
Bár szerintem nem az, csak olyat akartam venni! A főfúvókát kicseréltem 110-re, az alapjárati meg nem 33-s hanem 32-s de az a legkisebb ami jelenleg nekem van!
Igen az a típus, pöcköt felhúzós szívatós.z25z írta: ↑2019.08.03. 17:02 Ez power jet-es karburátor? A jobban meg kell szivatni rész nem feltétlen gond. Ha ez az a tipus amikor egy kart felhúzol és majd ha bemelegszik, akkor visszapöccinted és zár, akkor az még jó is. Annál a tipusnál kevésbé dől be az üzemanyag a szivató használatakor, mint a gyári karburátorok szivató csatornáján. Én is úgy megyek, hogy felhúzom indulok majd pár száz méter után visszanyomom. A 33-as alapjáratin gondolkozom, hogy lehetne esetleg szűkíteni, mert a 250-eseken 35 vált be. Így a 150-esen elég lehet kisebb is. Érdemes lenne egy 30-assal kipróbálni. Ha power jet-es akkor első körben azt kell megnézni mikor kezd dolgozni a jet. (mekkora fordulaton) A bedadogás jelezheti azt hogy nagy benne a fúvóka és/vagy túl korán nyit. (én nem gondolnék gyújtásra egyáltalán, főleg ha előzőleg ilyet nem csinált, a bedadogás a sok üzemanyag jellemzője lehet) Azt is meg kell nézni mekkora a jet és a lehető legkisebbel próbálkozni. 250-eshez a 26-os elgendő, 150-hez ekkora/ennél nagyobb már sok lenne. Ha nincs kisebb jet-ed akkor a főfúvókán csökkenthetsz óvatos léptekkel lefele. 115- ről 110 próba aztán ha javul, de sok akkor 105-re (sokkal ez alá nem mennék) A 3 lépcsős karburálásnak pont az lenne a lényege, hogy a jet akkor kezdjen bedolgozni amikor a főfúvókán menő üza már elégtelen lenne. Mert a 2 lépcsősnél alul/középtartományban nagyobb főfúvókával besokallhat. Ha nincs kisebb power jet és főfúvókád akkor nézd meg hogy viselkedik úgy hogy kiiktatod a jet-et. (eltömíteni egy kis gumidugóval stb.) Amennyiben ez egy eleve 2 lépcsős karbi akkor kevesebb a variációk lehetősége, próbaképp az alapjárati és főfúvókán is csökkentenék 1 méretet. Aztán hogy bonyolítsunk még egy kicsit a dolgon plusz tényező a részterhelés tű. (is!) Az is lehet hogy jók a méretek és elég csak azt lejjebb engedni, de ezt te érzed, milyen részterhelésen menet közben. Bakkecskézés/hintázás van-e nagy sebbességről elzárva motorfék üzemben mit csinál ott bakkecskézik-e a lassulás végén vagy durrog? Nyélgáz közelében ha egy hajszálnyit visszaengeded azonnal lassul vagy mintha megugrana stb, ilyen kis apró jelekből lehet aztán összerakni a megfelelő beállítást![]()
És ilyen méretű fúvókák vannak bent, asszem a tűt is így állítottam be!
Kb. 1500 km után elkezdett a súber csörögni. 2000 környékén már falsot is szívott mellette. De ami a legrosszabb volt az egészben, hogy a csatlakozási átmérője a szívócsonknál kisebb mint ami kellene. Ezért össze lett húzva és a Bingnek, ami méretpontos, fél napig "gyalultam" a helyet, hogy jó legyen.
Nekem 125-os hengerem van.csoka írta: ↑2019.04.25. 14:58 Én is 250-es ETZ levegőszűrő összekötőgumit tettem bele,és a régi (125-150)gumicsőből vágtam egy 1-2cm-es darabot,amit a karburátor szívó oldalára húztam.Így teljesen illeszkedik a cső,és a karburátor.Az alapjárati fúvókát 32-esre cseréltem,és a főfúvókát 105-ösre(ez kicsi,115-120 al kell próbálkoznom),a gáztű középen van.ETZ 125-re tettem,amin 150-es henger,hengerfej van.A régi BVF karburátor,a szokásos betegségben szenvedett...nem lehetett beállítani.Ezt egy Dellorto 28-as követett,de valahogy nem volt az igazi,viszont a fogyasztás jelentősen csökkent.Gondolom,a főfúvóka tartót kellett volna cserélni,de a katalógusban csak betű,és szám jelölések voltak,ebből nem lehetett kikövetkeztetni,hogy mekkorák a tűfuratok az oldalán,és a darabonkénti több ezer forintos ár is elriasztott a kísérletezéstől.A PWK-hoz is érdemes "Cheng"-éktől rendelni alapjárati fúvóka készletet,mert itthon egy darab kerül annyiba,mint kintről egy 10db-os csomag.
Szia!
T. Csoka!csoka írta: ↑2018.11.10. 09:48 Tudomásom szerint,szinte mindenki gumicsővel kötötte össze a karburátort,a szívócsonkkal.Jó az észrevételed,nekem összeér a karburátor,és a szívócsonk.Nincs "lépcső" közöttük,mert 24-es PWK-t rendeltem,és 24-es a szívócsonk is.Még egy jótanács:Én kicseréltem a csavarokat rozsdamentes imbuszra a karburátoron.Sok csavarhúzóm van,de olyat,ami teljesen jól illeszkedik a kínai csavarba,nem találtam,és az imbuszt felszerelt állapotban is ki tudod venni(gáztű állítás).
Az összekötő csövet nem vetted meg?
helló!Bence4093 írta: ↑2019.03.06. 10:53Utángyártott karbiból 2 féle van, van az olcsóbb meg a drágábbik, amire "német minőséget" pakoltak.aronpfabian írta: ↑2019.03.06. 10:20 A kis ETZ nem egy gyakori motor, a 150-esek pedig még azon belül is ritkábbak![]()
Lehet ezen cikk alapján utána járok hogy a drágábbik is ilyen ócska e, mint ami a cikkben van.
Utángyártott karbiból 2 féle van, van az olcsóbb meg a drágábbik, amire "német minőséget" pakoltak.aronpfabian írta: ↑2019.03.06. 10:20 A kis ETZ nem egy gyakori motor, a 150-esek pedig még azon belül is ritkábbak![]()
Rendben, köszönöm.aronpfabian írta: ↑2019.03.05. 21:4924N2-1 az valószínűleg a legutolsó szériás TS 150-eken volt. Az ETZ 150-re való a 24N2-2.
De ennél sokkal fontosabb az állapot. Nagyon nehéz olyat találni ami nincs végleg elhasználódva. Bármelyik átfúvókázható megfelelő beállításra a motorodhoz, csak kopott ne legyen (súberház, tűsfúvóka)
Utángyártottat pedig semmiképpen se vegyél: http://www.mzclubhungary.com/index.php/cikkek?id=659
24N2-1 az valószínűleg a legutolsó szériás TS 150-eken volt. Az ETZ 150-re való a 24N2-2.
Szuper! Köszi!Zorka írta: ↑2019.02.24. 22:36Szia!motrosmano írta: ↑2019.02.24. 17:33 Helló!
A TS250 és 250/1 szívócsonkja az egy és ugyanaz, vagy van köztük különbség?
Ez azt mondja, hogy egyforma:
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 5/32928/c/_/_/?_
Szia!motrosmano írta: ↑2019.02.24. 17:33 Helló!
A TS250 és 250/1 szívócsonkja az egy és ugyanaz, vagy van köztük különbség?
Helló!csoka írta: ↑2018.11.10. 09:48 Tudomásom szerint,szinte mindenki gumicsővel kötötte össze a karburátort,a szívócsonkkal.Jó az észrevételed,nekem összeér a karburátor,és a szívócsonk.Nincs "lépcső" közöttük,mert 24-es PWK-t rendeltem,és 24-es a szívócsonk is.Még egy jótanács:Én kicseréltem a csavarokat rozsdamentes imbuszra a karburátoron.Sok csavarhúzóm van,de olyat,ami teljesen jól illeszkedik a kínai csavarba,nem találtam,és az imbuszt felszerelt állapotban is ki tudod venni(gáztű állítás).
Az összekötő csövet nem vetted meg?
Szia!motrosmano írta: ↑2018.10.30. 21:14 Helló!
Tankot és karburátort mivel tudok kitisztani, egyszeűen otthon (benzinen kívül mással)?
Köszi!
A henger karbi összekötését te hogy oldottad meg?csoka írta: ↑2018.09.12. 18:43 Üdv!Ha kicseréled a karburátorodat,akkor itt egy kis segítség.
https://www.aliexpress.com/item/28mmto- ... 4c4dzGOe7u
https://www.aliexpress.com/item/PWK-24- ... 4c4dryK61u
https://www.aliexpress.com/item/Slow-Pi ... 4c4dryK61u
A levegőszűrő házhoz nem tudom hogyan fogsz csatlakozni.Én kis ETZ-hez vettem,ott az összekötő gumicsövet kicseréltem 250-esére.Nekem bevállt,jól kezelhető vele a motor.A beállításokhoz a facebook MZ csoportban találsz.
Ez nem az én motoromról való, haver trohpyjáról van. Rendbe akarom neki tenni az egész motorját, de a karbi teljesen kifogott rajtam.csoka írta: ↑2018.10.23. 20:28 A furatok szellőzők,jól gondoltad.Mivel sokat kísérleteztél vele,és nem jutsz előbbre a probléma megoldásában,én javaslom,hogy keress a közeledben olyan MZ-st,aki már kínai OSO,OKO,KOSO,PWK karburátort használ.Tegyétek át kipróbálni a motorodra.Jó eséllyel szét kopott a karburátorod...ezzel már nem lehet semmit kezdeni.A facebook MZ csoportban keress olyan valakit,aki közel lakik hozzád,és hajlandó végig csinálni,amit javasoltam.Ha sokáig csinálod ezt a "szélmalom harcot" a régi karburátorral,ki fogsz ábrándulni az MZ-ből.
Nyugi értettem!Zorka írta: ↑2018.10.21. 21:24Én nem is a fúvókákat mondtam átfújni, hanem a házat.motrosmano írta: ↑2018.10.21. 20:41 Köszi! Az átfújáson már túl vagyok.
Kilazulva nem volt semmi, esetleg a karbiban lehet valami dugulás, olyanra gondolok, hogy nem teljesen, csak furat keresztmetszetét leszűkíti.
A bontott cuccaimból összraktam egy másik karbit, azzal jobban, de még azzal sem az igazi, bár azt nem is nagyon állítgattam, de azzal beindult, és szívató nélkül se állt le. Visszaraktam a sajátját és elkezdem átpakolni a bontottból az alkatrészeket, fúvókákat. Másik súberrel és tűvel már jobb is lett. De még mindig leáll ha leveszem a szívatót.
![]()
Én nem is a fúvókákat mondtam átfújni, hanem a házat.motrosmano írta: ↑2018.10.21. 20:41 Köszi! Az átfújáson már túl vagyok.
Kilazulva nem volt semmi, esetleg a karbiban lehet valami dugulás, olyanra gondolok, hogy nem teljesen, csak furat keresztmetszetét leszűkíti.
A bontott cuccaimból összraktam egy másik karbit, azzal jobban, de még azzal sem az igazi, bár azt nem is nagyon állítgattam, de azzal beindult, és szívató nélkül se állt le. Visszaraktam a sajátját és elkezdem átpakolni a bontottból az alkatrészeket, fúvókákat. Másik súberrel és tűvel már jobb is lett. De még mindig leáll ha leveszem a szívatót.
Szétszed. Ripityomra. Összes furat jó erősen kifújkál bringapumpával.motrosmano írta: ↑2018.10.21. 16:42Végig próbáltam a tű összes állásában, semmi eredmény, szívatóval jó anélkül lefullad. egyszer sikerült annyira elállítanom az úszószintjét, hogy elkezdet csepegni a benzin a túlfolyón, egyedül akkor volt jó.motrosmano írta: ↑2018.10.21. 10:58 Következő kérdés:
(sajnos a karburátor beállítás az egyik gyenge pontom) most úgy áll a beállítás hogy hidegen nem jól, de ha egy kicsit átmelegedet akkor már jól veszi a gázt. Ez így jó vagy próbáljak még állítani rajta? Nincs rajta a levegőszűrő, ha befogom kézzel a karbi hátulját egy kicsit jobb volt még hidegen, aztán melegen már inkább lefulladt.
Tudom, hogy hülye kérdés, de nekem a TS hidegen melegen jól veszi a gázt, más viszonyítási alapom meg nincs.
Mindenhol akkora fúvóka van amit a gépkönyve előír. Még meglepő módon alapjárat is van, csak amikor gázt adok akkor nem veszi fordulatott, max ha szívatót húzok neki, vagy ha valamennyire lefogom kézel hátul a karbit.
Szóval olyan mintha sok levegőt kapna vagy kevés benzint. Keverék képző csavart1-1,5 fordulatnyira tekertem ki, nem sérült. karbi pedig 22n1-1.
Ötlet?
Végig próbáltam a tű összes állásában, semmi eredmény, szívatóval jó anélkül lefullad. egyszer sikerült annyira elállítanom az úszószintjét, hogy elkezdet csepegni a benzin a túlfolyón, egyedül akkor volt jó.motrosmano írta: ↑2018.10.21. 10:58 Következő kérdés:
(sajnos a karburátor beállítás az egyik gyenge pontom) most úgy áll a beállítás hogy hidegen nem jól, de ha egy kicsit átmelegedet akkor már jól veszi a gázt. Ez így jó vagy próbáljak még állítani rajta? Nincs rajta a levegőszűrő, ha befogom kézzel a karbi hátulját egy kicsit jobb volt még hidegen, aztán melegen már inkább lefulladt.
Tudom, hogy hülye kérdés, de nekem a TS hidegen melegen jól veszi a gázt, más viszonyítási alapom meg nincs.
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég