Üzemanyagellátás
Szia István!
Ha a kipuffot és a gyújtást ki lehet zárni,akkor karbibeállítást javaslok!
Az hogy magasabb fordulaton nem megy jól,lehet egy kezdõdõ fals levegõ szívás jele is,akkor a fõtengelyszimmeringek körül kell keresni a problémát.De elõtte mindenképpen végezz el egy jó beállítást,hogy azt ki lehessen zárni.
Mit értesz magas fogyasztás alatt?
A kisTZ használatfüggõen 4(vegyes város-országút 75-90km/h)-5(tartós 90 fölött,hegyi csapatás,tartós város) liter között van,nekem legalábbis ez a tapasztalatom.
Ha a kipuffot és a gyújtást ki lehet zárni,akkor karbibeállítást javaslok!
Az hogy magasabb fordulaton nem megy jól,lehet egy kezdõdõ fals levegõ szívás jele is,akkor a fõtengelyszimmeringek körül kell keresni a problémát.De elõtte mindenképpen végezz el egy jó beállítást,hogy azt ki lehessen zárni.
Mit értesz magas fogyasztás alatt?
A kisTZ használatfüggõen 4(vegyes város-országút 75-90km/h)-5(tartós 90 fölött,hegyi csapatás,tartós város) liter között van,nekem legalábbis ez a tapasztalatom.
A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
DarkMZ!
Hidegen azt csinálja,hogy magasabb fordulaton szaggat,rángat,de kb 5-6 perc kímélõ használat alatt bemelegszik még télen is.Amirõl Te írtál,az szerintem a túl sok üzemanyagtól lehet,de nem biztos,hogy igazam van
A kiput nem nagyon lehet csak járatással kiégetni,a kiégetésrõl Zizi (Z25z) tud bõvebben mesélni,asszem írt is errõl talán WIKI-be.De a Te problémád nem ott keresendõ szerintem
Hidegen azt csinálja,hogy magasabb fordulaton szaggat,rángat,de kb 5-6 perc kímélõ használat alatt bemelegszik még télen is.Amirõl Te írtál,az szerintem a túl sok üzemanyagtól lehet,de nem biztos,hogy igazam van

A kiput nem nagyon lehet csak járatással kiégetni,a kiégetésrõl Zizi (Z25z) tud bõvebben mesélni,asszem írt is errõl talán WIKI-be.De a Te problémád nem ott keresendõ szerintem

A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
- E.István
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!István vagyok.
Segítséget szeretnék kérni!
Etz 125! Gyujtás alkatrészek cserélve,gyujtás beállítva,gyertyakép jó,mégis sokat eszik(szerintem).1-4-ig jól megy,de 5.-ben nincs ereje,nem megy 90 fölé.Olvastam az elözõ hozzászólásokat és az eltömõdött kipuffogó is szóba jött.A kipuffogóm is teljesen új!
Akkor mi lehet a gond?
Egyébként mi a fogyasztási átlag(gyakorlatban),
Kérlek,segítsetek!
Elõre is köszönöm!
Jó utat,szép idõt!
Segítséget szeretnék kérni!
Etz 125! Gyujtás alkatrészek cserélve,gyujtás beállítva,gyertyakép jó,mégis sokat eszik(szerintem).1-4-ig jól megy,de 5.-ben nincs ereje,nem megy 90 fölé.Olvastam az elözõ hozzászólásokat és az eltömõdött kipuffogó is szóba jött.A kipuffogóm is teljesen új!
Akkor mi lehet a gond?
Egyébként mi a fogyasztási átlag(gyakorlatban),
Kérlek,segítsetek!
Elõre is köszönöm!
Jó utat,szép idõt!
A tût tessék középre állítani,a levegõcsavart pedig tökig be,onnan másfél kitekerés.Fõleg melegebb idõben a túl sok benzin csinálhat ilyet.
Ha a kipuff eltömõdik,ami azért nem 1 év (kivéve 1:30as keverésû Arol 2T-vel
),azt abból veszed észre,hogy jól gyorsul a gép,de 5-ben nem megy 85-90 fölé.
Ha a kipuff eltömõdik,ami azért nem 1 év (kivéve 1:30as keverésû Arol 2T-vel

A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
darkMZ: Városi használat tud érdekes dolgokat mûvelni
...........pláne ha dúsra van karburálva a technika (ahogy írod legfelül van a súbetû...ha jól értettem...) Ha nagyobb túra után nem v. kevésbé érzékelhetõ, akkor tuti ez a gond 


Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- darkMZ
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 318
- Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Kiskőrös
Nem illik pontosan ide, de ez van legközelebb....
szóval: miért lehet az, hogy fõleg 2-es, 3-asban 4ezernél tovább nem pörög a motor, mintha "leszabályozódna", 4-edikben már pörög meg gyorsul is. Nagyobb túra után nem érzékelhetõ, ennyire elkormozódna?? Igaz, hogy csak városban használom mostanában, 3-4 km-t megyek vele. Amúgy pöccre indul, stabil alapjárat, a gatyámat se eszi le rólam. A kipufogó egy éves. A súúúúbertû a legnagyobbra van állítva. (nem tudom, számítanak-e, de leírom a diagnosztika kedvéért)
Ja, ez a kis ETZ.
szóval: miért lehet az, hogy fõleg 2-es, 3-asban 4ezernél tovább nem pörög a motor, mintha "leszabályozódna", 4-edikben már pörög meg gyorsul is. Nagyobb túra után nem érzékelhetõ, ennyire elkormozódna?? Igaz, hogy csak városban használom mostanában, 3-4 km-t megyek vele. Amúgy pöccre indul, stabil alapjárat, a gatyámat se eszi le rólam. A kipufogó egy éves. A súúúúbertû a legnagyobbra van állítva. (nem tudom, számítanak-e, de leírom a diagnosztika kedvéért)

Ja, ez a kis ETZ.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Szerintem nem elõnyös a motornak ha felszívja azt a nagyon finom iszapszerû rozsdátyofo írta:Sziasztok .
Ha van valakinek tapasztalata tank belsejének a felújítását illetõleg , az megoszthatná velem a tapasztalatokat , mert valamit kellene a benzintankommal kezdeni . Rossz belenézni olyan rozsdás belülrõl , arról nem is beszélve ,hogy a benzinszûrõ is mindig tele van rozsdadarabkákkal . Köszi .

Én így mûveltem:
Benzint kiengedtem, benzincsapot kivettem, jó alaposan kiszárítottam a napon a tankot. A benzincsapról mindent levettem, csak a hollander maradt rajta, ebbe vágtam linóelumból egy kis kör alakú tömítést, majd visszacsavartam. Vödörbe befõttes üveg bele, két kalapáccsal, úgy hogy egyikkel ütöttem a másikat törtem õket össze. Kesztyû, védõszemüveg erõsen ajánlott! A legjobb ha minél több lesz a 2-4 centis szilánkdarab. Kesztyûvel beleraktam a tankban egy olyan legalább 3 marék szilánkot, öntöttem bele fél liter RO 55-öt, majd parafadugó, rá nejlon zacsi aztán jobbra-balra úgy mozgattam a tankot hogy érzetem h a szilánok végiggördülnek belül. Ezt minden egyes részére megcsináltam legalább 3x. Utána kivettem a dugót, és megnéztem hogy állok. Ahol még kellett "sikálni" ott még dolgoztam rajta. Ezután kicsavartam a benzincsapot, majd kiengedtem az RO 55-öt, ezután a tanktöltõ nyíláson kirázogattam a szilánkokat. Igen ám, de maradtak még benne aprócska szilánkok, meg hab is volt benne, ezért töltöttem bele 2,5 dl RO 55-öt dugó bedug, benzincsap felteker, óvatosan átöblítettem, majd kiengedtem. És ez a maradék 2,5 dl RO 55-el szintén. Majd megvártam türelmesen míg összegyûlik a tank egy pontján ami benne maradt, és egy lendülettel kibillentettem belõle a benzincsapnál. Mikor már csak alig volt benne valami, felállítottam és kitettem a napra száradni. Kb fél nap alatt megszáradt belül, és most néztem meg, minden rendben van belül, pedig lasssan egy éve csináltam, és egy év alatt mentem vele 200 km-t




10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
de neked valószinû,hogy lukas is. egy másik nem lenne egyszerûbb?yofo írta:Sziasztok .
Ha van valakinek tapasztalata tank belsejének a felújítását illetõleg , az megoszthatná velem a tapasztalatokat , mert valamit kellene a benzintankommal kezdeni . Rossz belenézni olyan rozsdás belülrõl , arról nem is beszélve ,hogy a benzinszûrõ is mindig tele van rozsdadarabkákkal . Köszi .
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Én a kis ts-emet csináltam meg mert állt 4 évet és félig volt a tankja.yofo írta:A kavicsos módszert szándékomban áll megcsinálni ,de utána nem kellene valami felületkezelést is eszközölni ,hogy ne legyen újra rozsdás ?
Kipucoltam és álltalába hetente azért mentem vele,télen viszont teletankoltam.Utánna nemvettem észre hogy lerakodott volna valami.
https://picasaweb.google.com/pikimoto
üdv:piki24
üdv:piki24
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Csak a tankba logo szüröt vedd ki mert én elfelejtettem és darabokra szakadt.piki24 írta:Probáld ki az általam javasolt "kavicsos"modszert,hidd el ugy jo lesz.yofo írta:Sziasztok .
Ha van valakinek tapasztalata tank belsejének a felújítását illetõleg , az megoszthatná velem a tapasztalatokat , mert valamit kellene a benzintankommal kezdeni . Rossz belenézni olyan rozsdás belülrõl , arról nem is beszélve ,hogy a benzinszûrõ is mindig tele van rozsdadarabkákkal . Köszi .
https://picasaweb.google.com/pikimoto
üdv:piki24
üdv:piki24
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Probáld ki az általam javasolt "kavicsos"modszert,hidd el ugy jo lesz.yofo írta:Sziasztok .
Ha van valakinek tapasztalata tank belsejének a felújítását illetõleg , az megoszthatná velem a tapasztalatokat , mert valamit kellene a benzintankommal kezdeni . Rossz belenézni olyan rozsdás belülrõl , arról nem is beszélve ,hogy a benzinszûrõ is mindig tele van rozsdadarabkákkal . Köszi .
https://picasaweb.google.com/pikimoto
üdv:piki24
üdv:piki24
- yofo
- versenyző
- Hozzászólások: 680
- Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Sziasztok .
Ha van valakinek tapasztalata tank belsejének a felújítását illetõleg , az megoszthatná velem a tapasztalatokat , mert valamit kellene a benzintankommal kezdeni . Rossz belenézni olyan rozsdás belülrõl , arról nem is beszélve ,hogy a benzinszûrõ is mindig tele van rozsdadarabkákkal . Köszi .
Ha van valakinek tapasztalata tank belsejének a felújítását illetõleg , az megoszthatná velem a tapasztalatokat , mert valamit kellene a benzintankommal kezdeni . Rossz belenézni olyan rozsdás belülrõl , arról nem is beszélve ,hogy a benzinszûrõ is mindig tele van rozsdadarabkákkal . Köszi .
Powered by Bambi MZ ts 250/1
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Szerintem drága castrol olaj helyett MOL moto 2T, azis fullszintetikus, és itt a benzinkúton csak 2520Ft/liter. Szerintem vidd el ahhoz a szerelõhöz a motort, bár nekem az az érzésem h túl sok benzint szív ami lehet: eltömõdött légszûrõ, felkopott fúvókák, elkopott/túl magasan levõ tû stb. Üzemmeleg motornál nem szabad h izomból füstöljön a kipuff még silány minõségû olajoknál sem.


10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- darkMZ
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 318
- Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Kiskőrös
Helló PJoker!
Hallottam, hogy van egy jó MZ szerelõ Kalocsán, állítólag sok évig ezzel foglalkozott...
Ma tettem bele új akksit, töltésgond nincxs, de nagyon füstölve jár, pedig drágaCastrol olajat tettem bele hazafelé, 1:40 arányban. A srác szerint (elõzõ tulaj) egy újabb fajta 2 állítócsavaros karbi van rajta. Nem a sjátja, Talán ezért rángat gázlevélekor? mert amúgy viszonlag egyenletesen jár.
Hallottam, hogy van egy jó MZ szerelõ Kalocsán, állítólag sok évig ezzel foglalkozott...
Ma tettem bele új akksit, töltésgond nincxs, de nagyon füstölve jár, pedig drágaCastrol olajat tettem bele hazafelé, 1:40 arányban. A srác szerint (elõzõ tulaj) egy újabb fajta 2 állítócsavaros karbi van rajta. Nem a sjátja, Talán ezért rángat gázlevélekor? mert amúgy viszonlag egyenletesen jár.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Hy,
Az én személyes véleményem: legalább félszintetikus olaj 1:40 vagy 1:50-es keveréssel. Én szintetikussal járok 1:50-el. Magyarországon ha jól tudom már sehol sincs keverék a benzinkutakon, biztos h az van abban a töltõpisztolyban?
Nem csak rajtafelejtették a matricát? A kipuffot meg erõsen ajánlom h égesd ki, mert bûn lenne úgy hagyni ha 1 éve volt motorgenerál... a kipufogó topikban ha visszaolvasol 2-3 oldalt, biztos megtalálod h kell csinálni. De a wikipedia-ba is beírta z25z, csak én disznajperzselõ helyett gázolajos rongycsíkokat használtam "bemelegítés gyanánt" majd kompresszort/PAKETA porszívót 
Ja és ajánlott jó szeles idõben csinálni! muhah
Az én személyes véleményem: legalább félszintetikus olaj 1:40 vagy 1:50-es keveréssel. Én szintetikussal járok 1:50-el. Magyarországon ha jól tudom már sehol sincs keverék a benzinkutakon, biztos h az van abban a töltõpisztolyban?


Ja és ajánlott jó szeles idõben csinálni! muhah
PJocker írta:Sziasztok!
Elõször vagyok a fórumon, friss MZ tulajdonosként, rengeteg kérdéssel, de majd szép sorban feltesztem õket.
Pár hete vettem egy 250-es etz-t 1984-es évjárat és a legfontosabb, amit kérdezni szeretnék, hogy Ti milyen arányú keverékkel használjátok a mocit? A helyi benzinkúton (AGIP) állítólag 40-es keverék van, de szeretném kikérni a véleményeteket, hogy bátra használjam-e azt, vagy otthon kevergessek 50-est? Sokat olvastam már a témában, de nagyon megoszlanak a vélemények! A kipufogó már igencsak cserére érett (korom, miegymás), de egyelõre pénz szûke miatt nem nyúlok a motorhoz, idén szezonban így használom, télre van tervezve egy totál szétszerelés és csavarról csavarra való összerakás. (kivéve a motort magát, mert 1 éve lett teljes motorgenerál és az egyben van! Onnét vagyok benne biztos mert ismerõstõl sikerült vennem és a motor eddigi szerelõjével is régóta ismerjük egymást)
Köszi a válaszokat, biztos hogy rengeteg kérdésem lesz, ahogy többet használom és kiismerem a motort.
Ja pár rövid táv után bátran elindultunk múlt vasárnap kétszeméllyel motorozni egyet, és spontán sikerült egy 100 kilóméteres túrát menni vele, gond nélkül ment végig!


10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Hali!
Lenne egy érdekes kérdésem. Ugye már van nekünk jó kis E85 ös etanolunk(már ahol van
). Azon gondolkoztam hogy mi lenne ha ezt az MZ-be tennénk. Olvastam egy cikket ahol trophy-ba tankolták és jól ment vele, ráadásul 1:50-1:60 hoz lehet keverni.Ja és 210 Ft a 300 helyett. Igaz hogy 10% al többet eszik mint benyából de ennyivel jobban is teljesít a nagyobb kompressziótûrése miatt.
Szóval szerintetek érdemes megpróbálni? Csak nagyobb fúvóka kellene meg egy kis elõgyújtás utánállítás.Ha valakinek van ezzel tapasztalata nem szégyelje megosztani!
Nem én akarok az elsõ lenni akinek emiatt kell motorgenerált tartania
Lenne egy érdekes kérdésem. Ugye már van nekünk jó kis E85 ös etanolunk(már ahol van

Szóval szerintetek érdemes megpróbálni? Csak nagyobb fúvóka kellene meg egy kis elõgyújtás utánállítás.Ha valakinek van ezzel tapasztalata nem szégyelje megosztani!
Nem én akarok az elsõ lenni akinek emiatt kell motorgenerált tartania

Helló DarkMZ!
Kalocsa környékérõl írok, (Kiskõrös sincs messze) és Kalocsán tényleg mindent el lehet intézni Mz szerelés ügyben, ha arra jársz nézz be Kalocsán a "Párizsi udvar"-ba, így hívják ezt a kis butikokkal tûzdelt sikátort, és egy jó kis SIMSON és MZ alkatrész üzlet van ott!! Én is onnan vettem már pár alkatrészt, érdemes bemenni!
Kalocsa környékérõl írok, (Kiskõrös sincs messze) és Kalocsán tényleg mindent el lehet intézni Mz szerelés ügyben, ha arra jársz nézz be Kalocsán a "Párizsi udvar"-ba, így hívják ezt a kis butikokkal tûzdelt sikátort, és egy jó kis SIMSON és MZ alkatrész üzlet van ott!! Én is onnan vettem már pár alkatrészt, érdemes bemenni!
Sziasztok!
Elõször vagyok a fórumon, friss MZ tulajdonosként, rengeteg kérdéssel, de majd szép sorban feltesztem õket.
Pár hete vettem egy 250-es etz-t 1984-es évjárat és a legfontosabb, amit kérdezni szeretnék, hogy Ti milyen arányú keverékkel használjátok a mocit? A helyi benzinkúton (AGIP) állítólag 40-es keverék van, de szeretném kikérni a véleményeteket, hogy bátra használjam-e azt, vagy otthon kevergessek 50-est? Sokat olvastam már a témában, de nagyon megoszlanak a vélemények! A kipufogó már igencsak cserére érett (korom, miegymás), de egyelõre pénz szûke miatt nem nyúlok a motorhoz, idén szezonban így használom, télre van tervezve egy totál szétszerelés és csavarról csavarra való összerakás. (kivéve a motort magát, mert 1 éve lett teljes motorgenerál és az egyben van! Onnét vagyok benne biztos mert ismerõstõl sikerült vennem és a motor eddigi szerelõjével is régóta ismerjük egymást)
Köszi a válaszokat, biztos hogy rengeteg kérdésem lesz, ahogy többet használom és kiismerem a motort.
Ja pár rövid táv után bátran elindultunk múlt vasárnap kétszeméllyel motorozni egyet, és spontán sikerült egy 100 kilóméteres túrát menni vele, gond nélkül ment végig!
Elõször vagyok a fórumon, friss MZ tulajdonosként, rengeteg kérdéssel, de majd szép sorban feltesztem õket.
Pár hete vettem egy 250-es etz-t 1984-es évjárat és a legfontosabb, amit kérdezni szeretnék, hogy Ti milyen arányú keverékkel használjátok a mocit? A helyi benzinkúton (AGIP) állítólag 40-es keverék van, de szeretném kikérni a véleményeteket, hogy bátra használjam-e azt, vagy otthon kevergessek 50-est? Sokat olvastam már a témában, de nagyon megoszlanak a vélemények! A kipufogó már igencsak cserére érett (korom, miegymás), de egyelõre pénz szûke miatt nem nyúlok a motorhoz, idén szezonban így használom, télre van tervezve egy totál szétszerelés és csavarról csavarra való összerakás. (kivéve a motort magát, mert 1 éve lett teljes motorgenerál és az egyben van! Onnét vagyok benne biztos mert ismerõstõl sikerült vennem és a motor eddigi szerelõjével is régóta ismerjük egymást)
Köszi a válaszokat, biztos hogy rengeteg kérdésem lesz, ahogy többet használom és kiismerem a motort.
Ja pár rövid táv után bátran elindultunk múlt vasárnap kétszeméllyel motorozni egyet, és spontán sikerült egy 100 kilóméteres túrát menni vele, gond nélkül ment végig!
- darkMZ
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 318
- Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Kiskőrös
Köszönöm a válaszokat.
ma megnézzük a kis MZ-m akksijával, mit produkál. a régi meg megy a kukába....
a sebességet csak egyszer dobta ki a hosszú út során - akkor volt olyan, hogy lefelé váltáskor a akadálytalanul ment le a váltópedál, mintha nem lenne alatta sebesség(de akkor kétszer, na, ez érhetõ volt!
) elõtte-utána jól mûködött.
bár igazából azt se láttam,mikor van üres, mert a végén már az üresjezõ sem világíott....
állítólag sokat állt a motor - több évet, de olajat, megint csak állítólag töltött bele a fickó. csörgõ, kattogó hang nem jött ki belõle. a kis MZ-men most cseréltek gyujtásoldali fõtengely csapágyat, na annakmár volt hangja, ilyet itt nem hallottam. persze, nincs "vájt fülem".
már nagyon szeretném használni, mert túrázásra vettem.... az a gáz, hogy errefelé nincs egy MZ szerelõ sem, állítólag Kalocsán.
ma megnézzük a kis MZ-m akksijával, mit produkál. a régi meg megy a kukába....
a sebességet csak egyszer dobta ki a hosszú út során - akkor volt olyan, hogy lefelé váltáskor a akadálytalanul ment le a váltópedál, mintha nem lenne alatta sebesség(de akkor kétszer, na, ez érhetõ volt!

bár igazából azt se láttam,mikor van üres, mert a végén már az üresjezõ sem világíott....
állítólag sokat állt a motor - több évet, de olajat, megint csak állítólag töltött bele a fickó. csörgõ, kattogó hang nem jött ki belõle. a kis MZ-men most cseréltek gyujtásoldali fõtengely csapágyat, na annakmár volt hangja, ilyet itt nem hallottam. persze, nincs "vájt fülem".
már nagyon szeretném használni, mert túrázásra vettem.... az a gáz, hogy errefelé nincs egy MZ szerelõ sem, állítólag Kalocsán.
- Gyurm@
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 469
- Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
- MZ-d típusa: ETZ 300
- Tartózkodási hely: Budakalász
Szia darkMZ ! Így van, a töltéssel és a váltóval van gondod lehet ha nagyon hangos akkor tuti szét kell huzatni a blokkot CSAK hozzáértõ szerelõvel csináltasd mert láttam már kontárkodásból adódó sérüléseket a karteren, nem szép látvány volt, ja és ha már lent van a kuplung akkor a váltóval együtt azt is ellenõriztesd. Egyszerübb ha beszélsz itt a fórumon a bambival és kitaláljátok hogy mik a lehetõségek.
Üdv Gyurm@
Üdv Gyurm@
Powered by Bambi -- ETZ 300
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
Szia!
A süvítõ hang az nem vlna baj alapból, nekem is olyan volt...
Olyan mintha turbófeltöltõlenne rajta:D:D:D:D
(robogósokat meg kiscsajokat lehet vele etetni)
Szerintem ha cserélsz benne olajat akkor elmúlik, vagy feltöltöd rendesen, bár szerintem a váltód már a végét járja ha kidobálja a sebességeket!
Szóval nemártana ránézni...
Az hogy elfogyott az áramod nem csoda... nincs a motoron töltést, elõzõnap jól feltöltötték az aksit hogy azt tudjá mondani hogy minden OK
Tipikus tahó hozzáállás, megérthetnék hogy ennyi pénzért nem tiptop járgányt vár el az ember, de egy kis õszinteség azért jólenne!
Ha más rendben van a gépen, akkor jó vételt csináltál!
Hajrá!!!!
A süvítõ hang az nem vlna baj alapból, nekem is olyan volt...
Olyan mintha turbófeltöltõlenne rajta:D:D:D:D
(robogósokat meg kiscsajokat lehet vele etetni)
Szerintem ha cserélsz benne olajat akkor elmúlik, vagy feltöltöd rendesen, bár szerintem a váltód már a végét járja ha kidobálja a sebességeket!
Szóval nemártana ránézni...
Az hogy elfogyott az áramod nem csoda... nincs a motoron töltést, elõzõnap jól feltöltötték az aksit hogy azt tudjá mondani hogy minden OK

Tipikus tahó hozzáállás, megérthetnék hogy ennyi pénzért nem tiptop járgányt vár el az ember, de egy kis õszinteség azért jólenne!
Ha más rendben van a gépen, akkor jó vételt csináltál!
Hajrá!!!!
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
- darkMZ
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 318
- Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Kiskőrös
Sziasztok!
remélem, jó helyre írok.
vettem ma egy 1984-es 250-s ETZ-t (már sok éve van 150-es ETZm, nagyon szeretem).
szóval:
fura sivító hangja van, fõleg 1-és 2-sebessségben. Lehet, hogy az összes 250-es ilyen, nem tudom. Nem tudom pontosan leírni ezt a hangot, de értõ fül tuti rámondaná, miért. Nagyon jól húz, de mikor hoztam hazafelé (70 km), akkor a vége felé gáz visszaeresztése után akadoztott, rángatott, sõt, kétszer a sebességet is kidobta, illetve 2 és 3 között is talált üreset, felpörgött 8ezerig , nem voltam kicsitse ideges! nagy nehezen 60-al hazaértem.
az akksi totál hulla, a végégn már világításom se volt, az index bekapcsolására különösen fulladozni kezdett a motor.
De ezeken kívül szépen gyorsult, ment! (volna, de hátsó fék híján nem mertem csak 70-el) - a hátsó fék kb 10 cm-t mozdul, mielõtt fogna.
no, de mindez 45 ezer magyar pénzért, törzskönyvvel, friss mûszakival (gondolom, rá se néztek a vizsgaállomáson)
elnézést, ha hosszú voltam.
köszönök minden választ.
üdv:
Edit
remélem, jó helyre írok.
vettem ma egy 1984-es 250-s ETZ-t (már sok éve van 150-es ETZm, nagyon szeretem).
szóval:
fura sivító hangja van, fõleg 1-és 2-sebessségben. Lehet, hogy az összes 250-es ilyen, nem tudom. Nem tudom pontosan leírni ezt a hangot, de értõ fül tuti rámondaná, miért. Nagyon jól húz, de mikor hoztam hazafelé (70 km), akkor a vége felé gáz visszaeresztése után akadoztott, rángatott, sõt, kétszer a sebességet is kidobta, illetve 2 és 3 között is talált üreset, felpörgött 8ezerig , nem voltam kicsitse ideges! nagy nehezen 60-al hazaértem.
az akksi totál hulla, a végégn már világításom se volt, az index bekapcsolására különösen fulladozni kezdett a motor.
De ezeken kívül szépen gyorsult, ment! (volna, de hátsó fék híján nem mertem csak 70-el) - a hátsó fék kb 10 cm-t mozdul, mielõtt fogna.
no, de mindez 45 ezer magyar pénzért, törzskönyvvel, friss mûszakival (gondolom, rá se néztek a vizsgaállomáson)
elnézést, ha hosszú voltam.
köszönök minden választ.
üdv:
Edit
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Én nem értem mi a gondod vele. Szerintem te a 10.5kw-os 150.2-es ETZ-hez szerettél volna felújító készletet, viszont ahhoz sajnos nincs! CSAK egyféle 150-es ETZ karbifelújító készlet van, és nyugodtan tedd bele, én beletettem, és teljesen jó, bár nekem is 10.5 kw-os 150.2es ETZ-m van. Az úszócsapszeget meg befogtam a satuba, lefûrészeltem amennyit kellett, csiszolópapíron lesorjáztam és kész. Azóta is zorall.Andrei írta:istenkém.........
vettem ma etz 150-hez karbi felújító készletet, ebbõl a fõfúvókán kívül minden használhatatlan, 1300 forint...
tûszelep távolról sem hasonlít az eredetire, alapjárati fúvóka 33-as a 40 helyett, szivató fúvóka 70 a 75 helyett, úszócsapszeg legalább 1 centivel hosszabb mint kéne, így nem lehet feltenni az úszóházat
végülis megérte 1300 forintért venni egy fõfúvókát, nem? a 2 beállítócsavart nem mozdítottam meg... többet érek a mostani helyes beállítással mint hogy kiderüljön h azok is szarok...




10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Hát sajnos ezen nagyon nem kell meglepõdni, utángyártott cuccoktól ne várj többet..Andrei írta:istenkém.........
vettem ma etz 150-hez karbi felújító készletet, ebbõl a fõfúvókán kívül minden használhatatlan, 1300 forint...
tûszelep távolról sem hasonlít az eredetire, alapjárati fúvóka 33-as a 40 helyett, szivató fúvóka 70 a 75 helyett, úszócsapszeg legalább 1 centivel hosszabb mint kéne, így nem lehet feltenni az úszóházat
végülis megérte 1300 forintért venni egy fõfúvókát, nem? a 2 beállítócsavart nem mozdítottam meg... többet érek a mostani helyes beállítással mint hogy kiderüljön h azok is szarok...
Érdemesebb bontott cuccok között kutatni és keresni a gyári alkatrészeket, azok használhatóbbak!! Esetleg beszerezni egy jobb állapotu karbi börzén vagy netrõl és akko lesz egy komplett alkatrésznekvalód..
Sajnos tényleg nem lehet többet várni a kisipari szar cuccoktól, fõleg nem ilyen kényes alkalmazási területen.
ThUnDeR
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
istenkém.........
vettem ma etz 150-hez karbi felújító készletet, ebbõl a fõfúvókán kívül minden használhatatlan, 1300 forint...
tûszelep távolról sem hasonlít az eredetire, alapjárati fúvóka 33-as a 40 helyett, szivató fúvóka 70 a 75 helyett, úszócsapszeg legalább 1 centivel hosszabb mint kéne, így nem lehet feltenni az úszóházat
végülis megérte 1300 forintért venni egy fõfúvókát, nem? a 2 beállítócsavart nem mozdítottam meg... többet érek a mostani helyes beállítással mint hogy kiderüljön h azok is szarok...
vettem ma etz 150-hez karbi felújító készletet, ebbõl a fõfúvókán kívül minden használhatatlan, 1300 forint...
tûszelep távolról sem hasonlít az eredetire, alapjárati fúvóka 33-as a 40 helyett, szivató fúvóka 70 a 75 helyett, úszócsapszeg legalább 1 centivel hosszabb mint kéne, így nem lehet feltenni az úszóházat
végülis megérte 1300 forintért venni egy fõfúvókát, nem? a 2 beállítócsavart nem mozdítottam meg... többet érek a mostani helyes beállítással mint hogy kiderüljön h azok is szarok...
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Ó ezt már írtam tegnap, hogy a csere megvolt, tökéletesen mûködik is (köszi az 5letet), de az új forró, mint a dög és levet is ereszt, vadi új 12V-os Bulgár gyártmány. ...szóval valami szar van a palacsintában.bambi írta:lehet,hogy csere![]()
nincs otthon egy másik?jó bele bármelyik régi autónak is a trafója(lada wartburg skoda) ezek kicsit nagyobbak,de tesztelni jók.

Üdv: M.
Én már tudom mi következik, ha a Mester ezt a kis mütyürt kezdi emlegetni...bambi írta:Trafó?muszashi írta:Sziasztok!
...hááát, igazán furi. Ma kicseréltem a tût a régire, el is indult, látszatra jó volt, mikor épp kezdtem volna karbit állítani (épp hozzányúltam volna) megint elkezdett szarakodni aztán leállt és többet el sem indult. Szóval úgy tûnik a hiba csak jéghideg mocinál nem jelentkezik, amint kezd langyulni behal. (olyan 1 max 2 perc járatás után)
![]()
M.

Üdv. Ghost
Köszönöm jó 5let volt, bár önmagában nem elég, visszacseréltem a karbiba az összes alkatrészt gyárira és így pöccre indul. (ezek szerint a felújjítókészlet is felejtõs)bambi írta:Trafó?
Viszont iszonyúan forrósodik a trafó, levet is eresztett, valami nem kerek. Ez fesz szabályzó miatt lehet? Multiméterem sajna nincs itthon, így nem tudok rámérni, de a lámpák nem égtek ki, az akksi sem melegszik, egyedül a trafó K forró, valami Bolgár darab 12 V-os.
Igazából jó lenne, ha annyira mûködõképesre tudnám pofozni, hogy eljussak hozzád (valahol ugyanis falsot szív, mert leszarja a levegõcsavart, így ideje, hogy hozzáértõ is megnézze, ne csak én dilettánskodjak vele), de gondolom így nem jutnék messzire. Tényleg Te merre vagy megtalálható?
Üdv: M.
Trafó?muszashi írta:Sziasztok!
...hááát, igazán furi. Ma kicseréltem a tût a régire, el is indult, látszatra jó volt, mikor épp kezdtem volna karbit állítani (épp hozzányúltam volna) megint elkezdett szarakodni aztán leállt és többet el sem indult. Szóval úgy tûnik a hiba csak jéghideg mocinál nem jelentkezik, amint kezd langyulni behal. (olyan 1 max 2 perc járatás után)
![]()
M.
Sziasztok!
...hááát, igazán furi. Ma kicseréltem a tût a régire, el is indult, látszatra jó volt, mikor épp kezdtem volna karbit állítani (épp hozzányúltam volna) megint elkezdett szarakodni aztán leállt és többet el sem indult. Szóval úgy tûnik a hiba csak jéghideg mocinál nem jelentkezik, amint kezd langyulni behal. (olyan 1 max 2 perc járatás után)
M.
...hááát, igazán furi. Ma kicseréltem a tût a régire, el is indult, látszatra jó volt, mikor épp kezdtem volna karbit állítani (épp hozzányúltam volna) megint elkezdett szarakodni aztán leállt és többet el sem indult. Szóval úgy tûnik a hiba csak jéghideg mocinál nem jelentkezik, amint kezd langyulni behal. (olyan 1 max 2 perc járatás után)

M.
Szimmeringre én is gondoltam még az elején, miután elhoztam, mert lassan esett le gázelvételkor a fordulat, de a váltóolaj benne volt és a gyújtás oldal se volt dzsuvás. Aztán a megszakító csere, gyújtás állítás után levett deknivel járattam, pörgettem, de nem jött semmi füst, meg dzsuva.motormanner írta:Hát bizony furcsa dolgokat produkál a jószág!
Ezt könnyen ellenõrizheted, ha jól megforgatod és rögtön leveszed a generátor felõli deklit, elég benzin szag van odabent esetleg füst száll fel...
(ezt csak így zárójelben jegyzem meg, nem lehet hogy véletlenül tiszta benzin került a tankba???)
Én igazán élvezem bütykölni a vasat, szerintem te is belejössz hamar !
Ezért is a jelszavam: "Szabadság, szerelem!"
(ha van egy kis szabadságom, szerelem)
Nem tiszta benzin nem, útközben Arolt tankoltam 1:40- ben az van még benne, de már szereztem Repsol Scootert, gondoltam azzal etetem majd (még ez is fele áron van, mint ami az Apriliába kellett

...háát a féket is szerelem paralel, már van új fékcsövem, új komplett féknyereg, de hiába be tudom húzni kormányig, de az egy másik történet... Mindenesetre azért olyan nagyon nem szeretnék belejönni, inkább sokat mennék vele és néha szerelném, nem pedig fordítva.

Köszi, üdv: M.
Ez már nekem is eszembe jutott és gondoltam rá 7végén próbaképp visszacserélem, bár ránézésre a tû jónak tûnik (ellenben pl az alapjárat és a levegõ csavar egy kicsit más, mint a gyári és a fõfúvóka is csak 125-ös, fura egy felújítókészlet), kíváncsi vagyok.mzgergõ írta:Hasonló probléma elött voltam!Raktam a karbiba felújjító készletet, súbertûvel együtt, és teljesen összeborúlt a rendszer(alapjáraton hol felpörgött, hol le...).Kiderûlt, hogy a súbertûvolt a ludas!Úgyhogy ha rendbe tudod hozni a régi súbertûdet, akkor cseréld vissza!Bár az alapjárati fuvókám(új)letört a feje(tudott volna úgyis mûködni) vissza cseréltem a régire, és már akkor javúlt a helyzet.De ha nem akarsz vele szenvedni, akkor go bambi mester!
Igazából a régi tûvel csak az volt a bajom, hogy fixen középállásra volt forrasztva a lemezkékhez és a rovátkáknál volt benne egy kicsi kanyar, szóval olyan gányolásnak tûnt, de az a fele, ami a fúvóka felé megy nem túl gázos. Gondoltam ha mindent szép újra cserélek, akkor a dolog jobb lesz, nem rosszabb.

Szenvedni nem akarok, de hasznos lenne, szeretném ha minél több dolgot meg tudnék rajta csinálni (ugyanakkor minél kevesebb dolgot kéne rajta csinálni, annál inkább örülnék

Na akkor hétvégén visszacserélem!
Köszi, üdv: M.
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
Hát bizony furcsa dolgokat produkál a jószág!
Én tippelnék még fõtengely szimeringre, ott el tud szökni az anyag de magas fordulaton életben lehet tartani(velem is elõfordultmár egyszer) és hogy fokozatosan jött elõ, ez is arra utal szerintem. Ezt könnyen ellenõrizheted, ha jól megforgatod és rögtön leveszed a generátor felõli deklit, elég benzin szag van odabent esetleg füst száll fel...
Nekem kinyomta a szimeringet és a biztosítõ gyûrû szétnyalta a generátor álló-forgórészét is szóval szerintem érdemes lenne leellenõrizned!
(ezt csak így zárójelben jegyzem meg, nem lehet hogy véletlenül tiszta benzin került a tankba???)
Amúgy ha nem undorodsz a dzsuvától nem lesz semmi baj az MZ szereléssel, szerencsére nem egy atomreaktor, és ezen az oldalon mindent megtalálsz ahoz hogy rendbe tudd tenni! Ajánlom a blokk szerelõs videókat, lefekvés elõtt szoktam nézegetni a TVmaci helyett
Én igazán élvezem bütykölni a vasat, szerintem te is belejössz hamar !
Ezért is a jelszavam: "Szabadság, szerelem!"
(ha van egy kis szabadságom, szerelem)

Én tippelnék még fõtengely szimeringre, ott el tud szökni az anyag de magas fordulaton életben lehet tartani(velem is elõfordultmár egyszer) és hogy fokozatosan jött elõ, ez is arra utal szerintem. Ezt könnyen ellenõrizheted, ha jól megforgatod és rögtön leveszed a generátor felõli deklit, elég benzin szag van odabent esetleg füst száll fel...
Nekem kinyomta a szimeringet és a biztosítõ gyûrû szétnyalta a generátor álló-forgórészét is szóval szerintem érdemes lenne leellenõrizned!
(ezt csak így zárójelben jegyzem meg, nem lehet hogy véletlenül tiszta benzin került a tankba???)
Amúgy ha nem undorodsz a dzsuvától nem lesz semmi baj az MZ szereléssel, szerencsére nem egy atomreaktor, és ezen az oldalon mindent megtalálsz ahoz hogy rendbe tudd tenni! Ajánlom a blokk szerelõs videókat, lefekvés elõtt szoktam nézegetni a TVmaci helyett

Én igazán élvezem bütykölni a vasat, szerintem te is belejössz hamar !
Ezért is a jelszavam: "Szabadság, szerelem!"
(ha van egy kis szabadságom, szerelem)

Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Hasonló probléma elött voltam!Raktam a karbiba felújjító készletet, súbertûvel együtt, és teljesen összeborúlt a rendszer(alapjáraton hol felpörgött, hol le...).Kiderûlt, hogy a súbertûvolt a ludas!Úgyhogy ha rendbe tudod hozni a régi súbertûdet, akkor cseréld vissza!Bár az alapjárati fuvókám(új)letört a feje(tudott volna úgyis mûködni) vissza cseréltem a régire, és már akkor javúlt a helyzet.De ha nem akarsz vele szenvedni, akkor go bambi mester!
ezt 250 karbi gond -asszem-
Sziasztok!
Nemrég vettem egy 250-es ETZ-t Szegeden. Elõtte még nem volt ilyen mocim. Hazafelé 2 személlyel elég gyengén muzsikált, olyan 100-90 körül volt a vége. (az is 4.-ben) Aztán egy kútnál megállva elég nehezen akart indulni, végül tolásra sikerült, de egyre furibb lett, Pesten pirosoknál fulladni akart, végül az illatos útnál végleg beszart, néha beindult kicsit felpörgött, majd leállt, aztán az sem. A vége tréler lett. Másnap persze beindult. De közben a féket is szétkaptam, mert kormányig lehetett húzni, és akkor sem volt túl bika.
Szóval gondoltam cserélek megszakítót, állítok gyújtást. (ja igen sosem szereltem még MZ-t). Azt hiszem ez jól sikerült, mert utána próbáltam és beindult, ment kb rendesen, persze csak álló helyzetben, hiszen fék nem volt. (az még most sincs, azzal is szívok épp) Ezután gondoltam a karbit is átnézem, ebben sok megölt fejû fúvókát láttam, meg a tömítésnél szivárgott is a suber tû picit görbe volt a rovátkáknál, ráadásul a lemezkék is rá voltak forrasztva. Gondoltam veszek fúvóka szettet, új tût+lemezkéket, minden kicserélek benne és megnézzük utána hogy megy, hátha életre kél. Na ez után jött a furcsaság, mert miután összeraktam a karbit ...
....és valami katasztrófa! A fordulatszám ugrál, néha 8000 (mondjuk ez picit javult, miután teljesen kitekertem az alapjáratot, amint van alapjárat sokkal rosszabb a helyzet), aztán ha magas fordulaton életben tudom tartani egy ideig, akkor is van, hogy visszaesik szinte leáll hirtelen, aztán az utolsó pillanatban visszajön az életbe, aztán végül mégiscsak leáll, és kb 5000 alatt azonnal leáll.
Erre szétszedtem, átnéztem megint, akkor egy ideig jónak tûnt, próbáltam kicsit betekerni az alapjáratot, erre megint rossz lett, visszatekertem már rossz maradt, kb most pár másodpercre indul be.
Nincs valami 5letetek mit kéne megnéznem?
Elõre is köszönöm!
Üdv: M.
Nemrég vettem egy 250-es ETZ-t Szegeden. Elõtte még nem volt ilyen mocim. Hazafelé 2 személlyel elég gyengén muzsikált, olyan 100-90 körül volt a vége. (az is 4.-ben) Aztán egy kútnál megállva elég nehezen akart indulni, végül tolásra sikerült, de egyre furibb lett, Pesten pirosoknál fulladni akart, végül az illatos útnál végleg beszart, néha beindult kicsit felpörgött, majd leállt, aztán az sem. A vége tréler lett. Másnap persze beindult. De közben a féket is szétkaptam, mert kormányig lehetett húzni, és akkor sem volt túl bika.
Szóval gondoltam cserélek megszakítót, állítok gyújtást. (ja igen sosem szereltem még MZ-t). Azt hiszem ez jól sikerült, mert utána próbáltam és beindult, ment kb rendesen, persze csak álló helyzetben, hiszen fék nem volt. (az még most sincs, azzal is szívok épp) Ezután gondoltam a karbit is átnézem, ebben sok megölt fejû fúvókát láttam, meg a tömítésnél szivárgott is a suber tû picit görbe volt a rovátkáknál, ráadásul a lemezkék is rá voltak forrasztva. Gondoltam veszek fúvóka szettet, új tût+lemezkéket, minden kicserélek benne és megnézzük utána hogy megy, hátha életre kél. Na ez után jött a furcsaság, mert miután összeraktam a karbit ...
....és valami katasztrófa! A fordulatszám ugrál, néha 8000 (mondjuk ez picit javult, miután teljesen kitekertem az alapjáratot, amint van alapjárat sokkal rosszabb a helyzet), aztán ha magas fordulaton életben tudom tartani egy ideig, akkor is van, hogy visszaesik szinte leáll hirtelen, aztán az utolsó pillanatban visszajön az életbe, aztán végül mégiscsak leáll, és kb 5000 alatt azonnal leáll.
Erre szétszedtem, átnéztem megint, akkor egy ideig jónak tûnt, próbáltam kicsit betekerni az alapjáratot, erre megint rossz lett, visszatekertem már rossz maradt, kb most pár másodpercre indul be.
Nincs valami 5letetek mit kéne megnéznem?
Elõre is köszönöm!
Üdv: M.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég