Van ! Nagyra nyisd a bukszátbeleferi írta:Hali! Egy olyan kérdésem lenne hogy van-e valami teendőm hogy ha lecserélem a normál gyertyát iridiumra az etz-be?Előre is kösz
Elektronika topik - a pokol kapuja
-
nyakas
- A blokkot szethuzom neked termeskovel

- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Elektronika
A viz szalad, a kő marad!
- beleferi
- biciklis

- Hozzászólások: 36
- Csatlakozott: 2011.07.15. 20:32
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sármellék
Re: Elektronika
Hali! Egy olyan kérdésem lenne hogy van-e valami teendőm hogy ha lecserélem a normál gyertyát iridiumra az etz-be?Előre is kösz 
-
TS 125
- rolleres

- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2012.01.09. 16:15
- MZ-d típusa: ETZ 250 + oldalkocsi
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Elektronika
Segítséget kérnék az ügyben, hogy TS fordulatszámmérő órába szeretnék elektronikusat berakni, mivel még a blokkban nincs kihajtás. Honnan és mennyiért tudnék olyat szerezni, ami kis átalakítással beépíthető a mechanikus órába vagy a helyére.
- hell
- bajnok

- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Troster-l sikerül beszereznem egy gyári elektronikus gyujtást. Annyi lenne a kérdésem valaki meg tudná mondani a jeladó felfogató nagy hosszú csavarnak a méretét és hogy egyszerű csavarboltban hozzá lehet-e jutni?
Roppanul kíváncsi vagyok beválik-e.
Roppanul kíváncsi vagyok beválik-e.
-
Iványi Balázs
- biciklis

- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
- MZ-d típusa: Etz 250
Re: Elektronika
Sziasztok!
Sajnos akkumlátor bajom lett úgyhogy vennem kell bele egy új akksit. Most zselés 7 amperórás volt benne.Nem tudom h milyet lenne érdemes bele venni?!
Tavaly télen vettem ezt a 250-es etz-t és az előző gazdája azt mondta szinte új az akksi benne lehet, hogy új is volt valamikor,de az is lehet gyári hibás... na mind1.
Milyet ajánlanátok savasba 250 es etz-be?! Sima megszakítós gyújtás van rajta.
Sajnos akkumlátor bajom lett úgyhogy vennem kell bele egy új akksit. Most zselés 7 amperórás volt benne.Nem tudom h milyet lenne érdemes bele venni?!
Tavaly télen vettem ezt a 250-es etz-t és az előző gazdája azt mondta szinte új az akksi benne lehet, hogy új is volt valamikor,de az is lehet gyári hibás... na mind1.
Milyet ajánlanátok savasba 250 es etz-be?! Sima megszakítós gyújtás van rajta.
-
polarbear88
- rolleres

- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2012.04.25. 15:40
- MZ-d típusa: ETZ 150
Re: kábelezés
nova001155 írta:Ez egy gyári HALL JELADÓS elektronikus gyújtás amit egyessel jelöltél az csak egy kapocspont abból az egyik fele a jeladóhoz megy a másik fele amit kettessel egy "fekete dobozba" Az maga az elektronika a gyújtás "lelke" ha úgytettszik. Abból jön ki még 3 vezeték abból az egyik a negatív az vagy fekete vagy barna színű ez a járműtestre kerüljön ,kijön egy pozitív az piros szokott lenni gyujtáskapcsoló 15 re megy és ,kijön egy "jel" ami a gyujtótrafó 1 es pontjára megy rá ez ilyen zöldes valami színű szokott lenni. Remélem kitéretem mindenre jó szerelgetést!polarbear88 írta:Üdv!
Elkezdtem felújitani a 150-es etz-et és olyan problémám volna, hogy a generátorbol minden kapcsolási rajzon ami találtam kevesebb kábel jön ki, mint ami a motorból kijön és van egy alkatrész amiről még nem igazán tudom, hogy még mi amibe a plusz kábelek mennek. elméletileg feltöltöttem kettő képet, a képeken egyessel van karikázva ahonnan a plusz kábelek indulnak és kettessel ahova mennek és a kettesnek nem igazán találtam meg, hogy mi is volna valójában. Remélhetőleg a porfestőtől a héten visszajönnek az alkatrészek és hétvégén kezdem újra összerakni a motort.
Köszönöm szépen
- nova001155
- versenyző

- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: kábelezés
Ez egy gyári HALL JELADÓS elektronikus gyújtás amit egyessel jelöltél az csak egy kapocspont abból az egyik fele a jeladóhoz megy a másik fele amit kettessel egy "fekete dobozba" Az maga az elektronika a gyújtás "lelke" ha úgytettszik. Abból jön ki még 3 vezeték abból az egyik a negatív az vagy fekete vagy barna színű ez a járműtestre kerüljön ,kijön egy pozitív az piros szokott lenni gyujtáskapcsoló 15 re megy és ,kijön egy "jel" ami a gyujtótrafó 1 es pontjára megy rá ez ilyen zöldes valami színű szokott lenni. Remélem kitéretem mindenre jó szerelgetést!polarbear88 írta:Üdv!
Elkezdtem felújitani a 150-es etz-et és olyan problémám volna, hogy a generátorbol minden kapcsolási rajzon ami találtam kevesebb kábel jön ki, mint ami a motorból kijön és van egy alkatrész amiről még nem igazán tudom, hogy még mi amibe a plusz kábelek mennek. elméletileg feltöltöttem kettő képet, a képeken egyessel van karikázva ahonnan a plusz kábelek indulnak és kettessel ahova mennek és a kettesnek nem igazán találtam meg, hogy mi is volna valójában. Remélhetőleg a porfestőtől a héten visszajönnek az alkatrészek és hétvégén kezdem újra összerakni a motort.
-
Seclusion
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: kábelezés
Ez ha nem tévedek a gyári előgyújtás-szabályzópolarbear88 írta:Üdv!
Elkezdtem felújitani a 150-es etz-et és olyan problémám volna, hogy a generátorbol minden kapcsolási rajzon ami találtam kevesebb kábel jön ki, mint ami a motorból kijön és van egy alkatrész amiről még nem igazán tudom, hogy még mi amibe a plusz kábelek mennek. elméletileg feltöltöttem kettő képet, a képeken egyessel van karikázva ahonnan a plusz kábelek indulnak és kettessel ahova mennek és a kettesnek nem igazán találtam meg, hogy mi is volna valójában. Remélhetőleg a porfestőtől a héten visszajönnek az alkatrészek és hétvégén kezdem újra összerakni a motort.
-
polarbear88
- rolleres

- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2012.04.25. 15:40
- MZ-d típusa: ETZ 150
kábelezés
Üdv!
Elkezdtem felújitani a 150-es etz-et és olyan problémám volna, hogy a generátorbol minden kapcsolási rajzon ami találtam kevesebb kábel jön ki, mint ami a motorból kijön és van egy alkatrész amiről még nem igazán tudom, hogy még mi amibe a plusz kábelek mennek. elméletileg feltöltöttem kettő képet, a képeken egyessel van karikázva ahonnan a plusz kábelek indulnak és kettessel ahova mennek és a kettesnek nem igazán találtam meg, hogy mi is volna valójában. Remélhetőleg a porfestőtől a héten visszajönnek az alkatrészek és hétvégén kezdem újra összerakni a motort.


Elkezdtem felújitani a 150-es etz-et és olyan problémám volna, hogy a generátorbol minden kapcsolási rajzon ami találtam kevesebb kábel jön ki, mint ami a motorból kijön és van egy alkatrész amiről még nem igazán tudom, hogy még mi amibe a plusz kábelek mennek. elméletileg feltöltöttem kettő képet, a képeken egyessel van karikázva ahonnan a plusz kábelek indulnak és kettessel ahova mennek és a kettesnek nem igazán találtam meg, hogy mi is volna valójában. Remélhetőleg a porfestőtől a héten visszajönnek az alkatrészek és hétvégén kezdem újra összerakni a motort.


-
Iványi Balázs
- biciklis

- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
- MZ-d típusa: Etz 250
Re: Elektronika
Holnap belerakom fater 250- es Etz aksiját az enyémbe, az 4.5 ös azt mondta. hát egy új akksi elég drága ha ez lesz a baja...
De jövőhéten úgyis nagy munkába leszek vele mert lengővilla szilenteket kellene cserélnem mert kikoptak,majd akkor jobban átnézem!
De jövőhéten úgyis nagy munkába leszek vele mert lengővilla szilenteket kellene cserélnem mert kikoptak,majd akkor jobban átnézem!
- Alfa
- Keljfeljancsi

- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szia! Ha már csak villog pl a műszervilágítás indexelésnél, az már rossz jel. Kettős szokik lenni a probléma, amik egymásból következnek. Az egyik, hogy a töltésed nem tökéletes, mondhatni kevés. A másik, hogy az akku nem elég nagy. Mekkora van most a motorban? A 3-4 Ah akkuk kicsik, szívtam én is vele sokat mire rájöttem, egyszerűen nem tud elég nagy áramot leadni full töltött állapotban sem. Viszont ha a töltésed is rossz, akkor sose lesz még ilyen sem, hanem jóval gyengébb. Teszt: Járó motornál semmi ne leygen felkapcsolva, lehúzod az akkusarut. Meg kell tartania simán a motor járását. 2500 onIványi Balázs írta:Sziasztok!
Nekem olyan problémám lenne a 250 -es etz-mel,hogy menet közben ha rákapcsolom az indexet akkor elkezd néha pöfögni és néha le is áll ,de ha visszaveszem az indexet egyből megy tovább.
Ha rajta van a világítás és úgy adom rá az indexet pl: kanyarodáshoz készülve akkor általában megállde ha visszaveszem a világítást és ugye az indexet is akkor megy szépen tovább.
Nem tudom h mi lehet a baja. Biztosítékok és a végei jók. akkumulátor az zselés van benne 12 voltos a rendszer ugye. Nem nagyon értek az elektronikához az a baj. esetleg mit kellene megnéznem vagy cserélnem?!
köszönöm a válaszokat!!!
Megoldás: Elektronikus fesszabályzó (nem a kisipari, bambitól érdeklődj), jó, másik motorban kipróbált egyenirányító, blokkba menő kábelek cseréje, csatlakozók biztos érintkezése, a szénkefék és csúszógyűrűk megfelelő állapota, az álló és forgórész tesztelése, lehetőleg szintén másik motorban, aminek mindene tökéletes, és egyenként, ha ez nincs, akkor a szerelési könyvből lehet kinézni mit is kell kimérni.
De már írtam egy nagyon hasonló posztot éppen ide.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
Pedig ilyen esetben a "kevés" árammal szokott gond lenni. Egyszerre sok a fogyasztó. A gyertya nem ad elég nagy szikrát ezért leáll a motor. Lehet a töltésed alacsony...Iványi Balázs írta:Sziasztok!
Nekem olyan problémám lenne a 250 -es etz-mel,hogy menet közben ha rákapcsolom az indexet akkor elkezd néha pöfögni és néha le is áll ,de ha visszaveszem az indexet egyből megy tovább.
Ha rajta van a világítás és úgy adom rá az indexet pl: kanyarodáshoz készülve akkor általában megállde ha visszaveszem a világítást és ugye az indexet is akkor megy szépen tovább.
Nem tudom h mi lehet a baja. Biztosítékok és a végei jók. akkumulátor az zselés van benne 12 voltos a rendszer ugye. Nem nagyon értek az elektronikához az a baj. esetleg mit kellene megnéznem vagy cserélnem?!
köszönöm a válaszokat!!!
De olvass vissza mert ez már sokaknál volt probléma
-
Iványi Balázs
- biciklis

- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
- MZ-d típusa: Etz 250
Re: Elektronika
Sziasztok!
Nekem olyan problémám lenne a 250 -es etz-mel,hogy menet közben ha rákapcsolom az indexet akkor elkezd néha pöfögni és néha le is áll ,de ha visszaveszem az indexet egyből megy tovább.
Ha rajta van a világítás és úgy adom rá az indexet pl: kanyarodáshoz készülve akkor általában megáll
de ha visszaveszem a világítást és ugye az indexet is akkor megy szépen tovább.
Nem tudom h mi lehet a baja. Biztosítékok és a végei jók. akkumulátor az zselés van benne 12 voltos a rendszer ugye. Nem nagyon értek az elektronikához az a baj. esetleg mit kellene megnéznem vagy cserélnem?!
köszönöm a válaszokat!!!
Nekem olyan problémám lenne a 250 -es etz-mel,hogy menet közben ha rákapcsolom az indexet akkor elkezd néha pöfögni és néha le is áll ,de ha visszaveszem az indexet egyből megy tovább.
Ha rajta van a világítás és úgy adom rá az indexet pl: kanyarodáshoz készülve akkor általában megáll
Nem tudom h mi lehet a baja. Biztosítékok és a végei jók. akkumulátor az zselés van benne 12 voltos a rendszer ugye. Nem nagyon értek az elektronikához az a baj. esetleg mit kellene megnéznem vagy cserélnem?!
köszönöm a válaszokat!!!
Re: Elektronika
Hallottatok már ilyen hibáról? érdemes foglalkozni vele?
http://www.hasznaltauto.hu/motor/mz/mz_ ... tz-5733783
http://www.hasznaltauto.hu/motor/mz/mz_ ... tz-5733783
- Alfa
- Keljfeljancsi

- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ezt szültem, vélemény? Gyújtáskapcsolóm csak + -t szakít meg (kormánycsőben van), a világítást külön 3 állású kapcsoló (1. állás: semmi 2. állás: csak helyzetjelző 3. állás: tompított + helyzetjelző) irányítja.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
Az a baj hogy otthon van a gépem és nem tudja valaki hogy mekkora akku fér el egy ts 125-ösben?(méret)
- gesszti
- bajnok

- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Természetesen a mai eszemmel már simán megoldanám az akkori bajait a motornak, és a mostani 250-es TS-en be is pótolok minden gondoskodást, ami a kicsinél anno elmaradt. Pedig ez a nagy TS-is hazatolatta már 2x magát 7 km-ről. Mindkétszer 10 m-re pontosan ott állt meg, ahol a kis TS évekkel azelőtt.
Valahogy erre nem tudok haraguni. Mégiscsak velünk együtt öregedett a motor. Családtag. Apus tolta ki a vasedényből Kanizsán.
Valahogy erre nem tudok haraguni. Mégiscsak velünk együtt öregedett a motor. Családtag. Apus tolta ki a vasedényből Kanizsán.
- MrDok
- bajnok

- Hozzászólások: 2335
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
gesszti írta:![]()
Én anno süldő koromban egy kis TS-t engedtem be a bozótba, hasonlóan "hirtelen felindultságból".
Mindig a városközpontban döglött meg, akkor, amikor legtöbben vártak buszra. 3 naponta toltam haza kilométerekről, mert folyton szétesett benne valami. Szinte nem volt olyan alkatrésze, ami ne lett volna eltörve, javítva, szétesve, elégve, görbülve, rozsdásodva, beragadva... Melléálltam, berugtam, egyes, teljesgáz, kuplungki, mennnyéba..meg... Meghírdettem, és az első vevőnek odaadtam. "ott van, szedd ki a bozótból, ha kell, 5000..."
De azért ejnye-bejnye, mégiscsak egy MZ volt!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- gesszti
- bajnok

- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Én anno süldő koromban egy kis TS-t engedtem be a bozótba, hasonlóan "hirtelen felindultságból".
Mindig a városközpontban döglött meg, akkor, amikor legtöbben vártak buszra. 3 naponta toltam haza kilométerekről, mert folyton szétesett benne valami. Szinte nem volt olyan alkatrésze, ami ne lett volna eltörve, javítva, szétesve, elégve, görbülve, rozsdásodva, beragadva... Melléálltam, berugtam, egyes, teljesgáz, kuplungki, mennnyéba..meg... Meghírdettem, és az első vevőnek odaadtam. "ott van, szedd ki a bozótból, ha kell, 5000..."
- Nandor
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Egyébként környezettudatosan élek, de abban az idegállapotban választanom kellet, vagy engedek a mélyről jövő ősi, állati dühnek és beleharapok, vagy "modern" ember módjára k... anyád csatakiáltással bevágom a bozótba.gesszti írta: ...és a környezetszennyezéssel mi lesz?
- gesszti
- bajnok

- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
...és a környezetszennyezéssel mi lesz?Nandor írta: Egy ehhez hasonlót vágtam be a bozótba valahol Szigliget és Keszthely között. Két napot sem bírt ki a motorban és zárlatos lett.
- gesszti
- bajnok

- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
5-6e Ft-ért kapsz értelmes minőségűt. Ez a varta is jó, amit alább ajánlott a szaktárs, csak ugye a postaköltség... 
Re: Elektronika
Értem,akkor csak savas jöhet szóba,de hol kellene venni ócsójé

- Nandor
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Egy ehhez hasonlót vágtam be a bozótba valahol Szigliget és Keszthely között. Két napot sem bírt ki a motorban és zárlatos lett. Szerintem ezeket a szünetmentes akkukat nem a 6v-os ts feszültségingadozásaira találták ki. Mindenesetre vettem bele egy hagyományos ólomsavas akkut 3700ft-ért és azóta /3év/ bírja.sinnyo írta:http://www.shopmester.com/spd/unas_4811 ... ulator_tip
Szerintetek ez jó lenne ts 125be?Illetve elfér benne?Tudom hogy zselés de ennyiért nem biztos hogy találok akksit,vagy ha tud valaki jobbat,örömmel elfogadnám a segítségét egy link formában.
Pl. /Bár nekem Banner van.
http://www.interstore.hu/katalog/automo ... -11Ah.html
- Troster
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Ímre ebből ígázoló jelentés lesz!imo88 írta:Igen el lett kötve az óra test kábeljéééét a gyujtás kapcsolóra dugtam :DDDDDDDDDD
fene a hü.... agyamat
-
imo88
- rolleres

- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2012.03.20. 21:42
- MZ-d típusa: TS 250 Deluxe 1975
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Igen el lett kötve az óra test kábeljéééét a gyujtás kapcsolóra dugtam :DDDDDDDDDD
fene a hü.... agyamat
fene a hü.... agyamat
Re: Elektronika
http://www.shopmester.com/spd/unas_4811 ... ulator_tip
Szerintetek ez jó lenne ts 125be?Illetve elfér benne?Tudom hogy zselés de ennyiért nem biztos hogy találok akksit,vagy ha tud valaki jobbat,örömmel elfogadnám a segítségét egy link formában.
Szerintetek ez jó lenne ts 125be?Illetve elfér benne?Tudom hogy zselés de ennyiért nem biztos hogy találok akksit,vagy ha tud valaki jobbat,örömmel elfogadnám a segítségét egy link formában.
- gesszti
- bajnok

- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
De, az izzón keresztül gerjeszt. Valami el van kötve.
- KILL3R etz
- bajnok

- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
A töltésvisszajelző izzó nem égett ki? Vagy ts-nél nem azon keresztül megy a gerjesztés? 
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
imo88
- rolleres

- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2012.03.20. 21:42
- MZ-d típusa: TS 250 Deluxe 1975
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
sziasztok
Az Ts 250 esemen Km órát akartam cserélni (lámpa tök ben van az óra)
de rájötem hogy nem jó amit vettem ezért vissza raktam agyárit 1 kábelt máshová tetem vissza az órán szikrázott is egyet kilőtte a biztit
raktam bele új biztit minden működik csak NINCS TÖLTÉS már át forgattam minden vezetéket műszerem nincs nem mértem ki
szerintetek mi miatt nem lehet töltésem ? semmihez nem nyultam csak a km órában lévő drótokhoz :S :S
De azok rajz alapján is jó helyt vannak. Viszont ha jár a motor és a gyujtáskapcsolót átkapcsolom dinamó állásra akkor is meg áll a motor
valami okos ötletet szívesen elfogadok
Az Ts 250 esemen Km órát akartam cserélni (lámpa tök ben van az óra)
de rájötem hogy nem jó amit vettem ezért vissza raktam agyárit 1 kábelt máshová tetem vissza az órán szikrázott is egyet kilőtte a biztit
raktam bele új biztit minden működik csak NINCS TÖLTÉS már át forgattam minden vezetéket műszerem nincs nem mértem ki
szerintetek mi miatt nem lehet töltésem ? semmihez nem nyultam csak a km órában lévő drótokhoz :S :S
De azok rajz alapján is jó helyt vannak. Viszont ha jár a motor és a gyujtáskapcsolót átkapcsolom dinamó állásra akkor is meg áll a motor
valami okos ötletet szívesen elfogadok
Re: Elektronika
Azért írtam ezt a hozzászólást mert ezen a fórumon még nem olvastam senkitől, és nálam évekig hiba nélkül működött érdemes kipróbálni igaz több mint 20 évvel ezelőtt használtam.gesszti írta:A generátorból származó dióda tökéletes ilyen célra. Én is agyaltam már hasonló megoldáson, lehet, hogy nyári unalmas estén átalakítok ilyenre egy feszszabot. Ez a kényesebb pontja a szabályzónak, a másik oldalon úgy se megy olyan nagy áram, az nem ég be olyan hamar.
- Alfa
- Keljfeljancsi

- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
1. Nekem nem kell sokeres vezeték, zsugorcsövet használok, és 0,75-1,5 vezetékeket bele, attól függően amit a szerelési könyvből kiolvasok a kapcs. rajzból.maki79 írta:
Én most vezetékeltem át a mocim.A te megoldásodra is gomdoltam.Van vele megvalósíthatósági probléma:
1:csak utánfutó vezetéket kaptam ami csak 7 eres.Ez kevés. Az előre menő vezetékek száma 10.(ha mind a két kábelt összeszámoljuk)Azt már nem is említem,hogy ami a gyujtáskapcsolóba megy ,vastagabb vezeték mint a másik.Ha ezt a problémát sikerül megoldanod.Akkor meg az lesz a baj,hogy olyan vastag lesz a 10 eres vezetéked,hogy nem fér majd el a tank alatt.
2:a lámpafejben mindenképpen kell hagynod vezetéket mert a műszerek világítása onnan megy.ja!és ha stekkert forrasztasz a végére,akkor nem tudod szétszereléskor kifűzni a kábelt a lámpafejből.
3:nem kaptam sehol ilyen stekkereket (siófok).autórádióét gondoltam végül,azt a szabványos csatlakozót.De elég vékony a vezetéke,meg kicsik a saruk.Nem tudom ,hogy nem melegedne-e túl a sarunál.
De ha te tudsz ezekre valami megoldást,ne tartsd magadban!Engem érdekel!Talán motorbontóban kéne ilyen csatlakozókat venni valami japán tejfölösdobozról.
2. Nem kell feltétlen bemennie a lámpába, miért kéne? meg is kerülheti, útba se kell ejtenie
3. Van ilyen stekker sokféle, csúszósaruhoz való szabványos 2-8-asig (autósbolt) és pines is (elektronikai bolt), ez is 8asig. Ezek pedig sima drótvégűek (ónozva), hogy be lehessen fogatni a csavar alá -> kihúzható. Nincs semmi elvi gond, a tervei is majdnem készen vannak, csak épp diplomát kell leadnom, lassan megy...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- gesszti
- bajnok

- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
A generátorból származó dióda tökéletes ilyen célra. Én is agyaltam már hasonló megoldáson, lehet, hogy nyári unalmas estén átalakítok ilyenre egy feszszabot. Ez a kényesebb pontja a szabályzónak, a másik oldalon úgy se megy olyan nagy áram, az nem ég be olyan hamar.
Re: Elektronika
[quote="gesszti"]Nekem meggyőződésem, hogy a hagyományos régi feszszabályzó helyesen beállítva tökéletes töltést tud biztosítani.
Sziasztok szerintem nagyon érthetően írtad le a működést, amikor nekem TS MZm volt az zavart , hogy parázslott a töltésjelzőm ilyenkor a viszáramkapcsoló érintkezője nem zárt rendesen, azt csináltam, hogy egy nagy áramú diódát kötöttem a feszszabályozó két pontjára a viszáram kapcsoló érintkező helyére az érintkezőt pedig egy szigetelő lappal kiszigeteltem. A dióda helyes áramiránynál vezetett ha a töltőfesz alacsony volt kis fordulatnál akkor lezárt így viszáram a dinamó felé nem tudott folyni. Ha emlékeim nem csalnak akkor az akku + és a D+ között van a viszáramkapcsoló érintkezője Megnézi nem tudom mert nincs ilyen fesszaályzóm , a diódát régi generátorból bontottam hűtőlappal együtt.
Sziasztok szerintem nagyon érthetően írtad le a működést, amikor nekem TS MZm volt az zavart , hogy parázslott a töltésjelzőm ilyenkor a viszáramkapcsoló érintkezője nem zárt rendesen, azt csináltam, hogy egy nagy áramú diódát kötöttem a feszszabályozó két pontjára a viszáram kapcsoló érintkező helyére az érintkezőt pedig egy szigetelő lappal kiszigeteltem. A dióda helyes áramiránynál vezetett ha a töltőfesz alacsony volt kis fordulatnál akkor lezárt így viszáram a dinamó felé nem tudott folyni. Ha emlékeim nem csalnak akkor az akku + és a D+ között van a viszáramkapcsoló érintkezője Megnézi nem tudom mert nincs ilyen fesszaályzóm , a diódát régi generátorból bontottam hűtőlappal együtt.
- maki79
- rolleres

- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2012.02.09. 12:43
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Én most vezetékeltem át a mocim.A te megoldásodra is gomdoltam.Van vele megvalósíthatósági probléma:Alfa írta:Na tehát, az a helyzet hogy a kábelezést akarom átvariálni. Nem mintha nem lenne jó a mostani, nem is változtatok az elrendezésen semmit, viszont meg akarom szünteti a lámpában a dzsungelt.
Egy olyan kábelkorbácsra gondoltam, ami a nyugati motorokon is van. 1 fő szál, leágazásokkal, stekkerekkel.
Kérdés, csinált-e már valaki ilyet, és mekkora szopás volt?
1:csak utánfutó vezetéket kaptam ami csak 7 eres.Ez kevés. Az előre menő vezetékek száma 10.(ha mind a két kábelt összeszámoljuk)Azt már nem is említem,hogy ami a gyujtáskapcsolóba megy ,vastagabb vezeték mint a másik.Ha ezt a problémát sikerül megoldanod.Akkor meg az lesz a baj,hogy olyan vastag lesz a 10 eres vezetéked,hogy nem fér majd el a tank alatt.
2:a lámpafejben mindenképpen kell hagynod vezetéket mert a műszerek világítása onnan megy.ja!és ha stekkert forrasztasz a végére,akkor nem tudod szétszereléskor kifűzni a kábelt a lámpafejből.
3:nem kaptam sehol ilyen stekkereket (siófok).autórádióét gondoltam végül,azt a szabványos csatlakozót.De elég vékony a vezetéke,meg kicsik a saruk.Nem tudom ,hogy nem melegedne-e túl a sarunál.
De ha te tudsz ezekre valami megoldást,ne tartsd magadban!Engem érdekel!
- Alfa
- Keljfeljancsi

- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Más most is a 3/4e stekkeres, és nagyon nagyon szeretem. vezeték színek se kellenek, meg semmi, csak 1 perc alatt összedugni. Nincs félrekötés, nincs lecsúszó saru, nincs millió csatlakozás, zárlatok. Úgy kell felszerelni/megforrasztani, hogy sose legyen vele gond. A nyugati motorok kábelkötege is ilyen, és elég jól bevált.KILL3R etz írta:Ha nagyon unatkozol inkább kábelezd át az enyémet....![]()
Jó lesz a gyári megoldás is....![]()
Amúgy mi értelme ennek? Ugyanannyi kábel lesz, csak a csokik helyett stekker, ami mégnagyobb összevisszaság lesz sztem....
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- KILL3R etz
- bajnok

- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Ha nagyon unatkozol inkább kábelezd át az enyémet....
Jó lesz a gyári megoldás is....
Amúgy mi értelme ennek? Ugyanannyi kábel lesz, csak a csokik helyett stekker, ami mégnagyobb összevisszaság lesz sztem....
Jó lesz a gyári megoldás is....
Amúgy mi értelme ennek? Ugyanannyi kábel lesz, csak a csokik helyett stekker, ami mégnagyobb összevisszaság lesz sztem....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Alfa
- Keljfeljancsi

- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Na tehát, az a helyzet hogy a kábelezést akarom átvariálni. Nem mintha nem lenne jó a mostani, nem is változtatok az elrendezésen semmit, viszont meg akarom szünteti a lámpában a dzsungelt.
Egy olyan kábelkorbácsra gondoltam, ami a nyugati motorokon is van. 1 fő szál, leágazásokkal, stekkerekkel.
Kérdés, csinált-e már valaki ilyet, és mekkora szopás volt?
Egy olyan kábelkorbácsra gondoltam, ami a nyugati motorokon is van. 1 fő szál, leágazásokkal, stekkerekkel.
Kérdés, csinált-e már valaki ilyet, és mekkora szopás volt?
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
Köszönöm a leírásod!
Nagyon sok dolgot tanulok ezen az oldalon. Még egyszer nagyon köszönöm!
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)

- Hozzászólások: 2894
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Ez korrekt, részletes leírás. Szerintem aki akarja, meg is érti. Igaz, Cickánygesszti írta:...ha gondolod, olvasd át, hátha most érthetőbb.
(kőműves létemre is megértettem...)
Köszönjük!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- gesszti
- bajnok

- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Kicsit javítottam a leíráson, ha gondolod, olvasd át, hátha most érthetőbb.Slarin írta:Nagyon köszönöm ezt a hozzáértői hozzászólást. Még kicsit boncolgatom, de a lényeget megértettem belőle!
- KILL3R etz
- bajnok

- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
A 15-ös mellé. Így akkor kap +12-t a elektronika, amikor a trafó. Szóval amikor ráadod a gyújtást. 
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- K.Imi
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Elektronika
Üdv lenne egy kérdésem:
A gyújtó trafóra nem tudom az egyik vezetéket hova kell kötni, van a pozitív az a 15-ösre megy, van egy zöld a jeladótól az az 1-esre, test az értelem szerű, de a jeladó 3. vezetékét ami fekete azt nem tudom már hova kell kötni
Valaki tud segíteni?
A gyújtó trafóra nem tudom az egyik vezetéket hova kell kötni, van a pozitív az a 15-ösre megy, van egy zöld a jeladótól az az 1-esre, test az értelem szerű, de a jeladó 3. vezetékét ami fekete azt nem tudom már hova kell kötni
Valaki tud segíteni?
MZ ETZ 251e '89
Re: Elektronika
Nagyon köszönöm ezt a hozzáértői hozzászólást. Még kicsit boncolgatom, de a lényeget megértettem belőle! 
- gesszti
- bajnok

- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Nekem meggyőződésem, hogy a hagyományos régi feszszabályzó helyesen beállítva tökéletes töltést tud biztosítani.
Visszáramkapcsoló (jobb oldali): A működésének lényege, hogy ha teljes gerjesztés mellett, a dinamó képes az akkumulátor üresjárati feszültségénél nagyobb feszültséget termelni, akkor kösse össze a dinamót az akkumulátorral. Ez akkumulátortól függően 6-6,4 V közt van valahol.
Ahogy tovább növekszik a motor fordulatszáma, és a feszültség eléri a 7,2 V környékét, akkor a feszültségszabályzó a dinamó gerjesztését csökkenti olyan módon, hogy a gerjesztőtekercs és az akkufeszültség közti fix kapcsolatot oldja, és a kettőt egy "szabályzó" ellenálláson keresztül köti össze. (ez az a tekercs, ami a gyújtásnál a szénkefék mellett van) Itt nem feltétlen kell elmenni 7,2V-ig, le lehet engedni 6,5-6,8 V környékére is a relé nyitását. Próbálgatni kell, hogy adott vezetési szokáshoz, és elektromos fogyasztó-használathoz mi válik be legjobban. Minél több fogyasztót használsz rendszeresen, és minél papásabban vezetsz, annál tovább lehet tartani a dinamót teljes gerjesztésen. Csak vigyázni kell, hogy ha sok fogyasztóhoz van állítva a töltés, akkor mindig használni kell a lámpákat, fogyasztókat.
Egész addig marad így, amíg a fordulatszám annyira meg nem növekszik, hogy ismét 7,2 V környékén lesz a töltőfeszültség. (ha egy picit magasabbra szalad ilyenkor, az nem a hét fő bűn egyike) Ekkor a feszszabályzó a gerjesztőtekercset testre zárja, és ekkor már csak az állórész maradó mágnesessége gerjeszti a forgórészt, így nem tud tovább növekedni a feszültség.
Nagy vonalakban, és egyszerűsítve így kellene, hogy működjön.
Ha ~6 és 7,2 V közti feszültséget mérsz az akkumulátor kapcsai közt, akárhogyis forgatod a motort, akkor sacc/k jó a töltésed. 7,5 V fölé azért jó, ha nem megy, mert akkor felforralja, tönkreteszi az akksit.
Kényes pont a visszáramkapcsoló beállítása. Ezt úgy szoktam beállítani, hogy megmérem az akksi feszültségét akkor, mikor semmi nincs rákötve. (pl. biztosítékok kiszedve)
Elindítom a motort, bekapcsolom a fényszórókat, és közepes fordulatszámról szép lassan engedem vissza a motor fordulatszámát. A feszültség szép lassan csökken, majd kicsit viszaemelkedik. Na, ez az a pillanat, mikor a visszáramkapcsoló leoldja a dinamót az akksiról. Addig kell heccelni (előfeszíteni a támasszal) a visszáramkapcsoló rugóját (miután a fémtisztára pucolt érintkezők közti hézagot 0,5 mm-re beállítottad) hogy az először mért akku üresjárati feszültségnél oldja a dinamót. Amikor már közel jársz a jó beállításhoz, a feszültség olyan kicsit emelkedik vissza, hogy a műszeren nem is látszik. Ekkor már magát a megszakítót szoktam figyelni, hogy mikor old.
Ha sokat jársz bekapcsolt fényszórókkal, akkor ne üresjárati feszültségből indulj ki, hanem a teljesen feltöltött akksival, álló motornál bekapcsolt fényszórókkal mérhető akkufeszültségből. Ha a kettő közt bont valahol a visszáramkapcsoló, akkor lesz jó a töltésed kis fordulatszámok környékén.
Meg kellene mérned, hogy merre jár a feszültség, amikor bekapcsolt irányjelzővel butul a motorod. Okozhatja például az, hogy a feszszab bal oldali (három állású) kapcsolója túl korán veszi el a gerjesztést az állórésztől. Ennél az kapcsolónál az érintkezők kifényesítése után, 0,4 mm-re állítsd a hézagot, és figyeld, hogy mit csinál. Kis fordulaton a külső érintkezőnek kell feküdnie, közepes fordulaton középre áll, majd magas fordulaton a belső érintkezőt kell érintenie.
Ha már akkor butul a motorod, és kóvályog a feszültség, mikor az érintkező középre áll, akkor a szabályzótekercset kezd el nézegetni. Ennek, ha jól emlékszem, 0,4 ohm környékén kellene lennie az ellenállásának. (ha rosszul írom, javítsatok ki légyszi) Lehet menetzárlatos, és testzárlatos is. Nálam pl. legutóbb lepizlett róla a szigetelés, és mikor ezen keresztül ment volna a villany, akkor megszűnt a töltés, és merült az akksi. (meg füstölt az ellenállás...
Visszáramkapcsoló (jobb oldali): A működésének lényege, hogy ha teljes gerjesztés mellett, a dinamó képes az akkumulátor üresjárati feszültségénél nagyobb feszültséget termelni, akkor kösse össze a dinamót az akkumulátorral. Ez akkumulátortól függően 6-6,4 V közt van valahol.
Ahogy tovább növekszik a motor fordulatszáma, és a feszültség eléri a 7,2 V környékét, akkor a feszültségszabályzó a dinamó gerjesztését csökkenti olyan módon, hogy a gerjesztőtekercs és az akkufeszültség közti fix kapcsolatot oldja, és a kettőt egy "szabályzó" ellenálláson keresztül köti össze. (ez az a tekercs, ami a gyújtásnál a szénkefék mellett van) Itt nem feltétlen kell elmenni 7,2V-ig, le lehet engedni 6,5-6,8 V környékére is a relé nyitását. Próbálgatni kell, hogy adott vezetési szokáshoz, és elektromos fogyasztó-használathoz mi válik be legjobban. Minél több fogyasztót használsz rendszeresen, és minél papásabban vezetsz, annál tovább lehet tartani a dinamót teljes gerjesztésen. Csak vigyázni kell, hogy ha sok fogyasztóhoz van állítva a töltés, akkor mindig használni kell a lámpákat, fogyasztókat.
Egész addig marad így, amíg a fordulatszám annyira meg nem növekszik, hogy ismét 7,2 V környékén lesz a töltőfeszültség. (ha egy picit magasabbra szalad ilyenkor, az nem a hét fő bűn egyike) Ekkor a feszszabályzó a gerjesztőtekercset testre zárja, és ekkor már csak az állórész maradó mágnesessége gerjeszti a forgórészt, így nem tud tovább növekedni a feszültség.
Nagy vonalakban, és egyszerűsítve így kellene, hogy működjön.
Ha ~6 és 7,2 V közti feszültséget mérsz az akkumulátor kapcsai közt, akárhogyis forgatod a motort, akkor sacc/k jó a töltésed. 7,5 V fölé azért jó, ha nem megy, mert akkor felforralja, tönkreteszi az akksit.
Kényes pont a visszáramkapcsoló beállítása. Ezt úgy szoktam beállítani, hogy megmérem az akksi feszültségét akkor, mikor semmi nincs rákötve. (pl. biztosítékok kiszedve)
Elindítom a motort, bekapcsolom a fényszórókat, és közepes fordulatszámról szép lassan engedem vissza a motor fordulatszámát. A feszültség szép lassan csökken, majd kicsit viszaemelkedik. Na, ez az a pillanat, mikor a visszáramkapcsoló leoldja a dinamót az akksiról. Addig kell heccelni (előfeszíteni a támasszal) a visszáramkapcsoló rugóját (miután a fémtisztára pucolt érintkezők közti hézagot 0,5 mm-re beállítottad) hogy az először mért akku üresjárati feszültségnél oldja a dinamót. Amikor már közel jársz a jó beállításhoz, a feszültség olyan kicsit emelkedik vissza, hogy a műszeren nem is látszik. Ekkor már magát a megszakítót szoktam figyelni, hogy mikor old.
Ha sokat jársz bekapcsolt fényszórókkal, akkor ne üresjárati feszültségből indulj ki, hanem a teljesen feltöltött akksival, álló motornál bekapcsolt fényszórókkal mérhető akkufeszültségből. Ha a kettő közt bont valahol a visszáramkapcsoló, akkor lesz jó a töltésed kis fordulatszámok környékén.
Meg kellene mérned, hogy merre jár a feszültség, amikor bekapcsolt irányjelzővel butul a motorod. Okozhatja például az, hogy a feszszab bal oldali (három állású) kapcsolója túl korán veszi el a gerjesztést az állórésztől. Ennél az kapcsolónál az érintkezők kifényesítése után, 0,4 mm-re állítsd a hézagot, és figyeld, hogy mit csinál. Kis fordulaton a külső érintkezőnek kell feküdnie, közepes fordulaton középre áll, majd magas fordulaton a belső érintkezőt kell érintenie.
Ha már akkor butul a motorod, és kóvályog a feszültség, mikor az érintkező középre áll, akkor a szabályzótekercset kezd el nézegetni. Ennek, ha jól emlékszem, 0,4 ohm környékén kellene lennie az ellenállásának. (ha rosszul írom, javítsatok ki légyszi) Lehet menetzárlatos, és testzárlatos is. Nálam pl. legutóbb lepizlett róla a szigetelés, és mikor ezen keresztül ment volna a villany, akkor megszűnt a töltés, és merült az akksi. (meg füstölt az ellenállás...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára gesszti 2012.04.13. 20:21-kor.
Re: Elektronika
Sziasztok!
Lenne egy két dolog amit megszeretnék tudni öreg/1-es gépemről! Sajnos nem vagyok egy elektronikai szakember, de imádom szerelni az öreg gépet! Azt szeretném megkérdezni, hogy az mz-m töltését hogyan tudom legegyszerűbben ellenőrizni, milyen értékek közt kell lennie? Menet közben pedig ha véletlenül nem veszem vissza az indexet a motor magas fordulaton erőtlenné válik a motor és kihagy a gyújtás. Nem tudom, hogy tudnám orvosolni! És esetleg ha valaki tudna segíteni mit érdemes kicserélni a régi elektronikában ahhoz hogy az biztosabban működjön!
Köszönöm!
Lenne egy két dolog amit megszeretnék tudni öreg/1-es gépemről! Sajnos nem vagyok egy elektronikai szakember, de imádom szerelni az öreg gépet! Azt szeretném megkérdezni, hogy az mz-m töltését hogyan tudom legegyszerűbben ellenőrizni, milyen értékek közt kell lennie? Menet közben pedig ha véletlenül nem veszem vissza az indexet a motor magas fordulaton erőtlenné válik a motor és kihagy a gyújtás. Nem tudom, hogy tudnám orvosolni! És esetleg ha valaki tudna segíteni mit érdemes kicserélni a régi elektronikában ahhoz hogy az biztosabban működjön!
Köszönöm!
Re: Elektronika
köszönöm válaszod, leforrasztom ezek alapján 
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
-
Dargo
- Simsonos

- Hozzászólások: 67
- Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Elektronika
Szia
Én ugyanezzel a problémával küzdöttem, de Müller Szabi megoldotta nekem. Ő készít olyan izzót ami beleillik a műszerfalba és led az izzó. Olyan fényereje van nappal napsütésbe, hogy tökéletesen látszik. Nekem is ugyanez a probléma jelentkezett, hogy csak az egyik irányba akart visszajelezni, Szabolcs ezt is megoldotta.
" Alkalmazni kell 2db 1N4007 típusú diódát, a katóddal a visszajelző fele fordítva, ilyen módon, a vezetékekre az oldalankénti jelet kell rákötni, az izzófoglalat házra pedig testet"

Én ugyanezzel a problémával küzdöttem, de Müller Szabi megoldotta nekem. Ő készít olyan izzót ami beleillik a műszerfalba és led az izzó. Olyan fényereje van nappal napsütésbe, hogy tökéletesen látszik. Nekem is ugyanez a probléma jelentkezett, hogy csak az egyik irányba akart visszajelezni, Szabolcs ezt is megoldotta.
" Alkalmazni kell 2db 1N4007 típusú diódát, a katóddal a visszajelző fele fordítva, ilyen módon, a vezetékekre az oldalankénti jelet kell rákötni, az izzófoglalat házra pedig testet"
seagateh írta:sziasztok. kellene egy kis segítség. az Index visszajelzőjét kicseréltem ledesre és csak akkor villog ha az egyik irányba kapcsolom az indexet mert megváltoik a polaritás és led csak az egyik irányba vezet. A kérdéséem az lenne hogy milyen diódákat lehetne eléforrasztani ami nem fog kimenni? vagy esetleg valami egyszerűbb megoldás?
köszi
üdv csabi

Széles utat...
Üdv. Dárgo
Üdv. Dárgo
Re: Elektronika
sziasztok. kellene egy kis segítség. az Index visszajelzőjét kicseréltem ledesre és csak akkor villog ha az egyik irányba kapcsolom az indexet mert megváltoik a polaritás és led csak az egyik irányba vezet. A kérdéséem az lenne hogy milyen diódákat lehetne eléforrasztani ami nem fog kimenni? vagy esetleg valami egyszerűbb megoldás?
köszi
üdv csabi
köszi
üdv csabi
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Baidu [Spider] valamint 2 vendég