Elektronika topik - a pokol kapuja
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Hát itt több problem is lehet szerintem... Egyrészt az akku tuti cellazárlatos, annak az első számú tünete hogy leesik a fesz. ha terhelést kap. Az elhalványulás sok fogyasztóra a kicsi akku tünete.
De ettől még meg kéne lennie tudtommal a töltőfeszültségnek fordulaton. A töltésproblémák rendbetétele viszont csak ideig óráig megy foltozgatással, utána bele kell nyúlni.
Ami tuti minden ilyen gondot megold:
- A forgórész réz csúszógyűrűsítése (Bambi)
- Szénkefék vadiújra cseréje, utángyártottak jók
- Vezetékelés rendbetétele (saruk, csatlakozók, drótok) az egyenirányító és a blokk között
- Egyenirányító tuti legyen jó. Ki kell mérni, vagy tökéletes motoron kipróbálni
- Fesz.szabályzó legyen Bambi féle 2 sarus kicsi
Ilyen megoldással nekem 12,9 V a töltésem 1500on (alapjáraton az akkut kivéve megtartja, nem dadog, semmi baja), 2000en már 13,4, és ezt tartja minden fordulaton ezután.
De ettől még meg kéne lennie tudtommal a töltőfeszültségnek fordulaton. A töltésproblémák rendbetétele viszont csak ideig óráig megy foltozgatással, utána bele kell nyúlni.
Ami tuti minden ilyen gondot megold:
- A forgórész réz csúszógyűrűsítése (Bambi)
- Szénkefék vadiújra cseréje, utángyártottak jók
- Vezetékelés rendbetétele (saruk, csatlakozók, drótok) az egyenirányító és a blokk között
- Egyenirányító tuti legyen jó. Ki kell mérni, vagy tökéletes motoron kipróbálni
- Fesz.szabályzó legyen Bambi féle 2 sarus kicsi
Ilyen megoldással nekem 12,9 V a töltésem 1500on (alapjáraton az akkut kivéve megtartja, nem dadog, semmi baja), 2000en már 13,4, és ezt tartja minden fordulaton ezután.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
Köszönöm a válaszokat!
Töltés jelző lámpa nem ég, tehát a töltéssel nincs gond,
illetve nem tudom hogy egyáltalán világít-e.
Azért akartam kivenni az aksit járó motornál, mert cellazárlatra gyanakszom.
Nagy fordulaton is ugyan az a jelenség. Aksit holnap feltöltöm és leírom az eredményt.
Töltés jelző lámpa nem ég, tehát a töltéssel nincs gond,
illetve nem tudom hogy egyáltalán világít-e.
Azért akartam kivenni az aksit járó motornál, mert cellazárlatra gyanakszom.
Nagy fordulaton is ugyan az a jelenség. Aksit holnap feltöltöm és leírom az eredményt.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Elektronika
Nekem a Jawa csinálja azt, hogy felkapcsolt irányjelzőnél elhalványul a tompított. Meg ha nagyon leejtem a fordulatot. Valószínű pici akksi van a gépben. Én erre tippelek.
A másik, járó motornál ha feszkót akarsz mérni, nem kell kivenni az áramkörből. Ha áramerősséget akarsz mérni, akkor kell megszakítani az áramkört.
A másik, járó motornál ha feszkót akarsz mérni, nem kell kivenni az áramkörből. Ha áramerősséget akarsz mérni, akkor kell megszakítani az áramkört.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
99% a töltésre (saruk? esetleg biztosíték).
Az akkut töltsd fullra töltővel, mert üresen hamar tönkremegy.
Ha fordulaton kapcsolsz lámpát?
Esetleg töltés visszajelző?
Az akkut töltsd fullra töltővel, mert üresen hamar tönkremegy.
Ha fordulaton kapcsolsz lámpát?
Esetleg töltés visszajelző?
Apa66 írta:Sziasztok!
ETZ 250-es világítása elhalványul, ha az irányjelzőt bekapcsolom.
A testeléseket átnéztem Ohm-mérővel, azok jók.
Akku feszültsége 11,3 V és ha ráadom a gyújtást, akkor leesik 7 V környékére.
A töltés magas fordulaton is csak 11,5 V.
Lehet, hogy az akkumulátorom cellazárlatos?
Járó motornál levehetem az akkut, hogy a töltés megmérjem?
András
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Gyenge az akkufeszültséged...
Re: Elektronika
Sziasztok!
ETZ 250-es világítása elhalványul, ha az irányjelzőt bekapcsolom.
A testeléseket átnéztem Ohm-mérővel, azok jók.
Akku feszültsége 11,3 V és ha ráadom a gyújtást, akkor leesik 7 V környékére.
A töltés magas fordulaton is csak 11,5 V.
Lehet, hogy az akkumulátorom cellazárlatos?
Járó motornál levehetem az akkut, hogy a töltés megmérjem?
András
ETZ 250-es világítása elhalványul, ha az irányjelzőt bekapcsolom.
A testeléseket átnéztem Ohm-mérővel, azok jók.
Akku feszültsége 11,3 V és ha ráadom a gyújtást, akkor leesik 7 V környékére.
A töltés magas fordulaton is csak 11,5 V.
Lehet, hogy az akkumulátorom cellazárlatos?
Járó motornál levehetem az akkut, hogy a töltés megmérjem?
András
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Ez első olvastra elég tömény volt. 

Re: Elektronika
Úgy látom sokan vacakolnak mindenféle gyújtás-elektronikákkal,szerintem tök feleslegesen. Nekem az ETZ-n legalább tíz éve van rajta a karburátoros 1-es,2-es VW golfok,passatok,jetták (ugyanaz van bennük,de még a régi karbis Audi 80-asban is) gyári hibrid elektronikus gyújtása,ami még egy bivalyt is földhöz vág gyújtási energiában! Bontóban fillérek az egész cucc. Kell a gyújtás kábelkötege a speciális csatlakozókkal (Nem kell megijedni,kiszedni 5 perc és egyben van komplett,az egész köteg kb 70cm),kell az elektronika,(aminek ugyanaz a bekötése mint a Lada samara-é),plussz kell a gyújtótrafó is mivel az speciális és nem jó bármi helyette (mert 1 ohm a primer tekercs ellenállása!). Ha ez mind megvan akkor csak be kell rakni az ETZ-be,ami szintén nem nagy gond. Sajnos a trafó elég nagy,de az akksi felett elfér simán. A köteg adja magát. A trafó 15-re kötjük a gyújtás + ot és szintén ide jön a köteg fekete kábele is,a trafó 1-re a köteg zöld kábele megy. Az ETZ gyári hall jeladójára megy a köteg három vékonyabb kábele (A VW csatit le kell vágni!). A piros kábel helyére a pirosat,a zöld helyett a zöldet a fehér helyett a barnát kell bekötni! NAGYON FONTOS MÉG,hogy a jeladó mágnesgyűrűs forgórészének a gyári ék kivágásával pont szemben új ékpályát kell kireszelnünk! Ezt azért kell megtenni,(Tehát 180fokkal el kell tolni a jeladót) mert a VW-s elektronika a gyűrű fordított pólusváltására gyújt! E nélkül pedig az alsó holtpont előtt adná a gyújtást a rendszerünk! Jó minőségű szilikon gyújtókábelt használjunk,és zavarszűrő ellenállásos pipát,nehogy a trafó bekapcsolásakor is adjon szikrát (mivel itt nincsen elosztó).Az elektronikát mindenképpen hűteni kell! Gyárilag van rajta hűtőborda,de van úgy hogy ezt leszerelik a bontóban,mert két csavar fogja fel és úgy könnyebb kibontaniuk. Az alumínium hűtőborda nagyon fontos,a nélkül megfő az elektronika!!!(Bordával örök életű,tehát erre ügyeljünk!) Ami még külön jó,hogy ha véletlenül rajta hagyjuk a gyújtást,akkor nem tud leégni a gyújtótrafó,mert az elektronika automatán lekapcsolja a gyújtást ha nem kap jelet a hall jeladótól,és az akksi sem merül le olyan hamar. Sajnos akksi nélkül nem lehet a gépet betolni,de ez nem nagy gond,ebből problémám még soha sem volt! Jó szerelést mindenkinek!
Re: Elektronika
Az ETZ-nél olyan,hogy "generátor állás" a gyújtáskapcsolónál nem létezik! Parkfény be(balra),gyújtás ki,gyújtás be,gyújtás+világítás be állások vannak! Ha a generátoros ETZ-t be akarod tolni AKKSI NÉLKÜL,az csak a "gyújtás be" állásnál lehetséges! Máshogy nem fog menni,kár próbálkozni.Ha viszont már beindult a gép,akkor már lehet világítást is kapcsolni. Igaz,ilyenkor alapjáratra nem ajánlatos leengedni a fordulatot (kicsit pörgetni kell!),mert a generátor alapjáraton keveset tölt ahhoz,hogy a lámpát is elbírja,ezért leállhat a paripa... A betolás akksi nélküli lehetőségének az a titka,hogy a generátor forgórésze gyárilag kicsit meg van mágnesezve! Ezt bárki megnézheti egy sima csavarhúzóval,amit hozzáérintve a generátor forgórészének vasmagjához (ÁLLÓ HELYZETBEN!) azt gyengén magához vonzza.Így tud a generátor felgerjedni a nélkül,hogy az akku benne lenne... Ezért lehet minden ETZ-t betolni,bár a megszakítósak könnyebben indulnak betolásra,mert nem kell annyi feszültség a tranzisztoros elektronikának. Nekem a tranzisztoros is simán beindult tolásra akksi nélkül,csak kicsit nagyobb lendületet kellett vennem... A fentebb leírtak minden ETZ-re igazak,bár a 250-est nehezebb betolni,de gondolom ezt már mindenki tudja aki próbálta....
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szerintem ő a jobb szélső állsára gondolt (a parkolófényhet képest még egyel jobbra), ami ES/TS-nél valóban dinamós (akksi nélküli) állás, ami a kapcsolón az ETZ-ken is kapcsolható, de ez már nincs bekötve, csak egy emlék a múltból.Alfa írta:Az nem generátor állás, csak parkolófény. Első hátsó helyzetjelző, gyújtás nélkül. Úttesten hagyott járműre asszem lakott területen kívül kötelező a parkolófény használata. De lehet h belül is
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Az nem generátor állás, csak parkolófény. Első hátsó helyzetjelző, gyújtás nélkül. Úttesten hagyott járműre asszem lakott területen kívül kötelező a parkolófény használata. De lehet h belül is 

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- csonkesz
- biciklis
- Hozzászólások: 20
- Csatlakozott: 2012.03.21. 18:18
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Erdőtelek
Re: Elektronika
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy a gyújtáskapcsolón a "generátor állás" pontosan milyen célt szolgál. Régen úgy tudtam, hogy abban az állásban tudom betolni a motort, ha netalán lemerült az akksi. Évekkel később ismét lett ETZ-m, lemerült akksi, kulcs "generátor állás", de az nem pöffent még egyet se. Úgy gondolom, hogy valami el lehet benne kötve. De ha előveszem az alap jármű villamossági tudásomat, az azt mondja nekem, hogy a generátor, szemben a dinamóval, gerjesztő áram hiányában nem tud áramot generálni. Kérlek titeket homályosítsátok föl ködbe burkolózott elmém.
Azt szeretném kérdezni, hogy a gyújtáskapcsolón a "generátor állás" pontosan milyen célt szolgál. Régen úgy tudtam, hogy abban az állásban tudom betolni a motort, ha netalán lemerült az akksi. Évekkel később ismét lett ETZ-m, lemerült akksi, kulcs "generátor állás", de az nem pöffent még egyet se. Úgy gondolom, hogy valami el lehet benne kötve. De ha előveszem az alap jármű villamossági tudásomat, az azt mondja nekem, hogy a generátor, szemben a dinamóval, gerjesztő áram hiányában nem tud áramot generálni. Kérlek titeket homályosítsátok föl ködbe burkolózott elmém.
"Barátaim, nehéz időket élünk, okosnak lenni néha félünk. Csak egy út van, az egyenes és te megtalálod, hogy ha keresed. Mindhalálig sebesség."
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
greenest írta:Sziasztok!
Tanácsotokat szeretném kérni a következőben. Van egy 150 cm3 ETZ-m megszakítós gyújtással és szeretném lecserélni elektronikusra. Ki is néztem az alábbi linken található elektronikus gyújtást, aminél a tirisztor és a gyújtás alaplap egybe van integrálva. Esetleg valakinek van tapasztalata vagy találkozott ehhez hasonlóval? Érdemes lenne megvenni vagy inkább nézek olyat, ahol tirisztor külön van?
Szia
Én nem javaslom ETZ-re. Mert igaz hogy az előző hozzászólásban működik, de az dinamós.
A generátoros gépen kicsit erősebb a szórt mágneses tér. Ezért ha megfigyeled a gyári megoldást, ott is meg van emelve a Hall jeladó, hogy ne zavarja be a generátor. Ezeket gyakorlati tapasztalatból írom. De a választás a tiéd.
Most nézem az előbbi képet hogy ott sincs megemelve , de az a vastag vaslemez egész a Hall alá is benyúlik és leárnyékolja . Na mondjuk ez is egy megoldás. Gratulálok.

Üdv nyemi.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.

You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 38
- Csatlakozott: 2012.02.23. 02:38
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Mátrafüred-Abasár
Re: Elektronika
Jó lenne a gyári,de sehol nem lehet kapni.....zsakfos írta:Nem igazán értem mi gondotok van az elektronikus gyujtással?![]()
Rendes gyári Etz vagy Trabant elektronikus gyújtás kell, azt ellehet felejteni a gyújtást hosszú időre hogy egyáltalán van a mociban.
Az a baj hogy egyesek összevissza kisérletezgetnek mindenféle maszek megoldással,ahelyett hogy gyárit szereznének.
Visszaolvasva az ilyen irányú hibákat,szinte csak azokkal volt gond,amik nem gyáriak voltak.Javitsatok ki ha rosszul emlékszem.
Nekem csak jó tapasztalatom van akár a Trabant,akár az Etz gyújtással.
Mondjuk nekem megszakitós korában sem volt gondom az is igaz,de én csak javallani tudom az elektronikus GYÁRI gyújtást.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Nem találtam eddig gyári elektronikus eladót sajnos. Remélem hamarosan találok. Pár éve ráfeküdtem a témára de ráhagytam most ismét kezdek megzavarodni vele... 

- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Egy elektronikus gyújtást tesztelek most én is az mz-n. Simán felmegy a gyári megszakítós alaplap helyére. A videón még egy prototípus volt a forgórész, a végleges, sorozatban gyártott már alumínium tárcsa lett, a nagy fehér bucli nélkül. 6 V-os rendszeren hibátlanul működik eddig.
Első indítás

Első indítás
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Osztom a véleményed!zsakfos írta:Nem igazán értem mi gondotok van az elektronikus gyujtással?![]()
Rendes gyári Etz vagy Trabant elektronikus gyújtás kell, azt ellehet felejteni a gyújtást hosszú időre hogy egyáltalán van a mociban.
Az a baj hogy egyesek összevissza kisérletezgetnek mindenféle maszek megoldással,ahelyett hogy gyárit szereznének.
Visszaolvasva az ilyen irányú hibákat,szinte csak azokkal volt gond,amik nem gyáriak voltak.Javitsatok ki ha rosszul emlékszem.
Nekem csak jó tapasztalatom van akár a Trabant,akár az Etz gyújtással.
Mondjuk nekem megszakitós korában sem volt gondom az is igaz,de én csak javallani tudom az elektronikus GYÁRI gyújtást.
Szombaton kapott egy gyári elektronikus gyujtást az Etz-re, eddig nagyon pozitív tapasztalataim vannak vele kapcsolatban!

- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
http://www.zsombicar.hu/lada.htmlhell írta:Ismét az ICET név került elő esetleg egy képet tudnál róla feldobni vagy egy link-t amin rajta van mert érdekelne melyik is az mostmár mert teljesen elvesztettem a fonalat. Én is fizetem a tanulópénzeket szépen de már kezd elegem lenni belőle. Már gondolkozok abban is szerzek valami japo motorét vagy láncfűrészét és alaplapot gyártunk hozzá mert ez nem állapot.
pl innen lehet mazsolázni. Azt tudom,hogy a trabi megszakító jó, és a Lada gyújtókondija is. Ami nekem benne van megszakító, az a Ladás boltban lett véve Gyöngyösön, és rá van gravírozva h "Made in Germany", de lehet h a Ladáé is jó.
Az ICET márkánál a Doduco állítólag jobb, és az is Lada termék, de gyártják sokféle régi autóhoz is ahogy látom. A Trabi = MZ. Google-ben lehet találni jópár webáruházat és boltot is, Doduco Trabi megszakítóra is.
A típus: 235v. Ilyen megszakítót kell találni.
http://www.xn--kelemenmvek-4mc.hu/index.php?menuid=99 de a legjobb itt megkeresni a boltot aminek a Kelemen művek szállít be, vanpár száz darab!

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nem igazán értem mi gondotok van az elektronikus gyujtással?
Rendes gyári Etz vagy Trabant elektronikus gyújtás kell, azt ellehet felejteni a gyújtást hosszú időre hogy egyáltalán van a mociban.
Az a baj hogy egyesek összevissza kisérletezgetnek mindenféle maszek megoldással,ahelyett hogy gyárit szereznének.
Visszaolvasva az ilyen irányú hibákat,szinte csak azokkal volt gond,amik nem gyáriak voltak.Javitsatok ki ha rosszul emlékszem.
Nekem csak jó tapasztalatom van akár a Trabant,akár az Etz gyújtással.

Mondjuk nekem megszakitós korában sem volt gondom az is igaz,de én csak javallani tudom az elektronikus GYÁRI gyújtást.

Rendes gyári Etz vagy Trabant elektronikus gyújtás kell, azt ellehet felejteni a gyújtást hosszú időre hogy egyáltalán van a mociban.
Az a baj hogy egyesek összevissza kisérletezgetnek mindenféle maszek megoldással,ahelyett hogy gyárit szereznének.
Visszaolvasva az ilyen irányú hibákat,szinte csak azokkal volt gond,amik nem gyáriak voltak.Javitsatok ki ha rosszul emlékszem.
Nekem csak jó tapasztalatom van akár a Trabant,akár az Etz gyújtással.

Mondjuk nekem megszakitós korában sem volt gondom az is igaz,de én csak javallani tudom az elektronikus GYÁRI gyújtást.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Ismét az ICET név került elő esetleg egy képet tudnál róla feldobni vagy egy link-t amin rajta van mert érdekelne melyik is az mostmár mert teljesen elvesztettem a fonalat. Én is fizetem a tanulópénzeket szépen de már kezd elegem lenni belőle. Már gondolkozok abban is szerzek valami japo motorét vagy láncfűrészét és alaplapot gyártunk hozzá mert ez nem állapot.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Maga az ötlet jó, a kivitelezés silány. Ne vedd meg sztem, én próbálkoztam vele. Ami örök élet, ha elmész egy Lada alkatrészekkel is foglalkozó boltba, és veszel ott gyári kondit (lada gyár ugye még van, az hasonló mint az MZ gyári, minőségben), meg gyári megszakítót. ICET márka megfelelő.
5000 km-el ezelőtt raktam bele, azóta még állítani is csak egyszer kellett, tökéletes a motor. Az elektromos hókuszpókusz csak bonyolít, de nem tesz sokkal jobbá, elég drágán tanultam meg.
5000 km-el ezelőtt raktam bele, azóta még állítani is csak egyszer kellett, tökéletes a motor. Az elektromos hókuszpókusz csak bonyolít, de nem tesz sokkal jobbá, elég drágán tanultam meg.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
Sziasztok!
Tanácsotokat szeretném kérni a következőben. Van egy 150 cm3 ETZ-m megszakítós gyújtással és szeretném lecserélni elektronikusra. Ki is néztem az alábbi linken található elektronikus gyújtást, aminél a tirisztor és a gyújtás alaplap egybe van integrálva. Esetleg valakinek van tapasztalata vagy találkozott ehhez hasonlóval? Érdemes lenne megvenni vagy inkább nézek olyat, ahol tirisztor külön van?
Tanácsotokat szeretném kérni a következőben. Van egy 150 cm3 ETZ-m megszakítós gyújtással és szeretném lecserélni elektronikusra. Ki is néztem az alábbi linken található elektronikus gyújtást, aminél a tirisztor és a gyújtás alaplap egybe van integrálva. Esetleg valakinek van tapasztalata vagy találkozott ehhez hasonlóval? Érdemes lenne megvenni vagy inkább nézek olyat, ahol tirisztor külön van?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Hát ezt érezni kéne........seagateh írta:Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. Annyi gondom votl az MZ-vel hogy nagyobb gázra elkezdett horkolni pl ha 5.be 50el mentem nagyobb gázra megtorpant! A porlasztó takarítása sem hozott eredményt, majd a gyújtásállítás igen.
Hidegen nem csinálja, amikor elkezd melegedni még akkor is jó, de amikor eléri az üzemi hőmérsékletet akkor újra alacsony fordulaton nagyobb gázadásra horkol és megtorpan egy kicsit. Kb egy hónapja kezdte el csinálni ezt, nemtudom pontosan mitől. Ami érdekes hogy kipörög szépen 6000ig, a gyertya is tökéletesen kiég, tiszta levegőszűrő, így csak a gyújtásra tudok gondolni. Próbljak adni nagyobb előgyújtást?
-Arra is gondoltam mivel üzemmeleg állapotba jön a horkolás hogy üzemanyagból sokat kap. De ha a tűn állítok, akkor roszabb minden. (Fentről számolva a 3. rovátkába van)
Valakinek valami ötlete esetleg?
Köszönöm előre is
Üdv
Csabi

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Elektronika
gabsic írta:Apa66 írta: Ha megnő az átmeneti ellenállás és változatlan a terhelés, akkor a
feszültség is emelkedni fog, ami az izzó kiégéséhez vezet. U=RxI![]()
![]()
![]()
Aúúú... Na mármost ez így nem teljesen korrekt. Nem az áramérték adott, hanem a feszültség, úgyhogy ha R megnő, I csökken. Magyarán halványabban világít az égő.
Igazad van! A feszültség nem lehet több mint amit a fesz.szabályzó lead. Hülyeséget írtam.
András
Re: Elektronika
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. Annyi gondom votl az MZ-vel hogy nagyobb gázra elkezdett horkolni pl ha 5.be 50el mentem nagyobb gázra megtorpant! A porlasztó takarítása sem hozott eredményt, majd a gyújtásállítás igen.
Hidegen nem csinálja, amikor elkezd melegedni még akkor is jó, de amikor eléri az üzemi hőmérsékletet akkor újra alacsony fordulaton nagyobb gázadásra horkol és megtorpan egy kicsit. Kb egy hónapja kezdte el csinálni ezt, nemtudom pontosan mitől. Ami érdekes hogy kipörög szépen 6000ig, a gyertya is tökéletesen kiég, tiszta levegőszűrő, így csak a gyújtásra tudok gondolni. Próbljak adni nagyobb előgyújtást?
-Arra is gondoltam mivel üzemmeleg állapotba jön a horkolás hogy üzemanyagból sokat kap. De ha a tűn állítok, akkor roszabb minden. (Fentről számolva a 3. rovátkába van)
Valakinek valami ötlete esetleg?
Köszönöm előre is
Üdv
Csabi
Hidegen nem csinálja, amikor elkezd melegedni még akkor is jó, de amikor eléri az üzemi hőmérsékletet akkor újra alacsony fordulaton nagyobb gázadásra horkol és megtorpan egy kicsit. Kb egy hónapja kezdte el csinálni ezt, nemtudom pontosan mitől. Ami érdekes hogy kipörög szépen 6000ig, a gyertya is tökéletesen kiég, tiszta levegőszűrő, így csak a gyújtásra tudok gondolni. Próbljak adni nagyobb előgyújtást?
-Arra is gondoltam mivel üzemmeleg állapotba jön a horkolás hogy üzemanyagból sokat kap. De ha a tűn állítok, akkor roszabb minden. (Fentről számolva a 3. rovátkába van)
Valakinek valami ötlete esetleg?
Köszönöm előre is
Üdv
Csabi
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Re: Elektronika
Bevallom eddig nem mértem meg, bíztam benne hogy jó, lehet hogy ez a probléma? Amúgy mennyi a helyes érték? Ha nem megfelelő hogyan tudnám beállítani?bambi írta:töltés jó?boldi82 írta:Sziasztok
Műszakira szeretném vinni a motoromat (TS 125 De-Luxe). Egy kicsit megjárattam a gépet mentem vele pár km-t, majd elkezdtem ellenőrizni a világító- és jelzőberendezéseket. Sajnálattan kellett tapasztalnom, hogy járó motornál az index és a vissza jelző lámpa ellentétesen villogott. A másik probléma ami jobban aggaszt, hogy ha bekapcsolom a tompított fényszórót leáll a motor, míg emelt fordulatszámnál elkezd dadogni.
Véleményetek szerint mi lehet a hiba oka?
Ha valaki tudna segíteni, van valami jó ötlete, elképzelése, tapasztalata, kérem írja meg, nagyon hálás lennék érte.
Előre is köszi a segítségeteket.
Re: Elektronika
töltés jó?boldi82 írta:Sziasztok
Műszakira szeretném vinni a motoromat (TS 125 De-Luxe). Egy kicsit megjárattam a gépet mentem vele pár km-t, majd elkezdtem ellenőrizni a világító- és jelzőberendezéseket. Sajnálattan kellett tapasztalnom, hogy járó motornál az index és a vissza jelző lámpa ellentétesen villogott. A másik probléma ami jobban aggaszt, hogy ha bekapcsolom a tompított fényszórót leáll a motor, míg emelt fordulatszámnál elkezd dadogni.
Véleményetek szerint mi lehet a hiba oka?
Ha valaki tudna segíteni, van valami jó ötlete, elképzelése, tapasztalata, kérem írja meg, nagyon hálás lennék érte.
Előre is köszi a segítségeteket.
Re: Elektronika
Sziasztok
Műszakira szeretném vinni a motoromat (TS 125 De-Luxe). Egy kicsit megjárattam a gépet mentem vele pár km-t, majd elkezdtem ellenőrizni a világító- és jelzőberendezéseket. Sajnálattan kellett tapasztalnom, hogy járó motornál az index és a vissza jelző lámpa ellentétesen villogott. A másik probléma ami jobban aggaszt, hogy ha bekapcsolom a tompított fényszórót leáll a motor, míg emelt fordulatszámnál elkezd dadogni.
Véleményetek szerint mi lehet a hiba oka?
Ha valaki tudna segíteni, van valami jó ötlete, elképzelése, tapasztalata, kérem írja meg, nagyon hálás lennék érte.
Előre is köszi a segítségeteket.
Műszakira szeretném vinni a motoromat (TS 125 De-Luxe). Egy kicsit megjárattam a gépet mentem vele pár km-t, majd elkezdtem ellenőrizni a világító- és jelzőberendezéseket. Sajnálattan kellett tapasztalnom, hogy járó motornál az index és a vissza jelző lámpa ellentétesen villogott. A másik probléma ami jobban aggaszt, hogy ha bekapcsolom a tompított fényszórót leáll a motor, míg emelt fordulatszámnál elkezd dadogni.
Véleményetek szerint mi lehet a hiba oka?
Ha valaki tudna segíteni, van valami jó ötlete, elképzelése, tapasztalata, kérem írja meg, nagyon hálás lennék érte.
Előre is köszi a segítségeteket.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Apa66 írta: Ha megnő az átmeneti ellenállás és változatlan a terhelés, akkor a
feszültség is emelkedni fog, ami az izzó kiégéséhez vezet. U=RxI



Aúúú... Na mármost ez így nem teljesen korrekt. Nem az áramérték adott, hanem a feszültség, úgyhogy ha R megnő, I csökken. Magyarán halványabban világít az égő.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Elektronika
Sziasztok!
Szerintem túltöltés nem lehet, mert akkor a többi izzó is sűrűn kiégne.
Jelen esetben csak a féklámpával van a gond, ami valószínűleg egy rossz érintkezés miatt
lehetséges. Ha megnő az átmeneti ellenállás és változatlan a terhelés, akkor a
feszültség is emelkedni fog, ami az izzó kiégéséhez vezet. U=RxI
András
Szerintem túltöltés nem lehet, mert akkor a többi izzó is sűrűn kiégne.
Jelen esetben csak a féklámpával van a gond, ami valószínűleg egy rossz érintkezés miatt
lehetséges. Ha megnő az átmeneti ellenállás és változatlan a terhelés, akkor a
feszültség is emelkedni fog, ami az izzó kiégéséhez vezet. U=RxI
András
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Kontakt hiba valahol, eloxidálódott csatlakozó valahol, túltöltés, ...Lóri írta:Sziasztok!
...Aki érti a villamosságot, az a személy legyen szives segítsen picurkát. Miért ég ki folyton a féklámpám? ES 125/1, 6V...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Elektronika
Lehet a "Kers" sokat termelAlfa írta:Mekkora feszültséget lehet mérni a 2 kivezetése között amikor jár a motor (fordulaton) és fékezel?Lóri írta:Sziasztok!
Aki érti a villamosságot, az a személy legyen szives segítsen picurkát. Miért ég ki folyton a féklámpám? ES 125/1, 6V.
Köszi
Két kerék, két ütem, két betű : MZ

Bocs

Re: Elektronika
Sziasztok!
Valaki tudna nekem abban segiten h miért nem tölt vissza az aksim??? vadi uj, alig mentem vele és vm leszivta!! a régi aksi is igy járt de a végén már tölteni sem lehetett azt
Az elektronikához hülye vagyok ezért elkellene egy pár tipp h mit cseréljek benne
Köszi:)
Valaki tudna nekem abban segiten h miért nem tölt vissza az aksim??? vadi uj, alig mentem vele és vm leszivta!! a régi aksi is igy járt de a végén már tölteni sem lehetett azt


Köszi:)
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Mekkora feszültséget lehet mérni a 2 kivezetése között amikor jár a motor (fordulaton) és fékezel?Lóri írta:Sziasztok!
Aki érti a villamosságot, az a személy legyen szives segítsen picurkát. Miért ég ki folyton a féklámpám? ES 125/1, 6V.
Köszi
Két kerék, két ütem, két betű : MZ
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
Sziasztok!
Aki érti a villamosságot, az a személy legyen szives segítsen picurkát. Miért ég ki folyton a féklámpám? ES 125/1, 6V.
Köszi
Két kerék, két ütem, két betű : MZ
Aki érti a villamosságot, az a személy legyen szives segítsen picurkát. Miért ég ki folyton a féklámpám? ES 125/1, 6V.
Köszi
Két kerék, két ütem, két betű : MZ
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Gabsic
köszönöm a segítséget,
Ma volt időm és megmértem amit írtál, előtte átnéztem minden érintkezést és vettem 2 új szénkefét ki is cseréltem, majd rámértem ugye a D+-ra úgy hogy a baloldali érintkező a fesszabon alaphelyzetbe volt ilyenkor 0,26V ha nekinyomom a jobboldalnak akkor 0,58V (a motor kb alapjáraton ment )
Majd megpróbáltam azt hogy ugye rámértem az akksira akkor 6V-ot mutatott aztán ha ugye összenyomtam a jobboldali érintkezőt kialudt a töltésjelző lámpa és töltött fordulatszámtól függően 6,2-7,8 V-ig
ezelőtt ha nekinyomtam se mutatott többet. Ezek szerint lehet hogy a szénkefe volt a gondja,már csak akkor lehet hogy azt kellene beállítani valahogy hogy az az érintkező behúzzon amikor kell és szétoldjon amikor kell
Szóval ha beállítanám a fesszabot valahogy de nem tudom hogy lehetne hogy összezárjon meg kioldjon
akkor talán jó is lenne?
De az örömöm hamar elment, mondom sokat ment alapjáraton a motor megyek egy kört az udvarba kb 10 métert ha mentem egyszer csak a semmiből megállt aztán el se indult nem volt szikra
Néztem semmi vezetéket nem szakítottam le többször megnéztem másik gyertyával is de semmi, megszakítóhézag jó volt megnéztem csiszoltam próbálgattam egyszer csak néha adott egyet-kettőt
állítottam 0,4 -re a hézagot aztán meg vissza talán 1 kicsi szikrát ha adott aztán hiába állítottam semmi

köszönöm a segítséget,
Ma volt időm és megmértem amit írtál, előtte átnéztem minden érintkezést és vettem 2 új szénkefét ki is cseréltem, majd rámértem ugye a D+-ra úgy hogy a baloldali érintkező a fesszabon alaphelyzetbe volt ilyenkor 0,26V ha nekinyomom a jobboldalnak akkor 0,58V (a motor kb alapjáraton ment )
Majd megpróbáltam azt hogy ugye rámértem az akksira akkor 6V-ot mutatott aztán ha ugye összenyomtam a jobboldali érintkezőt kialudt a töltésjelző lámpa és töltött fordulatszámtól függően 6,2-7,8 V-ig
ezelőtt ha nekinyomtam se mutatott többet. Ezek szerint lehet hogy a szénkefe volt a gondja,már csak akkor lehet hogy azt kellene beállítani valahogy hogy az az érintkező behúzzon amikor kell és szétoldjon amikor kell



De az örömöm hamar elment, mondom sokat ment alapjáraton a motor megyek egy kört az udvarba kb 10 métert ha mentem egyszer csak a semmiből megállt aztán el se indult nem volt szikra

Néztem semmi vezetéket nem szakítottam le többször megnéztem másik gyertyával is de semmi, megszakítóhézag jó volt megnéztem csiszoltam próbálgattam egyszer csak néha adott egyet-kettőt

állítottam 0,4 -re a hézagot aztán meg vissza talán 1 kicsi szikrát ha adott aztán hiába állítottam semmi


"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Re: Elektronika
Sziasztok!
Elektronikus fesszabályzó esetén ez a bekötés ilyen formában jó?: B+ (akku pozitív pórusra), D+(piros/zöld)., 61 (visszajelző lámpa), DF (kék /zöld) D- (test)
Kérem akinek van tapasztalata vele, írjon! mert ha jó miért robban fel a fesszabályzóm?!
Elektronikus fesszabályzó esetén ez a bekötés ilyen formában jó?: B+ (akku pozitív pórusra), D+(piros/zöld)., 61 (visszajelző lámpa), DF (kék /zöld) D- (test)
Kérem akinek van tapasztalata vele, írjon! mert ha jó miért robban fel a fesszabályzóm?!
Re: Elektronika
Sziasztok!
Hétvégén összeraktam az elektromos részét a mocinak és minden működik.
Korábban állandóan kiolvadt a biztosíték. Minden vezetéket újra saruztam,
a hibás, repedezett vezetéket cseréltem.
A tranzisztoros gyújtást kihagytam, mert valami gond van vele,
ahogy rákötöm, leszívja az aksit. Kondit raktam a megszakító alapra, a vezetéket
meg rákötöttem a megszakítóra és van szikra, beindult a motor.
A tank, légszűrőház és a szerszámos fedél festőnél van, hétvégére elkészül.
Már csak a porlasztó beállítása van hátra és egy jó bukó beszerzése.
András
Hétvégén összeraktam az elektromos részét a mocinak és minden működik.
Korábban állandóan kiolvadt a biztosíték. Minden vezetéket újra saruztam,
a hibás, repedezett vezetéket cseréltem.
A tranzisztoros gyújtást kihagytam, mert valami gond van vele,
ahogy rákötöm, leszívja az aksit. Kondit raktam a megszakító alapra, a vezetéket
meg rákötöttem a megszakítóra és van szikra, beindult a motor.
A tank, légszűrőház és a szerszámos fedél festőnél van, hétvégére elkészül.
Már csak a porlasztó beállítása van hátra és egy jó bukó beszerzése.

András
Re: Elektronika
Nem lehet baj.csonkesz írta:Sziasztok!
Valamilyen CCCP lámpám van hátul, kiégett ma a helyzetjelző. 10W-os izzó volt benne, de itthol csak 21W-os volt, azt tettem bele. Nem akarom hosszú távon így használni, csak érdeklődnék, hogy egy két nap alatt, amíg szerzek be új izzót, esetleg komplett lámpatestet (már régóta tervben van) lehet valami meghibásodás a nagyobb teljesítményű izzó miatt?
- csonkesz
- biciklis
- Hozzászólások: 20
- Csatlakozott: 2012.03.21. 18:18
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Erdőtelek
Re: Elektronika
Sziasztok!
Valamilyen CCCP lámpám van hátul, kiégett ma a helyzetjelző. 10W-os izzó volt benne, de itthol csak 21W-os volt, azt tettem bele. Nem akarom hosszú távon így használni, csak érdeklődnék, hogy egy két nap alatt, amíg szerzek be új izzót, esetleg komplett lámpatestet (már régóta tervben van) lehet valami meghibásodás a nagyobb teljesítményű izzó miatt?
Valamilyen CCCP lámpám van hátul, kiégett ma a helyzetjelző. 10W-os izzó volt benne, de itthol csak 21W-os volt, azt tettem bele. Nem akarom hosszú távon így használni, csak érdeklődnék, hogy egy két nap alatt, amíg szerzek be új izzót, esetleg komplett lámpatestet (már régóta tervben van) lehet valami meghibásodás a nagyobb teljesítményű izzó miatt?
"Barátaim, nehéz időket élünk, okosnak lenni néha félünk. Csak egy út van, az egyenes és te megtalálod, hogy ha keresed. Mindhalálig sebesség."
-
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2012.03.25. 15:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szerencs
Re: Elektronika
bambi írta:Szabályzó csereGabor1991 írta:Sziasztok én azt szeretném kérdezni nekem az a bajom lenne hogy az egyenirányítóra ahogy rámegy a három szál (U,V,W) nekem az U melegszik és ha sokáig rajtamarad akkor megolvasztja a külső burkolatát a kábelnak és ez miért lehet már kicseréltem az egyenirányítót és egy másikkal is ugyan ezt csinálja és nem tudok rájönni hogy miért![]()
Ha lehúzom az U szálat akkor meg jó nem melegszik egyik kábel se de ha rádugom akkor egyből leáll a motor visszatöltés van magasabb fordulaton ahogy mértem magas fordulaton visszatölt 13V-al maximumés nem értem hogy akkor miért melegszik és miért olvad meg az U szál
![]()
Válaszotokat előre is köszönöm
de a viszatöltés tökéletesen müködik akkor is ha lehuzom vagyis ha le van huzva

Re: Elektronika
Szabályzó csereGabor1991 írta:Sziasztok én azt szeretném kérdezni nekem az a bajom lenne hogy az egyenirányítóra ahogy rámegy a három szál (U,V,W) nekem az U melegszik és ha sokáig rajtamarad akkor megolvasztja a külső burkolatát a kábelnak és ez miért lehet már kicseréltem az egyenirányítót és egy másikkal is ugyan ezt csinálja és nem tudok rájönni hogy miért![]()
Ha lehúzom az U szálat akkor meg jó nem melegszik egyik kábel se de ha rádugom akkor egyből leáll a motor visszatöltés van magasabb fordulaton ahogy mértem magas fordulaton visszatölt 13V-al maximumés nem értem hogy akkor miért melegszik és miért olvad meg az U szál
![]()
Válaszotokat előre is köszönöm
-
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2012.03.25. 15:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szerencs
Re: Elektronika
Sziasztok én azt szeretném kérdezni nekem az a bajom lenne hogy az egyenirányítóra ahogy rámegy a három szál (U,V,W) nekem az U melegszik és ha sokáig rajtamarad akkor megolvasztja a külső burkolatát a kábelnak és ez miért lehet már kicseréltem az egyenirányítót és egy másikkal is ugyan ezt csinálja és nem tudok rájönni hogy miért
Ha lehúzom az U szálat akkor meg jó nem melegszik egyik kábel se de ha rádugom akkor egyből leáll a motor visszatöltés van magasabb fordulaton ahogy mértem magas fordulaton visszatölt 13V-al maximum
és nem értem hogy akkor miért melegszik és miért olvad meg az U szál
Válaszotokat előre is köszönöm

Ha lehúzom az U szálat akkor meg jó nem melegszik egyik kábel se de ha rádugom akkor egyből leáll a motor visszatöltés van magasabb fordulaton ahogy mértem magas fordulaton visszatölt 13V-al maximum


Válaszotokat előre is köszönöm

Re: Elektronika
Ha minden OK és mégis lusta alacsony fordulaton akkor nem biztos,hogy elektromos a gondod én nagyon úgy érzem ez kipuf hiba(?).Volt ETZ-250 em és a gyárival nagyon szépen ment szinte alapjárattol húzott aztán egy tuning ötlettel kapót egy rezot akkor csinálta ezt nekem,le is vettem hamar és maradt a gyári rajta.De hallottam az után gyártott remekek némelyike is csinál furcsa dolgokat.Érdemes ezt is megvizsgálni.[/quote]
Nincsen a kipuffal gond ez van rajta 2 éve, áthegesztettem így tökéletesen jó.
Nincsen a kipuffal gond ez van rajta 2 éve, áthegesztettem így tökéletesen jó.
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Köszönöm a segítséget, akkor ezeket fogom megpróbálni és megmérem a jó motoron is amit mondtál
a hétvégén nemtudom mikor de amint lesz időm megmérem és megpróbálom és leírom mi történt.
a hétvégén nemtudom mikor de amint lesz időm megmérem és megpróbálom és leírom mi történt.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Hát az biztos hogy a dinamód nem gerjed fel.Andrá$ írta:gabsic.
Ma lemértem mindent amit mondtál meg mást isközbe elővetem a műszakis 125s TS-t ezen tökéletes a töltés meg minden és közbe mértem ezen is hogy mik az eltérések,Arra jutottam hogy a rosz motoron járó motornál a DF és D+ -on 2,8 V körül van de a másikon a műszakison ugyanitt 6V körül van még több is kicsivel,Lehet hogy vmi az álló vagy forgorésznél nem jó lehet hogy elszakadt?
![]()
Nah de leírom miket mértem:
simán gyújtással a DF-en 0,13V körül van
ha nyitva a megszakító a kondenzátoron 6V van
betettem a multimétert a vezeték közé ugye Amper mérés állásba a műszer 200m tartományba állítottam
a DF-n 80,1A
D+on 00,1A
ha elindítottam
DF-n 2,8V
D+ on 2,8V
míg ilyenkor a jó motoron 6V
Megmértem a vezetékeket a műszerel szakadás miatt jó volt sípolt az összes
Most nemtudom mi lehet baja esetleg álló vagy forgorész csere megoldaná?
Ennek oka lehet:
-nincs megfelelő gerjesztés (akár a feszszab, akár az aállórész, akár a közte lévő vezetékek és csatlakozások miatt)
- forgórész hiba (szakadás zárlat)
MZ dinamón olyan gondom még nem volt, hogy gerjesztőáramot kelljen mérnem, de a 80mA nekem nagyon kevésnek tűnik (az autóknál szokásos értékekhez képest). mérd meg álló motornál a DF áramát a jó motoron is, kíváncsi vagyok rá.
Próbáld meg a következőt:
-még egyszer nézd át a csatlakozásokat, (mindenhol, kefék is!)
-leveszed a feszszab burkolatát
-beindítod a motort, közepes fordulaton járatod, (lámpák nem égnek!)
-a feszszabon lévő bal oldalon lévő érintkezőpárt figyeld, hogy rezeg-e. baloldali (a tekercstől és vasmagtól távolabbi, a motor eleje felé eső) alaphelyzetben kellene lennie ha nincs felgerjedve a dinamó. Ha nem abban a helyzetben van, akkor feszszab hiba lehet.
-ha esetleg nem abban a helyzetben van, akkor nyomd oda körömmel, és közben figyelb a voltmérőn, hogy D+-on felszalad-e a feszültség. Ha felszalad, akkor feszsazb csere, vagy beállítás
-ha semmi nem változik, mikor odanyomtad, vagy eleve ott volt az érintkező, akkor nézd meg, nem szikráznak-e a szénkefék (zárlatos forgórész esete). Ha nem szikráznak, valszeg nem zárlatos, de akkor szakadt még mindig lehet... De én előbb egy állórész cserével próbálkoznék ha eddig eljutottam...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Ha minden OK és mégis lusta alacsony fordulaton akkor nem biztos,hogy elektromos a gondod én nagyon úgy érzem ez kipuf hiba(?).Volt ETZ-250 em és a gyárival nagyon szépen ment szinte alapjárattol húzott aztán egy tuning ötlettel kapót egy rezot akkor csinálta ezt nekem,le is vettem hamar és maradt a gyári rajta.De hallottam az után gyártott remekek némelyike is csinál furcsa dolgokat.Érdemes ezt is megvizsgálni.seagateh írta:Sziasztok! Múltkor írtam hogy alacsony fordulaton fullad nagyobb gázadásra. Állítottam a gyújtáson így lényegesen jobb lett de még nem az igazi. Mit kell állítanom gyújtáson ahoz hogy alacsony fordulaton húzzon jobban az öreg?
-porlasztó jól van beállítva
-levegőszűrő tiszta
-úszószint hibátlan a porlasztóba
Fúvóka: 130 as, gyári alapjárati
-elektronikus gyújtásvezérlés
-alapjárat tökéletes
A megszakító 0,3mm , előgyújtás felső holtponttól 3mm
Alacsonyabb fodulaton (2000-2500) kicsit horkol, 3000 fordulat felett tökéletesen jól megy hogy szokott. A probléma az hogy eddig már 1500-2000nél kezdett elég jól tolni. semmihez nem nyúltam hozzá. A gyújtásra gyanakszok mert a porlasztó tisztítása után sem volt jelentősebb változás, csak magasabb fordulaton. Ha értéket tudnátok mondani mire állítsam a gyújtást hogy alacsonyabb fordulaton harapjon nagyon megköszönném.
Üvdvözlettel
Csabi
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Elektronika
Sziasztok! Múltkor írtam hogy alacsony fordulaton fullad nagyobb gázadásra. Állítottam a gyújtáson így lényegesen jobb lett de még nem az igazi. Mit kell állítanom gyújtáson ahoz hogy alacsony fordulaton húzzon jobban az öreg?
-porlasztó jól van beállítva
-levegőszűrő tiszta
-úszószint hibátlan a porlasztóba
Fúvóka: 130 as, gyári alapjárati
-elektronikus gyújtásvezérlés
-alapjárat tökéletes
A megszakító 0,3mm , előgyújtás felső holtponttól 3mm
Alacsonyabb fodulaton (2000-2500) kicsit horkol, 3000 fordulat felett tökéletesen jól megy hogy szokott. A probléma az hogy eddig már 1500-2000nél kezdett elég jól tolni. semmihez nem nyúltam hozzá. A gyújtásra gyanakszok mert a porlasztó tisztítása után sem volt jelentősebb változás, csak magasabb fordulaton. Ha értéket tudnátok mondani mire állítsam a gyújtást hogy alacsonyabb fordulaton harapjon nagyon megköszönném.
Üvdvözlettel
Csabi
-porlasztó jól van beállítva
-levegőszűrő tiszta
-úszószint hibátlan a porlasztóba
Fúvóka: 130 as, gyári alapjárati
-elektronikus gyújtásvezérlés
-alapjárat tökéletes
A megszakító 0,3mm , előgyújtás felső holtponttól 3mm
Alacsonyabb fodulaton (2000-2500) kicsit horkol, 3000 fordulat felett tökéletesen jól megy hogy szokott. A probléma az hogy eddig már 1500-2000nél kezdett elég jól tolni. semmihez nem nyúltam hozzá. A gyújtásra gyanakszok mert a porlasztó tisztítása után sem volt jelentősebb változás, csak magasabb fordulaton. Ha értéket tudnátok mondani mire állítsam a gyújtást hogy alacsonyabb fordulaton harapjon nagyon megköszönném.
Üvdvözlettel
Csabi
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
gabsic.
Ma lemértem mindent amit mondtál meg mást is
közbe elővetem a műszakis 125s TS-t ezen tökéletes a töltés meg minden és közbe mértem ezen is hogy mik az eltérések,Arra jutottam hogy a rosz motoron járó motornál a DF és D+ -on 2,8 V körül van de a másikon a műszakison ugyanitt 6V körül van még több is kicsivel,Lehet hogy vmi az álló vagy forgorésznél nem jó lehet hogy elszakadt?
Nah de leírom miket mértem:
simán gyújtással a DF-en 0,13V körül van
ha nyitva a megszakító a kondenzátoron 6V van
betettem a multimétert a vezeték közé ugye Amper mérés állásba a műszer 200m tartományba állítottam
a DF-n 80,1A
D+on 00,1A
ha elindítottam
DF-n 2,8V
D+ on 2,8V
míg ilyenkor a jó motoron 6V
Megmértem a vezetékeket a műszerel szakadás miatt jó volt sípolt az összes
Most nemtudom mi lehet baja esetleg álló vagy forgorész csere megoldaná?
Ma lemértem mindent amit mondtál meg mást is


Nah de leírom miket mértem:
simán gyújtással a DF-en 0,13V körül van
ha nyitva a megszakító a kondenzátoron 6V van
betettem a multimétert a vezeték közé ugye Amper mérés állásba a műszer 200m tartományba állítottam
a DF-n 80,1A
D+on 00,1A
ha elindítottam
DF-n 2,8V
D+ on 2,8V
míg ilyenkor a jó motoron 6V
Megmértem a vezetékeket a műszerel szakadás miatt jó volt sípolt az összes
Most nemtudom mi lehet baja esetleg álló vagy forgorész csere megoldaná?

"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Akkor csak nem tévedtem nagyot! 

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég