Hány Ah-sat érdemes venni mennyi a max amit még tölteni tud vagy felesleges nagy Ah-s bele?
Érdemes "zseléset" venni vagy az is felesleges?
És milyen márkát ajánlotok? Szóval mik a tapasztalatok?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
A sima megszakítós gyújtás trafója 50mJ-s míg a tranzisztorosé 75mJ!Gondolom a nagyobbat nehezebb ellátni energiával!A szekunder kör ellenállásra passz!hell írta:Vagy egy ilyen irás ez mennyire lehet igaz?
"Szinte bármelyik tranzisztoros gyújtású nagymotor trafója jó az ETZ gyújtáshoz."
A szekunder kör ellenállása mennyi szokott lenni?
Nézd meg a gázbowdent, rossz helyen lesz elvezetve, és mikor teszed fel sztenderre, a kormányt balra fordítva húzza a gázt. És lehet ki van szőrösödve a bowdened! Vagy becsípődött a bowdewnház és szorul benne a huzal . Biztosan nem gyújtás hiba. Én erre gondolok.atesz155 írta:sziasztok, a következő a gondom:
Alapjáraton hidegen beindítom a motort, 1200-1500-ös fordulaton, szépen pötyög, ahogy illik. Melegedett míg beöltöztem. Mentem vele egy 5 km-t, visszamentem a garázsba, és mikor felraktam standerre, akkor felpörgött a moci 4-5ezres fordulatra, és nem nagyon akart visszaesni. Ilyesmivel még nem találkoztam. Lehet semmi köze hozzá, de megemlítem, hogy Gyula-bá féle gyújtás van a motoron. Ez fontos infó lehet, mert a megszakítóssal soha sem csinált ilyen felpörgést. Mi lehet?
Nézd át a karburátort vagy még lehet bowden gond is!A gyújtásnak nem hinném hogy köze van hozzá!atesz155 írta:Na megnézegettem, mi lehet, mentem is vele pár km-t, ismét produkálta a jelenséget. Kb egy fél-háromnegyed fordulatot csavartam kifelé az alapjáratin, és visszaesett normális értékre a fordulat. A melléklevegő csavarhoz nem mertem hozzá nyúlni![]()
Bizony!Nem hazai pénztárcára van tervezve![/quote]daranyi68 írta:Hú, istenem, de el tudnám képzelni azt a 180W-ot!Csak ne lenne olyan drága!
Azért inkább leírtam, mert mikor először beüzemeltem a gyújtást, ugyan ezt csinálta a motor. Azután derült ki, hogy a NYÁK-ot 1-1 alátéttel meg kellett magasítani, mert a vevő messze volt a mágneses jeladótól a túl magasra esztergált műanyag mágneseket tartalmazó kerék miatt.Gyula-bá írta:atesz155 írta:megemlítem, hogy Gyula-bá féle gyújtás van a motoron. Ez fontos infó lehet, mert a megszakítóssal soha sem csinált ilyen felpörgést. Mi lehet?Egyáltalán nem "fontos infó" mert olyan gyújtás hiba ami felpörgést okoz nem létezik, a felpörgés oka lehet a kiszőrösödött gáz bovdentől a hamis levegőig sok minden.
valami szivárog a generátor oldala felől... akkor az az lehet?hell írta:Esetleg főtengő szimering....atesz155 írta:sziasztok, a következő a gondom:
Alapjáraton hidegen beindítom a motort, 1200-1500-ös fordulaton, szépen pötyög, ahogy illik. Melegedett míg beöltöztem. Mentem vele egy 5 km-t, visszamentem a garázsba, és mikor felraktam standerre, akkor felpörgött a moci 4-5ezres fordulatra, és nem nagyon akart visszaesni. Ilyesmivel még nem találkoztam. Lehet semmi köze hozzá, de megemlítem, hogy Gyula-bá féle gyújtás van a motoron. Ez fontos infó lehet, mert a megszakítóssal soha sem csinált ilyen felpörgést. Mi lehet?
atesz155 írta:megemlítem, hogy Gyula-bá féle gyújtás van a motoron. Ez fontos infó lehet, mert a megszakítóssal soha sem csinált ilyen felpörgést. Mi lehet?
Esetleg főtengő szimering....atesz155 írta:sziasztok, a következő a gondom:
Alapjáraton hidegen beindítom a motort, 1200-1500-ös fordulaton, szépen pötyög, ahogy illik. Melegedett míg beöltöztem. Mentem vele egy 5 km-t, visszamentem a garázsba, és mikor felraktam standerre, akkor felpörgött a moci 4-5ezres fordulatra, és nem nagyon akart visszaesni. Ilyesmivel még nem találkoztam. Lehet semmi köze hozzá, de megemlítem, hogy Gyula-bá féle gyújtás van a motoron. Ez fontos infó lehet, mert a megszakítóssal soha sem csinált ilyen felpörgést. Mi lehet?
Valami kamu vagy tudatlanság mert egy rendszer vagy egyen Mz) vagy váltakozó feszültségről (Simo) működik.dkari írta:Ez mi
Szerintem átbaxás.dkari írta:Ez mi![]()
![]()
Az tetszik ebben a dologban, hogy nem kell alakítgatni, furni-faragni, csak régi le, ez meg fel. Ha most nekiállok, vagyis valakít megbízok csinálja meg, mert nem értek hozzá, akkor a gépmegmunkálás díja, a szerelési díj, + alkatrészek ára, majdnem ott vagyok, mintha ezt megvenném.tiger1342 írta:Minden relatív.bébé írta: Hú, istenem, de el tudnám képzelni azt a 180W-ot!Csak ne lenne olyan drága!
Ha nem akarod faragni a balos blokkfelet, akkor nem igazán van más megoldás, amivel 180W-ot ki bírsz csalogatni.
Robogó generátor felfér, de az csak 60W körül tud, viszont jeladós, 12V-os.
És felszerelve tokkal vonóval az is 50 körül van.
Innen nézve nem olyan sok az a 250 €.
Van, aki nem áll neki az út mellett szerelgetni, mert nem ért hozzá.
3 trélerezés ára. Vagy pár tank benzin.
Persze amíg van olcsóbb megoldás, addig...
Minden relatív.bébé írta: Hú, istenem, de el tudnám képzelni azt a 180W-ot!Csak ne lenne olyan drága!
daranyi68 írta:Igen!bébé írta:Sziasztok!
Szerintetek ezt a powerdynamot mindenféle átalakítás nélkül be lehet szerelni a régi dinamó helyére?
http://www.zweirad-schubert.de/dynamo-l ... 80w-ts2501
Igen!bébé írta:Sziasztok!
Szerintetek ezt a powerdynamot mindenféle átalakítás nélkül be lehet szerelni a régi dinamó helyére?
http://www.zweirad-schubert.de/dynamo-l ... 80w-ts2501
Akkor jó.daranyi68 írta:.... ez már csak kötözködés volt!
Igazad van,ez már csak kötözködés volt!Gyula-bá írta:Természetes, igazad van de az arányok nem változnak.daranyi68 írta:Csakhogy ezek névleges feszültségek!Gyakorlatban több az! ....
Mindig a névleges feszültséget szokás megadni, a gyártók is ezt teszik, pl az ETZ nem 12,6-14,4 V-os hanem 12 V-os rendszer.
Természetes, igazad van de az arányok nem változnak.daranyi68 írta:Csakhogy ezek névleges feszültségek!Gyakorlatban több az! ....
????? Ezt most nem értem!"Túl jó!"Nekem megfelel,aksit nem rotyogtatja!hell írta:Jó a feszabályzód. Túl jó.![]()
Gyula-bá írta:Ebben az esetben :hell írta: A waresz trafón csak 2,5 mutat ha előtét ellenállás is rajta van(sorba kötve) akkor 3,5 mutat
- az előtéten: 3,43 V
- a trafón: 8,57 V (" 8-9 V-ra szokták méretezni")
- összesen: 12 V
Az előtét célja a könnyebb, biztosabb hideg indítás, ui. ha az önindító motor működik akkor az általa felvet nagy áram "leszívja" az akkut (aminek feszültsége lényegesen 12 V alá esik,8-9 V), ilyen helyzetben a trafó 15 pontja direktben kapja (a lecsökkent) akku feszültséget (az előtétet rövidre zárják). Ha a trafó erre a lecsökkent fesz-re van tervezve akkor tökéletesen megfelelő szikrát fog adni, míg a "normál" esetben (12 V-ra tervezve) a szikra energiája erősen csökken.hell írta:Bár nem igazán értem miért jó ezt így csinálni külön ellenállással kinlódtak
Ebben az esetben :hell írta: A waresz trafón csak 2,5 mutat ha előtét ellenállás is rajta van(sorba kötve) akkor 3,5 mutat
éshell írta:..... az előtét ellenállás értéke ne keresse itt van: 0,85ohm
Csak az érdekesség kedvéért:hell írta:ez megtörtént 4,9 mutatot.
Igen jól gondolod a bekötés: gyújtás kapcsoló - előtét ell. - gy. trafó 15 pont - (gy. tr). - gy. trafó 1 pont - megszakító vagy elektronika. Lásd még a daranyi68-nak írt hsz-t. A képekről úgy néz ki, hogy az előtét mégsem a "púpban" hanem a trafó melletti felfogó füles alkatrészben van.hell írta:Esetleg még annyit hogy nekem pontosan hova kell kötni az előtéte gyujtás kapcsoló szálára igaz?
Még egyszer mert lehet,hogy nem volt egyértelmű, az előtétes trafót nyugodtan használhatod de csak az előtéttel együtt függetlenül attól hogy megszakítós vagy elektronikus, 2T vagy 4T a motor.hell írta:Én már nem tudom ki kivel van
Az első hsz.-edből, amire reagáltam úgy tünt érted miről van sz de úgy látom még sem, megpróbálom elmondani.daranyi68 írta:... Szerintem nem 8-9v .ra van tervezve hanem 12-re!Nem hinném hogy leégetné a jeladót mert a mérnökök annó akkor nem így tervezték volna meg!...
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég