Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Andrá$ írta:ez engem is érdekelne hogy elektronikus fesszabal nem lehet betolni? :roll: én mechanikussal betudom és elindul jobbra az utolsó állásban.
Nekem Sub-ee gyártotta elektromos feszültségszabályozóm van!Fullra lemerült aksival is be tudom tolni!Igaz,nagyon kell tolni!
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

horhaus írta: Szerintem nem feltétlenül. Az enyémet még soha nem tudtam betolni ha lemerült az aksi, pedig volt hogy pont dombtetőn voltam. Ha jól emlékszem sub-ee mondott erről régen valamit, talán az elektromos fesz.szabbal kapcsolatban. De lehet hogy hülyeséget beszélek.
Sima hagyományos feszszabnál annyit csinál a gyújtáskapcsoló, hogy a feszszab 61-es pontját direktre köti a trafó 15-el. így, ha a dinamónál megjelenik a delej, akkor menni kell a motornak. Az én TS-em se szeret így elindulni, de ha makulátlan a feszszab, akkor elindul. Elektronikus feszszabbal nincs tapasztalatom még.
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus »

nem vagyok biztos a fesz.szabban mert több átalakítás is történt akkor, de szabi mondta hogy ne is erőlködjek mert nem fog menni
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

ez engem is érdekelne hogy elektronikus fesszabal nem lehet betolni? :roll: én mechanikussal betudom és elindul jobbra az utolsó állásban.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus »

allllli írta:
ion94 írta:helló engem az érdekelne hogy akksi nélkül be -e lehet indítani az mz ts 250/1 -et ès ha igen akkor hogyan ?

szia betolással szerintem beindul az is

Szerintem nem feltétlenül. Az enyémet még soha nem tudtam betolni ha lemerült az aksi, pedig volt hogy pont dombtetőn voltam. Ha jól emlékszem sub-ee mondott erről régen valamit, talán az elektromos fesz.szabbal kapcsolatban. De lehet hogy hülyeséget beszélek.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

ion94 írta:helló engem az érdekelne hogy akksi nélkül be -e lehet indítani az mz ts 250/1 -et ès ha igen akkor hogyan ?

szia betolással szerintem beindul az is
ion94
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2013.01.27. 09:48
MZ-d típusa: mz ts 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ion94 »

helló engem az érdekelne hogy akksi nélkül be -e lehet indítani az mz ts 250/1 -et ès ha igen akkor hogyan ?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

allllli írta:Sziasztok!

Alapjáratot nem tudom 2000 alá vinni mert mindig leáll pár mp múlva, mindezt felkapcsolt lámpákkal.
Gyertyát cserélgetem, eredeti gyújtással és sub-ee féle gyújtással is ezt csinálja.
Falsot sehol nem szív szimmering is cserélve.
Karbit is most cseréltem....lehet ez a gyengélkedő akksim miatt???
Gondolom akksiba alig van élet és ha 2000 alá esik a ford. akkor a generátor a feszültséget önerőből nem képes világítással együtt fenntartani, így leáll...lehet ez??
Persze, aksicsere.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Sziasztok!

Alapjáratot nem tudom 2000 alá vinni mert mindig leáll pár mp múlva, mindezt felkapcsolt lámpákkal.
Gyertyát cserélgetem, eredeti gyújtással és sub-ee féle gyújtással is ezt csinálja.
Falsot sehol nem szív szimmering is cserélve.
Karbit is most cseréltem....lehet ez a gyengélkedő akksim miatt???
Gondolom akksiba alig van élet és ha 2000 alá esik a ford. akkor a generátor a feszültséget önerőből nem képes világítással együtt fenntartani, így leáll...lehet ez??
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

janosf írta:Sziasztok. =; volna egy problemam amejik a te segitsegetekre szorul. Egy jo haverom vet egy 125 mzt. 1960 evjarat, total fel ujitota mukodik is jol de a fesz szabajzo nem tolt rendesen , es meg kert hogy ha meg tudnam talalni valamejik tipusrol a meg felelot, (6 v) o aszt mondja hogy thrompirol talan paszol. o nagyon ragaszkodik ahoz hogy minden eredeti legyen. Ha valaki tud egy jo valaszt! elore is koszonom.


janosf.
Gondolom csak be kell állítani azt a fesszabot.........
Első körben:
Kép
Aztán multiméterrel mérve a voltokat beállítani, volt ez már leírva ebben a topicban, olvassatok vissza pár oldalt.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
janosf
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.02.12. 20:42
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: janosf »

Sziasztok. =; volna egy problemam amejik a te segitsegetekre szorul. Egy jo haverom vet egy 125 mzt. 1960 evjarat, total fel ujitota mukodik is jol de a fesz szabajzo nem tolt rendesen , es meg kert hogy ha meg tudnam talalni valamejik tipusrol a meg felelot, (6 v) o aszt mondja hogy thrompirol talan paszol. o nagyon ragaszkodik ahoz hogy minden eredeti legyen. Ha valaki tud egy jo valaszt! elore is koszonom.


janosf.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Zsaki!

Egyik ismerősöm megtért és követi a példádat. Beszerzett egy trabi elektronikus gyujtás. Olyan gondja van te miként szerelted be(jeladó felszerelés, beállítás, stb.)? Régen valahol mintha olvastam volna róla valami kis írást. De már sajnos nem emlékszem rá, hol és hogyan volt. Esetleg el tudnád nekem küldeni priviben vagy esetleg tudnál írni valamit ami alapján ők könyebben boldogulnak? A képed az megvan róla. Csak az iromány nincs...
Előre is kösz a segítséget!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

janosf írta: fel bukant
.
"E örö e bódottá!"
janosf
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.02.12. 20:42
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: janosf »

Hello mindenkinek.
A multkor irtam egy problemarol ami az etz men egyszeruen fel bukant .A toltes jelzo ego nem aludt el akor sem ha a motrot meg alitotam es ha a kulcsot is ki vetem . Hala a jo tipeknek amiket kaptam toletek konyen meg talaltam a bajt, a fesz szabajzoban volt egy nem kivanatos erintkezes amit miutan el haritotam ismet minden a leg nagyob rendben, ki is probaltam a mocit , mar nagyon hijanyzot egy kis motorozas.

Tiszteletel

janosf
.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

sub-ee írta:Nem trabi gyújtásról volt szó, hanem gyári MZ elektronikus gyújtásról, ami gyárilag ugyanazzal a trafóval volt szerelve mint a megszakítós.
Nem vitatom, érdekes volna megmérni a gyári Mz elektronika mekkora zárásszöggel működik bár mint írtam a trafó a 180 fokot is bírja, a Jawa gyújtásom is így működik.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Gyula-bá írta:


Tudomásom szerint a gyári trabi el. gyújtás 180 fok zárásszöggel dolgozik, a megszakító kb 140 fokával szemben, ha ez igaz akkor nem ajánlott hozzá a megszakítós gy. trafó, bár általában kibírja de melegszik.
sub-ee írta: Nem trabi gyújtásról volt szó, hanem gyári MZ elektronikus gyújtásról, ami gyárilag ugyanazzal a trafóval volt szerelve mint a megszakítós.

Üdv.: Szabi
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

allllli írta:Azt mondta egyik ismerősöm okoskodva - állítólag nagy motoros volt régen - hogy állítsam az előgyújtást 1-1,5 mm-re és akkor használja ki legjobban a motor a keveréket/jobban megy stb. ő is így használta az agyontuningolt TS 250-ét anno. Szerintetek ez hülyeség?
Így alapban igen nagy hülyeség, mert hosszútávon kinyírja a főtengelyt! Viszont ha az előgyújtást fordulat függvényében tolod el 0° felé, azaz felső holtpont felé, akkor csak simán gyújtással nyerhetsz akár 20% plusz lóerőt.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Thomas_Hun írta:Tud valaki készíteni elektronikus fesszabályzót? Mert amit a boltban elkérnek érte 5000ft az felháborító. Láttam a honlapon van leírás nyák is van, de én ehhez nem értek. Ha valaki 2,5-3 ezerért elkészíti... :-k \:D/ :-({|=
Szia

Küldök neked egy legot hozzá és összeépítheted, ha gondolod!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

Tud valaki készíteni elektronikus fesszabályzót? Mert amit a boltban elkérnek érte 5000ft az felháborító. Láttam a honlapon van leírás nyák is van, de én ehhez nem értek. Ha valaki 2,5-3 ezerért elkészíti... :-k \:D/ :-({|=
2 stroke force...
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

allllli írta:Azt mondta egyik ismerősöm okoskodva - állítólag nagy motoros volt régen - hogy állítsam az előgyújtást 1-1,5 mm-re és akkor használja ki legjobban a motor a keveréket/jobban megy stb. ő is így használta az agyontuningolt TS 250-ét anno. Szerintetek ez hülyeség?

Ha eléri a motorod a 10-13e rpm környékét, ott akár még jó is lehet az 1-1,5 mm.

4-6e rpm környékén használt motoroknál 22 fokkal a fhp előtt van kb. az optimális gyújtási idő. E környékén keresd meg azt a beállítást, ami a te vezetési stílusodnak, és a motorodnak legjobban megfelel.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

allllli írta:Azt mondta egyik ismerősöm okoskodva - állítólag nagy motoros volt régen - hogy állítsam az előgyújtást 1-1,5 mm-re és akkor használja ki legjobban a motor a keveréket/jobban megy stb.
[-X Erről csak a közmondás jut eszembe, mely szerint "ha hallgattatott volna bölcs maradt volna!" :D
a másik lehetőséget mely szerint ha én szét barmoltam (hozzá nem értés okán) a motoromat más is tegye meg, eset a szomszéd tehenével, már nem is akarom feltételezni.
Természetesen tudom, hogy az előgyújtás értéke egy "szénné tuningolt" motoron különbözhet a gyáritól de nem tudok arról, hogy a te géped tuningolt lenne,, ebben az estben lásd fent.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

allllli írta:Azt mondta egyik ismerősöm okoskodva - állítólag nagy motoros volt régen - hogy állítsam az előgyújtást 1-1,5 mm-re és akkor használja ki legjobban a motor a keveréket/jobban megy stb. ő is így használta az agyontuningolt TS 250-ét anno. Szerintetek ez hülyeség?
Hosszútávon kinyírja a hajtókart,nekem is mondtak már ilyen sufni"tuningos okosságokat pl felső holtpontra a gyújtást...kiherélni a kipufot....hosszú-menetes gyertya...NEM szabad a gyárba nem véletlenül találták ki az adatokat,igaz az is minimálisat el lehet térni pl kasseb előgyújtás de max 0,5mm rel tehát 2,5mm.én kipróbáltam így is a mocimat de rosszabb volt a teljesítménye ezért maradtam a 3mm nél.
Az én MZ-m már alattam túl van a 130 000 km!-en 26 év alatt és végig gyári adatokra állítva megy a mai napig.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Azt mondta egyik ismerősöm okoskodva - állítólag nagy motoros volt régen - hogy állítsam az előgyújtást 1-1,5 mm-re és akkor használja ki legjobban a motor a keveréket/jobban megy stb. ő is így használta az agyontuningolt TS 250-ét anno. Szerintetek ez hülyeség?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Na akkor a trafó projekt kipipálva. Nem kell ezt a témát bántani nagyon. :twisted:
Nincs meggyöző irás arról, hogy mit bír és mit nem ez az elektronika(én nem igazán találtam legalább is). :D
Ha a tesztelés rosszul sülne el akkor meg mégegy ilyen gyári jó elektronikát találni megint csak nem egyszerű. :)
Max marad a régi bosch az megszakítóshoz készült csoda, de az elméletileg 100% nem nyirja ki az elektronikát...
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bébé »

MrDok írta:
bébé írta:Mérd meg egy fokolótárcsával, az a biztos!

Üdv.:Sub-ee
http://veteran.forum.hu/attachment.php? ... 1335981003

Letöltöd, kinyomtatod, kivágod és lefokolod!

Üdv.: Sub-ee

Köszi szépen!
Le fogom tölteni! De!!! pont azért kérdeztem, hogy ne kelljen lemérni, hanem ez alapján tudjam beállítani a gyújtást. Ha megvan a fh előtt a 3mm, akkor nem állok neki méregetni, hisz felesleges, mert a dugattyú akkor már az adott állásban van. Remélem érthtő volt amit írni akartam. :)

bébé[/quote]

3,0-0,5mm (20° 15' ... 22° 15') vor dem oberen Totpunkt, fest eingestellt
Amúgy innen: http://www.manualedereparatie.info/en/d ... anual.html
másoltam be. Goooooogleeeeee :mrgreen:
Fokolni is csak úgy tudod, ha kiszeded a gyertyát (felső holtpont), akkor meg már igazán beleküldhetsz egy csavart, vagy más alkalmas eszközt amivel 3mm mélyre engeded a dugót.......[/quote]

:)
Köszi igazad van, de csak az egyik módszert alkalmazom, felesleges mindkettő. Ha csavarral-menetemelkedésből- állítom be,nem fogok méregetni, hogy az hány fok lehet. Ha meg tudom a fokot, akkor nem fogok csavarokat dugdosni a hengerbe, de tudom a fh-ot akkor is meg kell keresnem..... #-o :lol: ](*,) 22-es csapdája.
Egyébként köszi az infót!
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

bébé írta:Mérd meg egy fokolótárcsával, az a biztos!

Üdv.:Sub-ee
http://veteran.forum.hu/attachment.php? ... 1335981003

Letöltöd, kinyomtatod, kivágod és lefokolod!

Üdv.: Sub-ee[/quote]


Köszi szépen!
Le fogom tölteni! De!!! pont azért kérdeztem, hogy ne kelljen lemérni, hanem ez alapján tudjam beállítani a gyújtást. Ha megvan a fh előtt a 3mm, akkor nem állok neki méregetni, hisz felesleges, mert a dugattyú akkor már az adott állásban van. Remélem érthtő volt amit írni akartam. :)

bébé[/quote]

3,0-0,5mm (20° 15' ... 22° 15') vor dem oberen Totpunkt, fest eingestellt
Amúgy innen: http://www.manualedereparatie.info/en/d ... anual.html
másoltam be. Goooooogleeeeee :mrgreen:
Fokolni is csak úgy tudod, ha kiszeded a gyertyát (felső holtpont), akkor meg már igazán beleküldhetsz egy csavart, vagy más alkalmas eszközt amivel 3mm mélyre engeded a dugót.......
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bébé »

Mérd meg egy fokolótárcsával, az a biztos!

Üdv.:Sub-ee[/quote]

http://veteran.forum.hu/attachment.php? ... 1335981003

Letöltöd, kinyomtatod, kivágod és lefokolod!

Üdv.: Sub-ee[/quote]


Köszi szépen!
Le fogom tölteni! De!!! pont azért kérdeztem, hogy ne kelljen lemérni, hanem ez alapján tudjam beállítani a gyújtást. Ha megvan a fh előtt a 3mm, akkor nem állok neki méregetni, hisz felesleges, mert a dugattyú akkor már az adott állásban van. Remélem érthtő volt amit írni akartam. :)

bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zsakfos írta:Trabi gyújtásról én beszéltem,
Bocs elnéztem a házszámot. :D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Gyula-bá írta:
Tudomásom szerint a gyári trabi el. gyújtás 180 fok zárásszöggel dolgozik, a megszakító kb 140 fokával szemben, ha ez igaz akkor nem ajánlott hozzá a megszakítós gy. trafó, bár általában kibírja de melegszik.
Trabi gyújtásról én beszéltem,mert nekem az van.Pempelli és Subee pedig valószinűleg az Mz elektronikusról beszéltek.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

sub-ee írta:
pempelli írta:Gyári elektronikus gyújtáshoz jó a megszakítós trafó?
Igen, az kell hozzá!

Üdv.:Sub-ee
Tudomásom szerint a gyári trabi el. gyújtás 180 fok zárásszöggel dolgozik, a megszakító kb 140 fokával szemben, ha ez igaz akkor nem ajánlott hozzá a megszakítós gy. trafó, bár általában kibírja de melegszik.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

sub-ee írta:
bébé írta:Sziasztok!

Kérdésem az lenne, hogy a fh. előtt 3mm a gyútásnál, az hány fok? 22-re emlékszem, de nem vagyok benne biztos.

Köszönöm!

bébé
Mérd meg egy fokolótárcsával, az a biztos!

Üdv.:Sub-ee
http://veteran.forum.hu/attachment.php? ... 1335981003

Letöltöd, kinyomtatod, kivágod és lefokolod!

Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

bébé írta:Sziasztok!

Kérdésem az lenne, hogy a fh. előtt 3mm a gyútásnál, az hány fok? 22-re emlékszem, de nem vagyok benne biztos.

Köszönöm!

bébé
Mérd meg egy fokolótárcsával, az a biztos!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

pempelli írta:Gyári elektronikus gyújtáshoz jó a megszakítós trafó?
Igen, az kell hozzá!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bébé »

ion94 írta:Hello
Az lenne a kérdésem, hogy az Mz 250/1-es motorba milyen akksi kell ?
Azt tudom hogy 6V de mennyi Ah kell?
Előre is köszönöm a választ!

11-12 Ah. Pl. ilyen!

http://www.akkubox.hu/motor-akkumulator ... 1a-3a.html
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
ion94
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2013.01.27. 09:48
MZ-d típusa: mz ts 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ion94 »

Hello
Az lenne a kérdésem, hogy az Mz 250/1-es motorba milyen akksi kell ?
Azt tudom hogy 6V de mennyi Ah kell?
Előre is köszönöm a választ!
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bébé »

Sziasztok!

Kérdésem az lenne, hogy a fh. előtt 3mm a gyútásnál, az hány fok? 22-re emlékszem, de nem vagyok benne biztos.

Köszönöm!

bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

zsakfos írta:
pempelli írta:Gyári elektronikus gyújtáshoz jó a megszakítós trafó?
Én azt használok a gyári Trabant elektronikus gyújtáshoz.

Vannak itt 251 tulajok,azoknak ezt élből tudniuk kellene.Csak olvassa valamelyik.
Remélem
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

pempelli írta:Gyári elektronikus gyújtáshoz jó a megszakítós trafó?
Én azt használok a gyári Trabant elektronikus gyújtáshoz.

Vannak itt 251 tulajok,azoknak ezt élből tudniuk kellene.Csak olvassa valamelyik.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Gyári elektronikus gyújtáshoz jó a megszakítós trafó?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

hell írta:Akkor ezekszerint még sem a jó a trazisztorosé a tranzistoros gyujtáshoz. :twisted:
Egyre szebb ez a történet... :D
Szegény ember akinek annyira nincs sok köze a témához csak olvasgat olvasgat próbál tanulni, de azt sem tudja már kinek lehet adni a szavára. :)

Sajnos nem találom már a neten azt a cikket amit egyszer olvastam a Trabant elektronikus gyújtásáról(EBZA).
Ez még akkor volt amikor szereltem be a Trrabi gyújtást az Mz-be és szerettem volna minél többet megtudni róla.
Na szóval abban pont ugyanez volt mint a te cikkedben.
Azt irták hogy a piros szinnel jelölt trafó(nagy teljesitményű) NEM JÓ a Trabant elektronikus gyújtáshoz.
Óva intettek hogy azt vegyen valaki ehhez az elektronikus gyújtáshoz.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Gyula-bá írta:
daranyi68 írta:... de azt tudom hogy a megszakítós gyújtás trafója elektronikus gyújtással túlhevül ...
Ez vagy igaz vagy nem, attól függ, hogy az el. gyújtás mekkora zárásszöggel működik (pl. a trabié 180 fok, a gyújtások többsége ilyen,-melegszik a normál trafó az enyém kb. 140 fok- nem melegszik az eredeti trafó
Ebben van valami :D teljesen igazad van
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

daranyi68 írta:... de azt tudom hogy a megszakítós gyújtás trafója elektronikus gyújtással túlhevül ...
Ez vagy igaz vagy nem, attól függ, hogy az el. gyújtás mekkora zárásszöggel működik (pl. a trabié 180 fok, a gyújtások többsége ilyen,-melegszik a normál trafó az enyém kb. 140 fok- nem melegszik az eredeti trafó
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

hell írta:Akkor ezekszerint még sem a jó a trazisztorosé a tranzistoros gyujtáshoz. :twisted:
Egyre szebb ez a történet... :D
Szegény ember akinek annyira nincs sok köze a témához csak olvasgat olvasgat próbál tanulni, de azt sem tudja már kinek lehet adni a szavára. :)
Én nem értek hozzá,de azt tudom hogy a megszakítós gyújtás trafója elektronikus gyújtással túlhevül,de a nagyobb teljesítményű gyújtásra tervezett nem!
A 2T trabi amin a úgymond fekete doboz volt egyébként gyújtás elektronika,annak a trafója már jó a subee féle gyújtáshoz!Ezt tapasztalatból tudom!Abszolúte de nem melegszik!Egyébként én azért ástam bele magam kicsit ,mert egy még stabilabb nagyobb teljesítményű gyújtást rakok a motoromba!Gyakorlatilag kész,csak még nincs beépítve!Asztalon viszont működik! :D
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Akkor ezekszerint még sem a jó a trazisztorosé a tranzistoros gyujtáshoz. :twisted:
Egyre szebb ez a történet... :D
Szegény ember akinek annyira nincs sok köze a témához csak olvasgat olvasgat próbál tanulni, de azt sem tudja már kinek lehet adni a szavára. :)
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

hell írta:És mi számít nagy teljesítményűnek? Ezt sajnos nem irja a cikk. Vagy a 4T wareszé is annak számít mivel tranzisztoroshoz van(és így az összes hasonló), vagy a cikk írója hazudott, vagy nézőpont kérdése mi minek számít, vagy a fene tudja ki kivel van... :twisted: :D
A tranzisztorosé 75mJ és az már nagy teljesítményűnek számít nálam!Trabi 1.1 -ben is az van
Avatar
tboldi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2013.01.29. 00:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tboldi »

Köszönöm a segítséget, sikerült megoldani a problémát. Lusta voltam akkor kivenni az aksit, helyette inkább a biztosítékokat szedtem ki. Selejtes volt az ott lévő darab. Most kicseréltem és tökéletesen működik. :)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

És mi számít nagy teljesítményűnek? Ezt sajnos nem irja a cikk. Vagy a 4T wareszé is annak számít mivel tranzisztoroshoz van(és így az összes hasonló), vagy a cikk írója hazudott, vagy nézőpont kérdése mi minek számít, vagy a fene tudja ki kivel van... :twisted: :D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

daranyi68 írta:

Nekem az jön le hogy hagyományos gyújtáshoz ne tegyek nagy teljesítményű trafót,csak a hagyományosat!De ezt végül is ezt eddig is tudtuk!
Hát akkor nagyon rosszul jött le.
Na persze csak ha a te értelmezésedben a hagyományos gyújtás a megszakitós.

A cikk azt irja hogy a gyári elektronikus gyújtáshoz(EBZA) ne használjunk nagyteljesitményű trafót.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

"Nekem az jön le hogy hagyományos gyújtáshoz ne tegyek nagy teljesítményű trafót,csak a hagyományosat!De ezt végül is ezt eddig is tudtuk!"

Hát én nem tudom. :D Nekem nem ez jött le első olvasatra. Ha majd többször átfutom az egész írást ki tudja mi lesz még! :twisted: :D
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég