Van ! Nagyra nyisd a bukszátbeleferi írta:Hali! Egy olyan kérdésem lenne hogy van-e valami teendőm hogy ha lecserélem a normál gyertyát iridiumra az etz-be?Előre is kösz

Van ! Nagyra nyisd a bukszátbeleferi írta:Hali! Egy olyan kérdésem lenne hogy van-e valami teendőm hogy ha lecserélem a normál gyertyát iridiumra az etz-be?Előre is kösz
nova001155 írta:Ez egy gyári HALL JELADÓS elektronikus gyújtás amit egyessel jelöltél az csak egy kapocspont abból az egyik fele a jeladóhoz megy a másik fele amit kettessel egy "fekete dobozba" Az maga az elektronika a gyújtás "lelke" ha úgytettszik. Abból jön ki még 3 vezeték abból az egyik a negatív az vagy fekete vagy barna színű ez a járműtestre kerüljön ,kijön egy pozitív az piros szokott lenni gyujtáskapcsoló 15 re megy és ,kijön egy "jel" ami a gyujtótrafó 1 es pontjára megy rá ez ilyen zöldes valami színű szokott lenni. Remélem kitéretem mindenre jó szerelgetést!polarbear88 írta:Üdv!
Elkezdtem felújitani a 150-es etz-et és olyan problémám volna, hogy a generátorbol minden kapcsolási rajzon ami találtam kevesebb kábel jön ki, mint ami a motorból kijön és van egy alkatrész amiről még nem igazán tudom, hogy még mi amibe a plusz kábelek mennek. elméletileg feltöltöttem kettő képet, a képeken egyessel van karikázva ahonnan a plusz kábelek indulnak és kettessel ahova mennek és a kettesnek nem igazán találtam meg, hogy mi is volna valójában. Remélhetőleg a porfestőtől a héten visszajönnek az alkatrészek és hétvégén kezdem újra összerakni a motort.
Ez egy gyári HALL JELADÓS elektronikus gyújtás amit egyessel jelöltél az csak egy kapocspont abból az egyik fele a jeladóhoz megy a másik fele amit kettessel egy "fekete dobozba" Az maga az elektronika a gyújtás "lelke" ha úgytettszik. Abból jön ki még 3 vezeték abból az egyik a negatív az vagy fekete vagy barna színű ez a járműtestre kerüljön ,kijön egy pozitív az piros szokott lenni gyujtáskapcsoló 15 re megy és ,kijön egy "jel" ami a gyujtótrafó 1 es pontjára megy rá ez ilyen zöldes valami színű szokott lenni. Remélem kitéretem mindenre jó szerelgetést!polarbear88 írta:Üdv!
Elkezdtem felújitani a 150-es etz-et és olyan problémám volna, hogy a generátorbol minden kapcsolási rajzon ami találtam kevesebb kábel jön ki, mint ami a motorból kijön és van egy alkatrész amiről még nem igazán tudom, hogy még mi amibe a plusz kábelek mennek. elméletileg feltöltöttem kettő képet, a képeken egyessel van karikázva ahonnan a plusz kábelek indulnak és kettessel ahova mennek és a kettesnek nem igazán találtam meg, hogy mi is volna valójában. Remélhetőleg a porfestőtől a héten visszajönnek az alkatrészek és hétvégén kezdem újra összerakni a motort.
Ez ha nem tévedek a gyári előgyújtás-szabályzópolarbear88 írta:Üdv!
Elkezdtem felújitani a 150-es etz-et és olyan problémám volna, hogy a generátorbol minden kapcsolási rajzon ami találtam kevesebb kábel jön ki, mint ami a motorból kijön és van egy alkatrész amiről még nem igazán tudom, hogy még mi amibe a plusz kábelek mennek. elméletileg feltöltöttem kettő képet, a képeken egyessel van karikázva ahonnan a plusz kábelek indulnak és kettessel ahova mennek és a kettesnek nem igazán találtam meg, hogy mi is volna valójában. Remélhetőleg a porfestőtől a héten visszajönnek az alkatrészek és hétvégén kezdem újra összerakni a motort.
Szia! Ha már csak villog pl a műszervilágítás indexelésnél, az már rossz jel. Kettős szokik lenni a probléma, amik egymásból következnek. Az egyik, hogy a töltésed nem tökéletes, mondhatni kevés. A másik, hogy az akku nem elég nagy. Mekkora van most a motorban? A 3-4 Ah akkuk kicsik, szívtam én is vele sokat mire rájöttem, egyszerűen nem tud elég nagy áramot leadni full töltött állapotban sem. Viszont ha a töltésed is rossz, akkor sose lesz még ilyen sem, hanem jóval gyengébb. Teszt: Járó motornál semmi ne leygen felkapcsolva, lehúzod az akkusarut. Meg kell tartania simán a motor járását. 2500 onIványi Balázs írta:Sziasztok!
Nekem olyan problémám lenne a 250 -es etz-mel,hogy menet közben ha rákapcsolom az indexet akkor elkezd néha pöfögni és néha le is áll ,de ha visszaveszem az indexet egyből megy tovább.
Ha rajta van a világítás és úgy adom rá az indexet pl: kanyarodáshoz készülve akkor általában megállde ha visszaveszem a világítást és ugye az indexet is akkor megy szépen tovább.
Nem tudom h mi lehet a baja. Biztosítékok és a végei jók. akkumulátor az zselés van benne 12 voltos a rendszer ugye. Nem nagyon értek az elektronikához az a baj. esetleg mit kellene megnéznem vagy cserélnem?!
köszönöm a válaszokat!!!
Pedig ilyen esetben a "kevés" árammal szokott gond lenni. Egyszerre sok a fogyasztó. A gyertya nem ad elég nagy szikrát ezért leáll a motor. Lehet a töltésed alacsony...Iványi Balázs írta:Sziasztok!
Nekem olyan problémám lenne a 250 -es etz-mel,hogy menet közben ha rákapcsolom az indexet akkor elkezd néha pöfögni és néha le is áll ,de ha visszaveszem az indexet egyből megy tovább.
Ha rajta van a világítás és úgy adom rá az indexet pl: kanyarodáshoz készülve akkor általában megállde ha visszaveszem a világítást és ugye az indexet is akkor megy szépen tovább.
Nem tudom h mi lehet a baja. Biztosítékok és a végei jók. akkumulátor az zselés van benne 12 voltos a rendszer ugye. Nem nagyon értek az elektronikához az a baj. esetleg mit kellene megnéznem vagy cserélnem?!
köszönöm a válaszokat!!!
gesszti írta:![]()
Én anno süldő koromban egy kis TS-t engedtem be a bozótba, hasonlóan "hirtelen felindultságból".
Mindig a városközpontban döglött meg, akkor, amikor legtöbben vártak buszra. 3 naponta toltam haza kilométerekről, mert folyton szétesett benne valami. Szinte nem volt olyan alkatrésze, ami ne lett volna eltörve, javítva, szétesve, elégve, görbülve, rozsdásodva, beragadva... Melléálltam, berugtam, egyes, teljesgáz, kuplungki, mennnyéba..meg... Meghírdettem, és az első vevőnek odaadtam. "ott van, szedd ki a bozótból, ha kell, 5000..."
Egyébként környezettudatosan élek, de abban az idegállapotban választanom kellet, vagy engedek a mélyről jövő ősi, állati dühnek és beleharapok, vagy "modern" ember módjára k... anyád csatakiáltással bevágom a bozótba.gesszti írta: ...és a környezetszennyezéssel mi lesz?
...és a környezetszennyezéssel mi lesz?Nandor írta: Egy ehhez hasonlót vágtam be a bozótba valahol Szigliget és Keszthely között. Két napot sem bírt ki a motorban és zárlatos lett.
Egy ehhez hasonlót vágtam be a bozótba valahol Szigliget és Keszthely között. Két napot sem bírt ki a motorban és zárlatos lett. Szerintem ezeket a szünetmentes akkukat nem a 6v-os ts feszültségingadozásaira találták ki. Mindenesetre vettem bele egy hagyományos ólomsavas akkut 3700ft-ért és azóta /3év/ bírja.sinnyo írta:http://www.shopmester.com/spd/unas_4811 ... ulator_tip
Szerintetek ez jó lenne ts 125be?Illetve elfér benne?Tudom hogy zselés de ennyiért nem biztos hogy találok akksit,vagy ha tud valaki jobbat,örömmel elfogadnám a segítségét egy link formában.
Ímre ebből ígázoló jelentés lesz!imo88 írta:Igen el lett kötve az óra test kábeljéééét a gyujtás kapcsolóra dugtam :DDDDDDDDDD
fene a hü.... agyamat
Azért írtam ezt a hozzászólást mert ezen a fórumon még nem olvastam senkitől, és nálam évekig hiba nélkül működött érdemes kipróbálni igaz több mint 20 évvel ezelőtt használtam.gesszti írta:A generátorból származó dióda tökéletes ilyen célra. Én is agyaltam már hasonló megoldáson, lehet, hogy nyári unalmas estén átalakítok ilyenre egy feszszabot. Ez a kényesebb pontja a szabályzónak, a másik oldalon úgy se megy olyan nagy áram, az nem ég be olyan hamar.
1. Nekem nem kell sokeres vezeték, zsugorcsövet használok, és 0,75-1,5 vezetékeket bele, attól függően amit a szerelési könyvből kiolvasok a kapcs. rajzból.maki79 írta:
Én most vezetékeltem át a mocim.A te megoldásodra is gomdoltam.Van vele megvalósíthatósági probléma:
1:csak utánfutó vezetéket kaptam ami csak 7 eres.Ez kevés. Az előre menő vezetékek száma 10.(ha mind a két kábelt összeszámoljuk)Azt már nem is említem,hogy ami a gyujtáskapcsolóba megy ,vastagabb vezeték mint a másik.Ha ezt a problémát sikerül megoldanod.Akkor meg az lesz a baj,hogy olyan vastag lesz a 10 eres vezetéked,hogy nem fér majd el a tank alatt.
2:a lámpafejben mindenképpen kell hagynod vezetéket mert a műszerek világítása onnan megy.ja!és ha stekkert forrasztasz a végére,akkor nem tudod szétszereléskor kifűzni a kábelt a lámpafejből.
3:nem kaptam sehol ilyen stekkereket (siófok).autórádióét gondoltam végül,azt a szabványos csatlakozót.De elég vékony a vezetéke,meg kicsik a saruk.Nem tudom ,hogy nem melegedne-e túl a sarunál.
De ha te tudsz ezekre valami megoldást,ne tartsd magadban!Engem érdekel!Talán motorbontóban kéne ilyen csatlakozókat venni valami japán tejfölösdobozról.
Én most vezetékeltem át a mocim.A te megoldásodra is gomdoltam.Van vele megvalósíthatósági probléma:Alfa írta:Na tehát, az a helyzet hogy a kábelezést akarom átvariálni. Nem mintha nem lenne jó a mostani, nem is változtatok az elrendezésen semmit, viszont meg akarom szünteti a lámpában a dzsungelt.
Egy olyan kábelkorbácsra gondoltam, ami a nyugati motorokon is van. 1 fő szál, leágazásokkal, stekkerekkel.
Kérdés, csinált-e már valaki ilyet, és mekkora szopás volt?
Más most is a 3/4e stekkeres, és nagyon nagyon szeretem. vezeték színek se kellenek, meg semmi, csak 1 perc alatt összedugni. Nincs félrekötés, nincs lecsúszó saru, nincs millió csatlakozás, zárlatok. Úgy kell felszerelni/megforrasztani, hogy sose legyen vele gond. A nyugati motorok kábelkötege is ilyen, és elég jól bevált.KILL3R etz írta:Ha nagyon unatkozol inkább kábelezd át az enyémet....![]()
Jó lesz a gyári megoldás is....![]()
Amúgy mi értelme ennek? Ugyanannyi kábel lesz, csak a csokik helyett stekker, ami mégnagyobb összevisszaság lesz sztem....
Ez korrekt, részletes leírás. Szerintem aki akarja, meg is érti. Igaz, Cickánygesszti írta:...ha gondolod, olvasd át, hátha most érthetőbb.
Kicsit javítottam a leíráson, ha gondolod, olvasd át, hátha most érthetőbb.Slarin írta:Nagyon köszönöm ezt a hozzáértői hozzászólást. Még kicsit boncolgatom, de a lényeget megértettem belőle!
seagateh írta:sziasztok. kellene egy kis segítség. az Index visszajelzőjét kicseréltem ledesre és csak akkor villog ha az egyik irányba kapcsolom az indexet mert megváltoik a polaritás és led csak az egyik irányba vezet. A kérdéséem az lenne hogy milyen diódákat lehetne eléforrasztani ami nem fog kimenni? vagy esetleg valami egyszerűbb megoldás?
köszi
üdv csabi
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 7 vendég