Blokk
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Matt, ez így rendben is van, de hogy papírozod le?matt1989 írta:A sünödre csak ennyi a válaszom:
http://www.demotivalo.net/view/22460
Hogy ne legyen annyira off, itt van pár kép:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Blokk
A sünödre csak ennyi a válaszom:
http://www.demotivalo.net/view/22460
Hogy ne legyen annyira off, itt van pár kép:



http://www.demotivalo.net/view/22460
Hogy ne legyen annyira off, itt van pár kép:



-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Szia Papp-Lan!Papp-LAN írta:Sziasztok!
Láttam egyszer egy túra beszámolós képen: ETZ 150 -s motor 250 blokkal érdeklődöm milyen átalakítások szükségesek, hogy be lehessen rakni a nagyobb blokkot?
Valaki csinált-e már ilyent?
Köszönettel Papp-LAN
Mivel én nem csináltam ilyet, csak fősulin volt egy szaktársam aki belevágott, ezért lehet tévedés is van a dologban amit írok, de ahogy én tudom:
-blokktartóvas csere
-hengerfejnél a motortartóbakot levágni a vázról, és előrébb hegeszteni.
A láncvédőgumi nem fog passzolni a blokknál, de ez nem baj, csak bután fog kicsit kinézni.
A kipuffogót módosítani kell, a könyök beleérne az első kerékbe fékezéskor. (250-es hengerre és könyökre igaz, lehet hogy 251 blokk esetén nincs ilyen gond)
Képeket itt találsz: http://www.bikepics.com/members/goczegaba/86etz251/" onclick="window.open(this.href);return false;
(Amúgy igen, tudom hogy igényesebben is lehetett volna csinálni, meg szét lett gyilkolva a motor, de itt a blokkátépítés miatt raktam be a galériát. Ja és valószínűleg sok racing motor nem kapott annyi gyilkolást, meg esés-kelést mint ez a gép)
Ha gondolod és érdekel, megkérdezem a sráctól, hogy mit kellett még módosítani, vagy összehozlak vele ha az jobb (facebook/msn, vagy valami)
Legfőbb hátrány szerintem a dologban, hogy utána retteghetsz a sünöktől... Na meg műszaki...
Egyébként emlékszem, Te a 150-essel is simán állva hagytad a 250-eseket Mecsektúrán, engem majd megevett a fene mikor a 300assal nem tudtalak ott hagyni, kigyorsításkor eltűntél mögülem, de féktávon mindig utolértél



-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Papp-LAN
- Fireman
- Hozzászólások: 59
- Csatlakozott: 2010.11.12. 23:32
- MZ-d típusa: ETZ-150/ETZ 251
- Tartózkodási hely: Komló "Mecsek aszfaltjai"
Re: Blokk
Sziasztok!
Láttam egyszer egy túra beszámolós képen: ETZ 150 -s motor 250 blokkal érdeklődöm milyen átalakítások szükségesek, hogy be lehessen rakni a nagyobb blokkot?
Valaki csinált-e már ilyent?
Köszönettel Papp-LAN
Láttam egyszer egy túra beszámolós képen: ETZ 150 -s motor 250 blokkal érdeklődöm milyen átalakítások szükségesek, hogy be lehessen rakni a nagyobb blokkot?
Valaki csinált-e már ilyent?
Köszönettel Papp-LAN
Dombnak négy,
Völgynek nyél!
Völgynek nyél!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Én úgy tudom csak a 250-es nél van ilyenwankel írta:Szétszedtem a blokkot , egy gyári szerelési útmutatóval összeraktam és ugyanúgy szar, ilyenkor mit kell tenniamúgy beszéltetek valami olyanról hogy a léptető villa tengelyét ki kell hézagolni , ezen a gyári javítási könyvben. nincs léptetővilla hézagolóról egy szó sem pedig 125-150 mzhez való javítási könyv.
Re: Blokk
Szétszedtem a blokkot , egy gyári szerelési útmutatóval összeraktam és ugyanúgy szar, ilyenkor mit kell tenni
amúgy beszéltetek valami olyanról hogy a léptető villa tengelyét ki kell hézagolni , ezen a gyári javítási könyvben. nincs léptetővilla hézagolóról egy szó sem pedig 125-150 mzhez való javítási könyv.

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Nem a blokkot hézagolja... Annyi szerepe van, hogy a tengely ne lötyögjön a blokkban. Úgy értettem a hézagolást, hogy szélesebb alátétet nem tudsz oda tenni, mert nem tudod összehúzni a blokkot...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Hogy értitek azt, hogy kihézagolja a két blokkfelet?
Ezt nem értem.
Egyébként nem csak a tengelyt hézagolja, hanem a blokkra is vigyáz az a 2 alátét.
Ha kihagyod, idővel a tengely szépen belefúrja magát a blokkba.
Ezt nem értem.
Egyébként nem csak a tengelyt hézagolja, hanem a blokkra is vigyáz az a 2 alátét.
Ha kihagyod, idővel a tengely szépen belefúrja magát a blokkba.
Re: Blokk
Úgy, hogy a tengely ne menjen jobbra balra, de azt hittem nem ez a 2 alátét hézagolja a két blokkfelet is.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Természetesen hézagoló. Nélküle lötyögne a tengely a két blokkfél között.
Hogy értetted a vigyázást?
Hogy értetted a vigyázást?

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
A léptetővillák tengelyén levő két alátétnek hézagoló szerepe is van, vagy csak vigyáz a tengelyre?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- Extremeblast
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Re: Blokk
wankel írta:Sziasztok Széthúztam mz etz 125 ös motorom blokkját mikor összeraktam 1 esbe megy ahogy átteszem 2 be blokkol a kerék valami megszorul a váltóban de ha csak tolom minden fokozatot jól vesz ha valaki tudja mi a probléma akkor légyszíves írjon
ha valaki tud valami robbantott rajzot a váltóhoz akkor légyszíves küldjön linket
Itt van ez, remélem segít: http://aceshigh.uw.hu/szerk/em125150.gif" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
blokk ismét szétwankel írta:Sziasztok Széthúztam mz etz 125 ös motorom blokkját mikor összeraktam 1 esbe megy ahogy átteszem 2 be blokkol a kerék valami megszorul a váltóban de ha csak tolom minden fokozatot jól vesz ha valaki tudja mi a probléma akkor légyszíves írjon
ha valaki tud valami robbantott rajzot a váltóhoz akkor légyszíves küldjön linket

A viz szalad, a kő marad!
Re: Blokk
Sziasztok Széthúztam mz etz 125 ös motorom blokkját mikor összeraktam 1 esbe megy ahogy átteszem 2 be blokkol a kerék valami megszorul a váltóban de ha csak tolom minden fokozatot jól vesz ha valaki tudja mi a probléma akkor légyszíves írjon
ha valaki tud valami robbantott rajzot a váltóhoz akkor légyszíves küldjön linket
ha valaki tud valami robbantott rajzot a váltóhoz akkor légyszíves küldjön linket
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
sziasztok főtengely felújítás pontosabban hajtókar csere 10000 forintba került Sárváron a fúrást azt nem tudom szerintem ez is megáll 10000 forintból de lehet jobban jársz elviszed Bambihoz az egész blokkot üdv. juragy
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Szia!PJocker27 írta:Sziasztok!
ETZ250-es motorblokk felújítás érdekel, hengerfúrás + főtengely felújítás! Kalocsa környéki vagyok és eddig a környéken a hengerfúrásra 10.000,-Ft-os árat, a főtengely felújításra 12.000,-Ft-os árat mondtak. Érdekelne, hogy tudtok-e ennél olcsóbb de természetesen szakszerű felújítással foglalkozó szakit? Köszi előre is!
Szerintem ezek az árak egyáltalán nem magasak, a fúrásra természetesen akkor igaz ez, ha a dugattyú ára is benne van. A környéken is kb ezek az árak mozognak. Főtengely, ha mindent viszel, és nincs különösebb meló vele, akkor 5000 (tavalyi ár), fúrás saját dugattyúval 6-7000 körül (tavalyi szintén). Ha macerásabb, akkor persze több.
Persze ez nem jelenti azt, hogy ne keresgélj, csak hogy nem kell sokkal olcsóbbra számítani.

Re: Blokk
Sziasztok!
ETZ250-es motorblokk felújítás érdekel, hengerfúrás + főtengely felújítás! Kalocsa környéki vagyok és eddig a környéken a hengerfúrásra 10.000,-Ft-os árat, a főtengely felújításra 12.000,-Ft-os árat mondtak. Érdekelne, hogy tudtok-e ennél olcsóbb de természetesen szakszerű felújítással foglalkozó szakit? Köszi előre is!
ETZ250-es motorblokk felújítás érdekel, hengerfúrás + főtengely felújítás! Kalocsa környéki vagyok és eddig a környéken a hengerfúrásra 10.000,-Ft-os árat, a főtengely felújításra 12.000,-Ft-os árat mondtak. Érdekelne, hogy tudtok-e ennél olcsóbb de természetesen szakszerű felújítással foglalkozó szakit? Köszi előre is!
-
- rolleres
- Hozzászólások: 8
- Csatlakozott: 2011.08.05. 18:11
- MZ-d típusa: mz etz 150
Re: Blokk
hello nekem anyi bajom van hogy berakom 1 be a motort ès utàna vàltanèk felfelè de csak katog nem rak tobb sebesèget nèha el kapja de nem mindig ez mièrt van?
Re: Blokk
Köszönöm Bambi!
akkor beszerzek egyet:-)
akkor beszerzek egyet:-)
Re:
nincsBópapa írta:Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a 250 és a 251 Etz hengerfeje között van e különbség?
Az asztalról lebukfencezett a blokkom ( érdekes sztori saját bénaság) és a hengerfej kicsit nagyon összetört. Ezért kérdezem hogy tudnám e cserèlni?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Üdv! Egy észrevétel: a berúgókart nem kellett volna levenni.miti írta:Üdv minenkinek!
Van egy mz ts 250 motorom. Le akartam szedni a blokk bal oldali fedelét ( mert a váltó kar nem ugrik vissza a helyére), de nem sikerült. Mindent leszedtem róla , kb fél centire tudtam lehuzni de ott valamiért megakad és meg se moccan.
Már egy pár hónappal korábban is kérdeztem és akkor azt a választ kaptam, hogy:
"Lehet hogy a kuplung csapágy nem engedi a főtengelyen,jártam már így ETZ-vel ,a kinyomó részt ki tudod forgatni a blokkból?
Ha ellen tétesen ütögeted mint a kuplung állításnál el kell indulnia kifelé,kinyomja magát."
De azóta sem sikerült, nem tudom mit, hogy kéne csinálni...
Segitségeteket előre is köszönöm!
Egy csődarabbal kocogtasd vissza a főtengelyre a csapágy belső gyűrűjét (persze deknivel együtt), tisztítsd meg a főtengely sima felületét (csiszolás...) más nem foghatja...
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Én gumikalapáccsal szoktam koccogatni elől és hátul is a deknit ésszel persze. Ha ez sem segít, akkor melegítsd meg a csapágy környékét. Persze ne izzásig
Csak épp annyira, hogyha megfogod, akkor érezd, hogy meleg. Néha elég határozottan kell rajta rántani, a váltókar környékén szokott megszorulni leginkább. Természetesen felváltva az elejét, hátulját kell húzni.

Re: Blokk
Üdv minenkinek!
Van egy mz ts 250 motorom. Le akartam szedni a blokk bal oldali fedelét ( mert a váltó kar nem ugrik vissza a helyére), de nem sikerült. Mindent leszedtem róla , kb fél centire tudtam lehuzni de ott valamiért megakad és meg se moccan.
Már egy pár hónappal korábban is kérdeztem és akkor azt a választ kaptam, hogy:
"Lehet hogy a kuplung csapágy nem engedi a főtengelyen,jártam már így ETZ-vel ,a kinyomó részt ki tudod forgatni a blokkból?
Ha ellen tétesen ütögeted mint a kuplung állításnál el kell indulnia kifelé,kinyomja magát."
De azóta sem sikerült, nem tudom mit, hogy kéne csinálni...
Segitségeteket előre is köszönöm!


Van egy mz ts 250 motorom. Le akartam szedni a blokk bal oldali fedelét ( mert a váltó kar nem ugrik vissza a helyére), de nem sikerült. Mindent leszedtem róla , kb fél centire tudtam lehuzni de ott valamiért megakad és meg se moccan.
Már egy pár hónappal korábban is kérdeztem és akkor azt a választ kaptam, hogy:
"Lehet hogy a kuplung csapágy nem engedi a főtengelyen,jártam már így ETZ-vel ,a kinyomó részt ki tudod forgatni a blokkból?
Ha ellen tétesen ütögeted mint a kuplung állításnál el kell indulnia kifelé,kinyomja magát."
De azóta sem sikerült, nem tudom mit, hogy kéne csinálni...
Segitségeteket előre is köszönöm!


Re: Blokk
.Szerintem jó mindkettő,a többi már imagepampo89 írta:Fontos kérdésem lenne, mire szavaztok KOYO vagy FAG???

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Amelyik olcsóbb. De én babonából csak Koyo-t veszek.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Fontos kérdésem lenne, mire szavaztok KOYO vagy FAG???
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
sziasztok, természetesen tiszta és szép felület kell hozzá üdv. juragy
- nagyarpi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 242
- Csatlakozott: 2010.05.26. 20:10
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Mátraszentistván
Re: Blokk
Ez nagyon jó lesz!pempelli írta:Hát én 1500-ért vettem piros hőálló tömítőt 300 fokig bírja.és tökéletes.
Felületeket szépen letakarít aztán had mennyen.
Persze szép blokkfelek azért kellenek hozzá.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Szerintem is a Bambi által keresett cucc a legjobb, de bármilyen kemény tömítő megteszi. Lényeg, hogy keményre kössön, ne legyen rugalmas.bomber93 írta:Atilla írta:
Nem tehetsz oda papír tömítést, mert mindennek elviszi a hézagolását.
Te mit ajánlasz? Mert gyárilag nekem ilyen hártyavékony barna lakk féleséggel volt összetéve 125 Ts döluksz ha a két blokkfelet csak letisztítom és a kettő közép csupán tömítőpasztát rakok az jó? Bár hallottam olyat, hogy valaki csak fogta és az alut bekente valami régi fekete zománcfestékkel összehúzta a blokkot és állítólag neki nem eresztett.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Én "xiloplastot" szoktam a blokkfelek közé tenni. Most loctite féle tömítőpaszta van ott. Ha ésszel, de rendesen bekened, tökéletes lesz.bomber93 írta:Atilla írta:
Nem tehetsz oda papír tömítést, mert mindennek elviszi a hézagolását.
Te mit ajánlasz? Mert gyárilag nekem ilyen hártyavékony barna lakk féleséggel volt összetéve 125 Ts döluksz ha a két blokkfelet csak letisztítom és a kettő közép csupán tömítőpasztát rakok az jó? Bár hallottam olyat, hogy valaki csak fogta és az alut bekente valami régi fekete zománcfestékkel összehúzta a blokkot és állítólag neki nem eresztett.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Atilla írta:
Nem tehetsz oda papír tömítést, mert mindennek elviszi a hézagolását.
Te mit ajánlasz? Mert gyárilag nekem ilyen hártyavékony barna lakk féleséggel volt összetéve 125 Ts döluksz ha a két blokkfelet csak letisztítom és a kettő közép csupán tömítőpasztát rakok az jó? Bár hallottam olyat, hogy valaki csak fogta és az alut bekente valami régi fekete zománcfestékkel összehúzta a blokkot és állítólag neki nem eresztett.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Nem tehetsz oda papír tömítést, mert mindennek elviszi a hézagolását.RR_ZOZY írta:Hali!
Én továbbra is erre esküszöm ugyanis nekem bevált:
Papírtömítés vastag rajzlapból, vagy dipából (műszaki rajzlap). Egyik felére gépzsír, másik felére festék. Eddig nem csalódtam ebben, ám a fekete paszta nem vált be.
Mondjuk lehet csinálni bármit ha esetleg előtte csavarhúzóval gyepálták.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
A csavarhúzóval barmolt blokkot hagyományos hermetikkel be lehet ragasztani. Nekem sikerült pedig vagy 3 mm*1mm es darab kompletten ki volt szakadva az egyik blokkfélből (simson star) hermetikkel összerak csavarokkal összetép és 1 hét múlva önteni csak bele az olajat. Nem eresztett és a kövi gazdája se panaszkodott rá.RR_ZOZY írta:Hali!
Én továbbra is erre esküszöm ugyanis nekem bevált:
Papírtömítés vastag rajzlapból, vagy dipából (műszaki rajzlap). Egyik felére gépzsír, másik felére festék. Eddig nem csalódtam ebben, ám a fekete paszta nem vált be.
Mondjuk lehet csinálni bármit ha esetleg előtte csavarhúzóval gyepálták.
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Blokk
Hali!
Én továbbra is erre esküszöm ugyanis nekem bevált:
Papírtömítés vastag rajzlapból, vagy dipából (műszaki rajzlap). Egyik felére gépzsír, másik felére festék. Eddig nem csalódtam ebben, ám a fekete paszta nem vált be.
Mondjuk lehet csinálni bármit ha esetleg előtte csavarhúzóval gyepálták.
Én továbbra is erre esküszöm ugyanis nekem bevált:
Papírtömítés vastag rajzlapból, vagy dipából (műszaki rajzlap). Egyik felére gépzsír, másik felére festék. Eddig nem csalódtam ebben, ám a fekete paszta nem vált be.
Mondjuk lehet csinálni bármit ha esetleg előtte csavarhúzóval gyepálták.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

Re: Blokk
Szia!
Nekem ugyanez volt. A kapcsolásrögzítő csavar alá tettem egy rendes (kb.1mm) vastagságú alátétet, mert a csavar nagyon benyomta a golyót. Ezután tökéletesen működött.
Nekem ugyanez volt. A kapcsolásrögzítő csavar alá tettem egy rendes (kb.1mm) vastagságú alátétet, mert a csavar nagyon benyomta a golyót. Ezután tökéletesen működött.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Én is ezzel szívtam kegyetlen sokat, csak nekem föl se sikerült váltanom.
Egyrészt, olajozottan kell összeszerelni a váltót, másrészt mindent, de tényleg mindent, ami a sebváltórendszerhez tartozik, fel kell rá tenni. Utána természetesen összetolni a két blokkfelet. Javaslom a váltókar használatát, amit persze vagy a deknivel, vagy valami más módon ki kell támasztani, hogy ne hajoljon el semmerre a váltókartengely.

Re: Blokk
Igen betettem, de rájöttem, hogy az egyik alátétet hagytam ki a léptetővillák tengelyének a végéről. Lehet, hogy az miatt feszül meg? Na mindegy, ma már nem foglalkozok vele, állítólag ünnepelni kell valamit, aztán abban kell segítenem, lőttek a szerelésnekpempelli írta: Az aljába betetted a sebesség fixáló rugót és golyót?
Egyébként összeszerelt állapotban szépen kell vinnie a sebességeket .
Pakolgatod neki a lánckeréken pedig érzed hogy bevette-e rendesen.

Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Az aljába betetted a sebesség fixáló rugót és golyót?Hujber írta:Mielőtt összetolnám a blokkfeleket, ki szerettem volna próbálni, hogy minden sebességet vesz e. Össze raktam a váltót, betettem úgy, hogy üresben legyen, be a váltókar tengelyét, annak a rugó ellenébe a fémtüskét, és összeraktam a blokkot 4 csavarral. be a sebességrögzítő kart, és a váltókart, és váltás. ugye egyesben a legnagyobb az áttételkülönbség, így hogyha a hajtott tengelyt megpödröm, akkor forog leglassabban a lánckerék tengelye. Ez után vissza üresbe is szépen megy. Utána csinált olyat, hogy megszorult, és se ki se be, ezután lazítottam a blokkcsavarokon, hogy legyen nagyobb a hézag. Frankón felment 5.ig, de vissza már nem megy. Mikor lenyomom a váltókart, a bütykös tengely kuplung felől nézve befele akar menni a blokkba. Van ennek valami kulcsa, hogy hogy kell összerakni, vagy a hézagokkal kell játszani? Szerintem nem hagytam ki egyetlen alkatrészt sem.
Egyébként összeszerelt állapotban szépen kell vinnie a sebességeket .
Pakolgatod neki a lánckeréken pedig érzed hogy bevette-e rendesen.
Re: Blokk
Mielőtt összetolnám a blokkfeleket, ki szerettem volna próbálni, hogy minden sebességet vesz e. Össze raktam a váltót, betettem úgy, hogy üresben legyen, be a váltókar tengelyét, annak a rugó ellenébe a fémtüskét, és összeraktam a blokkot 4 csavarral. be a sebességrögzítő kart, és a váltókart, és váltás. ugye egyesben a legnagyobb az áttételkülönbség, így hogyha a hajtott tengelyt megpödröm, akkor forog leglassabban a lánckerék tengelye. Ez után vissza üresbe is szépen megy. Utána csinált olyat, hogy megszorult, és se ki se be, ezután lazítottam a blokkcsavarokon, hogy legyen nagyobb a hézag. Frankón felment 5.ig, de vissza már nem megy. Mikor lenyomom a váltókart, a bütykös tengely kuplung felől nézve befele akar menni a blokkba. Van ennek valami kulcsa, hogy hogy kell összerakni, vagy a hézagokkal kell játszani? Szerintem nem hagytam ki egyetlen alkatrészt sem.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Blokk
Hali
Már csak nosztalgiából is keresem.Köszönöm szépen a felajánlást,de egy kedves klubtársunk (Dodi) talált a sufniában,és bartelbe megkaparinhatom:-)
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Blokk
Ez egy szuper jó cucc!Ilyennel raktam össze a mercedes-em motorját 2001-ben.Nincs szivárgás egyik illesztésnél sem.Persze elring tömítés készletet vettem hozzá,ami nem két forint,de állítólag az egyik legjobb.A gyárban is ezt használják.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 39
- Csatlakozott: 2011.07.06. 21:13
- MZ-d típusa: mz etz 250
- Tartózkodási hely: Dunakeszi
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég