annyit kérdeznék h lehúzóról nincs véletlen fent egy méretezett rajz vhol mert akkor legyártatnám esztergyályossal. üdv.MrDok írta:Igen leforoghatott a kuplung is. Lamellacserét nem tudsz elvégezni a főtengelyen lévő kuplungon.rrobert27 írta:
ha csak lamella csere akkor gondolom nem kell. gondolod h megforog az agy és az csúszhat?
Blokk
Re: Blokk
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Igen leforoghatott a kuplung is. Lamellacserét nem tudsz elvégezni a főtengelyen lévő kuplungon.rrobert27 írta:
ha csak lamella csere akkor gondolom nem kell. gondolod h megforog az agy és az csúszhat?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Blokk
ha csak lamella csere akkor gondolom nem kell. gondolod h megforog az agy és az csúszhat?MrDok írta:Célszerszám? Persze! A kuplunglehúzó!rrobert27 írta:üdv. ts250/1nél kuplung lamellák cseréjéhez kell vmi célszerszám? v csak ha kuplung agyat kell leszedni?
holtjáték megvan a bowdennél de annyira csúszik h berúgni sem lehet, nagy ritkán átfordul a főtengely. olajat már cseréltem de semmi változás. lamellát lehet normális méretben kapni még? ill kisrugót ha cserélni kell? üdv.
De esetedben akár az is lehet hogy kézzel leszeded........
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Célszerszám? Persze! A kuplunglehúzó!rrobert27 írta:üdv. ts250/1nél kuplung lamellák cseréjéhez kell vmi célszerszám? v csak ha kuplung agyat kell leszedni?
holtjáték megvan a bowdennél de annyira csúszik h berúgni sem lehet, nagy ritkán átfordul a főtengely. olajat már cseréltem de semmi változás. lamellát lehet normális méretben kapni még? ill kisrugót ha cserélni kell? üdv.
De esetedben akár az is lehet hogy kézzel leszeded........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Nem kell semmi.rrobert27 írta:üdv. ts250/1nél kuplung lamellák cseréjéhez kell vmi célszerszám? v csak ha kuplung agyat kell leszedni?
holtjáték megvan a bowdennél de annyira csúszik h berúgni sem lehet, nagy ritkán átfordul a főtengely. olajat már cseréltem de semmi változás. lamellát lehet normális méretben kapni még? ill kisrugót ha cserélni kell? üdv.
Re: Blokk
üdv. ts250/1nél kuplung lamellák cseréjéhez kell vmi célszerszám? v csak ha kuplung agyat kell leszedni?
holtjáték megvan a bowdennél de annyira csúszik h berúgni sem lehet, nagy ritkán átfordul a főtengely. olajat már cseréltem de semmi változás. lamellát lehet normális méretben kapni még? ill kisrugót ha cserélni kell? üdv.
holtjáték megvan a bowdennél de annyira csúszik h berúgni sem lehet, nagy ritkán átfordul a főtengely. olajat már cseréltem de semmi változás. lamellát lehet normális méretben kapni még? ill kisrugót ha cserélni kell? üdv.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Bambitól származó infó: ha 125 ccm-ről váltasz 150re, akkor a 125 HF rápakolható, de a 150esnek másabb a kupolája. A Mágus elmondása szerint használni tudod, de a hosszú távra vetített dolgokat kérdezd magától Bambitól személyesen (mondjuk PM formájában). Egyébként nem feltétlenül átb...tak, lehet, hogy az előző tulaj pénztárcakímélőként használta, vagy felújítás volt szükséges, és ilyet tudott beszerezni.. egy szónak is 100 vége van: közölnie kellett volna......
Köszi az infókat, úgy néz ki most vasárnap sikerül is szereznem egy 150-es hengert, hengerfejet meg dugó+gyűrűt összesen 4500 Ft-ért. Ennyiért nem pénz, ráadásul egy köpésre van tőlem. Remélem nem ramaty nagyon a henger, majd megnézem.
Köszi az infókat, úgy néz ki most vasárnap sikerül is szereznem egy 150-es hengert, hengerfejet meg dugó+gyűrűt összesen 4500 Ft-ért. Ennyiért nem pénz, ráadásul egy köpésre van tőlem. Remélem nem ramaty nagyon a henger, majd megnézem.
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Blokk
Hát az emberi kreativitás határtalan kérem szépenpempelli írta:Ezt látnotok kell,beszarás milyen állat:http://www.xmotor.hu/portal/mindenhol_/ ... 1806_.html

,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 347
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Blokk
Hali.allllli írta:Sziasztok!
150-es etz-t vettem szeptemberben és ma levettem a hengerfejet, nekem tényleg világ vége volt....
Dugó átmérő 51,97 mm, azaz --> 125-ÖS HENGER van rajta( jól átb*sztak, pedig a forgalmiban is 143ccm van írva
A kérdésem: lehet-e csak hengert cserélni 150-esre, jó lesz-e rá a meglévő 125-ös hengerfej??
Kell-e valamilyen átalakítás h az eredeti űrméretű hengert rakjam rá, ha esetleg maga a blokk is egy 125 ösé??
Mondjuk ha a forgalmiban 150 van és a blokk sorozatszáma is stimmel akkor elvileg visszateszek egy 150 hengert és kész?
Bambitól származó infó: ha 125 ccm-ről váltasz 150re, akkor a 125 HF rápakolható, de a 150esnek másabb a kupolája. A Mágus elmondása szerint használni tudod, de a hosszú távra vetített dolgokat kérdezd magától Bambitól személyesen (mondjuk PM formájában). Egyébként nem feltétlenül átb...tak, lehet, hogy az előző tulaj pénztárcakímélőként használta, vagy felújítás volt szükséges, és ilyet tudott beszerezni.. egy szónak is 100 vége van: közölnie kellett volna, ha tud az átalakításról.
Más: Ha 150esre akarod visszaalakítani, a karbit is nézd meg - valószínűleg a fúvókákat is cseréték.
Egyébként a közeget az érdekli, hogy a forgalmiban mi van. Az totál hidegen hagyja (még a műszaki állomást is mert kívülről nem látható eltérés a 125-150 viszonyában) hogy hogyan van szerelve (persze itt nem arra gondolok, hogy a 250-es blokk+hengert sem vennék észre)
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Sziasztok!
150-es etz-t vettem szeptemberben és ma levettem a hengerfejet, nekem tényleg világ vége volt....
Dugó átmérő 51,97 mm, azaz --> 125-ÖS HENGER van rajta
( jól átb*sztak, pedig a forgalmiban is 143ccm van írva 
A kérdésem: lehet-e csak hengert cserélni 150-esre, jó lesz-e rá a meglévő 125-ös hengerfej??
Kell-e valamilyen átalakítás h az eredeti űrméretű hengert rakjam rá, ha esetleg maga a blokk is egy 125 ösé??
Mondjuk ha a forgalmiban 150 van és a blokk sorozatszáma is stimmel akkor elvileg visszateszek egy 150 hengert és kész?
150-es etz-t vettem szeptemberben és ma levettem a hengerfejet, nekem tényleg világ vége volt....
Dugó átmérő 51,97 mm, azaz --> 125-ÖS HENGER van rajta


A kérdésem: lehet-e csak hengert cserélni 150-esre, jó lesz-e rá a meglévő 125-ös hengerfej??
Kell-e valamilyen átalakítás h az eredeti űrméretű hengert rakjam rá, ha esetleg maga a blokk is egy 125 ösé??
Mondjuk ha a forgalmiban 150 van és a blokk sorozatszáma is stimmel akkor elvileg visszateszek egy 150 hengert és kész?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Ezt látnotok kell,beszarás milyen állat:http://www.xmotor.hu/portal/mindenhol_/ ... 1806_.html
Re: Blokk
üdv. a motor üzemképtelenül került hozzám gy nem tudom milyen volt előtte, kapot friss olajat. mikor indítgattam akkor jött a tünet. lehet inkább 15w 40 motorolaj kellene bele? kicsit melegedett a motor már mikor elkezdte csinálni, hidegen jó volt. sőtt ma reggel is mikor hideg volt.
Re: Blokk
Elvileg nem,de ha a lamellák már nincsenek a legjobb állapotban,akkore ez ajelenség előfordulhat.Ezért inkább a vékonyabb olajat szoktuk használni.rrobert27 írta:80w90. olaj okozhatja? nem mentem egy métert sem vele csak indításnál jelentkezet a megcsúszás.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Blokk
rrobert27 írta:80w90. olaj okozhatja? nem mentem egy métert sem vele csak indításnál jelentkezet a megcsúszás.
Nem hiszem, mert az a sűrűbb és azzal még kevésbé kellene megcsúsznia!
Üdv! 
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"

Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Re: Blokk
80w90. olaj okozhatja? nem mentem egy métert sem vele csak indításnál jelentkezet a megcsúszás.
Re: Blokk
Szia igaz nekem ETZ-m van de a kuplung hasonló lehet,hogy már valaki rakott a rugók alá alátétet, ha nem akkor lehet raknirrobert27 írta:üdv. ts250/1 nél berúgásnál megcsúszik a kuplung , durva beállítón állítottam most annyiban változott h ha behúzás után első rúgásnál kicsit megcsúszik, második rúgásra már jó. lehet vmit állítani még? v cserés vmi? üdv.
és jó lesz ha nincs a lamella elkopva. Én 8-as rugós alátéteket raktam .
Re: Blokk
üdv. ts250/1 nél berúgásnál megcsúszik a kuplung , durva beállítón állítottam most annyiban változott h ha behúzás után első rúgásnál kicsit megcsúszik, második rúgásra már jó. lehet vmit állítani még? v cserés vmi? üdv.
Re: Blokk
időközben rájöttem, de köszönöm az infókat!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A berúgótengely a deknivel együtt jár le és fel. Ha levetted akkor szabad szétszedni, úgy hogy satuban megfogod a tengelyt hogy ne tedd tönkre a rögzítő éket mikor kihúzod....... Visszarakásnál beszereled a delnibe az egészet, felrakod a berúgó kart, és egyben teszed vissza a motorra.rrobert27 írta:üdv. kérdezném h ts 250/1 blokknál a kuplungdekni visszatételénél kihúzhatom a berúgó tengelyt? mert ugye a berúgó rugó a deknibe van akaszta és vhogy bele kellene akasztani. köszi a választ!üdv.
http://www.youtube.com/watch?v=5jdypzaM ... sults_main
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Blokk
kihúztam a blokkból, beraktam a deknibe és elő is feszítettem. köszi!pempelli írta:üdv. kérdezném h ts 250/1 blokknál a kuplungdekni visszatételénél kihúzhatom a berúgó tengelyt? mert ugye a berúgó rugó a deknibe van akaszta és vhogy bele kellene akasztani. köszi a választ!üdv.[/qu
Vissza kell raknod a blokkba és elő is kell feszíteni kicsit különbem berúgás után lenn marad és kerregni fog.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
üdv. kérdezném h ts 250/1 blokknál a kuplungdekni visszatételénél kihúzhatom a berúgó tengelyt? mert ugye a berúgó rugó a deknibe van akaszta és vhogy bele kellene akasztani. köszi a választ!üdv.[/qu
Vissza kell raknod a blokkba és elő is kell feszíteni kicsit különbem berúgás után lenn marad és kerregni fog.
Vissza kell raknod a blokkba és elő is kell feszíteni kicsit különbem berúgás után lenn marad és kerregni fog.
Re: Blokk
kart levettem mert o gyűrűt cseréltem és igy az egész a blokkban maradt.Isti67 írta:rrobert27 írta:üdv. kérdezném h ts 250/1 blokknál a kuplungdekni visszatételénél kihúzhatom a berúgó tengelyt? mert ugye a berúgó rugó a deknibe van akaszta és vhogy bele kellene akasztani. köszi a választ!üdv.[/qu
Honnét akarod ki húzni??? A berúgó tengely az a dekniben van rögzítve és egyben rakod fel a blokkra. De amikor veszed le akkor egyben marad, Ha csak nem vetted le a berúgó kart![]()
nyugodtan kihúzhatom a blokkból és majd deknivel együtt mehet vissza?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 25
- Csatlakozott: 2012.07.14. 11:40
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Blokk
[quote="rrobert27"]üdv. kérdezném h ts 250/1 blokknál a kuplungdekni visszatételénél kihúzhatom a berúgó tengelyt? mert ugye a berúgó rugó a deknibe van akaszta és vhogy bele kellene akasztani. köszi a választ!üdv.[/qu
Honnét akarod ki húzni??? A berúgó tengely az a dekniben van rögzítve és egyben rakod fel a blokkra. De amikor veszed le akkor egyben marad, Ha csak nem vetted le a berúgó kart

Honnét akarod ki húzni??? A berúgó tengely az a dekniben van rögzítve és egyben rakod fel a blokkra. De amikor veszed le akkor egyben marad, Ha csak nem vetted le a berúgó kart


Re: Blokk
üdv. kérdezném h ts 250/1 blokknál a kuplungdekni visszatételénél kihúzhatom a berúgó tengelyt? mert ugye a berúgó rugó a deknibe van akaszta és vhogy bele kellene akasztani. köszi a választ!üdv.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2012.09.20. 17:18
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Zsámbék
generátor
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni.
Az a helyzet, hogy épp újrakábelezem az etz-m és ott vagyok megakadva, hogy a generátor forgórésznek mekkora kábelt adjak?
Ugye a DF vezeték lenne az. Elég neki az 1 mm2-es vagy inkább 1,5-ös legyen?
Annak is örülnék ha valaki tud a forgórészről adatokat adni.
pl.:
- tekercs menetszáma?
- huzal mérete? ( mm2 )
- ellenállása? ( ohm )
Előre is köszönöm!
Egy kis segítséget szeretnék kérni.
Az a helyzet, hogy épp újrakábelezem az etz-m és ott vagyok megakadva, hogy a generátor forgórésznek mekkora kábelt adjak?
Ugye a DF vezeték lenne az. Elég neki az 1 mm2-es vagy inkább 1,5-ös legyen?
Annak is örülnék ha valaki tud a forgórészről adatokat adni.
pl.:
- tekercs menetszáma?
- huzal mérete? ( mm2 )
- ellenállása? ( ohm )
Előre is köszönöm!
Magyar égen magyar isten, motorosnak párja nincsen!
Re: Blokk
oké köszönöm a választ! üdv.
Re: Blokk
üdv. érdelődnék h ts 250/1 blokknál a váltókartengelyen uj vmi o gyűrű? mert ereszti az olajat. üdv.
Re: Blokk
Köszönömnyakas írta:A 50 es anyag. százasszegminőség.dkari írta:Meg tudja valaki mondani hogy a kuplungkosár szegecs milyen erősségű anyagból van? 5.6-os vagy 8.8-as vagy...?
Köszi!

A "százasszegminőség" az a százas szeg anyagminőségét takarja?
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
A 50 es anyag. százasszegminőség.dkari írta:Meg tudja valaki mondani hogy a kuplungkosár szegecs milyen erősségű anyagból van? 5.6-os vagy 8.8-as vagy...?
Köszi!
A viz szalad, a kő marad!
Re: Blokk
Meg tudja valaki mondani hogy a kuplungkosár szegecs milyen erősségű anyagból van? 5.6-os vagy 8.8-as vagy...?
Köszi!
Köszi!
Re: Blokk
Igen, ebben az esetben biztosan az a baja.
Nem látszik a hengerfejben, hogy beleütne ?
Ha ennyire kotyog akkor nemcsak a tűgörgők hanem a perselyek is, szóval kb. kell bele egy főtengely.
Milyen kipufogó van rajta ? az egyenes végű vagy a végefelé keskenyedő ?[/quote]
Bele nem ver az biztos. Főtengely nem hinném hogy odavan, a kotyogás egyértelműen a felső tűgörgő-csapszeg.
Ennek egyenes a kipu vége. 87-es évjárat 12v.
Nem látszik a hengerfejben, hogy beleütne ?
Ha ennyire kotyog akkor nemcsak a tűgörgők hanem a perselyek is, szóval kb. kell bele egy főtengely.
Milyen kipufogó van rajta ? az egyenes végű vagy a végefelé keskenyedő ?[/quote]
Bele nem ver az biztos. Főtengely nem hinném hogy odavan, a kotyogás egyértelműen a felső tűgörgő-csapszeg.
Ennek egyenes a kipu vége. 87-es évjárat 12v.
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Igen, ebben az esetben biztosan az a baja.dkari írta:Nem Mz-ről hanem Jawa-ról van szó![]()
Azt viszont furcsállom hogy a főtengely felső illetve alsó holtpont irányába (le-föl) való mozgatáskor kottyan a dugó mindkét hengernél. Szerintem ez a hang eredete.
Létezik hogy a felső tűgörgők igy elkoptak? Azt tudni kell hogy itt kosár nélkül vannak a tűgörgők.
Van ilyenről valakinek tapasztalata?
Köszi!
Nem látszik a hengerfejben, hogy beleütne ?
Ha ennyire kotyog akkor nemcsak a tűgörgők hanem a perselyek is, szóval kb. kell bele egy főtengely.
Milyen kipufogó van rajta ? az egyenes végű vagy a végefelé keskenyedő ?
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"

Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Re: Blokk
Nem Mz-ről hanem Jawa-ról van szó
Vettem egy 350 638-as jawat alkatrésznek. Nem igazán érdekelt hogy működik e mert építem a másikat aminek papírjai is vannak. De azért a kíváncsiság hajtott úgyhogy raktam a hengerekbe egy kis benzint. Meglepetésemre első rúgásra elindult (persze csak 5-6mp-re). Utána már hiába rugdaltam. Fellelkesültem ezért levettem a karbit. Nem lepett meg amit találtam, az elpárolgott benzin után maradt viaszos anyag eltömött minden fúvókát.
Kitakarítottam visszaraktam és elindítottam megint. De csak a jobb henger indult el. Aztán olvastam hogy akkor is csinál ilyet ha sokat kap a motor. Ezért a subernél a csavart kitekertem alapra a mellette lévő (levegő?) csavart pedig teljesen be, majd egy fordulatot ki.
Most tökéletesen jár a motor még a töltés is tökéletes annak ellenére hogy az akksi fordítva volt bekötve mikor vettem.
Nem sok 20e km van óra szerint a motorban.
Ami a gondom vele hogy főleg a jobb hengerből (de szerintem a balból is) kerregő hangot hallani. Ha rárakom a kezem a hengerre akkor tompul a hangja.
Levettem a hengerfejet valami idegen alkatrészt kerestem gondolván az okozza (gyűrűtörés,tűgörgő,csapágykosárdarab stb). De semmi. A hengerek gyönyörű tiszták a dugó oldalai szintén. Semmi korom a gyűrűk alatt. A dugóknak van oldalirányba pici mozgásuk de nem vészes.
Azt viszont furcsállom hogy a főtengely felső illetve alsó holtpont irányába (le-föl) való mozgatáskor kottyan a dugó mindkét hengernél. Szerintem ez a hang eredete.
Létezik hogy a felső tűgörgők igy elkoptak? Azt tudni kell hogy itt kosár nélkül vannak a tűgörgők.
Van ilyenről valakinek tapasztalata?
Köszi!

Vettem egy 350 638-as jawat alkatrésznek. Nem igazán érdekelt hogy működik e mert építem a másikat aminek papírjai is vannak. De azért a kíváncsiság hajtott úgyhogy raktam a hengerekbe egy kis benzint. Meglepetésemre első rúgásra elindult (persze csak 5-6mp-re). Utána már hiába rugdaltam. Fellelkesültem ezért levettem a karbit. Nem lepett meg amit találtam, az elpárolgott benzin után maradt viaszos anyag eltömött minden fúvókát.
Kitakarítottam visszaraktam és elindítottam megint. De csak a jobb henger indult el. Aztán olvastam hogy akkor is csinál ilyet ha sokat kap a motor. Ezért a subernél a csavart kitekertem alapra a mellette lévő (levegő?) csavart pedig teljesen be, majd egy fordulatot ki.
Most tökéletesen jár a motor még a töltés is tökéletes annak ellenére hogy az akksi fordítva volt bekötve mikor vettem.
Nem sok 20e km van óra szerint a motorban.
Ami a gondom vele hogy főleg a jobb hengerből (de szerintem a balból is) kerregő hangot hallani. Ha rárakom a kezem a hengerre akkor tompul a hangja.
Levettem a hengerfejet valami idegen alkatrészt kerestem gondolván az okozza (gyűrűtörés,tűgörgő,csapágykosárdarab stb). De semmi. A hengerek gyönyörű tiszták a dugó oldalai szintén. Semmi korom a gyűrűk alatt. A dugóknak van oldalirányba pici mozgásuk de nem vészes.
Azt viszont furcsállom hogy a főtengely felső illetve alsó holtpont irányába (le-föl) való mozgatáskor kottyan a dugó mindkét hengernél. Szerintem ez a hang eredete.
Létezik hogy a felső tűgörgők igy elkoptak? Azt tudni kell hogy itt kosár nélkül vannak a tűgörgők.
Van ilyenről valakinek tapasztalata?
Köszi!
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Nem de miért is akarod rá építeni?A vázba se fér el és a bölcső váz miatt a hűtése is megváltozna.mate8005 írta:hello mindenkinek lenne egy olyan igen szokatlan kérdésem hogy az mz ts 125-ös blokkra rámenne e az mz ETZ 125 henger?
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Blokk
Teljesen bent van a csapágy, mondhatnám tökig, ugyhogy a cspágy megvágása lesz a jobb megoldás!MrDok írta:Nincs mit!bébé írta:
Köszönöm Doktor úr!
Mondjuk az nem látszik a képen hogy mennyire van bent a csapágy az agyban, ha nagyon akkor is ez a megoldás, csak a csapágyat kell megvágnod.
Mégegyszer köszi!
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nincs mit!bébé írta:
Köszönöm Doktor úr!
Mondjuk az nem látszik a képen hogy mennyire van bent a csapágy az agyban, ha nagyon akkor is ez a megoldás, csak a csapágyat kell megvágnod.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Blokk
Köszönöm Doktor úr!MrDok írta:Sarokcsiszoló, vékony korong, csapágy alól kivágod kicsit az ott maradt alut, aztán ékkel kétoldalról megtámasztod a csapágyat.........bébé írta:Sziasztok!
Házi feladat mai napra: Hogy szedjem szét! című fejezetből.
A kuplung csillag csapágyháza, csápagyastól letört és beszorult a kuplung alaplap közepébe. Oly módon kellene ezt szétszednem, hogy az alaplap épségben maradjon, a csapágy cserés lesz az roncsolódhat. Melegítéssel már próbálkoztam, semmi eredmény, a csapágyház meg se moccan!
Íme képekben:
Segítséget előre is köszönöm!
bébé

"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Sarokcsiszoló, vékony korong, csapágy alól kivágod kicsit az ott maradt alut, aztán ékkel kétoldalról megtámasztod a csapágyat.........bébé írta:Sziasztok!
Házi feladat mai napra: Hogy szedjem szét! című fejezetből.
A kuplung csillag csapágyháza, csápagyastól letört és beszorult a kuplung alaplap közepébe. Oly módon kellene ezt szétszednem, hogy az alaplap épségben maradjon, a csapágy cserés lesz az roncsolódhat. Melegítéssel már próbálkoztam, semmi eredmény, a csapágyház meg se moccan!
Íme képekben:
Segítséget előre is köszönöm!
bébé
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Blokk
Sziasztok!
Házi feladat mai napra: Hogy szedjem szét! című fejezetből.
A kuplung csillag csapágyháza, csápagyastól letört és beszorult a kuplung alaplap közepébe. Oly módon kellene ezt szétszednem, hogy az alaplap épségben maradjon, a csapágy cserés lesz az roncsolódhat. Melegítéssel már próbálkoztam, semmi eredmény, a csapágyház meg se moccan!
Íme képekben:


Segítséget előre is köszönöm!
bébé
Házi feladat mai napra: Hogy szedjem szét! című fejezetből.
A kuplung csillag csapágyháza, csápagyastól letört és beszorult a kuplung alaplap közepébe. Oly módon kellene ezt szétszednem, hogy az alaplap épségben maradjon, a csapágy cserés lesz az roncsolódhat. Melegítéssel már próbálkoztam, semmi eredmény, a csapágyház meg se moccan!
Íme képekben:


Segítséget előre is köszönöm!
bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Re: Blokk
Szia azt nem írtad,hogy milyen gyújtásod van mert nekem házi készítésű jeladós van 8mm-es mágnes adja az impulzust és ez miatt képes visszafelé is működni alapjáraton csak nem pörög ki rendesen. Ha megszakítós akkor lehet,hogy többször iswest86 írta:Ja bocs de azt nem emlitettem hogy azóta csinálja mióta csapágyazva lett s zsír új hengert kapott.
megszakít nagy hézag gyenge rugónyomás kopott bütyök.
- Extremeblast
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ja bocs de azt nem emlitettem hogy azóta csinálja mióta csapágyazva lett s zsír új hengert kapott.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Vagy üt a főtengely, vagy generátor forgórész. Esetleg meg lett reszelgetve a bütyök...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Valoszinu, lognak a csapagyak a fotengelyen... Orvosold a problemat cserevel!west86 írta:sziasztok. Segítségeteket szeretném kérni mert látom egy két motoros társ profin vágja az etz-ket. Gyújtás felől érdeklődnék 250-es etz miatt ugyan is a gyujtád holtpont előtt 3 mm.el van de nagyon sokszor hátrafelé indul be. Mit tegyek hogy ez megszünjön?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Blokk
sziasztok. Segítségeteket szeretném kérni mert látom egy két motoros társ profin vágja az etz-ket. Gyújtás felől érdeklődnék 250-es etz miatt ugyan is a gyujtád holtpont előtt 3 mm.el van de nagyon sokszor hátrafelé indul be. Mit tegyek hogy ez megszünjön?
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Blokk
Sziasztok!
Szétszedtem a kuplungot, hát ezért fojtotta a motort és nem akart kiemelni:

A kuplung csillag belső pereme, aminek a kuplung kiemelő kar nekimegy, körbe letörött!
Vajon mitől csinálhatta ezt?
Szétszedtem a kuplungot, hát ezért fojtotta a motort és nem akart kiemelni:

A kuplung csillag belső pereme, aminek a kuplung kiemelő kar nekimegy, körbe letörött!



"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
- Clau
- rolleres
- Hozzászólások: 9
- Csatlakozott: 2012.07.12. 10:01
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
Re: Blokk
Sziasztok!
Íme a képek. Úgy tűnik még egy túlméretes gyűrűvel fel lehet fúrni a hengert. Örülök mert nem szerettem volna 300ccm-re furatni.
https://www.box.com/shared/tp0ru5y0pol0ha3s2nuh
https://www.box.com/shared/s5ajamnubl4u0uka17x0
Íme a képek. Úgy tűnik még egy túlméretes gyűrűvel fel lehet fúrni a hengert. Örülök mert nem szerettem volna 300ccm-re furatni.
https://www.box.com/shared/tp0ru5y0pol0ha3s2nuh
https://www.box.com/shared/s5ajamnubl4u0uka17x0
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
http://www.mzclubhungary.com/forum/view ... 103#p92186 :
Persze visszapecázni nem tudtam, mert a rugó elfordult, visszafordítani pedig nem tudtam
Blokk széthúzva várja, hogy legyen időm összerakni...
Na, végre volt időm megvizslatni a dolgokat... Szóval, nem az ollórugó tört el, hanem a rögzítő stiftje hullott ki a helyéről...kiszsebi írta:Hazaértem én is
Bár a Rákóczi híd budai hídfőjétől csak negyedik fokozatom volt... Még jó, hogy gyári kuplunglamelláim vannakBírja
Még szaga sem volt, pedig aztán kellett párszor indulnom...
Persze visszapecázni nem tudtam, mert a rugó elfordult, visszafordítani pedig nem tudtam

Blokk széthúzva várja, hogy legyen időm összerakni...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég