És ha rezó dob van fent,azt dobd el jó messzire!


Szerintem is a sportlégszûrõ az oka, túl sok levegõt szív. Vagy tedd vissza a rendes szûrõt, vagy a karburáción állíts: magasabb tûpozíció, ha nem segít akkor nagyobb fõfúvóka. Jobb ötletem nincs.meckintos írta:Hali!
A segítségeteket szeretném kérni! Kis 125/etz-rõl lenne szó. Nagyon nehezen indul be vagy be sem akar indulni, az alapjárata hihetetlenül magas kb 4-5ezer de ha lejebb veszem akkor lefullad, mondják h a sport légszürõ az oka. Szerintetek is ez lehet? A másik probléma az , hogy teljes gáznál kicsit fullad. Mi lehet ezeknek az oka? Elörre is köszönöm a segítségeteket!

 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 
 <-----------------------
 <-----------------------


 
 


 ),azt abból veszed észre,hogy jól gyorsul a gép,de 5-ben nem megy 85-90 fölé.
 ),azt abból veszed észre,hogy jól gyorsul a gép,de 5-ben nem megy 85-90 fölé.

 ...........pláne ha dúsra van karburálva a technika (ahogy írod legfelül van a súbetû...ha jól értettem...) Ha nagyobb túra után nem v. kevésbé érzékelhetõ, akkor tuti ez a gond
 ...........pláne ha dúsra van karburálva a technika (ahogy írod legfelül van a súbetû...ha jól értettem...) Ha nagyobb túra után nem v. kevésbé érzékelhetõ, akkor tuti ez a gond  




Szerintem nem elõnyös a motornak ha felszívja azt a nagyon finom iszapszerû rozsdátyofo írta:Sziasztok .
Ha van valakinek tapasztalata tank belsejének a felújítását illetõleg , az megoszthatná velem a tapasztalatokat , mert valamit kellene a benzintankommal kezdeni . Rossz belenézni olyan rozsdás belülrõl , arról nem is beszélve ,hogy a benzinszûrõ is mindig tele van rozsdadarabkákkal . Köszi .
 fõleg ha most volt frissen generálozva...
 fõleg ha most volt frissen generálozva... RO 55 helyett használhatsz EVIPASS-t is. Csak mind2nél az a gond, hogy miután már fémtiszta a felület, nem tudod letörölni száraz ronggyal, így itt-ott marad egy két 'nyom'. További negatívum az hogy mind2 oldja a festéket és a spiátert valamint az alumíniumiot. Ha ráment, akkor száraz rongy majd bõ víz. A használt rozsdamarót meg töltsd vissza a flakonjába! Egyébként még tökéletesítenem kell a dolgot, de egyelõre ez is jó. Hát így ennyi
  RO 55 helyett használhatsz EVIPASS-t is. Csak mind2nél az a gond, hogy miután már fémtiszta a felület, nem tudod letörölni száraz ronggyal, így itt-ott marad egy két 'nyom'. További negatívum az hogy mind2 oldja a festéket és a spiátert valamint az alumíniumiot. Ha ráment, akkor száraz rongy majd bõ víz. A használt rozsdamarót meg töltsd vissza a flakonjába! Egyébként még tökéletesítenem kell a dolgot, de egyelõre ez is jó. Hát így ennyi  
 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 
 <-----------------------
 <-----------------------de neked valószinû,hogy lukas is. egy másik nem lenne egyszerûbb?yofo írta:Sziasztok .
Ha van valakinek tapasztalata tank belsejének a felújítását illetõleg , az megoszthatná velem a tapasztalatokat , mert valamit kellene a benzintankommal kezdeni . Rossz belenézni olyan rozsdás belülrõl , arról nem is beszélve ,hogy a benzinszûrõ is mindig tele van rozsdadarabkákkal . Köszi .

Én a kis ts-emet csináltam meg mert állt 4 évet és félig volt a tankja.yofo írta:A kavicsos módszert szándékomban áll megcsinálni ,de utána nem kellene valami felületkezelést is eszközölni ,hogy ne legyen újra rozsdás ?

Csak a tankba logo szüröt vedd ki mert én elfelejtettem és darabokra szakadt.piki24 írta:Probáld ki az általam javasolt "kavicsos"modszert,hidd el ugy jo lesz.yofo írta:Sziasztok .
Ha van valakinek tapasztalata tank belsejének a felújítását illetõleg , az megoszthatná velem a tapasztalatokat , mert valamit kellene a benzintankommal kezdeni . Rossz belenézni olyan rozsdás belülrõl , arról nem is beszélve ,hogy a benzinszûrõ is mindig tele van rozsdadarabkákkal . Köszi .

Probáld ki az általam javasolt "kavicsos"modszert,hidd el ugy jo lesz.yofo írta:Sziasztok .
Ha van valakinek tapasztalata tank belsejének a felújítását illetõleg , az megoszthatná velem a tapasztalatokat , mert valamit kellene a benzintankommal kezdeni . Rossz belenézni olyan rozsdás belülrõl , arról nem is beszélve ,hogy a benzinszûrõ is mindig tele van rozsdadarabkákkal . Köszi .


 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 
 <-----------------------
 <-----------------------

 Nem csak rajtafelejtették a matricát? A kipuffot meg erõsen ajánlom h égesd ki, mert bûn lenne úgy hagyni ha 1 éve volt motorgenerál... a kipufogó topikban ha visszaolvasol 2-3 oldalt, biztos megtalálod h kell csinálni. De a wikipedia-ba is beírta z25z, csak én disznajperzselõ helyett gázolajos rongycsíkokat használtam "bemelegítés gyanánt" majd kompresszort/PAKETA porszívót
 Nem csak rajtafelejtették a matricát? A kipuffot meg erõsen ajánlom h égesd ki, mert bûn lenne úgy hagyni ha 1 éve volt motorgenerál... a kipufogó topikban ha visszaolvasol 2-3 oldalt, biztos megtalálod h kell csinálni. De a wikipedia-ba is beírta z25z, csak én disznajperzselõ helyett gázolajos rongycsíkokat használtam "bemelegítés gyanánt" majd kompresszort/PAKETA porszívót 
PJocker írta:Sziasztok!
Elõször vagyok a fórumon, friss MZ tulajdonosként, rengeteg kérdéssel, de majd szép sorban feltesztem õket.
Pár hete vettem egy 250-es etz-t 1984-es évjárat és a legfontosabb, amit kérdezni szeretnék, hogy Ti milyen arányú keverékkel használjátok a mocit? A helyi benzinkúton (AGIP) állítólag 40-es keverék van, de szeretném kikérni a véleményeteket, hogy bátra használjam-e azt, vagy otthon kevergessek 50-est? Sokat olvastam már a témában, de nagyon megoszlanak a vélemények! A kipufogó már igencsak cserére érett (korom, miegymás), de egyelõre pénz szûke miatt nem nyúlok a motorhoz, idén szezonban így használom, télre van tervezve egy totál szétszerelés és csavarról csavarra való összerakás. (kivéve a motort magát, mert 1 éve lett teljes motorgenerál és az egyben van! Onnét vagyok benne biztos mert ismerõstõl sikerült vennem és a motor eddigi szerelõjével is régóta ismerjük egymást)
Köszi a válaszokat, biztos hogy rengeteg kérdésem lesz, ahogy többet használom és kiismerem a motort.
Ja pár rövid táv után bátran elindultunk múlt vasárnap kétszeméllyel motorozni egyet, és spontán sikerült egy 100 kilóméteres túrát menni vele, gond nélkül ment végig!
 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 
 <-----------------------
 <-----------------------
 ). Azon gondolkoztam hogy mi lenne ha ezt az MZ-be tennénk. Olvastam egy cikket  ahol trophy-ba tankolták és jól ment vele, ráadásul 1:50-1:60 hoz lehet keverni.Ja és 210 Ft a 300 helyett. Igaz hogy 10% al többet eszik mint benyából de ennyivel jobban is teljesít a nagyobb kompressziótûrése miatt.
 ). Azon gondolkoztam hogy mi lenne ha ezt az MZ-be tennénk. Olvastam egy cikket  ahol trophy-ba tankolták és jól ment vele, ráadásul 1:50-1:60 hoz lehet keverni.Ja és 210 Ft a 300 helyett. Igaz hogy 10% al többet eszik mint benyából de ennyivel jobban is teljesít a nagyobb kompressziótûrése miatt. 

 ) elõtte-utána jól mûködött.
) elõtte-utána jól mûködött.




Én nem értem mi a gondod vele. Szerintem te a 10.5kw-os 150.2-es ETZ-hez szerettél volna felújító készletet, viszont ahhoz sajnos nincs! CSAK egyféle 150-es ETZ karbifelújító készlet van, és nyugodtan tedd bele, én beletettem, és teljesen jó, bár nekem is 10.5 kw-os 150.2es ETZ-m van. Az úszócsapszeget meg befogtam a satuba, lefûrészeltem amennyit kellett, csiszolópapíron lesorjáztam és kész. Azóta is zorall.Andrei írta:istenkém.........
vettem ma etz 150-hez karbi felújító készletet, ebbõl a fõfúvókán kívül minden használhatatlan, 1300 forint...
tûszelep távolról sem hasonlít az eredetire, alapjárati fúvóka 33-as a 40 helyett, szivató fúvóka 70 a 75 helyett, úszócsapszeg legalább 1 centivel hosszabb mint kéne, így nem lehet feltenni az úszóházat
végülis megérte 1300 forintért venni egy fõfúvókát, nem? a 2 beállítócsavart nem mozdítottam meg... többet érek a mostani helyes beállítással mint hogy kiderüljön h azok is szarok...
 A "gyári" alkatrészekrõl meg le kell tenni, mert kötve hiszem hogy találsz.
 A "gyári" alkatrészekrõl meg le kell tenni, mert kötve hiszem hogy találsz. 
 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 
 <-----------------------
 <-----------------------Hát sajnos ezen nagyon nem kell meglepõdni, utángyártott cuccoktól ne várj többet..Andrei írta:istenkém.........
vettem ma etz 150-hez karbi felújító készletet, ebbõl a fõfúvókán kívül minden használhatatlan, 1300 forint...
tûszelep távolról sem hasonlít az eredetire, alapjárati fúvóka 33-as a 40 helyett, szivató fúvóka 70 a 75 helyett, úszócsapszeg legalább 1 centivel hosszabb mint kéne, így nem lehet feltenni az úszóházat
végülis megérte 1300 forintért venni egy fõfúvókát, nem? a 2 beállítócsavart nem mozdítottam meg... többet érek a mostani helyes beállítással mint hogy kiderüljön h azok is szarok...

Ó ezt már írtam tegnap, hogy a csere megvolt, tökéletesen mûködik is (köszi az 5letet), de az új forró, mint a dög és levet is ereszt, vadi új 12V-os Bulgár gyártmány. ...szóval valami szar van a palacsintában.bambi írta:lehet,hogy csere
nincs otthon egy másik?jó bele bármelyik régi autónak is a trafója(lada wartburg skoda) ezek kicsit nagyobbak,de tesztelni jók.
 Gyári hibás lenne, vagy valami tud ilyet okozni a trafónak?
  Gyári hibás lenne, vagy valami tud ilyet okozni a trafónak?Én már tudom mi következik, ha a Mester ezt a kis mütyürt kezdi emlegetni...bambi írta:Trafó?muszashi írta:Sziasztok!
...hááát, igazán furi. Ma kicseréltem a tût a régire, el is indult, látszatra jó volt, mikor épp kezdtem volna karbit állítani (épp hozzányúltam volna) megint elkezdett szarakodni aztán leállt és többet el sem indult. Szóval úgy tûnik a hiba csak jéghideg mocinál nem jelentkezik, amint kezd langyulni behal. (olyan 1 max 2 perc járatás után)

M.
 
 Köszönöm jó 5let volt, bár önmagában nem elég, visszacseréltem a karbiba az összes alkatrészt gyárira és így pöccre indul. (ezek szerint a felújjítókészlet is felejtõs)bambi írta:Trafó?
Trafó?muszashi írta:Sziasztok!
...hááát, igazán furi. Ma kicseréltem a tût a régire, el is indult, látszatra jó volt, mikor épp kezdtem volna karbit állítani (épp hozzányúltam volna) megint elkezdett szarakodni aztán leállt és többet el sem indult. Szóval úgy tûnik a hiba csak jéghideg mocinál nem jelentkezik, amint kezd langyulni behal. (olyan 1 max 2 perc járatás után)

M.
 
 Szimmeringre én is gondoltam még az elején, miután elhoztam, mert lassan esett le gázelvételkor a fordulat, de a váltóolaj benne volt és a gyújtás oldal se volt dzsuvás. Aztán a megszakító csere, gyújtás állítás után levett deknivel járattam, pörgettem, de nem jött semmi füst, meg dzsuva.motormanner írta:Hát bizony furcsa dolgokat produkál a jószág!
Ezt könnyen ellenõrizheted, ha jól megforgatod és rögtön leveszed a generátor felõli deklit, elég benzin szag van odabent esetleg füst száll fel...
(ezt csak így zárójelben jegyzem meg, nem lehet hogy véletlenül tiszta benzin került a tankba???)
Én igazán élvezem bütykölni a vasat, szerintem te is belejössz hamar !
Ezért is a jelszavam: "Szabadság, szerelem!"
(ha van egy kis szabadságom, szerelem)
 ) 1:50 arányban.
 ) 1:50 arányban.
Ez már nekem is eszembe jutott és gondoltam rá 7végén próbaképp visszacserélem, bár ránézésre a tû jónak tûnik (ellenben pl az alapjárat és a levegõ csavar egy kicsit más, mint a gyári és a fõfúvóka is csak 125-ös, fura egy felújítókészlet), kíváncsi vagyok.mzgergõ írta:Hasonló probléma elött voltam!Raktam a karbiba felújjító készletet, súbertûvel együtt, és teljesen összeborúlt a rendszer(alapjáraton hol felpörgött, hol le...).Kiderûlt, hogy a súbertûvolt a ludas!Úgyhogy ha rendbe tudod hozni a régi súbertûdet, akkor cseréld vissza!Bár az alapjárati fuvókám(új)letört a feje(tudott volna úgyis mûködni) vissza cseréltem a régire, és már akkor javúlt a helyzet.De ha nem akarsz vele szenvedni, akkor go bambi mester!

 ), eddig egy Aprilia AF-1-em volt (125-ös, illetve még árulom, szóval megvan) azon dugócserét is csináltam már, a blokkot viszont nem mertem még széthúzni, szóval arra gondoltam ez egyszerûbb szerkezet, de mindenekelõtt olcsóbb az alkatrész, hosszú távon olcsóban jövök ki. pl: dugó+tûgörgõ, tömítések egy harmincas volt az AF-1-be.  ...és évi 10-15 ezret eljárok (télen/nyáron), szóval olcsó üzemeltetés kell.
 ), eddig egy Aprilia AF-1-em volt (125-ös, illetve még árulom, szóval megvan) azon dugócserét is csináltam már, a blokkot viszont nem mertem még széthúzni, szóval arra gondoltam ez egyszerûbb szerkezet, de mindenekelõtt olcsóbb az alkatrész, hosszú távon olcsóban jövök ki. pl: dugó+tûgörgõ, tömítések egy harmincas volt az AF-1-be.  ...és évi 10-15 ezret eljárok (télen/nyáron), szóval olcsó üzemeltetés kell.Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 2 vendég