Na ezt a hozzászólást meg végképp nem értem.tiger1342 írta: Azért nem, mert a viszkozitás csak egy a rengeteg tulajdonság közül.
Ráadásul nincs olyan motorolaj, ami 75W90 lenne, ahogy hajtóműolajból sincs 10W40, tehát az is előrevetíti, hogy mivel van dolgod.
Más olaj való olajpumpás, fogaskerekes, és csúszó felületes (olajfürdős kuplung) helyekre.
Mivel 30 éve nem igazán volt elérhető olyan, hogy váltóolaj, ezért adtak meg hajtóműolajat, mert az volt a legalkalmasabb a feladatra. Manapság már sokféle olaj létezik, ezért lehet direkt motorváltóba való olajat használni. Persze mindenki azt rak bele, amit akar.Örök téma...!
Az olajnak a viszkozitáson kívül tényleg sok tulajdonsága van, de amit mondjuk a 10W-40-el jelölnek, az a viszkozitás. (Ugye hideg és meleg oldali a két szám) Szóval az egyéb tulajdonságokat ne keverjük ide.
Ezek a számok csak a viszkozitást jelölik, semmi mást.
Motorolaj nincs 75W90-es, mert ez a hajtómű olajok számozása. Szép neve: SAE gear viscosity number (Vagy valami ilyesmi, remélem jól írtam)
A 10W40 pedig a motorolajok számozása. Ha összenézel egy viszkozitási táblázatot akkor a kettő kb. ugyanazt a viszkozitást takarja.
Ez eddig OK!
A váltó, az pedig egy hajtómű!
Még egyszer: Amit nem értek, hogy van hajtóműolaj más számozással.
Pl ez: http://www.olajsziget.hu/hajtomuolaj/42 ... ones-10w40
És van motor amihez 10W40-es hajtóműolajat írnak elő.
Mi ennek az értelme? A 10W-40 hajtóműolaj viszkozitása ugyanaz, mint a 10W40 motorolajé (és akkor a 75W90 hajtóműolajé)?
De akkor miért nem jelölik 75W90-nek?
Vagy ez a 10W40 teljesen mást jelent mint motorolajnál a 10w40?
Ez itt ami nem tiszta.
Minek számozzák így? Parasztvakítás, vagy van valami értelme?