akkor megnyugodtam, annyit még megtudnátok mondani h milyen módon jutok hozzá? v egy videót mutatni róla, vagyvaami támpontot?bambi írta:nem kell széthúzni
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
köszönöm. még annyi kérdés, hogy a szimmeringcseréhez szét kell húzni a blokkot??kupi írta:Szia főtengely szimmeringet bármelyik motoros vagy csapágy boltba beszerezhetsz,de ha rám hallgatsz és jót akarsz a gépnek veszel viton"szimmeringet (szép barna és kb 1200/db)de ez tutira jó és sokáig bírja olaj benzin és hő álló bár hagyományossal is elmegy pár évet de szerintem megéri a jóbbat.revell írta:sziasztok, tudnátok abban segiteni, hogy a főtengely szimmeringhez hogyan jutok hozzá és hogyan kell cserélni???
előre is köszi: revell
Tudom ismerős dolog sokszor én is körbe motorozom Bp et és Székesfehérvárt mert megéri az alkatrészek ára miatt.De van amit meg se kapok még MZ be is van ilyen sajnos ez a viton meg tényleg szerencse és kereskedő kérdése.Nekem a helyi bolttal most az egyszer szerencsém volt.hell írta:Ez a baj hogy itt a környékemben nem nagyon tudok 2000 alatt.
Köszi tudod egy éve már csak a hobbimnak élek és szerelgetek ezt azt....Főleg keleti csodákat.De szerintem MZ be se drágább sokkal.hell írta:Ja hogy pannonia. Az nem rossz ár tényleg.
Én pénteken vettem Kápolnásnyéken a csapágy boltba igaz Pannoniába de tényleg 1200 volt darabja.hell írta:Hol lehet 1200 venni viton szimeringet?
Szia főtengely szimmeringet bármelyik motoros vagy csapágy boltba beszerezhetsz,de ha rám hallgatsz és jót akarsz a gépnek veszel viton"szimmeringet (szép barna és kb 1200/db)de ez tutira jó és sokáig bírja olaj benzin és hő álló bár hagyományossal is elmegy pár évet de szerintem megéri a jóbbat.revell írta:sziasztok, tudnátok abban segiteni, hogy a főtengely szimmeringhez hogyan jutok hozzá és hogyan kell cserélni???
előre is köszi: revell
Clau írta:No, fel lett koncolva a kis drága.
Tehát ott tartottunk, hogy erő elszáll, lehellet megszegik, az út szélére zavart motoros érkezik.
Leszedtük a hengerfejet. A henger belülről sértetlennek tűnik, a dugattyún viszont van egy kb 2mm széles benyalódás. A dugattyú gyűrűk is lekoptak illetve beékelődtek azon a részen.
A motort úgy vettem, hogy felfúrva nem lett de új dugattyút kapott. Furcsálltam de mivel nem vagyok egy nagy spíler gondoltam biztos jó az úgy. Belekerült kb. 800-1.000 km úgy, hogy 80-90 fölé ill. 4000-es fordulat fölé nem nagyon ment. Szerintetek mi történhetett?
Hu, megfogtál, de legjobb tudomásom szerint igen. Más okozhat ilyen problémát, vagy jelenséget?pempelli írta:Nem hagytad ki a 6db kis alátétet a kuplungból?én egy szer kifelejtettem akkor fogta meg a motort ha behúztam a kuplungot.bébé írta:Sziasztok!
Mi okozhatja azt, hogy ha behúzom a kuplungot megfolytja a motort? Ts 250/1
Köszi a válaszokat!
bébé
Nem hagytad ki a 6db kis alátétet a kuplungból?én egy szer kifelejtettem akkor fogta meg a motort ha behúztam a kuplungot.bébé írta:Sziasztok!
Mi okozhatja azt, hogy ha behúzom a kuplungot megfolytja a motort? Ts 250/1
Köszi a válaszokat!
bébé
Köszönöm a választ,akkor nem veszem meg a Tz motort inkább vadászok hajtókart.bambi írta:A sonka átmérő nem egyezik.Cseréld ki a bronzos hajtókart tűgőgősrekupi írta:OK értem,hogy a 250 eseké nem csereszavatos de a kis MZ-ETZfőtengelye ??? ETZ 125/150 főtengelye jó e a TS 125 be?Tudok egy eladó komplett ETZ blokkot azt is tudom sok a két típusba a közös” ezért megvenném mivel tavasszal esedékes a főtengely cserém és a jelenlegi bronzperselyest szívesen lecserélném tűgörgősre,anno gyárilag is tűgörgős volt benne(1985 végi a gépem) de sajnos cserélni kellett a főtengelyt és csak ilyen volt akkor.Válaszokat előre is köszi.
A sonka átmérő nem egyezik.Cseréld ki a bronzos hajtókart tűgőgősrekupi írta:OK értem,hogy a 250 eseké nem csereszavatos de a kis MZ-ETZfőtengelye ??? ETZ 125/150 főtengelye jó e a TS 125 be?Tudok egy eladó komplett ETZ blokkot azt is tudom sok a két típusba a közös” ezért megvenném mivel tavasszal esedékes a főtengely cserém és a jelenlegi bronzperselyest szívesen lecserélném tűgörgősre,anno gyárilag is tűgörgős volt benne(1985 végi a gépem) de sajnos cserélni kellett a főtengelyt és csak ilyen volt akkor.Válaszokat előre is köszi.
Nem nem neked,olvastam a problémát és ismerem is(régen nekem is volt 250 gépem nem is egy)ezért sejtem nem csak a kis MZ vel lehet ilyen alkatrész gond(egyébként a 250 be nem érdemes csereberélni mert nagy gépmunka igénye van),de én komolyan bajban vagyok mivel senki se tud segíteni a TS 125 hajtókar problémában és tudomásom szerint a kis gépek nagyon közeli rokonok nem úgy mind a nagyok.pempelli írta:Ezt nekem írtad?
Van egy ötletem. Koránt sem biztos hogy életképes, majd a többiek kijavítanak. Szóval, ha az ETZ alsó csapszeg azon részének átmérőjéből ami a főtengely sonkáiba kerül névlegesen 4mm-t leszednél/szedetnél (hogy ténylegesen mennyit kell, nem tudom), talán működne.pempelli írta:Én szereztem egy gyári ETZ hajtókart kompletten ,vettem egy blokkot amiben láttam a főtengely kúpot és a meneteket szépek voltak,szétborítottam és /1-es főtengely van benne 28mm-es csapszeggel ,ezért keresek most /1 hajtókart csak nem tudtam egyezik-e a ts-és /1-es.Isti67 írta:Hajtókar alsó csapszeg méret.
Ts 250- Ts 250/1 = 28 mm
ETZ 250 = 32 mm
Max akkor van a Ts250/1 ben 32mm csapszeg ha etz főtengely van benne,, mint nekem
pempelli írta: Nem ,ez volt az eredeti kérdés.
Én szereztem egy gyári ETZ hajtókart kompletten ,vettem egy blokkot amiben láttam a főtengely kúpot és a meneteket szépek voltak,szétborítottam és /1-es főtengely van benne 28mm-es csapszeggel ,ezért keresek most /1 hajtókart csak nem tudtam egyezik-e a ts-és /1-es.Isti67 írta:Hajtókar alsó csapszeg méret.
Ts 250- Ts 250/1 = 28 mm
ETZ 250 = 32 mm
Max akkor van a Ts250/1 ben 32mm csapszeg ha etz főtengely van benne,, mint nekem
Miért kellene 32-es csapszeg?A /1-nek 28 mm-es az alsó csapszege.MrDok írta:Persze, amennyiben megoldod azt a kis problémát hogy hogyan teszed bele a 28 mm-es hajtókarszembe a 32mm-es csapszeget........... sima ügy.pempelli írta:MZ TS 250-es hajtókar jó a MZ TS 250/1 főtengelyre?
Azért kérdeztem,nem találok hajtókart /1-hezMrDok írta:Persze, amennyiben megoldod azt a kis problémát hogy hogyan teszed bele a 28 mm-es hajtókarszembe a 32mm-es csapszeget........... sima ügy.pempelli írta:MZ TS 250-es hajtókar jó a MZ TS 250/1 főtengelyre?
Persze, amennyiben megoldod azt a kis problémát hogy hogyan teszed bele a 28 mm-es hajtókarszembe a 32mm-es csapszeget........... sima ügy.pempelli írta:MZ TS 250-es hajtókar jó a MZ TS 250/1 főtengelyre?
A hirtelen kompresszió elvesztése,általában előtte valamilyen hang kiséretében tünik el.Pl csörgés(gyűrűtörés) mosrgás( megragadás).Clau írta:Sziasztok!
A gyertyát nem cseréltem, gondoltam a kompresszió hiányához nincs köze, de megnézem.
A blokk nem sérült, a hengerfej tömítés sem ereszt.
Zaj nincs, szépen jár a dugattyú, a leálláskor sem volt semmi zaj, TALÁN egy kicsit jobban füstölt, de sötét volt nem vagyok benne biztos.
Az olajbetöltőt is megnézem holnap este.
Köszönöm az eddigi tippeket.
Tedd az ujjad az olajbetöltő nyíláshoz és akkor nyomd a berúgókart.Clau írta:A bal oldali?
Akkor is kéne h legyen minimum kompresszió, nem?
telectronic írta: Szimmering kiesett vagy szétment.
Lehet hogy tudok segíteni, Gyömrőn lakom én is. te merrefele?Clau írta:A bal oldali?
Akkor is kéne h legyen minimum kompresszió, nem?
telectronic írta: Szimmering kiesett vagy szétment.
Nem! Igy is úgy is blokkot kell buktatnod.Apa66 írta:Sziasztok!
250-es ETZ henger leszereléséhez le kell venni a tankot?
András
Szimmering kiesett vagy szétment.Clau írta:Sziasztok!
Segítséget kérek, elakadtunk. Gyakorlatilag nincs kompresszióm (250-es ETZ).
Egyszer csak kb 70-es, egyenletes tempónál elkezdett úgy viselkedni a paripa mintha túl sok benyát kapna. Visszaváltottam, fel akartam pörgetni, köhögött tovább. Visszaváltottam. Úgy éreztem itt erőtlenül ugyan de eldöcögünk, azonban egy piros lámpa megfogott. Lefulladt, többet nem indult be. Berúgásra sem, lejtőn legurulásra sem.
Szikra van, benya van, benya folyik, berúgókart kézzel mozgatom. Gyertyát levéve minimális kompressziót érzek a kezemmel. Gyertya mellett kifújás nincs. Hengerfej rögzítő csavarok rendben, a hengerfejnél sincs kifújás. Jobb oldali szimering rendben. Ha a bal oldali kiment volna akkor is kéne legyen kompresszió szerintem.
Adjatok kérlek tippet merre keresgéljek tovább mert nincs ötletem. A következő, hogy szétszedjük a blokkot de ezt kerülném ha lehet.
Úgy emléxem le ,de még azt hiszem a blokktartó csavarokból a felsőt hogy billenteni tudd a blokkot különben nem tudod lehúzni a hengert.Apa66 írta:Sziasztok!
250-es ETZ henger leszereléséhez le kell venni a tankot?
András
Ha ezt úgy érted hogy kézzel letudod nyomni kis ellenállással a berugókart végig,akkor ott rendesen elment a kompresszió.Clau írta:
berúgókart kézzel mozgatom.
Legalább a hengert húzd le ,mindjárt okosabb leszel.gyűrűk lehet elmentek borért.Clau írta:Sziasztok!
Segítséget kérek, elakadtunk. Gyakorlatilag nincs kompresszióm (250-es ETZ).
Egyszer csak kb 70-es, egyenletes tempónál elkezdett úgy viselkedni a paripa mintha túl sok benyát kapna. Visszaváltottam, fel akartam pörgetni, köhögött tovább. Visszaváltottam. Úgy éreztem itt erőtlenül ugyan de eldöcögünk, azonban egy piros lámpa megfogott. Lefulladt, többet nem indult be. Berúgásra sem, lejtőn legurulásra sem.
Szikra van, benya van, benya folyik, berúgókart kézzel mozgatom. Gyertyát levéve minimális kompressziót érzek a kezemmel. Gyertya mellett kifújás nincs. Hengerfej rögzítő csavarok rendben, a hengerfejnél sincs kifújás. Jobb oldali szimering rendben. Ha a bal oldali kiment volna akkor is kéne legyen kompresszió szerintem.
Adjatok kérlek tippet merre keresgéljek tovább mert nincs ötletem. A következő, hogy szétszedjük a blokkot de ezt kerülném ha lehet.
Jelenlévő fórumozók: Ahrefs [Bot] valamint 0 vendég