Fékek
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Fékek
Tökéletesen mozognak mégegyszer nekifutottam majd kerültem vele egyet. Fogja de már nem annyira.
Fékolajjal cseppentettem és járattam meg többször is. A főfékhengerem Bambi mester féle Hyosung azzal nem hinném baj van nem olyan régi. Sztenderen nem nagyon kell forgatni a kereket mert folyamatosan beleér. Szétszedni már nem merem mert van baj nem kevés. Légtelenítő csavar menet oda, a nyereg felfogató csavar alsó menet szintén(utolsó meghúzásuk volt szinte) és még lehetne sorolni. A gumialkatrészekről nem is beszélek 10 éve marékszámra próbáltuk őket annyi szar volt most már bele se merek gondolni mi lehet a helyzet.
Az nem lehet a tárcsa szar benne? Volt már szabályozva most 4,2mm. Bár eddig baj nem volt vele(igaz ez már nem jelent semmit). Holnapig pihen hátha átjárja az olaj (és az erő) jobban és majd elválik javul-e a helyzete. Voltak már csodák az évek alatt bár mostanában ritkulnak...
Fékolajjal cseppentettem és járattam meg többször is. A főfékhengerem Bambi mester féle Hyosung azzal nem hinném baj van nem olyan régi. Sztenderen nem nagyon kell forgatni a kereket mert folyamatosan beleér. Szétszedni már nem merem mert van baj nem kevés. Légtelenítő csavar menet oda, a nyereg felfogató csavar alsó menet szintén(utolsó meghúzásuk volt szinte) és még lehetne sorolni. A gumialkatrészekről nem is beszélek 10 éve marékszámra próbáltuk őket annyi szar volt most már bele se merek gondolni mi lehet a helyzet.
Az nem lehet a tárcsa szar benne? Volt már szabályozva most 4,2mm. Bár eddig baj nem volt vele(igaz ez már nem jelent semmit). Holnapig pihen hátha átjárja az olaj (és az erő) jobban és majd elválik javul-e a helyzete. Voltak már csodák az évek alatt bár mostanában ritkulnak...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
Esetleg fékcső? Megtörik belül, és szelepként viselkedik. Odafelé átenged, visszafelé nem...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 342
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Fékek
Szia!hell írta:Ríni tudnék így itt folytatom a kipufogós részben elkezdeteket. Bambi 3 felrak. Persze az előző úgy rá volt rohadva alig birtam lecibálni. Kerülés a géppel. Tárcsafék szarakodik. Előtte is éreztem szarakodik így megjárattam ki-be fent a helyén és megolajoztam kicsit a dugatyúkat jobban csúszanak. Persze elég agresszív feszegetések voltak mire visszamentek a helyükre már kezdtem félni letépem a villaszárról a nyerget. Remélem ezzel a tipkedéssel a nyereg nem tud és a tárcsa eldeformálódni!? Ott álltó helyében tökéletese elkezdett járni mind a kettő ahogy kell(látszatra). Menet közben pár fékezés után egyre nyögve nyelősebb lett a téma. 5.-ben már alig ment a gép olyan szinten. Mire hazaértem már rántottát lehetett volna rajta szütni majdnem izzott a tárcsa. Alig lehet tolni is persze. Ismét szétkap megjárat munkahengerek kis olajzással ismét. Látszatra ismét szépen járnak a dugattyúk. De valamiért tolás közben pár ráhúzás után ráragad a pofa és alig forog a kerék. Mintha nem ütögetné vissza a tárcsa a pofákat.
Tehát mi a jóisten baja lehet? Ezelőtti években is néha előjött ez a berohadás, de kis olajzás és megjáratás után tökéletesen tette a dolgát pár évig. De most valahogy nem akarja az igazságot. Ez az idény kissé nehezebben akar kezdődni mint az előző 10 pár év. Kezdi elhagyni az erő a gépet nyilván vagy nem tudom mostmár. Egyre több a kis bosszantó hiba.
Tehát várom az ötleteket és előre is köszönöm őket...
ETZ tárcsafékkel még nem találkoztam, autóéval annál inkább. Ennek fejében írom, amit írok.
Ha megjáratod a dugattyút, és az mozog rendesen a próbálgatásra, menet közben viszont újra befog, nekem 2 dolog jut eszembe:
1, fékezéskor a tárcsa el bírja mozdítani a dugattyút, és az ferde helyzetben nem jut vissza a helyére. (Az én logikám szerint ekkor fékolajnak is kellene lennie a gumi porvédő alatt (szivárgás).
2, a főfékhenger nem nyit vissza, és az nem engedi vissza a tartályba a fékolajat a csőből.
Amikor azt írtad, hogy a dugattyúkat megolajoztad, az ugye fékolajjal történt? Motorolajtól a féktömítés bedagad. Nem tudom, nem-e lenne jobb fémtisztának lennie... Azt is nézd meg, hogy a porvédő gumi jó állapotban legyen! Ha az lóg v. szakadt, csak sz...atni fog.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Fékek
csak a jaratas marad, nekem is volt ilyen. Levettem a nyerget es szepen pumpa ki a dugattyukat, azert csak addig, hogy ne essen ki, szep koszos volt, letoroltem, majd a motor melle egy faronkot arra ra a nyerget es egy falecet atdugva a dugattyut visszatuszmakoltam a helyere mindket oldalon. Es ezt 4x egymas utan. Azota jo, talan egy parobat meger igy......talan meg annyi otletem marad, hogy a fofekhengerbe ha el van tomodve az a lyuk ahol vissza tudna aramolni a fekfolyadek, az viszont ugye macerasabb, levesz brigeciol kimos kifuvat legtelenit stb....
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Fékek
Ríni tudnék így itt folytatom a kipufogós részben elkezdeteket. Bambi 3 felrak. Persze az előző úgy rá volt rohadva alig birtam lecibálni. Kerülés a géppel. Tárcsafék szarakodik. Előtte is éreztem szarakodik így megjárattam ki-be fent a helyén és megolajoztam kicsit a dugatyúkat jobban csúszanak. Persze elég agresszív feszegetések voltak mire visszamentek a helyükre már kezdtem félni letépem a villaszárról a nyerget. Remélem ezzel a tipkedéssel a nyereg nem tud és a tárcsa eldeformálódni!? Ott álltó helyében tökéletese elkezdett járni mind a kettő ahogy kell(látszatra). Menet közben pár fékezés után egyre nyögve nyelősebb lett a téma. 5.-ben már alig ment a gép olyan szinten. Mire hazaértem már rántottát lehetett volna rajta szütni majdnem izzott a tárcsa. Alig lehet tolni is persze. Ismét szétkap megjárat munkahengerek kis olajzással ismét. Látszatra ismét szépen járnak a dugattyúk. De valamiért tolás közben pár ráhúzás után ráragad a pofa és alig forog a kerék. Mintha nem ütögetné vissza a tárcsa a pofákat.
Tehát mi a jóisten baja lehet? Ezelőtti években is néha előjött ez a berohadás, de kis olajzás és megjáratás után tökéletesen tette a dolgát pár évig. De most valahogy nem akarja az igazságot. Ez az idény kissé nehezebben akar kezdődni mint az előző 10 pár év. Kezdi elhagyni az erő a gépet nyilván vagy nem tudom mostmár. Egyre több a kis bosszantó hiba.
Tehát várom az ötleteket és előre is köszönöm őket...
Tehát mi a jóisten baja lehet? Ezelőtti években is néha előjött ez a berohadás, de kis olajzás és megjáratás után tökéletesen tette a dolgát pár évig. De most valahogy nem akarja az igazságot. Ez az idény kissé nehezebben akar kezdődni mint az előző 10 pár év. Kezdi elhagyni az erő a gépet nyilván vagy nem tudom mostmár. Egyre több a kis bosszantó hiba.
Tehát várom az ötleteket és előre is köszönöm őket...
Re: Fékek
Sziasztok!
Valaki fejlesztőmérnöközött már olyat, hogy a 160mm átmérőjű fékdobbal ellátott kereket beapplikálta a 150mm átmérőjű helyére első lengővillába? Ha igen érdekelne a történet. Nekem lenne rá megoldásom, de mások véleménye is érdekelne, tehát ne fogjátok vissza magatokat!
Lóri
Valaki fejlesztőmérnöközött már olyat, hogy a 160mm átmérőjű fékdobbal ellátott kereket beapplikálta a 150mm átmérőjű helyére első lengővillába? Ha igen érdekelne a történet. Nekem lenne rá megoldásom, de mások véleménye is érdekelne, tehát ne fogjátok vissza magatokat!
Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Fékek
Az eladó állítása szerint van még 8-10 darabKILL3R etz írta:Nemrég hirdetett K.Imi nevű klubtárs 4000Ft-ért gyári új hátsó fékfedelet. Kulccsal, betéttel, ricnis karral....
Csak hogy megnyugtassalak....
MZ ETZ 251e '89
Re: Fékek
Akkor érdemes ilyet venni. Végül is olcsóbb egy drága mint sok olcsó.
Köszi a választ!,akkor veszek ilyet.
Köszi a választ!,akkor veszek ilyet.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3071
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Fékek
Mechanikailag/elektromosan jó konstrukció. A menete 6os finommenet, mittudomén milyen emelkedéssel! Én a kapcsolón átvágtam a menetet normálra, és így már csereszabatos lett az ETZ főfékhengerrel. Én kb 10000km-t tettem bele, hiba nélkül üzemel .Patrik írta:Sziasztok!
A véleményeteket szeretném kérni...
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
Nemrég hirdetett K.Imi nevű klubtárs 4000Ft-ért gyári új hátsó fékfedelet. Kulccsal, betéttel, ricnis karral....
Csak hogy megnyugtassalak....
Csak hogy megnyugtassalak....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Fékek
Így van a gyári az jó ezt tudtuk eddig is. Hát igen a tárolás igen necces, aki ebben benne van szerelő és egyebek annak érdemes is így beszerezni a donorokat.
Na mindegy felelőtlen kijelentés volt a hegesztés nélküli megoldás. Az kell és birja egy jó darabig...
Aha hegesztés hogyne első nekifutásra eltört a hegesztés mint a szél 2 nekifztás talán fogja. Műszakin nem megy át 100% rendőrrel ne találkozzak (helyszínen tarkónlő ). Kicsit látványos....
Na mindegy felelőtlen kijelentés volt a hegesztés nélküli megoldás. Az kell és birja egy jó darabig...
Aha hegesztés hogyne első nekifutásra eltört a hegesztés mint a szél 2 nekifztás talán fogja. Műszakin nem megy át 100% rendőrrel ne találkozzak (helyszínen tarkónlő ). Kicsit látványos....
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hell 2013.03.31. 19:18-kor.
Re: Fékek
Lóri írta:Akkor valószínű, hogy erősen deformált a záró kúp. Próbálj meg keresni másik légtelenítőt, menet egyezzen, és azzal hátha jó lesz. (trabi, wartburg féknyereg), vagy van egy másik megoldás, de az vagy bejön, vagy nem, de ha nem jön be akkor kuka a nyereg... Így azt le sem írom.
Az utángyártott légtelenítő csavaron a zárókúpnak köze nincs a gyárihoz. A kúpnak nevezett rész bele sem ül a neki szánt süllyesztett részbe. Helyette felül a peremre.
A féknyereg belső darabját ki kellett cserélnem egy másikra mert a légtelenítő csavar menetes része is oda volt. Ki volt kopva a menet és el volt "oválosodva" mert valaki már előttem agyig tépte.
Minden esetre ha ez nem lenne elég az új karmantyú körül szivárgott a fékolaj.
Még jó hogy annak idején három garnitúra karmantyút vettem. Egy magyart egy indiait és egy pár taiwanit.
Mindet kipróbáltam és persze az utolsó verzió lett a jó. A baj hogy nem tudom már melyik gyártmány az.
Így legközelebb megint mindhárom félét vennem kell.
A három pár karmangyú közül kettőn szó szerint átesett a dugattyú, annyival nagyobb volt az átmérőjük.
A harmadikat meg úgy kellett a dugattyúra ráfeszegetni. De mindenesetre a végén ez lett jó.
Majdnem két napom ment el a fékre.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Fékek
Nem akarlak még jobban felpörgetni de ismerem a problémádat,én naponta szerelek után gányolt alkatrészekből.Az én gépemre ezért is rakok csak gyári DDR alkatrészeket!hell írta:Lehetne akkár hiper dühöngőbe is irni, de a szemét hátsó féknek az állítási megoldása egy utolsó kib.... sz.... mocsko. yb
lfbalsfzgbalgba vbaévbvbagvbaívbíavbafvbífvbfgafuvbfbv............
Kicsi láncfeszítés(és láncvédőgumicsere ami természetesen birt vagy 2 évet a tuti minősége miatt) után már egy fogat állítani kellett, hogy ne fogja a kereket. És az a drága utángyártott. 1-2 ilyen nekifutás után odavan(persze nekem már a utolsó volt mert tropa...) és mivel még be is akar esni a tengely ha vissza akarja tenni az ember hát valami gyönyör. És persze nekem ez is az utolsó nekifutása volt és kuka az egész jöhet az új gyönyör. Kerék le vagy egyéb barkácsolás gányolás és egyebek.... és soha nem lesz tökéletes. Lehet venni az újat ismét és az is hasonló lesz élettartamban és egyebek... Egyszer összeteszi az ember és soha ne kelljen szétszedni mert jön a káosz és őrület....
Hát igen ezért is igen szeretem én az MZ-t. Istenem mi lenne velem némi idegroham nélkül....
Bár ha valaki kitalált rá valami időtálobb megoldást (ne ez a fogas valami legyen), hogy ne kelljen sportot üzni a cseréjéből ossza meg velünk pánikszerüen.
És honnan is? Vettem pár elfekvő MZ-t alkatrésznek és azokat bontogatom,ha 30 éves is 100xtöbbet ér és bír az alkatrész mind egy kisipari új.
Szerintem ha valaki komolyan akar MZ-z ni akár élete végéig és van helye a tároláshoz érdemes befektetni alkatrész gépbe,ETZ 250 forgalomból kivonva tulajtól 20000-30000Ft de 125 ETZ-t is láttam így ilyen árba természetesen nem megy és ütött kopót a Ts 125 10000-15000ft ilyen állapotba faluhelyen csak keresni kel. Ez az én módszerem.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Fékek
Lehetne akkár hiper dühöngőbe is irni, de a szemét hátsó féknek az állítási megoldása egy utolsó kib.... sz.... mocsko. yb
lfbalsfzgbalgba vbaévbvbagvbaívbíavbafvbífvbfgafuvbfbv............
Kicsi láncfeszítés(és láncvédőgumicsere ami természetesen birt vagy 2 évet a tuti minősége miatt) után már egy fogat állítani kellett, hogy ne fogja a kereket. És az a drága utángyártott. 1-2 ilyen nekifutás után odavan(persze nekem már a utolsó volt mert tropa...) és mivel még be is akar esni a tengely ha vissza akarja tenni az ember hát valami gyönyör. És persze nekem ez is az utolsó nekifutása volt és kuka az egész jöhet az új gyönyör. Kerék le vagy egyéb barkácsolás gányolás és egyebek.... és soha nem lesz tökéletes. Lehet venni az újat ismét és az is hasonló lesz élettartamban és egyebek... Egyszer összeteszi az ember és soha ne kelljen szétszedni mert jön a káosz és őrület....
Hát igen ezért is igen szeretem én az MZ-t. Istenem mi lenne velem némi idegroham nélkül....
Bár ha valaki kitalált rá valami időtálobb megoldást (ne ez a fogas valami legyen), hogy ne kelljen sportot üzni a cseréjéből ossza meg velünk pánikszerüen.
lfbalsfzgbalgba vbaévbvbagvbaívbíavbafvbífvbfgafuvbfbv............
Kicsi láncfeszítés(és láncvédőgumicsere ami természetesen birt vagy 2 évet a tuti minősége miatt) után már egy fogat állítani kellett, hogy ne fogja a kereket. És az a drága utángyártott. 1-2 ilyen nekifutás után odavan(persze nekem már a utolsó volt mert tropa...) és mivel még be is akar esni a tengely ha vissza akarja tenni az ember hát valami gyönyör. És persze nekem ez is az utolsó nekifutása volt és kuka az egész jöhet az új gyönyör. Kerék le vagy egyéb barkácsolás gányolás és egyebek.... és soha nem lesz tökéletes. Lehet venni az újat ismét és az is hasonló lesz élettartamban és egyebek... Egyszer összeteszi az ember és soha ne kelljen szétszedni mert jön a káosz és őrület....
Hát igen ezért is igen szeretem én az MZ-t. Istenem mi lenne velem némi idegroham nélkül....
Bár ha valaki kitalált rá valami időtálobb megoldást (ne ez a fogas valami legyen), hogy ne kelljen sportot üzni a cseréjéből ossza meg velünk pánikszerüen.
Re: Fékek
Akkor valószínű, hogy erősen deformált a záró kúp. Próbálj meg keresni másik légtelenítőt, menet egyezzen, és azzal hátha jó lesz. (trabi, wartburg féknyereg), vagy van egy másik megoldás, de az vagy bejön, vagy nem, de ha nem jön be akkor kuka a nyereg... Így azt le sem írom.
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Re: Fékek
Húzni már nem merek rajt mert "nyélre" meg van húzva. Kosz sincs alatta már egyszer visszavettem.Lóri írta:Próbálj meg érzéssel még húzni rajta, vagy vedd ki tisztítsd ki a záró kúpot, lehet valami piszok került alá, és nem zár. De utána légteleníteni kell!
Re: Fékek
Próbálj meg érzéssel még húzni rajta, vagy vedd ki tisztítsd ki a záró kúpot, lehet valami piszok került alá, és nem zár. De utána légteleníteni kell!
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Re: Fékek
Sziasztok!
Ma összeraktam a fékemet. Mindent kicseréltem és jól is működik.
Viszont sajnos a légtelenítő csavarnál engedi az olajat. A menetes résznél. Nem folyik csak "könnyezik".
Nincs valakinek tapasztalata mit lehetne vele tenni?
Ma összeraktam a fékemet. Mindent kicseréltem és jól is működik.
Viszont sajnos a légtelenítő csavarnál engedi az olajat. A menetes résznél. Nem folyik csak "könnyezik".
Nincs valakinek tapasztalata mit lehetne vele tenni?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Kipumpálod a fékkarral, figyelve hogy egyszerre érjenek ki, és lehet kér még olajat is....Dönitz írta:Sziasztok!
Még új vagyok a fórumon, de egy kevés segítséget kérnék. A fékdugattyút hogy tudom kibuherni a féknyeregből?
köszönöm előre is.
Üdv: Dönitz
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Fékek
Sziasztok!
Még új vagyok a fórumon, de egy kevés segítséget kérnék. A fékdugattyút hogy tudom kibuherni a féknyeregből?
köszönöm előre is.
Üdv: Dönitz
Még új vagyok a fórumon, de egy kevés segítséget kérnék. A fékdugattyút hogy tudom kibuherni a féknyeregből?
köszönöm előre is.
Üdv: Dönitz
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 90
- Csatlakozott: 2010.04.03. 11:31
- MZ-d típusa: ETZ 150, ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Szegvár
Re: Fékek
Heló!allllli írta:Értem. Köszi az infókat. Most mindent olajmentesítettem a féknyeregnél és mivel nagyon csekély lehet a szivárgás gondolom idő kell neki mire újra eljut az olaj a fékbetétekre és onnan a tárcsára. De veszek O-gyűrűt és kicsrélem h később se jöjjön elő a szivárgás.
Az új karmantyúkat megfújod szilikon srpay-vel, a dugattyút is, helyére nyomod -ne keresztben, úgysem megy be....- az után levegővel kinyomatod. Megnézed vett-e le az új karmantyúból némi sorját. Azt kitakarítod belőle. Az után vissza. És ha nagyobb erőlködés nélkül megy helyére, akkor nem fog szorulni. A karmantyúk szélesebbik fele ne a betét felé nézzen. A két fél közötti tömítő gyűrűt lehet hogy elegendő szintén szilikonozni. Remélem segítettem. Jó munkát!
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Fékek
Értem. Köszi az infókat. Most mindent olajmentesítettem a féknyeregnél és mivel nagyon csekély lehet a szivárgás gondolom idő kell neki mire újra eljut az olaj a fékbetétekre és onnan a tárcsára. De veszek O-gyűrűt és kicsrélem h később se jöjjön elő a szivárgás.
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Fékek
Sztem te a porvédő karmantyút vetted le (harmonika-szerű), az alá mehet a kosz. Na, az pont semmit nem tömít, se így, se úgy.... Ha kiveszed a munkahenger dugattyúját, annak van egy O-gyűrű tömítése, ott lesz a gond...allllli írta:Szerintem az O-gyűrűkkel lesz a gond. Újat még nem vettem, de mindenesetre a régieket levettem és megtisztítottam, mert alatta tele volt pici kavicsokkal, olajos trutyival stb. Remélem most már jobban tömít. Ha nem akkor veszek újakat és kész. Tényleg ilyen szimering-szerű O-gyűrűt hol lehet venni? Csapágyboltban?
Sztem motorosboltban inkább szerencsével jársz, bár nekem még nem kellett vennem...
Ha sokáig használtad így olajosan a féket, akkor a fékbetét is lehet, hogy cserés lesz....
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Fékek
Szerintem az O-gyűrűkkel lesz a gond. Újat még nem vettem, de mindenesetre a régieket levettem és megtisztítottam, mert alatta tele volt pici kavicsokkal, olajos trutyival stb. Remélem most már jobban tömít. Ha nem akkor veszek újakat és kész. Tényleg ilyen szimering-szerű O-gyűrűt hol lehet venni? Csapágyboltban?
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Fékek
Általában az a baj a karmantyúval, hogy nem olajálló és bedagad. Nem egy nagy érték 1 db, én szoktam venni többet, és beteszem ellőtte fékolajba, amelyik nem dagad be az jó lesz.Szétszerelésnél legjobb, ha levegővel fújatod ki a dugattyúkat, és ellenőrízd azok sértetlenségét, ha vannak rajta bemarások akkor az is csere.allllli írta:Ma meg is nézem, hogy hol szivárog az olaj. A szocimotorosok szervízben azt írják, hogy ha a nyeregben a fékdugattyútól folyik, akkor lehetetlen bele jó minőségű karmantyút kapni. Gondolom nem mostanába íródott, ezért ma is érvényes ez a kijelentés? Ha lehet kapni, hol érdemes keresni, milyen boltban?
A szocimotoros cikk mindent részletesen leír, a szerint járj el, és nem lesz gond.
A tárcsafék az Mz achilles ina., úgyhogy kitartást, sikerülni fog!
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Fékek
Ma meg is nézem, hogy hol szivárog az olaj. A szocimotorosok szervízben azt írják, hogy ha a nyeregben a fékdugattyútól folyik, akkor lehetetlen bele jó minőségű karmantyút kapni. Gondolom nem mostanába íródott, ezért ma is érvényes ez a kijelentés? Ha lehet kapni, hol érdemes keresni, milyen boltban?
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Segítünk mi, csak nekem kicsit nehezen volt emészthető, az "olajos a fékem, de azért jól fog" dolog.allllli írta:Egy szóval sem mondtam, hogy nem fogok akksit venni bele és megcsinálni a fékemet. Mivel még egy műszakim sem volt tájékozódom, hogy mire kell odafigyelni, mi az ami probléma lehet. Nem kell egyből ítélkezni, meg leszólni, meg találgatni, hogy mire van pénzem. Úgy tudtam itt segítőkészek az emberek....
Amire érdemes még odafigyelni, ill. itt Tbányán a hatóságnál nézték (és nem általános dolgok mint fék, lámpa stb):
- E betűk a gumiban, foncsorban, lámpaburkolatokban
- Láncvédő burkolat legyen meg
- Kapaszkodó utasnak (bőrszíj az ülésen keresztben)
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Fékek
Szerintem vegyél bele új akkut, és a féket is javíttasd /javítsd/ meg, akkor nem kell ezek miatt aggódnod a műszaki vizsgán. Meg aztán a forgalomban se árt, ha rendben vannak.allllli írta:Úgy tudtam itt segítőkészek az emberek....
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Fékek
Egy szóval sem mondtam, hogy nem fogok akksit venni bele és megcsinálni a fékemet. Mivel még egy műszakim sem volt tájékozódom, hogy mire kell odafigyelni, mi az ami probléma lehet. Nem kell egyből ítélkezni, meg leszólni, meg találgatni, hogy mire van pénzem. Úgy tudtam itt segítőkészek az emberek....
Re: Fékek
Troster írta:Ez viccként is indulhatna...:Skót elmegy Mz-t venni, de akksira nem telik...
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Fékek
Dénes írta:Te mi a szarról beszélsz amugy? Mennyiből áll megcsinálni a féket és venni egy új akksit? Ilyen benzinárak mellett ne mondja senki, hogy ezek drága dolgok.allllli írta:Az akksim nekem se bírná egy percig sem a beindítás nélkül a lámpákat, az indexet meg a dudát főleg nem.
Am meg a fékhatással semmi gondom nincs, mert tényleg jól fog, szinte blokkol, csak csúnya meg veszélyesnek néz ki rajta az a kicsi olaj.
Amugy nem fog átmenni a vizsgán.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Te mi a szarról beszélsz amugy? Mennyiből áll megcsinálni a féket és venni egy új akksit? Ilyen benzinárak mellett ne mondja senki, hogy ezek drága dolgok.allllli írta:Az akksim nekem se bírná egy percig sem a beindítás nélkül a lámpákat, az indexet meg a dudát főleg nem.
Am meg a fékhatással semmi gondom nincs, mert tényleg jól fog, szinte blokkol, csak csúnya meg veszélyesnek néz ki rajta az a kicsi olaj.
Amugy nem fog átmenni a vizsgán.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
Istenem...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Fékek
Az akksim nekem se bírná egy percig sem a beindítás nélkül a lámpákat, az indexet meg a dudát főleg nem.
Am meg a fékhatással semmi gondom nincs, mert tényleg jól fog, szinte blokkol, csak csúnya meg veszélyesnek néz ki rajta az a kicsi olaj.
Am meg a fékhatással semmi gondom nincs, mert tényleg jól fog, szinte blokkol, csak csúnya meg veszélyesnek néz ki rajta az a kicsi olaj.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Fékek
A füstölés szinte biztos hogy nem lesz gond, mert jó esetben tényleg be sem indítják meg amúgy is 2T-n nem mérnek Co kibocsátást! Az üres se probléma szerintem, mert ha be is indítják úgy is csak üresben kell hagyni....pempelli írta:A fék az lehet probléma a fékhatás mérésnél szerintem,nekem például be sem indították betolták a fékpadra és ott nem kell beindítani.allllli írta:Sziasztok!
Műszaki vizsgán mit néznek egy ETZ-n? Igaz h ismerősnél lesz levizsgáztatva, de izgulok az olajos féktárcsa miatt. Azt mondta az ismerősöm h azt előtte letöröljük és kész. De nincs fékteszt amin esetleg kiderül, hogy egy kicsit olajos lesz a tárcsa fékezéskor? (nem nagyon, de azért mégsem tökéletesen tiszta).
A másik pedig: mennyire számít, hogy állóhelyzetben nem tudom kivenni üresbe, vagy h dús a keverék, mert frissen van fúrva és ezért jobban füstöl a kelleténél?
Vagy h indul-e pöccre vagy sem?
Nekem pont ez volt a gond vizsga előtt, hogy nem indítják be a vasat! gyenge volt az aksim, indítani még indított simán, de ha elkezdtem baszakodni a lámpákkal, indexel álló motornál akkor lekapta az aksit...
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
Azért a fékért ne csak műszaki miatt parázzunk....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Fékek
A fék az lehet probléma a fékhatás mérésnél szerintem,nekem például be sem indították betolták a fékpadra és ott nem kell beindítani.allllli írta:Sziasztok!
Műszaki vizsgán mit néznek egy ETZ-n? Igaz h ismerősnél lesz levizsgáztatva, de izgulok az olajos féktárcsa miatt. Azt mondta az ismerősöm h azt előtte letöröljük és kész. De nincs fékteszt amin esetleg kiderül, hogy egy kicsit olajos lesz a tárcsa fékezéskor? (nem nagyon, de azért mégsem tökéletesen tiszta).
A másik pedig: mennyire számít, hogy állóhelyzetben nem tudom kivenni üresbe, vagy h dús a keverék, mert frissen van fúrva és ezért jobban füstöl a kelleténél?
Vagy h indul-e pöccre vagy sem?
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Fékek
Sziasztok!
Műszaki vizsgán mit néznek egy ETZ-n? Igaz h ismerősnél lesz levizsgáztatva, de izgulok az olajos féktárcsa miatt. Azt mondta az ismerősöm h azt előtte letöröljük és kész. De nincs fékteszt amin esetleg kiderül, hogy egy kicsit olajos lesz a tárcsa fékezéskor? (nem nagyon, de azért mégsem tökéletesen tiszta).
A másik pedig: mennyire számít, hogy állóhelyzetben nem tudom kivenni üresbe, vagy h dús a keverék, mert frissen van fúrva és ezért jobban füstöl a kelleténél?
Vagy h indul-e pöccre vagy sem?
Műszaki vizsgán mit néznek egy ETZ-n? Igaz h ismerősnél lesz levizsgáztatva, de izgulok az olajos féktárcsa miatt. Azt mondta az ismerősöm h azt előtte letöröljük és kész. De nincs fékteszt amin esetleg kiderül, hogy egy kicsit olajos lesz a tárcsa fékezéskor? (nem nagyon, de azért mégsem tökéletesen tiszta).
A másik pedig: mennyire számít, hogy állóhelyzetben nem tudom kivenni üresbe, vagy h dús a keverék, mert frissen van fúrva és ezért jobban füstöl a kelleténél?
Vagy h indul-e pöccre vagy sem?
Re: Fékek
Köszönöm a segítséget!sunbim írta:Így néz ki egy ETZ fékcső csatlakozás a féknyeregnél:
Az én fékcsövem helyére odaképzelheted a gyári gumi fékcsövet, mert csereszabatos. A köz anya egyik vége balos a másik jobbos menetű. A tekerésével tudod összehuzatni a fékcsövet és a féknyereg csavarját, feszülésmentes állásban.
Lényeg a lényeg, a réteg sorrend ugyan ez mint a képen.
Ez olyan amire gondolok. Akkor benézek a motoros boltba biztos lesz nekik. Toldóm aminek a két vége menetes az van nekem is de a hozzá való "anya" nincs.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3071
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Fékek
Így néz ki egy ETZ fékcső csatlakozás a féknyeregnél:
Az én fékcsövem helyére odaképzelheted a gyári gumi fékcsövet, mert csereszabatos. A köz anya egyik vége balos a másik jobbos menetű. A tekerésével tudod összehuzatni a fékcsövet és a féknyereg csavarját, feszülésmentes állásban.
Lényeg a lényeg, a réteg sorrend ugyan ez mint a képen.
Az én fékcsövem helyére odaképzelheted a gyári gumi fékcsövet, mert csereszabatos. A köz anya egyik vége balos a másik jobbos menetű. A tekerésével tudod összehuzatni a fékcsövet és a féknyereg csavarját, feszülésmentes állásban.
Lényeg a lényeg, a réteg sorrend ugyan ez mint a képen.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Fékek
Köszönöm!MrDok írta:A fékcső és féknyereg között van egy közcsavar anyával, ez szolgál a nyereg beállítására.dkari írta:Sziasztok!
Érdekelne a megoldás olyan ügyben, hogy a fékcsövet nem tudom csavarodás nélkül feltenni. Ha minden oldalon fixre húzom, a féknyereg pont hátrafelé néz. Mivel lehet úgy megoldani hogy ne csavarodjon? A fékcsövet már megpróbáltam megfordítva is betekerni de ugyanúgy áll.
Köszi előre is!
Anya fellazít, nyereg beállít, anya visszahúz.
Ez pontosan hogy néz ki? Két részből áll mint a fékcső toldó? Mert neten csak ilyet találtam.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég