Nekem Sub-ee gyártotta elektromos feszültségszabályozóm van!Fullra lemerült aksival is be tudom tolni!Igaz,nagyon kell tolni!Andrá$ írta:ez engem is érdekelne hogy elektronikus fesszabal nem lehet betolni?én mechanikussal betudom és elindul jobbra az utolsó állásban.
Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Sima hagyományos feszszabnál annyit csinál a gyújtáskapcsoló, hogy a feszszab 61-es pontját direktre köti a trafó 15-el. így, ha a dinamónál megjelenik a delej, akkor menni kell a motornak. Az én TS-em se szeret így elindulni, de ha makulátlan a feszszab, akkor elindul. Elektronikus feszszabbal nincs tapasztalatom még.horhaus írta: Szerintem nem feltétlenül. Az enyémet még soha nem tudtam betolni ha lemerült az aksi, pedig volt hogy pont dombtetőn voltam. Ha jól emlékszem sub-ee mondott erről régen valamit, talán az elektromos fesz.szabbal kapcsolatban. De lehet hogy hülyeséget beszélek.
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
nem vagyok biztos a fesz.szabban mert több átalakítás is történt akkor, de szabi mondta hogy ne is erőlködjek mert nem fog menni
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
ez engem is érdekelne hogy elektronikus fesszabal nem lehet betolni?
én mechanikussal betudom és elindul jobbra az utolsó állásban.

"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
allllli írta:ion94 írta:helló engem az érdekelne hogy akksi nélkül be -e lehet indítani az mz ts 250/1 -et ès ha igen akkor hogyan ?
szia betolással szerintem beindul az is
Szerintem nem feltétlenül. Az enyémet még soha nem tudtam betolni ha lemerült az aksi, pedig volt hogy pont dombtetőn voltam. Ha jól emlékszem sub-ee mondott erről régen valamit, talán az elektromos fesz.szabbal kapcsolatban. De lehet hogy hülyeséget beszélek.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
ion94 írta:helló engem az érdekelne hogy akksi nélkül be -e lehet indítani az mz ts 250/1 -et ès ha igen akkor hogyan ?
szia betolással szerintem beindul az is
Re: Elektronika
helló engem az érdekelne hogy akksi nélkül be -e lehet indítani az mz ts 250/1 -et ès ha igen akkor hogyan ?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Persze, aksicsere.allllli írta:Sziasztok!
Alapjáratot nem tudom 2000 alá vinni mert mindig leáll pár mp múlva, mindezt felkapcsolt lámpákkal.
Gyertyát cserélgetem, eredeti gyújtással és sub-ee féle gyújtással is ezt csinálja.
Falsot sehol nem szív szimmering is cserélve.
Karbit is most cseréltem....lehet ez a gyengélkedő akksim miatt???
Gondolom akksiba alig van élet és ha 2000 alá esik a ford. akkor a generátor a feszültséget önerőből nem képes világítással együtt fenntartani, így leáll...lehet ez??
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Sziasztok!
Alapjáratot nem tudom 2000 alá vinni mert mindig leáll pár mp múlva, mindezt felkapcsolt lámpákkal.
Gyertyát cserélgetem, eredeti gyújtással és sub-ee féle gyújtással is ezt csinálja.
Falsot sehol nem szív szimmering is cserélve.
Karbit is most cseréltem....lehet ez a gyengélkedő akksim miatt???
Gondolom akksiba alig van élet és ha 2000 alá esik a ford. akkor a generátor a feszültséget önerőből nem képes világítással együtt fenntartani, így leáll...lehet ez??
Alapjáratot nem tudom 2000 alá vinni mert mindig leáll pár mp múlva, mindezt felkapcsolt lámpákkal.
Gyertyát cserélgetem, eredeti gyújtással és sub-ee féle gyújtással is ezt csinálja.
Falsot sehol nem szív szimmering is cserélve.
Karbit is most cseréltem....lehet ez a gyengélkedő akksim miatt???
Gondolom akksiba alig van élet és ha 2000 alá esik a ford. akkor a generátor a feszültséget önerőből nem képes világítással együtt fenntartani, így leáll...lehet ez??
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Gondolom csak be kell állítani azt a fesszabot.........janosf írta:Sziasztok.volna egy problemam amejik a te segitsegetekre szorul. Egy jo haverom vet egy 125 mzt. 1960 evjarat, total fel ujitota mukodik is jol de a fesz szabajzo nem tolt rendesen , es meg kert hogy ha meg tudnam talalni valamejik tipusrol a meg felelot, (6 v) o aszt mondja hogy thrompirol talan paszol. o nagyon ragaszkodik ahoz hogy minden eredeti legyen. Ha valaki tud egy jo valaszt! elore is koszonom.
janosf.
Első körben:

Aztán multiméterrel mérve a voltokat beállítani, volt ez már leírva ebben a topicban, olvassatok vissza pár oldalt.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Elektronika
Sziasztok.
volna egy problemam amejik a te segitsegetekre szorul. Egy jo haverom vet egy 125 mzt. 1960 evjarat, total fel ujitota mukodik is jol de a fesz szabajzo nem tolt rendesen , es meg kert hogy ha meg tudnam talalni valamejik tipusrol a meg felelot, (6 v) o aszt mondja hogy thrompirol talan paszol. o nagyon ragaszkodik ahoz hogy minden eredeti legyen. Ha valaki tud egy jo valaszt! elore is koszonom.
janosf.

janosf.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Zsaki!
Egyik ismerősöm megtért és követi a példádat. Beszerzett egy trabi elektronikus gyujtás. Olyan gondja van te miként szerelted be(jeladó felszerelés, beállítás, stb.)? Régen valahol mintha olvastam volna róla valami kis írást. De már sajnos nem emlékszem rá, hol és hogyan volt. Esetleg el tudnád nekem küldeni priviben vagy esetleg tudnál írni valamit ami alapján ők könyebben boldogulnak? A képed az megvan róla. Csak az iromány nincs...
Előre is kösz a segítséget!
Egyik ismerősöm megtért és követi a példádat. Beszerzett egy trabi elektronikus gyujtás. Olyan gondja van te miként szerelted be(jeladó felszerelés, beállítás, stb.)? Régen valahol mintha olvastam volna róla valami kis írást. De már sajnos nem emlékszem rá, hol és hogyan volt. Esetleg el tudnád nekem küldeni priviben vagy esetleg tudnál írni valamit ami alapján ők könyebben boldogulnak? A képed az megvan róla. Csak az iromány nincs...
Előre is kösz a segítséget!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Egész jó kis akksi GYIK: http://www.panelectron.hu/akkumulator_gyik.html 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
"E örö e bódottá!"janosf írta: fel bukant
.
Re: Elektronika
Hello mindenkinek.
A multkor irtam egy problemarol ami az etz men egyszeruen fel bukant .A toltes jelzo ego nem aludt el akor sem ha a motrot meg alitotam es ha a kulcsot is ki vetem . Hala a jo tipeknek amiket kaptam toletek konyen meg talaltam a bajt, a fesz szabajzoban volt egy nem kivanatos erintkezes amit miutan el haritotam ismet minden a leg nagyob rendben, ki is probaltam a mocit , mar nagyon hijanyzot egy kis motorozas.
Tiszteletel
janosf
.
A multkor irtam egy problemarol ami az etz men egyszeruen fel bukant .A toltes jelzo ego nem aludt el akor sem ha a motrot meg alitotam es ha a kulcsot is ki vetem . Hala a jo tipeknek amiket kaptam toletek konyen meg talaltam a bajt, a fesz szabajzoban volt egy nem kivanatos erintkezes amit miutan el haritotam ismet minden a leg nagyob rendben, ki is probaltam a mocit , mar nagyon hijanyzot egy kis motorozas.
Tiszteletel
janosf
.
Re: Elektronika
Nem vitatom, érdekes volna megmérni a gyári Mz elektronika mekkora zárásszöggel működik bár mint írtam a trafó a 180 fokot is bírja, a Jawa gyújtásom is így működik.sub-ee írta:Nem trabi gyújtásról volt szó, hanem gyári MZ elektronikus gyújtásról, ami gyárilag ugyanazzal a trafóval volt szerelve mint a megszakítós.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Gyula-bá írta:
Tudomásom szerint a gyári trabi el. gyújtás 180 fok zárásszöggel dolgozik, a megszakító kb 140 fokával szemben, ha ez igaz akkor nem ajánlott hozzá a megszakítós gy. trafó, bár általában kibírja de melegszik.
sub-ee írta: Nem trabi gyújtásról volt szó, hanem gyári MZ elektronikus gyújtásról, ami gyárilag ugyanazzal a trafóval volt szerelve mint a megszakítós.
Üdv.: Szabi
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Így alapban igen nagy hülyeség, mert hosszútávon kinyírja a főtengelyt! Viszont ha az előgyújtást fordulat függvényében tolod el 0° felé, azaz felső holtpont felé, akkor csak simán gyújtással nyerhetsz akár 20% plusz lóerőt.allllli írta:Azt mondta egyik ismerősöm okoskodva - állítólag nagy motoros volt régen - hogy állítsam az előgyújtást 1-1,5 mm-re és akkor használja ki legjobban a motor a keveréket/jobban megy stb. ő is így használta az agyontuningolt TS 250-ét anno. Szerintetek ez hülyeség?
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
SziaThomas_Hun írta:Tud valaki készíteni elektronikus fesszabályzót? Mert amit a boltban elkérnek érte 5000ft az felháborító. Láttam a honlapon van leírás nyák is van, de én ehhez nem értek. Ha valaki 2,5-3 ezerért elkészíti...![]()
![]()
Küldök neked egy legot hozzá és összeépítheted, ha gondolod!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Vaspali
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopron
Re: Elektronika
Tud valaki készíteni elektronikus fesszabályzót? Mert amit a boltban elkérnek érte 5000ft az felháborító. Láttam a honlapon van leírás nyák is van, de én ehhez nem értek. Ha valaki 2,5-3 ezerért elkészíti...




2 stroke force...
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
allllli írta:Azt mondta egyik ismerősöm okoskodva - állítólag nagy motoros volt régen - hogy állítsam az előgyújtást 1-1,5 mm-re és akkor használja ki legjobban a motor a keveréket/jobban megy stb. ő is így használta az agyontuningolt TS 250-ét anno. Szerintetek ez hülyeség?
Ha eléri a motorod a 10-13e rpm környékét, ott akár még jó is lehet az 1-1,5 mm.
4-6e rpm környékén használt motoroknál 22 fokkal a fhp előtt van kb. az optimális gyújtási idő. E környékén keresd meg azt a beállítást, ami a te vezetési stílusodnak, és a motorodnak legjobban megfelel.
Re: Elektronika
allllli írta:Azt mondta egyik ismerősöm okoskodva - állítólag nagy motoros volt régen - hogy állítsam az előgyújtást 1-1,5 mm-re és akkor használja ki legjobban a motor a keveréket/jobban megy stb.


a másik lehetőséget mely szerint ha én szét barmoltam (hozzá nem értés okán) a motoromat más is tegye meg, eset a szomszéd tehenével, már nem is akarom feltételezni.
Természetesen tudom, hogy az előgyújtás értéke egy "szénné tuningolt" motoron különbözhet a gyáritól de nem tudok arról, hogy a te géped tuningolt lenne,, ebben az estben lásd fent.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Hosszútávon kinyírja a hajtókart,nekem is mondtak már ilyen sufni"tuningos okosságokat pl felső holtpontra a gyújtást...kiherélni a kipufot....hosszú-menetes gyertya...NEM szabad a gyárba nem véletlenül találták ki az adatokat,igaz az is minimálisat el lehet térni pl kasseb előgyújtás de max 0,5mm rel tehát 2,5mm.én kipróbáltam így is a mocimat de rosszabb volt a teljesítménye ezért maradtam a 3mm nél.allllli írta:Azt mondta egyik ismerősöm okoskodva - állítólag nagy motoros volt régen - hogy állítsam az előgyújtást 1-1,5 mm-re és akkor használja ki legjobban a motor a keveréket/jobban megy stb. ő is így használta az agyontuningolt TS 250-ét anno. Szerintetek ez hülyeség?
Az én MZ-m már alattam túl van a 130 000 km!-en 26 év alatt és végig gyári adatokra állítva megy a mai napig.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Azt mondta egyik ismerősöm okoskodva - állítólag nagy motoros volt régen - hogy állítsam az előgyújtást 1-1,5 mm-re és akkor használja ki legjobban a motor a keveréket/jobban megy stb. ő is így használta az agyontuningolt TS 250-ét anno. Szerintetek ez hülyeség?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Na akkor a trafó projekt kipipálva. Nem kell ezt a témát bántani nagyon. 
Nincs meggyöző irás arról, hogy mit bír és mit nem ez az elektronika(én nem igazán találtam legalább is).
Ha a tesztelés rosszul sülne el akkor meg mégegy ilyen gyári jó elektronikát találni megint csak nem egyszerű.
Max marad a régi bosch az megszakítóshoz készült csoda, de az elméletileg 100% nem nyirja ki az elektronikát...

Nincs meggyöző irás arról, hogy mit bír és mit nem ez az elektronika(én nem igazán találtam legalább is).

Ha a tesztelés rosszul sülne el akkor meg mégegy ilyen gyári jó elektronikát találni megint csak nem egyszerű.

Max marad a régi bosch az megszakítóshoz készült csoda, de az elméletileg 100% nem nyirja ki az elektronikát...
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Elektronika
MrDok írta:http://veteran.forum.hu/attachment.php? ... 1335981003bébé írta:Mérd meg egy fokolótárcsával, az a biztos!
Üdv.:Sub-ee
Letöltöd, kinyomtatod, kivágod és lefokolod!
Üdv.: Sub-ee
Köszi szépen!
Le fogom tölteni! De!!! pont azért kérdeztem, hogy ne kelljen lemérni, hanem ez alapján tudjam beállítani a gyújtást. Ha megvan a fh előtt a 3mm, akkor nem állok neki méregetni, hisz felesleges, mert a dugattyú akkor már az adott állásban van. Remélem érthtő volt amit írni akartam.

bébé[/quote]
3,0-0,5mm (20° 15' ... 22° 15') vor dem oberen Totpunkt, fest eingestellt
Amúgy innen: http://www.manualedereparatie.info/en/d ... anual.html
másoltam be. Goooooogleeeeee

Fokolni is csak úgy tudod, ha kiszeded a gyertyát (felső holtpont), akkor meg már igazán beleküldhetsz egy csavart, vagy más alkalmas eszközt amivel 3mm mélyre engeded a dugót.......[/quote]

Köszi igazad van, de csak az egyik módszert alkalmazom, felesleges mindkettő. Ha csavarral-menetemelkedésből- állítom be,nem fogok méregetni, hogy az hány fok lehet. Ha meg tudom a fokot, akkor nem fogok csavarokat dugdosni a hengerbe, de tudom a fh-ot akkor is meg kell keresnem.....


](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Egyébként köszi az infót!
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
http://veteran.forum.hu/attachment.php? ... 1335981003bébé írta:Mérd meg egy fokolótárcsával, az a biztos!
Üdv.:Sub-ee
Letöltöd, kinyomtatod, kivágod és lefokolod!
Üdv.: Sub-ee[/quote]
Köszi szépen!
Le fogom tölteni! De!!! pont azért kérdeztem, hogy ne kelljen lemérni, hanem ez alapján tudjam beállítani a gyújtást. Ha megvan a fh előtt a 3mm, akkor nem állok neki méregetni, hisz felesleges, mert a dugattyú akkor már az adott állásban van. Remélem érthtő volt amit írni akartam.

bébé[/quote]
3,0-0,5mm (20° 15' ... 22° 15') vor dem oberen Totpunkt, fest eingestellt
Amúgy innen: http://www.manualedereparatie.info/en/d ... anual.html
másoltam be. Goooooogleeeeee

Fokolni is csak úgy tudod, ha kiszeded a gyertyát (felső holtpont), akkor meg már igazán beleküldhetsz egy csavart, vagy más alkalmas eszközt amivel 3mm mélyre engeded a dugót.......
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Elektronika
Mérd meg egy fokolótárcsával, az a biztos!
Üdv.:Sub-ee[/quote]
http://veteran.forum.hu/attachment.php? ... 1335981003
Letöltöd, kinyomtatod, kivágod és lefokolod!
Üdv.: Sub-ee[/quote]
Köszi szépen!
Le fogom tölteni! De!!! pont azért kérdeztem, hogy ne kelljen lemérni, hanem ez alapján tudjam beállítani a gyújtást. Ha megvan a fh előtt a 3mm, akkor nem állok neki méregetni, hisz felesleges, mert a dugattyú akkor már az adott állásban van. Remélem érthtő volt amit írni akartam.
bébé
Üdv.:Sub-ee[/quote]
http://veteran.forum.hu/attachment.php? ... 1335981003
Letöltöd, kinyomtatod, kivágod és lefokolod!
Üdv.: Sub-ee[/quote]
Köszi szépen!
Le fogom tölteni! De!!! pont azért kérdeztem, hogy ne kelljen lemérni, hanem ez alapján tudjam beállítani a gyújtást. Ha megvan a fh előtt a 3mm, akkor nem állok neki méregetni, hisz felesleges, mert a dugattyú akkor már az adott állásban van. Remélem érthtő volt amit írni akartam.

bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Re: Elektronika
Bocs elnéztem a házszámot.zsakfos írta:Trabi gyújtásról én beszéltem,

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Trabi gyújtásról én beszéltem,mert nekem az van.Pempelli és Subee pedig valószinűleg az Mz elektronikusról beszéltek.Gyula-bá írta:
Tudomásom szerint a gyári trabi el. gyújtás 180 fok zárásszöggel dolgozik, a megszakító kb 140 fokával szemben, ha ez igaz akkor nem ajánlott hozzá a megszakítós gy. trafó, bár általában kibírja de melegszik.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Tudomásom szerint a gyári trabi el. gyújtás 180 fok zárásszöggel dolgozik, a megszakító kb 140 fokával szemben, ha ez igaz akkor nem ajánlott hozzá a megszakítós gy. trafó, bár általában kibírja de melegszik.sub-ee írta:Igen, az kell hozzá!pempelli írta:Gyári elektronikus gyújtáshoz jó a megszakítós trafó?
Üdv.:Sub-ee
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
http://veteran.forum.hu/attachment.php? ... 1335981003sub-ee írta:Mérd meg egy fokolótárcsával, az a biztos!bébé írta:Sziasztok!
Kérdésem az lenne, hogy a fh. előtt 3mm a gyútásnál, az hány fok? 22-re emlékszem, de nem vagyok benne biztos.
Köszönöm!
bébé
Üdv.:Sub-ee
Letöltöd, kinyomtatod, kivágod és lefokolod!
Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Mérd meg egy fokolótárcsával, az a biztos!bébé írta:Sziasztok!
Kérdésem az lenne, hogy a fh. előtt 3mm a gyútásnál, az hány fok? 22-re emlékszem, de nem vagyok benne biztos.
Köszönöm!
bébé
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Igen, az kell hozzá!pempelli írta:Gyári elektronikus gyújtáshoz jó a megszakítós trafó?
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Elektronika
ion94 írta:Hello
Az lenne a kérdésem, hogy az Mz 250/1-es motorba milyen akksi kell ?
Azt tudom hogy 6V de mennyi Ah kell?
Előre is köszönöm a választ!
11-12 Ah. Pl. ilyen!
http://www.akkubox.hu/motor-akkumulator ... 1a-3a.html
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Re: Elektronika
Hello
Az lenne a kérdésem, hogy az Mz 250/1-es motorba milyen akksi kell ?
Azt tudom hogy 6V de mennyi Ah kell?
Előre is köszönöm a választ!
Az lenne a kérdésem, hogy az Mz 250/1-es motorba milyen akksi kell ?
Azt tudom hogy 6V de mennyi Ah kell?
Előre is köszönöm a választ!
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Elektronika
Sziasztok!
Kérdésem az lenne, hogy a fh. előtt 3mm a gyútásnál, az hány fok? 22-re emlékszem, de nem vagyok benne biztos.
Köszönöm!
bébé
Kérdésem az lenne, hogy a fh. előtt 3mm a gyútásnál, az hány fok? 22-re emlékszem, de nem vagyok benne biztos.
Köszönöm!
bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
Remélemzsakfos írta:Én azt használok a gyári Trabant elektronikus gyújtáshoz.pempelli írta:Gyári elektronikus gyújtáshoz jó a megszakítós trafó?
Vannak itt 251 tulajok,azoknak ezt élből tudniuk kellene.Csak olvassa valamelyik.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Én azt használok a gyári Trabant elektronikus gyújtáshoz.pempelli írta:Gyári elektronikus gyújtáshoz jó a megszakítós trafó?
Vannak itt 251 tulajok,azoknak ezt élből tudniuk kellene.Csak olvassa valamelyik.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
Gyári elektronikus gyújtáshoz jó a megszakítós trafó?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
hell írta:Akkor ezekszerint még sem a jó a trazisztorosé a tranzistoros gyujtáshoz.![]()
Egyre szebb ez a történet...
Szegény ember akinek annyira nincs sok köze a témához csak olvasgat olvasgat próbál tanulni, de azt sem tudja már kinek lehet adni a szavára.
Sajnos nem találom már a neten azt a cikket amit egyszer olvastam a Trabant elektronikus gyújtásáról(EBZA).
Ez még akkor volt amikor szereltem be a Trrabi gyújtást az Mz-be és szerettem volna minél többet megtudni róla.
Na szóval abban pont ugyanez volt mint a te cikkedben.
Azt irták hogy a piros szinnel jelölt trafó(nagy teljesitményű) NEM JÓ a Trabant elektronikus gyújtáshoz.
Óva intettek hogy azt vegyen valaki ehhez az elektronikus gyújtáshoz.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Ebben van valamiGyula-bá írta:Ez vagy igaz vagy nem, attól függ, hogy az el. gyújtás mekkora zárásszöggel működik (pl. a trabié 180 fok, a gyújtások többsége ilyen,-melegszik a normál trafó az enyém kb. 140 fok- nem melegszik az eredeti trafódaranyi68 írta:... de azt tudom hogy a megszakítós gyújtás trafója elektronikus gyújtással túlhevül ...

Re: Elektronika
Ez vagy igaz vagy nem, attól függ, hogy az el. gyújtás mekkora zárásszöggel működik (pl. a trabié 180 fok, a gyújtások többsége ilyen,-melegszik a normál trafó az enyém kb. 140 fok- nem melegszik az eredeti trafódaranyi68 írta:... de azt tudom hogy a megszakítós gyújtás trafója elektronikus gyújtással túlhevül ...
Re: Elektronika
Én nem értek hozzá,de azt tudom hogy a megszakítós gyújtás trafója elektronikus gyújtással túlhevül,de a nagyobb teljesítményű gyújtásra tervezett nem!hell írta:Akkor ezekszerint még sem a jó a trazisztorosé a tranzistoros gyujtáshoz.![]()
Egyre szebb ez a történet...
Szegény ember akinek annyira nincs sok köze a témához csak olvasgat olvasgat próbál tanulni, de azt sem tudja már kinek lehet adni a szavára.
A 2T trabi amin a úgymond fekete doboz volt egyébként gyújtás elektronika,annak a trafója már jó a subee féle gyújtáshoz!Ezt tapasztalatból tudom!Abszolúte de nem melegszik!Egyébként én azért ástam bele magam kicsit ,mert egy még stabilabb nagyobb teljesítményű gyújtást rakok a motoromba!Gyakorlatilag kész,csak még nincs beépítve!Asztalon viszont működik!

- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Akkor ezekszerint még sem a jó a trazisztorosé a tranzistoros gyujtáshoz.
Egyre szebb ez a történet...
Szegény ember akinek annyira nincs sok köze a témához csak olvasgat olvasgat próbál tanulni, de azt sem tudja már kinek lehet adni a szavára.

Egyre szebb ez a történet...

Szegény ember akinek annyira nincs sok köze a témához csak olvasgat olvasgat próbál tanulni, de azt sem tudja már kinek lehet adni a szavára.

Re: Elektronika
A tranzisztorosé 75mJ és az már nagy teljesítményűnek számít nálam!Trabi 1.1 -ben is az vanhell írta:És mi számít nagy teljesítményűnek? Ezt sajnos nem irja a cikk. Vagy a 4T wareszé is annak számít mivel tranzisztoroshoz van(és így az összes hasonló), vagy a cikk írója hazudott, vagy nézőpont kérdése mi minek számít, vagy a fene tudja ki kivel van...![]()
Re: Elektronika
Köszönöm a segítséget, sikerült megoldani a problémát. Lusta voltam akkor kivenni az aksit, helyette inkább a biztosítékokat szedtem ki. Selejtes volt az ott lévő darab. Most kicseréltem és tökéletesen működik. 

- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
És mi számít nagy teljesítményűnek? Ezt sajnos nem irja a cikk. Vagy a 4T wareszé is annak számít mivel tranzisztoroshoz van(és így az összes hasonló), vagy a cikk írója hazudott, vagy nézőpont kérdése mi minek számít, vagy a fene tudja ki kivel van...



- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Hát akkor nagyon rosszul jött le.daranyi68 írta:
Nekem az jön le hogy hagyományos gyújtáshoz ne tegyek nagy teljesítményű trafót,csak a hagyományosat!De ezt végül is ezt eddig is tudtuk!
Na persze csak ha a te értelmezésedben a hagyományos gyújtás a megszakitós.
A cikk azt irja hogy a gyári elektronikus gyújtáshoz(EBZA) ne használjunk nagyteljesitményű trafót.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
"Nekem az jön le hogy hagyományos gyújtáshoz ne tegyek nagy teljesítményű trafót,csak a hagyományosat!De ezt végül is ezt eddig is tudtuk!"
Hát én nem tudom.
Nekem nem ez jött le első olvasatra. Ha majd többször átfutom az egész írást ki tudja mi lesz még!

Hát én nem tudom.



Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég