Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3124
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

szépszem írta:jó estét sziasztok szeretnék segítséget kérni van egy ts 150 -em és tültöltés van és ki úti a biztosítékot. mit tegyek?
Milyen biztosítékot üt ki? Szépszem?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
szépszem
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2012.10.13. 21:56
MZ-d típusa: mz ts

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szépszem »

jó estét sziasztok szeretnék segítséget kérni van egy ts 150 -em és tültöltés van és ki úti a biztosítékot. mit tegyek?
beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: beci58 »

Ilyen táblázatról nem tudok de a legfontosabb az akkumulátorfeszültség kb. 2000fordulatnál világítással 14v feszültségnek kell lenni, nagyobb fordulaton se szabad 14,4 v- nál magasabbnak lenni. A másik dolog a csúszósaruknak tisztának és szorosnak kell lenni minél jobb érintkezés miatt, a biztosíték táblát ha nagyon gyenge a rugója ki kell cserélni késes biztosíték táblára a megszakító filcre néhány csepp olajat kell időnként rakni , hogy ne kopjon ha ezeket megcsinálod már sokkal megbízhatóbb lesz a moci .
mzés írta:Kedves Márkatársak!

Ki szertném mérni elektromosan katonai Etz 250 típusú 1985-ben gyártott motorkerékpáromat. Tudnátok segíteni hol találok egy táblázatot amiben a különböző elektromos alkatrészeken mérhető szabvány értékek szerepelnek?

+36206248614

köszi
mzés
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.10.12. 16:19
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: mzés »

Kedves Márkatársak!

Ki szertném mérni elektromosan katonai Etz 250 típusú 1985-ben gyártott motorkerékpáromat. Tudnátok segíteni hol találok egy táblázatot amiben a különböző elektromos alkatrészeken mérhető szabvány értékek szerepelnek?

+36206248614

köszi
Avatar
Mittom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2011.01.31. 13:25
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Mittom »

Iványi Balázs írta:hello Mittom!
Neked akkor a régi házas a fesz szabályzód vagy az új elektronikus fajtájú? Mert akkor úgy állok hozzá! :) köszi!
Szia!

Nekem az elektronikus van felszerelve. Kinek melyik tetszik. Mind a kettőről hallottam jót és rosszat egyaránt. Nekem ez bevált, de az én Tz-mnek a diódasor volt a hibája. Abban itt a fórumon tudnak segíteni, hogy hogyan lehet kimérni azt is.

Remélem tudtam segíteni :wink:
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Perec írta:Az meg hogy lehet?
Nem kötöttél el valamit?
nem kötött el semmit csak a ladánál a csillagpontra van kötve egy relé és az végzi a töltés ellenőrző lámpa működtetését.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Az meg hogy lehet?
Nem kötöttél el valamit?
gabsic írta:Ladát is kipróbáltam, működik, csak az ugye 6 diódás rendszer, így Lada feszszabbal töltés ugyan van, de a töltésjelző lámpa nem működik.
Kép
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Értem de minek is töltésjelző bátraké a világ ;)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

nova001155 írta:
gabsic írta: Többször leírtam,feszszabra a legolcsóbb, és megbízható megoldás szerintem amit én csináltam.
Skoda 120L külső elektronikus szabályzója. Méretre pont szépen elfér a gyári helyén.
Stabilan tölt,2000től 14.3-14.4V a fesz.
Normális cuccot csináltak a csehszlovákok anno, nem egy kisipari szar.
JA, és a lényeg: autóbontóban 500Ft-ért szoktam venni darabját.
(Mindenképp csak a gyárit, és elektronikusat vegyetek)

(Egyébként nem sok a 14.4V, éppenhogy az a normális...)
Jaja a 14.4 is a tökéletes efőlé ne menjen. Meg még olvastam olyanokat is akik lada fesszabot rakták bele
Ladát is kipróbáltam, működik, csak az ugye 6 diódás rendszer, így Lada feszszabbal töltés ugyan van, de a töltésjelző lámpa nem működik.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

gabsic írta: Többször leírtam,feszszabra a legolcsóbb, és megbízható megoldás szerintem amit én csináltam.
Skoda 120L külső elektronikus szabályzója.

Egy új, wartburghoz való elektronikus "külső" szabályzóm épp van itthon eladósorban, ha passzol a rendszerhez, olcsón megválok tőle.

14,4 V - az a határ, ahol az akksi celláiban elkezdődik a buborékfejlődés. Ezért állítják ide az összes autóban/motorban a töltés max feszültségét. Ez ugye 6 V-os rendszernél 7,2 V. Ha rövid időre fölé szalad, akkor nincs gond, de tartósan magasabb feszültségnél felforrhat az akksi.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

gabsic írta: Többször leírtam,feszszabra a legolcsóbb, és megbízható megoldás szerintem amit én csináltam.
Skoda 120L külső elektronikus szabályzója. Méretre pont szépen elfér a gyári helyén.
Stabilan tölt,2000től 14.3-14.4V a fesz.
Normális cuccot csináltak a csehszlovákok anno, nem egy kisipari szar.
JA, és a lényeg: autóbontóban 500Ft-ért szoktam venni darabját.
(Mindenképp csak a gyárit, és elektronikusat vegyetek)

(Egyébként nem sok a 14.4V, éppenhogy az a normális...)
Jaja a 14.4 is a tökéletes efőlé ne menjen. Meg még olvastam olyanokat is akik lada fesszabot rakták bele
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Iványi Balázs írta:Cseréltem rajta feszültség szabályzót egy másikra, belűről az jobb állapotban van,de ha ráhelyezem ugye a motorra összedugdosgatom ugyan úgy ahogy volt, és rá akarom kötni az akksit a sarukra az egyik saru szikrázik ha már a másik fenn van, szóval az új felszabályzóval valami gond lehet vagy nem tudom mert, a másikkal az elméletileg rosszal ezt nem csinálta.
Mi lehet a gondja amiért szikrázik az akksi saruja?!
Többször leírtam,feszszabra a legolcsóbb, és megbízható megoldás szerintem amit én csináltam.
Skoda 120L külső elektronikus szabályzója. Méretre pont szépen elfér a gyári helyén.
Stabilan tölt,2000től 14.3-14.4V a fesz.
Normális cuccot csináltak a csehszlovákok anno, nem egy kisipari szar.
JA, és a lényeg: autóbontóban 500Ft-ért szoktam venni darabját.
(Mindenképp csak a gyárit, és elektronikusat vegyetek)

(Egyébként nem sok a 14.4V, éppenhogy az a normális...)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

bambi írta:13 éve megyek 14.4 töltéssel,több mint 100000km.nem volt bajom.
Ez brutal meggyőző volt! :D
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

13 éve megyek 14.4 töltéssel,több mint 100000km.nem volt bajom.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

bambi írta:
hell írta:Nekem is van olyan kicsike annak természetes hogy 14,4V tölt? Azzal vettem annó a gépet, de most a müller féle van benne. Ezzel 13,8V tudtam beállítani.
természetes a 14.4
Ennek örülök. Nagyon stabil kis kütyü az tény. :D
Bár sokak állítása szerint az rengeteg a 14,4. Én már ezen a területen elvesztettem a fonalat. :twisted:
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

hell írta:Nekem is van olyan kicsike annak természetes hogy 14,4V tölt? Azzal vettem annó a gépet, de most a müller féle van benne. Ezzel 13,8V tudtam beállítani.
természetes a 14.4
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Iványi Balázs írta:látom,de külföldi az oldal ,esetleg nem nagyon lehet valahol ilyet rendelni Magyarországon?
Én most ezt néztem. http://www.mofaker.hu/termek/Feszultseg ... TZ__300440
Hu most nézem akkor neked most mid is van etz-d vagy ts-ed? mert nem igazán mind1!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

hell írta:Nekem is van olyan kicsike annak természetes hogy 14,4V tölt? Azzal vettem annó a gépet, de most a müller féle van benne. Ezzel 13,8V tudtam beállítani.
Tökéletes a 13.8V Mivel nem kell az akksinak nagy áramot biztosítania indításkor ezért elég egy alacsonyfeszültségű töltés ha úgy tettszik csepptöltés nem kell tőle félni legalább hogy kimegy belőle a folyadék meg túlmelegszik meg ilyen hülyeségek hanem szépen lassan töltögeti a gép.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

A ts akkor csinált ilyen irányjelzős leállásokat, amikor a visszáramkapcsoló túl alacsony feszültségnél oldotta a töltést. Egy hajszálnyit feszíts a rugóján. Akkor jó, ha alapjáraton fel-felvillan a töltésvisszajelző.
Iványi Balázs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Iványi Balázs »

Most abban is gondolkozok h az indexrelém is lehet szar mert világításom már úgy ahogy van és amikor ráadom az indexet menet közben kanyarodáskor akkor kedze ell fulladozni meg kihagyni a gyújtás. nem sima indexrelé van benne hanem egy ilyen négyzet alakú kis fekete doboz szerűség,nem tudom h ez milyen fajta. A sima indexrelét még vissza lehet rá rakni ha az a baja??
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem is van olyan kicsike annak természetes hogy 14,4V tölt? Azzal vettem annó a gépet, de most a müller féle van benne. Ezzel 13,8V tudtam beállítani.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Bambi tud segíteni fesszab ügyben.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

gesszti írta:Ha vennék, akkor a Müller félét venném. Innen.
igen ez van nekem is.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Ha vennék, akkor a Müller félét venném. Innen.
Iványi Balázs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Iványi Balázs »

látom,de külföldi az oldal ,esetleg nem nagyon lehet valahol ilyet rendelni Magyarországon?
Én most ezt néztem. http://www.mofaker.hu/termek/Feszultseg ... TZ__300440
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Ezt sokan dícsérik, és a Müller Szabi féle is bevált darab.
Iványi Balázs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Iványi Balázs »

Vagy a pozitív sarok, vagy a negatív sarok szikrázik attól függ melyiket rakom fel elöször...
Elektronikus fesz szabot lehet amúgy a neten rendelni valahol mert nem nagyon akarok baszakodni ezzel a sima állíthatóssal.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Iványi Balázs írta:Cseréltem rajta feszültség szabályzót egy másikra, belűről az jobb állapotban van,de ha ráhelyezem ugye a motorra összedugdosgatom ugyan úgy ahogy volt, és rá akarom kötni az akksit a sarukra az egyik saru szikrázik ha már a másik fenn van, szóval az új felszabályzóval valami gond lehet vagy nem tudom mert, a másikkal az elméletileg rosszal ezt nem csinálta.
Mi lehet a gondja amiért szikrázik az akksi saruja?!
Lehet az új is xar gondolom agy gyári használt engem is szopatott a gyári fesszab rendesen nekem a megoldás Subee tól vettem egy elektronikusat több mint 8000 km ere nincs vele gondom De valaki a gyárira esküszik. Vagy még az is lehet hogy valahol kivan dörzsölődve a egy kábel.
Melyik vezeték szikrázik amúgy?
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Iványi Balázs írta:Cseréltem rajta feszültség szabályzót egy másikra
Burkolat nélkül próbáld először az "új" szabályzót. Ha nincs a helyén, simán zárlatot tud csinálni. Ha már levetted a burkolatot, akkor nézd meg, hogy a jobb oldali érintkező, (aminek csak egy oldala van) nyitva van-e alaphelyzetben, és hogy a bal oldali, (aminek két oldala van) a külső érintkezőhöz zár.

Érdemes még megnézni, hogy lent, a dinamónál az állórészre menő vezetékek nem érnek-e valahol testhez. A töltésvisszajelző-lámpa környékén nem matattál mostanában?
Iványi Balázs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Iványi Balázs »

Cseréltem rajta feszültség szabályzót egy másikra, belűről az jobb állapotban van,de ha ráhelyezem ugye a motorra összedugdosgatom ugyan úgy ahogy volt, és rá akarom kötni az akksit a sarukra az egyik saru szikrázik ha már a másik fenn van, szóval az új felszabályzóval valami gond lehet vagy nem tudom mert, a másikkal az elméletileg rosszal ezt nem csinálta.
Mi lehet a gondja amiért szikrázik az akksi saruja?!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

takzol írta:Tisztelt fórumozók!
Ha a feszültségszabályzó tönkremegy -mondjuk egy túra közben-, és az akkumulátor teljesen lemerül, betolással be lehet indítani a motort? /ETZ 125/ Ha nagyon hülyét is kérdeztem, kérem, hogy mondjatok pár szót! Be szeretném biztosítani magam a" váratlan, de várható" problémák esetére.
Tisztelettel: takzol
Ha a fesszabod gajra megy azaz nem lesz töltésed a és kifogy az aksid akkor azt nem tudod betolni. Tönkremehet úgy is a fesszab hogy túltölt mindent mint a barom de akkor meg szétmegy minden. Inkább ne menjen tönkre a fesszab. Mert akkor meg vagy lőve.
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: takzol »

Tisztelt fórumozók!
Ha a feszültségszabályzó tönkremegy -mondjuk egy túra közben-, és az akkumulátor teljesen lemerül, betolással be lehet indítani a motort? /ETZ 125/ Ha nagyon hülyét is kérdeztem, kérem, hogy mondjatok pár szót! Be szeretném biztosítani magam a" váratlan, de várható" problémák esetére.
Tisztelettel: takzol
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

Iványi Balázs írta:Sziasztok!
Olyan bajom lenne a 250-es etz-mel,hogy vettem bele nem túl rég egy új 9 ah akksit. feltöltöttem beleraktam minden és nem oldódott meg a problémám sajnos.
Az a baj h volt benne egy 7 ah akksi és azt hittem az a cellazárlatos vagy valami mert egy idő után kb 2 km er után ha fenn volt a világítás a motoron és ha ráadtam az indexet egyszerűen leált, a motor.Ha persze gyors voltam és visszakapcsoltam akkor ment tovább. Arra gyanakodtam h akksi baja van vettem is egyet ,de nem az volt a gondja sajnos,(de sztem nem ártott bele egy új akksi azért.)
Esetleg miket nézzek át a motor elektronikus részén, mert nem értek hozzá az a baj. Kondenzátor, transzformátor...stb
köszönöm a segítséget előre is meg a tanácsokat is
Hasonló gondom volt nekem is. Aztán vettem elektronikus fesszabályzót azóta ilyen problémám nincs.
Kép
Iványi Balázs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Iványi Balázs »

hello Mittom!
Neked akkor a régi házas a fesz szabályzód vagy az új elektronikus fajtájú? Mert akkor úgy állok hozzá! :) köszi!
Avatar
Mittom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2011.01.31. 13:25
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Mittom »

Iványi Balázs írta:Ez 1986-os 250 es etz. Ebben nem tudom hogy milyen van. Most megyek dolgozni de este megnézem!
Az enyém 1987-es 250 de lux. remélem sikerül megtalálnod a hiba okát!
Iványi Balázs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Iványi Balázs »

Ez 1986-os 250 es etz. Ebben nem tudom hogy milyen van. Most megyek dolgozni de este megnézem!
Avatar
Mittom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2011.01.31. 13:25
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Mittom »

Iványi Balázs írta:Sziasztok!
Olyan bajom lenne a 250-es etz-mel,hogy vettem bele nem túl rég egy új 9 ah akksit. feltöltöttem beleraktam minden és nem oldódott meg a problémám sajnos.
Az a baj h volt benne egy 7 ah akksi és azt hittem az a cellazárlatos vagy valami mert egy idő után kb 2 km er után ha fenn volt a világítás a motoron és ha ráadtam az indexet egyszerűen leált, a motor.Ha persze gyors voltam és visszakapcsoltam akkor ment tovább. Arra gyanakodtam h akksi baja van vettem is egyet ,de nem az volt a gondja sajnos,(de sztem nem ártott bele egy új akksi azért.)
Esetleg miket nézzek át a motor elektronikus részén, mert nem értek hozzá az a baj. Kondenzátor, transzformátor...stb
köszönöm a segítséget előre is meg a tanácsokat is

Szia!

Ha ki tudnád mérni járó motornál a visszatöltést akkor azonnal elárulná, hogy mennyi folyik vissza. Multiméterrel tudsz 12 voltot mérni csak rakd az aksi szálaira. De szerintem nézd meg a feszültségszabályozódat. Nem biztos, de lehet, hogy terhelésen kevés töltés ad át és ez lehet a probléma. Ha a régi "házas" akkor azt lehet állítani, ha viszont már az új elektronikus akkor azon nincs ilyen lehetőség.
Iványi Balázs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Iványi Balázs »

Igen ha gyújtás van a motoron világít, de miután beindítom elalszik.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Iványi Balázs írta:Sziasztok!
Olyan bajom lenne a 250-es etz-mel,hogy vettem bele nem túl rég egy új 9 ah akksit. feltöltöttem beleraktam minden és nem oldódott meg a problémám sajnos.
Az a baj h volt benne egy 7 ah akksi és azt hittem az a cellazárlatos vagy valami mert egy idő után kb 2 km er után ha fenn volt a világítás a motoron és ha ráadtam az indexet egyszerűen leált, a motor.Ha persze gyors voltam és visszakapcsoltam akkor ment tovább. Arra gyanakodtam h akksi baja van vettem is egyet ,de nem az volt a gondja sajnos,(de sztem nem ártott bele egy új akksi azért.)
Esetleg miket nézzek át a motor elektronikus részén, mert nem értek hozzá az a baj. Kondenzátor, transzformátor...stb
köszönöm a segítséget előre is meg a tanácsokat is

A töltést jelző piros visszajelző rendesen működik a fordulatszámmérőben? ( álló helyzetben ég, járó motornál kialszik)
Piros MZ ETZ 250
UDX
Iványi Balázs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Iványi Balázs »

Sziasztok!
Olyan bajom lenne a 250-es etz-mel,hogy vettem bele nem túl rég egy új 9 ah akksit. feltöltöttem beleraktam minden és nem oldódott meg a problémám sajnos.
Az a baj h volt benne egy 7 ah akksi és azt hittem az a cellazárlatos vagy valami mert egy idő után kb 2 km er után ha fenn volt a világítás a motoron és ha ráadtam az indexet egyszerűen leált, a motor.Ha persze gyors voltam és visszakapcsoltam akkor ment tovább. Arra gyanakodtam h akksi baja van vettem is egyet ,de nem az volt a gondja sajnos,(de sztem nem ártott bele egy új akksi azért.)
Esetleg miket nézzek át a motor elektronikus részén, mert nem értek hozzá az a baj. Kondenzátor, transzformátor...stb
köszönöm a segítséget előre is meg a tanácsokat is
Hópihe
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2012.05.02. 19:26
MZ-d típusa: TS 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Hópihe »

Hello mindenkinek. Segítségeteket szeretném kérni abban, hogy mi a legegyszerűbb kapcsolás a Ts150-hez? Akkumulátorral és anélküli kapcsolás is érdekel, a lényeg hogy ne legyen az a rengeteg kábel, de rúgásra induljon a motor, egy billenőkapcsolóval letudjam állítani és világításom legyen ami vagy fix, vagy azt is billenőkapcsolóval tudom kapcsolni.
Előre is köszönöm a segítséget, további szép napot!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Dádika írta:Üdv urak! Sos segítségre lenne szükségem, van egy 125 ös etz-m és ha beindítom és leveszem az aksisarut akkor leáll. Valószínűleg az aksiról megy a motor és nem tölt vissza semmit. A motor nem let nagyon babrálva csak ált, mikre érdemes ilyenkor ránézni? (azelött tökéletesen működött)
Előre is köszi!
Dénes jól leírta mikre nézz rá.
Multiméter elő, aztán mérj töltést, van-e, vagy csak kevés. gerjesztés van-e, csatlakozások, vezetékek ellenőrzése.
Ha valamennyire ismered a rendszer működését, akkor menni fog a dolog, ha pedig nem ismered, akkor előbb inkább próbáld megérteni.
Egyébként generátoros töltési rendszernél NEM vesszük le az akkusarut járó motor mellett!!!!!!!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

(azelött tökéletesen működött)

Igen-igen. Ezt hívják elromlásnak. :twisted: Így megy ez...

Először a vezetékeket nézném át, a csatlakozásokat, aztán feszültségszabályozót.
Dádika
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2012.05.02. 09:44
MZ-d típusa: etz 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dádika »

Üdv urak! Sos segítségre lenne szükségem, van egy 125 ös etz-m és ha beindítom és leveszem az aksisarut akkor leáll. Valószínűleg az aksiról megy a motor és nem tölt vissza semmit. A motor nem let nagyon babrálva csak ált, mikre érdemes ilyenkor ránézni? (azelött tökéletesen működött)
Előre is köszi!
Avatar
beleferi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2011.07.15. 20:32
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sármellék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: beleferi »

Norbu írta:
beleferi írta:Nem kell nagyra nyitnom. Sőt :)) Egy ismerősöm hozza nekem :P
Hozhatna nekem is :mrgreen:
:D :D :D :D
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Norbu írta:
beleferi írta:Nem kell nagyra nyitnom. Sőt :)) Egy ismerősöm hozza nekem :P
Hozhatna nekem is :mrgreen:
Nekem is nekem is :))))
Norbu
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2012.02.23. 02:38
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Mátrafüred-Abasár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Norbu »

beleferi írta:Nem kell nagyra nyitnom. Sőt :)) Egy ismerősöm hozza nekem :P
Hozhatna nekem is :mrgreen:
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Máté írta:Aki csinált szivargyújtó aljzatot a motorjára tőle kérdezném: hová rakta az aljzatot? Áramot honnan adtatok neki? Csak telefon töltésre szeretném használni, szóval nem kéne neki max 300-400mA. A gyújtáskapcsolóról lehet lecsatlakozni?
Köszi előre is a segítséget.
A lámpafejben a féklámpa csatlakozásánál van egy szabad csatlakozó, amin kapcsolt áram van (gyujtás állásokban), a test adott, hogy hova teszed, az meg attól függ milyen aljzatod van, és az hol fér el. Páran berakták a villakiflik csövébe, de ez csak újabb kiadásoknál működik, régebbieknél vastagabb a cső falvastagsága, nem fér bele.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

Aki csinált szivargyújtó aljzatot a motorjára tőle kérdezném: hová rakta az aljzatot? Áramot honnan adtatok neki? Csak telefon töltésre szeretném használni, szóval nem kéne neki max 300-400mA. A gyújtáskapcsolóról lehet lecsatlakozni?
Köszi előre is a segítséget.
Avatar
beleferi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2011.07.15. 20:32
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sármellék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: beleferi »

Nem kell nagyra nyitnom. Sőt :)) Egy ismerősöm hozza nekem :P
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 4 vendég