Elektronika topik - a pokol kapuja
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2856
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Sok külföldi ezt emlegeti:
http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/lists/mz.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Tudom, volt már róla szó többször is, sőt, tudom, hogy nem olcsó...
http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/lists/mz.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Tudom, volt már róla szó többször is, sőt, tudom, hogy nem olcsó...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nándor!Nandor írta: Ó dehogy nem, nekem az is tökéletesen megfelelne. Csak nekem azt mondták, hogy az enyémre /4 seb./ a főtengely miatt nem lehet.
Meg aztán a vezetékelést is ki kellene cserélni ahhoz meg nem igazán értek.
Bár ha lenne valaki aki megcsinálná és még anyagilag is megérné akkor belevágnék.
Javaslom irj Tibi84-nek privátba.
Ő blokkszétszedés nélkül is feltette a /1-re az Etz generátort,nagyon kicsi faragással
Ennél a hozzászólásásnál van 2 fénykép a megoldásáról.Nagyon ötletes egyébiránt.
szer. feb. 17, 2010 7:27 pm/elektronika topic.
Tudom ez a blokk nem olyan mint a tied,de szerintem el kell hogy férjen nálad is ebben a formában.
Átvezetékelni nem kell,minimális vezetékelés kell csak.
Jó az a főtengely erre a célra.
Ha Tibi84 megoldása mégsem jó neked,vagy te abszolút nem akarsz nekiállni,akkor javaslom Bambi mestert.
Ő már jó pár ilyen blokkba rakott Etz generátort.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Képzeld amikor hívtam, hogy megyek érte a vevő akkor tolta ki a portáról!festékes írta:Egyenlőre marad,ez a generátor zsír új,már csak azért sem adom el,viszont az apród.hu motorhirdetésében a múltkor láttam egy 250-es Etz-t Berettyóújfaluban,15 ezerért árulja a fazon alkatrésznek,nézzd meg megvan e még,sztem ennyiért megéri,még ha futón kell elhozni,meg le van amortizálva akkor is

Hát erről lemaradtam..

- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Egyenlőre marad,ez a generátor zsír új,már csak azért sem adom el,viszont az apród.hu motorhirdetésében a múltkor láttam egy 250-es Etz-t Berettyóújfaluban,15 ezerért árulja a fazon alkatrésznek,nézzd meg megvan e még,sztem ennyiért megéri,még ha futón kell elhozni,meg le van amortizálva akkor is 

- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
ha egyszer megválsz tőle, én vevő leszek rá!Közel vagyunk egymáshozfestékes írta:Nekem meg is van hozzá minden,nagy vágyam volt,csak kiderült,hogy akire rábíztam,egy kókler és sajna nem jött össze!![]()
Elvileg a dinamó helyét kell kimaratni hozzáértő szakival a dekniben,a generátornak,aztán beszerelni a cuccokat.
Na mindegy majd egyszer,most egyenlőre marad a 6 volt,nekem sosem volt vele különösebb gondom egyik peresemen sem,csak az hogy tompított mellett, nem igazán látszik rendesen az irányjelző nappal,de most tettem bele 35 vattos halogénizzót,Szabitól rendeltem,ledes irányjelzőket,folyamatban van,ha beválik egyenlőre így marad,de azért még nem tettem le róla teljesen!

- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Nekem meg is van hozzá minden,nagy vágyam volt,csak kiderült,hogy akire rábíztam,egy kókler és sajna nem jött össze!
Elvileg a dinamó helyét kell kimaratni hozzáértő szakival a dekniben,a generátornak,aztán beszerelni a cuccokat.
Na mindegy majd egyszer,most egyenlőre marad a 6 volt,nekem sosem volt vele különösebb gondom egyik peresemen sem,csak az hogy tompított mellett, nem igazán látszik rendesen az irányjelző nappal,de most tettem bele 35 vattos halogénizzót,Szabitól rendeltem,ledes irányjelzőket,folyamatban van,ha beválik egyenlőre így marad,de azért még nem tettem le róla teljesen!

Elvileg a dinamó helyét kell kimaratni hozzáértő szakival a dekniben,a generátornak,aztán beszerelni a cuccokat.
Na mindegy majd egyszer,most egyenlőre marad a 6 volt,nekem sosem volt vele különösebb gondom egyik peresemen sem,csak az hogy tompított mellett, nem igazán látszik rendesen az irányjelző nappal,de most tettem bele 35 vattos halogénizzót,Szabitól rendeltem,ledes irányjelzőket,folyamatban van,ha beválik egyenlőre így marad,de azért még nem tettem le róla teljesen!

- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Ó dehogy nem, nekem az is tökéletesen megfelelne. Csak nekem azt mondták, hogy az enyémre /4 seb./ a főtengely miatt nem lehet.zsakfos írta: Nándor!
Esetleg Etz rendszerben nem gondolkodtál?
Meg aztán a vezetékelést is ki kellene cserélni ahhoz meg nem igazán értek.
Bár ha lenne valaki aki megcsinálná és még anyagilag is megérné akkor belevágnék.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Magyarul azt mondjátok, hogy TS 125/150 re rá lehet szerkeszteni ETZ gyújtást? Milyen átalakítások szükségesek hozzá? Mire kell figyelni?
Re: Elektronika
ETZ generátor a tuti szerintem is 100w halogént is elbír előre ,vagy illegális xenont.Nem beszélve,hogy nagy teljesítményű gyújtást is szerelhetsz rá. :Én már 15 éve használom az ets motoromon még előnye,hogy könnyen lehet alkatrészt szerezni ha elromlik.De még eddig nem romlott el. 

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nándor!Nandor írta:Létezik 6v-os MZ aminek normális a töltése?
GYŰLÖLÖM ezt a 6v-os fos rendszert.![]()
Minden évben produkál valamit, most például elfüstölt a gyári fesz. szabályzó.
Beletettem a tartalékot, azt meg nem lehet beállítani. Vagy nincs töltés, vagy direktbe gerjeszt és kiakasztja a multimétert.
Van egy Müller féle elektronikusom is, azzal pedig egyáltalán nincs töltés.
Így induljon el az ember egy hosszabb túrára.
Hogy lehet a töltéshibákat végleg megszüntetni? Néztem a VAPE Power Dinamót de sajnos nincs felesleges 76 000ft-om.
Esetleg Etz rendszerben nem gondolkodtál?
Pld itt egy komplett cucc ráadásul elektronikus gyijtással.Szerintem megéri licitálni rá.
Bár az elektronikát(fekete doboz) nem látom közt,de még igy is megéri.
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 17228.html
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Pötyee
- Simsonos
- Hozzászólások: 90
- Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Hollandia
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
alapjáraton nekem is elég gyér a világitás, de 1500 fordulatnál már teljesen világit. Ha nem lenne fesszabályzó 10 ezres fordulaton leadna 20 voltot, tehát be lehet épiteni azt is, ha megvan minden alkatrésze.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Elektronika
Biztos lesz töltésed kisebb fordulaton is,de van akku,ami az ingadozásokat kiegyenlíti.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Pötyee írta:2010-ben alakitottuk át a gyujtást igy. Vettem egy használt minarelli robogó gyujtást, lendkereket, tekercseket alaplappal, trafó 3000 ft, jó fajta CDI 5000 ft, fesszabályzó is 3500 körül volt. Ki kellett legozni hogy mi merre menjen, de végül összejött.
a gyári vezetékköteget használtam, az oldaldekninél kellett pár extra szál, amúgy semmi.
http://bikepics.com/pictures/2058665/" onclick="window.open(this.href);return false;
Üdv nekem is van egy hasonló gyújtásom az egy fantic 50 es kis krosszmotoré. Megvan a jeladója meg mindene. A kérdés tegyük fel ez a gyújtás olyan motorhoz lett tervezve ami 12000 ret pörög átlagba szóval ilyen nykacilos vagy milyen hengeres pörgős motor. Ha én ezt be tudom szerkeszteni egy Mz Ts 125 ösbe Be lehetesz majd állítani hozzá? Szóval nem véletlenül úgy van tervezve, hogy csak 10-12 ezres fordulaton adja le a megfelelő áramot?
- Pötyee
- Simsonos
- Hozzászólások: 90
- Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Hollandia
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
2010-ben alakitottuk át a gyujtást igy. Vettem egy használt minarelli robogó gyujtást, lendkereket, tekercseket alaplappal, trafó 3000 ft, jó fajta CDI 5000 ft, fesszabályzó is 3500 körül volt. Ki kellett legozni hogy mi merre menjen, de végül összejött.
a gyári vezetékköteget használtam, az oldaldekninél kellett pár extra szál, amúgy semmi.
http://bikepics.com/pictures/2058665/" onclick="window.open(this.href);return false;
a gyári vezetékköteget használtam, az oldaldekninél kellett pár extra szál, amúgy semmi.
http://bikepics.com/pictures/2058665/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Elektronika
AnnoPötyee írta:Nandor, én kb 20 rongyból hoztam ki teljesen elektronikus 12V-os gyujtást, azóta sokkal jobban megy, és elfelejthetem a töltés gondokat.
Olvass vissza, leirtam részletesen.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Átvezetékelléssel, trafó és fesz. szab.-val együtt?Pötyee írta:Nandor, én kb 20 rongyból hoztam ki teljesen elektronikus 12V-os gyujtást, azóta sokkal jobban megy, és elfelejthetem a töltés gondokat.
- Pötyee
- Simsonos
- Hozzászólások: 90
- Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Hollandia
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nandor, én kb 20 rongyból hoztam ki teljesen elektronikus 12V-os gyujtást, azóta sokkal jobban megy, és elfelejthetem a töltés gondokat.
Olvass vissza, leirtam részletesen.
Olvass vissza, leirtam részletesen.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Ott a baj már közepes! Mi baja van az elektronikus fesz.szab nak? Nem lehet hogy nem a fesz. szab a hibás? Jól van bekötve nem lehet, hogy össze vannak cserélgetve a kábelek? Milyen állapotban vannak a vezetékek saruk stb? Én személy szerint a sarunak nem vagyok híve nekem vagy cinelve van vagy http://www.soselectronic.hu/a_info/img_ ... 222415.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ilyennel de a vezetékek vége tele van fosva cinnel mert nehezebben korrodál. De sztm az elektronikus fesz. szab nak működnie kell ha meg nem akkor csináltasd meg bár nem tudom mi tud abba elromlani.Nandor írta:Létezik 6v-os MZ aminek normális a töltése?
GYŰLÖLÖM ezt a 6v-os fos rendszert.![]()
Minden évben produkál valamit, most például elfüstölt a gyári fesz. szabályzó.
Beletettem a tartalékot, azt meg nem lehet beállítani. Vagy nincs töltés, vagy direktbe gerjeszt és kiakasztja a multimétert.
Van egy Müller féle elektronikusom is, azzal pedig egyáltalán nincs töltés.
Így induljon el az ember egy hosszabb túrára.
Hogy lehet a töltéshibákat végleg megszüntetni? Néztem a VAPE Power Dinamót de sajnos nincs felesleges 76 000ft-om.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Oké köszi akkor majd megnézem futárnál
Nandor nemlehet hogy a multiméterrel van a gond nekem.pl az volt a.gond mért. valamennyit.de.volt hogy kikadt vagy hülyeséget mért aztán vettem egy normálisat 3000ft-ért az pontosan mér.de ez csak egy ötlet.
Nandor nemlehet hogy a multiméterrel van a gond nekem.pl az volt a.gond mért. valamennyit.de.volt hogy kikadt vagy hülyeséget mért aztán vettem egy normálisat 3000ft-ért az pontosan mér.de ez csak egy ötlet.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Létezik 6v-os MZ aminek normális a töltése?
GYŰLÖLÖM ezt a 6v-os fos rendszert.
Minden évben produkál valamit, most például elfüstölt a gyári fesz. szabályzó.
Beletettem a tartalékot, azt meg nem lehet beállítani. Vagy nincs töltés, vagy direktbe gerjeszt és kiakasztja a multimétert.
Van egy Müller féle elektronikusom is, azzal pedig egyáltalán nincs töltés.
Így induljon el az ember egy hosszabb túrára.
Hogy lehet a töltéshibákat végleg megszüntetni? Néztem a VAPE Power Dinamót de sajnos nincs felesleges 76 000ft-om.
GYŰLÖLÖM ezt a 6v-os fos rendszert.

Minden évben produkál valamit, most például elfüstölt a gyári fesz. szabályzó.
Beletettem a tartalékot, azt meg nem lehet beállítani. Vagy nincs töltés, vagy direktbe gerjeszt és kiakasztja a multimétert.
Van egy Müller féle elektronikusom is, azzal pedig egyáltalán nincs töltés.
Így induljon el az ember egy hosszabb túrára.
Hogy lehet a töltéshibákat végleg megszüntetni? Néztem a VAPE Power Dinamót de sajnos nincs felesleges 76 000ft-om.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Hali P43T-s (Hs1/H4) lehet kapni 35/35 öst de tán futármotoros boltba lehet kapni p45t-be is (olyan mint a Trabanté vagy MZ-jé ez is 6v 35/35 watt.) Nekem pannónia lámpába lada1200 Halogén foncsor van P43t 6v 35/35 wattos halogén megy bele. Igen van különbség a h4 es és a sima foncsor között de a gyári első világításnál még egy biciklilámpa is jobb 

- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Ja már értem köszönöm, akkor ezzel az átalakítóval jó lenne,
meg közbe utána olvasgattam még megtaláltam az itteni cikket az átalakításról, és hogy igazából a halogén égőhöz másik foncsor kell meg bura szóval akkor nem is biztos hogy olyan hű de jó lenne így simán mint ahogy én várnám
meg közbe utána olvasgattam még megtaláltam az itteni cikket az átalakításról, és hogy igazából a halogén égőhöz másik foncsor kell meg bura szóval akkor nem is biztos hogy olyan hű de jó lenne így simán mint ahogy én várnám

"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Hát úgy van, hogy kell egy Skoda, vagy Trabant halogén foncsor a gyári helyett.Andrá$ írta:Sziasztok nemrég volt szó hogy 6V-os Ts-be van halogén égő 35/35W-os
érdekelt is a dolog utána néztem a Tungsram márkaboltba nem volt mert megszűnt a gyártása, aztán találtam itt http://etbike.com/index.php?productID=1397" onclick="window.open(this.href);return false; rákérdeztem és ezt írták:A TS-be gyárilag P45T foglalatú izzót szereltek,a Hs1-izzóval az a baj hogy
a gyári izzótartó lemez nem tudja pozicionálni ezt az izzót,tehát kellene
hozzá egy halogenes
izzófoglalat.
most akkor hogy is van ez?![]()
Közbe voltam motoros boltba is ott tudtak volna bele valót adni csak az meg 55/60W-os volt ami 35/35W-os volt az simsonba való
VAGY alternatív lehetőségként ha nem akarsz foncsort cserélni, és az ár a lényeg tehetsz bele ilyet is, ugyanúgy jó:
http://webshop.keletagro.hu/izzo-foglal ... -re_id2080" onclick="window.open(this.href);return false;
Akármelyik autósboltban lehet kapni, én 50Ft-ért vettem darabját.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Sziasztok nemrég volt szó hogy 6V-os Ts-be van halogén égő 35/35W-os
érdekelt is a dolog utána néztem a Tungsram márkaboltba nem volt mert megszűnt a gyártása, aztán találtam itt http://etbike.com/index.php?productID=1397" onclick="window.open(this.href);return false; rákérdeztem és ezt írták:A TS-be gyárilag P45T foglalatú izzót szereltek,a Hs1-izzóval az a baj hogy
a gyári izzótartó lemez nem tudja pozicionálni ezt az izzót,tehát kellene
hozzá egy halogenes
izzófoglalat.
most akkor hogy is van ez?
Közbe voltam motoros boltba is ott tudtak volna bele valót adni csak az meg 55/60W-os volt ami 35/35W-os volt az simsonba való
érdekelt is a dolog utána néztem a Tungsram márkaboltba nem volt mert megszűnt a gyártása, aztán találtam itt http://etbike.com/index.php?productID=1397" onclick="window.open(this.href);return false; rákérdeztem és ezt írták:A TS-be gyárilag P45T foglalatú izzót szereltek,a Hs1-izzóval az a baj hogy
a gyári izzótartó lemez nem tudja pozicionálni ezt az izzót,tehát kellene
hozzá egy halogenes
izzófoglalat.
most akkor hogy is van ez?

Közbe voltam motoros boltba is ott tudtak volna bele valót adni csak az meg 55/60W-os volt ami 35/35W-os volt az simsonba való
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Mindenkepp beszelj Szabival, lehet hogy O tudja a tutit ilyenkor mi a problema. Ha pedig hibas a kutyu akkor javitja/csereli. (Hisz garanciat vallal a cuccaira)Nandor írta: -Az elsőben igazad van, talán tényleg nem így kellett volna. Sajnos egy kicsit hirtelen haragú ember vagyok és akkor jöttem fel a garázsból. Bocs Szabolcs!
-A gyújtótrafó nem zavarhatja be mert álló motornál ha ráadtam a gyújtást akkor 6.2v-ot mutat, viszont ha a világítást is akkor felmegy 7v felé. Ez csak is attól lehet, hogy ha a világítás miatt a feszültség meg közelítí a 6v-ot, vagy alá megy akkor a műszer megkeveredik. Tehát 6v-os táp mellett nem működik rendesen.
-Kipróbáltam RC akkukkal és működött, persze csak azután, hogy beállítottam a kis csavarral a hátulján a feszültséget. Tehát mondjuk egy 8.4v-os akkunál addig forgattam a csavart ameddig a kijelző 8.4v-ot nem mutatott. Viszont ha ezután mondjuk egy 10.8v-os akkuval kapcsoltam össze
nem az elvárt 10.8v-ot mutatta hanem kevesebbet. Megint beállítottam most a 10.8v-os értékre aztán visszatettem a 8.4v-os akkura és itt meg többet mutatott.
Gondoltam mindegy majd beállítom a motor akkujához és jó lesz.
Mondjuk a beállító csavar annyira érzékeny, hogy a legkisebb érintéstől is 5 tized V-os értéket ugrik a kijelzett érték.
Azt a következtetést vonom le /nem vagyok elektro szaki/, hogy valamiképp a változó tápfeszültség befolyásolja a kijelzett értéket, 6v környékén pedig teljesen megzavarodik.
Ennél fogva nem alkalmas a motorom feszültségének mérésére hiszen az folyamatosan változik.
Na és a rezgéstől elmozdulhat a beállító csavar és hát öt tized volt az elég nagy tévedés.
Az ilyen beallitocsavart viasz, vagy festekcseppel lehet biztositani, jelen esetben inkabb elobbit ajanlom.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
-Az elsőben igazad van, talán tényleg nem így kellett volna. Sajnos egy kicsit hirtelen haragú ember vagyok és akkor jöttem fel a garázsból. Bocs Szabolcs!gabsic írta: -Szep hogy leirtad a dolot mindenki tudomasara hozva,
-Szerintem is valami zavart szed ossze a dolog, pl forditva bekotott gyujtotrafo is tud vicces dolgokat csinalni az elktronikus eszkozokkel.
-Amugy a cuccot nem probaltad ki mielott szetvagtad a fordulatmerot?
-A gyújtótrafó nem zavarhatja be mert álló motornál ha ráadtam a gyújtást akkor 6.2v-ot mutat, viszont ha a világítást is akkor felmegy 7v felé. Ez csak is attól lehet, hogy ha a világítás miatt a feszültség meg közelítí a 6v-ot, vagy alá megy akkor a műszer megkeveredik. Tehát 6v-os táp mellett nem működik rendesen.
-Kipróbáltam RC akkukkal és működött, persze csak azután, hogy beállítottam a kis csavarral a hátulján a feszültséget. Tehát mondjuk egy 8.4v-os akkunál addig forgattam a csavart ameddig a kijelző 8.4v-ot nem mutatott. Viszont ha ezután mondjuk egy 10.8v-os akkuval kapcsoltam össze
nem az elvárt 10.8v-ot mutatta hanem kevesebbet. Megint beállítottam most a 10.8v-os értékre aztán visszatettem a 8.4v-os akkura és itt meg többet mutatott.
Gondoltam mindegy majd beállítom a motor akkujához és jó lesz.
Mondjuk a beállító csavar annyira érzékeny, hogy a legkisebb érintéstől is 5 tized V-os értéket ugrik a kijelzett érték.
Azt a következtetést vonom le /nem vagyok elektro szaki/, hogy valamiképp a változó tápfeszültség befolyásolja a kijelzett értéket, 6v környékén pedig teljesen megzavarodik.
Ennél fogva nem alkalmas a motorom feszültségének mérésére hiszen az folyamatosan változik.
Na és a rezgéstől elmozdulhat a beállító csavar és hát öt tized volt az elég nagy tévedés.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szep hogy leirtad a dolot mindenki tudomasara hozva, de inkabb kerdezd meg Szabit, mi lehet a gond, biztos vagyok benne hogy segit megoldani a problemat. (eleg korrekt embernek ismertem meg)Nandor írta:Ma bekötöttem a sub-ee féle voltmérőt és ki is próbáltam, nagy csalódás volt.![]()
Egyszerűen össze vissza mutogat, köszönő viszonyban sincs a multiméterrel mért adatokhoz.
Ha 6v alá esik a feszültség akkor meg még elképesztőbb dolgokat mutat /7.2v, 6.3v stb./ így aztán semmi értelme.![]()
Még jó, hogy szétvágtam miatta a fordulatszámmérőmet.![]()
Hasonlóképp jártam a LED hátsó lámpával is, ott van rajta a féklámpa ledsora ahol a burán egy prizma van /na azt világítsa át/.
Most már kezdem megérteni Szirmai Gábort, azt hiszem beszerzek egy analóg voltmérőt.
Szerintem is valami zavart szed ossze a dolog, pl forditva bekotott gyujtotrafo is tud vicces dolgokat csinalni az elktronikus eszkozokkel.
Amugy a cuccot nem probaltad ki mielott szetvagtad a fordulatmerot?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A sub-ee féle cuccokat nagyon keményen zavarja ám a gyújtás. Nekem a hőmérőt, a gyújtáselektronikát is zavarta, megoldás rá a zavarszűrt gyertya (R-esek), és hozzá a zavarszűrt pipa.Nandor írta:Ma bekötöttem a sub-ee féle voltmérőt és ki is próbáltam, nagy csalódás volt.![]()
Egyszerűen össze vissza mutogat, köszönő viszonyban sincs a multiméterrel mért adatokhoz.
Ha 6v alá esik a feszültség akkor meg még elképesztőbb dolgokat mutat /7.2v, 6.3v stb./ így aztán semmi értelme.![]()
Még jó, hogy szétvágtam miatta a fordulatszámmérőmet.![]()
Hasonlóképp jártam a LED hátsó lámpával is, ott van rajta a féklámpa ledsora ahol a burán egy prizma van /na azt világítsa át/.
Most már kezdem megérteni Szirmai Gábort, azt hiszem beszerzek egy analóg voltmérőt.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Ma bekötöttem a sub-ee féle voltmérőt és ki is próbáltam, nagy csalódás volt.
Egyszerűen össze vissza mutogat, köszönő viszonyban sincs a multiméterrel mért adatokhoz.
Ha 6v alá esik a feszültség akkor meg még elképesztőbb dolgokat mutat /7.2v, 6.3v stb./ így aztán semmi értelme.
Még jó, hogy szétvágtam miatta a fordulatszámmérőmet.
Hasonlóképp jártam a LED hátsó lámpával is, ott van rajta a féklámpa ledsora ahol a burán egy prizma van /na azt világítsa át/
.
Most már kezdem megérteni Szirmai Gábort, azt hiszem beszerzek egy analóg voltmérőt.

Egyszerűen össze vissza mutogat, köszönő viszonyban sincs a multiméterrel mért adatokhoz.
Ha 6v alá esik a feszültség akkor meg még elképesztőbb dolgokat mutat /7.2v, 6.3v stb./ így aztán semmi értelme.

Még jó, hogy szétvágtam miatta a fordulatszámmérőmet.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Hasonlóképp jártam a LED hátsó lámpával is, ott van rajta a féklámpa ledsora ahol a burán egy prizma van /na azt világítsa át/

Most már kezdem megérteni Szirmai Gábort, azt hiszem beszerzek egy analóg voltmérőt.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A gyertyapipa is okozhatja a gyertya gyors halálát!pempelli írta:Nekem NGK B8HS Japán 100km aztán halál 13-éves izolátor betesz és megy mint a szél:)
Egyébként 2,8-as előgyújtás miért jobb 3,0.nál?illetve mi a különbség?
250-esnél kel a 3mm-es előgyújtás! 150-esnél 2,8, 125-nél jobb a 2,7mm!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
2 tizeddel kevesebb...
Nekem jobbnak tűnt a motor tőle. De ez annyira motor/ember függő dolog, hogy tényleg csak kiindulásnak jó....


Nekem jobbnak tűnt a motor tőle. De ez annyira motor/ember függő dolog, hogy tényleg csak kiindulásnak jó....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
Nekem NGK B8HS Japán 100km aztán halál 13-éves izolátor betesz és megy mint a szél:)
Egyébként 2,8-as előgyújtás miért jobb 3,0.nál?illetve mi a különbség?
Egyébként 2,8-as előgyújtás miért jobb 3,0.nál?illetve mi a különbség?
Re: Elektronika
Nézd meg hogy jó időpontban van-e szikra (felső holtpont előtt 2,5 3mm-rel) valamint próbáld ki másik gyertyával, mert láttam már olyat, hogy gyertya kinn a szabadban ad szikrát, de benn a hengerben már nem.[/quote]
Szia Máté!
Köszönöm a tippet, már próbáltam másik gyertyával, de a gyújtást még nem néztem.
Üdv.
Paca
Szia Máté!
Köszönöm a tippet, már próbáltam másik gyertyával, de a gyújtást még nem néztem.
Üdv.
Paca
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Amióta a 250-es sport("gagyi") rezó van fent az össze szakadt "gyári" helyett 4,8-5,2 L/100 km az étvágya...2 személlyel is...bomber93 írta:Általában a motorjaim gyertya téren igénytelenek szal beleteszek 10 működő gyertyát egyikkel se lesz másabb sem menet közben sem hosszabb távon semmi. 2,5 előgyújtással mit tapasztaltál mivel lett másabb mint azelőtt? mennyit eszik mekkora utazón?
Ha nagyobb előgyújtást adok neki akkor kissé erőtlenné válik...5.-ben
2 személlyel bejáratós dugóval még KillerETZ-t is utol értem(99,2 km/h volt a TOP SPEED)...na jó volt egy kis hátszellő(max 20 km/h)
Azon az úton 4,6-ra jött ki a fogyasztás oda vissza(288 km).
Hogy tavasszal mennyit fog enni jó kérdés...de 18 LE-s lesz ha minden jól megy...
Ja és én 80 és nyélgáz között használom a gépet...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Általában a motorjaim gyertya téren igénytelenek szal beleteszek 10 működő gyertyát egyikkel se lesz másabb sem menet közben sem hosszabb távon semmi. 2,5 előgyújtással mit tapasztaltál mivel lett másabb mint azelőtt? mennyit eszik mekkora utazón?
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Elektronika
Daczy írta:A mai minőségű 95-ös benzinekhez milyen típusú gyertya vált be a legjobban? Ár nem számít, csak az, hogy tökéletesen passzoljon az üzemanyaghoz, illetve a motorhoz. Továbbá mekkora előgyújtásra szoktátok beállítani 95ös benzin mellett?
MZ ETZ 125 motorkerékpár.
Én 2,5-re állítom az előgyújtást és a következő gyertyákat használom:
NGK B7HS(télen)
NGK B8HS
NGK BR8HS
BRISK N15C
Mindegyik bevált nekem...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
EZ így igazKILL3R etz írta:NGK B8HS (Csakis japán!!!)
2.8-as előgyújtás.

előgyújtásról meg nem nyilatkozom mert nemtom


"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
NGK B8HS (Csakis japán!!!)
2.8-as előgyújtás.
2.8-as előgyújtás.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Daczy
- biciklis
- Hozzászólások: 26
- Csatlakozott: 2011.10.08. 12:04
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika
A mai minőségű 95-ös benzinekhez milyen típusú gyertya vált be a legjobban? Ár nem számít, csak az, hogy tökéletesen passzoljon az üzemanyaghoz, illetve a motorhoz. Továbbá mekkora előgyújtásra szoktátok beállítani 95ös benzin mellett?
MZ ETZ 125 motorkerékpár.
MZ ETZ 125 motorkerékpár.
Original MZ ETZ 125 De Luxe Since 1986
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Nah Ha már gyújtás a téma: Mz Ts 150 hova kellene beállítani az előgyújtást a gyári beállítást tudom. De az nem a mai benzinekhez volt kitalálva. Szóval a 95 ös benzinnel való hajtáshoz kell valamit változtatni gyújtáson/karburaláson/hengerfejen tökéletesítés érdekében?
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Nézd meg hogy jó időpontban van-e szikra (felső holtpont előtt 2,5 3mm-rel) valamint próbáld ki másik gyertyával, mert láttam már olyat, hogy gyertya kinn a szabadban ad szikrát, de benn a hengerben már nem.paca78 írta:Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni 1973-as 125-ös Trophymmal kapcsolatban. A motorom sok-sok szerelgetés és alkatrészek cserélgetése után nem akar indulni. Üzemanyag van, szikra van. Azt szeretném megtudni, hogy hogyan lehet megállapítani, hogy a főtengelyszimmering hiba miatt, vagy gyújtásprobléma miatt nem indul a gép? Mert ha szimmering csere kell, akkor szerelőhöz viszem, de ha gyújtás gond van, akkor még megpróbálnék játszani vele. Ha valakinek van valami tippje, kérem, ossza meg velem! Köszönettel:
Re: Elektronika
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni 1973-as 125-ös Trophymmal kapcsolatban. A motorom sok-sok szerelgetés és alkatrészek cserélgetése után nem akar indulni. Üzemanyag van, szikra van. Azt szeretném megtudni, hogy hogyan lehet megállapítani, hogy a főtengelyszimmering hiba miatt, vagy gyújtásprobléma miatt nem indul a gép? Mert ha szimmering csere kell, akkor szerelőhöz viszem, de ha gyújtás gond van, akkor még megpróbálnék játszani vele. Ha valakinek van valami tippje, kérem, ossza meg velem! Köszönettel:
A segítségeteket szeretném kérni 1973-as 125-ös Trophymmal kapcsolatban. A motorom sok-sok szerelgetés és alkatrészek cserélgetése után nem akar indulni. Üzemanyag van, szikra van. Azt szeretném megtudni, hogy hogyan lehet megállapítani, hogy a főtengelyszimmering hiba miatt, vagy gyújtásprobléma miatt nem indul a gép? Mert ha szimmering csere kell, akkor szerelőhöz viszem, de ha gyújtás gond van, akkor még megpróbálnék játszani vele. Ha valakinek van valami tippje, kérem, ossza meg velem! Köszönettel:
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Oké köszi akkor majd talán valamikor veszek egyet
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Nyugodt lehetsz a gyárinál sokkal jobb a fényereje(annál még egy sima 6V simson is jobban világit) és 10W al kevesebbet fogyaszt ami a dinamónak nagy segítség.Nekem elhiheted én már több mind 20 éve járok a gyertyafény"lámpámmal igaz már nem sokáig.Éljen a 6 V halogén!!!!Andrá$ írta:Esetleg ez talán jó nem?
úgy nézem ugyanaz a foglalat is tehát ugyanolyan mint a gyári,bár csak 35W kitudja milyen fénye lehet![]()
http://webmotors.hu/spd/2100000110841/I ... 5T_HALOGEN" onclick="window.open(this.href);return false;
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Esetleg ez talán jó nem?
úgy nézem ugyanaz a foglalat is tehát ugyanolyan mint a gyári,bár csak 35W kitudja milyen fénye lehet
http://webmotors.hu/spd/2100000110841/I ... 5T_HALOGEN" onclick="window.open(this.href);return false;
úgy nézem ugyanaz a foglalat is tehát ugyanolyan mint a gyári,bár csak 35W kitudja milyen fénye lehet

http://webmotors.hu/spd/2100000110841/I ... 5T_HALOGEN" onclick="window.open(this.href);return false;
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
És hol lehet szerezni ilyen 6V 35/35 ös halogén izzót? És átalakítót? Én pannónia lámpába akarom beleszerkeszteni.
ETZ generátorát nem lehet valahogy összeházasítani a Ts 150 főtengelyével? Vagy valahogy átvariálni a gyújtást 12 voltosra babsziét nem akarom rá mert akkor iszonyatosan kéne pörgetni.
ETZ generátorát nem lehet valahogy összeházasítani a Ts 150 főtengelyével? Vagy valahogy átvariálni a gyújtást 12 voltosra babsziét nem akarom rá mert akkor iszonyatosan kéne pörgetni.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Kicsit jobb fénye mint a hagyományos égőnek.bomber93 írta: És észrevehetően jobb lesz a fénye szóval a 40/45 ös sima izzónak rosszabb fénye van mint a 35/35 ös halucinogénnek:D
Nem égeti le a foncsorról a krómos részt?(nekünk régen a hagyományos trabi foncsorba belevariáltuk a halogén izzót lepattagzott a foncsorról a króm.
Berakhatod átalakítóval a sima foncsorba, vagy célszerűbb módon H4-es trabi vagy skoda foncsorba.
A kisebb fogyasztás miatt nyugodtabban tompítottazhatsz nappal, kevésbé lesznek töltésgondok.
(Én kispókban használok hagyományos foncsorban átalakítóval H4 égőt kb 6 éve, a Jawában pedig ilyen 6V-os halogént a sima foncsorban szintén átalakítóval. gond egyikkel sem volt még.)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
gabsic írta: Már hogyne lenne? Csomószor leír(tam)tuk, hogy 6V 35/35W-os H4 (HS-1) halogén égőt kell belerakni.
És észrevehetően jobb lesz a fénye szóval a 40/45 ös sima izzónak rosszabb fénye van mint a 35/35 ös halucinogénnek:D
Nem égeti le a foncsorról a krómos részt?(nekünk régen a hagyományos trabi foncsorba belevariáltuk a halogén izzót lepattagzott a foncsorról a króm.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Már hogyne lenne? Csomószor leír(tam)tuk, hogy 6V 35/35W-os H4 (HS-1) halogén égőt kell belerakni.bomber93 írta:Üdv! Ts 150 re rá lehet valami módon taposni egy 12 voltos ETZ gyújtást? Vagy át lehet valami módon alakítani 12 voltosra? Esetleg valami más beszerezhető gyújtást ami 12 voltos simson, jawa. vagy mittomén. Lehet bele tudok építeni az enyémbe egy halogén foncsort és abba tudok tenni halogén izzót de 6 voltosba nincs halogén viszont nekem kell a jó világítás előre
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Üdv! Ts 150 re rá lehet valami módon taposni egy 12 voltos ETZ gyújtást? Vagy át lehet valami módon alakítani 12 voltosra? Esetleg valami más beszerezhető gyújtást ami 12 voltos simson, jawa. vagy mittomén. Lehet bele tudok építeni az enyémbe egy halogén foncsort és abba tudok tenni halogén izzót de 6 voltosba nincs halogén viszont nekem kell a jó világítás előre 

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 4 vendég