Üzemanyagellátás
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 220
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Köszi!
A műsor nagyon tanulságos volt. Most azonban milyen karburátort vegyek és hol a 150 cm3 Ts-emre?
Egyébként érthetetlen számomra, hogy az a Kína amelyik leszáll a Hold túlsó oldalán nem tud helyesen és méret azonosan lekoppintani egy ilyen primitív vackot mint egy karbicsek!
A műsor nagyon tanulságos volt. Most azonban milyen karburátort vegyek és hol a 150 cm3 Ts-emre?
Egyébként érthetetlen számomra, hogy az a Kína amelyik leszáll a Hold túlsó oldalán nem tud helyesen és méret azonosan lekoppintani egy ilyen primitív vackot mint egy karbicsek!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Kínai. A 22/24N2-es (ETZ 125/150) másolata. Inkább ne vedd meg
http://www.mzclubhungary.com/index.php/cikkek?id=659
http://www.mzclubhungary.com/index.php/cikkek?id=659
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 220
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás karbicsek azonosítás
Üdv!
Valaki ismeri-e ezt a karbicseket? Ha igen megköszönném ha írna róla véleményt. A címkéje szerint Mz 125/150. Már ez is fura, hogy a 125 meg a 150 cm3-is motor karburátorának egy forma értékű a fúvókája meg a levegő beömlőnyílása. Meg hát milyen Mz? Ts vagy ETZ? Az én Ts-emen nem ilyen karbicsek van csak hasonló. Tehát ha valaki tudna róla valamit mondani mihez való, hogyan üzemel megköszönném. Arra is kíváncsi vagyok ha van valakinek gépkönyve a 150-es ETZ-hez és van benne fogyasztási grafikon 70 km/ó tempónál 1 személy terheléssel mennyi a fogyasztás. Köszi!
Valaki ismeri-e ezt a karbicseket? Ha igen megköszönném ha írna róla véleményt. A címkéje szerint Mz 125/150. Már ez is fura, hogy a 125 meg a 150 cm3-is motor karburátorának egy forma értékű a fúvókája meg a levegő beömlőnyílása. Meg hát milyen Mz? Ts vagy ETZ? Az én Ts-emen nem ilyen karbicsek van csak hasonló. Tehát ha valaki tudna róla valamit mondani mihez való, hogyan üzemel megköszönném. Arra is kíváncsi vagyok ha van valakinek gépkönyve a 150-es ETZ-hez és van benne fogyasztási grafikon 70 km/ó tempónál 1 személy terheléssel mennyi a fogyasztás. Köszi!
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Üzemanyagellátás
Köszi! Akkor power jetes. De azon egy fia számot nem láttam, hogy hányas lenne.aronpfabian írta: ↑2019.08.06. 10:33A powerjet átvezetése ezen a típuson az úszóházból csatlakozik a légszűrő felőli tölcsér tetejére (ott van a fúvóka). Ha ilyen van, akkor powerjetesmotrosmano írta: ↑2019.08.06. 10:07 Sajnos már törlődött a ebay-s fiókomból a megrendelés így nem tudom, hogy power jetes-s a karbi vagy sem, teszek fel képet, hátha ki segít valaki?![]()
Bár szerintem nem az, csak olyat akartam venni!IMG_20190806_080847.jpgIMG_20190806_081218.jpg
A főfúvókát kicseréltem 110-re, az alapjárati meg nem 33-s hanem 32-s de az a legkisebb ami jelenleg nekem van!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
A powerjet átvezetése ezen a típuson az úszóházból csatlakozik a légszűrő felőli tölcsér tetejére (ott van a fúvóka). Ha ilyen van, akkor powerjetesmotrosmano írta: ↑2019.08.06. 10:07 Sajnos már törlődött a ebay-s fiókomból a megrendelés így nem tudom, hogy power jetes-s a karbi vagy sem, teszek fel képet, hátha ki segít valaki?![]()
Bár szerintem nem az, csak olyat akartam venni!IMG_20190806_080847.jpgIMG_20190806_081218.jpg
A főfúvókát kicseréltem 110-re, az alapjárati meg nem 33-s hanem 32-s de az a legkisebb ami jelenleg nekem van!
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Üzemanyagellátás
Sajnos már törlődött a ebay-s fiókomból a megrendelés így nem tudom, hogy power jetes-s a karbi vagy sem, teszek fel képet, hátha ki segít valaki?
Bár szerintem nem az, csak olyat akartam venni! A főfúvókát kicseréltem 110-re, az alapjárati meg nem 33-s hanem 32-s de az a legkisebb ami jelenleg nekem van!

Bár szerintem nem az, csak olyat akartam venni! A főfúvókát kicseréltem 110-re, az alapjárati meg nem 33-s hanem 32-s de az a legkisebb ami jelenleg nekem van!
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Üzemanyagellátás
Igen az a típus, pöcköt felhúzós szívatós.z25z írta: ↑2019.08.03. 17:02 Ez power jet-es karburátor? A jobban meg kell szivatni rész nem feltétlen gond. Ha ez az a tipus amikor egy kart felhúzol és majd ha bemelegszik, akkor visszapöccinted és zár, akkor az még jó is. Annál a tipusnál kevésbé dől be az üzemanyag a szivató használatakor, mint a gyári karburátorok szivató csatornáján. Én is úgy megyek, hogy felhúzom indulok majd pár száz méter után visszanyomom. A 33-as alapjáratin gondolkozom, hogy lehetne esetleg szűkíteni, mert a 250-eseken 35 vált be. Így a 150-esen elég lehet kisebb is. Érdemes lenne egy 30-assal kipróbálni. Ha power jet-es akkor első körben azt kell megnézni mikor kezd dolgozni a jet. (mekkora fordulaton) A bedadogás jelezheti azt hogy nagy benne a fúvóka és/vagy túl korán nyit. (én nem gondolnék gyújtásra egyáltalán, főleg ha előzőleg ilyet nem csinált, a bedadogás a sok üzemanyag jellemzője lehet) Azt is meg kell nézni mekkora a jet és a lehető legkisebbel próbálkozni. 250-eshez a 26-os elgendő, 150-hez ekkora/ennél nagyobb már sok lenne. Ha nincs kisebb jet-ed akkor a főfúvókán csökkenthetsz óvatos léptekkel lefele. 115- ről 110 próba aztán ha javul, de sok akkor 105-re (sokkal ez alá nem mennék) A 3 lépcsős karburálásnak pont az lenne a lényege, hogy a jet akkor kezdjen bedolgozni amikor a főfúvókán menő üza már elégtelen lenne. Mert a 2 lépcsősnél alul/középtartományban nagyobb főfúvókával besokallhat. Ha nincs kisebb power jet és főfúvókád akkor nézd meg hogy viselkedik úgy hogy kiiktatod a jet-et. (eltömíteni egy kis gumidugóval stb.) Amennyiben ez egy eleve 2 lépcsős karbi akkor kevesebb a variációk lehetősége, próbaképp az alapjárati és főfúvókán is csökkentenék 1 méretet. Aztán hogy bonyolítsunk még egy kicsit a dolgon plusz tényező a részterhelés tű. (is!) Az is lehet hogy jók a méretek és elég csak azt lejjebb engedni, de ezt te érzed, milyen részterhelésen menet közben. Bakkecskézés/hintázás van-e nagy sebbességről elzárva motorfék üzemben mit csinál ott bakkecskézik-e a lassulás végén vagy durrog? Nyélgáz közelében ha egy hajszálnyit visszaengeded azonnal lassul vagy mintha megugrana stb, ilyen kis apró jelekből lehet aztán összerakni a megfelelő beállítást![]()
Elvileg power jet-es, de nem vagyok benne biztos, 4500 1/min fölött olyan mintha megtáltosodna és egyúttal elkezdi a dadogást!
Hát amikor raktam fel a karbit és egyúttal megnéztem, miért rendetlenkedik az üresállás jelző, közben véletlenül megfogtam a gyújtó trafót ami majdnem forró volt, csak annyitól hogy gyújtás rá volt adva! Ebből gondoltam, hogy valami bibi lehet ott is!
Köszi szépen, próbálkozok a tanácsaid alapján!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ez power jet-es karburátor? A jobban meg kell szivatni rész nem feltétlen gond. Ha ez az a tipus amikor egy kart felhúzol és majd ha bemelegszik, akkor visszapöccinted és zár, akkor az még jó is. Annál a tipusnál kevésbé dől be az üzemanyag a szivató használatakor, mint a gyári karburátorok szivató csatornáján. Én is úgy megyek, hogy felhúzom indulok majd pár száz méter után visszanyomom. A 33-as alapjáratin gondolkozom, hogy lehetne esetleg szűkíteni, mert a 250-eseken 35 vált be. Így a 150-esen elég lehet kisebb is. Érdemes lenne egy 30-assal kipróbálni. Ha power jet-es akkor első körben azt kell megnézni mikor kezd dolgozni a jet. (mekkora fordulaton) A bedadogás jelezheti azt hogy nagy benne a fúvóka és/vagy túl korán nyit. (én nem gondolnék gyújtásra egyáltalán, főleg ha előzőleg ilyet nem csinált, a bedadogás a sok üzemanyag jellemzője lehet) Azt is meg kell nézni mekkora a jet és a lehető legkisebbel próbálkozni. 250-eshez a 26-os elgendő, 150-hez ekkora/ennél nagyobb már sok lenne. Ha nincs kisebb jet-ed akkor a főfúvókán csökkenthetsz óvatos léptekkel lefele. 115- ről 110 próba aztán ha javul, de sok akkor 105-re (sokkal ez alá nem mennék) A 3 lépcsős karburálásnak pont az lenne a lényege, hogy a jet akkor kezdjen bedolgozni amikor a főfúvókán menő üza már elégtelen lenne. Mert a 2 lépcsősnél alul/középtartományban nagyobb főfúvókával besokallhat. Ha nincs kisebb power jet és főfúvókád akkor nézd meg hogy viselkedik úgy hogy kiiktatod a jet-et. (eltömíteni egy kis gumidugóval stb.) Amennyiben ez egy eleve 2 lépcsős karbi akkor kevesebb a variációk lehetősége, próbaképp az alapjárati és főfúvókán is csökkentenék 1 méretet. Aztán hogy bonyolítsunk még egy kicsit a dolgon plusz tényező a részterhelés tű. (is!) Az is lehet hogy jók a méretek és elég csak azt lejjebb engedni, de ezt te érzed, milyen részterhelésen menet közben. Bakkecskézés/hintázás van-e nagy sebbességről elzárva motorfék üzemben mit csinál ott bakkecskézik-e a lassulás végén vagy durrog? Nyélgáz közelében ha egy hajszálnyit visszaengeded azonnal lassul vagy mintha megugrana stb, ilyen kis apró jelekből lehet aztán összerakni a megfelelő beállítást 

- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Üzemanyagellátás
Helló!
Felraktam a kis TS-mre PWK24-s karbit és segítségre lenne szükségem a finom hangoláshoz!
Mentem vele kb 100 km-t, és azt tapasztaltam, hogy érezhetően gyengébb lett: emelkedőn hamarabb kell visszakapcsolni vagy vissza kell kapcsolni, ahol eddig nem kellett, nehezebb elindulni és hidegen elindítani, jobban meg kell szívatni, és még annyi volt, hogy magasabb fordulatnál (felváltás környékén) kezdet rángatni nem vészesen, de lehetett érezni, hogy dadog a motor (gondolom ez lehet gyújtás gond is)!
A gyertya sötétbarna színűre volt égve, a fogyasztást vegyesen 4-4,5 l közé saccolom, nem legjobb de volt már rosszabb is!
De a fordulatot szépen veszi és ejti is!
Valaki tud segíteni a fent említett problémák orvosolásában?
Köszi előre is!
Felraktam a kis TS-mre PWK24-s karbit és segítségre lenne szükségem a finom hangoláshoz!
Mentem vele kb 100 km-t, és azt tapasztaltam, hogy érezhetően gyengébb lett: emelkedőn hamarabb kell visszakapcsolni vagy vissza kell kapcsolni, ahol eddig nem kellett, nehezebb elindulni és hidegen elindítani, jobban meg kell szívatni, és még annyi volt, hogy magasabb fordulatnál (felváltás környékén) kezdet rángatni nem vészesen, de lehetett érezni, hogy dadog a motor (gondolom ez lehet gyújtás gond is)!
A gyertya sötétbarna színűre volt égve, a fogyasztást vegyesen 4-4,5 l közé saccolom, nem legjobb de volt már rosszabb is!
De a fordulatot szépen veszi és ejti is!
És ilyen méretű fúvókák vannak bent, asszem a tűt is így állítottam be!
Valaki tud segíteni a fent említett problémák orvosolásában?
Köszi előre is!
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok. Filózok, hogy veszek egy keihin pwk 30mm es karbit a 250es etz re. Valakinek van tapasztalata vele? Milyen főfúvóka meg alapjáratit tegyek bele kezdésnek? Gyári a motorom gyári kipufogóval. Most bvf 30N 2-5 gyári karbi van benne. Köszönöm
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Kis segítséget kérnék. Indítófúvóka (úszóház alján) mekkora méretű szokott lenni?
150-es ETZ-ről van szó. 24N2-es karburátorral.
Kis segítséget kérnék. Indítófúvóka (úszóház alján) mekkora méretű szokott lenni?
150-es ETZ-ről van szó. 24N2-es karburátorral.
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
pwk34
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Üzemanyagellátás
Sebaj ez a jó kínai! Érzem! Amúgy meg mostanság ez úgy van: Ami nem kínai az gagyi!
Re: Üzemanyagellátás
Kb. 1500 km után elkezdett a súber csörögni. 2000 környékén már falsot is szívott mellette. De ami a legrosszabb volt az egészben, hogy a csatlakozási átmérője a szívócsonknál kisebb mint ami kellene. Ezért össze lett húzva és a Bingnek, ami méretpontos, fél napig "gyalultam" a helyet, hogy jó legyen.

-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Üzemanyagellátás
Nem tudom kinek, hogy jött be ez a kínai karbi, de én felraktam és azon kívül, hogy alapjáratot állítottam semmi mást. A motor mintha kicserélték volna. Ilyen könnyen még nem indult és ilyen szép stabil alapjárat sem volt soha. a bvf meg el van rakva emléknek.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Üzemanyagellátás
Örömmel hallom. Remélem nekem is hasonlóak lesznek a tapasztalatok!
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Üzemanyagellátás
Nekem is 24-es van,150-esen.33 alapjárati,115 főfúvóka,tű középtől egyel magasabbra.Akármin változtatok-állítok,egyből észreveszem.Nekem bevállt,nem bántam meg,hogy lecseréltem.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Üzemanyagellátás
Látom tombol a pwk buli így én is csatlakozom a táborhoz mivel ma hozta a postás a 24-es pwk karbit a 150 kis etz-re. Anyázás és felgyújtom ezt a szarozás kicsit később! 

Re: Üzemanyagellátás


Köszönöm!
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Üzemanyagellátás
Készletben árulják a fúvókákat "x"mérettől "y"méretig(pl.32,35,37,39,41,43...).Már nem emlékszem mekkora fúvókákkal küldték a karburátort,de eddig senkinek nem történt olyan,hogy kicsomagolta,felszerelte,és minden tökéletes volt.Megveheted nyugodtan,nem veszélyes összeg,és ha kiábrándulsz a project-ből,eladhatod.A türelmetlenek azonnal megveszik,mert nem kell várni 1 hónapig a szállításra.
Re: Üzemanyagellátás
Nekem 125-os hengerem van.csoka írta: ↑2019.04.25. 14:58 Én is 250-es ETZ levegőszűrő összekötőgumit tettem bele,és a régi (125-150)gumicsőből vágtam egy 1-2cm-es darabot,amit a karburátor szívó oldalára húztam.Így teljesen illeszkedik a cső,és a karburátor.Az alapjárati fúvókát 32-esre cseréltem,és a főfúvókát 105-ösre(ez kicsi,115-120 al kell próbálkoznom),a gáztű középen van.ETZ 125-re tettem,amin 150-es henger,hengerfej van.A régi BVF karburátor,a szokásos betegségben szenvedett...nem lehetett beállítani.Ezt egy Dellorto 28-as követett,de valahogy nem volt az igazi,viszont a fogyasztás jelentősen csökkent.Gondolom,a főfúvóka tartót kellett volna cserélni,de a katalógusban csak betű,és szám jelölések voltak,ebből nem lehetett kikövetkeztetni,hogy mekkorák a tűfuratok az oldalán,és a darabonkénti több ezer forintos ár is elriasztott a kísérletezéstől.A PWK-hoz is érdemes "Cheng"-éktől rendelni alapjárati fúvóka készletet,mert itthon egy darab kerül annyiba,mint kintről egy 10db-os csomag.
A 24 Pkw mekkora fuvokakat tartalmaz es mire ajanlanad cserélni?
Köszönöm:)
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Üzemanyagellátás
Én is 250-es ETZ levegőszűrő összekötőgumit tettem bele,és a régi (125-150)gumicsőből vágtam egy 1-2cm-es darabot,amit a karburátor szívó oldalára húztam.Így teljesen illeszkedik a cső,és a karburátor.Az alapjárati fúvókát 32-esre cseréltem,és a főfúvókát 105-ösre(ez kicsi,115-120 al kell próbálkoznom),a gáztű középen van.ETZ 125-re tettem,amin 150-es henger,hengerfej van.A régi BVF karburátor,a szokásos betegségben szenvedett...nem lehetett beállítani.Ezt egy Dellorto 28-as követett,de valahogy nem volt az igazi,viszont a fogyasztás jelentősen csökkent.Gondolom,a főfúvóka tartót kellett volna cserélni,de a katalógusban csak betű,és szám jelölések voltak,ebből nem lehetett kikövetkeztetni,hogy mekkorák a tűfuratok az oldalán,és a darabonkénti több ezer forintos ár is elriasztott a kísérletezéstől.A PWK-hoz is érdemes "Cheng"-éktől rendelni alapjárati fúvóka készletet,mert itthon egy darab kerül annyiba,mint kintről egy 10db-os csomag.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
A PWK-k csavarjai JIS (japán szabványú) kereszthornyosak. Ezt onnan lehet felismerni hogy az egyik "negyedben" van egy jelölés (általában pont). Ebayről lehet venni csavarhúzót de én is inkább cseréltem valami elterjedtebbre
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Üzemanyagellátás
Szia!
Bár a kérdés nem nekem szólt, ebben azért tudok segíteni!
Az ETZ 250 gumi csöve nekem pont jó volt, igaz nekem kis TS-re kellett összehoznom és egy kis barkácsolással sikerült is, szerintem kis ETZ-n könnyebb dolgod lesz!
A szívócsonkot én megperselyeztettem, hogy az összekötő gumicsővel összetudjam hozni a karburátort!
Üdv.: motrosmano
Re: Üzemanyagellátás
T. Csoka!csoka írta: ↑2018.11.10. 09:48 Tudomásom szerint,szinte mindenki gumicsővel kötötte össze a karburátort,a szívócsonkkal.Jó az észrevételed,nekem összeér a karburátor,és a szívócsonk.Nincs "lépcső" közöttük,mert 24-es PWK-t rendeltem,és 24-es a szívócsonk is.Még egy jótanács:Én kicseréltem a csavarokat rozsdamentes imbuszra a karburátoron.Sok csavarhúzóm van,de olyat,ami teljesen jól illeszkedik a kínai csavarba,nem találtam,és az imbuszt felszerelt állapotban is ki tudod venni(gáztű állítás).
Az összekötő csövet nem vetted meg?
A véleményed-tapasztalatod szeretném kikérni a lentebb részletezett karburátor cserével kapcsolatban.
Ha jól gondolom ETZ125-ösöd van neked is, melynek gyári porlasztójat az aliexpressen linkelt pkw24 -esre cserélted le. Bevált a csere? Mik a tapasztalataid vele?
Oszd meg velem légyszi a részleteket mivel sehogy sem sikerül a gyári porlasztót beállítanom.
- A linkelt 24-es porlasztó torok külsö mérete 35mm , a motorcsonké 29mm ?! Ez a 6mm nem volt probléma?
- A linkelt 24-es porlasztó levegöszürö csatl. 50mm, míg a gyári porlasztó levegöszürö csonkja 40mm ? Ezt hogy sikerült összehozni?
- Fuvókaméretei megfeleltek, vagy cserélni kellett? Ha igen mit mire?
- Beállítás: a levegöcsavar, suber, ... helyzete?
A következö a kuplung lamella csere, ebböl milyet érdemes venni?
Köszönöm!
Üdv
Kalo
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Üzemanyagellátás
helló!Bence4093 írta: ↑2019.03.06. 10:53Utángyártott karbiból 2 féle van, van az olcsóbb meg a drágábbik, amire "német minőséget" pakoltak.aronpfabian írta: ↑2019.03.06. 10:20 A kis ETZ nem egy gyakori motor, a 150-esek pedig még azon belül is ritkábbak![]()
Lehet ezen cikk alapján utána járok hogy a drágábbik is ilyen ócska e, mint ami a cikkben van.
nem akarok beleszólni, de feltétlenül szükséges a gyári karbi, esetleg nem lenne jó helyette egy PWK, KOSO, OSO... vagy valami ilyesmi?
pár hozzá szólással lentebb veséztük ki Csokával, neki és sok más MZ-snek már bevált, lassan nekem is fent lesz a kis TS-emen.
utángyártott karbikról nem tudok jót mondani, igaz nekem csak simsonos tapasztalataim vannak!
Re: Üzemanyagellátás
Utángyártott karbiból 2 féle van, van az olcsóbb meg a drágábbik, amire "német minőséget" pakoltak.aronpfabian írta: ↑2019.03.06. 10:20 A kis ETZ nem egy gyakori motor, a 150-esek pedig még azon belül is ritkábbak![]()
Lehet ezen cikk alapján utána járok hogy a drágábbik is ilyen ócska e, mint ami a cikkben van.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
A kis ETZ nem egy gyakori motor, a 150-esek pedig még azon belül is ritkábbak 

Re: Üzemanyagellátás
Rendben, köszönöm.aronpfabian írta: ↑2019.03.05. 21:4924N2-1 az valószínűleg a legutolsó szériás TS 150-eken volt. Az ETZ 150-re való a 24N2-2.
De ennél sokkal fontosabb az állapot. Nagyon nehéz olyat találni ami nincs végleg elhasználódva. Bármelyik átfúvókázható megfelelő beállításra a motorodhoz, csak kopott ne legyen (súberház, tűsfúvóka)
Utángyártottat pedig semmiképpen se vegyél: http://www.mzclubhungary.com/index.php/cikkek?id=659
Csak nem igen találok N2-2 karbit, börzén próbáltam, ott se volt egy darab se, pedig nagy szükségem lenne rá.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
24N2-1 az valószínűleg a legutolsó szériás TS 150-eken volt. Az ETZ 150-re való a 24N2-2.
De ennél sokkal fontosabb az állapot. Nagyon nehéz olyat találni ami nincs végleg elhasználódva. Bármelyik átfúvókázható megfelelő beállításra a motorodhoz, csak kopott ne legyen (súberház, tűsfúvóka)
Utángyártottat pedig semmiképpen se vegyél: http://www.mzclubhungary.com/index.php/cikkek?id=659
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok.
Az lenne a kérdésem, hogy mi a különbség az 24N2-1 és a 24N2-2 között?
Melyiket érdemes venni?
Egy 87-es 150-es ETZ-re menne, gyári dugattyúval. (megszakítós)
Az lenne a kérdésem, hogy mi a különbség az 24N2-1 és a 24N2-2 között?
Melyiket érdemes venni?
Egy 87-es 150-es ETZ-re menne, gyári dugattyúval. (megszakítós)
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Üzemanyagellátás
Szuper! Köszi!Zorka írta: ↑2019.02.24. 22:36Szia!motrosmano írta: ↑2019.02.24. 17:33 Helló!
A TS250 és 250/1 szívócsonkja az egy és ugyanaz, vagy van köztük különbség?
Ez azt mondja, hogy egyforma:
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 5/32928/c/_/_/?_
Re: Üzemanyagellátás
Szia!motrosmano írta: ↑2019.02.24. 17:33 Helló!
A TS250 és 250/1 szívócsonkja az egy és ugyanaz, vagy van köztük különbség?
Ez azt mondja, hogy egyforma:
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 5/32928/c/_/_/?_
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Üzemanyagellátás
Helló!
A TS250 és 250/1 szívócsonkja az egy és ugyanaz, vagy van köztük különbség?
A TS250 és 250/1 szívócsonkja az egy és ugyanaz, vagy van köztük különbség?
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Üzemanyagellátás
Helló!csoka írta: ↑2018.11.10. 09:48 Tudomásom szerint,szinte mindenki gumicsővel kötötte össze a karburátort,a szívócsonkkal.Jó az észrevételed,nekem összeér a karburátor,és a szívócsonk.Nincs "lépcső" közöttük,mert 24-es PWK-t rendeltem,és 24-es a szívócsonk is.Még egy jótanács:Én kicseréltem a csavarokat rozsdamentes imbuszra a karburátoron.Sok csavarhúzóm van,de olyat,ami teljesen jól illeszkedik a kínai csavarba,nem találtam,és az imbuszt felszerelt állapotban is ki tudod venni(gáztű állítás).
Az összekötő csövet nem vetted meg?
Az enyémen bkny csavarok vannak, kívülről imbusz, belül torx.
Nem vettem meg még se az összekötő csövet, se a fúvóka készletet.
Amit vele adtak az nem jó?
Sajnos a motor darabokban, idő és pénz hiányában nagyon lassan haladok vele...
Lassan kifagyok a műhelyemből is (...és mikor lesz még tavasz!!!), de bízok benne hogy jövő szezonra elkészülök!
A kis TZ-ken végig kör keresztmetszetű a szívócsonk?
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Üzemanyagellátás
Tudomásom szerint,szinte mindenki gumicsővel kötötte össze a karburátort,a szívócsonkkal.Jó az észrevételed,nekem összeér a karburátor,és a szívócsonk.Nincs "lépcső" közöttük,mert 24-es PWK-t rendeltem,és 24-es a szívócsonk is.Még egy jótanács:Én kicseréltem a csavarokat rozsdamentes imbuszra a karburátoron.Sok csavarhúzóm van,de olyat,ami teljesen jól illeszkedik a kínai csavarba,nem találtam,és az imbuszt felszerelt állapotban is ki tudod venni(gáztű állítás).
Az összekötő csövet nem vetted meg?
Az összekötő csövet nem vetted meg?
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Üzemanyagellátás
Helló!
Megkaptam a héten a PWK karbit! HURRÁ!!!
Tanácsot szeretnék kérni tőletek, karbi-henger összekötés ügyében!
Ahogy néztem a karburátort a elég vastagon van hagyva rajta anyag a henger felőli oldalon, és eszembe ötlött 3 megoldás is:
1, hogy esetleg lehetne belőle kimarni vagy esztergálni annyi anyagot, hogy a gyári szívócsonk bele menjen, aztán bevágni és bilincs és ugyanolyan lenne mint a gyári;
2, a belső 24mm-s átmérőhöz igazodva a külsejét picit megigazítani, majd a szívócsonkot a egy közdarab felhegesztésével ahhoz hasonlóra alakítani mint amilyen 250 ETZ-é vagy a /1-é;
3, (talán a legegyszerűbb) vagy esetleg a szívócsonk karbi felőli oldalát megperselyeztetni, hogy a PWK-hoz adott gumi ráfeszüljön és két bilinccsel megszorítani, oszt kalap kabát... ahogy csoka márkatársnál is látható (gondolom én, ha nem így van akkor elnézést)
És még gyorsan megjegyeznék két dolgot:
amit aronpfabian írt, nem teljesen helytálló jelen esetben, nem feltétlenül lesz lépcsős, ha a gumival lenne összeszerelve, mert a szívócsonkot be lehet engedni kopra a karbihoz,
másik dolog meg az, hogy nagyon könnyű a PWK, gyári karbiház magában nehezebbnek tűnt, mint a PWK egyben/összeszerelve, attól tartok hogy az első megoldásnál a bilinccsel el is törném!
Megkaptam a héten a PWK karbit! HURRÁ!!!

Tanácsot szeretnék kérni tőletek, karbi-henger összekötés ügyében!
Ahogy néztem a karburátort a elég vastagon van hagyva rajta anyag a henger felőli oldalon, és eszembe ötlött 3 megoldás is:
1, hogy esetleg lehetne belőle kimarni vagy esztergálni annyi anyagot, hogy a gyári szívócsonk bele menjen, aztán bevágni és bilincs és ugyanolyan lenne mint a gyári;
2, a belső 24mm-s átmérőhöz igazodva a külsejét picit megigazítani, majd a szívócsonkot a egy közdarab felhegesztésével ahhoz hasonlóra alakítani mint amilyen 250 ETZ-é vagy a /1-é;
3, (talán a legegyszerűbb) vagy esetleg a szívócsonk karbi felőli oldalát megperselyeztetni, hogy a PWK-hoz adott gumi ráfeszüljön és két bilinccsel megszorítani, oszt kalap kabát... ahogy csoka márkatársnál is látható (gondolom én, ha nem így van akkor elnézést)
És még gyorsan megjegyeznék két dolgot:
amit aronpfabian írt, nem teljesen helytálló jelen esetben, nem feltétlenül lesz lépcsős, ha a gumival lenne összeszerelve, mert a szívócsonkot be lehet engedni kopra a karbihoz,
másik dolog meg az, hogy nagyon könnyű a PWK, gyári karbiház magában nehezebbnek tűnt, mint a PWK egyben/összeszerelve, attól tartok hogy az első megoldásnál a bilinccsel el is törném!
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm a tippeket mindenkinek!
Nekem csak a régi keverékből visszamaradt olajat kellene kitakarítani első körben, és remélem más baja nincs is.



Nekem csak a régi keverékből visszamaradt olajat kellene kitakarítani első körben, és remélem más baja nincs is.

- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Üzemanyagellátás
Ugyan így jártam én is, egy szét kopott bvf karbival... Mire beszereztem hozzá a gyári mintájára koppintott tűt is hozzá... addigra már nem lehetett finom hangolni vele... mindig túlfolyt gázfröcsnél... Hagytam is a francba. Most egy bing 84-es karbi van fent. Közben az is kiderült, hogy falsolhatott is a szívócsonknál is, féktisztító tesztre fulladozni kezdett...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ha jól emlékszem ezt a fajta karbit, a tű második rovátkájába kell tenni, 118-as főfúvóka és, 45-ös alapjárati kell neki. Ezen beállításokkal, jó gyújtással, és megfelelő résmérettel, 19-es első lánckerékkel, volt akinek jobban ment, mint az utazó 90km/h? Mert odáig nagyon stabilan megy, csak utána nincs ereje...Vagy ha igen az, akkor nagyon szélcsendes időben...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ha jól emlékszem ezt a fajta karbit, a tű második rovátkájába kell tenni, 118-as főfúvóka és, 45-ös alapjárati kell neki. Ezen beállításokkal, jó gyújtással, és megfelelő résmérettel, 19-es első lánckerékkel, volt akinek jobban ment, mint az utazó 90km/h? Mert odáig nagyon stabilan megy, csak utána nincs ereje...Vagy ha igen az, akkor nagyon szélcsendes időben...
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
előtte-utána kép:
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Tanktisztításra a citromsav az egyik legjobban bevált módszer, személy szerint én is többször csináltam már. Cukrász diszkontban vettem 1 kg citromsavat én ennek a felét (0,5 kg, jó töményen, forró vízben feloldva) tettem a 250-es tankjába 1 napra, gyönyörűen kipucolta. Csak A kimosás után azonnal szárítani, feltölteni, mert gyorsan visszarozsdásodik.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára z25z 2018.10.31. 20:00-kor.
Re: Üzemanyagellátás
Szia!motrosmano írta: ↑2018.10.30. 21:14 Helló!
Tankot és karburátort mivel tudok kitisztani, egyszeűen otthon (benzinen kívül mással)?
Köszi!
Tankot mosogatószer, forróvíz, kavics. (homok nem)
Karbit féktisztító, pumpa. Vagy forróvíz zuhanycső.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Üzemanyagellátás
Helló!
Tankot és karburátort mivel tudok kitisztani, egyszerűen otthon (benzinen kívül mással)?
Köszi!
Tankot és karburátort mivel tudok kitisztani, egyszerűen otthon (benzinen kívül mással)?
Köszi!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára motrosmano 2018.10.30. 23:33-kor.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Üzemanyagellátás
Köszi!
Teljesen érthető volt amit írtál!
Sajnos még nem érkezett meg a karbi, majd november második felében!
Teljesen érthető volt amit írtál!
Sajnos még nem érkezett meg a karbi, majd november második felében!
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Üzemanyagellátás
Bocs'a kései válaszért,éjszakás járatokat csináltam...
Az összekötő(kék)gumicsőből kellett levágni,mind két oldalából.Ezt úgy oldottam meg,hogy szerencsémre találtam itthon olyan vastag szerszám nyelet,ami pont belefért.Lapát,és gereblye volt az "áldozat".Azért dugtam bele,hogy legyen tartása a csőnek,így egy nagyon éles késsel szépen tudtam levágni a pluszt.Kellett a szívócsonkból is vágnom,ha jól emlékszem 1cm-t.Ezt a vágást reszelővel síkba munkáltam.Ha valami nem tiszta kérdezz!Naponta egyszer(általában este)benézek az oldalra.Jó szerelést!
Az összekötő(kék)gumicsőből kellett levágni,mind két oldalából.Ezt úgy oldottam meg,hogy szerencsémre találtam itthon olyan vastag szerszám nyelet,ami pont belefért.Lapát,és gereblye volt az "áldozat".Azért dugtam bele,hogy legyen tartása a csőnek,így egy nagyon éles késsel szépen tudtam levágni a pluszt.Kellett a szívócsonkból is vágnom,ha jól emlékszem 1cm-t.Ezt a vágást reszelővel síkba munkáltam.Ha valami nem tiszta kérdezz!Naponta egyszer(általában este)benézek az oldalra.Jó szerelést!
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Üzemanyagellátás
A henger karbi összekötését te hogy oldottad meg?csoka írta: ↑2018.09.12. 18:43 Üdv!Ha kicseréled a karburátorodat,akkor itt egy kis segítség.
https://www.aliexpress.com/item/28mmto- ... 4c4dzGOe7u
https://www.aliexpress.com/item/PWK-24- ... 4c4dryK61u
https://www.aliexpress.com/item/Slow-Pi ... 4c4dryK61u
A levegőszűrő házhoz nem tudom hogyan fogsz csatlakozni.Én kis ETZ-hez vettem,ott az összekötő gumicsövet kicseréltem 250-esére.Nekem bevállt,jól kezelhető vele a motor.A beállításokhoz a facebook MZ csoportban találsz.
Képet tudnál felrakni?
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Üzemanyagellátás
Ez nem az én motoromról való, haver trohpyjáról van. Rendbe akarom neki tenni az egész motorját, de a karbi teljesen kifogott rajtam.csoka írta: ↑2018.10.23. 20:28 A furatok szellőzők,jól gondoltad.Mivel sokat kísérleteztél vele,és nem jutsz előbbre a probléma megoldásában,én javaslom,hogy keress a közeledben olyan MZ-st,aki már kínai OSO,OKO,KOSO,PWK karburátort használ.Tegyétek át kipróbálni a motorodra.Jó eséllyel szét kopott a karburátorod...ezzel már nem lehet semmit kezdeni.A facebook MZ csoportban keress olyan valakit,aki közel lakik hozzád,és hajlandó végig csinálni,amit javasoltam.Ha sokáig csinálod ezt a "szélmalom harcot" a régi karburátorral,ki fogsz ábrándulni az MZ-ből.




Nekem úton van már egy PWK!

Beszéltem egy szakival, holnap ránéz, de szerintem is valami kopás, repedés, barmolás lehet a dologban.
Érdekes ez az egész motor, már nem a gyári csapágyak, szimeringek voltak benne, de a csavarok meg úgy néztek ki, mintha a blokk gyári összeépítése óta senki nem nyúlt volna hozzá, a henger alapméretes még csak vállasnak se mondanám közben meg a karbi olyan mintha már szanaszét lenne már kopva! Levettem a feszszab kupakját, olyan makulátlan belülről, mintha most jött volna le a gyárszalagról!
Át raktam az én motoromról a karburátort, azzal rendesen viselkedett.
Gondolom az előző gazdáinál is csak donor szerepet töltött be, ennek ellenére kürtöt leszámítva minden működik rajta.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Üzemanyagellátás
A furatok szellőzők,jól gondoltad.Mivel sokat kísérleteztél vele,és nem jutsz előbbre a probléma megoldásában,én javaslom,hogy keress a közeledben olyan MZ-st,aki már kínai OSO,OKO,KOSO,PWK karburátort használ.Tegyétek át kipróbálni a motorodra.Jó eséllyel szét kopott a karburátorod...ezzel már nem lehet semmit kezdeni.A facebook MZ csoportban keress olyan valakit,aki közel lakik hozzád,és hajlandó végig csinálni,amit javasoltam.Ha sokáig csinálod ezt a "szélmalom harcot" a régi karburátorral,ki fogsz ábrándulni az MZ-ből.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Üzemanyagellátás
Helló!
Sokadik próbálkozás után se tudom mi baja a karbinak, ha a levegő-benzin keverék állító csavarját betekerem kopra, már majdnem jó, de lassan ejti a fordulatott. Kínomba tettem bele 120-s főfúvókát is kipróbálás céljából, tű a lehető legjobban felemelve, és még így sem volt semmi változás.
Olyan mintha valahonnan tudna plusz levegőt szívni, vagy a felszívott benzin egy része rossz helyre menne, mondjuk hátra felé a levegőszűrő irányába.
Azt meg tudja mondani valaki, hogy karbi két oldalán mi célt szolgálnak azok a furatok amik a képen látható? (Belülről jönnek felfelé az úszóházból és kívülről be vannak vágva a karbi oldalán.) Szellőzés céljából?
Sokadik próbálkozás után se tudom mi baja a karbinak, ha a levegő-benzin keverék állító csavarját betekerem kopra, már majdnem jó, de lassan ejti a fordulatott. Kínomba tettem bele 120-s főfúvókát is kipróbálás céljából, tű a lehető legjobban felemelve, és még így sem volt semmi változás.
Olyan mintha valahonnan tudna plusz levegőt szívni, vagy a felszívott benzin egy része rossz helyre menne, mondjuk hátra felé a levegőszűrő irányába.
Azt meg tudja mondani valaki, hogy karbi két oldalán mi célt szolgálnak azok a furatok amik a képen látható? (Belülről jönnek felfelé az úszóházból és kívülről be vannak vágva a karbi oldalán.) Szellőzés céljából?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég