Elnézést, ha nem jó helyre írok, a következõ problémára várom az építõ ötleteiteket:
Nemrég vettem egy szerintem jó mechanikus állapotban lévõ ETZ-250-esem, nem lógó csapágyakkal, gyári elektronikus gyújtással. A henger 1. túlméretes, alig kopott, bika kompresszió van. 19-es lánckerék van fenn. Van régi hagyományos és új csatos karbim is, a moci viselkedése azonos mindkettõvel (úszószint, fúvókák gyári adatok szerint beállítva). Ja, kipuf dob is új van fenn (utángyártott), mert a régi már nagyon gáz volt.
A történet: Mérõórával 2,9 mm gyújtást állítottam. Így a moci utcán jól használható, már 3000 alatt is van ereje. Viszont nem pörög ki. Csutkagázon 3-ban 5400, 4-ben 5200, 5-ben 4600 a max fordulat. Utazóban 90-95-öt tud tartani.
Ezt kevésnek tartottam, próbaképpen állítottam 2,6 mm-es gyújtást. Az eredmény szánalmas: 4000 alatt a motor totál erõtlen lett, 5-ben 80-90-rõl egyszerûen megáll – mindegy hogy kis vagy nagy gázzal próbálkozok. Csutkagázon 3-ban 6100-ig pörög ki, szerintem ez is kevés, 4-ben 6000-ig, és amikor feltettem 5-be, még elkezdett gyorsulni (5000 felett) csak elfogyott az út.
Szerintetek ez normális, hogy nem lehet beállítani egy TZ-t hogy egy beállítással normálisan használni és húzatni is lehessen?
Bárkitõl szívesen fogadnék tapasztalatokat vagy tanácsokat, mert b…ssza a csõrömet, hogy az elõzõ 150-es TZ-met sokkal nagyobb örömmel tudtam használni hegyen-völgyön-városban meg mindehol…





<-----------------------