


Oké köszönöm azt hiszem értem isgabsic írta:IGen, multiméterrel.Andrá$ írta:köszi aválaszt
Gerjesztés?Ezt már nem értem
![]()
azt hol mérjem vagy hogyan? multiméterrel tudom? mennyinek kell lennie? vagy igazából az mi?
A menetrend:
álló motor
gyújtást ráadod
dinamó DF pontján megméred a feszültséget. kb akkufesznek kell lennie.
Ha ez ok, akkor átváltasz ampermérésre, lehúzod a DF-ről a kábelt, és bekötöd a multimétert. Ha folyik áram akkor jó ez is.
Első körben ezt nézném meg.
Írd meg hány voltot meg hány ampert mértél.
IGen, multiméterrel.Andrá$ írta:köszi aválaszt
Gerjesztés?Ezt már nem értem
![]()
azt hol mérjem vagy hogyan? multiméterrel tudom? mennyinek kell lennie? vagy igazából az mi?
És gerjesztés van? Mérted? De még ha feszültség van is a DF-en a dinamónál, mérj szerintem egy gerjesztőáramot, lehet az állórészben szakadás pl.... Ha nincs gerjesztés, nincs töltés sem...Andrá$ írta:Sziasztok,
A segítségetekre lenne szükségem már tanácstalan vagyok![]()
![]()
a 150-s TS-el van gond,Úgy kezdődött hogy néha néha megállt lehörgöt mintha vmi kosz lenne a karbiba de kis idő után újra indult ment ezt elég sokszor csinálta de hazaértem aztán hazafele egyszercsak néha majd folyamatosan égett a töltés visszajelző lámpa hogy semmi töltés nincs, nekiálltam megnézni lámpába nincs lecsúszva vezeték,de a fesszabályzóba mint ahogy lentebb írtam összeégett a 2 érintkező lehet hogy azért mert kicsit nagyobb volt a töltés néha 8V körül is, volt másik 2 fesszab megcsináltam kicseréltem betettem állítgattam másikkal is semmi egy napom ment rá kb, semmire nem reagált ha kézzel összenyomtam az érintkezőt ugye kialudt a lámpa de semmit nem töltött az akksin 5,99-6V volt mindig,Hát fogtam magam működő és jó 125-ösből aminek tökéletes a töltése kiszedtem a fesszabot és betettem a helyére, hát ezzel is ugyanez nem csinált semmit a lámpa is éget és semmi töltés,
levettem a gyújtás felöli deknit akkor láttam hogy a szabályzó ellenálás tekercs azt hiszem így hívják eléget fekete votl és az egyik száll elégett,
ma vettem újat beszereltem, mondom most biztos jó lett, elindíttom semmi
![]()
fesszabon állítok semmi ugyanez nem tölt semmit a lámpa se alszik ki :S
Megpróbáltam betolni az 5. állásba ugye az akksi nélküli indítás hogy a dinamóról megy közvetlen és nem indult elmost lehet hogy a kapcsolóba nincs bekötve az állás (irányjlező sincs rajta),gyujtásion meg simán indul gondolom az akksi miatt, alul a dinamón nincs szakadás veztékek jókl szénkefék is jónak tűnnek nekiérnek a forgórésznek,Lámpával megnéztük nincs elszakadva egyik vezeték se úgy tűnik.
Alul a dinamónál rámértünk a vezetékre olyan 3V körül jön le ( ugyanennyi van kb a jó motoron is ) de visszamérve ugyanazon a vezetéken fönt a fesszabnál ott már nincs ennyi talán 1 V körül vagy annyi se.
![]()
Már fogalmam sincs mi lehet a gondHa valakinek van ötlete vagy volt már ilyen és segítene azt megköszönném,
Elnézést a kisregényért csak leírtam hogy mivel próbálkoztunk és mi a gond előre is bocsi
Köszönöm szépen!Perec írta:Gondolom kihámoztad a linkből, hogy
Zselés Akkumulátor 12V 18Ah Méretek:181 x 167 x 76 mm saruk nélkül Súly: 5,3 Kg
kitölti a teret rendesen, söt a 167 egy kissé túlméretes, de belefér
Érdekes ez a méret, mert a 7Ah-s 151-es akku is túlméretes kissé...
Szóval a lapra 140-145x75-öt mondanék inkább.
No de mióta van neked 250-es?
Mármint arra gondolsz, hogy ott ahol már nem nyit tovább a megxa és nem is megy összébb. Itt ha beállítom, akkor a kis lába alpból nem éri a bütyköt, és így késik is az előgyújtás mert többet kell fordítani az alaplapon hogy odaérjen a nyitáshoz. Na és ez az amit nem lehet már tovább mozgatni :S[/quote]Troster írta:igencater20 írta:De ott állítottad a o,4-et ahol a legnagyobbat nyit ?
igen[/quote]cater20 írta:De ott állítottad a o,4-et ahol a legnagyobbat nyit ?
igenpempelli írta:De ott állítottad a o,4-et ahol a legnagyobbat nyit ?cater20 írta:Azzal kezdtem, hogy beállítottam a 0.4et, viszont az alaplapot ha teljesen elforgatom akkor sem kapok 3 mm előgyújtást.
De ott állítottad a o,4-et ahol a legnagyobbat nyit ?cater20 írta:Azzal kezdtem, hogy beállítottam a 0.4et, viszont az alaplapot ha teljesen elforgatom akkor sem kapok 3 mm előgyújtást.
cater20 írta:Üdv! Olyan gondom van Mz ts 250/1-es gépemmel, hogy ha rugom nem indul be és általában, a kipufogóban durran egy hatalmasat. Általában amikor már leveszem a lábam a berugókarról akkor durran. Előgyújtást már százszor megnéztem felső holtpont előtt 3mm-el. Néztem másik trafót, gyertyát, sőt új megszakítót is vettem bele. Szikra van nála, amit észrevettem, hogy nehéz volt belőni a gyújtást mert 0.4es hézaggal be se lehet állítani mert nem fordul annyit az alaplap ezt szintén rejtély mi okozhatja, olyan 0.7 0.8as lehet a hézag most nála. Esetleg kompresszió hiány okozhatja? (néha ha jó napom van beindul de nem jár sokáig) Segítségeteket köszönöm előre is!
Örülök neki, a közvetlen közelben itt nincs börze vagyis én nem tudok róla! Messzire meg egy megszakítóért eddig nem akartam menni. Eladó ha van köztük akkor vevőjelölt lennék rá...Troster írta:Én tavaly vettem 3 db-ot börzéről, új állapotban..hell írta:Áhá azt a bizonyos legendásat irtad le amiről rég olvastam és azóta se láttam sehol (lyukas üllős). Szerintem az csak egy nagy álom marad nekem mert egyszerűen nem találok sehol...
Én tavaly vettem 3 db-ot börzéről, új állapotban..hell írta:Áhá azt a bizonyos legendásat irtad le amiről rég olvastam és azóta se láttam sehol (lyukas üllős). Szerintem az csak egy nagy álom marad nekem mert egyszerűen nem találok sehol...
Én motoros boltba kaptam gyári bontatlan megszakítót, nem volt belőle sokhell írta:Idei első kis köröm a gépel hibátlan lett(talán 50km)! Hangja mint a négyütemű gépeké, 4000 felett mintha néha kihagyna a gyujtás 100 max. végsebesség (hátszélben 110-115 de akkor már szétesés határán 20 fogaskerékkel). Gondoltam viszarakom a sub-ee féle csodát megszakítóhoz kalibráltat(tavaly szétment majd megjavította majd 60km után ismét cserben hagyott most kicseréltem benne a tranzisztort ST-re meg se mukkan a cucc szerintem kuka is az egész nem valami megbízható az enyémben de majd még beszélek vele... Bár a szikra vele brutál!
) A megszakítóm ezen bütykölések után megmakkant úgy hogy ráadtam a gyujtás és füst szikra minden volt ilyet se láttam még. Így kuka lett. Ez az elektronikája a sirba visz míndig szívok vele. Eladásán a gépnek ilyenkor mindíg elgondokozok.
![]()
Lenne pár kérdésem is így ezekután.
Megszakítót honnan lehet szerezni valami atom jófélét? Ki mit használ ami bevált és hol szerzi be? Ha valakinek van elfekvőben valami jó és új az kérem jelezze! Icet, doduko, meg textil bakelit (régi szakik erre esküsznek) meg stb. én elvesztettem a fonalat ezek közül melyik a jó. Remélem valaki megmondja és segít a beszerzésben.
Vagy ha van gyári jeladós vagy akármien(trabant) gyári ami etz 250 jó és nem kell sokat kinlódni az összerakásával az is érdekel kérem jelezze akinek van elfekvőben, csak végre legyen megbízható ez a gyujtás rész!
Természetesen haverom gyertya gondja amit ezelőtt kérdeztem is fennál még így arra is ha valaki tudd valami megoldást kérem szoljon.
Előre is köszönöm a segítségeket!
tigris írta:Bocs, nem volt egyértelmű a kérdésem.
Az akkumulátor maximális alapterületére vagyok kíváncsi milliméterben
Azért köszönöm a minden részletre kiterjedő választ
Mi célod azzal, hogy babetta gyújtást raksz rá? Az etz generátora sztm elég megbízható szerkezet 12 voltos és termel is rendesen. A babetta gyújtás árából inkább csinálj, vagy vegyél egy tranzisztoros gyújtást rá ezt csak hozzá kel építeni a megszakítós gyújtáshoz-és lehet menni disznót ölni:Dkisszoli írta:Hello sziasztok én azt szertném kérdezni tőletek hogy van egy mz etz 150 és ha rá rakom a babeta gyujtás akkor jólesz vagy is ajánljátok ezt az ötlete? köszi elöre is
Cickány írta:Annak is málnás olajat adtál inni?
Annak is málnás olajat adtál inni?Perec írta:
A múlt héten nyugdíjba küldtem az akkumat.
Egy tekercs az állórészendjtoma írta:És ez hol található a motoron és mit nézzek meg rajta
kiszsebi írta:a TS-ek dinamósak, nincs diódasor bennük!
Esetleg a gerjesztőkör előtét-ellenállását ellenőrizd le!
Tudod, Google a barátod! De erről van szó: http://www.boellhoff.hu/hu/hu/koetoelem ... licoil.phpsanyez írta:Ez mi, segíts egy kicsit. Más: Az mitől lehet, hogy olyan 3-4 ezer között ha csak gurulok és tartom a gázt, akkor bedadog, szaggat a motor. Se alatta se felette nincs probléma. Ha terhelés alatt van, azaz gyorsítok akkor nincs baj. Töltés van, aksi fel van töltve, transistoros a gyújtás.MrDok írta: HeliCoil
csoka írta:Az egyik ETZ-mnek volt hasonló baja.A töltő feszültség jó volt,csak amper nem volt hozzá,egyen irányító dióda csere.
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 3 vendég