Ezt örömmel hallom! Elkezdtem böngészni ilyen célra készült IC-k adatlapját, és amint lesz időm, csinálok egy tesztpéldányt! Én a világért sem tennék ilyet az enyémre, én nagyon gyári-b*zi vagyok, de szívesen elmókolgatok ilyen dolgokkal. Milyenre lenne pontosan igény? Amit így elsőre kigondoltam, az Trabi átfolyásmérő jeladó + saját készítésű kijelző, ami 10 ledes. Ez lehet olyan, hogy 6v és 12v is jó neki. Ugyanígy megoldható a fordulatszámmérő kérdése is, 10vagy éppen 20 ledes kivitelben.MrDok írta:Hajrá! Tárj elénk valami tervet róla, 6- és 12V-ra is, szerintem érdekelne pár embert itt!
Tuning
Re: Tuning
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Hajrá! Tárj elénk valami tervet róla, 6- és 12V-ra is, szerintem érdekelne pár embert itt!Endre írta:Lehetne kis teljesítményű invertert is, mivel az átfolyásmérős cuccok elenyésző fogyasztással bírnak. A kulcsszó: nem érdemes... Magát a jeladót fel lehet használni, annak csak 5V kell. Ha viszont valakit komolyan érdekel: nem sokkal bonyolultabb barkácsolni egy kijelzőt valami 6V-ról is járatható ic-vel. Ez az egész műszer egy borzasztó egyszerű konstrukció: egy kifejezetten ilyen célra tervezett ic alap felhasználása. Nem lenne nehéz reprodukálni...
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Itt a kulcsszó a megszállottság lehet. Nekem is KELLETT fejidom, ahhoz ledes világítás, rádió, GPS, riasztó, stbstb a TZ-re. Nekem nagyon úgy tűnik hogy neked az átfolyásmérő "KELL". Akkor meg racinális érv nem tántorít el a megvalósítástól. Ez így van jól, szóval hajrá!Endre írta:Lehetne kis teljesítményű invertert is, mivel az átfolyásmérős cuccok elenyésző fogyasztással bírnak. A kulcsszó: nem érdemes... Magát a jeladót fel lehet használni, annak csak 5V kell. Ha viszont valakit komolyan érdekel: nem sokkal bonyolultabb barkácsolni egy kijelzőt valami 6V-ról is járatható ic-vel. Ez az egész műszer egy borzasztó egyszerű konstrukció: egy kifejezetten ilyen célra tervezett ic alap felhasználása. Nem lenne nehéz reprodukálni...
(Nekem most a 20 éves Skodámba KELL tükörfűtést csinálni...)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Tuning
Lehetne kis teljesítményű invertert is, mivel az átfolyásmérős cuccok elenyésző fogyasztással bírnak. A kulcsszó: nem érdemes... Magát a jeladót fel lehet használni, annak csak 5V kell. Ha viszont valakit komolyan érdekel: nem sokkal bonyolultabb barkácsolni egy kijelzőt valami 6V-ról is járatható ic-vel. Ez az egész műszer egy borzasztó egyszerű konstrukció: egy kifejezetten ilyen célra tervezett ic alap felhasználása. Nem lenne nehéz reprodukálni...
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Így van, lévén 6V trabihoz létezett 12V-ra alakító inverter (rádióhoz), ez itt is tudna 12V-t csinálni, de a kisTS amúgy is gyengécske dinamóját figyelembe véve nem biztos hogy érdemes felborítani a motor amúgy is határeseten lévő energiaegyensúlyát...kiszsebi írta: Nekem egy inverter van a kocsimban, az 230V-ot csinál, váltóáramot...
Lehet, csak érdemes-e?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Tuning
Nekem egy inverter van a kocsimban, az 230V-ot csinál, váltóáramot...Endre írta:Sajnos nem fog. A kijelzőben lévő ic-nek kell a 12Volt, ezt még barkácsolással sem lehet megoldani
Lehet, csak érdemes-e?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Tuning
Endre
Köszi,
közbe Trabantos oldalon is kérdeztem és sajnos tényleg igaz hogy csak a 12V-os Trabantokban volt átfolyásmérő, akkor sajnos erről le kell mondanom pedig tök jó lett volna
Köszi,
közbe Trabantos oldalon is kérdeztem és sajnos tényleg igaz hogy csak a 12V-os Trabantokban volt átfolyásmérő, akkor sajnos erről le kell mondanom pedig tök jó lett volna
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Re: Tuning
Sajnos nem fog. A kijelzőben lévő ic-nek kell a 12Volt, ezt még barkácsolással sem lehet megoldaniAndrá$ írta:Hali,
Közbe utána néztem meg olvasgattam ennek az átfolyásmérőnek,még aránylag talán pár ezer Ft-ért leht venni is csak közbe néztem hogy ez a műszer ugye lehet hogy 12V-os most akkor ez sztem sehogy nem fog üzemelni az én 6V-os Ts-emen?
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Tuning
Ennyi péz :S gyönyörű gép lett.Seclusion írta:http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=62789
Csorgassátok ti is a nyálatokat!
http://www.ebay.de/itm/MZ-Rennmaschine- ... 0546439475
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Szett=kislánckerék+hátsólánckerék+láncHujber írta:
Köszi.
A szett alatt mit értesz?
Hátsó lánckerék hanyagolható ha a jelenlegi kifogástalan állapotú.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Tuning
Hali,
Közbe utána néztem meg olvasgattam ennek az átfolyásmérőnek,még aránylag talán pár ezer Ft-ért leht venni is csak közbe néztem hogy ez a műszer ugye lehet hogy 12V-os most akkor ez sztem sehogy nem fog üzemelni az én 6V-os Ts-emen?
Közbe utána néztem meg olvasgattam ennek az átfolyásmérőnek,még aránylag talán pár ezer Ft-ért leht venni is csak közbe néztem hogy ez a műszer ugye lehet hogy 12V-os most akkor ez sztem sehogy nem fog üzemelni az én 6V-os Ts-emen?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Re: Tuning
Köszi.Troster írta:Hú most bölcset mondtam. Ha kipróbálásra rászánsz 2ezret abból megveszed a kislánckereket, egyből nem tépi le a láncot, csak eszi, de azt se érzed azonnal.Ha bejön a 17-es akkor veszel egy szettet.
A racingesek más és más pályára cserélgetik a kis lánckereket.Nem cserélnek pályánként láncot, a minőségi, pl. Did-nek nem adja fel a leckét.
A szett alatt mit értesz?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Tuning
http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=62789
Csorgassátok ti is a nyálatokat!
http://www.ebay.de/itm/MZ-Rennmaschine- ... 0546439475
Csorgassátok ti is a nyálatokat!
http://www.ebay.de/itm/MZ-Rennmaschine- ... 0546439475
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Tuning
Hú most bölcset mondtam. Ha kipróbálásra rászánsz 2ezret abból megveszed a kislánckereket, egyből nem tépi le a láncot, csak eszi, de azt se érzed azonnal.Ha bejön a 17-es akkor veszel egy szettet.
A racingesek más és más pályára cserélgetik a kis lánckereket.Nem cserélnek pályánként láncot, a minőségi, pl. Did-nek nem adja fel a leckét.
A racingesek más és más pályára cserélgetik a kis lánckereket.Nem cserélnek pályánként láncot, a minőségi, pl. Did-nek nem adja fel a leckét.
Re: Tuning
Igen, de most nem sajnálom rá az időt, gatyába rázom tetőtől talpig.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Tuning
Sajnos ez egy ilyen játék, minden mindennel összefügg.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Tuning
1 fog= 5km/h mínusz.
De a 16 szerintem már túl rövid...
Mindenesetre a lánc nem biztos, hogy örülni fog neki. Ha már nagyon régi, elhasznált, akkor lehet ez megadja neki az utolsó löketet a szakadáshoz... Meg az új lánckerék....
De a 16 szerintem már túl rövid...
Mindenesetre a lánc nem biztos, hogy örülni fog neki. Ha már nagyon régi, elhasznált, akkor lehet ez megadja neki az utolsó löketet a szakadáshoz... Meg az új lánckerék....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Tuning
17-el nagyot tud menni!
Re: Tuning
KILL3R etz írta:Akkor kisebb kell...
17 még vállalható városban sztem.
Most 19 van fent?
Igen 19
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Tuning
Akkor kisebb kell...
17 még vállalható városban sztem.
Most 19 van fent?
17 még vállalható városban sztem.
Most 19 van fent?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Tuning
pempelli írta: Hát nem nagyon,így legalább nem tudod szétpörgetni:)
És melyik lehet a legnagyobb fogszám, amit még nem marhaság rárakni? Mert többet tud a gép, mint amennyi kellene, úgysem használom ki, akkor meg inkább gyorsuljon jobban.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Tuning
Hát nem nagyon,így legalább nem tudod szétpörgetni:)Hujber írta:Ha nagyobb lánckerék van elöl, az befolyásolja a blokk élettartamát?
Re: Tuning
Nem kell ettől megijedni! A Trabiban sem villog össze-vissza, pedig ott is ugyanolyan ejtőtartályos megoldású az üzemanyag-ellátás. A tűszelep szerintem is inkább valahová beáll, nem ugrál állandóan. A kalibrálásról: Jól látod, tényleg csak időalapú fogyasztást lehet kijelezni. De nincs is értelme átváltani l/km-re, stb. Úgyis a végfelhasználó tájékoztatása a lényeg Annó én szerettem nagyon a Trabiban, hogy ez alapján elég jól meg lehetett becsülni menet közben, hogy milyen fogyasztást produkálok. Ha belegondolsz, nincs is túl sok értelme a menetközbeni fogyasztás egytizedes pontosságú megjelenítésének.DrV írta:Tűszelepnek nincs átmenete, amikor csak csorog a benzin? Ha nincs akkor egy átlagoló mérőt kéne építeni a trabi jeladójára, ami x idő alatti átfolyt benizn mennyiségét mutatja. Egyébként L/100km ben nem túl könnyű megoldani a mérőórát, hisz ahhoz kalibrálni kell a mérőt. Sztem egyszerűbb L/perc v óra kijelzése esetleg viszonylagosan jelző műszert, pl 10 led, kisgáznál 3 nyélgázon 9 világít.
Magát az órát újonnan kb. 500Ft-ért meg lehet kapni bármelyik tisztességes autós webshopban. A jeladó már ritkább, de abból is akad új. Ha valaki tényleg belevág, esetleg alkatrésze is lesz hozzá, de az elektronikai mókolgatás, forrasztás elriasztja, az nyugodtan keressen meg, tudok ebben segíteni.
Re: Tuning
Ha nagyobb lánckerék van elöl, az befolyásolja a blokk élettartamát?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Tuning
Tűszelepnek nincs átmenete, amikor csak csorog a benzin? Ha nincs akkor egy átlagoló mérőt kéne építeni a trabi jeladójára, ami x idő alatti átfolyt benizn mennyiségét mutatja. Egyébként L/100km ben nem túl könnyű megoldani a mérőórát, hisz ahhoz kalibrálni kell a mérőt. Sztem egyszerűbb L/perc v óra kijelzése esetleg viszonylagosan jelző műszert, pl 10 led, kisgáznál 3 nyélgázon 9 világít.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Tuning
Szerintem ugyanúgy össze-vissza fog mutatni, mint az a nyomásmérő-s benzinszint jelző.
Amikor nyit a tűszelep pirosban lesz, amikor zár akkor meg semmit nem fog mutatni. Esetleg a kettő közti átmenetben. Én ezért nem szenvednék....
Amikor nyit a tűszelep pirosban lesz, amikor zár akkor meg semmit nem fog mutatni. Esetleg a kettő közti átmenetben. Én ezért nem szenvednék....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Tuning
Én ehez az ellenállás cserés dologhoz nem értek . De most már piszkálja a fantáziámat kellene nézni vmi bontóba trabantot és abból megvenni talán nem is lehet olyan drága meg akkor lehetne látni hogy hova van bekötve
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Re: Tuning
De igen! Csak akkor mindenképpen szét kell szedni a kijelző műszert egy kis barkácsolás miatt. Akkor viszont már mindent meg lehet oldani. Ez a méréshatár dolog pl. egy darab ellenállás cseréjével lerendezhető, és máris a teljes skálán szaladgálni fognak a fények, ahogy eszi a motor a benzint. Ha pedig esetleg az ember vérszemet kap, és inkább fordulatszámmérőnek akarja használni, akkor nem egy ellenállást cserél, hanem kell csinálni egy pici panelt, és azt belegyógyítani.Andrá$ írta:Hm, akkor lehet hogy mégse lenne olyan egyszerű
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Tuning
Hm, akkor lehet hogy mégse lenne olyan egyszerű elvileg egy ilyen kis valamilyen kerék van benne amit megforgat a benzin és az küldi a jelet a műszernek, tehát a kijelzőt bárhol el lehetne helyezni,mondjuk ez igaz hogy lehet hogy sose világítana a piros ledek rajta de kilehetne cserélni pár zöldet pirosra . Valahonnan kellene szerezni egy bontottat és közelebről szemügyre venni úgy mégis
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Tuning
86 utáni wartburg átfolyásmérő.Jóval több ledkiosztású, bár bazi nagy az biztos...
Re: Tuning
A jeladónak kell +5V stabil fesz (eredetileg ezt a műszer szolgáltatja), cserébe pedig az átfolyó folyadékárammal arányos frekvenciájú impulzusokat ad. További lehetőség, hogy magát a műszert át lehet alakítani fordulatszámmérővé. Bővebben lásd Hobbielektronika Fórum.DrV írta:Ezen már én is elgondolkoztam.
Sztem csak a jeladót kéne felhasználni, megnézni, hogy hogyan működik és gyártani egy etzhez jobban illő mérőműszert.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Tuning
Ezen már én is elgondolkoztam.
Sztem csak a jeladót kéne felhasználni, megnézni, hogy hogyan működik és gyártani egy etzhez jobban illő mérőműszert.
Sztem csak a jeladót kéne felhasználni, megnézni, hogy hogyan működik és gyártani egy etzhez jobban illő mérőműszert.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
Re: Tuning
A Trabikban lévő átfolyásmérő 12V-os. Már néhány éve áttértek 6V-ról 12-re a Papírtigriseknél, amikor elkezdték beletenni ezt a műszert. Egyébként semmilyen elvi akadálya nincs. Illetve van. Az MZ soha nem fog annyit enni, hogy a piros ledek is világítsanak a skálán. Tehát valahogyan át kellene kalibrálni.Andrá$ írta:Helló,
Lehet hogy hülyén hangzik d elgondolkodtam az ötleten hogy nem-e lehetne MZ-re Trabant átfolyásmérőt felszerelni? mert ugye 6V-os az Mz is meg benzincső ugyanúgy van és még jól is nézne ki
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Tuning
Helló,
Lehet hogy hülyén hangzik d elgondolkodtam az ötleten hogy nem-e lehetne MZ-re Trabant átfolyásmérőt felszerelni? mert ugye 6V-os az Mz is meg benzincső ugyanúgy van és még jól is nézne ki
Lehet hogy hülyén hangzik d elgondolkodtam az ötleten hogy nem-e lehetne MZ-re Trabant átfolyásmérőt felszerelni? mert ugye 6V-os az Mz is meg benzincső ugyanúgy van és még jól is nézne ki
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Gondoltam, már vázlati rajzon sem egyszerű ez a megoldás.bambi írta: Javítunk ilyen robogókat,nem olyan egyszerű lenne az átszerelés:-)
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Tuning
Javítunk ilyen robogókat,nem olyan egyszerű lenne az átszerelés:-)MrDok írta:Robogónál már megoldotta az aprilia (DITECH) a befecskendezést, csak egyszerűen át kell szerelni az MZ-re.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Robogónál már megoldotta az aprilia (DITECH) a befecskendezést, csak egyszerűen át kell szerelni az MZ-re.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Tuning
+1Atilla írta:Jut eszembe, kellene csinálni a "Tuning" mellé egy "Hülye ötletek és megvalósíthatatlan álmok" részt is a fórumra!
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Tuning
Megnéztem, majdnem olyan csak benzines. Közben a diesel kétüteműt nézve eszembe jutott, hogy az áramlás sem olyan meghatározó, mert levegőt nyomunk be. Szóval az alsó holtpont környékén kinyit a szívó szelep és jó sok levegőt bele kell tolni, hogy kiöblítse rendesen a hengert. Túllehet tölteni, mehet kicsi belőle a kipufogóba is, hiszen csak levegő. És mikor már a szelep bezárt, akkor az az injektor rányomja a szükséges benzint.Seclusion írta:A változó szelepvezérlésű kétütemű agyrémhez annyit, hogy nézzetek meg egy 2T dieselt.
Jól hangzik, de a motorvezérlése már így első gondolatra is katasztrofálisan bonyolult lenne.
Jut eszembe, kellene csinálni a "Tuning" mellé egy "Hülye ötletek és megvalósíthatatlan álmok" részt is a fórumra!
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Tuning
A változó szelepvezérlésű kétütemű agyrémhez annyit, hogy nézzetek meg egy 2T dieselt.
Re: Tuning
Tudtam hogy nem úszom meg!nagydivad írta: Feltétlenül kell az új, nagyobb dugattyú.
Most már csak a remény maradt, hogy nincs kivállasodva
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Tuning
Feltétlenül kell az új, nagyobb dugattyú.Én most fogom szétszedni a blokkot, és ha kell fúrni (ne kelljen) akkor utána mindenképp kell nagyobb dugattyú? Csak egy mérettel fogom nagyobbra fúrni, ha gebasz van. Vagy elég az új nagyobb gyűrű?
Re: Tuning
Én most fogom szétszedni a blokkot, és ha kell fúrni (ne kelljen) akkor utána mindenképp kell nagyobb dugattyú? Csak egy mérettel fogom nagyobbra fúrni, ha gebasz van. Vagy elég az új nagyobb gyűrű?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Tuning
Elég kevés marad. Hangosabb az nem lesz, (mitől is lenne?) viszont torzul, így hajlamosabb beállni. Ezt a nagyobb illesztéssel lehet kompenzálni.kzolika1994 írta:A 250-es ETZ-nek mekkora a henger hüvelyének külső átmérője? Ha felfúratnám 300-ra (76mm)akkor mekkora falvastagság maradna?
Mennyivel lenne hangosabb ezáltal? A 300-as hengerhez mekkora főfúvókát ajánlatok?
Ami nekem a látottak közül egyik 300-as fúrásban sem tetszett az a hengerfej.
A hüvely kiálló pereme ugyanis eltűnik, a dugó fejrésze a gyűrűk felett ezért belenyúlik a hengerfejbe. Erre már több módszert láttam, de egyik sem jó. Vagy felemelik a hengert és a réseknél utána marnak (már ahol tudnak), vagy simán kimunkálják a hengerfejet, hogy elférjen. Akkor meg keletkezik ott egy törés az áramlásban. Lesz egy holt rész, ami detonációra hajlamos.
Szóval szerintem a rendes megoldás egy új hüvely készítése.
A tetején a hengerből kiálló kis perem meghagyásával. És ehhez a nagyobb átmérőjű peremhez hozzáigazítani a hengerfejet meg a tömítést.
(Vagy tetszés szerint teljesen átalakítani a henger-hengerfej találkozását, lényeg, hogy ne keletkezzenek ilyen törések)
Sokan fúrnak 300-ra és gondolom a költségtakarékosság az oka, de ilyet még nem láttam.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Tuning
Nem erre gondoltam, rendes szelepvezérlésre. Felömlők nem kellenek, alul a forgattyúsházban olaj kanalas szórással, a dugóra +1 olajlehúzó gyűrű. A szívószelepen át, pedig az alsó holtponton nyomással benyomni az anyagot. Csak úgy kell kitalálni az áramlást, hogy ne nyomja ki rögtön a szintén nyitott kipufogószelepen. A szívó és a kipufogó szelep is lehetne változó vezérlésű. Ez egy ilyen egyszerű kis ultralight tuning lenne.gabsic írta:Ja. szívó oldalon a membrán, kipufogó oldalon a power szelep tenné változóvá a vezérlést, de az átömlők még minidg ott vannak. Sok (4-6 dbról beszélünk) és nagy keresztmetszetű átömlő kell hogy igazán pörgős gép legyen. ez viszont kis fordulaton káros (mondjuk nem olyan mértékben, mint a szívó vagy kipuff esetén ). De szerintem gyakorlatban valamennyit javíthatna egy légáram függvényéban változó átömlő kerezstmetszet - pl egy membránhoz hasonló acéllemezzel, hasonlóan ahogy ez pl egyes orosz karburátorok torokátmérőjénél is volt egykor...)
De ekkor mindig csak a kipufogás, és az átömlés sebességével és időtartalmával játszottunk, időzítése ugyanaz maradt...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Atilla 2011.10.19. 19:20-kor.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 64
- Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
- MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250
Re: Tuning
A 250-es ETZ-nek mekkora a henger hüvelyének külső átmérője? Ha felfúratnám 300-ra (76mm)akkor mekkora falvastagság maradna?
Mennyivel lenne hangosabb ezáltal? A 300-as hengerhez mekkora főfúvókát ajánlatok?
Mennyivel lenne hangosabb ezáltal? A 300-as hengerhez mekkora főfúvókát ajánlatok?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Ja. szívó oldalon a membrán, kipufogó oldalon a power szelep tenné változóvá a vezérlést, de az átömlők még minidg ott vannak. Sok (4-6 dbról beszélünk) és nagy keresztmetszetű átömlő kell hogy igazán pörgős gép legyen. ez viszont kis fordulaton káros (mondjuk nem olyan mértékben, mint a szívó vagy kipuff esetén ). De szerintem gyakorlatban valamennyit javíthatna egy légáram függvényéban változó átömlő kerezstmetszet - pl egy membránhoz hasonló acéllemezzel, hasonlóan ahogy ez pl egyes orosz karburátorok torokátmérőjénél is volt egykor...)Pötyee írta:Igen, power szelep. Az alsó fordulatszám tartományban teszi nyomatékosabbá a motort, magas fordulaton kinyit, és elszabadulnak a lovak.
De ekkor mindig csak a kipufogás, és az átömlés sebességével és időtartalmával játszottunk, időzítése ugyanaz maradt...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Pötyee
- Simsonos
- Hozzászólások: 90
- Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Hollandia
- Kapcsolat:
Re: Tuning
Igen, power szelep. Az alsó fordulatszám tartományban teszi nyomatékosabbá a motort, magas fordulaton kinyit, és elszabadulnak a lovak.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 0 vendég