Olajok (hajtómû, 2T... )
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Például tudjuk ajánlani egy foto mutatását a gépről ennyi kinlódás után talán megérdemeljük, hogy hadd ámuljunk a brutális csodagépen....
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Üdv!
Le szeretném cserélni a 251-esben a váltóolajat. Kérdeznélek benneteket, hogy jó-e bele a 15W40-es Re-Cord, vagy vegyek valami "komolyabb", márkásabb olajat?
Mit ajánlanátok?
Köszi!
Le szeretném cserélni a 251-esben a váltóolajat. Kérdeznélek benneteket, hogy jó-e bele a 15W40-es Re-Cord, vagy vegyek valami "komolyabb", márkásabb olajat?
Mit ajánlanátok?
Köszi!
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Sziasztok!
Egy kis tapasztalat. 251 es váltójába Parnalub 75w90 , API-GL4 olajat vettem.
hidegen (ez a nyári hideg) könnyen kapcsolható a váltó, a kuplung sem ragad össze indulásnál. Melegen meg ugyan olyan jó mint 80w90 nel ami tavaly volt benne. Könnyen kapcsol, kuplung is jó, felújítás során minimális kopások voltak csak láthatóak a körmökön és a léptetővillákon.
Egy kis tapasztalat. 251 es váltójába Parnalub 75w90 , API-GL4 olajat vettem.
hidegen (ez a nyári hideg) könnyen kapcsolható a váltó, a kuplung sem ragad össze indulásnál. Melegen meg ugyan olyan jó mint 80w90 nel ami tavaly volt benne. Könnyen kapcsol, kuplung is jó, felújítás során minimális kopások voltak csak láthatóak a körmökön és a léptetővillákon.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ha egy agip rotra-hoz nézzük akkor kissé drágább. A tesztre kiváncsi leszek az a lényeg...
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Igazából a második legolcsóbb, amit eddig néztem, 2400 jó magyar valuta, de nem túl gyakran kell venni...hell írta:Az igen ilyen drága olajra nehogy megsértődjön az MZ gépállat. Kíváncsi leszek a teszteredményekre....
Motul mintabolt még közel is volt.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Az igen ilyen drága olajra nehogy megsértődjön az MZ gépállat. Kíváncsi leszek a teszteredményekre....
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Végül ilyen olajat sikerült ma vennem, olajshopból csak keddre lett volna:
Szerk: Keresők rendre Gear Oil-t dobtak ki, ha MZ-re kerestem, sosem a sima 4T motorolajat.
Ennek a dobozára is az van írva: Motorcycle with Separate Gearbox.
Ezek szerint ha a főtengely nem a váltóolajban fürdik, oda más olajat gyártanak...
http://www.motul.com/hu/hu/products/245 ... ange%5D=21
Szerk: Keresők rendre Gear Oil-t dobtak ki, ha MZ-re kerestem, sosem a sima 4T motorolajat.
Ennek a dobozára is az van írva: Motorcycle with Separate Gearbox.
Ezek szerint ha a főtengely nem a váltóolajban fürdik, oda más olajat gyártanak...
http://www.motul.com/hu/hu/products/245 ... ange%5D=21
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Én utoljára Motorexet kaptam anno a futárban, most kellene majd vennem valami mást.gabsic írta: Én "Valvoline Durablend High Performance 80W"-t használtam az ETZ-be eddig. Sajnos az ára 3000Ft/l. Összehasonlíthatatlanul jobb volt, mint bármivel korábban (15W-40 motorolaj (ezzel végülis használható volt, de nagyon habosodott), 10W-40 motorkerékpár motorolaj (melegen túl híg volt, nem lehetett finoman csúsztatni a kuplungot), 80W90 hajtóműolaj (hidegen csattog, recseg)).
Mivel az autómba is sima 80-as olaj lenne való gyárilag, kicsit soknak tűnt az ár úgy, hogy kellett volna összesen 7 liter. Keresgéltem, alkudoztam, és az alternatívája, vagyis 75W-90 mellett döntöttem, azt sikerült jóáron venni. (Eneos 75W-90, 1800/l) Az autóba is bejött, hasonlóan viselkedik mint a 80W. Az ETZ-nél sem érzek ahhoz képest különbséget (ugyanúgy nagyon jó).
Ahogy nézem meglehetősen jó cucc volt, szintetikusnak írják, azzal tökéletes volt a kuplungom:
http://www.motorex.com/index.cfm?oid=11 ... ntragId=88
A Castrolt tényleg csak érdekességképpen írtam, most valszeg kipróbálom ezt:
http://www.olajshop.hu/motorkerekpar-ol ... 0-1-l.html
Bár ez ásványi, de mégiscsak váltóolaj, jónak kell lennie.
Valaki használ ilyet?
Eneost raktam most a kocsiba, japán autóba japán olaj címszóval, valszeg motorba is beválna egy ilyesmi:
http://www.eneos-olaj.hu/termekeink/mot ... ax4t-10w30
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Én "Valvoline Durablend High Performance 80W"-t használtam az ETZ-be eddig. Sajnos az ára 3000Ft/l. Összehasonlíthatatlanul jobb volt, mint bármivel korábban (15W-40 motorolaj (ezzel végülis használható volt, de nagyon habosodott), 10W-40 motorkerékpár motorolaj (melegen túl híg volt, nem lehetett finoman csúsztatni a kuplungot), 80W90 hajtóműolaj (hidegen csattog, recseg)).tiger1342 írta:Szerk: itt árulnak olyat:tiger1342 írta:Érdekesség:
Castrol olajkeresővel MZ-re ezt dobja ki:
Engine (2 str.) (50:1) Power 1 Racing 2T Act>evo 2T
Gearbox MTX Part Synthetic 80W (a)
Fork Power 1 Racing 4T 10W-30
Brake Fluid Motorcycle Brake Fluid
Brake Fluid DOT 4
a. Alternative recommendations, Gears (oil), 2 str.: 75W-90; 85W-90
Castrol MTX a motorkerékpárokba való váltóolaj család:
http://www.castrolmoto.com/au/our_oils_ ... ar_oil.php
Eddig még sehol nem láttam, ahol árulnak ilyet.
http://www.roadside.hu/index.php?lap=97_132
7000 Ft/l áron...
Mivel az autómba is sima 80-as olaj lenne való gyárilag, kicsit soknak tűnt az ár úgy, hogy kellett volna összesen 7 liter. Keresgéltem, alkudoztam, és az alternatívája, vagyis 75W-90 mellett döntöttem, azt sikerült jóáron venni. (Eneos 75W-90, 1800/l) Az autóba is bejött, hasonlóan viselkedik mint a 80W. Az ETZ-nél sem érzek ahhoz képest különbséget (ugyanúgy nagyon jó).
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Castrollal vigyázni, hamisítják orrba-szájba.
Főleg az ilyen "legolcsóbb" netes boltok a gyanúsak. Régen sokmindenbe tettük, de mostmár inkább eneos/lmolly...
Mondjuk MZ-be majdhogynem mindegy...
Főleg az ilyen "legolcsóbb" netes boltok a gyanúsak. Régen sokmindenbe tettük, de mostmár inkább eneos/lmolly...
Mondjuk MZ-be majdhogynem mindegy...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Szerk: itt árulnak olyat:tiger1342 írta:Érdekesség:
Castrol olajkeresővel MZ-re ezt dobja ki:
Engine (2 str.) (50:1) Power 1 Racing 2T Act>evo 2T
Gearbox MTX Part Synthetic 80W (a)
Fork Power 1 Racing 4T 10W-30
Brake Fluid Motorcycle Brake Fluid
Brake Fluid DOT 4
a. Alternative recommendations, Gears (oil), 2 str.: 75W-90; 85W-90
Castrol MTX a motorkerékpárokba való váltóolaj család:
http://www.castrolmoto.com/au/our_oils_ ... ar_oil.php
Eddig még sehol nem láttam, ahol árulnak ilyet.
http://www.roadside.hu/index.php?lap=97_132
7000 Ft/l áron...
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Érdekesség:
Castrol olajkeresővel MZ-re ezt dobja ki:
Engine (2 str.) (50:1) Power 1 Racing 2T Act>evo 2T
Gearbox MTX Part Synthetic 80W (a)
Fork Power 1 Racing 4T 10W-30
Brake Fluid Motorcycle Brake Fluid
Brake Fluid DOT 4
a. Alternative recommendations, Gears (oil), 2 str.: 75W-90; 85W-90
Castrol MTX a motorkerékpárokba való váltóolaj család:
http://www.castrolmoto.com/au/our_oils_ ... ar_oil.php
Eddig még sehol nem láttam, ahol árulnak ilyet.
Castrol olajkeresővel MZ-re ezt dobja ki:
Engine (2 str.) (50:1) Power 1 Racing 2T Act>evo 2T
Gearbox MTX Part Synthetic 80W (a)
Fork Power 1 Racing 4T 10W-30
Brake Fluid Motorcycle Brake Fluid
Brake Fluid DOT 4
a. Alternative recommendations, Gears (oil), 2 str.: 75W-90; 85W-90
Castrol MTX a motorkerékpárokba való váltóolaj család:
http://www.castrolmoto.com/au/our_oils_ ... ar_oil.php
Eddig még sehol nem láttam, ahol árulnak ilyet.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Esetleg ilyet használ valaki ETZ-be?: MOGUL TRANS Mineláris váltóolaj 80W 90
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Üdv!
Azt azért nem árt megtudnunk, hogy milyen motorról is lenne szó. De általában elmondható, hogy kb 0,5 literől-1 literig terjedő intervallumban mehet bele olaj. Igen, a blokk furatán keresztül kapja az olajat a kuplung.
Ha esetleg rosszul tudom, akkor vannak itt okosabb emberek tőlem, és kijavítanak!-gondolom.
Üdv
Azt azért nem árt megtudnunk, hogy milyen motorról is lenne szó. De általában elmondható, hogy kb 0,5 literől-1 literig terjedő intervallumban mehet bele olaj. Igen, a blokk furatán keresztül kapja az olajat a kuplung.
Ha esetleg rosszul tudom, akkor vannak itt okosabb emberek tőlem, és kijavítanak!-gondolom.
Üdv
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
- occsike87
- Simsonos
- Hozzászólások: 73
- Csatlakozott: 2012.12.13. 16:31
- MZ-d típusa: Mz etz 125
- Tartózkodási hely: Dunaújváros
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Heló. A kérdésem az lenne h a kuplung honnan kap olajat? A váltótól folyik át azon a lyukon ami a berugótengelynél van a blokkon? Nagyjából mennyi olajat nyelnek el? Köszi
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 4
- Csatlakozott: 2012.10.25. 10:14
- MZ-d típusa: ETZ 251
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
A sebváltó olajoknál pl 10W-40, a "10W" a téli viszkozitásra utal, vagyis hidegben milyen az olaj viszkozitása, a másik szám a "40" pedig normális ("nyári") viszkozitást adja meg.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Én is két-három hete rendeltem tőlük két Fimol2-t! Nem árt az ha van, pláne hogy nem egy drága tétel...
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
4 évig barátomnak is jó volt ment is a simó 70-75 aztán 1 szép nap mondja barátom hogy motor generál azóta Fimolt nem használ üdv. juragy
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Kizárt,hogy a fimol hozta ki a motor halálát.Én 4 évig használtam simsont fimollal,levegőszűrő nélkül.Semmi bajom nem volt vele.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
a fimol adalék miatt lett motorgeneral? azért ez így kicsit hihetetlen, szerintem.jura györgy írta:sziasztok barátom a simsonba használta a fimolt , motorgenerál lett a vége, van 1 kérdésem váltóba tegyem vagy ne tegyem bele a FAVORIT 80w90 olajat ? üdv. juragy
én is a váltóba 80W90-es olajat használok
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
sziasztok barátom a simsonba használta a fimolt , motorgenerál lett a vége, van 1 kérdésem váltóba tegyem vagy ne tegyem bele a FAVORIT 80w90 olajat ? üdv. juragy
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
610Ft volt itt a link http://szilor.hu/?wpsc-product=fimol-2-motorolaj-adalekcsoka írta:Mennyért adják a Fimol-t?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Mennyért adják a Fimol-t?
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Volt szó nemrég fimolról, én ezelőt héten rendeltem a Szilor Kft-től és már meg is jött a csomag, úgyhogy csak ajánlani tudom
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Valóban igazad van! Ha belegondolunk, hogy a 80-as évek közepén milyen minőségű olajakat gyárthattak és hogy a mai technológiával milyen minőségűeket gyártanak... Igazából szerintem a mai leggagyibb olaj is hozza azt a szintet, amik akkor voltak, mikor a motorjainkat készítették! Na de azért a leggagyibbat már csak nem tesszük bele! [/quote]
Igen van ebbe is valami,de sok éves szerelői tapasztalatom azt mondja:ha nem cserélik esetleg szárazon járnak a motorral(főleg az idős bácsik akiktől állítólag érdemes motort venni de még a családba is volt ilyen anno)sokkal nagyobb kárt okoznak mind ha valami olcsó olajra cserélnek de azt rendszeresen akár motor olaj akár ub hidraulika vagy trafó de még 2T olajat is láttam már váltóba(nem nevetni vannak népek akik előszeretettel használják mivel ezt lehet szerezni")..
Ma is láttam egy egyébként kifogástalan simson start( gyári bontatlan motorral) a tulaj szerint nem volt még piszkálva"olajat sem cseréltek benne mostanában! Ami abban volt az valami kátrány és ragasztó keveréke,oda a váltó a kuplung és a komplett csapágyrendszer. Ezek után azt mondom ha valami olcsó akár teco olajat is ha raktak volna bele akkor nem lenne miről beszélni és nem kerülne közel 50 pénzbe a tatának(amitől majdnem szívszotyanást kapót).
Igen van ebbe is valami,de sok éves szerelői tapasztalatom azt mondja:ha nem cserélik esetleg szárazon járnak a motorral(főleg az idős bácsik akiktől állítólag érdemes motort venni de még a családba is volt ilyen anno)sokkal nagyobb kárt okoznak mind ha valami olcsó olajra cserélnek de azt rendszeresen akár motor olaj akár ub hidraulika vagy trafó de még 2T olajat is láttam már váltóba(nem nevetni vannak népek akik előszeretettel használják mivel ezt lehet szerezni")..
Ma is láttam egy egyébként kifogástalan simson start( gyári bontatlan motorral) a tulaj szerint nem volt még piszkálva"olajat sem cseréltek benne mostanában! Ami abban volt az valami kátrány és ragasztó keveréke,oda a váltó a kuplung és a komplett csapágyrendszer. Ezek után azt mondom ha valami olcsó akár teco olajat is ha raktak volna bele akkor nem lenne miről beszélni és nem kerülne közel 50 pénzbe a tatának(amitől majdnem szívszotyanást kapót).
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
kupi írta:Még szerencse,hogy szeretett motorjaink nem válogatósak olaj ügyileg így mindenki önthet bele olyant amit jónak talál.Mi meg butaságokon vitatkozunk de a Magyar"már csak ilyen...Ezért is szeretek magyar lenni. Gondoljunk bele két német mit mondana a témáról?Hi hi hi..
Valóban igazad van! Ha belegondolunk, hogy a 80-as évek közepén milyen minőségű olajakat gyárthattak és hogy a mai technológiával milyen minőségűeket gyártanak... Igazából szerintem a mai leggagyibb olaj is hozza azt a szintet, amik akkor voltak, mikor a motorjainkat készítették! Na de azért a leggagyibbat már csak nem tesszük bele!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Még szerencse,hogy szeretett motorjaink nem válogatósak olaj ügyileg így mindenki önthet bele olyant amit jónak talál.Mi meg butaságokon vitatkozunk de a Magyar"már csak ilyen...Ezért is szeretek magyar lenni. Gondoljunk bele két német mit mondana a témáról?Hi hi hi..
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Örömmel látom, hogy más sem érti!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Megjöttem zavaró elemként:
10W-50-es elf 4T váltóolajat használok mindkét motorba, köszönik jól vannak.
10W-50-es elf 4T váltóolajat használok mindkét motorba, köszönik jól vannak.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Pontosan. SAE 80 hajtóműolaj. Az pedig rohadtul nem olyan mint a 80W-90. A 80W-90 olyan mint a méz, nem idevaló.daranyi68 írta:Nem tudom honnan szeditek ezeket!!?Atilla írta:Köszi a linkeket, meg a leírást, meg hogy energiát fektettél bele.
De nem arról van szó, hogy nem tudom milyen jellemzői vannak az olajnak, hanem hogy miért 10w40-nek írják, mikor az egy hajtómű olaj. (Nem fordították félre, az van a dobozon is.)
Pont holnap szedem szét azt a 2T motort, amibe a gyári előírás, 10w40-es hajtóműolaj.
Végül is számozzák ahogy akarják, nem kell mindent megértenem.
Vetetek a gazdájával olyat és kész!
"10w40-es hajtóműolaj"!A gyártó nem emleget ilyesmit!
Ezt egy szerződéses műhelyeknek írt javítási kézikönyvből szkenneltem amit még 1984-ben adott ki a gyár
A sima 80-as olaj viszkozitása kb a sima 10W-40 motorolaj, vagy a 15W-40 motorolajénak felel meg.
Elméletileg: Mint tudjuk, a mai 4T motorok váltóját a motorolaj keni (általában). Tehát a váltónak is jó a motorkerékpár-motorolaj.
Ebből következik, hogy a 10W-40 motorkerékpár motorolaj, amit olajos kuplungoshoz ajánl a gyártó, az jó az MZ-be is.
Mindazonáltal én sima 80-as hajtóműolajat használok, Valvoline prémium verziót, 3.5k/l, olyan a válóm mint vaj. (Gyakorlat: az előbbi eszmefuttatással ellentétben forró motornál a korábban próbált 10W-40 nálam túl hirtelen kuplungfogást eredményezett, vagyis hirtelen megugrott mikor engedtem ki a kuplungot. Ezután került bele a sima 80-as olaj. Idén cserélek olajat, most 75W-90-essel fogok próbálkozni. Skodában, amibe szintén sima 80-as olaj az előírt, nekem a 75w-90 lett a jó alternatíva (a gyár is ezt írta a 80-as alternatívájaként))
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Oké!Csak hát annyira túl lihegettnek érzem ezt a témát!Hajtóműbe hajtómű olajat ami nincs agyon adaléklova!Motorolajban súrlódáscsökkentő van mostanában,nem is kevés! Nos a kuplungnak biztos nem használ!kiszsebi írta:Akkoriban sok minden elképzelhetetlen volt, ami manapság hétköznapi dolog...daranyi68 írta:"10w40-es hajtóműolaj"!A gyártó nem emleget ilyesmit!
...
Ezt egy szerződéses műhelyeknek írt javítási kézikönyvből szkenneltem amit még 1984-ben adott ki a gyár
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Akkoriban sok minden elképzelhetetlen volt, ami manapság hétköznapi dolog...daranyi68 írta:"10w40-es hajtóműolaj"!A gyártó nem emleget ilyesmit!
...
Ezt egy szerződéses műhelyeknek írt javítási kézikönyvből szkenneltem amit még 1984-ben adott ki a gyár
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Atilla írta:Köszi a linkeket, meg a leírást, meg hogy energiát fektettél bele.
De nem arról van szó, hogy nem tudom milyen jellemzői vannak az olajnak, hanem hogy miért 10w40-nek írják, mikor az egy hajtómű olaj. (Nem fordították félre, az van a dobozon is.)
Pont holnap szedem szét azt a 2T motort, amibe a gyári előírás, 10w40-es hajtóműolaj.
Végül is számozzák ahogy akarják, nem kell mindent megértenem.
Vetetek a gazdájával olyat és kész!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2013.04.28. 11:27-kor.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Köszi a linkeket, meg a leírást, meg hogy energiát fektettél bele.
De nem arról van szó, hogy nem tudom milyen jellemzői vannak az olajnak, hanem hogy miért 10w40-nek írják, mikor az egy hajtómű olaj. (Nem fordították félre, az van a dobozon is.)
Pont holnap szedem szét azt a 2T motort, amibe a gyári előírás, 10w40-es hajtóműolaj.
Végül is számozzák ahogy akarják, nem kell mindent megértenem.
Vetetek a gazdájával olyat és kész!
De nem arról van szó, hogy nem tudom milyen jellemzői vannak az olajnak, hanem hogy miért 10w40-nek írják, mikor az egy hajtómű olaj. (Nem fordították félre, az van a dobozon is.)
Pont holnap szedem szét azt a 2T motort, amibe a gyári előírás, 10w40-es hajtóműolaj.
Végül is számozzák ahogy akarják, nem kell mindent megértenem.
Vetetek a gazdájával olyat és kész!
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Hopp, egy kis idézet innen: http://www.olajinfo.hu/index.php/motoro ... ban-2-resz
"K: Mit kell tudni a váltóolajokról?
V: A manuális váltóba (legtöbbször) hajtóműolaj való, az automataváltóba pedig automataváltó-folyadék (ATF). A manuális váltóba való olajokat legkönnyebben a viszkozitásuk révén azonosíthatjuk, mert a motorolajokhoz képest más skálán mozognak. A legjellemzőbb viszkozitások a 75W90 illetve a 80W90. Ezek a nagy számok nem jelentik azt, hogy ezek az olajok ennyivel sűrűbbek, mint a motorolajok, csak azt, hogy másképp vannak számozva, pont azért, hogy könnyű legyen a motorolajoktól megkülönböztetni őket, és betöltéskor ne keveredjenek össze azokkal. A viszkozitáson kívül a legjellemzőbb tulajdonságuk általában az API besorolásuk. A legtöbb váltóba API GL-4 minőségű olaj kell, de vannak váltók, ahol API GL-5 az előírás. Ezeket nem szabad felcserélni, azt a változatot kell használni, amit az autógyártó előírt. Az automataváltóba való ATF olajokkal kapcsolatban azt kell tudni, hogy - megintcsak az összetévesztés megakadályozása érdekében - piros színűek, és általában Dexron II D vagy Dexron III minőséget írnak elő belőlük. A korszerű manuális és automataváltó-olajokat nem minden autó esetében kell cserélni, ezzel kapcsolatban is a gyári előírás a követendő. Ha nem kell cserélni, az azt jelenti, hogy élettartam-kenésre tervezett speciális folyadékkal van dolgunk, és valószínűleg több kárt okozunk, ha lecseréljük egy hagyományos váltóolajra, mintha követnénk a gyári előírást, és békén hagynánk."
"K: Mit kell tudni a váltóolajokról?
V: A manuális váltóba (legtöbbször) hajtóműolaj való, az automataváltóba pedig automataváltó-folyadék (ATF). A manuális váltóba való olajokat legkönnyebben a viszkozitásuk révén azonosíthatjuk, mert a motorolajokhoz képest más skálán mozognak. A legjellemzőbb viszkozitások a 75W90 illetve a 80W90. Ezek a nagy számok nem jelentik azt, hogy ezek az olajok ennyivel sűrűbbek, mint a motorolajok, csak azt, hogy másképp vannak számozva, pont azért, hogy könnyű legyen a motorolajoktól megkülönböztetni őket, és betöltéskor ne keveredjenek össze azokkal. A viszkozitáson kívül a legjellemzőbb tulajdonságuk általában az API besorolásuk. A legtöbb váltóba API GL-4 minőségű olaj kell, de vannak váltók, ahol API GL-5 az előírás. Ezeket nem szabad felcserélni, azt a változatot kell használni, amit az autógyártó előírt. Az automataváltóba való ATF olajokkal kapcsolatban azt kell tudni, hogy - megintcsak az összetévesztés megakadályozása érdekében - piros színűek, és általában Dexron II D vagy Dexron III minőséget írnak elő belőlük. A korszerű manuális és automataváltó-olajokat nem minden autó esetében kell cserélni, ezzel kapcsolatban is a gyári előírás a követendő. Ha nem kell cserélni, az azt jelenti, hogy élettartam-kenésre tervezett speciális folyadékkal van dolgunk, és valószínűleg több kárt okozunk, ha lecseréljük egy hagyományos váltóolajra, mintha követnénk a gyári előírást, és békén hagynánk."
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ez a repsol sima váltóolaj, csak a webáruházban fordították félre.Atilla írta:Na ezt a hozzászólást meg végképp nem értem.tiger1342 írta: Azért nem, mert a viszkozitás csak egy a rengeteg tulajdonság közül.
Ráadásul nincs olyan motorolaj, ami 75W90 lenne, ahogy hajtóműolajból sincs 10W40, tehát az is előrevetíti, hogy mivel van dolgod.
Más olaj való olajpumpás, fogaskerekes, és csúszó felületes (olajfürdős kuplung) helyekre.
Mivel 30 éve nem igazán volt elérhető olyan, hogy váltóolaj, ezért adtak meg hajtóműolajat, mert az volt a legalkalmasabb a feladatra. Manapság már sokféle olaj létezik, ezért lehet direkt motorváltóba való olajat használni. Persze mindenki azt rak bele, amit akar. Örök téma...!
Az olajnak a viszkozitáson kívül tényleg sok tulajdonsága van, de amit mondjuk a 10W-40-el jelölnek, az a viszkozitás. (Ugye hideg és meleg oldali a két szám) Szóval az egyéb tulajdonságokat ne keverjük ide.
Ezek a számok csak a viszkozitást jelölik, semmi mást.
Motorolaj nincs 75W90-es, mert ez a hajtómű olajok számozása. Szép neve: SAE gear viscosity number (Vagy valami ilyesmi, remélem jól írtam)
A 10W40 pedig a motorolajok számozása. Ha összenézel egy viszkozitási táblázatot akkor a kettő kb. ugyanazt a viszkozitást takarja.
Ez eddig OK!
A váltó, az pedig egy hajtómű!
Még egyszer: Amit nem értek, hogy van hajtóműolaj más számozással.
Pl ez: http://www.olajsziget.hu/hajtomuolaj/42 ... ones-10w40
És van motor amihez 10W40-es hajtóműolajat írnak elő.
Mi ennek az értelme? A 10W-40 hajtóműolaj viszkozitása ugyanaz, mint a 10W40 motorolajé (és akkor a 75W90 hajtóműolajé)?
De akkor miért nem jelölik 75W90-nek?
Vagy ez a 10W40 teljesen mást jelent mint motorolajnál a 10w40?
Ez itt ami nem tiszta.
Minek számozzák így? Parasztvakítás, vagy van valami értelme?
Igazad van, a váltó is hajtómű, ezért kenéstechnikailag fogaskerékhez való olaj kell bele.
DE: a kuplung miatti adalék miatt lesz belőle váltóolaj, ha úgy tetszik "nedves kuplungos olaj".
Azt, hogy miért jelölik más számmal a hajtóműolajokat és motorolajokat, nem tudom, de praktikussági okokat sejtek, egyáltalán nem biztos, hogy van értelme összehasonlítani egy hajtóműolaj és motorolaj viszkozitási számait.
Egy kis olvasnivaló a témában:
http://www.motorolajbolt.hu/olajismerte ... lajokrol-1
http://www.motorolajbolt.hu/olajismerte ... lajokrol-2
http://www.motorolajbolt.hu/olajismerte ... lajokrol-3
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Na ezt a hozzászólást meg végképp nem értem.tiger1342 írta: Azért nem, mert a viszkozitás csak egy a rengeteg tulajdonság közül.
Ráadásul nincs olyan motorolaj, ami 75W90 lenne, ahogy hajtóműolajból sincs 10W40, tehát az is előrevetíti, hogy mivel van dolgod.
Más olaj való olajpumpás, fogaskerekes, és csúszó felületes (olajfürdős kuplung) helyekre.
Mivel 30 éve nem igazán volt elérhető olyan, hogy váltóolaj, ezért adtak meg hajtóműolajat, mert az volt a legalkalmasabb a feladatra. Manapság már sokféle olaj létezik, ezért lehet direkt motorváltóba való olajat használni. Persze mindenki azt rak bele, amit akar. Örök téma...!
Az olajnak a viszkozitáson kívül tényleg sok tulajdonsága van, de amit mondjuk a 10W-40-el jelölnek, az a viszkozitás. (Ugye hideg és meleg oldali a két szám) Szóval az egyéb tulajdonságokat ne keverjük ide.
Ezek a számok csak a viszkozitást jelölik, semmi mást.
Motorolaj nincs 75W90-es, mert ez a hajtómű olajok számozása. Szép neve: SAE gear viscosity number (Vagy valami ilyesmi, remélem jól írtam)
A 10W40 pedig a motorolajok számozása. Ha összenézel egy viszkozitási táblázatot akkor a kettő kb. ugyanazt a viszkozitást takarja.
Ez eddig OK!
A váltó, az pedig egy hajtómű!
Még egyszer: Amit nem értek, hogy van hajtóműolaj más számozással.
Pl ez: http://www.olajsziget.hu/hajtomuolaj/42 ... ones-10w40
És van motor amihez 10W40-es hajtóműolajat írnak elő.
Mi ennek az értelme? A 10W-40 hajtóműolaj viszkozitása ugyanaz, mint a 10W40 motorolajé (és akkor a 75W90 hajtóműolajé)?
De akkor miért nem jelölik 75W90-nek?
Vagy ez a 10W40 teljesen mást jelent mint motorolajnál a 10w40?
Ez itt ami nem tiszta.
Minek számozzák így? Parasztvakítás, vagy van valami értelme?
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Azért nem, mert a viszkozitás csak egy a rengeteg tulajdonság közül.Atilla írta:Pont egy barátom motorja miatt utána néztem és rájöttem, hogy nem értem én ezt a számozást. Többször körüljártam a témát, de akkor sem.
Ha megnéz az ember egy viszkozitási táblázatot, akkor a 10W40 motorolaj viszkozitása kb 75W90 hajtómű olajnak felel meg (vannak átfedések).
Na de akkor a 10w40-es hajtóműolaj milyen számozásj?
Ugyanaz a számozása, tehát a viszkozitása mint a 10w40 motorolajnak? De akkor miért nem hívják mondjuk 75W90-nek?
Nem értem!
Ráadásul nincs olyan motorolaj, ami 75W90 lenne, ahogy hajtóműolajból sincs 10W40, tehát az is előrevetíti, hogy mivel van dolgod.
Más olaj való olajpumpás, fogaskerekes, és csúszó felületes (olajfürdős kuplung) helyekre.
Mivel 30 éve nem igazán volt elérhető olyan, hogy váltóolaj, ezért adtak meg hajtóműolajat, mert az volt a legalkalmasabb a feladatra. Manapság már sokféle olaj létezik, ezért lehet direkt motorváltóba való olajat használni. Persze mindenki azt rak bele, amit akar. Örök téma...!
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Erre gondoltam a lényeg legyen benne.De tényleg már van 40 éves is némelyik és mai napig teszi a dolgát.hell írta:Ja ja jó olaj a "nagy erős piros" MTZ 82 is szereti!
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ja ja jó olaj a "nagy erős piros" MTZ 82 is szereti!
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Jó is az a hajtómű"olaj...Nem véletlenül írják elő a hajtómű olajat az MZ váltóba.A Mol 80w90 nem olyan rossz olaj mind sokan mondják én mióta motorozok(1987) csak ezt használom minden motoromba és pl a TS MZ-m már túl van a 135000Km! en Mol olajjal használva és a váltó és a kuplung is bírta,100000Km körül egy léptető villa és a váltócsapágyak cserélve lettek de csak azért mert volt gyári új és nem akartam kopottal összerakni.A kuplung az még gyári!Ha nem lenne jó olaj akkor gondolom már szétkopott volna minden,és sajnos már nem is olcsó a MOL olaj sem.Keleti motorba autóba régi szoci traktor váltóba csak ajánlani tudom.Veszy2107 írta:Alapból a 80w90-es olaj jó a váltóba, én is azt használok mostanában kis ETZ-nél, annyi hogy pl most télen is üresbe járatni kellett egy cseppet, mert nagyon meg volt dermedve.... Viszont nyáron a nagy melegben szerintem kifejezetten jó, mert nem lágyul annyira el mint a 10w40-es. Hogy a Favorit milyen, azt már nem ismerem.... Én jelenleg a gagyi Mol hykomol 80w90-eset használom..... Itt jobbat nem találtam ár érték arányban....jura györgy írta:sziasztok, úgy értem hogy 80w90 FAVORIT jó a váltóba ? vagy vegyek valami mást ? üdv. juragy
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Pont egy barátom motorja miatt utána néztem és rájöttem, hogy nem értem én ezt a számozást. Többször körüljártam a témát, de akkor sem.
