Etanollal kérlek az a gond hogy az ember általában hogyan keveri az üzemanyagot benzinkúton megtankol beleönti az olajat összerázza ez alapból nem a legjobb de benzinnel még úgy ahogy jó. Mivel én nemmesze lakok a benzinkúttól el szoktam tekerni biciklivel és flakonokba tankolok (van kanna is de engem érdekel mit adnak). Haza hozom a 2 liter benzint és a 2 liter etanolt (mivel 50-50 be járok simsonnal) beleöntöm az előre kimért Liqui Molly fél-szintetikus 2t olajat (mielőtt leócsárolná valaki németből van és a címkéjén egy 250 es ETZ van a képen:D) ezt beleöntöm a benzinbe és mint a tea a szörp a vízbe egyből oldódik jól összerázom megvan az egyik nah jön az etanol beleöntöm az olaj másik felét és mintha vízbe öntöttem volna olajat egybemaradt majd kis buborékokra darabolódva leült az aljára. Felrázom megint leül de picivel kevesebb kb 15 percen keresztül percenként felrázom és lám csodát az olaj feloldódik benne teljes mértékben. Vártam fél órát hátha megint lecsapódik e nem volt semmi megnyugodtam feloldotta. összeöntöttem a benzinnel és szépen elegyedett a kettő nem volt semmi lecsapódás. 2. tankolásnál mivel érdekelt a dolog az etanolba csak simán beleöntöttem az olajat és az leült a flakon aljára fél óra múlva a flakon alján még centi vastagon ült az olaj. Másfél óra kellet ahhoz, hogy az olaj magától teljesen feloldódjon az etanolba... Következtetés benzinkúton a számító motoros megtankolja az etanolt beleönti az olajat tankol rá benzint (jóesetbe) így kb átlag 1:50 es keverék helyett kap a motor egy 1:85ös keveréket és ezzel ő örömmel elindul ha csak tiszta etanollal megy kb egy MZ hidegen megtesz 1 km-t amíg besül mivel szinte semmi kenés ha van mellette benzin így az 1.85 ös keverékkel akár hetekig megtesz rengeteg km-t tegyük fel 1000 ret és arra lesz figyelmes h a motor nem megy csörög. megnézi semmi kompresszió csapágyak kotyognak tűgörgő szétment csapszeg olyan mint a bölcső. Hengernek nemhogy válla hanem komplett felsőteste van... a kevés kenéstől jó esetbe nem sül be a bejáratot gép viszont irdatlanul kopik és ezt a vezető betitulálja annak h az etanol szétverte a motort. Pedig csak türelmesnek kell lenni vagy venni kel olyan olajat ami egyből oldódik etanolba is. Hja és a simsonom elsőre indul bármikor télen (persze kell szívatni) szóval az a tévhit h etanoltól nem indul a 2T motor hülyeség. Annyi változtatást igényelt a simson, hogy a súbert egy rovátkával feljebb kellet tenni. Jó gyújtás jó karbi pontos beállítások gyertyával nem kellett semmit csinálni. Egy jól beállított motor nem reagál a gyertyák fajtájára. Nekem a simson: most egy (oroszul van nemtudom elolvasni) gyertyával megy két hete Timkor 225 el ment azelőtt volt NGK volt Brisk volt isolator (régi) 260 és 225 Bakony KLG. és ezt halál komolyan és őszintén mondom semmi de semmi különbség nem volt semmilyen tartományban. Hosszabb távon se. (Persze működőképes jó gyertyákról van szó) Ez mind saját tapasztalat alapján írtam nem muszáj követni csak kérdésre válaszoltam
