Üzemanyagellátás
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Hali! Valaki próbált már TS 150 es MZ- re 24N1-1(gyári) karburátoron kívül mást feltenni ha igen milyet és mi volt az eredmény érdemes próbálkozni vele? Valami más motoré vagy autóé nem jó rá? Persze közdarabbal. A cél nem a teljesítmény és a sebesség növelése hanem elsősorban. A fogyasztás csökkentés és a motor élettartama magyarul jobb minőségű keverék előállítás a fontos. Megéri beszerezni valami más karburátort? (Szeretném ha sokáig több 10- vagy akár 100 ezer km ig is kibírná fúrás és hengerlevétel nélkül a blokk. Mivel sikerült egy gyári 150 es használatlan új dugót szerezni. És egy gondos szakkönyv szerinti bejáratást követően szeretném ha egy hosszú élettartamú stabil blokk hajtaná a szerzeményemet:)
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Üzemanyagellátás
Minden képpen teletank,így kiszorítod a páráthordozó levegőt.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Nemtudom én 2t olajjal jobban szeretem keverni a benzint dehát kinek mi tetszik:D De sztm pont fordítva kéne tele töltöd olajjal a tankot hidd el nekem nem fog berozsdállniDaczy írta:Szerintetek mi a célszerűbb? Töltsem fel a tankot télire tiszta 95-össel, vagy keverjem be Repsol szintetikus motorolajjal? Nem válik ki belőle az olaj tavaszra? Töltsem egyáltalán tele a tankot?
Előre is köszi



- Daczy
- biciklis
- Hozzászólások: 26
- Csatlakozott: 2011.10.08. 12:04
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Szerintetek mi a célszerűbb? Töltsem fel a tankot télire tiszta 95-össel, vagy keverjem be Repsol szintetikus motorolajjal? Nem válik ki belőle az olaj tavaszra? Töltsem egyáltalán tele a tankot?
Előre is köszi
Előre is köszi

Original MZ ETZ 125 De Luxe Since 1986
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Üzemanyagellátás
Én is pont a kispolszki légszűrőt akartam javasolni! Kicsi,hengeres,az egyik vége zárt,a cső meg könnyen megoldható. Mondjuk én flexibilis gumicsövet javasolnék,amit autóknál hűtővízcsőnek használnak,több átmérőben,és hosszban kapható. Drágább,de talán tartósabb megoldás lehet. 

POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
bomber93 írta:ÜDv valaki próbálkozott már MZ Ts 125/150 en légszűrő variálással? Mert nekem átalakítások miatt nem fér el se a gyári doboz de még a légszűrő se így két lehetőség van vagy kapok itt valami tippet h valami más motorét rászerkeszteni ami elfér a főváz és a karbi között vagy gégecsővel a főváz mögött lévő (lehetőleg ajánlotok valami légszűrő) vel kötöm össze a karbit.

A karbira bilincsel közvetlenül ráfogatsz egy alu-papír gégecsövet (autósbolt trabi, vagy fiat alkatrész, a méret a lényeg), a kívánt helyre felszerelsz egy kispolszki légszűrőt a kettőt egy szilárdabb (lemez vagy pvc) csővel összekötöd. Miután megvan a végleges alak a gégecsőnek, körbetekered szépen alaposan szigszalaggal, mert anélkül a rezgéstől hamar szétmegy.
Várható változás: 3/4 gáz felett megáll a motor, mert sok a levegő, kevés az anyag. ezt fúvókacserével javítod (120).
Néha cserélni kell a gégecsövet, mert elázik, szétrázódik, stb.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
bomber93
Akkor marad a barkácsolás,csinálni kell lemezből(vagy nagyobb zártszelvényből)egy légkamrát"(skatulyát dobozt..)a gyári is így van megcsinálva amibe bele kötöd a karbit majd az egyik végét kifúrod kb akkorára mind egy gyári légszűrő belseje középre behegesztesz egy tőcsavart(pl simson henger csavar...)és egy nagy alátéttel ráfogatod a levegőszűrőt.Majdnem olyan hatású lesz mind a gyári,arra figyelj,hogy a gyári kb 3-4dl űrtartalmú ami azért kell neki és persze nem árt ha jó tömít és elég erős is.Szerintem nem bonyolult csak el kell képzelni nézegesd a gyárit és hasonlót kell csinálni persze fedőlemez és szerszámos nélkül akár keresztbe is lehet.Próbálkozhatsz akár trabi légszűrövél is de szerintem az már nagyon nagy és a gyári se drága és mégis csak az az igazi hozzá.
Akkor marad a barkácsolás,csinálni kell lemezből(vagy nagyobb zártszelvényből)egy légkamrát"(skatulyát dobozt..)a gyári is így van megcsinálva amibe bele kötöd a karbit majd az egyik végét kifúrod kb akkorára mind egy gyári légszűrő belseje középre behegesztesz egy tőcsavart(pl simson henger csavar...)és egy nagy alátéttel ráfogatod a levegőszűrőt.Majdnem olyan hatású lesz mind a gyári,arra figyelj,hogy a gyári kb 3-4dl űrtartalmú ami azért kell neki és persze nem árt ha jó tömít és elég erős is.Szerintem nem bonyolult csak el kell képzelni nézegesd a gyárit és hasonlót kell csinálni persze fedőlemez és szerszámos nélkül akár keresztbe is lehet.Próbálkozhatsz akár trabi légszűrövél is de szerintem az már nagyon nagy és a gyári se drága és mégis csak az az igazi hozzá.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Nem sportlégszűrőre gondoltam, hanem valahogy megoldani, azt hogy legyen egy jó légszűrő ami a gyárival kb azonos mennyiségű szűrt levegőt enged át és vagy a váz és a karbi között vagy a váz mögé (két nem gyári doboz de közöttük 25 cm hely) közé elvezetve valamivel. Valami autóé vagy más motoré nem jó rá? esetleg valami autó papírlégszűrőjéből készített valami festékes dobozba vagy bármi (ha két doboz közé befér és el tudom vezetni szépen a karbihoz akk leszarom h néz kikupi írta: Nehezet kívánsz szegény gépedtől,régebben próbálkoztam én is ilyesmivel de tapasztalataim azt mutatják legjobb a gyári.Az utólagos sport" szűrök túl sok levegőt adnak neki a gégecsöves megoldás meg megfolytja.nem egyszerű tudom. Én pl a gyári dobozok megvágásával oldottam meg így talán ki is néz valahogy(felszerelve) és a motorba sem avatkozok bele nagyon.Esetleg egy levegő dobozt kell szerkeszteni amire felszereled a gyári légszűrőt és amibe a karbi" összekötő gumi cső is menne, elvileg ha jól méretezed az is olyan mind a gyári.

- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Nehezet kívánsz szegény gépedtől,régebben próbálkoztam én is ilyesmivel de tapasztalataim azt mutatják legjobb a gyári.Az utólagos sport" szűrök túl sok levegőt adnak neki a gégecsöves megoldás meg megfolytja.nem egyszerű tudom. Én pl a gyári dobozok megvágásával oldottam meg így talán ki is néz valahogy(felszerelve) és a motorba sem avatkozok bele nagyon.Esetleg egy levegő dobozt kell szerkeszteni amire felszereled a gyári légszűrőt és amibe a karbi" összekötő gumi cső is menne, elvileg ha jól méretezed az is olyan mind a gyári.bomber93 írta:ÜDv valaki próbálkozott már MZ Ts 125/150 en légszűrő variálással? Mert nekem átalakítások miatt nem fér el se a gyári doboz de még a légszűrő se így két lehetőség van vagy kapok itt valami tippet h valami más motorét rászerkeszteni ami elfér a főváz és a karbi között vagy gégecsővel a főváz mögött lévő (lehetőleg ajánlotok valami légszűrő)vel kötöm össze a karbit.


MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
ÜDv valaki próbálkozott már MZ Ts 125/150 en légszűrő variálással? Mert nekem átalakítások miatt nem fér el se a gyári doboz de még a légszűrő se így két lehetőség van vagy kapok itt valami tippet h valami más motorét rászerkeszteni ami elfér a főváz és a karbi között vagy gégecsővel a főváz mögött lévő (lehetőleg ajánlotok valami légszűrő) vel kötöm össze a karbit.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ezt csak egy példának szántam, hogy az egyszerű és nagyszerű ötleteknek, takarékos dolgoknak, stb., csendes vége lesz, ha képbe kerülnek a gazdasági hatalommal bíró ellenérdekelt cégek, emberek.TZrider250 írta: Te, azt a befecskendezős gyertyát a gyorsan áramló benzin nem hűtené le nagyon? Már nem mintha értenék is hozzá, de a karbi az tud deresedni emiatt...
Lásd az általad linkelt példát. Milyen motorba építették be? Ja, hogy megvette a GM!? Aztán eltűnt......
Szerintem a klubtagok jónéhány hasonló példát tudnának összeszedi az élet számtalan területéről.
Én mint kevés ráfordítható idővel rendelkező emberke csak néhány Magyar feltaláló,és Tesla esetét tudom említeni......
Itt egy korábban ide linkelt csatorna, néhány példával:
http://www.youtube.com/user/igazmondoTV#p/p" onclick="window.open(this.href);return false;
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- TZrider250
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Te, azt a befecskendezős gyertyát a gyorsan áramló benzin nem hűtené le nagyon? Már nem mintha értenék is hozzá, de a karbi az tud deresedni emiatt...MrDok írta:a gyertya helyére utólag betekerhető gyújtógyertya-befecskendező kombó
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
- TZrider250
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Itt van egy hipermodern ausztrál kétütemű konstrukció (Google fordítóval olvasható, ha nem tud valaki angolul):
http://www.powerhousemuseum.com/austral ... e_id=10041
GM felvásárolta, azóta csönd van. De már nem is volna jövője, villanyra kell átállni a fosszilis energiaforrások kimerülése miatt. Csak nem egyszerű a városi villanyhálózatot akkora teljesítményre felvinni, ami a családok villanyjárműveit tölteni tudná. Kormányok sem szedhetnének jövedéki adót, mágnások elmaradt bevételéről nem is szólva. Majd másfajta feszkóval (freki meg minden) lehet csak tankolni, és a régi földgázos praktikákhoz hasonlóan otthonról kell majd átalakítókkal "lopni" a jövedéki adótól mentes delejt...

http://www.powerhousemuseum.com/austral ... e_id=10041
GM felvásárolta, azóta csönd van. De már nem is volna jövője, villanyra kell átállni a fosszilis energiaforrások kimerülése miatt. Csak nem egyszerű a városi villanyhálózatot akkora teljesítményre felvinni, ami a családok villanyjárműveit tölteni tudná. Kormányok sem szedhetnének jövedéki adót, mágnások elmaradt bevételéről nem is szólva. Majd másfajta feszkóval (freki meg minden) lehet csak tankolni, és a régi földgázos praktikákhoz hasonlóan otthonról kell majd átalakítókkal "lopni" a jövedéki adótól mentes delejt...

Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Üzemanyagellátás
Az aprilia csinált befecskendezős 2 üteműt. Aprilia ditech http://www.speed-sports.com/motorscoote ... itech.html" onclick="window.open(this.href);return false; Bill Gates is adoot egy csoportnak sok pénzt kétütemű fejlesztésére: olyanon dolgoznak, amihez nem kell olaj, csak benzin. A henger falának az anyaga lesz elég különleges ha jól tudom.
Én szívesen látnék valami 600 körüli 2ütemű befecskendezős túramotort.
Én szívesen látnék valami 600 körüli 2ütemű befecskendezős túramotort.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Na ja, csak valakiknek ez nem érdeke.... egyen az a motor minél többet, nem baj, többet fizet a benzinért. Az ilyen fejlesztéseket meg elfelejtik csendben, mint ahogy sok mást is ami nem elég jövedelmező a háttérből irányító erőknek.TZrider250 írta:TISZTÁBB A KÉTÜTEMŰ...?
Dr. Gordon Blair angol professzor véleménye szerint, a japán márkák „négyüteműsítésének" egyetlen kézzelfogható oka, hogy most a kipufogógázok tisztaságának kérdése mindenütt előtérbe került, tehát a gyárak sem hagyhatják figyelmen kívül. Dr. Blair. aki egyébként a belfasti Queens Egyetem mechanikai és iparmérnöki szakán professzor, csak a következő négy-öt évre jósol tisztasági előnyöket a négyüteműeknek, amelyek a kétüteműeknél jóval kisebb mértékben „lélegeznek ki" elégetlen szénhidrogéneket. Mint ismeretes, a kétüteműek az öblítési ütemben (kipufogás) a beszívott friss keveréknek csaknem 30 százalékát a kipufogón keresztül elégetlenül pumpálják a levegőbe. A professzor szerint azonban a benzinbefecskendezés a kétüteműn sokat segíthetne, sőt ily módon tisztábbá tehető, mint riválisa. Az elmélet szerint a keverék csak akkor lenne befecskendezve a hengerbe, amikor a dugattyú már lezárta a kipufogó-csatornát, és így csak tiszta levegő surranhatna ki azon. A francia Motobécane e téren már figyelemre méltó eredményeket ért el. A gyár jelentése szerint az elégetlen szénhidrogének a befecskendezéssel 90 százalékkal csökkentek, és a motor fogyasztása 40 százalékkal (?!) lett kevesebb. A szennyezők másik csoportja a nitrogénoxid — a kétüteműeknél — az alacsonyabb robbanási hőmérséklet miatt sokkal kevesebb, mint négyütemű vetélytársánál. Ezért könnyen megeshet, hogy az új megoldás a “tisztátalan" kétüteműeket a legszigorúbb előírások legtisztább motorjaivá teszi.
(autó-motor 1977/1 szám 54. oldal)
Képzeld csak el: a gyertya helyére utólag betekerhető gyújtógyertya-befecskendező kombót, amit fillérekért beszerelhető, csökkenti a fogyasztást, megszünteti a károsanyag kibocsájtást..... micsoda gazdasági hatása lenne!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- TZrider250
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
TISZTÁBB A KÉTÜTEMŰ...?
Dr. Gordon Blair angol professzor véleménye szerint, a japán márkák „négyüteműsítésének" egyetlen kézzelfogható oka, hogy most a kipufogógázok tisztaságának kérdése mindenütt előtérbe került, tehát a gyárak sem hagyhatják figyelmen kívül. Dr. Blair. aki egyébként a belfasti Queens Egyetem mechanikai és iparmérnöki szakán professzor, csak a következő négy-öt évre jósol tisztasági előnyöket a négyüteműeknek, amelyek a kétüteműeknél jóval kisebb mértékben „lélegeznek ki" elégetlen szénhidrogéneket. Mint ismeretes, a kétüteműek az öblítési ütemben (kipufogás) a beszívott friss keveréknek csaknem 30 százalékát a kipufogón keresztül elégetlenül pumpálják a levegőbe. A professzor szerint azonban a benzinbefecskendezés a kétüteműn sokat segíthetne, sőt ily módon tisztábbá tehető, mint riválisa. Az elmélet szerint a keverék csak akkor lenne befecskendezve a hengerbe, amikor a dugattyú már lezárta a kipufogó-csatornát, és így csak tiszta levegő surranhatna ki azon. A francia Motobécane e téren már figyelemre méltó eredményeket ért el. A gyár jelentése szerint az elégetlen szénhidrogének a befecskendezéssel 90 százalékkal csökkentek, és a motor fogyasztása 40 százalékkal (?!) lett kevesebb. A szennyezők másik csoportja a nitrogénoxid — a kétüteműeknél — az alacsonyabb robbanási hőmérséklet miatt sokkal kevesebb, mint négyütemű vetélytársánál. Ezért könnyen megeshet, hogy az új megoldás a “tisztátalan" kétüteműeket a legszigorúbb előírások legtisztább motorjaivá teszi.
(autó-motor 1977/1 szám 54. oldal)

Dr. Gordon Blair angol professzor véleménye szerint, a japán márkák „négyüteműsítésének" egyetlen kézzelfogható oka, hogy most a kipufogógázok tisztaságának kérdése mindenütt előtérbe került, tehát a gyárak sem hagyhatják figyelmen kívül. Dr. Blair. aki egyébként a belfasti Queens Egyetem mechanikai és iparmérnöki szakán professzor, csak a következő négy-öt évre jósol tisztasági előnyöket a négyüteműeknek, amelyek a kétüteműeknél jóval kisebb mértékben „lélegeznek ki" elégetlen szénhidrogéneket. Mint ismeretes, a kétüteműek az öblítési ütemben (kipufogás) a beszívott friss keveréknek csaknem 30 százalékát a kipufogón keresztül elégetlenül pumpálják a levegőbe. A professzor szerint azonban a benzinbefecskendezés a kétüteműn sokat segíthetne, sőt ily módon tisztábbá tehető, mint riválisa. Az elmélet szerint a keverék csak akkor lenne befecskendezve a hengerbe, amikor a dugattyú már lezárta a kipufogó-csatornát, és így csak tiszta levegő surranhatna ki azon. A francia Motobécane e téren már figyelemre méltó eredményeket ért el. A gyár jelentése szerint az elégetlen szénhidrogének a befecskendezéssel 90 százalékkal csökkentek, és a motor fogyasztása 40 százalékkal (?!) lett kevesebb. A szennyezők másik csoportja a nitrogénoxid — a kétüteműeknél — az alacsonyabb robbanási hőmérséklet miatt sokkal kevesebb, mint négyütemű vetélytársánál. Ezért könnyen megeshet, hogy az új megoldás a “tisztátalan" kétüteműeket a legszigorúbb előírások legtisztább motorjaivá teszi.
(autó-motor 1977/1 szám 54. oldal)

Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Üzemanyagellátás
Jó hozzá!redocstomi írta:üdv!
Olyan kérdésem van hogy 251-es Etz csatos karbija jó-e 250-es Etz gyári karbija helyére átalakítás nélkül? Gondolok itt más szívócsonkra vagy más fúvókákra a karbiban.
Kösz.

POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- redocstomi
- biciklis
- Hozzászólások: 42
- Csatlakozott: 2008.06.12. 13:46
- Tartózkodási hely: Körmend
Re: Üzemanyagellátás
üdv!
Olyan kérdésem van hogy 251-es Etz csatos karbija jó-e 250-es Etz gyári karbija helyére átalakítás nélkül? Gondolok itt más szívócsonkra vagy más fúvókákra a karbiban.
Kösz.
Olyan kérdésem van hogy 251-es Etz csatos karbija jó-e 250-es Etz gyári karbija helyére átalakítás nélkül? Gondolok itt más szívócsonkra vagy más fúvókákra a karbiban.
Kösz.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Én jártam fele etanol fele benzinnel tavaly és nemhogy berozsdált épp az h kitakarította a tankomat bár tény h az első 100 km en annyi dzsuvát összegyűjtött a karbiba h hihetetlen pedig van bengaszűrőm de kb 30 km után ki kellet takarítani finom rozsdapor volt a karbi aljába. viszont az lehet ha etanol után párát kap a tank belülről akkor hamar berozsdásodik. Nem Tudom nekem a Csepel tank jól szigetel ilyen téren oda pára nem megy.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Nemrég felfedeztem az egyki környékbeli kút számláján egy sort: 10% etenolt tartalmaz a benzin.....kupi írta: Vagy csak reumás a könyöke....Egyébként szerintem a mai benzinek is hibásak a rozsdás tankok miatt,valamiért pár éve hajlamosabbak a rozsdára kortól típustól függetlenül.Nem régen láttam egy dongó szerű masinát aminek a tankja egy év állás után(garázsba majdnem félig benzinnel) fúl rozsda volt pedig csak alig 4 éves masina.
Szerintem nem mindenhol írják rá a számlára. Amúgy a motor (és autó) szaga is teljesen más ettől az anyagtól.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Vagy csak reumás a könyöke....Egyébként szerintem a mai benzinek is hibásak a rozsdás tankok miatt,valamiért pár éve hajlamosabbak a rozsdára kortól típustól függetlenül.Nem régen láttam egy dongó szerű masinát aminek a tankja egy év állás után(garázsba majdnem félig benzinnel) fúl rozsda volt pedig csak alig 4 éves masina.Troster írta:Azt hiszem erre mondják, hogy a magyar ember találékony!
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Azt hiszem erre mondják, hogy a magyar ember találékony! 

- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Igazad van tuti módszer ez én is így szoktam csinálni és csak annyival egészíteném ki,hogy a beton keverőbe erősíted a tankot akkor rázogatni se kell olyan sokat.Persze mértékkel.Fő a lustaság!Troster írta:Én a tankot ha rozsdás, akkor megoldom parasztba rozsdamaróval, aztán kaviccsal, majd ismét rozsdamaró, majd forró víz mosás rengetegszer, majd teljes kiszáradás.Nekem ez bejött,de ezer más módon is lehet csinálni, ezt hangsúlyozom paraszt módszer.
Vannak erre kialakított vegyszerek, mely védőréteget is felvisznek a tank belső részén, hát az a tuti.Én úgy gondolom, ha eddig tudtál járni a motorral, akkor annyira nem dzsuvás, nem kell rá vagyonokat költeni drága vegyszerekre.
Én legutóbb egy olyan tankot mostam ki, amelyik 1991-ben lett félig tankolva, és a kertben állt.Sajnos a benzincsap már kikövesedett, de a tank kitartó munkával tiszta lett.Sokat jelent ha a tankba apró csavarokat, vagy sódert teszel, és rázogatni amíg az embernek türelme van.Egy hátránya van, hogy ha vakrozsda a tank, ezáltal ki is lyukadhat.
Benzincsapot egyszerüen féktisztítóval fújom át és kész.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Én a tankot ha rozsdás, akkor megoldom parasztba rozsdamaróval, aztán kaviccsal, majd ismét rozsdamaró, majd forró víz mosás rengetegszer, majd teljes kiszáradás.Nekem ez bejött,de ezer más módon is lehet csinálni, ezt hangsúlyozom paraszt módszer.
Vannak erre kialakított vegyszerek, mely védőréteget is felvisznek a tank belső részén, hát az a tuti.Én úgy gondolom, ha eddig tudtál járni a motorral, akkor annyira nem dzsuvás, nem kell rá vagyonokat költeni drága vegyszerekre.
Én legutóbb egy olyan tankot mostam ki, amelyik 1991-ben lett félig tankolva, és a kertben állt.Sajnos a benzincsap már kikövesedett, de a tank kitartó munkával tiszta lett.Sokat jelent ha a tankba apró csavarokat, vagy sódert teszel, és rázogatni amíg az embernek türelme van.Egy hátránya van, hogy ha vakrozsda a tank, ezáltal ki is lyukadhat.
Benzincsapot egyszerüen féktisztítóval fújom át és kész.
Vannak erre kialakított vegyszerek, mely védőréteget is felvisznek a tank belső részén, hát az a tuti.Én úgy gondolom, ha eddig tudtál járni a motorral, akkor annyira nem dzsuvás, nem kell rá vagyonokat költeni drága vegyszerekre.
Én legutóbb egy olyan tankot mostam ki, amelyik 1991-ben lett félig tankolva, és a kertben állt.Sajnos a benzincsap már kikövesedett, de a tank kitartó munkával tiszta lett.Sokat jelent ha a tankba apró csavarokat, vagy sódert teszel, és rázogatni amíg az embernek türelme van.Egy hátránya van, hogy ha vakrozsda a tank, ezáltal ki is lyukadhat.
Benzincsapot egyszerüen féktisztítóval fújom át és kész.
- Daczy
- biciklis
- Hozzászólások: 26
- Csatlakozott: 2011.10.08. 12:04
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Igen, gyári csap teljes mértékben. Rendben, szét fogom akkor szedni teljesen. Esetleg tudnál javasolni valami anyagot, amivel megfelelően ki lehet mosni a tankot, illetve a csapot? Milyen eljárással érdemes kimosni(a tankot)?
Original MZ ETZ 125 De Luxe Since 1986
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Ha levetted a csapot akkor szedj szét rajta mindent.Már ha gyári, vagy gyári alapú csapról van szó.Elején két csavar,ülepítőpohár,hátulján a csőkivezető,ezeket mind le tudod szedni.Én ezután kimosom, majd kompresszorral átfújom az egészet.
- Daczy
- biciklis
- Hozzászólások: 26
- Csatlakozott: 2011.10.08. 12:04
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
A benzincsap tartalék állása el van dugulva, ezért levettem a komplett tankot(mivel tervezem az átmosását is fehérbenzinnel). Kivettem a szűrőt, ami elég rozsdás, szürkés volt. Hogy folytassam a tisztítását a szűrőnek, hogy a tartalék állást ki tudjam pucolni? Melyik részét vegyem le, és hogyan?
Original MZ ETZ 125 De Luxe Since 1986
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Etanol topicDaczy írta:Sziasztok!
Etanol üzemről van valakinek tapasztalata? Használta/ja valaki a masináját etanollal? Egy kis utánajárás után arra jutottam, hogy az etanol égése jobban passzol az MZ hengerfej kialakításához, mert hasonlít a 80-as évekbeli lónyál benzinekhez. Tudom, kell hozzá olyan olaj, ami keveredik az etanollal, de tudtommal forgalmaznak ilyet. Tömítés tudtommal nagyon nincs. amit meg tudna enni az etanol, úgyhogy minden kézenfekvő?
Érdemes lenne kipróbálni?

- Daczy
- biciklis
- Hozzászólások: 26
- Csatlakozott: 2011.10.08. 12:04
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Etanol üzemről van valakinek tapasztalata? Használta/ja valaki a masináját etanollal? Egy kis utánajárás után arra jutottam, hogy az etanol égése jobban passzol az MZ hengerfej kialakításához, mert hasonlít a 80-as évekbeli lónyál benzinekhez. Tudom, kell hozzá olyan olaj, ami keveredik az etanollal, de tudtommal forgalmaznak ilyet. Tömítés tudtommal nagyon nincs. amit meg tudna enni az etanol, úgyhogy minden kézenfekvő?
Érdemes lenne kipróbálni?
Etanol üzemről van valakinek tapasztalata? Használta/ja valaki a masináját etanollal? Egy kis utánajárás után arra jutottam, hogy az etanol égése jobban passzol az MZ hengerfej kialakításához, mert hasonlít a 80-as évekbeli lónyál benzinekhez. Tudom, kell hozzá olyan olaj, ami keveredik az etanollal, de tudtommal forgalmaznak ilyet. Tömítés tudtommal nagyon nincs. amit meg tudna enni az etanol, úgyhogy minden kézenfekvő?
Érdemes lenne kipróbálni?
Original MZ ETZ 125 De Luxe Since 1986
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ha te mondod, elhiszem. Én még sosem használtam fbs-t semmire, nekem Loctite motortömítő van itthon, azzal szoktam megkenni, de anno valaki más mondta az fbs-t is ilyenre (emlékeim szerint).Máté írta: FBS nem benzinálló, eleinte jó, de pár nap alatt elfogy onnan.
FBS ?alpha írta:O-gyűrűre gondolsz?
Az nem segít.
De FBS, vagy motortömítő az igen!
Ha később bontani akarom a kötést, torok-karbi, nem lesz gond a ragasztó miatt?[/quote]
Nem. Kilazítod a bilincset, megfogod a karbi alját-tetejét, csavarsz rajta egyet és már engedett is a ragasztó.
Ahhoz hogy az O gyűra a leírtak szerint tömítsen, a karbi-szívótorok találkozásnál meghúzás előtt össze kell nyomni őket, hogy lapuljon az o gyűrű, és miközben nyomva van meg lehet húzni. De ha később akár csak bele akarsz nézni az úszóházba, újra le kell bontani az egész hókuszpókuszt hogy a leírtak szerint tudd nyomni és meghúzni a csavart. Ez nem igazán buli.alpha írta:Visszatérve az O gyűrűre...
Az O gyűrűt a szívótorok belsejébe a kialakított váll-rész illetve a karbi szívó csonkjának találkozásához tenném.
Elképzelhető, hogy nem lenne "légmentes" tömítés? Miért?
Köszi!
Akkor már megpróbálnák beszúratni esztergályossal vagy a karbiba, vagy a aszívócsonkba egy hornyot egy vékony o gyűrűnek... Ennél viszont egyszerűbb a motortömítő

-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Üzemanyagellátás
FBS nem benzinálló, eleinte jó, de pár nap alatt elfogy onnan.gabsic írta: De FBS, vagy motortömítő az igen!
alpha!
Nekem is volt hasonló problémám, akkor a karbi háza ahol a szívócsonkkal csatlakozik az volt kúposra kopva és nem lehetett meghúzni légmentesre. O gyűrű talán segít, de nem feltétlenül.
Re: Üzemanyagellátás
Visszatérve az O gyűrűre...
Az O gyűrűt a szívótorok belsejébe a kialakított váll-rész illetve a karbi szívó csonkjának találkozásához tenném.
Elképzelhető, hogy nem lenne "légmentes" tömítés? Miért?
Köszi!
Az O gyűrűt a szívótorok belsejébe a kialakított váll-rész illetve a karbi szívó csonkjának találkozásához tenném.
Elképzelhető, hogy nem lenne "légmentes" tömítés? Miért?
Köszi!
Re: Üzemanyagellátás
O-gyűrűre gondolsz?
Az nem segít.
De FBS, vagy motortömítő az igen![/quote]
FBS ?
Ha később bontani akarom a kötést, torok-karbi, nem lesz gond a ragasztó miatt?
Az nem segít.
De FBS, vagy motortömítő az igen![/quote]
FBS ?
Ha később bontani akarom a kötést, torok-karbi, nem lesz gond a ragasztó miatt?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
O-gyűrűre gondolsz?alpha írta: Ha sikerül levizsgáztatni, akkor átnézem ezt a lehetőséget is, köszönöm.
Becsavart állapotban majdnem úgy ejti a fordulatot mind a videón.
Még megnézem még egyszer a karburátort, illetve a pótlevegő csavar minőségét... kisipar
Mi a véleményetek arról, ha be tennék egy gumi tömítést a szívótorok és a karbi közé?
Talán már volt itt hasonló felvetés...
Az nem segít.
De FBS, vagy motortömítő az igen!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Üzemanyagellátás
Ha sikerül levizsgáztatni, akkor átnézem ezt a lehetőséget is, köszönöm.Troster írta:Lehet falsot szív, sőt biztos, ha koppra be van tekerve, és arra sem reagál.A sok állás miatt kikeményedett a főtengely szimering, ez logikusnak tünik.
Becsavart állapotban majdnem úgy ejti a fordulatot mind a videón.
Még megnézem még egyszer a karburátort, illetve a pótlevegő csavar minőségét... kisipar

Mi a véleményetek arról, ha be tennék egy gumi tömítést a szívótorok és a karbi közé?
Talán már volt itt hasonló felvetés...
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Lehet falsot szív, sőt biztos, ha koppra be van tekerve, és arra sem reagál.A sok állás miatt kikeményedett a főtengely szimering, ez logikusnak tünik. 

Re: Üzemanyagellátás
alpha írta:Sziasztok!
Azzal kezdem, hogy felélesztettem egy 8 éve álló ETZ 250-t.
A karburátor szemre igen jó állapotban van, gyári értékű beállításokkal alkatrészekkel.
Tudom, hogy ez nem minden, és kényes dolog a karbi beállítása.
A hiba:
A motor gázadás után csak akkor ejti dinamikusan vissza a fordulatot, ha a pótlevegő csavar teljesen be van tekerve. Nem működik a két fordulat kifelé szabály.
Hol kezdjem a hiba keresését, vagy ez egyáltalán hiba-e?
Köszönöm a válaszokat!
(Üzemanyag-szint, gyújtás, gyertya, stb. rendben...)
Az normális, hogy nem ejti egyből a fordulatot, a kuplung miatt. Már ha jól értelmeztem amit írtál. Kb így esik a fordulat vissza nekem is, mint ebben a videóban:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=F-emfGmO-3k[/youtube]
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Azzal kezdem, hogy felélesztettem egy 8 éve álló ETZ 250-t.
A karburátor szemre igen jó állapotban van, gyári értékű beállításokkal alkatrészekkel.
Tudom, hogy ez nem minden, és kényes dolog a karbi beállítása.
A hiba:
A motor gázadás után csak akkor ejti dinamikusan vissza a fordulatot, ha a pótlevegő csavar teljesen be van tekerve. Nem működik a két fordulat kifelé szabály.
Hol kezdjem a hiba keresését, vagy ez egyáltalán hiba-e?
Köszönöm a válaszokat!
(Üzemanyag-szint, gyújtás, gyertya, stb. rendben...)
Azzal kezdem, hogy felélesztettem egy 8 éve álló ETZ 250-t.
A karburátor szemre igen jó állapotban van, gyári értékű beállításokkal alkatrészekkel.
Tudom, hogy ez nem minden, és kényes dolog a karbi beállítása.
A hiba:
A motor gázadás után csak akkor ejti dinamikusan vissza a fordulatot, ha a pótlevegő csavar teljesen be van tekerve. Nem működik a két fordulat kifelé szabály.
Hol kezdjem a hiba keresését, vagy ez egyáltalán hiba-e?
Köszönöm a válaszokat!
(Üzemanyag-szint, gyújtás, gyertya, stb. rendben...)
-
- biciklis
- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
- MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Üzemanyagellátás
Köszi szépen a választ 
A bowdenház megrövidítése tényleg nem egy nagy ügy, megnyugtattál.
A fogyasztás nálad hogyan alakult? Német, lengyel weblapok szerint 3,6-3,8 közé csökken a gyári 4-5,5-ről.
Nekem anno a régivel ritkán ment 5 liter alá, de sajnos annyira szétment, hogy gyakorlatilag használhatatlan már...
A külföldi oldalak szerint a BING karbik minősége nagyon jó, illetve az úszószint gyárilag be van állítva, egyedül a keverék arányát kellett belőni. Továbbá tökéletesen illeszkedik a helyére.
Ha jól értelmezem alacsony fordulaton túlzottan dús. Kicsit csodálkozok, mivel azt olvastam egy német MZ-s könyvben, hgy ezt a karbit direktben a kisetzk-re fejlesztették ki, ezért is illeszkedik tökéletesen. Azt nem értem, miért kerül ennyibe, ez már évtizedek óta változatlanul így gyártott és kifejlesztett termék. Talán a német munkások bére is benne van...
Te hol vetted meg, hallottam, hogy van kínai copy verziója, aminek a minősége persze rakás ...... Ha már kiadok 25-27k-t egy karbiért az a minimum, hogy minőségi legyen és működjön.

A bowdenház megrövidítése tényleg nem egy nagy ügy, megnyugtattál.

A fogyasztás nálad hogyan alakult? Német, lengyel weblapok szerint 3,6-3,8 közé csökken a gyári 4-5,5-ről.
Nekem anno a régivel ritkán ment 5 liter alá, de sajnos annyira szétment, hogy gyakorlatilag használhatatlan már...
A külföldi oldalak szerint a BING karbik minősége nagyon jó, illetve az úszószint gyárilag be van állítva, egyedül a keverék arányát kellett belőni. Továbbá tökéletesen illeszkedik a helyére.
Ha jól értelmezem alacsony fordulaton túlzottan dús. Kicsit csodálkozok, mivel azt olvastam egy német MZ-s könyvben, hgy ezt a karbit direktben a kisetzk-re fejlesztették ki, ezért is illeszkedik tökéletesen. Azt nem értem, miért kerül ennyibe, ez már évtizedek óta változatlanul így gyártott és kifejlesztett termék. Talán a német munkások bére is benne van...
Te hol vetted meg, hallottam, hogy van kínai copy verziója, aminek a minősége persze rakás ...... Ha már kiadok 25-27k-t egy karbiért az a minimum, hogy minőségi legyen és működjön.
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé 

- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Alacsony fordulaton egy kicsit soknak érzem a gyári fúvókájával (nem egyszerű cserélni, mert féklevegő fúvókás), de amúgy elpöfög vele a motor.Kázmér írta:Oké, értem a lényeget. Szívtam már eleget a rossz/gyenge/totál nulla minőségű utángyártott cumókkal, szal akkor ne ragozzuk tovább.
Következő kérdés: Bár tudom nem olcsó, de van BING karbi is kisetkóhoz. Erről mi a véleményetek, ha van vkinek leírhatná a tapasztalatait...
Német oldalakon azt írták, hogy a gyári bowden méret nem jó hozzá. Egyáltalán akkor hogyan kell hozzá pont passzoló huzalt csinálni???
Igazából a karbit fel tudom rakni, meg beállítani, de a bowdennel kapcsolatban tanácstalan vagyok...pls help
Csak a bovdenek házát kell megrövidíteni. Nem egy bonyolult művelet.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
- MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Üzemanyagellátás
Oké, értem a lényeget. Szívtam már eleget a rossz/gyenge/totál nulla minőségű utángyártott cumókkal, szal akkor ne ragozzuk tovább.
Következő kérdés: Bár tudom nem olcsó, de van BING karbi is kisetkóhoz. Erről mi a véleményetek, ha van vkinek leírhatná a tapasztalatait...
Német oldalakon azt írták, hogy a gyári bowden méret nem jó hozzá. Egyáltalán akkor hogyan kell hozzá pont passzoló huzalt csinálni???
Igazából a karbit fel tudom rakni, meg beállítani, de a bowdennel kapcsolatban tanácstalan vagyok...pls help
Következő kérdés: Bár tudom nem olcsó, de van BING karbi is kisetkóhoz. Erről mi a véleményetek, ha van vkinek leírhatná a tapasztalatait...
Német oldalakon azt írták, hogy a gyári bowden méret nem jó hozzá. Egyáltalán akkor hogyan kell hozzá pont passzoló huzalt csinálni???
Igazából a karbit fel tudom rakni, meg beállítani, de a bowdennel kapcsolatban tanácstalan vagyok...pls help

Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé 

- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
röviden? szar.Kázmér írta:Kisetz-hez az utángyártott BVF tajwani karbiról mi a véleményetek? Mennyire használható, egyáltalán rendben van?
Fogyasztás változik vele, vagy ugyanolyan, mint az eredeti?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
- MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Üzemanyagellátás
Kisetz-hez az utángyártott BVF tajwani karbiról mi a véleményetek? Mennyire használható, egyáltalán rendben van?
Fogyasztás változik vele, vagy ugyanolyan, mint az eredeti?
Fogyasztás változik vele, vagy ugyanolyan, mint az eredeti?
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé 

-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Nekem mindkét csapomnál ilyen miatt volt csöpögés.alpha írta:Köszi a tippet, megnézem!
Finom csiszolókövön, vagy vízpapíron (min. 400-as) szépen lecsiszolható. (Ha mélyek benne a gödrök, akkor előbb durva csiszoló, és utána a finommal)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Üzemanyagellátás
Köszi a tippet, megnézem!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ilyen nem láttam, de ha a csapodban a forgórész homlokfelülete ép akkor nem csöpöghet a benzin megfelelő meghúzás esetén. Ha sérült a felület akkor meg csiszold fel, és csókolom!alpha írta:Sziasztok!
Néhány éve vásároltam olyan benzincsapot amiben nem a gumi tömítés volt, hanem un. golyós-csap üzemelt.
Lehet még ilyet kapni?
Bármilyen tömítést vásárolok akkor is folyik csöpög a benzin.
Köszi!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Néhány éve vásároltam olyan benzincsapot amiben nem a gumi tömítés volt, hanem un. golyós-csap üzemelt.
Lehet még ilyet kapni?
Bármilyen tömítést vásárolok akkor is folyik csöpög a benzin.
Köszi!
Néhány éve vásároltam olyan benzincsapot amiben nem a gumi tömítés volt, hanem un. golyós-csap üzemelt.
Lehet még ilyet kapni?
Bármilyen tömítést vásárolok akkor is folyik csöpög a benzin.
Köszi!
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Üzemanyagellátás
ETZ125-höz keresek főfúvóka tartót,ismer valaki olyan web áruházat,ahonnan tudok rendelni.A boltokban nagyon hitvány kinézetűek az utángyártottak,és nem is olyanok,mint ami az enyémben volt.Pl.nincs az oldalán a két kis furat,jelentősen rövidebb a hosszúsága.
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
hááá, hát én párásztgyerek vagyok! Gyerekként vezettem aratógépet és lucernakaszát is! 
Itt Csepelen nincs túl sok belőlük

Itt Csepelen nincs túl sok belőlük

MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Fortschritt... Van egy a szomszédban? Vagy esetleg Nálatok?Gexxx írta:mit honnan tudtam?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 1 vendég