Ha megnéz az ember egy viszkozitási táblázatot, akkor a 10W40 motorolaj viszkozitása kb 75W90 hajtómű olajnak felel meg (vannak átfedések).
Na de akkor a 10w40-es hajtóműolaj milyen számozásj?
Ugyanaz a számozása, tehát a viszkozitása mint a 10w40 motorolajnak? De akkor miért nem hívják mondjuk 75W90-nek?
Nem értem!
Ha megnéz az ember egy viszkozitási táblázatot, akkor a 10W40 motorolaj viszkozitása kb 75W90 hajtómű olajnak felel meg (vannak átfedések).
Na de akkor a 10w40-es hajtóműolaj milyen számozásj?
Ugyanaz a számozása, tehát a viszkozitása mint a 10w40 motorolajnak? De akkor miért nem hívják mondjuk 75W90-nek?
Nem értem!
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Alapból a 80w90-es olaj jó a váltóba, én is azt használok mostanában kis ETZ-nél, annyi hogy pl most télen is üresbe járatni kellett egy cseppet, mert nagyon meg volt dermedve.... Viszont nyáron a nagy melegben szerintem kifejezetten jó, mert nem lágyul annyira el mint a 10w40-es. Hogy a Favorit milyen, azt már nem ismerem.... Én jelenleg a gagyi Mol hykomol 80w90-eset használom..... Itt jobbat nem találtam ár érték arányban....jura györgy írta:sziasztok, úgy értem hogy 80w90 FAVORIT jó a váltóba ? vagy vegyek valami mást ? üdv. juragy
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Miért nem váltóolajat veszel bele?jura györgy írta:sziasztok, úgy értem hogy 80w90 FAVORIT jó a váltóba ? vagy vegyek valami mást ? üdv. juragy
Amire rá van írva pl Gear Oil, és olajfürős kuplungot nem bántja.
Lejjebb linkeltem hol lehet válogatni.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
sziasztok, úgy értem hogy 80w90 FAVORIT jó a váltóba ? vagy vegyek valami mást ? üdv. juragy
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
És igazad van, váltóba váltóolaj való.Veszy2107 írta:
Én inkább ezt választanám, mert itt megemlítik, hogy tengelykapcsolóhoz is jó!
Repsol MOTO TRANSMISSIONES 10w-40
Viszont a másiknál csak mintha a fogaskerekeket és váltót írnák, ki tudja, nincs-e benne a valami adalékanyag, amitől megcsúszhatna a kuplung!
.....szerintem!
Én ilyet kaptam bele Futárba, tökéletes volt vele: http://www.webautoshop.hu/id/04929_MOTO ... _10W-30_1L
Azóta látom jól felment az ára.
Olcsóbban is vannak:
http://www.olajshop.hu/motorkerekpar-ol ... egoria=199
Motulnak Hondások közt jó híre van, én ezt fogom venni bele:
http://www.olajshop.hu/motorkerekpar-ol ... 0-1-l.html
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
sziasztok valaki használ -e váltóba FAVORIT olajat ha igen véleményt kérek üdv. juragy
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Helló!frensis írta:Pasno írta:Hellósztok!
250 ETZ-be szeretnék olajat cserélni és kinéztem kettőt,és most vacilálok hogy melyiket vegyem bele.
http://www.olajwebshop.hu/termek-Repsol ... 0%20/4914/
http://www.olajwebshop.hu/termek-Repsol ... 0%20/4913/
Mégvalami:A szintetikus technológiával előállított olajok azok a szintetikus olajok?Tudom hülye kérdés ,csak sajnos én sem érthetek mindenhez.
Szia !
Pár hozzászólással lentebb írták a választ, szerintem ez megteszi neked:
http://www.argep.hu/popup.asp?pid=19168 ... 001&foto=1
Én inkább ezt választanám, mert itt megemlítik, hogy tengelykapcsolóhoz is jó!
Repsol MOTO TRANSMISSIONES 10w-40
Viszont a másiknál csak mintha a fogaskerekeket és váltót írnák, ki tudja, nincs-e benne a valami adalékanyag, amitől megcsúszhatna a kuplung!
.....szerintem!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Pasno írta:Hellósztok!
250 ETZ-be szeretnék olajat cserélni és kinéztem kettőt,és most vacilálok hogy melyiket vegyem bele.
http://www.olajwebshop.hu/termek-Repsol ... 0%20/4914/
http://www.olajwebshop.hu/termek-Repsol ... 0%20/4913/
Mégvalami:A szintetikus technológiával előállított olajok azok a szintetikus olajok?Tudom hülye kérdés ,csak sajnos én sem érthetek mindenhez.
Szia !
Pár hozzászólással lentebb írták a választ, szerintem ez megteszi neked:
http://www.argep.hu/popup.asp?pid=19168 ... 001&foto=1
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 0 vendég