Ja. szívó oldalon a membrán, kipufogó oldalon a power szelep tenné változóvá a vezérlést, de az átömlők még minidg ott vannak. Sok (4-6 dbról beszélünk) és nagy keresztmetszetű átömlő kell hogy igazán pörgős gép legyen. ez viszont kis fordulaton káros (mondjuk nem olyan mértékben, mint a szívó vagy kipuff esetén ). De szerintem gyakorlatban valamennyit javíthatna egy légáram függvényéban változó átömlő kerezstmetszet - pl egy membránhoz hasonló acéllemezzel, hasonlóan ahogy ez pl egyes orosz karburátorok torokátmérőjénél is volt egykor...)Pötyee írta:Igen, power szelep. Az alsó fordulatszám tartományban teszi nyomatékosabbá a motort, magas fordulaton kinyit, és elszabadulnak a lovak.
De ekkor mindig csak a kipufogás, és az átömlés sebességével és időtartalmával játszottunk, időzítése ugyanaz maradt...








