Elektronika topik - a pokol kapuja
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
- MZ-d típusa: Etz 250
Re: Elektronika
Sziasztok!
Nekem olyan problémám lenne a 250 -es etz-mel,hogy menet közben ha rákapcsolom az indexet akkor elkezd néha pöfögni és néha le is áll ,de ha visszaveszem az indexet egyből megy tovább.
Ha rajta van a világítás és úgy adom rá az indexet pl: kanyarodáshoz készülve akkor általában megáll de ha visszaveszem a világítást és ugye az indexet is akkor megy szépen tovább.
Nem tudom h mi lehet a baja. Biztosítékok és a végei jók. akkumulátor az zselés van benne 12 voltos a rendszer ugye. Nem nagyon értek az elektronikához az a baj. esetleg mit kellene megnéznem vagy cserélnem?!
köszönöm a válaszokat!!!
Nekem olyan problémám lenne a 250 -es etz-mel,hogy menet közben ha rákapcsolom az indexet akkor elkezd néha pöfögni és néha le is áll ,de ha visszaveszem az indexet egyből megy tovább.
Ha rajta van a világítás és úgy adom rá az indexet pl: kanyarodáshoz készülve akkor általában megáll de ha visszaveszem a világítást és ugye az indexet is akkor megy szépen tovább.
Nem tudom h mi lehet a baja. Biztosítékok és a végei jók. akkumulátor az zselés van benne 12 voltos a rendszer ugye. Nem nagyon értek az elektronikához az a baj. esetleg mit kellene megnéznem vagy cserélnem?!
köszönöm a válaszokat!!!
Re: Elektronika
Hallottatok már ilyen hibáról? érdemes foglalkozni vele?
http://www.hasznaltauto.hu/motor/mz/mz_ ... tz-5733783
http://www.hasznaltauto.hu/motor/mz/mz_ ... tz-5733783
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ezt szültem, vélemény? Gyújtáskapcsolóm csak + -t szakít meg (kormánycsőben van), a világítást külön 3 állású kapcsoló (1. állás: semmi 2. állás: csak helyzetjelző 3. állás: tompított + helyzetjelző) irányítja.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
Az a baj hogy otthon van a gépem és nem tudja valaki hogy mekkora akku fér el egy ts 125-ösben?(méret)
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Természetesen a mai eszemmel már simán megoldanám az akkori bajait a motornak, és a mostani 250-es TS-en be is pótolok minden gondoskodást, ami a kicsinél anno elmaradt. Pedig ez a nagy TS-is hazatolatta már 2x magát 7 km-ről. Mindkétszer 10 m-re pontosan ott állt meg, ahol a kis TS évekkel azelőtt.
Valahogy erre nem tudok haraguni. Mégiscsak velünk együtt öregedett a motor. Családtag. Apus tolta ki a vasedényből Kanizsán.
Valahogy erre nem tudok haraguni. Mégiscsak velünk együtt öregedett a motor. Családtag. Apus tolta ki a vasedényből Kanizsán.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Éljen az indulatlevezetés ősi brutális módja! Nincs is ennél nagyobb elégtétel, mikor bosszút áll az ember egy sz@r tulajdonán, amire előtte sok időt esetleg pénzt költött, de mégsem jó! Kisbaltát neki! Vagy láncfűrészt!gesszti írta:
Én anno süldő koromban egy kis TS-t engedtem be a bozótba, hasonlóan "hirtelen felindultságból".
Mindig a városközpontban döglött meg, akkor, amikor legtöbben vártak buszra. 3 naponta toltam haza kilométerekről, mert folyton szétesett benne valami. Szinte nem volt olyan alkatrésze, ami ne lett volna eltörve, javítva, szétesve, elégve, görbülve, rozsdásodva, beragadva... Melléálltam, berugtam, egyes, teljesgáz, kuplungki, mennnyéba..meg... Meghírdettem, és az első vevőnek odaadtam. "ott van, szedd ki a bozótból, ha kell, 5000..."
De azért ejnye-bejnye, mégiscsak egy MZ volt!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Én anno süldő koromban egy kis TS-t engedtem be a bozótba, hasonlóan "hirtelen felindultságból".
Mindig a városközpontban döglött meg, akkor, amikor legtöbben vártak buszra. 3 naponta toltam haza kilométerekről, mert folyton szétesett benne valami. Szinte nem volt olyan alkatrésze, ami ne lett volna eltörve, javítva, szétesve, elégve, görbülve, rozsdásodva, beragadva... Melléálltam, berugtam, egyes, teljesgáz, kuplungki, mennnyéba..meg... Meghírdettem, és az első vevőnek odaadtam. "ott van, szedd ki a bozótból, ha kell, 5000..."
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Egyébként környezettudatosan élek, de abban az idegállapotban választanom kellet, vagy engedek a mélyről jövő ősi, állati dühnek és beleharapok, vagy "modern" ember módjára k... anyád csatakiáltással bevágom a bozótba.gesszti írta: ...és a környezetszennyezéssel mi lesz?
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
...és a környezetszennyezéssel mi lesz?Nandor írta: Egy ehhez hasonlót vágtam be a bozótba valahol Szigliget és Keszthely között. Két napot sem bírt ki a motorban és zárlatos lett.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
5-6e Ft-ért kapsz értelmes minőségűt. Ez a varta is jó, amit alább ajánlott a szaktárs, csak ugye a postaköltség...
Re: Elektronika
Értem,akkor csak savas jöhet szóba,de hol kellene venni ócsójé
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Egy ehhez hasonlót vágtam be a bozótba valahol Szigliget és Keszthely között. Két napot sem bírt ki a motorban és zárlatos lett. Szerintem ezeket a szünetmentes akkukat nem a 6v-os ts feszültségingadozásaira találták ki. Mindenesetre vettem bele egy hagyományos ólomsavas akkut 3700ft-ért és azóta /3év/ bírja.sinnyo írta:http://www.shopmester.com/spd/unas_4811 ... ulator_tip
Szerintetek ez jó lenne ts 125be?Illetve elfér benne?Tudom hogy zselés de ennyiért nem biztos hogy találok akksit,vagy ha tud valaki jobbat,örömmel elfogadnám a segítségét egy link formában.
Pl. /Bár nekem Banner van.
http://www.interstore.hu/katalog/automo ... -11Ah.html
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Ímre ebből ígázoló jelentés lesz!imo88 írta:Igen el lett kötve az óra test kábeljéééét a gyujtás kapcsolóra dugtam :DDDDDDDDDD
fene a hü.... agyamat
-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2012.03.20. 21:42
- MZ-d típusa: TS 250 Deluxe 1975
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Igen el lett kötve az óra test kábeljéééét a gyujtás kapcsolóra dugtam :DDDDDDDDDD
fene a hü.... agyamat
fene a hü.... agyamat
Re: Elektronika
http://www.shopmester.com/spd/unas_4811 ... ulator_tip
Szerintetek ez jó lenne ts 125be?Illetve elfér benne?Tudom hogy zselés de ennyiért nem biztos hogy találok akksit,vagy ha tud valaki jobbat,örömmel elfogadnám a segítségét egy link formában.
Szerintetek ez jó lenne ts 125be?Illetve elfér benne?Tudom hogy zselés de ennyiért nem biztos hogy találok akksit,vagy ha tud valaki jobbat,örömmel elfogadnám a segítségét egy link formában.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
De, az izzón keresztül gerjeszt. Valami el van kötve.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
A töltésvisszajelző izzó nem égett ki? Vagy ts-nél nem azon keresztül megy a gerjesztés?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2012.03.20. 21:42
- MZ-d típusa: TS 250 Deluxe 1975
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
sziasztok
Az Ts 250 esemen Km órát akartam cserélni (lámpa tök ben van az óra)
de rájötem hogy nem jó amit vettem ezért vissza raktam agyárit 1 kábelt máshová tetem vissza az órán szikrázott is egyet kilőtte a biztit
raktam bele új biztit minden működik csak NINCS TÖLTÉS már át forgattam minden vezetéket műszerem nincs nem mértem ki
szerintetek mi miatt nem lehet töltésem ? semmihez nem nyultam csak a km órában lévő drótokhoz :S :S
De azok rajz alapján is jó helyt vannak. Viszont ha jár a motor és a gyujtáskapcsolót átkapcsolom dinamó állásra akkor is meg áll a motor
valami okos ötletet szívesen elfogadok
Az Ts 250 esemen Km órát akartam cserélni (lámpa tök ben van az óra)
de rájötem hogy nem jó amit vettem ezért vissza raktam agyárit 1 kábelt máshová tetem vissza az órán szikrázott is egyet kilőtte a biztit
raktam bele új biztit minden működik csak NINCS TÖLTÉS már át forgattam minden vezetéket műszerem nincs nem mértem ki
szerintetek mi miatt nem lehet töltésem ? semmihez nem nyultam csak a km órában lévő drótokhoz :S :S
De azok rajz alapján is jó helyt vannak. Viszont ha jár a motor és a gyujtáskapcsolót átkapcsolom dinamó állásra akkor is meg áll a motor
valami okos ötletet szívesen elfogadok
Re: Elektronika
Azért írtam ezt a hozzászólást mert ezen a fórumon még nem olvastam senkitől, és nálam évekig hiba nélkül működött érdemes kipróbálni igaz több mint 20 évvel ezelőtt használtam.gesszti írta:A generátorból származó dióda tökéletes ilyen célra. Én is agyaltam már hasonló megoldáson, lehet, hogy nyári unalmas estén átalakítok ilyenre egy feszszabot. Ez a kényesebb pontja a szabályzónak, a másik oldalon úgy se megy olyan nagy áram, az nem ég be olyan hamar.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
1. Nekem nem kell sokeres vezeték, zsugorcsövet használok, és 0,75-1,5 vezetékeket bele, attól függően amit a szerelési könyvből kiolvasok a kapcs. rajzból.maki79 írta:
Én most vezetékeltem át a mocim.A te megoldásodra is gomdoltam.Van vele megvalósíthatósági probléma:
1:csak utánfutó vezetéket kaptam ami csak 7 eres.Ez kevés. Az előre menő vezetékek száma 10.(ha mind a két kábelt összeszámoljuk)Azt már nem is említem,hogy ami a gyujtáskapcsolóba megy ,vastagabb vezeték mint a másik.Ha ezt a problémát sikerül megoldanod.Akkor meg az lesz a baj,hogy olyan vastag lesz a 10 eres vezetéked,hogy nem fér majd el a tank alatt.
2:a lámpafejben mindenképpen kell hagynod vezetéket mert a műszerek világítása onnan megy.ja!és ha stekkert forrasztasz a végére,akkor nem tudod szétszereléskor kifűzni a kábelt a lámpafejből.
3:nem kaptam sehol ilyen stekkereket (siófok).autórádióét gondoltam végül,azt a szabványos csatlakozót.De elég vékony a vezetéke,meg kicsik a saruk.Nem tudom ,hogy nem melegedne-e túl a sarunál.
De ha te tudsz ezekre valami megoldást,ne tartsd magadban!Engem érdekel! Talán motorbontóban kéne ilyen csatlakozókat venni valami japán tejfölösdobozról.
2. Nem kell feltétlen bemennie a lámpába, miért kéne? meg is kerülheti, útba se kell ejtenie A lámpába 4 vezeték megy be: test, helyzetjelző táp (ezek a helyzetjelző miatt csúszósarusok, kihúzhatóak), valamint a foncsorba menők: refi, tompított. A harmadik ez is test, de közösíteni lehet a másikkal.
3. Van ilyen stekker sokféle, csúszósaruhoz való szabványos 2-8-asig (autósbolt) és pines is (elektronikai bolt), ez is 8asig. Ezek pedig sima drótvégűek (ónozva), hogy be lehessen fogatni a csavar alá -> kihúzható. Nincs semmi elvi gond, a tervei is majdnem készen vannak, csak épp diplomát kell leadnom, lassan megy...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
A generátorból származó dióda tökéletes ilyen célra. Én is agyaltam már hasonló megoldáson, lehet, hogy nyári unalmas estén átalakítok ilyenre egy feszszabot. Ez a kényesebb pontja a szabályzónak, a másik oldalon úgy se megy olyan nagy áram, az nem ég be olyan hamar.
Re: Elektronika
[quote="gesszti"]Nekem meggyőződésem, hogy a hagyományos régi feszszabályzó helyesen beállítva tökéletes töltést tud biztosítani.
Sziasztok szerintem nagyon érthetően írtad le a működést, amikor nekem TS MZm volt az zavart , hogy parázslott a töltésjelzőm ilyenkor a viszáramkapcsoló érintkezője nem zárt rendesen, azt csináltam, hogy egy nagy áramú diódát kötöttem a feszszabályozó két pontjára a viszáram kapcsoló érintkező helyére az érintkezőt pedig egy szigetelő lappal kiszigeteltem. A dióda helyes áramiránynál vezetett ha a töltőfesz alacsony volt kis fordulatnál akkor lezárt így viszáram a dinamó felé nem tudott folyni. Ha emlékeim nem csalnak akkor az akku + és a D+ között van a viszáramkapcsoló érintkezője Megnézi nem tudom mert nincs ilyen fesszaályzóm , a diódát régi generátorból bontottam hűtőlappal együtt.
Sziasztok szerintem nagyon érthetően írtad le a működést, amikor nekem TS MZm volt az zavart , hogy parázslott a töltésjelzőm ilyenkor a viszáramkapcsoló érintkezője nem zárt rendesen, azt csináltam, hogy egy nagy áramú diódát kötöttem a feszszabályozó két pontjára a viszáram kapcsoló érintkező helyére az érintkezőt pedig egy szigetelő lappal kiszigeteltem. A dióda helyes áramiránynál vezetett ha a töltőfesz alacsony volt kis fordulatnál akkor lezárt így viszáram a dinamó felé nem tudott folyni. Ha emlékeim nem csalnak akkor az akku + és a D+ között van a viszáramkapcsoló érintkezője Megnézi nem tudom mert nincs ilyen fesszaályzóm , a diódát régi generátorból bontottam hűtőlappal együtt.
- maki79
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2012.02.09. 12:43
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Én most vezetékeltem át a mocim.A te megoldásodra is gomdoltam.Van vele megvalósíthatósági probléma:Alfa írta:Na tehát, az a helyzet hogy a kábelezést akarom átvariálni. Nem mintha nem lenne jó a mostani, nem is változtatok az elrendezésen semmit, viszont meg akarom szünteti a lámpában a dzsungelt.
Egy olyan kábelkorbácsra gondoltam, ami a nyugati motorokon is van. 1 fő szál, leágazásokkal, stekkerekkel.
Kérdés, csinált-e már valaki ilyet, és mekkora szopás volt?
1:csak utánfutó vezetéket kaptam ami csak 7 eres.Ez kevés. Az előre menő vezetékek száma 10.(ha mind a két kábelt összeszámoljuk)Azt már nem is említem,hogy ami a gyujtáskapcsolóba megy ,vastagabb vezeték mint a másik.Ha ezt a problémát sikerül megoldanod.Akkor meg az lesz a baj,hogy olyan vastag lesz a 10 eres vezetéked,hogy nem fér majd el a tank alatt.
2:a lámpafejben mindenképpen kell hagynod vezetéket mert a műszerek világítása onnan megy.ja!és ha stekkert forrasztasz a végére,akkor nem tudod szétszereléskor kifűzni a kábelt a lámpafejből.
3:nem kaptam sehol ilyen stekkereket (siófok).autórádióét gondoltam végül,azt a szabványos csatlakozót.De elég vékony a vezetéke,meg kicsik a saruk.Nem tudom ,hogy nem melegedne-e túl a sarunál.
De ha te tudsz ezekre valami megoldást,ne tartsd magadban!Engem érdekel! Talán motorbontóban kéne ilyen csatlakozókat venni valami japán tejfölösdobozról.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Más most is a 3/4e stekkeres, és nagyon nagyon szeretem. vezeték színek se kellenek, meg semmi, csak 1 perc alatt összedugni. Nincs félrekötés, nincs lecsúszó saru, nincs millió csatlakozás, zárlatok. Úgy kell felszerelni/megforrasztani, hogy sose legyen vele gond. A nyugati motorok kábelkötege is ilyen, és elég jól bevált.KILL3R etz írta:Ha nagyon unatkozol inkább kábelezd át az enyémet....
Jó lesz a gyári megoldás is....
Amúgy mi értelme ennek? Ugyanannyi kábel lesz, csak a csokik helyett stekker, ami mégnagyobb összevisszaság lesz sztem....
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Ha nagyon unatkozol inkább kábelezd át az enyémet....
Jó lesz a gyári megoldás is....
Amúgy mi értelme ennek? Ugyanannyi kábel lesz, csak a csokik helyett stekker, ami mégnagyobb összevisszaság lesz sztem....
Jó lesz a gyári megoldás is....
Amúgy mi értelme ennek? Ugyanannyi kábel lesz, csak a csokik helyett stekker, ami mégnagyobb összevisszaság lesz sztem....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Na tehát, az a helyzet hogy a kábelezést akarom átvariálni. Nem mintha nem lenne jó a mostani, nem is változtatok az elrendezésen semmit, viszont meg akarom szünteti a lámpában a dzsungelt.
Egy olyan kábelkorbácsra gondoltam, ami a nyugati motorokon is van. 1 fő szál, leágazásokkal, stekkerekkel.
Kérdés, csinált-e már valaki ilyet, és mekkora szopás volt?
Egy olyan kábelkorbácsra gondoltam, ami a nyugati motorokon is van. 1 fő szál, leágazásokkal, stekkerekkel.
Kérdés, csinált-e már valaki ilyet, és mekkora szopás volt?
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
Köszönöm a leírásod! Nagyon sok dolgot tanulok ezen az oldalon. Még egyszer nagyon köszönöm!
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Ez korrekt, részletes leírás. Szerintem aki akarja, meg is érti. Igaz, Cickánygesszti írta:...ha gondolod, olvasd át, hátha most érthetőbb.
(kőműves létemre is megértettem...)
Köszönjük!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Kicsit javítottam a leíráson, ha gondolod, olvasd át, hátha most érthetőbb.Slarin írta:Nagyon köszönöm ezt a hozzáértői hozzászólást. Még kicsit boncolgatom, de a lényeget megértettem belőle!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
A 15-ös mellé. Így akkor kap +12-t a elektronika, amikor a trafó. Szóval amikor ráadod a gyújtást.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Elektronika
Üdv lenne egy kérdésem:
A gyújtó trafóra nem tudom az egyik vezetéket hova kell kötni, van a pozitív az a 15-ösre megy, van egy zöld a jeladótól az az 1-esre, test az értelem szerű, de a jeladó 3. vezetékét ami fekete azt nem tudom már hova kell kötni
Valaki tud segíteni?
A gyújtó trafóra nem tudom az egyik vezetéket hova kell kötni, van a pozitív az a 15-ösre megy, van egy zöld a jeladótól az az 1-esre, test az értelem szerű, de a jeladó 3. vezetékét ami fekete azt nem tudom már hova kell kötni
Valaki tud segíteni?
MZ ETZ 251e '89
Re: Elektronika
Nagyon köszönöm ezt a hozzáértői hozzászólást. Még kicsit boncolgatom, de a lényeget megértettem belőle!
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Nekem meggyőződésem, hogy a hagyományos régi feszszabályzó helyesen beállítva tökéletes töltést tud biztosítani.
Visszáramkapcsoló (jobb oldali): A működésének lényege, hogy ha teljes gerjesztés mellett, a dinamó képes az akkumulátor üresjárati feszültségénél nagyobb feszültséget termelni, akkor kösse össze a dinamót az akkumulátorral. Ez akkumulátortól függően 6-6,4 V közt van valahol.
Ahogy tovább növekszik a motor fordulatszáma, és a feszültség eléri a 7,2 V környékét, akkor a feszültségszabályzó a dinamó gerjesztését csökkenti olyan módon, hogy a gerjesztőtekercs és az akkufeszültség közti fix kapcsolatot oldja, és a kettőt egy "szabályzó" ellenálláson keresztül köti össze. (ez az a tekercs, ami a gyújtásnál a szénkefék mellett van) Itt nem feltétlen kell elmenni 7,2V-ig, le lehet engedni 6,5-6,8 V környékére is a relé nyitását. Próbálgatni kell, hogy adott vezetési szokáshoz, és elektromos fogyasztó-használathoz mi válik be legjobban. Minél több fogyasztót használsz rendszeresen, és minél papásabban vezetsz, annál tovább lehet tartani a dinamót teljes gerjesztésen. Csak vigyázni kell, hogy ha sok fogyasztóhoz van állítva a töltés, akkor mindig használni kell a lámpákat, fogyasztókat.
Egész addig marad így, amíg a fordulatszám annyira meg nem növekszik, hogy ismét 7,2 V környékén lesz a töltőfeszültség. (ha egy picit magasabbra szalad ilyenkor, az nem a hét fő bűn egyike) Ekkor a feszszabályzó a gerjesztőtekercset testre zárja, és ekkor már csak az állórész maradó mágnesessége gerjeszti a forgórészt, így nem tud tovább növekedni a feszültség.
Nagy vonalakban, és egyszerűsítve így kellene, hogy működjön.
Ha ~6 és 7,2 V közti feszültséget mérsz az akkumulátor kapcsai közt, akárhogyis forgatod a motort, akkor sacc/k jó a töltésed. 7,5 V fölé azért jó, ha nem megy, mert akkor felforralja, tönkreteszi az akksit.
Kényes pont a visszáramkapcsoló beállítása. Ezt úgy szoktam beállítani, hogy megmérem az akksi feszültségét akkor, mikor semmi nincs rákötve. (pl. biztosítékok kiszedve)
Elindítom a motort, bekapcsolom a fényszórókat, és közepes fordulatszámról szép lassan engedem vissza a motor fordulatszámát. A feszültség szép lassan csökken, majd kicsit viszaemelkedik. Na, ez az a pillanat, mikor a visszáramkapcsoló leoldja a dinamót az akksiról. Addig kell heccelni (előfeszíteni a támasszal) a visszáramkapcsoló rugóját (miután a fémtisztára pucolt érintkezők közti hézagot 0,5 mm-re beállítottad) hogy az először mért akku üresjárati feszültségnél oldja a dinamót. Amikor már közel jársz a jó beállításhoz, a feszültség olyan kicsit emelkedik vissza, hogy a műszeren nem is látszik. Ekkor már magát a megszakítót szoktam figyelni, hogy mikor old.
Ha sokat jársz bekapcsolt fényszórókkal, akkor ne üresjárati feszültségből indulj ki, hanem a teljesen feltöltött akksival, álló motornál bekapcsolt fényszórókkal mérhető akkufeszültségből. Ha a kettő közt bont valahol a visszáramkapcsoló, akkor lesz jó a töltésed kis fordulatszámok környékén.
Meg kellene mérned, hogy merre jár a feszültség, amikor bekapcsolt irányjelzővel butul a motorod. Okozhatja például az, hogy a feszszab bal oldali (három állású) kapcsolója túl korán veszi el a gerjesztést az állórésztől. Ennél az kapcsolónál az érintkezők kifényesítése után, 0,4 mm-re állítsd a hézagot, és figyeld, hogy mit csinál. Kis fordulaton a külső érintkezőnek kell feküdnie, közepes fordulaton középre áll, majd magas fordulaton a belső érintkezőt kell érintenie.
Ha már akkor butul a motorod, és kóvályog a feszültség, mikor az érintkező középre áll, akkor a szabályzótekercset kezd el nézegetni. Ennek, ha jól emlékszem, 0,4 ohm környékén kellene lennie az ellenállásának. (ha rosszul írom, javítsatok ki légyszi) Lehet menetzárlatos, és testzárlatos is. Nálam pl. legutóbb lepizlett róla a szigetelés, és mikor ezen keresztül ment volna a villany, akkor megszűnt a töltés, és merült az akksi. (meg füstölt az ellenállás...
Visszáramkapcsoló (jobb oldali): A működésének lényege, hogy ha teljes gerjesztés mellett, a dinamó képes az akkumulátor üresjárati feszültségénél nagyobb feszültséget termelni, akkor kösse össze a dinamót az akkumulátorral. Ez akkumulátortól függően 6-6,4 V közt van valahol.
Ahogy tovább növekszik a motor fordulatszáma, és a feszültség eléri a 7,2 V környékét, akkor a feszültségszabályzó a dinamó gerjesztését csökkenti olyan módon, hogy a gerjesztőtekercs és az akkufeszültség közti fix kapcsolatot oldja, és a kettőt egy "szabályzó" ellenálláson keresztül köti össze. (ez az a tekercs, ami a gyújtásnál a szénkefék mellett van) Itt nem feltétlen kell elmenni 7,2V-ig, le lehet engedni 6,5-6,8 V környékére is a relé nyitását. Próbálgatni kell, hogy adott vezetési szokáshoz, és elektromos fogyasztó-használathoz mi válik be legjobban. Minél több fogyasztót használsz rendszeresen, és minél papásabban vezetsz, annál tovább lehet tartani a dinamót teljes gerjesztésen. Csak vigyázni kell, hogy ha sok fogyasztóhoz van állítva a töltés, akkor mindig használni kell a lámpákat, fogyasztókat.
Egész addig marad így, amíg a fordulatszám annyira meg nem növekszik, hogy ismét 7,2 V környékén lesz a töltőfeszültség. (ha egy picit magasabbra szalad ilyenkor, az nem a hét fő bűn egyike) Ekkor a feszszabályzó a gerjesztőtekercset testre zárja, és ekkor már csak az állórész maradó mágnesessége gerjeszti a forgórészt, így nem tud tovább növekedni a feszültség.
Nagy vonalakban, és egyszerűsítve így kellene, hogy működjön.
Ha ~6 és 7,2 V közti feszültséget mérsz az akkumulátor kapcsai közt, akárhogyis forgatod a motort, akkor sacc/k jó a töltésed. 7,5 V fölé azért jó, ha nem megy, mert akkor felforralja, tönkreteszi az akksit.
Kényes pont a visszáramkapcsoló beállítása. Ezt úgy szoktam beállítani, hogy megmérem az akksi feszültségét akkor, mikor semmi nincs rákötve. (pl. biztosítékok kiszedve)
Elindítom a motort, bekapcsolom a fényszórókat, és közepes fordulatszámról szép lassan engedem vissza a motor fordulatszámát. A feszültség szép lassan csökken, majd kicsit viszaemelkedik. Na, ez az a pillanat, mikor a visszáramkapcsoló leoldja a dinamót az akksiról. Addig kell heccelni (előfeszíteni a támasszal) a visszáramkapcsoló rugóját (miután a fémtisztára pucolt érintkezők közti hézagot 0,5 mm-re beállítottad) hogy az először mért akku üresjárati feszültségnél oldja a dinamót. Amikor már közel jársz a jó beállításhoz, a feszültség olyan kicsit emelkedik vissza, hogy a műszeren nem is látszik. Ekkor már magát a megszakítót szoktam figyelni, hogy mikor old.
Ha sokat jársz bekapcsolt fényszórókkal, akkor ne üresjárati feszültségből indulj ki, hanem a teljesen feltöltött akksival, álló motornál bekapcsolt fényszórókkal mérhető akkufeszültségből. Ha a kettő közt bont valahol a visszáramkapcsoló, akkor lesz jó a töltésed kis fordulatszámok környékén.
Meg kellene mérned, hogy merre jár a feszültség, amikor bekapcsolt irányjelzővel butul a motorod. Okozhatja például az, hogy a feszszab bal oldali (három állású) kapcsolója túl korán veszi el a gerjesztést az állórésztől. Ennél az kapcsolónál az érintkezők kifényesítése után, 0,4 mm-re állítsd a hézagot, és figyeld, hogy mit csinál. Kis fordulaton a külső érintkezőnek kell feküdnie, közepes fordulaton középre áll, majd magas fordulaton a belső érintkezőt kell érintenie.
Ha már akkor butul a motorod, és kóvályog a feszültség, mikor az érintkező középre áll, akkor a szabályzótekercset kezd el nézegetni. Ennek, ha jól emlékszem, 0,4 ohm környékén kellene lennie az ellenállásának. (ha rosszul írom, javítsatok ki légyszi) Lehet menetzárlatos, és testzárlatos is. Nálam pl. legutóbb lepizlett róla a szigetelés, és mikor ezen keresztül ment volna a villany, akkor megszűnt a töltés, és merült az akksi. (meg füstölt az ellenállás...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára gesszti 2012.04.13. 20:21-kor.
Re: Elektronika
Sziasztok!
Lenne egy két dolog amit megszeretnék tudni öreg/1-es gépemről! Sajnos nem vagyok egy elektronikai szakember, de imádom szerelni az öreg gépet! Azt szeretném megkérdezni, hogy az mz-m töltését hogyan tudom legegyszerűbben ellenőrizni, milyen értékek közt kell lennie? Menet közben pedig ha véletlenül nem veszem vissza az indexet a motor magas fordulaton erőtlenné válik a motor és kihagy a gyújtás. Nem tudom, hogy tudnám orvosolni! És esetleg ha valaki tudna segíteni mit érdemes kicserélni a régi elektronikában ahhoz hogy az biztosabban működjön!
Köszönöm!
Lenne egy két dolog amit megszeretnék tudni öreg/1-es gépemről! Sajnos nem vagyok egy elektronikai szakember, de imádom szerelni az öreg gépet! Azt szeretném megkérdezni, hogy az mz-m töltését hogyan tudom legegyszerűbben ellenőrizni, milyen értékek közt kell lennie? Menet közben pedig ha véletlenül nem veszem vissza az indexet a motor magas fordulaton erőtlenné válik a motor és kihagy a gyújtás. Nem tudom, hogy tudnám orvosolni! És esetleg ha valaki tudna segíteni mit érdemes kicserélni a régi elektronikában ahhoz hogy az biztosabban működjön!
Köszönöm!
Re: Elektronika
köszönöm válaszod, leforrasztom ezek alapján
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 67
- Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Elektronika
Szia
Én ugyanezzel a problémával küzdöttem, de Müller Szabi megoldotta nekem. Ő készít olyan izzót ami beleillik a műszerfalba és led az izzó. Olyan fényereje van nappal napsütésbe, hogy tökéletesen látszik. Nekem is ugyanez a probléma jelentkezett, hogy csak az egyik irányba akart visszajelezni, Szabolcs ezt is megoldotta.
" Alkalmazni kell 2db 1N4007 típusú diódát, a katóddal a visszajelző fele fordítva, ilyen módon, a vezetékekre az oldalankénti jelet kell rákötni, az izzófoglalat házra pedig testet"
Én ugyanezzel a problémával küzdöttem, de Müller Szabi megoldotta nekem. Ő készít olyan izzót ami beleillik a műszerfalba és led az izzó. Olyan fényereje van nappal napsütésbe, hogy tökéletesen látszik. Nekem is ugyanez a probléma jelentkezett, hogy csak az egyik irányba akart visszajelezni, Szabolcs ezt is megoldotta.
" Alkalmazni kell 2db 1N4007 típusú diódát, a katóddal a visszajelző fele fordítva, ilyen módon, a vezetékekre az oldalankénti jelet kell rákötni, az izzófoglalat házra pedig testet"
seagateh írta:sziasztok. kellene egy kis segítség. az Index visszajelzőjét kicseréltem ledesre és csak akkor villog ha az egyik irányba kapcsolom az indexet mert megváltoik a polaritás és led csak az egyik irányba vezet. A kérdéséem az lenne hogy milyen diódákat lehetne eléforrasztani ami nem fog kimenni? vagy esetleg valami egyszerűbb megoldás?
köszi
üdv csabi
Széles utat...
Üdv. Dárgo
Üdv. Dárgo
Re: Elektronika
sziasztok. kellene egy kis segítség. az Index visszajelzőjét kicseréltem ledesre és csak akkor villog ha az egyik irányba kapcsolom az indexet mert megváltoik a polaritás és led csak az egyik irányba vezet. A kérdéséem az lenne hogy milyen diódákat lehetne eléforrasztani ami nem fog kimenni? vagy esetleg valami egyszerűbb megoldás?
köszi
üdv csabi
köszi
üdv csabi
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Hát itt több problem is lehet szerintem... Egyrészt az akku tuti cellazárlatos, annak az első számú tünete hogy leesik a fesz. ha terhelést kap. Az elhalványulás sok fogyasztóra a kicsi akku tünete.
De ettől még meg kéne lennie tudtommal a töltőfeszültségnek fordulaton. A töltésproblémák rendbetétele viszont csak ideig óráig megy foltozgatással, utána bele kell nyúlni.
Ami tuti minden ilyen gondot megold:
- A forgórész réz csúszógyűrűsítése (Bambi)
- Szénkefék vadiújra cseréje, utángyártottak jók
- Vezetékelés rendbetétele (saruk, csatlakozók, drótok) az egyenirányító és a blokk között
- Egyenirányító tuti legyen jó. Ki kell mérni, vagy tökéletes motoron kipróbálni
- Fesz.szabályzó legyen Bambi féle 2 sarus kicsi
Ilyen megoldással nekem 12,9 V a töltésem 1500on (alapjáraton az akkut kivéve megtartja, nem dadog, semmi baja), 2000en már 13,4, és ezt tartja minden fordulaton ezután.
De ettől még meg kéne lennie tudtommal a töltőfeszültségnek fordulaton. A töltésproblémák rendbetétele viszont csak ideig óráig megy foltozgatással, utána bele kell nyúlni.
Ami tuti minden ilyen gondot megold:
- A forgórész réz csúszógyűrűsítése (Bambi)
- Szénkefék vadiújra cseréje, utángyártottak jók
- Vezetékelés rendbetétele (saruk, csatlakozók, drótok) az egyenirányító és a blokk között
- Egyenirányító tuti legyen jó. Ki kell mérni, vagy tökéletes motoron kipróbálni
- Fesz.szabályzó legyen Bambi féle 2 sarus kicsi
Ilyen megoldással nekem 12,9 V a töltésem 1500on (alapjáraton az akkut kivéve megtartja, nem dadog, semmi baja), 2000en már 13,4, és ezt tartja minden fordulaton ezután.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
Köszönöm a válaszokat!
Töltés jelző lámpa nem ég, tehát a töltéssel nincs gond,
illetve nem tudom hogy egyáltalán világít-e.
Azért akartam kivenni az aksit járó motornál, mert cellazárlatra gyanakszom.
Nagy fordulaton is ugyan az a jelenség. Aksit holnap feltöltöm és leírom az eredményt.
Töltés jelző lámpa nem ég, tehát a töltéssel nincs gond,
illetve nem tudom hogy egyáltalán világít-e.
Azért akartam kivenni az aksit járó motornál, mert cellazárlatra gyanakszom.
Nagy fordulaton is ugyan az a jelenség. Aksit holnap feltöltöm és leírom az eredményt.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Elektronika
Nekem a Jawa csinálja azt, hogy felkapcsolt irányjelzőnél elhalványul a tompított. Meg ha nagyon leejtem a fordulatot. Valószínű pici akksi van a gépben. Én erre tippelek.
A másik, járó motornál ha feszkót akarsz mérni, nem kell kivenni az áramkörből. Ha áramerősséget akarsz mérni, akkor kell megszakítani az áramkört.
A másik, járó motornál ha feszkót akarsz mérni, nem kell kivenni az áramkörből. Ha áramerősséget akarsz mérni, akkor kell megszakítani az áramkört.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
99% a töltésre (saruk? esetleg biztosíték).
Az akkut töltsd fullra töltővel, mert üresen hamar tönkremegy.
Ha fordulaton kapcsolsz lámpát?
Esetleg töltés visszajelző?
Az akkut töltsd fullra töltővel, mert üresen hamar tönkremegy.
Ha fordulaton kapcsolsz lámpát?
Esetleg töltés visszajelző?
Apa66 írta:Sziasztok!
ETZ 250-es világítása elhalványul, ha az irányjelzőt bekapcsolom.
A testeléseket átnéztem Ohm-mérővel, azok jók.
Akku feszültsége 11,3 V és ha ráadom a gyújtást, akkor leesik 7 V környékére.
A töltés magas fordulaton is csak 11,5 V.
Lehet, hogy az akkumulátorom cellazárlatos?
Járó motornál levehetem az akkut, hogy a töltés megmérjem?
András
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Gyenge az akkufeszültséged...
Re: Elektronika
Sziasztok!
ETZ 250-es világítása elhalványul, ha az irányjelzőt bekapcsolom.
A testeléseket átnéztem Ohm-mérővel, azok jók.
Akku feszültsége 11,3 V és ha ráadom a gyújtást, akkor leesik 7 V környékére.
A töltés magas fordulaton is csak 11,5 V.
Lehet, hogy az akkumulátorom cellazárlatos?
Járó motornál levehetem az akkut, hogy a töltés megmérjem?
András
ETZ 250-es világítása elhalványul, ha az irányjelzőt bekapcsolom.
A testeléseket átnéztem Ohm-mérővel, azok jók.
Akku feszültsége 11,3 V és ha ráadom a gyújtást, akkor leesik 7 V környékére.
A töltés magas fordulaton is csak 11,5 V.
Lehet, hogy az akkumulátorom cellazárlatos?
Járó motornál levehetem az akkut, hogy a töltés megmérjem?
András
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Ez első olvastra elég tömény volt.
Re: Elektronika
Úgy látom sokan vacakolnak mindenféle gyújtás-elektronikákkal,szerintem tök feleslegesen. Nekem az ETZ-n legalább tíz éve van rajta a karburátoros 1-es,2-es VW golfok,passatok,jetták (ugyanaz van bennük,de még a régi karbis Audi 80-asban is) gyári hibrid elektronikus gyújtása,ami még egy bivalyt is földhöz vág gyújtási energiában! Bontóban fillérek az egész cucc. Kell a gyújtás kábelkötege a speciális csatlakozókkal (Nem kell megijedni,kiszedni 5 perc és egyben van komplett,az egész köteg kb 70cm),kell az elektronika,(aminek ugyanaz a bekötése mint a Lada samara-é),plussz kell a gyújtótrafó is mivel az speciális és nem jó bármi helyette (mert 1 ohm a primer tekercs ellenállása!). Ha ez mind megvan akkor csak be kell rakni az ETZ-be,ami szintén nem nagy gond. Sajnos a trafó elég nagy,de az akksi felett elfér simán. A köteg adja magát. A trafó 15-re kötjük a gyújtás + ot és szintén ide jön a köteg fekete kábele is,a trafó 1-re a köteg zöld kábele megy. Az ETZ gyári hall jeladójára megy a köteg három vékonyabb kábele (A VW csatit le kell vágni!). A piros kábel helyére a pirosat,a zöld helyett a zöldet a fehér helyett a barnát kell bekötni! NAGYON FONTOS MÉG,hogy a jeladó mágnesgyűrűs forgórészének a gyári ék kivágásával pont szemben új ékpályát kell kireszelnünk! Ezt azért kell megtenni,(Tehát 180fokkal el kell tolni a jeladót) mert a VW-s elektronika a gyűrű fordított pólusváltására gyújt! E nélkül pedig az alsó holtpont előtt adná a gyújtást a rendszerünk! Jó minőségű szilikon gyújtókábelt használjunk,és zavarszűrő ellenállásos pipát,nehogy a trafó bekapcsolásakor is adjon szikrát (mivel itt nincsen elosztó).Az elektronikát mindenképpen hűteni kell! Gyárilag van rajta hűtőborda,de van úgy hogy ezt leszerelik a bontóban,mert két csavar fogja fel és úgy könnyebb kibontaniuk. Az alumínium hűtőborda nagyon fontos,a nélkül megfő az elektronika!!!(Bordával örök életű,tehát erre ügyeljünk!) Ami még külön jó,hogy ha véletlenül rajta hagyjuk a gyújtást,akkor nem tud leégni a gyújtótrafó,mert az elektronika automatán lekapcsolja a gyújtást ha nem kap jelet a hall jeladótól,és az akksi sem merül le olyan hamar. Sajnos akksi nélkül nem lehet a gépet betolni,de ez nem nagy gond,ebből problémám még soha sem volt! Jó szerelést mindenkinek!
Re: Elektronika
Az ETZ-nél olyan,hogy "generátor állás" a gyújtáskapcsolónál nem létezik! Parkfény be(balra),gyújtás ki,gyújtás be,gyújtás+világítás be állások vannak! Ha a generátoros ETZ-t be akarod tolni AKKSI NÉLKÜL,az csak a "gyújtás be" állásnál lehetséges! Máshogy nem fog menni,kár próbálkozni.Ha viszont már beindult a gép,akkor már lehet világítást is kapcsolni. Igaz,ilyenkor alapjáratra nem ajánlatos leengedni a fordulatot (kicsit pörgetni kell!),mert a generátor alapjáraton keveset tölt ahhoz,hogy a lámpát is elbírja,ezért leállhat a paripa... A betolás akksi nélküli lehetőségének az a titka,hogy a generátor forgórésze gyárilag kicsit meg van mágnesezve! Ezt bárki megnézheti egy sima csavarhúzóval,amit hozzáérintve a generátor forgórészének vasmagjához (ÁLLÓ HELYZETBEN!) azt gyengén magához vonzza.Így tud a generátor felgerjedni a nélkül,hogy az akku benne lenne... Ezért lehet minden ETZ-t betolni,bár a megszakítósak könnyebben indulnak betolásra,mert nem kell annyi feszültség a tranzisztoros elektronikának. Nekem a tranzisztoros is simán beindult tolásra akksi nélkül,csak kicsit nagyobb lendületet kellett vennem... A fentebb leírtak minden ETZ-re igazak,bár a 250-est nehezebb betolni,de gondolom ezt már mindenki tudja aki próbálta....
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szerintem ő a jobb szélső állsára gondolt (a parkolófényhet képest még egyel jobbra), ami ES/TS-nél valóban dinamós (akksi nélküli) állás, ami a kapcsolón az ETZ-ken is kapcsolható, de ez már nincs bekötve, csak egy emlék a múltból.Alfa írta:Az nem generátor állás, csak parkolófény. Első hátsó helyzetjelző, gyújtás nélkül. Úttesten hagyott járműre asszem lakott területen kívül kötelező a parkolófény használata. De lehet h belül is
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Az nem generátor állás, csak parkolófény. Első hátsó helyzetjelző, gyújtás nélkül. Úttesten hagyott járműre asszem lakott területen kívül kötelező a parkolófény használata. De lehet h belül is
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- csonkesz
- biciklis
- Hozzászólások: 20
- Csatlakozott: 2012.03.21. 18:18
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Erdőtelek
Re: Elektronika
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy a gyújtáskapcsolón a "generátor állás" pontosan milyen célt szolgál. Régen úgy tudtam, hogy abban az állásban tudom betolni a motort, ha netalán lemerült az akksi. Évekkel később ismét lett ETZ-m, lemerült akksi, kulcs "generátor állás", de az nem pöffent még egyet se. Úgy gondolom, hogy valami el lehet benne kötve. De ha előveszem az alap jármű villamossági tudásomat, az azt mondja nekem, hogy a generátor, szemben a dinamóval, gerjesztő áram hiányában nem tud áramot generálni. Kérlek titeket homályosítsátok föl ködbe burkolózott elmém.
Azt szeretném kérdezni, hogy a gyújtáskapcsolón a "generátor állás" pontosan milyen célt szolgál. Régen úgy tudtam, hogy abban az állásban tudom betolni a motort, ha netalán lemerült az akksi. Évekkel később ismét lett ETZ-m, lemerült akksi, kulcs "generátor állás", de az nem pöffent még egyet se. Úgy gondolom, hogy valami el lehet benne kötve. De ha előveszem az alap jármű villamossági tudásomat, az azt mondja nekem, hogy a generátor, szemben a dinamóval, gerjesztő áram hiányában nem tud áramot generálni. Kérlek titeket homályosítsátok föl ködbe burkolózott elmém.
"Barátaim, nehéz időket élünk, okosnak lenni néha félünk. Csak egy út van, az egyenes és te megtalálod, hogy ha keresed. Mindhalálig sebesség."
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég