

















Milyen motor hajtókarjáról van szó?csucsi75 írta:Sziasztok! Bocs,hogy belevágok a témába de szeretnék valamit megtudni és azt hiszem jó helyen járok!
Úgy hallotam,hogy ha "valahol"megfúrják a hajtókart akkor lehet javitani a kenésen és csönkentjük a csörgés kialakulásának veszélyét. Megkérlek benneteket ha tudtok valamit ez ügyben kérlek irjatok,vagy a legjobblenne egy rajz is!Várom mihamarabi válaszotokat,már azét is mert blok szétszedve,és itt a jóidö!!
csucsi75@freemail.hu
Üdvözlettel:csucsi75
Már alig várom a többit...molcsaba írta:A tuning az költséges dolog! Fogyasztásnövekedés, és élettartam csökkenés a járulékos ára a teljesítmény növelésnek. Ráadásul tényleg csak akkor van értelme, ha folyamatosan maxi gázon megy valaki. Ilyenek a versenyek. Utcára leginkább csak drága játék. Ha valakinek sok pénze van, akkor érdemesebb gyárilag erõs gépet venni, mert ott megmarad az élettartam, a megbízhatóság, és a kezelhetõség. Nem is beszélve a tuning gépeknél, ha erõsebb lesz a motor, akkor hozzá kell igazítani a fékeket, váltót, és a futómûvet is.
Egyenlõre ennyi! A többit piálás közben!
Vannak hasonló módszerek az elõsûrítés(!) megnövelésére, de ha a vezérlést nem állítod hozzá akkor a szarnak adtál egy pofont... Ugyanez igaz a rezonátoros kipufogóra és a többi mókás találmányra...Balázs írta:Manner: a két sonka közé teszel egy ívet ami beleillik a forgattyúsházba azon legyen 2-3 henger alakú bütyök, a forgattyúházat meg az illesztésnél ki marod félhengerbe és ennek az ívnek a bütykei abba mennek bele, vagy esetlen csavarral odafogod az is jó ha megvan a tömítés. A lényeg, hogy benne legyen. Nagyobb lesz a vákuum és több anyagot szívbe hirtelen ami túltöltést eredményezt valamilyen szinten. Vegyél egy jó ternai könyvet, 1954 körülit abban benne vannak ilyen ínyencségek amik viszonyla olcsón kivitelezhetõk.
Csak annyit kalkulálj vele, hogy a belsõ perselyt/hüvelyt nem tudod kiütni... ha nem hiszed el, nézz bele a kipuffnyílás szélét hogy ér hozzá az alu testhez.KILL3R etz írta:Hello tuningmesterek!
Lett egy 2. túlméretes 150 es hengerem+dugó(56.97-es).Mivel senki nem akarja megvenni gondoltam kicsit kireszelgetem.Ezzel csak az a gond hogy soha nem csináltam még ilyet.De vállalkozó szellemû vagyok meg ha jól sejtem vesztenivalóm sincs
. Ha tévednék légysz szoljatok!:D Szóval az lenne a kérdésem,hogy hol találok v.mi leírást pontos méretekkel az átalakításhoz? Ami itt az oldalon van az etz-hez van?
Válaszokat elõre is köszi!
Nézz szét a futómû témában!KILL3R etz írta:Sajnálom andreisajnos csak most került hozzám....
És a másik: ennyire nem lehet tuningolni az etz-ket? aszittem oasmi mint a simo.... Esetleg v.mi más tuning ami olcsóbb? És milyen gumikra gondolsz? Légyszi mondj valami tipusszámot mert azt is kellene vennem a mostani lassan pályagumi lesz
ilyet keresek kb 2 hónapja de már megvan........... mindegyKILL3R etz írta:Hello tuningmesterek!
Lett egy 2. túlméretes 150 es hengerem+dugó(56.97-es).Mivel senki nem akarja megvenni gondoltam kicsit kireszelgetem.Ezzel csak az a gond hogy soha nem csináltam még ilyet.De vállalkozó szellemû vagyok meg ha jól sejtem vesztenivalóm sincs
. Ha tévednék légysz szoljatok!:D Szóval az lenne a kérdésem,hogy hol találok v.mi leírást pontos méretekkel az átalakításhoz? Ami itt az oldalon van az etz-hez van?
Válaszokat elõre is köszi!
Így van, igazad van ez már elektro tuningconus írta:Csöpi!
Thx az infót, de szerintem ez nyugodtam maradhat itt a tuning topikban. Elvégre ez is tuning lenne nem? Elektromos tuningAz elektronika topik meg inkább a gyári elektronikára hajazna ha jól sejtem, de majd a górék kijavítanak ha nem így van
Igen ez az egysebességes 207-es babettának a gyújtásrendszere, a külön trafós változata. Mert volt olyan is ahol az elektronika és a trafó egybe volt szép piros rúd alakban összeépítve, azt volt a Tranzimo. A 207-es biztos, hogy még 6V-os, de szerintem nagy valószínûséggel a 210-es is. A fogyasztók áramellátása: hát ez elég necces feladat mert a Babettán az elsõ lámpa 6V 21W-os a hátsólámpa 6V 5W-os plusz a kürt, és más fogyasztó nincs. Ami reális dolognak tûnik áttekerni a tekercseket, kiszámolni a huzalátmérõt, a menetszámot a szükséges teljesítményhez. Amit ajánlanék: két tekercs sorbakötni az táplálná az elsõ fényszórót, a harmadik pedig a hátsó lámpát és ennyi. Tudom nem nagy a teljesítménybõség ennél a megoldásnál, dehát vegyük figyelembe ez a rendszer egy smkp-ra lett tervezve.conus írta:Jó, igazad van, lehet úgy kellett volna h írjam h babetta gyújtás nemcsak a gyújtásrészel, hanem a világítás tekercsekkel együttGexxx írta:Te is írtad... Babetta GYÚJTÁS! Nem Babetta GENERÁTOR!
Gyújtás a szikrához kell, Generátor a töltéshez.
Ha leszeded a generátort, akkor vigyél jó nagy akksit vagy 30 km után tedd fel töltõre 1 napraJa, és persze közben ne indexelj, ne világíts, ne dudálj... És ne is fékezz, mert a féklámpa is fogyaszt áramot....
http://www.taborituning.hu/images/motor ... _07_26.jpg
A lényeg pont lemaradt a képrõl: "A lekötött bal oldali tekercsre ugyanolyan huzalból kb. 50 menetet kell pótlólag feltekercselni. Ez a tekercs szolgáltatja a töltõ áramot az akkumlátor számára... a féklámpa az akkumlátorról fog mûködni..."
valami ilyesmire gondoltam, nem tudom h a 210-es babetta is 6V-os volt-e még-e vagy sem, mert ez a leírás ha jól tudom akkor az egy sebességes 207-es babettának az elektronikájáról szól. További kérdés h az a forgórész felmenne-e a fõtengelyre vagy valamit marni kéne rajta, köztes darab hogyan nézne ki, az eredtileg a müzüben levõ fesszabályzóval, dióda híddal mi lenne stb. De a legkérdésesebb a fogyasztók ellátása: elsõ fényszóró, hátsó lámpa, féklámpa, mert az LED-es index alig fogyaszt valamit ha jól érzem, de az mehetne az aksiról direkbe nem?
Jó, igazad van, lehet úgy kellett volna h írjam h babetta gyújtás nemcsak a gyújtásrészel, hanem a világítás tekercsekkel együttGexxx írta:Te is írtad... Babetta GYÚJTÁS! Nem Babetta GENERÁTOR!
Gyújtás a szikrához kell, Generátor a töltéshez.
Ha leszeded a generátort, akkor vigyél jó nagy akksit vagy 30 km után tedd fel töltõre 1 napraJa, és persze közben ne indexelj, ne világíts, ne dudálj... És ne is fékezz, mert a féklámpa is fogyaszt áramot....
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég