tünetek amit mondtál. De a kuplungkönnyítés, és egy nyitottabb cső kiküszöböli ezt. Nekem 2500-6500-ig használható most kb a motor. Egy széria 250-es viszont inkább 3000-6000 között szeret lenni.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 64
- Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
- MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250
Re: Tuning
Mit értesz azon hogy könnyített kuplung,mit csináltál vele?
"De pörögni kevésbé szeret..." hogy érted ezt? Nem tud úgy felpörögni mint egy 250-es? Vagy csak a folyamatos magas fordulatszámon való használatot nem szereti?
"De pörögni kevésbé szeret..." hogy érted ezt? Nem tud úgy felpörögni mint egy 250-es? Vagy csak a folyamatos magas fordulatszámon való használatot nem szereti?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Tuning
300ccm-el átlagos (túra) használat mellett kisebb fogyasztás. Amit én megcsináltam a motoromon: 300ccm, könnyített kuplung, Bing karbi, Bambi rezó. Így 90-100-110 körüli túratempóban, három dobozzal, 3,5-4l/100 km a fogyim. De van aki ezt gyári motorral is tudja, 2 személlyel....
Amúgy a 300ccm-től alul nyomatékosabb lesz, szerintem túrára jobban használható. De pörögni kevésbé szeret... Vagy legalábbis erősebb nem lesz.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)

Amúgy a 300ccm-től alul nyomatékosabb lesz, szerintem túrára jobban használható. De pörögni kevésbé szeret... Vagy legalábbis erősebb nem lesz.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 64
- Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
- MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250
Re: Tuning
Aki már fúrt 250-es Etz-t 300-ra kb. milyen fogyasztás változást tapasztalt? Mire használjátok a motort? Megérte felfúrni? A fúráson kívül még mit érdemes csinálni?
A válaszokat előre is köszönöm!
A válaszokat előre is köszönöm!
-
- rolleres
- Hozzászólások: 18
- Csatlakozott: 2011.10.08. 12:15
- MZ-d típusa: Mz etz 125
Re: Tuning
A blokkba nem szeretnék belenyúlni mivel az fasza.Vagyis még nem tudom hogy belenyúlok-e.Ha belenyúlok akkor természetesen mindegy!KILL3R etz írta:Fel lehet rakni, ugyanaz a szívócsonk mérete.
Kérdés, hogy 125-höz érdemes-e.
Ha meg felújítod a blokkot akkor úgyis kell hengert fúratni...Akkor meg nem mindegy mekkorára?
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Tuning
Az íves rész térfogata számít,a hang rezgés száma miatt.Az anyag vastagság is számít,a vastagabb lemez,feszesebb,jobban vissza verődik a hang.Simson-ra tíznél több rezót csináltam,és az ilyen elven készültek mindig jól sikerültek.Nehéz megmunkálni a vastagság miatt,és a középső párhuzamos részt kihagytam,a barátaim "szivar"-nak csúfolták,mert jelentősen vékonyabb volt.Hosszabbra hagytam a végét,és kipróbáltam max gázon,és néztem a gyertyát is.Vágtam a végéből egy centit,és újra kipróbáltam,ha jobb lett max gázon a hangja,akkor vágok még egy centit,érezhető a különbség,de állítani kell az üzemanyagon is.A rezó hangtompítóját tőcsavarosra csináltam 8-as köracélból,így a végzárókorongot kellett csak beljebb tenni.Többször vágtam,amíg eltaláltam a megfelelő gyorsulást,és végsebességet,utána fúrtam ki a hangtompító belső csövét 8-as fúróval,négy irányba 5-5 furattal.Ez már elég a hang áteresztéséhez,az üveg,vagy salakgyapothoz,amennyire megtömöd gyapottal,olyan "halk"lesz.Szeretnék én is csinálni kis ETZ-re,de egyenlőre a motor is darabokban van,viszont mindenem megvan hozzá,hogy csak össze kell rakni.Kevés időm van rá.
Re: Tuning
Seclusion írta:Ezen az íves csonkakúpokat szerkesszük meg előre dolgon én is sokat törtem a fejem, bár én programozásban gondolkozok... Az egyeneseket gyerekjáték leprogramozni, de még sehogysem jött össze az ellipszis forma létrehozása. Valami tévedés mindig volt benne :/
Egyébként 1 mm-es lemezből szoktak kiput csinálni, ha 0.8asat meg tudod hegeszteni, természetesen súlycsökkenést fog eredményezni, csak bírd összehegeszteni
De jó, látom már is világos, hogy mire gondolok!
Na ez az, pontosan akarom megcsinálni, és ilyen dologok öntötték el agyam...bár ha nem jól sül el akkor sincs baj, itt az egész tél még előttem. Lehet kisérletezni! köszi
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Tuning
Ezen az íves csonkakúpokat szerkesszük meg előre dolgon én is sokat törtem a fejem, bár én programozásban gondolkozok... Az egyeneseket gyerekjáték leprogramozni, de még sehogysem jött össze az ellipszis forma létrehozása. Valami tévedés mindig volt benne :/
Egyébként 1 mm-es lemezből szoktak kiput csinálni, ha 0.8asat meg tudod hegeszteni, természetesen súlycsökkenést fog eredményezni, csak bírd összehegeszteni
Egyébként 1 mm-es lemezből szoktak kiput csinálni, ha 0.8asat meg tudod hegeszteni, természetesen súlycsökkenést fog eredményezni, csak bírd összehegeszteni

Re: Tuning
Sziasztok!
Én is egy hatalmas kérdéssel fordulnék hozzátok, mint kiráylokhoz a paraszt
!
Korábban én próbáltam puhatolózni stunt-motor építésében, nem tettem le róla, csak még egy kis anyagiakat és tapasztalatokat gyüjtenék!
Jelenkérdésem,( amit mindig is szerttem volna kipróbálni ) rezonátor kipufogó készítéssel kapcsolatos!
Több szög is homlokon csapott már az elinduláskor!(több fajta szerkesztésí és számítási modelltervet átvizsgáltam, némelyet el is kezdtem szerkeszteni papiron!)
Mi a különbség az íves és az egyenes rezonátor között? ( szerkesztési felületben, illetve szerkesztési diagrammokban mind azon adatokat amit találtam egyenesre utalnak! akkor hogy lesz íves? [ lehet hülyeség, de az is beszúrt az agyamba,hogy ezek csonka kúpok valós méretű palástjainak szerkesztése. Valós? az íves is? nem találtam számítási adatokban olyannal ami utalna az 'elipszisezésre' [[csonka kúpot ha ferdén metszem, jelen esetben íves rezonátor készítésében, akkor a felülről való nézete elipszi alakú!]] ]hogy érhetőbb legyen, ezekkel az adataimmal akárhogy is szerkesztek, csak egyenes rezó fog kijönni, HA nem valós szerkesztett ívvonalra, hanem csak tengelyvonalra méricskélem ki, akkor csükcsös lesz a készkúp. Itt meg pont az lenne a cél hogy PONTOSAN elkészített darabról lenne szó! Akkor az íves teljesen nem is az?)
Egy másik kérdés! Mekkora lemezvastagságból készítjük ezeket majd el valóságban!
Középső gondolatom lehet eszement marhaság! Vagy mégsem? Mi a véleményetek? Köszönöm a válaszotokat előre is!
Én is egy hatalmas kérdéssel fordulnék hozzátok, mint kiráylokhoz a paraszt

Korábban én próbáltam puhatolózni stunt-motor építésében, nem tettem le róla, csak még egy kis anyagiakat és tapasztalatokat gyüjtenék!
Jelenkérdésem,( amit mindig is szerttem volna kipróbálni ) rezonátor kipufogó készítéssel kapcsolatos!
Több szög is homlokon csapott már az elinduláskor!(több fajta szerkesztésí és számítási modelltervet átvizsgáltam, némelyet el is kezdtem szerkeszteni papiron!)
Mi a különbség az íves és az egyenes rezonátor között? ( szerkesztési felületben, illetve szerkesztési diagrammokban mind azon adatokat amit találtam egyenesre utalnak! akkor hogy lesz íves? [ lehet hülyeség, de az is beszúrt az agyamba,hogy ezek csonka kúpok valós méretű palástjainak szerkesztése. Valós? az íves is? nem találtam számítási adatokban olyannal ami utalna az 'elipszisezésre' [[csonka kúpot ha ferdén metszem, jelen esetben íves rezonátor készítésében, akkor a felülről való nézete elipszi alakú!]] ]hogy érhetőbb legyen, ezekkel az adataimmal akárhogy is szerkesztek, csak egyenes rezó fog kijönni, HA nem valós szerkesztett ívvonalra, hanem csak tengelyvonalra méricskélem ki, akkor csükcsös lesz a készkúp. Itt meg pont az lenne a cél hogy PONTOSAN elkészített darabról lenne szó! Akkor az íves teljesen nem is az?)
Egy másik kérdés! Mekkora lemezvastagságból készítjük ezeket majd el valóságban!
Középső gondolatom lehet eszement marhaság! Vagy mégsem? Mi a véleményetek? Köszönöm a válaszotokat előre is!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Tuning
Fel lehet rakni, ugyanaz a szívócsonk mérete.
Kérdés, hogy 125-höz érdemes-e.
Ha meg felújítod a blokkot akkor úgyis kell hengert fúratni...Akkor meg nem mindegy mekkorára?
Kérdés, hogy 125-höz érdemes-e.
Ha meg felújítod a blokkot akkor úgyis kell hengert fúratni...Akkor meg nem mindegy mekkorára?

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- rolleres
- Hozzászólások: 18
- Csatlakozott: 2011.10.08. 12:15
- MZ-d típusa: Mz etz 125
Re: Tuning
Nem keserítesz el:D 125-re felpakolható a 24-es karbi?Fogyasztása mennyire lessz sok?Mert nem szeretném lecserélni a blokkot 2évet állt a pincében az akksit az töltögettem néhaés mikor felhoztam 1 szivató 1 rugás pöcc!És nem szeretnék vmi szarba belenyúlni amire még költeni is kell!most télen szeretném felújítani teljesen a gépet!KILL3R etz írta:Az a valóságban max 110... Nem akarlak elkeseríteni...
De ami bevett, utcára ésszerű, és kevésbé költséges az az amit írtam...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Tuning
Az a valóságban max 110... Nem akarlak elkeseríteni...
De ami bevett, utcára ésszerű, és kevésbé költséges az az amit írtam...
De ami bevett, utcára ésszerű, és kevésbé költséges az az amit írtam...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- rolleres
- Hozzászólások: 18
- Csatlakozott: 2011.10.08. 12:15
- MZ-d típusa: Mz etz 125
Re: Tuning
Hát most is jól megy mert az órát leakasztja!Csak érdekelnek dolgok hogyha vmi gebasz lessz!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Tuning
150-es hengert rá, 24-es karbival, pontosan összerakni. Ha kevés, akkor venni kell egy 250-es... Abban több tartalék van. 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- rolleres
- Hozzászólások: 18
- Csatlakozott: 2011.10.08. 12:15
- MZ-d típusa: Mz etz 125
Re: Tuning
Tippeket várok.hátsó lámpa csere etz 125 vmi szépet akarok(Króm)!előre pedig vmi krómos lámpát szeretnék!Egyéb tippek ahhoz hogy jobban menjen legyen benne egy kis erő de ne keljen benzinkutat húzni magam után!
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Tuning
Ja ,ja nagyon jól nyomta a kiscsávóz25z írta:tavaly nyakas party-n az egyik stuntrider srac etz-vel nyomta a bemutatot, es nagyon ugyesen, siman lehet

Re: Tuning
háhá...tényleg! ez valahogy mindig elkerülte a figyelmem!csoka írta:Jól emlékeztem.Fő oldal,bal oldali függőleges menü "cikkek"/"egyéb cikkek"/"stuntriding MZ-vel
Valóban...(több helyen is keresgettem, kérdeztem egy-két személyes ismerőst is) mind a kicsi TZ-t alánlották. Azt alapnak gondoltam, hogy komoly ruházat kell ide, eleve olyan vagyok hogy nem bízom a forgalomban és a vele járó tényezőkkel, és eddig is teljes menetfelszerelésben motoroztam nyáron is(ami nem volt kellemes, de életem egy van, és ezen ne múljon...).
Köszönöm az eddigi mindenki hozzás szólását, remélem hasznosan tudom majd alkalmazni.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Tuning
Szerintem is a kis TZ lenne jó erre a célja, annak csak a kuplungja lesz szivatós a lánchajtás miatt, de ha jól le van áttételezve, talán nem tépi szét olyan könnyen.
A 250es ETZ a hosszú tengely miatt tényleg nem alkalmas annyira erre a célra. Nekem még nem sikerült kerékre kapni
Na nem is vittem túlzásba a próbálkozásokat, ellenben Simsont lazán kiemeltem anno.


- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Tuning
Jól emlékeztem.Fő oldal,bal oldali függőleges menü "cikkek"/"egyéb cikkek"/"stuntriding MZ-vel
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Tuning
ETZ150-el már láttam ilyen bemutatót.Nagyon komoly volt!Ránézésre nem nagyon volt átalakítva.A felesleges dolgok leszerelve,hátul tárcsafék,a majrévas helyén kitámasztó,felhajtható lábtartók elől,cross kormány...Szerintem van közöttünk,aki ilyesmivel foglalkozik.Nem hülyeség a gondolat,de szerezz alap cross felszerelést,kezdetekben sok az esés.Várj néhány napot,nem mindenkinek van ideje-kedve minden nap belépni.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Tuning
Szerintem 150-es ETZ!
Rövid áttétellel sokkal fürgébb lesz mint egy 250-es... Kisebb súly, kisebb hátsó kerék, rövid lengővilla, pörgősebb blokk...
Azt hiszem Angyal Zoli is nyomta kistz-vel...

Azt hiszem Angyal Zoli is nyomta kistz-vel...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Tuning
Az igaz hogy súlyos darab...vakartam is a fejem első gondolatomban is! Viszont itt az egyéb alkatrészeket, amik nem létszükséglet elhanyagolható, no meg nem kellene 17 literes túra tank se...csak épp annyi ami a gyakorláshoz kellene. Ez már mindjárt súlycsökkentést adna. 251re eddig meg eszembe se jutott...rövidebb tengelytáv-> talán mozgékonyabb is!
Hogy a tuning részen maradjak belül, akkor itt nem ártana hajtás módosítás, rezonátor, és esetleges henger átalakítás...vagy egyebek!
Hogy a tuning részen maradjak belül, akkor itt nem ártana hajtás módosítás, rezonátor, és esetleges henger átalakítás...vagy egyebek!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Tuning
tavaly nyakas party-n az egyik stuntrider srac etz-vel nyomta a bemutatot, es nagyon ugyesen, siman lehet
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Tuning
Ha jól tudom, ahhoz fontos lenne egy könnyű és jól mozgatható motor, ami azért az MZ-ről nem feltétlenül mondható el ilyen szélsőséges helyzetekben. Tudom, szoktak crossozni is vele, de 8les fogyasztással, továbbá szerintem az etz250 váz nagyon gyönge, villák kevesek ehhez. Persze ez azért függ attól, hogy milyen szinten akarod csinálni. Meg azért az a 150kg sem kevés... akkor lehet hogy már inkább 251, az rövidebb, vagy Ts... de ez csak nagyon privát vélemény; én nem használnám erre, de persze ettől még lehet, hogy istenkirály és erre van kitalálva, csak én még nem jöttem ráZael86 írta:Üdv mindenkinek!
Egy érdekes kérdést tennék fel! Mivel sosem tudok a seggemen maradni, és mindig újabbnál újabb dlgokat akarok kipróbálni, így elkapott az őrület hogy belekezenék a show motorozásba, stuntolásba.
Itt merülne fel a kérdésem, hogy egyáltalán érdemese-e 2üteművel killódni ilyennel. Jelenleg van egy ETZ250em, melyet nem szivesen építenék át a teljes generálja óta, hanem inkább vennék egy papír nélkülit, amit agyon lehetne buherálni!
Érdemes? vagy nem? Segítségeteket kérem!

Re: Tuning
Üdv mindenkinek!
Egy érdekes kérdést tennék fel! Mivel sosem tudok a seggemen maradni, és mindig újabbnál újabb dlgokat akarok kipróbálni, így elkapott az őrület hogy belekezenék a show motorozásba, stuntolásba.
Itt merülne fel a kérdésem, hogy egyáltalán érdemese-e 2üteművel killódni ilyennel. Jelenleg van egy ETZ250em, melyet nem szivesen építenék át a teljes generálja óta, hanem inkább vennék egy papír nélkülit, amit agyon lehetne buherálni!
Érdemes? vagy nem? Segítségeteket kérem!
Egy érdekes kérdést tennék fel! Mivel sosem tudok a seggemen maradni, és mindig újabbnál újabb dlgokat akarok kipróbálni, így elkapott az őrület hogy belekezenék a show motorozásba, stuntolásba.
Itt merülne fel a kérdésem, hogy egyáltalán érdemese-e 2üteművel killódni ilyennel. Jelenleg van egy ETZ250em, melyet nem szivesen építenék át a teljes generálja óta, hanem inkább vennék egy papír nélkülit, amit agyon lehetne buherálni!
Érdemes? vagy nem? Segítségeteket kérem!
- kobra
- Alapító tag
- Hozzászólások: 955
- Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)
Re: Tuning
A Gs 500 az egyik legkiforrottabb konstrukció, nagyon megbízható a blokkja. Szinte agyonüthetetlen.
Egyébként semmi gond nincs a vízhűtéssel. Butaság úgy tekinteni rá mint eggyel több hibalehetőségre...
Egyébként semmi gond nincs a vízhűtéssel. Butaság úgy tekinteni rá mint eggyel több hibalehetőségre...
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Tuning
"A vízhűtés egy plusz hibaforrás", már nem tudom hogy ki mondta. 

- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Tuning
GS 500-al megint ott van ahol a part szakad, viszont az új 250-es motorok vizesek már. Vaterán annó volt vizes henger-hengerfej kimondottan ronda volt, de nem is volt drága, én membránost vettem ott dugóval, minden van, csak ki kell fogni
Viszont az is lehet, hogy nem véletlen árusítják ki ezeket...

Pötyee írta:egyszerűbb akkor egy vizhűtéses hengert kompletten feltenni, mondjuk egy CR 250 hengerét, ahhoz egy bosch elektromos vizpumpa, és valami 400-as sportmotor hűtőjét.
természetesen ezzel a megoldással már nem igazán túrázgatós motor lenne, meg számolgatva a kiadásokkal, lehet jobban jársz egy GS 500 al
- Pötyee
- Simsonos
- Hozzászólások: 90
- Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Hollandia
- Kapcsolat:
Re: Tuning
egyszerűbb akkor egy vizhűtéses hengert kompletten feltenni, mondjuk egy CR 250 hengerét, ahhoz egy bosch elektromos vizpumpa, és valami 400-as sportmotor hűtőjét.
természetesen ezzel a megoldással már nem igazán túrázgatós motor lenne, meg számolgatva a kiadásokkal, lehet jobban jársz egy GS 500 al
természetesen ezzel a megoldással már nem igazán túrázgatós motor lenne, meg számolgatva a kiadásokkal, lehet jobban jársz egy GS 500 al

- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Beszélgettünk sokat itt régebben termoszifonról, és az sült ki belőle, hogy
- a megcsinálása drága, macerás
- a hengerfej hűtése külön térben történik, még több macera
- Nagy, nehéz a hűtő, a hozzá való bölcsőváz és az átalakítás
- semmivel nem szabályoz precízebben mint a léghűtés, mivel nincs benne termosztát, így nem garantálhatod h pl 80-90 fok között lesz (vagy amennyit akarsz), ugyanúgy megjelenik a +-30-40 fok terheléstől és domborzattól függően
És amit én hozzáteszek:
Ha valahol a víztérben pangó víz marad, az felforr, gőzzé válik a többit nem kell ecsetelni. A vízhűtés plusz (és alattomos) hibalehetőségeket vonz magával, kevés előnyért.
Összesítve: ha műszaki kihívást keresel, egy jó kaland házilag elkészíteni, és utána a tesztelgetéséből és méretezéséből egy cikket is lehet ide írni, ha mindennapi használatra akarod, akkor nem sok értelme van, mivel nem kiforrott rendszer.
- a megcsinálása drága, macerás
- a hengerfej hűtése külön térben történik, még több macera
- Nagy, nehéz a hűtő, a hozzá való bölcsőváz és az átalakítás
- semmivel nem szabályoz precízebben mint a léghűtés, mivel nincs benne termosztát, így nem garantálhatod h pl 80-90 fok között lesz (vagy amennyit akarsz), ugyanúgy megjelenik a +-30-40 fok terheléstől és domborzattól függően
És amit én hozzáteszek:
Ha valahol a víztérben pangó víz marad, az felforr, gőzzé válik a többit nem kell ecsetelni. A vízhűtés plusz (és alattomos) hibalehetőségeket vonz magával, kevés előnyért.
Összesítve: ha műszaki kihívást keresel, egy jó kaland házilag elkészíteni, és utána a tesztelgetéséből és méretezéséből egy cikket is lehet ide írni, ha mindennapi használatra akarod, akkor nem sok értelme van, mivel nem kiforrott rendszer.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Tuning
Én a legegyszerübb verzióra gondoltam a Termoszifonos megoldásra a Hütöt a rendszer legtetejére raknám föl és mivel a meleg viz mindig felfelé kerül a hütöben lehütött viz pedig alulra kerül..szerintem az itt a macera hogy mekkora legyen aza viztér ha tul lenne hütve azt se szeretném... meg hogy valahogy ugy kellene megoldani hogy ne keljen külön hengerfej tömités viszont valahogy a hngerfejbe is be kellen vezetni a vizet végülis ott van a legnagyobb hö...
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Tuning
Lehetséges megcsinálni,amit akarsz.Ehhez tapasztalt aluhegesztő ember kell.Hogy akarod keringetni a vizet?Elektromos szivattyúval?Hogyan lesz rajta termosztát?Minek a hűtőjét akarod használni?...Gondolom az is elektromos.Lesz egy csomó plussz súlyod,és egy nagy fékezőhatás a generátorodon.Ezt nem egyszerű megcsinálni,és a kisebb henger-dugó illesztőhézag(a stabil hűtés miatt) nem okoz olyan hatásfok növekedést,hogy megérje.
Re: Tuning
250-es ETZ-hengerre tud valaki vizteret hegeszteni?
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Tuning
Élettartam? Fogyasztás? Garancia?
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Tuning
Hello!tusi etz 251 írta:Sziasztok. Érdeklődni szeretnék, hogy 251 -es ETZ hengerből kifér e a 300 as furat? (75,50mm) Előre is köszi a válaszokat.
Igen, kiadja, itt sokunknak van 300-asítása. Alul, meg túratempónál nyomatékosabb, itt akár kevesebbet is fogyaszthat. Felül semmi különbség, vagy picit rosszabb. Ha túrázni akarsz, akkor a legideálisabb, ha gyilkolni, akkor nem biztos, hogy ez a legjobb számodra.
A hengerfejet is esztergálni kell hozzá, hogy beférjen a nagyobb dugó. Meg még a belsejéből is kell leszedni, mert túl nagy lesz a sűrítés, és még a 100-assal is csörögni fog..., tudom, mert az előző helyen basztak bele.
Sőt, ezzel a 75.50-el lesz még 1 fúrási lehetőséged 76.00-ra, szorulás miatt nekem is ilyen van, de 76.00-nál, ha jól emlékszem, az átömlőnél már elfogyott volna az anyag.
300-ast csak makulátlan blokkra érdemes rakni. és fúvókából is nagyobb kell, minden motor más, 135-145-ig.
Szerintem érdeklődj Bambinál, ő már sok ilyenen túl van.
Látom, új vagy itt, a lap alján a keresővel több évi hozzászólásokból is kibogarászhatod a lényeget.
Üdv közöttünk!
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2011.06.04. 13:18
- MZ-d típusa: ETZ 251
Re: Tuning
Sziasztok. Érdeklődni szeretnék, hogy 251 -es ETZ hengerből kifér e a 300 as furat? (75,50mm) Előre is köszi a válaszokat.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Tuning
Lehet olcsóbb volt, marhára nem emlékszem... A hubernél is 918 + 1642 = 2560... Hmmm... Végülis pocsék a memóriám, de ennyire? xDDDz25z írta:hol lattal te 4500 ft -ert blokktarto vasat?![]()
![]()
hubernel 1642 Ft link: http://www.hubermotor.hu/alkatreszek.ph ... 3&limit=10
es nem kell kettot venni, mert a regi felhasznalhato a megerositesre
Szerk: Ja és a kettőt azért is mondtam, mert ha valaki sorozatban nyomja, akkor neki duplát kell venni

- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Tuning
hol lattal te 4500 ft -ert blokktarto vasat?
hubernel 1642 Ft link: http://www.hubermotor.hu/alkatreszek.ph ... 3&limit=10
es nem kell kettot venni, mert a regi felhasznalhato a megerositesre


hubernel 1642 Ft link: http://www.hubermotor.hu/alkatreszek.ph ... 3&limit=10
es nem kell kettot venni, mert a regi felhasznalhato a megerositesre
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég