Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

tboldi írta:Sziasztok!

A hétvégén észrevettem, hogy kicsúszott a gyújtáskábel, mikor be akartam indítani a kis ETZ-met. Nemigen fértem hozzá a trafóhoz, úgyhogy ki kellett szednem. Viszont mikor visszaszereltem, rá kellett jönnöm, hogy nem működnek az indexek és a féklámpák. A többi dolog működik, ezek is működtek mindeddig. A vezetékek mind a helyükön vannak, semmi máshoz nem nyúltam. :|

Valami tipp, hogy mi lehet a gond?
Köszi előre is!
Nem kötötted vissza a trafó 15-ös pontjára mindkettő vezetéket vagy a biztositéktáblából kirántottad.Ha viszont nem kötöttél le semmit a trafóról,akkor tutira lerántottad a biztositéktábláról.Nézd meg a biztositék táblánál.2 vezeték megy a trafó 15-ös pontjára egyébként,amiből az egyik az indexeket és a féklámpát is ellátja árammal(ez megy a biztositékokhoz)a másik pedig a gyújtáskapcsolótól jön.
Ha még gyári a vezetékelésed akkor mindkettőnek piros-fekete a színe.
Lényeg a lényeg hogy a trafó 15-ös pontja és a biztositéktábla közötti vezetékkel van a bibi.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
hdani93
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2010.04.03. 11:31
MZ-d típusa: ETZ 150, ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hdani93 »

tboldi írta:Sziasztok!

A hétvégén észrevettem, hogy kicsúszott a gyújtáskábel, mikor be akartam indítani a kis ETZ-met. Nemigen fértem hozzá a trafóhoz, úgyhogy ki kellett szednem. Viszont mikor visszaszereltem, rá kellett jönnöm, hogy nem működnek az indexek és a féklámpák. A többi dolog működik, ezek is működtek mindeddig. A vezetékek mind a helyükön vannak, semmi máshoz nem nyúltam. :|

Valami tipp, hogy mi lehet a gond?
Köszi előre is!

Sarukat ha megmozgatod, kontakt spray-vel befújod van javulás? Másrészt ha lazák, nyomkodd őket összébb. Hátha.
Kép
Avatar
tboldi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2013.01.29. 00:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tboldi »

Sziasztok!

A hétvégén észrevettem, hogy kicsúszott a gyújtáskábel, mikor be akartam indítani a kis ETZ-met. Nemigen fértem hozzá a trafóhoz, úgyhogy ki kellett szednem. Viszont mikor visszaszereltem, rá kellett jönnöm, hogy nem működnek az indexek és a féklámpák. A többi dolog működik, ezek is működtek mindeddig. A vezetékek mind a helyükön vannak, semmi máshoz nem nyúltam. :|

Valami tipp, hogy mi lehet a gond?
Köszi előre is!
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

hell írta:Egy kis érdekesség a trafó témához. Ennek az irománynak a vége a lényeg(utolsó 2 mondat):

Kép

Ahány írás annyi féle trafó javaslat. Minél többet olvas az ember annál jobban nem tudja ki kivel van. :twisted: :D

Nekem az jön le hogy hagyományos gyújtáshoz ne tegyek nagy teljesítményű trafót,csak a hagyományosat!De ezt végül is ezt eddig is tudtuk!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Egy kis érdekesség a trafó témához. Ennek az irománynak a vége a lényeg(utolsó 2 mondat):

Kép

Ahány írás annyi féle trafó javaslat. Minél többet olvas az ember annál jobban nem tudja ki kivel van. :twisted: :D
Avatar
mgabor
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.10.23. 17:21
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: mgabor »

A legnagyobb újításomat elfelejtetem leírni.
Thunder riasztó.
6000 ft-ért vettem.Ütés érzékelős,és indításgátlós,két távirányító. Nagyon jó dolog mindenkinek ajánlom.
http://coolautoo.hu/motorriasztok/2781- ... assal.html
Avatar
mgabor
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.10.23. 17:21
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: mgabor »

allllli írta:Nem tudsz egy linket küldeni az ebay-es oldalról, ahonnan vetted a ledes izzókat?
Hello

Helyzetjelző:
http://www.ebay.com/itm/271038098047?ss ... 1497.l2649

Müszerfal világítás:
http://www.ebay.com/itm/140566170341?ss ... 1497.l2649

Index:
http://www.ebay.com/itm/2Pcs-1156-BA15S ... 2569fa81b2

Rengeteg van.
Sokféle válogass
Én ezeket raktam bele.
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

Banner nekem bevált eddig.... (5.5 Ah-s azt hiszem)

Ezzel az akksival vettem a motort 2 éve, de a motorban 8-10 éve lehet (az előző tulaj elmondása szerint), akkor 4 cella félig volt csak savval, 2-ben pedig kb 1 centi magasan volt a cucc :? feltöltöttük csapvízzel (megvételkor úgy voltam a dologgal mindenképp új akksi kell) autó akksiról kicsit meg lett töltve, kis karbi takarítás és pöcc-röff indult vele a motor...

Tavaly télen pedig mikor darabokra szedtem a motort, véletlenül a hideg betonon maradt az akksi a garázsajtó mellett novembertől februárig kb, akkor megint keresztet vetettem rá mikor megtaláltam, mondván: jó nagy hülye voltam, hogy elfelejtettem és ott maradt a sok lom között...
de feltöltöttem és azóta is köszöni jól van :)

A motor nem volt most beindítva 2 hónapig, akkut benne hagytam és a feszültség éppen csak 12 volt környékén mászkált benne (tehát szerintem tűrhető a helyzet :) )
Mostanában azért jobban figyelek rá, remélem bírja még ennyi ideig :D
MZ ETZ 251e '89
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Akkorát vegyél, amire van pénzed, illetve befér a helyére...
Minél nagyobb az "amperszáma", annál tovább bírja. Tehát ha otthonról 300km-re elmegy a töltésed,akkor egy 5Ah-s akksival lámpa nélkül haza tudsz menni talán, egy 10-12Ah-sal viszont lámpával is, vidáman.
Nekem 12Ah-s Ritar riasztóakksi van benne, már több mint 2 éve. Megélt kb 45e km-ert, offroadozást, párkányból töltés nélkül hazajövetelt, és még jó... :P

A spirálcellás jó cucc lehet, bár MZ-be sok értelmét nem látom, nincs önindító, így nincsen hirtelen, nagy áramigény, amire ezek fejlesztve lettek. Mondjuk nem drága, és egy sima savasnál biztos, hogy többet bír ki...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

A gyári utasítás szerint 5Ah[/quote]


Azt tudom, de pl neked milyen van benne, myilen márka, mióta szolgál és mi a véleményed róla?[/quote]

Nekem most semmilyen mert behalt!Unibat volt,sokab dicsérik a Banner aksit!
http://www.akkumulatoroutlet.hu/284-12v ... l-bs-.html
Én most ilyet rakok bele!
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

daranyi68 írta:
allllli írta:Szerintetek milyen akksit érdemes 150-es ETZ be venni?
Hány Ah-sat érdemes venni mennyi a max amit még tölteni tud vagy felesleges nagy Ah-s bele?
Érdemes "zseléset" venni vagy az is felesleges?
És milyen márkát ajánlotok? Szóval mik a tapasztalatok? :)

A gyári utasítás szerint 5Ah

Azt tudom, de pl neked milyen van benne, myilen márka, mióta szolgál és mi a véleményed róla?
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

allllli írta:Szerintetek milyen akksit érdemes 150-es ETZ be venni?
Hány Ah-sat érdemes venni mennyi a max amit még tölteni tud vagy felesleges nagy Ah-s bele?
Érdemes "zseléset" venni vagy az is felesleges?
És milyen márkát ajánlotok? Szóval mik a tapasztalatok? :)

A gyári utasítás szerint 5Ah
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Szerintetek milyen akksit érdemes 150-es ETZ be venni?
Hány Ah-sat érdemes venni mennyi a max amit még tölteni tud vagy felesleges nagy Ah-s bele?
Érdemes "zseléset" venni vagy az is felesleges?
És milyen márkát ajánlotok? Szóval mik a tapasztalatok? :)
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Nem tudsz egy linket küldeni az ebay-es oldalról, ahonnan vetted a ledes izzókat?
Avatar
mgabor
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.10.23. 17:21
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: mgabor »

Alapjáraton való indexeléskor kicsit villogott a világítás is.
A ledek beszerelése óta ez megváltozott.
Szivargyújtóm is van és sokkal gyorsabban tölti a telefont mióta be ledeztem mindent, kevesebb áram kell a lednek.
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Gratulálok és köszi a bemutatást!
Avatar
mgabor
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.10.23. 17:21
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: mgabor »

Üdvözlök mindenkit!
Gondoltam megosztom veletek az újításaimat.
Mikor megvettem a mocit az első amin változtatni akartam az órák háttérvilágítása. Forrasztottam is egy 5mm-es ledet,ami látványos volt,de nem eléggé. Körbe néztem és találtam az ebay.com-on 10 db kék műszerfal izzót kb 700 ft-ért

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Majd az indexeken gondolkoztam amit szintén az ebay.com-ról rendeltem 4 darabot kb 800 ft-ért

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Semmi alakítás berakod és kész.Ugyan innen rendeltem az index rellét is 600 ft-ért.

A visszajelzést két 5 mm-es fehér leddel oldottam meg.Egy más alá elfértek az óra furatába.
Ez után jött a helyzetjelző

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

2db 500 ft
Kép

Aztán ha már minden szép ledes akkor a hátsó lámpa se maradjon ki
2db kb 500 ft

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Nem tudom hogy vagytok vele de engem sokszor idegesített a hátsó féklámpa kapcsoló.
Etz találtam ki
Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Ez mellet még meépítettem az müller féle gyújtás.
Nagyon bevált. 1,5 l üzemagyaggal 48 km-ert mentem el szélben,temposabban.

Üdvözlettel Manzinger Gábor
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára mgabor 2013.01.28. 13:25-kor.
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

hell írta:Vagy egy ilyen irás ez mennyire lehet igaz?
"Szinte bármelyik tranzisztoros gyújtású nagymotor trafója jó az ETZ gyújtáshoz."
A szekunder kör ellenállása mennyi szokott lenni?
A sima megszakítós gyújtás trafója 50mJ-s míg a tranzisztorosé 75mJ!Gondolom a nagyobbat nehezebb ellátni energiával!A szekunder kör ellenállásra passz!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Vagy egy ilyen irás ez mennyire lehet igaz?
"Szinte bármelyik tranzisztoros gyújtású nagymotor trafója jó az ETZ gyújtáshoz."
A szekunder kör ellenállása mennyi szokott lenni?
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3125
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

atesz155 írta:sziasztok, a következő a gondom:

Alapjáraton hidegen beindítom a motort, 1200-1500-ös fordulaton, szépen pötyög, ahogy illik. Melegedett míg beöltöztem. Mentem vele egy 5 km-t, visszamentem a garázsba, és mikor felraktam standerre, akkor felpörgött a moci 4-5ezres fordulatra, és nem nagyon akart visszaesni. Ilyesmivel még nem találkoztam. Lehet semmi köze hozzá, de megemlítem, hogy Gyula-bá féle gyújtás van a motoron. Ez fontos infó lehet, mert a megszakítóssal soha sem csinált ilyen felpörgést. Mi lehet?
Nézd meg a gázbowdent, rossz helyen lesz elvezetve, és mikor teszed fel sztenderre, a kormányt balra fordítva húzza a gázt. És lehet ki van szőrösödve a bowdened! Vagy becsípődött a bowdewnház és szorul benne a huzal . Biztosan nem gyújtás hiba. Én erre gondolok.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Generátor oldali főtengely szimeringnél tud fals levegőt szívni és akkor valóban felpöröghet, de ott semmi szivárgás nincs,

Nekem is volt már szivárgás a generátor oldali főtengely szimeringnél és az is okozhat felpörgést!
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

atesz155 írta:Na megnézegettem, mi lehet, mentem is vele pár km-t, ismét produkálta a jelenséget. Kb egy fél-háromnegyed fordulatot csavartam kifelé az alapjáratin, és visszaesett normális értékre a fordulat. A melléklevegő csavarhoz nem mertem hozzá nyúlni :shock: :roll:
Nézd át a karburátort vagy még lehet bowden gond is!A gyújtásnak nem hinném hogy köze van hozzá!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2013.01.26. 16:44-kor.
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

Na megnézegettem, mi lehet, mentem is vele pár km-t, ismét produkálta a jelenséget. Kb egy fél-háromnegyed fordulatot csavartam kifelé az alapjáratin, és visszaesett normális értékre a fordulat. A melléklevegő csavarhoz nem mertem hozzá nyúlni :shock: :roll:
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Elkészült a programozható előgyújtásszög vezérlőm végre:

Kis video egy prototípusról: http://www.youtube.com/watch?v=JL2lBqP1YlE


Kép

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

[quote="atesz155valami szivárog a generátor oldala felől... akkor az az lehet?[/quote]

Generátor oldali főtengely szimeringnél tud fals levegőt szívni és akkor valóban felpöröghet, de ott semmi szivárgás nincs, ez nem annak a jele.
A szivárgás inkább a kis lánckeréknél fordulhat elő.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

daranyi68 írta:Hú, istenem, de el tudnám képzelni azt a 180W-ot! :D Csak ne lenne olyan drága! :cry:
Bizony!Nem hazai pénztárcára van tervezve![/quote]

Hasonlót gyártok én is 6V-os és 12V-os MZ-kre, mondjuk ez csak 100W, és nem drága, bontott robogó gyújtás, bárki meg tudja csinálni és sokkal jobb minőségű mint a VAPE (Ez egy DUCATI Energia) :)




Kép



Kép




Kép


Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

Gyula-bá írta:
atesz155 írta:megemlítem, hogy Gyula-bá féle gyújtás van a motoron. Ez fontos infó lehet, mert a megszakítóssal soha sem csinált ilyen felpörgést. Mi lehet?
[-X Egyáltalán nem "fontos infó" mert olyan gyújtás hiba ami felpörgést okoz nem létezik, a felpörgés oka lehet a kiszőrösödött gáz bovdentől a hamis levegőig sok minden.
Azért inkább leírtam, mert mikor először beüzemeltem a gyújtást, ugyan ezt csinálta a motor. Azután derült ki, hogy a NYÁK-ot 1-1 alátéttel meg kellett magasítani, mert a vevő messze volt a mágneses jeladótól a túl magasra esztergált műanyag mágneseket tartalmazó kerék miatt.
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

hell írta:
atesz155 írta:sziasztok, a következő a gondom:

Alapjáraton hidegen beindítom a motort, 1200-1500-ös fordulaton, szépen pötyög, ahogy illik. Melegedett míg beöltöztem. Mentem vele egy 5 km-t, visszamentem a garázsba, és mikor felraktam standerre, akkor felpörgött a moci 4-5ezres fordulatra, és nem nagyon akart visszaesni. Ilyesmivel még nem találkoztam. Lehet semmi köze hozzá, de megemlítem, hogy Gyula-bá féle gyújtás van a motoron. Ez fontos infó lehet, mert a megszakítóssal soha sem csinált ilyen felpörgést. Mi lehet?
Esetleg főtengő szimering....
valami szivárog a generátor oldala felől... akkor az az lehet?
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

atesz155 írta:megemlítem, hogy Gyula-bá féle gyújtás van a motoron. Ez fontos infó lehet, mert a megszakítóssal soha sem csinált ilyen felpörgést. Mi lehet?
[-X Egyáltalán nem "fontos infó" mert olyan gyújtás hiba ami felpörgést okoz nem létezik, a felpörgés oka lehet a kiszőrösödött gáz bovdentől a hamis levegőig sok minden.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

atesz155 írta:sziasztok, a következő a gondom:

Alapjáraton hidegen beindítom a motort, 1200-1500-ös fordulaton, szépen pötyög, ahogy illik. Melegedett míg beöltöztem. Mentem vele egy 5 km-t, visszamentem a garázsba, és mikor felraktam standerre, akkor felpörgött a moci 4-5ezres fordulatra, és nem nagyon akart visszaesni. Ilyesmivel még nem találkoztam. Lehet semmi köze hozzá, de megemlítem, hogy Gyula-bá féle gyújtás van a motoron. Ez fontos infó lehet, mert a megszakítóssal soha sem csinált ilyen felpörgést. Mi lehet?
Esetleg főtengő szimering....
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

sziasztok, a következő a gondom:

Alapjáraton hidegen beindítom a motort, 1200-1500-ös fordulaton, szépen pötyög, ahogy illik. Melegedett míg beöltöztem. Mentem vele egy 5 km-t, visszamentem a garázsba, és mikor felraktam standerre, akkor felpörgött a moci 4-5ezres fordulatra, és nem nagyon akart visszaesni. Ilyesmivel még nem találkoztam. Lehet semmi köze hozzá, de megemlítem, hogy Gyula-bá féle gyújtás van a motoron. Ez fontos infó lehet, mert a megszakítóssal soha sem csinált ilyen felpörgést. Mi lehet?
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

dkari írta:Ez mi
Valami kamu vagy tudatlanság mert egy rendszer vagy egyen Mz) vagy váltakozó feszültségről (Simo) működik.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

dkari írta:Ez mi :shock: :?:
Szerintem átbaxás.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bébé »

tiger1342 írta:
bébé írta: Hú, istenem, de el tudnám képzelni azt a 180W-ot! :D Csak ne lenne olyan drága! :cry:
Minden relatív.
Ha nem akarod faragni a balos blokkfelet, akkor nem igazán van más megoldás, amivel 180W-ot ki bírsz csalogatni.
Robogó generátor felfér, de az csak 60W körül tud, viszont jeladós, 12V-os.
És felszerelve tokkal vonóval az is 50 körül van.
Innen nézve nem olyan sok az a 250 €.
Van, aki nem áll neki az út mellett szerelgetni, mert nem ért hozzá.
3 trélerezés ára. Vagy pár tank benzin.
Persze amíg van olcsóbb megoldás, addig...
Az tetszik ebben a dologban, hogy nem kell alakítgatni, furni-faragni, csak régi le, ez meg fel. Ha most nekiállok, vagyis valakít megbízok csinálja meg, mert nem értek hozzá, akkor a gépmegmunkálás díja, a szerelési díj, + alkatrészek ára, majdnem ott vagyok, mintha ezt megvenném.
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

bébé írta: Hú, istenem, de el tudnám képzelni azt a 180W-ot! :D Csak ne lenne olyan drága! :cry:
Minden relatív.
Ha nem akarod faragni a balos blokkfelet, akkor nem igazán van más megoldás, amivel 180W-ot ki bírsz csalogatni.
Robogó generátor felfér, de az csak 60W körül tud, viszont jeladós, 12V-os.
És felszerelve tokkal vonóval az is 50 körül van.
Innen nézve nem olyan sok az a 250 €.
Van, aki nem áll neki az út mellett szerelgetni, mert nem ért hozzá.
3 trélerezés ára. Vagy pár tank benzin.
Persze amíg van olcsóbb megoldás, addig...
TS powa!
Kép
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Hú, istenem, de el tudnám képzelni azt a 180W-ot! :D Csak ne lenne olyan drága! :cry:[/quote]

Bizony!Nem hazai pénztárcára van tervezve!
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bébé »

daranyi68 írta:
bébé írta:Sziasztok!

Szerintetek ezt a powerdynamot mindenféle átalakítás nélkül be lehet szerelni a régi dinamó helyére?

http://www.zweirad-schubert.de/dynamo-l ... 80w-ts2501
Igen!

Hú, istenem, de el tudnám képzelni azt a 180W-ot! :D Csak ne lenne olyan drága! :cry:
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

bébé írta:Sziasztok!

Szerintetek ezt a powerdynamot mindenféle átalakítás nélkül be lehet szerelni a régi dinamó helyére?

http://www.zweirad-schubert.de/dynamo-l ... 80w-ts2501
Igen!
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bébé »

Sziasztok!

Szerintetek ezt a powerdynamot mindenféle átalakítás nélkül be lehet szerelni a régi dinamó helyére?

http://www.zweirad-schubert.de/dynamo-l ... 80w-ts2501
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

daranyi68 írta:.... ez már csak kötözködés volt!
Akkor jó. :D
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Gyula-bá írta:
daranyi68 írta:Csakhogy ezek névleges feszültségek!Gyakorlatban több az! ....
Természetes, igazad van de az arányok nem változnak.
Mindig a névleges feszültséget szokás megadni, a gyártók is ezt teszik, pl az ETZ nem 12,6-14,4 V-os hanem 12 V-os rendszer.
Igazad van,ez már csak kötözködés volt!
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

daranyi68 írta:Csakhogy ezek névleges feszültségek!Gyakorlatban több az! ....
Természetes, igazad van de az arányok nem változnak.
Mindig a névleges feszültséget szokás megadni, a gyártók is ezt teszik, pl az ETZ nem 12,6-14,4 V-os hanem 12 V-os rendszer.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Akkor jó! :D
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

hell írta:Jó a feszabályzód. Túl jó. :twisted: :D
????? Ezt most nem értem!"Túl jó!"Nekem megfelel,aksit nem rotyogtatja!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Jó a feszabályzód. Túl jó. :twisted: :D
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Gyula-bá írta:
hell írta: A waresz trafón csak 2,5 mutat ha előtét ellenállás is rajta van(sorba kötve) akkor 3,5 mutat
Ebben az esetben :
- az előtéten: 3,43 V
- a trafón: 8,57 V (" 8-9 V-ra szokták méretezni")
- összesen: 12 V
:D

Csakhogy ezek névleges feszültségek!Gyakorlatban több az!Írom is a mért eredményeket!
Akkumulátor nyugalmi helyzetben:12,8V
Járó motornál
Alapjáraton terhelve :14V
Fordulaton terhelve :14,3V
Terhelést úgy értem hogy ami fogyasztót rá bírtam kapcsolni azt bekapcsoltam!
Arra jutottam hogy ahova a gyártó rakott oda kell,ahova nem oda nem kell!Mert hogy van olyan elektronika amelyik a primer áramot maga szabályozza, így nincs szükség az előtét-ellenállásra.
https://docs.google.com/viewer?a=v&q=ca ... PqTzkp45iQ
megint olvasgattam :D
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2013.01.21. 18:03-kor.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Aha értem akkor mindent ilyenre kellett volna csinálni. :D
De ennek a dolognak motorra nézve se több se kevesebb.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

hell írta:Bár nem igazán értem miért jó ezt így csinálni külön ellenállással kinlódtak
Az előtét célja a könnyebb, biztosabb hideg indítás, ui. ha az önindító motor működik akkor az általa felvet nagy áram "leszívja" az akkut (aminek feszültsége lényegesen 12 V alá esik,8-9 V), ilyen helyzetben a trafó 15 pontja direktben kapja (a lecsökkent) akku feszültséget (az előtétet rövidre zárják). Ha a trafó erre a lecsökkent fesz-re van tervezve akkor tökéletesen megfelelő szikrát fog adni, míg a "normál" esetben (12 V-ra tervezve) a szikra energiája erősen csökken.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Na akkor csak jók az adatok. :) Bár nem igazán értem miért jó ezt így csinálni külön ellenállással kinlódtak. Egybeépítik és annyi volt. :) Nekünk egyszerűbb lenne nem kellene vele foglalkozni. Meg azt sem igazán értem, hogy a 2T trabi '86 utánni trafók már elektronikushoz vannak tervezve(pár helyen ezt olvastam) és oda sem kell ellenállás. Érdekes dolgok ezek...
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég