Benne vannak az alátétek megnéztem, mégis ezek a tünetek, kuplung behúz, motor fullad. Mi okozhatja ezt a jelenséget?pempelli írta:Nem hagytad ki a 6db kis alátétet a kuplungból?én egy szer kifelejtettem akkor fogta meg a motort ha behúztam a kuplungot.bébé írta:Sziasztok!
Mi okozhatja azt, hogy ha behúzom a kuplungot megfolytja a motort? Ts 250/1
Köszi a válaszokat!
bébé
Blokk
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Blokk
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pusztazámor
Re: Blokk
akkor megnyugodtam, annyit még megtudnátok mondani h milyen módon jutok hozzá? v egy videót mutatni róla, vagyvaami támpontot?
[/quote]
Heló!
Generátor álló-forgó részt lebontod. Másik oldalon pedig a kis lánckereket kell lehúzni. A forgórészt 10-es csavart behajtva tudod lehúzni, a kis lánckereket pedig lehúzóval amit vagy megveszel, vagy kölcsön kérsz, vagy az esztergályos megcsinálja neked. Célszerű legalább 8.8-as csavart használni. Jó munkát![/quote]
köszönöm szépen, akkor a héten még nekiállok, majd értesítelek h hogy ment
))
köszi.

Heló!
Generátor álló-forgó részt lebontod. Másik oldalon pedig a kis lánckereket kell lehúzni. A forgórészt 10-es csavart behajtva tudod lehúzni, a kis lánckereket pedig lehúzóval amit vagy megveszel, vagy kölcsön kérsz, vagy az esztergályos megcsinálja neked. Célszerű legalább 8.8-as csavart használni. Jó munkát![/quote]
köszönöm szépen, akkor a héten még nekiállok, majd értesítelek h hogy ment

köszi.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 90
- Csatlakozott: 2010.04.03. 11:31
- MZ-d típusa: ETZ 150, ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Szegvár
Re: Blokk
Heló!revell írta:akkor megnyugodtam, annyit még megtudnátok mondani h milyen módon jutok hozzá? v egy videót mutatni róla, vagyvaami támpontot?bambi írta:nem kell széthúzni
Generátor álló-forgó részt lebontod. Másik oldalon pedig a kis lánckereket kell lehúzni. A forgórészt 10-es csavart behajtva tudod lehúzni, a kis lánckereket pedig lehúzóval amit vagy megveszel, vagy kölcsön kérsz, vagy az esztergályos megcsinálja neked. Célszerű legalább 8.8-as csavart használni. Jó munkát!
Re: Blokk
nem kell széthúzni
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pusztazámor
Re: Blokk
köszönöm. még annyi kérdés, hogy a szimmeringcseréhez szét kell húzni a blokkot??kupi írta:Szia főtengely szimmeringet bármelyik motoros vagy csapágy boltba beszerezhetsz,de ha rám hallgatsz és jót akarsz a gépnek veszel viton"szimmeringet (szép barna és kb 1200/db)de ez tutira jó és sokáig bírja olaj benzin és hő álló bár hagyományossal is elmegy pár évet de szerintem megéri a jóbbat.revell írta:sziasztok, tudnátok abban segiteni, hogy a főtengely szimmeringhez hogyan jutok hozzá és hogyan kell cserélni???
előre is köszi: revell
revell
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Tudom ismerős dolog sokszor én is körbe motorozom Bp et és Székesfehérvárt mert megéri az alkatrészek ára miatt.De van amit meg se kapok még MZ be is van ilyen sajnos ez a viton meg tényleg szerencse és kereskedő kérdése.Nekem a helyi bolttal most az egyszer szerencsém volt.hell írta:Ez a baj hogy itt a környékemben nem nagyon tudok 2000 alatt.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Köszi tudod egy éve már csak a hobbimnak élek és szerelgetek ezt azt....Főleg keleti csodákat.De szerintem MZ be se drágább sokkal.hell írta:Ja hogy pannonia. Az nem rossz ár tényleg.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Én pénteken vettem Kápolnásnyéken a csapágy boltba igaz Pannoniába de tényleg 1200 volt darabja.hell írta:Hol lehet 1200 venni viton szimeringet?
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Szia főtengely szimmeringet bármelyik motoros vagy csapágy boltba beszerezhetsz,de ha rám hallgatsz és jót akarsz a gépnek veszel viton"szimmeringet (szép barna és kb 1200/db)de ez tutira jó és sokáig bírja olaj benzin és hő álló bár hagyományossal is elmegy pár évet de szerintem megéri a jóbbat.revell írta:sziasztok, tudnátok abban segiteni, hogy a főtengely szimmeringhez hogyan jutok hozzá és hogyan kell cserélni???
előre is köszi: revell
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 90
- Csatlakozott: 2010.04.03. 11:31
- MZ-d típusa: ETZ 150, ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Szegvár
Re: Blokk
Clau írta:No, fel lett koncolva a kis drága.
Tehát ott tartottunk, hogy erő elszáll, lehellet megszegik, az út szélére zavart motoros érkezik.
Leszedtük a hengerfejet. A henger belülről sértetlennek tűnik, a dugattyún viszont van egy kb 2mm széles benyalódás. A dugattyú gyűrűk is lekoptak illetve beékelődtek azon a részen.
A motort úgy vettem, hogy felfúrva nem lett de új dugattyút kapott. Furcsálltam de mivel nem vagyok egy nagy spíler gondoltam biztos jó az úgy. Belekerült kb. 800-1.000 km úgy, hogy 80-90 fölé ill. 4000-es fordulat fölé nem nagyon ment. Szerintetek mi történhetett?
Ez erősen megszorulásnak tűnik. Szerintem abból gond nem lehet ha teszel fel ide a dugattyúról képet, több szem többet lát.
- Clau
- rolleres
- Hozzászólások: 9
- Csatlakozott: 2012.07.12. 10:01
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
Re: Blokk
No, fel lett koncolva a kis drága.
Tehát ott tartottunk, hogy erő elszáll, lehellet megszegik, az út szélére zavart motoros érkezik.
Leszedtük a hengerfejet. A henger belülről sértetlennek tűnik, a dugattyún viszont van egy kb 2mm széles benyalódás. A dugattyú gyűrűk is lekoptak illetve beékelődtek azon a részen.
A motort úgy vettem, hogy felfúrva nem lett de új dugattyút kapott. Furcsálltam de mivel nem vagyok egy nagy spíler gondoltam biztos jó az úgy. Belekerült kb. 800-1.000 km úgy, hogy 80-90 fölé ill. 4000-es fordulat fölé nem nagyon ment. Szerintetek mi történhetett?
Tehát ott tartottunk, hogy erő elszáll, lehellet megszegik, az út szélére zavart motoros érkezik.
Leszedtük a hengerfejet. A henger belülről sértetlennek tűnik, a dugattyún viszont van egy kb 2mm széles benyalódás. A dugattyú gyűrűk is lekoptak illetve beékelődtek azon a részen.
A motort úgy vettem, hogy felfúrva nem lett de új dugattyút kapott. Furcsálltam de mivel nem vagyok egy nagy spíler gondoltam biztos jó az úgy. Belekerült kb. 800-1.000 km úgy, hogy 80-90 fölé ill. 4000-es fordulat fölé nem nagyon ment. Szerintetek mi történhetett?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
bébé[/quote]
Nem hagytad ki a 6db kis alátétet a kuplungból?én egy szer kifelejtettem akkor fogta meg a motort ha behúztam a kuplungot.[/quote]
Hu, megfogtál, de legjobb tudomásom szerint igen. Más okozhat ilyen problémát, vagy jelenséget?[/quote]
Tudtommal nem.
Nem hagytad ki a 6db kis alátétet a kuplungból?én egy szer kifelejtettem akkor fogta meg a motort ha behúztam a kuplungot.[/quote]
Hu, megfogtál, de legjobb tudomásom szerint igen. Más okozhat ilyen problémát, vagy jelenséget?[/quote]
Tudtommal nem.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Blokk
Hu, megfogtál, de legjobb tudomásom szerint igen. Más okozhat ilyen problémát, vagy jelenséget?pempelli írta:Nem hagytad ki a 6db kis alátétet a kuplungból?én egy szer kifelejtettem akkor fogta meg a motort ha behúztam a kuplungot.bébé írta:Sziasztok!
Mi okozhatja azt, hogy ha behúzom a kuplungot megfolytja a motort? Ts 250/1
Köszi a válaszokat!
bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Nem hagytad ki a 6db kis alátétet a kuplungból?én egy szer kifelejtettem akkor fogta meg a motort ha behúztam a kuplungot.bébé írta:Sziasztok!
Mi okozhatja azt, hogy ha behúzom a kuplungot megfolytja a motort? Ts 250/1
Köszi a válaszokat!
bébé
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Blokk
Sziasztok!
Mi okozhatja azt, hogy ha behúzom a kuplungot megfolytja a motort? Ts 250/1
Köszi a válaszokat!
bébé
Mi okozhatja azt, hogy ha behúzom a kuplungot megfolytja a motort? Ts 250/1
Köszi a válaszokat!
bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Köszönöm a választ,akkor nem veszem meg a Tz motort inkább vadászok hajtókart.bambi írta:A sonka átmérő nem egyezik.Cseréld ki a bronzos hajtókart tűgőgősrekupi írta:OK értem,hogy a 250 eseké nem csereszavatos de a kis MZ-ETZfőtengelye ??? ETZ 125/150 főtengelye jó e a TS 125 be?Tudok egy eladó komplett ETZ blokkot azt is tudom sok a két típusba a közös” ezért megvenném mivel tavasszal esedékes a főtengely cserém és a jelenlegi bronzperselyest szívesen lecserélném tűgörgősre,anno gyárilag is tűgörgős volt benne(1985 végi a gépem) de sajnos cserélni kellett a főtengelyt és csak ilyen volt akkor.Válaszokat előre is köszi.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Blokk
A sonka átmérő nem egyezik.Cseréld ki a bronzos hajtókart tűgőgősrekupi írta:OK értem,hogy a 250 eseké nem csereszavatos de a kis MZ-ETZfőtengelye ??? ETZ 125/150 főtengelye jó e a TS 125 be?Tudok egy eladó komplett ETZ blokkot azt is tudom sok a két típusba a közös” ezért megvenném mivel tavasszal esedékes a főtengely cserém és a jelenlegi bronzperselyest szívesen lecserélném tűgörgősre,anno gyárilag is tűgörgős volt benne(1985 végi a gépem) de sajnos cserélni kellett a főtengelyt és csak ilyen volt akkor.Válaszokat előre is köszi.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Nem nem neked,olvastam a problémát és ismerem is(régen nekem is volt 250 gépem nem is egy)ezért sejtem nem csak a kis MZ vel lehet ilyen alkatrész gond(egyébként a 250 be nem érdemes csereberélni mert nagy gépmunka igénye van),de én komolyan bajban vagyok mivel senki se tud segíteni a TS 125 hajtókar problémában és tudomásom szerint a kis gépek nagyon közeli rokonok nem úgy mind a nagyok.pempelli írta:Ezt nekem írtad?
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
OK értem,hogy a 250 eseké nem csereszavatos de a kis MZ-ETZfőtengelye ??? ETZ 125/150 főtengelye jó e a TS 125 be?Tudok egy eladó komplett ETZ blokkot azt is tudom sok a két típusba a közös” ezért megvenném mivel tavasszal esedékes a főtengely cserém és a jelenlegi bronzperselyest szívesen lecserélném tűgörgősre,anno gyárilag is tűgörgős volt benne(1985 végi a gépem) de sajnos cserélni kellett a főtengelyt és csak ilyen volt akkor.Válaszokat előre is köszi.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 90
- Csatlakozott: 2010.04.03. 11:31
- MZ-d típusa: ETZ 150, ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Szegvár
Re: Blokk
Van egy ötletem. Koránt sem biztos hogy életképes, majd a többiek kijavítanak. Szóval, ha az ETZ alsó csapszeg azon részének átmérőjéből ami a főtengely sonkáiba kerül névlegesen 4mm-t leszednél/szedetnél (hogy ténylegesen mennyit kell, nem tudom), talán működne.pempelli írta:Én szereztem egy gyári ETZ hajtókart kompletten ,vettem egy blokkot amiben láttam a főtengely kúpot és a meneteket szépek voltak,szétborítottam és /1-es főtengely van benne 28mm-es csapszeggel ,ezért keresek most /1 hajtókart csak nem tudtam egyezik-e a ts-és /1-es.Isti67 írta:Hajtókar alsó csapszeg méret.
Ts 250- Ts 250/1 = 28 mm
ETZ 250 = 32 mm
Max akkor van a Ts250/1 ben 32mm csapszeg ha etz főtengely van benne,, mint nekem
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
pempelli írta: Nem ,ez volt az eredeti kérdés.




Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Én szereztem egy gyári ETZ hajtókart kompletten ,vettem egy blokkot amiben láttam a főtengely kúpot és a meneteket szépek voltak,szétborítottam és /1-es főtengely van benne 28mm-es csapszeggel ,ezért keresek most /1 hajtókart csak nem tudtam egyezik-e a ts-és /1-es.Isti67 írta:Hajtókar alsó csapszeg méret.
Ts 250- Ts 250/1 = 28 mm
ETZ 250 = 32 mm
Max akkor van a Ts250/1 ben 32mm csapszeg ha etz főtengely van benne,, mint nekem
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Úgy látom átíródott a kérdés.
ETZ volt eredetileg...... nem?

ETZ volt eredetileg...... nem?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Miért kellene 32-es csapszeg?A /1-nek 28 mm-es az alsó csapszege.MrDok írta:Persze, amennyiben megoldod azt a kis problémát hogy hogyan teszed bele a 28 mm-es hajtókarszembe a 32mm-es csapszeget........... sima ügy.pempelli írta:MZ TS 250-es hajtókar jó a MZ TS 250/1 főtengelyre?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Azért kérdeztem,nem találok hajtókart /1-hezMrDok írta:Persze, amennyiben megoldod azt a kis problémát hogy hogyan teszed bele a 28 mm-es hajtókarszembe a 32mm-es csapszeget........... sima ügy.pempelli írta:MZ TS 250-es hajtókar jó a MZ TS 250/1 főtengelyre?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Persze, amennyiben megoldod azt a kis problémát hogy hogyan teszed bele a 28 mm-es hajtókarszembe a 32mm-es csapszeget........... sima ügy.pempelli írta:MZ TS 250-es hajtókar jó a MZ TS 250/1 főtengelyre?

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Komoly kérdésem lenne:ETZ 125/150 főtengelye jó e a TS 125 be?Tudok egy eladó komplett blokkot azt is tudom sok a két típusba a közös” ezért megvenném mivel tavasszal esedékes a főtengely cserém és a jelenlegi bronzperselyest szívesen lecserélném tűgörgősre,anno gyárilag is tűgörgős volt benne(1985 végi a gépem) de sajnos cserélni kellett a főtengelyt és csak ilyen volt akkor.Válaszokat előre is köszi.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Blokk
A hirtelen kompresszió elvesztése,általában előtte valamilyen hang kiséretében tünik el.Pl csörgés(gyűrűtörés) mosrgás( megragadás).Clau írta:Sziasztok!
A gyertyát nem cseréltem, gondoltam a kompresszió hiányához nincs köze, de megnézem.
A blokk nem sérült, a hengerfej tömítés sem ereszt.
Zaj nincs, szépen jár a dugattyú, a leálláskor sem volt semmi zaj, TALÁN egy kicsit jobban füstölt, de sötét volt nem vagyok benne biztos.
Az olajbetöltőt is megnézem holnap este.
Köszönöm az eddigi tippeket.
- Clau
- rolleres
- Hozzászólások: 9
- Csatlakozott: 2012.07.12. 10:01
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
Re: Blokk
Sziasztok!
A gyertyát nem cseréltem, gondoltam a kompresszió hiányához nincs köze, de megnézem.
A blokk nem sérült, a hengerfej tömítés sem ereszt.
Zaj nincs, szépen jár a dugattyú, a leálláskor sem volt semmi zaj, TALÁN egy kicsit jobban füstölt, de sötét volt nem vagyok benne biztos.
Az olajbetöltőt is megnézem holnap este.
Köszönöm az eddigi tippeket.
A gyertyát nem cseréltem, gondoltam a kompresszió hiányához nincs köze, de megnézem.
A blokk nem sérült, a hengerfej tömítés sem ereszt.
Zaj nincs, szépen jár a dugattyú, a leálláskor sem volt semmi zaj, TALÁN egy kicsit jobban füstölt, de sötét volt nem vagyok benne biztos.
Az olajbetöltőt is megnézem holnap este.
Köszönöm az eddigi tippeket.
Re: Blokk
Gyertya volt cserélve?(Nem használt másikra,hanem újra)
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Tedd az ujjad az olajbetöltő nyíláshoz és akkor nyomd a berúgókart.Clau írta:A bal oldali?
Akkor is kéne h legyen minimum kompresszió, nem?
telectronic írta: Szimmering kiesett vagy szétment.
Ha ütemesen szuszog és érzel nyomást a blokkból kifelé akkor a bal szimmering,
Kapd le a gyújtást meg a tekercset és ha ott olajos a fötengely meg környéke, akkor az rossz, de szerintem bármelyik is rossz célszerű együtt cserélni.
Viszont az általad elmondott igen kevés információból látatlanul csak így tippelgetni lehet.
Pl. amikor az eset megtörtént hallottál-e bármilyen furcsa zajt a motorból ?
Ha a szimmeringek jók akkor tömítések, de lehet akár gyűrű is de ebben az esetben nem igaz, hogy semmi zajt nem hallottál, sőt esetleg egy felverődő kő betörhette a blokkot...
Gondolom a gyertyát már cserélted, a hengerfej tömítést már nézted, hogy nem-e olajos, stb......
Azért írom a szimmeringet, mert én jártam így simsonnal, igaz akkor csutka gázon lejtőn lefelé este tízkor igyekeztem haza. Egyik pillanatról a másikra csak elkezdett fulladni a motor és a lejtő alján megállt, szikra volt, benzin volt és nem tudtam sehogy beindítani.
Kénytelen voltam 3 km-t haza tolni.
Aztán itthon amikor szétszedtem, a baloldali szimmering szó szerint ki volt esve, és ott lötyögött a főtengelyen. Aztán azt viszanyomtam, és tettem rá mégegy újat, összeraktam és a másodikra beindult. Azóta is azzal hajtom.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"

Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Lehet hogy tudok segíteni, Gyömrőn lakom én is. te merrefele?Clau írta:A bal oldali?
Akkor is kéne h legyen minimum kompresszió, nem?
telectronic írta: Szimmering kiesett vagy szétment.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Nem! Igy is úgy is blokkot kell buktatnod.Apa66 írta:Sziasztok!
250-es ETZ henger leszereléséhez le kell venni a tankot?
András
Generátor körüli kábeleket húzkod le, lazítsd meg h. lazán mozogjon a kábelköteg ahol a blokkba bemegy ott is. Kifűzni nem kell. Hátsó kerék csavarokat lazítsd fel,előre tudjon kicsit mozdulni, láncot patentszemnél szedd szét a kislánckeréknél, drótozd össze nehogy beessen a láncvédőgumiba. Hengerről csavarozd le a karbit, az lóghat úgy tovább a helyén. Kipuf hollandert szereldle, kipuftartó konzolt a blokk aljáról csavarozd le. Azt le engedheted a földre, v. teljesen le is szerelheted a hátsó tartópálcáról ha útban van neked. Hengerfejnél a gumis bakot csavarozd le, előtte tegyél a blokk alá krokodilt v. valamilyen emelőt ne kézzel keljen tartani. Hátsó-felső blokktartó 8-as csavart vedd ki. Az alsót lazítsd meg . Emelőt leengeded és előre bukik a blokk .
Ha frissen betekert henger tőcsavarod van, meg lehet azt a verziót bróbálni, de egy húszonegynéhány éves berohadt tőcsavart a felső végén tekerve, nem hinném hogy ki fog jönni. De próba cseresznye. Én ezt a verziót kihagynám.
Egy video erről a műveletről:
http://www.youtube.com/watch?v=bxqX7Xbaq28&feature=plcp
...
Clau:
,,...A következő, hogy szétszedjük a blokkot de ezt kerülném ha lehet...,,
Elég csak

Üdv.: Sunbim
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Szimmering kiesett vagy szétment.Clau írta:Sziasztok!
Segítséget kérek, elakadtunk. Gyakorlatilag nincs kompresszióm (250-es ETZ).
Egyszer csak kb 70-es, egyenletes tempónál elkezdett úgy viselkedni a paripa mintha túl sok benyát kapna. Visszaváltottam, fel akartam pörgetni, köhögött tovább. Visszaváltottam. Úgy éreztem itt erőtlenül ugyan de eldöcögünk, azonban egy piros lámpa megfogott. Lefulladt, többet nem indult be. Berúgásra sem, lejtőn legurulásra sem.
Szikra van, benya van, benya folyik, berúgókart kézzel mozgatom. Gyertyát levéve minimális kompressziót érzek a kezemmel. Gyertya mellett kifújás nincs. Hengerfej rögzítő csavarok rendben, a hengerfejnél sincs kifújás. Jobb oldali szimering rendben. Ha a bal oldali kiment volna akkor is kéne legyen kompresszió szerintem.
Adjatok kérlek tippet merre keresgéljek tovább mert nincs ötletem. A következő, hogy szétszedjük a blokkot de ezt kerülném ha lehet.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"

Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Re: Blokk
Sziasztok egykis segiítség kellene nekem 4.fokozatig pörög és húz a gép de amikor felváltok ötösbe onnan elfogy az erő rögtön és 90-100-ig alig akar eljutni. Tudja valki milehet abaj? kérem segítsen!!!!!!
Re: Blokk
Viszont ha már ki szeded a henger tőcsavarokat, akkor a tankot le sem kell venni. Csavard ki mind a négyet, plusz egyszerűbben előre billen a blokk, ha a komplett kipufogó rendszert le szeded.
Arra figyelj, hogy a tőcsavarok alján van egy kiugró rész, mely miatt a henger csavar furatain nem megy keresztül. Ezért egyenletesen csavard ki ezeket, mert el kezdi emelni a hengert.
Üdv.
Arra figyelj, hogy a tőcsavarok alján van egy kiugró rész, mely miatt a henger csavar furatain nem megy keresztül. Ezért egyenletesen csavard ki ezeket, mert el kezdi emelni a hengert.
Üdv.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Úgy emléxem le ,de még azt hiszem a blokktartó csavarokból a felsőt hogy billenteni tudd a blokkot különben nem tudod lehúzni a hengert.Apa66 írta:Sziasztok!
250-es ETZ henger leszereléséhez le kell venni a tankot?
András
De valaki erősítsen meg vagy cáfolja meg.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Ha ezt úgy érted hogy kézzel letudod nyomni kis ellenállással a berugókart végig,akkor ott rendesen elment a kompresszió.Clau írta:
berúgókart kézzel mozgatom.
Ahogy pempelli is mondja.Henger le azt minjárt okosabb leszel.
Vagy ha semmiképp nem akarsz szerelni,akkor ugorj el egy autószerelőhöz azt méress egy kompressziót.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég