Ez brutal meggyőző volt!bambi írta:13 éve megyek 14.4 töltéssel,több mint 100000km.nem volt bajom.
Elektronika topik - a pokol kapuja
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Re: Elektronika
13 éve megyek 14.4 töltéssel,több mint 100000km.nem volt bajom.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Ennek örülök. Nagyon stabil kis kütyü az tény.bambi írta:természetes a 14.4hell írta:Nekem is van olyan kicsike annak természetes hogy 14,4V tölt? Azzal vettem annó a gépet, de most a müller féle van benne. Ezzel 13,8V tudtam beállítani.
Bár sokak állítása szerint az rengeteg a 14,4. Én már ezen a területen elvesztettem a fonalat.
Re: Elektronika
természetes a 14.4hell írta:Nekem is van olyan kicsike annak természetes hogy 14,4V tölt? Azzal vettem annó a gépet, de most a müller féle van benne. Ezzel 13,8V tudtam beállítani.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Hu most nézem akkor neked most mid is van etz-d vagy ts-ed? mert nem igazán mind1!Iványi Balázs írta:látom,de külföldi az oldal ,esetleg nem nagyon lehet valahol ilyet rendelni Magyarországon?
Én most ezt néztem. http://www.mofaker.hu/termek/Feszultseg ... TZ__300440
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Tökéletes a 13.8V Mivel nem kell az akksinak nagy áramot biztosítania indításkor ezért elég egy alacsonyfeszültségű töltés ha úgy tettszik csepptöltés nem kell tőle félni legalább hogy kimegy belőle a folyadék meg túlmelegszik meg ilyen hülyeségek hanem szépen lassan töltögeti a gép.hell írta:Nekem is van olyan kicsike annak természetes hogy 14,4V tölt? Azzal vettem annó a gépet, de most a müller féle van benne. Ezzel 13,8V tudtam beállítani.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
A ts akkor csinált ilyen irányjelzős leállásokat, amikor a visszáramkapcsoló túl alacsony feszültségnél oldotta a töltést. Egy hajszálnyit feszíts a rugóján. Akkor jó, ha alapjáraton fel-felvillan a töltésvisszajelző.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
- MZ-d típusa: Etz 250
Re: Elektronika
Most abban is gondolkozok h az indexrelém is lehet szar mert világításom már úgy ahogy van és amikor ráadom az indexet menet közben kanyarodáskor akkor kedze ell fulladozni meg kihagyni a gyújtás. nem sima indexrelé van benne hanem egy ilyen négyzet alakú kis fekete doboz szerűség,nem tudom h ez milyen fajta. A sima indexrelét még vissza lehet rá rakni ha az a baja??
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Nekem is van olyan kicsike annak természetes hogy 14,4V tölt? Azzal vettem annó a gépet, de most a müller féle van benne. Ezzel 13,8V tudtam beállítani.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Bambi tud segíteni fesszab ügyben.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
igen ez van nekem is.gesszti írta:Ha vennék, akkor a Müller félét venném. Innen.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Ha vennék, akkor a Müller félét venném. Innen.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
- MZ-d típusa: Etz 250
Re: Elektronika
látom,de külföldi az oldal ,esetleg nem nagyon lehet valahol ilyet rendelni Magyarországon?
Én most ezt néztem. http://www.mofaker.hu/termek/Feszultseg ... TZ__300440
Én most ezt néztem. http://www.mofaker.hu/termek/Feszultseg ... TZ__300440
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Ezt sokan dícsérik, és a Müller Szabi féle is bevált darab.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
- MZ-d típusa: Etz 250
Re: Elektronika
Vagy a pozitív sarok, vagy a negatív sarok szikrázik attól függ melyiket rakom fel elöször...
Elektronikus fesz szabot lehet amúgy a neten rendelni valahol mert nem nagyon akarok baszakodni ezzel a sima állíthatóssal.
Elektronikus fesz szabot lehet amúgy a neten rendelni valahol mert nem nagyon akarok baszakodni ezzel a sima állíthatóssal.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Lehet az új is xar gondolom agy gyári használt engem is szopatott a gyári fesszab rendesen nekem a megoldás Subee tól vettem egy elektronikusat több mint 8000 km ere nincs vele gondom De valaki a gyárira esküszik. Vagy még az is lehet hogy valahol kivan dörzsölődve a egy kábel.Iványi Balázs írta:Cseréltem rajta feszültség szabályzót egy másikra, belűről az jobb állapotban van,de ha ráhelyezem ugye a motorra összedugdosgatom ugyan úgy ahogy volt, és rá akarom kötni az akksit a sarukra az egyik saru szikrázik ha már a másik fenn van, szóval az új felszabályzóval valami gond lehet vagy nem tudom mert, a másikkal az elméletileg rosszal ezt nem csinálta.
Mi lehet a gondja amiért szikrázik az akksi saruja?!
Melyik vezeték szikrázik amúgy?
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Burkolat nélkül próbáld először az "új" szabályzót. Ha nincs a helyén, simán zárlatot tud csinálni. Ha már levetted a burkolatot, akkor nézd meg, hogy a jobb oldali érintkező, (aminek csak egy oldala van) nyitva van-e alaphelyzetben, és hogy a bal oldali, (aminek két oldala van) a külső érintkezőhöz zár.Iványi Balázs írta:Cseréltem rajta feszültség szabályzót egy másikra
Érdemes még megnézni, hogy lent, a dinamónál az állórészre menő vezetékek nem érnek-e valahol testhez. A töltésvisszajelző-lámpa környékén nem matattál mostanában?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
- MZ-d típusa: Etz 250
Re: Elektronika
Cseréltem rajta feszültség szabályzót egy másikra, belűről az jobb állapotban van,de ha ráhelyezem ugye a motorra összedugdosgatom ugyan úgy ahogy volt, és rá akarom kötni az akksit a sarukra az egyik saru szikrázik ha már a másik fenn van, szóval az új felszabályzóval valami gond lehet vagy nem tudom mert, a másikkal az elméletileg rosszal ezt nem csinálta.
Mi lehet a gondja amiért szikrázik az akksi saruja?!
Mi lehet a gondja amiért szikrázik az akksi saruja?!
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Ha a fesszabod gajra megy azaz nem lesz töltésed a és kifogy az aksid akkor azt nem tudod betolni. Tönkremehet úgy is a fesszab hogy túltölt mindent mint a barom de akkor meg szétmegy minden. Inkább ne menjen tönkre a fesszab. Mert akkor meg vagy lőve.takzol írta:Tisztelt fórumozók!
Ha a feszültségszabályzó tönkremegy -mondjuk egy túra közben-, és az akkumulátor teljesen lemerül, betolással be lehet indítani a motort? /ETZ 125/ Ha nagyon hülyét is kérdeztem, kérem, hogy mondjatok pár szót! Be szeretném biztosítani magam a" váratlan, de várható" problémák esetére.
Tisztelettel: takzol
Re: Elektronika
Tisztelt fórumozók!
Ha a feszültségszabályzó tönkremegy -mondjuk egy túra közben-, és az akkumulátor teljesen lemerül, betolással be lehet indítani a motort? /ETZ 125/ Ha nagyon hülyét is kérdeztem, kérem, hogy mondjatok pár szót! Be szeretném biztosítani magam a" váratlan, de várható" problémák esetére.
Tisztelettel: takzol
Ha a feszültségszabályzó tönkremegy -mondjuk egy túra közben-, és az akkumulátor teljesen lemerül, betolással be lehet indítani a motort? /ETZ 125/ Ha nagyon hülyét is kérdeztem, kérem, hogy mondjatok pár szót! Be szeretném biztosítani magam a" váratlan, de várható" problémák esetére.
Tisztelettel: takzol
- Extremeblast
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Hasonló gondom volt nekem is. Aztán vettem elektronikus fesszabályzót azóta ilyen problémám nincs.Iványi Balázs írta:Sziasztok!
Olyan bajom lenne a 250-es etz-mel,hogy vettem bele nem túl rég egy új 9 ah akksit. feltöltöttem beleraktam minden és nem oldódott meg a problémám sajnos.
Az a baj h volt benne egy 7 ah akksi és azt hittem az a cellazárlatos vagy valami mert egy idő után kb 2 km er után ha fenn volt a világítás a motoron és ha ráadtam az indexet egyszerűen leált, a motor.Ha persze gyors voltam és visszakapcsoltam akkor ment tovább. Arra gyanakodtam h akksi baja van vettem is egyet ,de nem az volt a gondja sajnos,(de sztem nem ártott bele egy új akksi azért.)
Esetleg miket nézzek át a motor elektronikus részén, mert nem értek hozzá az a baj. Kondenzátor, transzformátor...stb
köszönöm a segítséget előre is meg a tanácsokat is
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
- MZ-d típusa: Etz 250
Re: Elektronika
hello Mittom!
Neked akkor a régi házas a fesz szabályzód vagy az új elektronikus fajtájú? Mert akkor úgy állok hozzá! köszi!
Neked akkor a régi házas a fesz szabályzód vagy az új elektronikus fajtájú? Mert akkor úgy állok hozzá! köszi!
Re: Elektronika
Az enyém 1987-es 250 de lux. remélem sikerül megtalálnod a hiba okát!Iványi Balázs írta:Ez 1986-os 250 es etz. Ebben nem tudom hogy milyen van. Most megyek dolgozni de este megnézem!
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
- MZ-d típusa: Etz 250
Re: Elektronika
Ez 1986-os 250 es etz. Ebben nem tudom hogy milyen van. Most megyek dolgozni de este megnézem!
Re: Elektronika
Iványi Balázs írta:Sziasztok!
Olyan bajom lenne a 250-es etz-mel,hogy vettem bele nem túl rég egy új 9 ah akksit. feltöltöttem beleraktam minden és nem oldódott meg a problémám sajnos.
Az a baj h volt benne egy 7 ah akksi és azt hittem az a cellazárlatos vagy valami mert egy idő után kb 2 km er után ha fenn volt a világítás a motoron és ha ráadtam az indexet egyszerűen leált, a motor.Ha persze gyors voltam és visszakapcsoltam akkor ment tovább. Arra gyanakodtam h akksi baja van vettem is egyet ,de nem az volt a gondja sajnos,(de sztem nem ártott bele egy új akksi azért.)
Esetleg miket nézzek át a motor elektronikus részén, mert nem értek hozzá az a baj. Kondenzátor, transzformátor...stb
köszönöm a segítséget előre is meg a tanácsokat is
Szia!
Ha ki tudnád mérni járó motornál a visszatöltést akkor azonnal elárulná, hogy mennyi folyik vissza. Multiméterrel tudsz 12 voltot mérni csak rakd az aksi szálaira. De szerintem nézd meg a feszültségszabályozódat. Nem biztos, de lehet, hogy terhelésen kevés töltés ad át és ez lehet a probléma. Ha a régi "házas" akkor azt lehet állítani, ha viszont már az új elektronikus akkor azon nincs ilyen lehetőség.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
- MZ-d típusa: Etz 250
Re: Elektronika
Igen ha gyújtás van a motoron világít, de miután beindítom elalszik.
Re: Elektronika
Iványi Balázs írta:Sziasztok!
Olyan bajom lenne a 250-es etz-mel,hogy vettem bele nem túl rég egy új 9 ah akksit. feltöltöttem beleraktam minden és nem oldódott meg a problémám sajnos.
Az a baj h volt benne egy 7 ah akksi és azt hittem az a cellazárlatos vagy valami mert egy idő után kb 2 km er után ha fenn volt a világítás a motoron és ha ráadtam az indexet egyszerűen leált, a motor.Ha persze gyors voltam és visszakapcsoltam akkor ment tovább. Arra gyanakodtam h akksi baja van vettem is egyet ,de nem az volt a gondja sajnos,(de sztem nem ártott bele egy új akksi azért.)
Esetleg miket nézzek át a motor elektronikus részén, mert nem értek hozzá az a baj. Kondenzátor, transzformátor...stb
köszönöm a segítséget előre is meg a tanácsokat is
A töltést jelző piros visszajelző rendesen működik a fordulatszámmérőben? ( álló helyzetben ég, járó motornál kialszik)
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
- MZ-d típusa: Etz 250
Re: Elektronika
Sziasztok!
Olyan bajom lenne a 250-es etz-mel,hogy vettem bele nem túl rég egy új 9 ah akksit. feltöltöttem beleraktam minden és nem oldódott meg a problémám sajnos.
Az a baj h volt benne egy 7 ah akksi és azt hittem az a cellazárlatos vagy valami mert egy idő után kb 2 km er után ha fenn volt a világítás a motoron és ha ráadtam az indexet egyszerűen leált, a motor.Ha persze gyors voltam és visszakapcsoltam akkor ment tovább. Arra gyanakodtam h akksi baja van vettem is egyet ,de nem az volt a gondja sajnos,(de sztem nem ártott bele egy új akksi azért.)
Esetleg miket nézzek át a motor elektronikus részén, mert nem értek hozzá az a baj. Kondenzátor, transzformátor...stb
köszönöm a segítséget előre is meg a tanácsokat is
Olyan bajom lenne a 250-es etz-mel,hogy vettem bele nem túl rég egy új 9 ah akksit. feltöltöttem beleraktam minden és nem oldódott meg a problémám sajnos.
Az a baj h volt benne egy 7 ah akksi és azt hittem az a cellazárlatos vagy valami mert egy idő után kb 2 km er után ha fenn volt a világítás a motoron és ha ráadtam az indexet egyszerűen leált, a motor.Ha persze gyors voltam és visszakapcsoltam akkor ment tovább. Arra gyanakodtam h akksi baja van vettem is egyet ,de nem az volt a gondja sajnos,(de sztem nem ártott bele egy új akksi azért.)
Esetleg miket nézzek át a motor elektronikus részén, mert nem értek hozzá az a baj. Kondenzátor, transzformátor...stb
köszönöm a segítséget előre is meg a tanácsokat is
Re: Elektronika
Hello mindenkinek. Segítségeteket szeretném kérni abban, hogy mi a legegyszerűbb kapcsolás a Ts150-hez? Akkumulátorral és anélküli kapcsolás is érdekel, a lényeg hogy ne legyen az a rengeteg kábel, de rúgásra induljon a motor, egy billenőkapcsolóval letudjam állítani és világításom legyen ami vagy fix, vagy azt is billenőkapcsolóval tudom kapcsolni.
Előre is köszönöm a segítséget, további szép napot!
Előre is köszönöm a segítséget, további szép napot!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Dénes jól leírta mikre nézz rá.Dádika írta:Üdv urak! Sos segítségre lenne szükségem, van egy 125 ös etz-m és ha beindítom és leveszem az aksisarut akkor leáll. Valószínűleg az aksiról megy a motor és nem tölt vissza semmit. A motor nem let nagyon babrálva csak ált, mikre érdemes ilyenkor ránézni? (azelött tökéletesen működött)
Előre is köszi!
Multiméter elő, aztán mérj töltést, van-e, vagy csak kevés. gerjesztés van-e, csatlakozások, vezetékek ellenőrzése.
Ha valamennyire ismered a rendszer működését, akkor menni fog a dolog, ha pedig nem ismered, akkor előbb inkább próbáld megérteni.
Egyébként generátoros töltési rendszernél NEM vesszük le az akkusarut járó motor mellett!!!!!!!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
(azelött tökéletesen működött)
Igen-igen. Ezt hívják elromlásnak. Így megy ez...
Először a vezetékeket nézném át, a csatlakozásokat, aztán feszültségszabályozót.
Igen-igen. Ezt hívják elromlásnak. Így megy ez...
Először a vezetékeket nézném át, a csatlakozásokat, aztán feszültségszabályozót.
Re: Elektronika
Üdv urak! Sos segítségre lenne szükségem, van egy 125 ös etz-m és ha beindítom és leveszem az aksisarut akkor leáll. Valószínűleg az aksiról megy a motor és nem tölt vissza semmit. A motor nem let nagyon babrálva csak ált, mikre érdemes ilyenkor ránézni? (azelött tökéletesen működött)
Előre is köszi!
Előre is köszi!
- beleferi
- biciklis
- Hozzászólások: 36
- Csatlakozott: 2011.07.15. 20:32
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sármellék
Re: Elektronika
Norbu írta:Hozhatna nekem isbeleferi írta:Nem kell nagyra nyitnom. Sőt ) Egy ismerősöm hozza nekem
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
Nekem is nekem is )))Norbu írta:Hozhatna nekem isbeleferi írta:Nem kell nagyra nyitnom. Sőt ) Egy ismerősöm hozza nekem
-
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2012.02.23. 02:38
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Mátrafüred-Abasár
Re: Elektronika
Hozhatna nekem isbeleferi írta:Nem kell nagyra nyitnom. Sőt ) Egy ismerősöm hozza nekem
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A lámpafejben a féklámpa csatlakozásánál van egy szabad csatlakozó, amin kapcsolt áram van (gyujtás állásokban), a test adott, hogy hova teszed, az meg attól függ milyen aljzatod van, és az hol fér el. Páran berakták a villakiflik csövébe, de ez csak újabb kiadásoknál működik, régebbieknél vastagabb a cső falvastagsága, nem fér bele.Máté írta:Aki csinált szivargyújtó aljzatot a motorjára tőle kérdezném: hová rakta az aljzatot? Áramot honnan adtatok neki? Csak telefon töltésre szeretném használni, szóval nem kéne neki max 300-400mA. A gyújtáskapcsolóról lehet lecsatlakozni?
Köszi előre is a segítséget.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Aki csinált szivargyújtó aljzatot a motorjára tőle kérdezném: hová rakta az aljzatot? Áramot honnan adtatok neki? Csak telefon töltésre szeretném használni, szóval nem kéne neki max 300-400mA. A gyújtáskapcsolóról lehet lecsatlakozni?
Köszi előre is a segítséget.
Köszi előre is a segítséget.
- beleferi
- biciklis
- Hozzászólások: 36
- Csatlakozott: 2011.07.15. 20:32
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sármellék
Re: Elektronika
Nem kell nagyra nyitnom. Sőt ) Egy ismerősöm hozza nekem
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Elektronika
Van ! Nagyra nyisd a bukszát Teljesen felesleges bele az a gyertya!!!!beleferi írta:Hali! Egy olyan kérdésem lenne hogy van-e valami teendőm hogy ha lecserélem a normál gyertyát iridiumra az etz-be?Előre is kösz
A viz szalad, a kő marad!
- beleferi
- biciklis
- Hozzászólások: 36
- Csatlakozott: 2011.07.15. 20:32
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sármellék
Re: Elektronika
Hali! Egy olyan kérdésem lenne hogy van-e valami teendőm hogy ha lecserélem a normál gyertyát iridiumra az etz-be?Előre is kösz
-
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2012.01.09. 16:15
- MZ-d típusa: ETZ 250 + oldalkocsi
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Elektronika
Segítséget kérnék az ügyben, hogy TS fordulatszámmérő órába szeretnék elektronikusat berakni, mivel még a blokkban nincs kihajtás. Honnan és mennyiért tudnék olyat szerezni, ami kis átalakítással beépíthető a mechanikus órába vagy a helyére.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Troster-l sikerül beszereznem egy gyári elektronikus gyujtást. Annyi lenne a kérdésem valaki meg tudná mondani a jeladó felfogató nagy hosszú csavarnak a méretét és hogy egyszerű csavarboltban hozzá lehet-e jutni?
Roppanul kíváncsi vagyok beválik-e.
Roppanul kíváncsi vagyok beválik-e.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
- MZ-d típusa: Etz 250
Re: Elektronika
Sziasztok!
Sajnos akkumlátor bajom lett úgyhogy vennem kell bele egy új akksit. Most zselés 7 amperórás volt benne.Nem tudom h milyet lenne érdemes bele venni?!
Tavaly télen vettem ezt a 250-es etz-t és az előző gazdája azt mondta szinte új az akksi benne lehet, hogy új is volt valamikor,de az is lehet gyári hibás... na mind1.
Milyet ajánlanátok savasba 250 es etz-be?! Sima megszakítós gyújtás van rajta.
Sajnos akkumlátor bajom lett úgyhogy vennem kell bele egy új akksit. Most zselés 7 amperórás volt benne.Nem tudom h milyet lenne érdemes bele venni?!
Tavaly télen vettem ezt a 250-es etz-t és az előző gazdája azt mondta szinte új az akksi benne lehet, hogy új is volt valamikor,de az is lehet gyári hibás... na mind1.
Milyet ajánlanátok savasba 250 es etz-be?! Sima megszakítós gyújtás van rajta.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2012.04.25. 15:40
- MZ-d típusa: ETZ 150
Re: kábelezés
nova001155 írta:Ez egy gyári HALL JELADÓS elektronikus gyújtás amit egyessel jelöltél az csak egy kapocspont abból az egyik fele a jeladóhoz megy a másik fele amit kettessel egy "fekete dobozba" Az maga az elektronika a gyújtás "lelke" ha úgytettszik. Abból jön ki még 3 vezeték abból az egyik a negatív az vagy fekete vagy barna színű ez a járműtestre kerüljön ,kijön egy pozitív az piros szokott lenni gyujtáskapcsoló 15 re megy és ,kijön egy "jel" ami a gyujtótrafó 1 es pontjára megy rá ez ilyen zöldes valami színű szokott lenni. Remélem kitéretem mindenre jó szerelgetést!polarbear88 írta:Üdv!
Elkezdtem felújitani a 150-es etz-et és olyan problémám volna, hogy a generátorbol minden kapcsolási rajzon ami találtam kevesebb kábel jön ki, mint ami a motorból kijön és van egy alkatrész amiről még nem igazán tudom, hogy még mi amibe a plusz kábelek mennek. elméletileg feltöltöttem kettő képet, a képeken egyessel van karikázva ahonnan a plusz kábelek indulnak és kettessel ahova mennek és a kettesnek nem igazán találtam meg, hogy mi is volna valójában. Remélhetőleg a porfestőtől a héten visszajönnek az alkatrészek és hétvégén kezdem újra összerakni a motort.
Köszönöm szépen Igy már menni fog, remélhetőleg 1-2 hónap és készen leszek, de addig még biztos kérek segitséget
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: kábelezés
Ez egy gyári HALL JELADÓS elektronikus gyújtás amit egyessel jelöltél az csak egy kapocspont abból az egyik fele a jeladóhoz megy a másik fele amit kettessel egy "fekete dobozba" Az maga az elektronika a gyújtás "lelke" ha úgytettszik. Abból jön ki még 3 vezeték abból az egyik a negatív az vagy fekete vagy barna színű ez a járműtestre kerüljön ,kijön egy pozitív az piros szokott lenni gyujtáskapcsoló 15 re megy és ,kijön egy "jel" ami a gyujtótrafó 1 es pontjára megy rá ez ilyen zöldes valami színű szokott lenni. Remélem kitéretem mindenre jó szerelgetést!polarbear88 írta:Üdv!
Elkezdtem felújitani a 150-es etz-et és olyan problémám volna, hogy a generátorbol minden kapcsolási rajzon ami találtam kevesebb kábel jön ki, mint ami a motorból kijön és van egy alkatrész amiről még nem igazán tudom, hogy még mi amibe a plusz kábelek mennek. elméletileg feltöltöttem kettő képet, a képeken egyessel van karikázva ahonnan a plusz kábelek indulnak és kettessel ahova mennek és a kettesnek nem igazán találtam meg, hogy mi is volna valójában. Remélhetőleg a porfestőtől a héten visszajönnek az alkatrészek és hétvégén kezdem újra összerakni a motort.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: kábelezés
Ez ha nem tévedek a gyári előgyújtás-szabályzópolarbear88 írta:Üdv!
Elkezdtem felújitani a 150-es etz-et és olyan problémám volna, hogy a generátorbol minden kapcsolási rajzon ami találtam kevesebb kábel jön ki, mint ami a motorból kijön és van egy alkatrész amiről még nem igazán tudom, hogy még mi amibe a plusz kábelek mennek. elméletileg feltöltöttem kettő képet, a képeken egyessel van karikázva ahonnan a plusz kábelek indulnak és kettessel ahova mennek és a kettesnek nem igazán találtam meg, hogy mi is volna valójában. Remélhetőleg a porfestőtől a héten visszajönnek az alkatrészek és hétvégén kezdem újra összerakni a motort.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2012.04.25. 15:40
- MZ-d típusa: ETZ 150
kábelezés
Üdv!
Elkezdtem felújitani a 150-es etz-et és olyan problémám volna, hogy a generátorbol minden kapcsolási rajzon ami találtam kevesebb kábel jön ki, mint ami a motorból kijön és van egy alkatrész amiről még nem igazán tudom, hogy még mi amibe a plusz kábelek mennek. elméletileg feltöltöttem kettő képet, a képeken egyessel van karikázva ahonnan a plusz kábelek indulnak és kettessel ahova mennek és a kettesnek nem igazán találtam meg, hogy mi is volna valójában. Remélhetőleg a porfestőtől a héten visszajönnek az alkatrészek és hétvégén kezdem újra összerakni a motort.
Elkezdtem felújitani a 150-es etz-et és olyan problémám volna, hogy a generátorbol minden kapcsolási rajzon ami találtam kevesebb kábel jön ki, mint ami a motorból kijön és van egy alkatrész amiről még nem igazán tudom, hogy még mi amibe a plusz kábelek mennek. elméletileg feltöltöttem kettő képet, a képeken egyessel van karikázva ahonnan a plusz kábelek indulnak és kettessel ahova mennek és a kettesnek nem igazán találtam meg, hogy mi is volna valójában. Remélhetőleg a porfestőtől a héten visszajönnek az alkatrészek és hétvégén kezdem újra összerakni a motort.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
- MZ-d típusa: Etz 250
Re: Elektronika
Holnap belerakom fater 250- es Etz aksiját az enyémbe, az 4.5 ös azt mondta. hát egy új akksi elég drága ha ez lesz a baja...
De jövőhéten úgyis nagy munkába leszek vele mert lengővilla szilenteket kellene cserélnem mert kikoptak,majd akkor jobban átnézem!
De jövőhéten úgyis nagy munkába leszek vele mert lengővilla szilenteket kellene cserélnem mert kikoptak,majd akkor jobban átnézem!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szia! Ha már csak villog pl a műszervilágítás indexelésnél, az már rossz jel. Kettős szokik lenni a probléma, amik egymásból következnek. Az egyik, hogy a töltésed nem tökéletes, mondhatni kevés. A másik, hogy az akku nem elég nagy. Mekkora van most a motorban? A 3-4 Ah akkuk kicsik, szívtam én is vele sokat mire rájöttem, egyszerűen nem tud elég nagy áramot leadni full töltött állapotban sem. Viszont ha a töltésed is rossz, akkor sose lesz még ilyen sem, hanem jóval gyengébb. Teszt: Járó motornál semmi ne leygen felkapcsolva, lehúzod az akkusarut. Meg kell tartania simán a motor járását. 2500 onIványi Balázs írta:Sziasztok!
Nekem olyan problémám lenne a 250 -es etz-mel,hogy menet közben ha rákapcsolom az indexet akkor elkezd néha pöfögni és néha le is áll ,de ha visszaveszem az indexet egyből megy tovább.
Ha rajta van a világítás és úgy adom rá az indexet pl: kanyarodáshoz készülve akkor általában megáll de ha visszaveszem a világítást és ugye az indexet is akkor megy szépen tovább.
Nem tudom h mi lehet a baja. Biztosítékok és a végei jók. akkumulátor az zselés van benne 12 voltos a rendszer ugye. Nem nagyon értek az elektronikához az a baj. esetleg mit kellene megnéznem vagy cserélnem?!
köszönöm a válaszokat!!!
Megoldás: Elektronikus fesszabályzó (nem a kisipari, bambitól érdeklődj), jó, másik motorban kipróbált egyenirányító, blokkba menő kábelek cseréje, csatlakozók biztos érintkezése, a szénkefék és csúszógyűrűk megfelelő állapota, az álló és forgórész tesztelése, lehetőleg szintén másik motorban, aminek mindene tökéletes, és egyenként, ha ez nincs, akkor a szerelési könyvből lehet kinézni mit is kell kimérni.
De már írtam egy nagyon hasonló posztot éppen ide.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
Pedig ilyen esetben a "kevés" árammal szokott gond lenni. Egyszerre sok a fogyasztó. A gyertya nem ad elég nagy szikrát ezért leáll a motor. Lehet a töltésed alacsony...Iványi Balázs írta:Sziasztok!
Nekem olyan problémám lenne a 250 -es etz-mel,hogy menet közben ha rákapcsolom az indexet akkor elkezd néha pöfögni és néha le is áll ,de ha visszaveszem az indexet egyből megy tovább.
Ha rajta van a világítás és úgy adom rá az indexet pl: kanyarodáshoz készülve akkor általában megáll de ha visszaveszem a világítást és ugye az indexet is akkor megy szépen tovább.
Nem tudom h mi lehet a baja. Biztosítékok és a végei jók. akkumulátor az zselés van benne 12 voltos a rendszer ugye. Nem nagyon értek az elektronikához az a baj. esetleg mit kellene megnéznem vagy cserélnem?!
köszönöm a válaszokat!!!
De olvass vissza mert ez már sokaknál volt probléma
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég