Andrá$ írta:gabsic.
Ma lemértem mindent amit mondtál meg mást is
közbe elővetem a műszakis 125s TS-t ezen tökéletes a töltés meg minden és közbe mértem ezen is hogy mik az eltérések,Arra jutottam hogy a rosz motoron járó motornál a DF és D+ -on 2,8 V körül van de a másikon a műszakison ugyanitt 6V körül van még több is kicsivel,Lehet hogy vmi az álló vagy forgorésznél nem jó lehet hogy elszakadt?
Nah de leírom miket mértem:
simán gyújtással a DF-en 0,13V körül van
ha nyitva a megszakító a kondenzátoron 6V van
betettem a multimétert a vezeték közé ugye Amper mérés állásba a műszer 200m tartományba állítottam
a DF-n 80,1A
D+on 00,1A
ha elindítottam
DF-n 2,8V
D+ on 2,8V
míg ilyenkor a jó motoron 6V
Megmértem a vezetékeket a műszerel szakadás miatt jó volt sípolt az összes
Most nemtudom mi lehet baja esetleg álló vagy forgorész csere megoldaná?
Hát az biztos hogy a dinamód nem gerjed fel.
Ennek oka lehet:
-nincs megfelelő gerjesztés (akár a feszszab, akár az aállórész, akár a közte lévő vezetékek és csatlakozások miatt)
- forgórész hiba (szakadás zárlat)
MZ dinamón olyan gondom még nem volt, hogy gerjesztőáramot kelljen mérnem, de a 80mA nekem nagyon kevésnek tűnik (az autóknál szokásos értékekhez képest). mérd meg álló motornál a DF áramát a jó motoron is, kíváncsi vagyok rá.
Próbáld meg a következőt:
-még egyszer nézd át a csatlakozásokat, (mindenhol, kefék is!)
-leveszed a feszszab burkolatát
-beindítod a motort, közepes fordulaton járatod, (lámpák nem égnek!)
-a feszszabon lévő bal oldalon lévő érintkezőpárt figyeld, hogy rezeg-e. baloldali (a tekercstől és vasmagtól távolabbi, a motor eleje felé eső) alaphelyzetben kellene lennie ha nincs felgerjedve a dinamó. Ha nem abban a helyzetben van, akkor feszszab hiba lehet.
-ha esetleg nem abban a helyzetben van, akkor nyomd oda körömmel, és közben figyelb a voltmérőn, hogy D+-on felszalad-e a feszültség. Ha felszalad, akkor feszsazb csere, vagy beállítás
-ha semmi nem változik, mikor odanyomtad, vagy eleve ott volt az érintkező, akkor nézd meg, nem szikráznak-e a szénkefék (zárlatos forgórész esete). Ha nem szikráznak, valszeg nem zárlatos, de akkor szakadt még mindig lehet... De én előbb egy állórész cserével próbálkoznék ha eddig eljutottam...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse