Milyen biztosítékot üt ki? Szépszem?szépszem írta:jó estét sziasztok szeretnék segítséget kérni van egy ts 150 -em és tültöltés van és ki úti a biztosítékot. mit tegyek?
Elektronika topik - a pokol kapuja
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Elektronika
jó estét sziasztok szeretnék segítséget kérni van egy ts 150 -em és tültöltés van és ki úti a biztosítékot. mit tegyek?
Re: Elektronika
Ilyen táblázatról nem tudok de a legfontosabb az akkumulátorfeszültség kb. 2000fordulatnál világítással 14v feszültségnek kell lenni, nagyobb fordulaton se szabad 14,4 v- nál magasabbnak lenni. A másik dolog a csúszósaruknak tisztának és szorosnak kell lenni minél jobb érintkezés miatt, a biztosíték táblát ha nagyon gyenge a rugója ki kell cserélni késes biztosíték táblára a megszakító filcre néhány csepp olajat kell időnként rakni , hogy ne kopjon ha ezeket megcsinálod már sokkal megbízhatóbb lesz a moci .
mzés írta:Kedves Márkatársak!
Ki szertném mérni elektromosan katonai Etz 250 típusú 1985-ben gyártott motorkerékpáromat. Tudnátok segíteni hol találok egy táblázatot amiben a különböző elektromos alkatrészeken mérhető szabvány értékek szerepelnek?
+36206248614
köszi
Re: Elektronika
Kedves Márkatársak!
Ki szertném mérni elektromosan katonai Etz 250 típusú 1985-ben gyártott motorkerékpáromat. Tudnátok segíteni hol találok egy táblázatot amiben a különböző elektromos alkatrészeken mérhető szabvány értékek szerepelnek?
+36206248614
köszi
Ki szertném mérni elektromosan katonai Etz 250 típusú 1985-ben gyártott motorkerékpáromat. Tudnátok segíteni hol találok egy táblázatot amiben a különböző elektromos alkatrészeken mérhető szabvány értékek szerepelnek?
+36206248614
köszi
Re: Elektronika
Szia!Iványi Balázs írta:hello Mittom!
Neked akkor a régi házas a fesz szabályzód vagy az új elektronikus fajtájú? Mert akkor úgy állok hozzá!köszi!
Nekem az elektronikus van felszerelve. Kinek melyik tetszik. Mind a kettőről hallottam jót és rosszat egyaránt. Nekem ez bevált, de az én Tz-mnek a diódasor volt a hibája. Abban itt a fórumon tudnak segíteni, hogy hogyan lehet kimérni azt is.
Remélem tudtam segíteni

- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
nem kötött el semmit csak a ladánál a csillagpontra van kötve egy relé és az végzi a töltés ellenőrző lámpa működtetését.Perec írta:Az meg hogy lehet?
Nem kötöttél el valamit?
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Az meg hogy lehet?
Nem kötöttél el valamit?
Nem kötöttél el valamit?
gabsic írta:Ladát is kipróbáltam, működik, csak az ugye 6 diódás rendszer, így Lada feszszabbal töltés ugyan van, de a töltésjelző lámpa nem működik.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Értem de minek is töltésjelző bátraké a világ 

-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ladát is kipróbáltam, működik, csak az ugye 6 diódás rendszer, így Lada feszszabbal töltés ugyan van, de a töltésjelző lámpa nem működik.nova001155 írta:Jaja a 14.4 is a tökéletes efőlé ne menjen. Meg még olvastam olyanokat is akik lada fesszabot rakták belegabsic írta: Többször leírtam,feszszabra a legolcsóbb, és megbízható megoldás szerintem amit én csináltam.
Skoda 120L külső elektronikus szabályzója. Méretre pont szépen elfér a gyári helyén.
Stabilan tölt,2000től 14.3-14.4V a fesz.
Normális cuccot csináltak a csehszlovákok anno, nem egy kisipari szar.
JA, és a lényeg: autóbontóban 500Ft-ért szoktam venni darabját.
(Mindenképp csak a gyárit, és elektronikusat vegyetek)
(Egyébként nem sok a 14.4V, éppenhogy az a normális...)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
gabsic írta: Többször leírtam,feszszabra a legolcsóbb, és megbízható megoldás szerintem amit én csináltam.
Skoda 120L külső elektronikus szabályzója.
Egy új, wartburghoz való elektronikus "külső" szabályzóm épp van itthon eladósorban, ha passzol a rendszerhez, olcsón megválok tőle.
14,4 V - az a határ, ahol az akksi celláiban elkezdődik a buborékfejlődés. Ezért állítják ide az összes autóban/motorban a töltés max feszültségét. Ez ugye 6 V-os rendszernél 7,2 V. Ha rövid időre fölé szalad, akkor nincs gond, de tartósan magasabb feszültségnél felforrhat az akksi.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Jaja a 14.4 is a tökéletes efőlé ne menjen. Meg még olvastam olyanokat is akik lada fesszabot rakták belegabsic írta: Többször leírtam,feszszabra a legolcsóbb, és megbízható megoldás szerintem amit én csináltam.
Skoda 120L külső elektronikus szabályzója. Méretre pont szépen elfér a gyári helyén.
Stabilan tölt,2000től 14.3-14.4V a fesz.
Normális cuccot csináltak a csehszlovákok anno, nem egy kisipari szar.
JA, és a lényeg: autóbontóban 500Ft-ért szoktam venni darabját.
(Mindenképp csak a gyárit, és elektronikusat vegyetek)
(Egyébként nem sok a 14.4V, éppenhogy az a normális...)
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Többször leírtam,feszszabra a legolcsóbb, és megbízható megoldás szerintem amit én csináltam.Iványi Balázs írta:Cseréltem rajta feszültség szabályzót egy másikra, belűről az jobb állapotban van,de ha ráhelyezem ugye a motorra összedugdosgatom ugyan úgy ahogy volt, és rá akarom kötni az akksit a sarukra az egyik saru szikrázik ha már a másik fenn van, szóval az új felszabályzóval valami gond lehet vagy nem tudom mert, a másikkal az elméletileg rosszal ezt nem csinálta.
Mi lehet a gondja amiért szikrázik az akksi saruja?!
Skoda 120L külső elektronikus szabályzója. Méretre pont szépen elfér a gyári helyén.
Stabilan tölt,2000től 14.3-14.4V a fesz.
Normális cuccot csináltak a csehszlovákok anno, nem egy kisipari szar.
JA, és a lényeg: autóbontóban 500Ft-ért szoktam venni darabját.
(Mindenképp csak a gyárit, és elektronikusat vegyetek)
(Egyébként nem sok a 14.4V, éppenhogy az a normális...)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Ez brutal meggyőző volt!bambi írta:13 éve megyek 14.4 töltéssel,több mint 100000km.nem volt bajom.

Re: Elektronika
13 éve megyek 14.4 töltéssel,több mint 100000km.nem volt bajom.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Ennek örülök. Nagyon stabil kis kütyü az tény.bambi írta:természetes a 14.4hell írta:Nekem is van olyan kicsike annak természetes hogy 14,4V tölt? Azzal vettem annó a gépet, de most a müller féle van benne. Ezzel 13,8V tudtam beállítani.

Bár sokak állítása szerint az rengeteg a 14,4. Én már ezen a területen elvesztettem a fonalat.

Re: Elektronika
természetes a 14.4hell írta:Nekem is van olyan kicsike annak természetes hogy 14,4V tölt? Azzal vettem annó a gépet, de most a müller féle van benne. Ezzel 13,8V tudtam beállítani.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Hu most nézem akkor neked most mid is van etz-d vagy ts-ed? mert nem igazán mind1!Iványi Balázs írta:látom,de külföldi az oldal ,esetleg nem nagyon lehet valahol ilyet rendelni Magyarországon?
Én most ezt néztem. http://www.mofaker.hu/termek/Feszultseg ... TZ__300440
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Tökéletes a 13.8V Mivel nem kell az akksinak nagy áramot biztosítania indításkor ezért elég egy alacsonyfeszültségű töltés ha úgy tettszik csepptöltés nem kell tőle félni legalább hogy kimegy belőle a folyadék meg túlmelegszik meg ilyen hülyeségek hanem szépen lassan töltögeti a gép.hell írta:Nekem is van olyan kicsike annak természetes hogy 14,4V tölt? Azzal vettem annó a gépet, de most a müller féle van benne. Ezzel 13,8V tudtam beállítani.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
A ts akkor csinált ilyen irányjelzős leállásokat, amikor a visszáramkapcsoló túl alacsony feszültségnél oldotta a töltést. Egy hajszálnyit feszíts a rugóján. Akkor jó, ha alapjáraton fel-felvillan a töltésvisszajelző.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
- MZ-d típusa: Etz 250
Re: Elektronika
Most abban is gondolkozok h az indexrelém is lehet szar mert világításom már úgy ahogy van és amikor ráadom az indexet menet közben kanyarodáskor akkor kedze ell fulladozni meg kihagyni a gyújtás. nem sima indexrelé van benne hanem egy ilyen négyzet alakú kis fekete doboz szerűség,nem tudom h ez milyen fajta. A sima indexrelét még vissza lehet rá rakni ha az a baja??
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Nekem is van olyan kicsike annak természetes hogy 14,4V tölt? Azzal vettem annó a gépet, de most a müller féle van benne. Ezzel 13,8V tudtam beállítani.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Bambi tud segíteni fesszab ügyben.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
igen ez van nekem is.gesszti írta:Ha vennék, akkor a Müller félét venném. Innen.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Ha vennék, akkor a Müller félét venném. Innen.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
- MZ-d típusa: Etz 250
Re: Elektronika
látom,de külföldi az oldal ,esetleg nem nagyon lehet valahol ilyet rendelni Magyarországon?
Én most ezt néztem. http://www.mofaker.hu/termek/Feszultseg ... TZ__300440
Én most ezt néztem. http://www.mofaker.hu/termek/Feszultseg ... TZ__300440
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Ezt sokan dícsérik, és a Müller Szabi féle is bevált darab.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
- MZ-d típusa: Etz 250
Re: Elektronika
Vagy a pozitív sarok, vagy a negatív sarok szikrázik attól függ melyiket rakom fel elöször...
Elektronikus fesz szabot lehet amúgy a neten rendelni valahol mert nem nagyon akarok baszakodni ezzel a sima állíthatóssal.
Elektronikus fesz szabot lehet amúgy a neten rendelni valahol mert nem nagyon akarok baszakodni ezzel a sima állíthatóssal.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Lehet az új is xar gondolom agy gyári használt engem is szopatott a gyári fesszab rendesen nekem a megoldás Subee tól vettem egy elektronikusat több mint 8000 km ere nincs vele gondom De valaki a gyárira esküszik. Vagy még az is lehet hogy valahol kivan dörzsölődve a egy kábel.Iványi Balázs írta:Cseréltem rajta feszültség szabályzót egy másikra, belűről az jobb állapotban van,de ha ráhelyezem ugye a motorra összedugdosgatom ugyan úgy ahogy volt, és rá akarom kötni az akksit a sarukra az egyik saru szikrázik ha már a másik fenn van, szóval az új felszabályzóval valami gond lehet vagy nem tudom mert, a másikkal az elméletileg rosszal ezt nem csinálta.
Mi lehet a gondja amiért szikrázik az akksi saruja?!
Melyik vezeték szikrázik amúgy?
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Burkolat nélkül próbáld először az "új" szabályzót. Ha nincs a helyén, simán zárlatot tud csinálni. Ha már levetted a burkolatot, akkor nézd meg, hogy a jobb oldali érintkező, (aminek csak egy oldala van) nyitva van-e alaphelyzetben, és hogy a bal oldali, (aminek két oldala van) a külső érintkezőhöz zár.Iványi Balázs írta:Cseréltem rajta feszültség szabályzót egy másikra
Érdemes még megnézni, hogy lent, a dinamónál az állórészre menő vezetékek nem érnek-e valahol testhez. A töltésvisszajelző-lámpa környékén nem matattál mostanában?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
- MZ-d típusa: Etz 250
Re: Elektronika
Cseréltem rajta feszültség szabályzót egy másikra, belűről az jobb állapotban van,de ha ráhelyezem ugye a motorra összedugdosgatom ugyan úgy ahogy volt, és rá akarom kötni az akksit a sarukra az egyik saru szikrázik ha már a másik fenn van, szóval az új felszabályzóval valami gond lehet vagy nem tudom mert, a másikkal az elméletileg rosszal ezt nem csinálta.
Mi lehet a gondja amiért szikrázik az akksi saruja?!
Mi lehet a gondja amiért szikrázik az akksi saruja?!
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Ha a fesszabod gajra megy azaz nem lesz töltésed a és kifogy az aksid akkor azt nem tudod betolni. Tönkremehet úgy is a fesszab hogy túltölt mindent mint a barom de akkor meg szétmegy minden. Inkább ne menjen tönkre a fesszab. Mert akkor meg vagy lőve.takzol írta:Tisztelt fórumozók!
Ha a feszültségszabályzó tönkremegy -mondjuk egy túra közben-, és az akkumulátor teljesen lemerül, betolással be lehet indítani a motort? /ETZ 125/ Ha nagyon hülyét is kérdeztem, kérem, hogy mondjatok pár szót! Be szeretném biztosítani magam a" váratlan, de várható" problémák esetére.
Tisztelettel: takzol
Re: Elektronika
Tisztelt fórumozók!
Ha a feszültségszabályzó tönkremegy -mondjuk egy túra közben-, és az akkumulátor teljesen lemerül, betolással be lehet indítani a motort? /ETZ 125/ Ha nagyon hülyét is kérdeztem, kérem, hogy mondjatok pár szót! Be szeretném biztosítani magam a" váratlan, de várható" problémák esetére.
Tisztelettel: takzol
Ha a feszültségszabályzó tönkremegy -mondjuk egy túra közben-, és az akkumulátor teljesen lemerül, betolással be lehet indítani a motort? /ETZ 125/ Ha nagyon hülyét is kérdeztem, kérem, hogy mondjatok pár szót! Be szeretném biztosítani magam a" váratlan, de várható" problémák esetére.
Tisztelettel: takzol
- Extremeblast
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Hasonló gondom volt nekem is. Aztán vettem elektronikus fesszabályzót azóta ilyen problémám nincs.Iványi Balázs írta:Sziasztok!
Olyan bajom lenne a 250-es etz-mel,hogy vettem bele nem túl rég egy új 9 ah akksit. feltöltöttem beleraktam minden és nem oldódott meg a problémám sajnos.
Az a baj h volt benne egy 7 ah akksi és azt hittem az a cellazárlatos vagy valami mert egy idő után kb 2 km er után ha fenn volt a világítás a motoron és ha ráadtam az indexet egyszerűen leált, a motor.Ha persze gyors voltam és visszakapcsoltam akkor ment tovább. Arra gyanakodtam h akksi baja van vettem is egyet ,de nem az volt a gondja sajnos,(de sztem nem ártott bele egy új akksi azért.)
Esetleg miket nézzek át a motor elektronikus részén, mert nem értek hozzá az a baj. Kondenzátor, transzformátor...stb
köszönöm a segítséget előre is meg a tanácsokat is
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
- MZ-d típusa: Etz 250
Re: Elektronika
hello Mittom!
Neked akkor a régi házas a fesz szabályzód vagy az új elektronikus fajtájú? Mert akkor úgy állok hozzá!
köszi!
Neked akkor a régi házas a fesz szabályzód vagy az új elektronikus fajtájú? Mert akkor úgy állok hozzá!

Re: Elektronika
Az enyém 1987-es 250 de lux. remélem sikerül megtalálnod a hiba okát!Iványi Balázs írta:Ez 1986-os 250 es etz. Ebben nem tudom hogy milyen van. Most megyek dolgozni de este megnézem!
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
- MZ-d típusa: Etz 250
Re: Elektronika
Ez 1986-os 250 es etz. Ebben nem tudom hogy milyen van. Most megyek dolgozni de este megnézem!
Re: Elektronika
Iványi Balázs írta:Sziasztok!
Olyan bajom lenne a 250-es etz-mel,hogy vettem bele nem túl rég egy új 9 ah akksit. feltöltöttem beleraktam minden és nem oldódott meg a problémám sajnos.
Az a baj h volt benne egy 7 ah akksi és azt hittem az a cellazárlatos vagy valami mert egy idő után kb 2 km er után ha fenn volt a világítás a motoron és ha ráadtam az indexet egyszerűen leált, a motor.Ha persze gyors voltam és visszakapcsoltam akkor ment tovább. Arra gyanakodtam h akksi baja van vettem is egyet ,de nem az volt a gondja sajnos,(de sztem nem ártott bele egy új akksi azért.)
Esetleg miket nézzek át a motor elektronikus részén, mert nem értek hozzá az a baj. Kondenzátor, transzformátor...stb
köszönöm a segítséget előre is meg a tanácsokat is
Szia!
Ha ki tudnád mérni járó motornál a visszatöltést akkor azonnal elárulná, hogy mennyi folyik vissza. Multiméterrel tudsz 12 voltot mérni csak rakd az aksi szálaira. De szerintem nézd meg a feszültségszabályozódat. Nem biztos, de lehet, hogy terhelésen kevés töltés ad át és ez lehet a probléma. Ha a régi "házas" akkor azt lehet állítani, ha viszont már az új elektronikus akkor azon nincs ilyen lehetőség.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
- MZ-d típusa: Etz 250
Re: Elektronika
Igen ha gyújtás van a motoron világít, de miután beindítom elalszik.
Re: Elektronika
Iványi Balázs írta:Sziasztok!
Olyan bajom lenne a 250-es etz-mel,hogy vettem bele nem túl rég egy új 9 ah akksit. feltöltöttem beleraktam minden és nem oldódott meg a problémám sajnos.
Az a baj h volt benne egy 7 ah akksi és azt hittem az a cellazárlatos vagy valami mert egy idő után kb 2 km er után ha fenn volt a világítás a motoron és ha ráadtam az indexet egyszerűen leált, a motor.Ha persze gyors voltam és visszakapcsoltam akkor ment tovább. Arra gyanakodtam h akksi baja van vettem is egyet ,de nem az volt a gondja sajnos,(de sztem nem ártott bele egy új akksi azért.)
Esetleg miket nézzek át a motor elektronikus részén, mert nem értek hozzá az a baj. Kondenzátor, transzformátor...stb
köszönöm a segítséget előre is meg a tanácsokat is
A töltést jelző piros visszajelző rendesen működik a fordulatszámmérőben? ( álló helyzetben ég, járó motornál kialszik)
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
- MZ-d típusa: Etz 250
Re: Elektronika
Sziasztok!
Olyan bajom lenne a 250-es etz-mel,hogy vettem bele nem túl rég egy új 9 ah akksit. feltöltöttem beleraktam minden és nem oldódott meg a problémám sajnos.
Az a baj h volt benne egy 7 ah akksi és azt hittem az a cellazárlatos vagy valami mert egy idő után kb 2 km er után ha fenn volt a világítás a motoron és ha ráadtam az indexet egyszerűen leált, a motor.Ha persze gyors voltam és visszakapcsoltam akkor ment tovább. Arra gyanakodtam h akksi baja van vettem is egyet ,de nem az volt a gondja sajnos,(de sztem nem ártott bele egy új akksi azért.)
Esetleg miket nézzek át a motor elektronikus részén, mert nem értek hozzá az a baj. Kondenzátor, transzformátor...stb
köszönöm a segítséget előre is meg a tanácsokat is
Olyan bajom lenne a 250-es etz-mel,hogy vettem bele nem túl rég egy új 9 ah akksit. feltöltöttem beleraktam minden és nem oldódott meg a problémám sajnos.
Az a baj h volt benne egy 7 ah akksi és azt hittem az a cellazárlatos vagy valami mert egy idő után kb 2 km er után ha fenn volt a világítás a motoron és ha ráadtam az indexet egyszerűen leált, a motor.Ha persze gyors voltam és visszakapcsoltam akkor ment tovább. Arra gyanakodtam h akksi baja van vettem is egyet ,de nem az volt a gondja sajnos,(de sztem nem ártott bele egy új akksi azért.)
Esetleg miket nézzek át a motor elektronikus részén, mert nem értek hozzá az a baj. Kondenzátor, transzformátor...stb
köszönöm a segítséget előre is meg a tanácsokat is
Re: Elektronika
Hello mindenkinek. Segítségeteket szeretném kérni abban, hogy mi a legegyszerűbb kapcsolás a Ts150-hez? Akkumulátorral és anélküli kapcsolás is érdekel, a lényeg hogy ne legyen az a rengeteg kábel, de rúgásra induljon a motor, egy billenőkapcsolóval letudjam állítani és világításom legyen ami vagy fix, vagy azt is billenőkapcsolóval tudom kapcsolni.
Előre is köszönöm a segítséget, további szép napot!
Előre is köszönöm a segítséget, további szép napot!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Dénes jól leírta mikre nézz rá.Dádika írta:Üdv urak! Sos segítségre lenne szükségem, van egy 125 ös etz-m és ha beindítom és leveszem az aksisarut akkor leáll. Valószínűleg az aksiról megy a motor és nem tölt vissza semmit. A motor nem let nagyon babrálva csak ált, mikre érdemes ilyenkor ránézni? (azelött tökéletesen működött)
Előre is köszi!
Multiméter elő, aztán mérj töltést, van-e, vagy csak kevés. gerjesztés van-e, csatlakozások, vezetékek ellenőrzése.
Ha valamennyire ismered a rendszer működését, akkor menni fog a dolog, ha pedig nem ismered, akkor előbb inkább próbáld megérteni.
Egyébként generátoros töltési rendszernél NEM vesszük le az akkusarut járó motor mellett!!!!!!!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
(azelött tökéletesen működött)
Igen-igen. Ezt hívják elromlásnak.
Így megy ez...
Először a vezetékeket nézném át, a csatlakozásokat, aztán feszültségszabályozót.
Igen-igen. Ezt hívják elromlásnak.

Először a vezetékeket nézném át, a csatlakozásokat, aztán feszültségszabályozót.
Re: Elektronika
Üdv urak! Sos segítségre lenne szükségem, van egy 125 ös etz-m és ha beindítom és leveszem az aksisarut akkor leáll. Valószínűleg az aksiról megy a motor és nem tölt vissza semmit. A motor nem let nagyon babrálva csak ált, mikre érdemes ilyenkor ránézni? (azelött tökéletesen működött)
Előre is köszi!
Előre is köszi!
- beleferi
- biciklis
- Hozzászólások: 36
- Csatlakozott: 2011.07.15. 20:32
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sármellék
Re: Elektronika
Norbu írta:Hozhatna nekem isbeleferi írta:Nem kell nagyra nyitnom. Sőt) Egy ismerősöm hozza nekem




-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
Nekem is nekem isNorbu írta:Hozhatna nekem isbeleferi írta:Nem kell nagyra nyitnom. Sőt) Egy ismerősöm hozza nekem

-
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2012.02.23. 02:38
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Mátrafüred-Abasár
Re: Elektronika
Hozhatna nekem isbeleferi írta:Nem kell nagyra nyitnom. Sőt) Egy ismerősöm hozza nekem

- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A lámpafejben a féklámpa csatlakozásánál van egy szabad csatlakozó, amin kapcsolt áram van (gyujtás állásokban), a test adott, hogy hova teszed, az meg attól függ milyen aljzatod van, és az hol fér el. Páran berakták a villakiflik csövébe, de ez csak újabb kiadásoknál működik, régebbieknél vastagabb a cső falvastagsága, nem fér bele.Máté írta:Aki csinált szivargyújtó aljzatot a motorjára tőle kérdezném: hová rakta az aljzatot? Áramot honnan adtatok neki? Csak telefon töltésre szeretném használni, szóval nem kéne neki max 300-400mA. A gyújtáskapcsolóról lehet lecsatlakozni?
Köszi előre is a segítséget.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Aki csinált szivargyújtó aljzatot a motorjára tőle kérdezném: hová rakta az aljzatot? Áramot honnan adtatok neki? Csak telefon töltésre szeretném használni, szóval nem kéne neki max 300-400mA. A gyújtáskapcsolóról lehet lecsatlakozni?
Köszi előre is a segítséget.
Köszi előre is a segítséget.
- beleferi
- biciklis
- Hozzászólások: 36
- Csatlakozott: 2011.07.15. 20:32
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sármellék
Re: Elektronika
Nem kell nagyra nyitnom. Sőt
) Egy ismerősöm hozza nekem 


Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég