Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2856
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Sok külföldi ezt emlegeti:
http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/lists/mz.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Tudom, volt már róla szó többször is, sőt, tudom, hogy nem olcsó...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Nandor írta: Ó dehogy nem, nekem az is tökéletesen megfelelne. Csak nekem azt mondták, hogy az enyémre /4 seb./ a főtengely miatt nem lehet.
Meg aztán a vezetékelést is ki kellene cserélni ahhoz meg nem igazán értek.
Bár ha lenne valaki aki megcsinálná és még anyagilag is megérné akkor belevágnék.
Nándor!

Javaslom irj Tibi84-nek privátba.
Ő blokkszétszedés nélkül is feltette a /1-re az Etz generátort,nagyon kicsi faragással
Ennél a hozzászólásásnál van 2 fénykép a megoldásáról.Nagyon ötletes egyébiránt.
szer. feb. 17, 2010 7:27 pm/elektronika topic.
Tudom ez a blokk nem olyan mint a tied,de szerintem el kell hogy férjen nálad is ebben a formában.
Átvezetékelni nem kell,minimális vezetékelés kell csak.
Jó az a főtengely erre a célra.
Ha Tibi84 megoldása mégsem jó neked,vagy te abszolút nem akarsz nekiállni,akkor javaslom Bambi mestert.
Ő már jó pár ilyen blokkba rakott Etz generátort.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Troster »

festékes írta:Egyenlőre marad,ez a generátor zsír új,már csak azért sem adom el,viszont az apród.hu motorhirdetésében a múltkor láttam egy 250-es Etz-t Berettyóújfaluban,15 ezerért árulja a fazon alkatrésznek,nézzd meg megvan e még,sztem ennyiért megéri,még ha futón kell elhozni,meg le van amortizálva akkor is :wink:
Képzeld amikor hívtam, hogy megyek érte a vevő akkor tolta ki a portáról! :twisted:
Hát erről lemaradtam.. #-o
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

Egyenlőre marad,ez a generátor zsír új,már csak azért sem adom el,viszont az apród.hu motorhirdetésében a múltkor láttam egy 250-es Etz-t Berettyóújfaluban,15 ezerért árulja a fazon alkatrésznek,nézzd meg megvan e még,sztem ennyiért megéri,még ha futón kell elhozni,meg le van amortizálva akkor is :wink:
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Troster »

festékes írta:Nekem meg is van hozzá minden,nagy vágyam volt,csak kiderült,hogy akire rábíztam,egy kókler és sajna nem jött össze! :cry:

Elvileg a dinamó helyét kell kimaratni hozzáértő szakival a dekniben,a generátornak,aztán beszerelni a cuccokat.
Na mindegy majd egyszer,most egyenlőre marad a 6 volt,nekem sosem volt vele különösebb gondom egyik peresemen sem,csak az hogy tompított mellett, nem igazán látszik rendesen az irányjelző nappal,de most tettem bele 35 vattos halogénizzót,Szabitól rendeltem,ledes irányjelzőket,folyamatban van,ha beválik egyenlőre így marad,de azért még nem tettem le róla teljesen! :wink:
ha egyszer megválsz tőle, én vevő leszek rá!Közel vagyunk egymáshoz :D
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

Nekem meg is van hozzá minden,nagy vágyam volt,csak kiderült,hogy akire rábíztam,egy kókler és sajna nem jött össze! :cry:

Elvileg a dinamó helyét kell kimaratni hozzáértő szakival a dekniben,a generátornak,aztán beszerelni a cuccokat.
Na mindegy majd egyszer,most egyenlőre marad a 6 volt,nekem sosem volt vele különösebb gondom egyik peresemen sem,csak az hogy tompított mellett, nem igazán látszik rendesen az irányjelző nappal,de most tettem bele 35 vattos halogénizzót,Szabitól rendeltem,ledes irányjelzőket,folyamatban van,ha beválik egyenlőre így marad,de azért még nem tettem le róla teljesen! :wink:
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

zsakfos írta: Nándor!
Esetleg Etz rendszerben nem gondolkodtál?
Ó dehogy nem, nekem az is tökéletesen megfelelne. Csak nekem azt mondták, hogy az enyémre /4 seb./ a főtengely miatt nem lehet.
Meg aztán a vezetékelést is ki kellene cserélni ahhoz meg nem igazán értek.
Bár ha lenne valaki aki megcsinálná és még anyagilag is megérné akkor belevágnék.
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Magyarul azt mondjátok, hogy TS 125/150 re rá lehet szerkeszteni ETZ gyújtást? Milyen átalakítások szükségesek hozzá? Mire kell figyelni?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

ETZ generátor a tuti szerintem is 100w halogént is elbír előre ,vagy illegális xenont.Nem beszélve,hogy nagy teljesítményű gyújtást is szerelhetsz rá. :Én már 15 éve használom az ets motoromon még előnye,hogy könnyen lehet alkatrészt szerezni ha elromlik.De még eddig nem romlott el. :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Nandor írta:Létezik 6v-os MZ aminek normális a töltése?
GYŰLÖLÖM ezt a 6v-os fos rendszert. :smt013
Minden évben produkál valamit, most például elfüstölt a gyári fesz. szabályzó.
Beletettem a tartalékot, azt meg nem lehet beállítani. Vagy nincs töltés, vagy direktbe gerjeszt és kiakasztja a multimétert.
Van egy Müller féle elektronikusom is, azzal pedig egyáltalán nincs töltés.
Így induljon el az ember egy hosszabb túrára.
Hogy lehet a töltéshibákat végleg megszüntetni? Néztem a VAPE Power Dinamót de sajnos nincs felesleges 76 000ft-om.
Nándor!
Esetleg Etz rendszerben nem gondolkodtál?
Pld itt egy komplett cucc ráadásul elektronikus gyijtással.Szerintem megéri licitálni rá.
Bár az elektronikát(fekete doboz) nem látom közt,de még igy is megéri.
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 17228.html
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Pötyee »

alapjáraton nekem is elég gyér a világitás, de 1500 fordulatnál már teljesen világit. Ha nem lenne fesszabályzó 10 ezres fordulaton leadna 20 voltot, tehát be lehet épiteni azt is, ha megvan minden alkatrésze.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csoka »

Biztos lesz töltésed kisebb fordulaton is,de van akku,ami az ingadozásokat kiegyenlíti.
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Pötyee írta:2010-ben alakitottuk át a gyujtást igy. Vettem egy használt minarelli robogó gyujtást, lendkereket, tekercseket alaplappal, trafó 3000 ft, jó fajta CDI 5000 ft, fesszabályzó is 3500 körül volt. Ki kellett legozni hogy mi merre menjen, de végül összejött.

a gyári vezetékköteget használtam, az oldaldekninél kellett pár extra szál, amúgy semmi.

http://bikepics.com/pictures/2058665/" onclick="window.open(this.href);return false;

Üdv nekem is van egy hasonló gyújtásom az egy fantic 50 es kis krosszmotoré. Megvan a jeladója meg mindene. A kérdés tegyük fel ez a gyújtás olyan motorhoz lett tervezve ami 12000 ret pörög átlagba szóval ilyen nykacilos vagy milyen hengeres pörgős motor. Ha én ezt be tudom szerkeszteni egy Mz Ts 125 ösbe Be lehetesz majd állítani hozzá? Szóval nem véletlenül úgy van tervezve, hogy csak 10-12 ezres fordulaton adja le a megfelelő áramot?
Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Pötyee »

2010-ben alakitottuk át a gyujtást igy. Vettem egy használt minarelli robogó gyujtást, lendkereket, tekercseket alaplappal, trafó 3000 ft, jó fajta CDI 5000 ft, fesszabályzó is 3500 körül volt. Ki kellett legozni hogy mi merre menjen, de végül összejött.

a gyári vezetékköteget használtam, az oldaldekninél kellett pár extra szál, amúgy semmi.

http://bikepics.com/pictures/2058665/" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

Pötyee írta:Nandor, én kb 20 rongyból hoztam ki teljesen elektronikus 12V-os gyujtást, azóta sokkal jobban megy, és elfelejthetem a töltés gondokat.

Olvass vissza, leirtam részletesen.
Anno
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Pötyee írta:Nandor, én kb 20 rongyból hoztam ki teljesen elektronikus 12V-os gyujtást, azóta sokkal jobban megy, és elfelejthetem a töltés gondokat.
Átvezetékelléssel, trafó és fesz. szab.-val együtt?
Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Pötyee »

Nandor, én kb 20 rongyból hoztam ki teljesen elektronikus 12V-os gyujtást, azóta sokkal jobban megy, és elfelejthetem a töltés gondokat.

Olvass vissza, leirtam részletesen.
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Nandor írta:Létezik 6v-os MZ aminek normális a töltése?
GYŰLÖLÖM ezt a 6v-os fos rendszert. :smt013
Minden évben produkál valamit, most például elfüstölt a gyári fesz. szabályzó.
Beletettem a tartalékot, azt meg nem lehet beállítani. Vagy nincs töltés, vagy direktbe gerjeszt és kiakasztja a multimétert.
Van egy Müller féle elektronikusom is, azzal pedig egyáltalán nincs töltés.
Így induljon el az ember egy hosszabb túrára.
Hogy lehet a töltéshibákat végleg megszüntetni? Néztem a VAPE Power Dinamót de sajnos nincs felesleges 76 000ft-om.
Ott a baj már közepes! Mi baja van az elektronikus fesz.szab nak? Nem lehet hogy nem a fesz. szab a hibás? Jól van bekötve nem lehet, hogy össze vannak cserélgetve a kábelek? Milyen állapotban vannak a vezetékek saruk stb? Én személy szerint a sarunak nem vagyok híve nekem vagy cinelve van vagy http://www.soselectronic.hu/a_info/img_ ... 222415.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ilyennel de a vezetékek vége tele van fosva cinnel mert nehezebben korrodál. De sztm az elektronikus fesz. szab nak működnie kell ha meg nem akkor csináltasd meg bár nem tudom mi tud abba elromlani.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Oké köszi akkor majd megnézem futárnál

Nandor nemlehet hogy a multiméterrel van a gond nekem.pl az volt a.gond mért. valamennyit.de.volt hogy kikadt vagy hülyeséget mért aztán vettem egy normálisat 3000ft-ért az pontosan mér.de ez csak egy ötlet.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Létezik 6v-os MZ aminek normális a töltése?
GYŰLÖLÖM ezt a 6v-os fos rendszert. :smt013
Minden évben produkál valamit, most például elfüstölt a gyári fesz. szabályzó.
Beletettem a tartalékot, azt meg nem lehet beállítani. Vagy nincs töltés, vagy direktbe gerjeszt és kiakasztja a multimétert.
Van egy Müller féle elektronikusom is, azzal pedig egyáltalán nincs töltés.
Így induljon el az ember egy hosszabb túrára.
Hogy lehet a töltéshibákat végleg megszüntetni? Néztem a VAPE Power Dinamót de sajnos nincs felesleges 76 000ft-om.
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Hali P43T-s (Hs1/H4) lehet kapni 35/35 öst de tán futármotoros boltba lehet kapni p45t-be is (olyan mint a Trabanté vagy MZ-jé ez is 6v 35/35 watt.) Nekem pannónia lámpába lada1200 Halogén foncsor van P43t 6v 35/35 wattos halogén megy bele. Igen van különbség a h4 es és a sima foncsor között de a gyári első világításnál még egy biciklilámpa is jobb :D
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Ja már értem köszönöm, akkor ezzel az átalakítóval jó lenne,
meg közbe utána olvasgattam még megtaláltam az itteni cikket az átalakításról, és hogy igazából a halogén égőhöz másik foncsor kell meg bura szóval akkor nem is biztos hogy olyan hű de jó lenne így simán mint ahogy én várnám :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Andrá$ írta:Sziasztok nemrég volt szó hogy 6V-os Ts-be van halogén égő 35/35W-os
érdekelt is a dolog utána néztem a Tungsram márkaboltba nem volt mert megszűnt a gyártása, aztán találtam itt http://etbike.com/index.php?productID=1397" onclick="window.open(this.href);return false; rákérdeztem és ezt írták:A TS-be gyárilag P45T foglalatú izzót szereltek,a Hs1-izzóval az a baj hogy
a gyári izzótartó lemez nem tudja pozicionálni ezt az izzót,tehát kellene
hozzá egy halogenes
izzófoglalat.

most akkor hogy is van ez? :roll:

Közbe voltam motoros boltba is ott tudtak volna bele valót adni csak az meg 55/60W-os volt ami 35/35W-os volt az simsonba való
Hát úgy van, hogy kell egy Skoda, vagy Trabant halogén foncsor a gyári helyett.
VAGY alternatív lehetőségként ha nem akarsz foncsort cserélni, és az ár a lényeg tehetsz bele ilyet is, ugyanúgy jó:
http://webshop.keletagro.hu/izzo-foglal ... -re_id2080" onclick="window.open(this.href);return false;
Akármelyik autósboltban lehet kapni, én 50Ft-ért vettem darabját.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Sziasztok nemrég volt szó hogy 6V-os Ts-be van halogén égő 35/35W-os
érdekelt is a dolog utána néztem a Tungsram márkaboltba nem volt mert megszűnt a gyártása, aztán találtam itt http://etbike.com/index.php?productID=1397" onclick="window.open(this.href);return false; rákérdeztem és ezt írták:A TS-be gyárilag P45T foglalatú izzót szereltek,a Hs1-izzóval az a baj hogy
a gyári izzótartó lemez nem tudja pozicionálni ezt az izzót,tehát kellene
hozzá egy halogenes
izzófoglalat.

most akkor hogy is van ez? :roll:

Közbe voltam motoros boltba is ott tudtak volna bele valót adni csak az meg 55/60W-os volt ami 35/35W-os volt az simsonba való
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Nandor írta: -Az elsőben igazad van, talán tényleg nem így kellett volna. Sajnos egy kicsit hirtelen haragú ember vagyok és akkor jöttem fel a garázsból. Bocs Szabolcs!

-A gyújtótrafó nem zavarhatja be mert álló motornál ha ráadtam a gyújtást akkor 6.2v-ot mutat, viszont ha a világítást is akkor felmegy 7v felé. Ez csak is attól lehet, hogy ha a világítás miatt a feszültség meg közelítí a 6v-ot, vagy alá megy akkor a műszer megkeveredik. Tehát 6v-os táp mellett nem működik rendesen.

-Kipróbáltam RC akkukkal és működött, persze csak azután, hogy beállítottam a kis csavarral a hátulján a feszültséget. Tehát mondjuk egy 8.4v-os akkunál addig forgattam a csavart ameddig a kijelző 8.4v-ot nem mutatott. Viszont ha ezután mondjuk egy 10.8v-os akkuval kapcsoltam össze
nem az elvárt 10.8v-ot mutatta hanem kevesebbet. Megint beállítottam most a 10.8v-os értékre aztán visszatettem a 8.4v-os akkura és itt meg többet mutatott.
Gondoltam mindegy majd beállítom a motor akkujához és jó lesz.
Mondjuk a beállító csavar annyira érzékeny, hogy a legkisebb érintéstől is 5 tized V-os értéket ugrik a kijelzett érték.

Azt a következtetést vonom le /nem vagyok elektro szaki/, hogy valamiképp a változó tápfeszültség befolyásolja a kijelzett értéket, 6v környékén pedig teljesen megzavarodik.
Ennél fogva nem alkalmas a motorom feszültségének mérésére hiszen az folyamatosan változik.
Na és a rezgéstől elmozdulhat a beállító csavar és hát öt tized volt az elég nagy tévedés.
Mindenkepp beszelj Szabival, lehet hogy O tudja a tutit ilyenkor mi a problema. Ha pedig hibas a kutyu akkor javitja/csereli. (Hisz garanciat vallal a cuccaira)
Az ilyen beallitocsavart viasz, vagy festekcseppel lehet biztositani, jelen esetben inkabb elobbit ajanlom.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

gabsic írta: -Szep hogy leirtad a dolot mindenki tudomasara hozva,
-Szerintem is valami zavart szed ossze a dolog, pl forditva bekotott gyujtotrafo is tud vicces dolgokat csinalni az elktronikus eszkozokkel.
-Amugy a cuccot nem probaltad ki mielott szetvagtad a fordulatmerot?
-Az elsőben igazad van, talán tényleg nem így kellett volna. Sajnos egy kicsit hirtelen haragú ember vagyok és akkor jöttem fel a garázsból. Bocs Szabolcs!

-A gyújtótrafó nem zavarhatja be mert álló motornál ha ráadtam a gyújtást akkor 6.2v-ot mutat, viszont ha a világítást is akkor felmegy 7v felé. Ez csak is attól lehet, hogy ha a világítás miatt a feszültség meg közelítí a 6v-ot, vagy alá megy akkor a műszer megkeveredik. Tehát 6v-os táp mellett nem működik rendesen.

-Kipróbáltam RC akkukkal és működött, persze csak azután, hogy beállítottam a kis csavarral a hátulján a feszültséget. Tehát mondjuk egy 8.4v-os akkunál addig forgattam a csavart ameddig a kijelző 8.4v-ot nem mutatott. Viszont ha ezután mondjuk egy 10.8v-os akkuval kapcsoltam össze
nem az elvárt 10.8v-ot mutatta hanem kevesebbet. Megint beállítottam most a 10.8v-os értékre aztán visszatettem a 8.4v-os akkura és itt meg többet mutatott.
Gondoltam mindegy majd beállítom a motor akkujához és jó lesz.
Mondjuk a beállító csavar annyira érzékeny, hogy a legkisebb érintéstől is 5 tized V-os értéket ugrik a kijelzett érték.

Azt a következtetést vonom le /nem vagyok elektro szaki/, hogy valamiképp a változó tápfeszültség befolyásolja a kijelzett értéket, 6v környékén pedig teljesen megzavarodik.
Ennél fogva nem alkalmas a motorom feszültségének mérésére hiszen az folyamatosan változik.
Na és a rezgéstől elmozdulhat a beállító csavar és hát öt tized volt az elég nagy tévedés.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Nandor írta:Ma bekötöttem a sub-ee féle voltmérőt és ki is próbáltam, nagy csalódás volt. :(
Egyszerűen össze vissza mutogat, köszönő viszonyban sincs a multiméterrel mért adatokhoz.
Ha 6v alá esik a feszültség akkor meg még elképesztőbb dolgokat mutat /7.2v, 6.3v stb./ így aztán semmi értelme. :smt013
Még jó, hogy szétvágtam miatta a fordulatszámmérőmet. ](*,)
Hasonlóképp jártam a LED hátsó lámpával is, ott van rajta a féklámpa ledsora ahol a burán egy prizma van /na azt világítsa át/ :smt012 .
Most már kezdem megérteni Szirmai Gábort, azt hiszem beszerzek egy analóg voltmérőt.
Szep hogy leirtad a dolot mindenki tudomasara hozva, de inkabb kerdezd meg Szabit, mi lehet a gond, biztos vagyok benne hogy segit megoldani a problemat. (eleg korrekt embernek ismertem meg)

Szerintem is valami zavart szed ossze a dolog, pl forditva bekotott gyujtotrafo is tud vicces dolgokat csinalni az elktronikus eszkozokkel.

Amugy a cuccot nem probaltad ki mielott szetvagtad a fordulatmerot?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Nandor írta:Ma bekötöttem a sub-ee féle voltmérőt és ki is próbáltam, nagy csalódás volt. :(
Egyszerűen össze vissza mutogat, köszönő viszonyban sincs a multiméterrel mért adatokhoz.
Ha 6v alá esik a feszültség akkor meg még elképesztőbb dolgokat mutat /7.2v, 6.3v stb./ így aztán semmi értelme. :smt013
Még jó, hogy szétvágtam miatta a fordulatszámmérőmet. ](*,)
Hasonlóképp jártam a LED hátsó lámpával is, ott van rajta a féklámpa ledsora ahol a burán egy prizma van /na azt világítsa át/ :smt012 .
Most már kezdem megérteni Szirmai Gábort, azt hiszem beszerzek egy analóg voltmérőt.
A sub-ee féle cuccokat nagyon keményen zavarja ám a gyújtás. Nekem a hőmérőt, a gyújtáselektronikát is zavarta, megoldás rá a zavarszűrt gyertya (R-esek), és hozzá a zavarszűrt pipa.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Ma bekötöttem a sub-ee féle voltmérőt és ki is próbáltam, nagy csalódás volt. :(
Egyszerűen össze vissza mutogat, köszönő viszonyban sincs a multiméterrel mért adatokhoz.
Ha 6v alá esik a feszültség akkor meg még elképesztőbb dolgokat mutat /7.2v, 6.3v stb./ így aztán semmi értelme. :smt013
Még jó, hogy szétvágtam miatta a fordulatszámmérőmet. ](*,)
Hasonlóképp jártam a LED hátsó lámpával is, ott van rajta a féklámpa ledsora ahol a burán egy prizma van /na azt világítsa át/ :smt012 .
Most már kezdem megérteni Szirmai Gábort, azt hiszem beszerzek egy analóg voltmérőt.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

pempelli írta:Nekem NGK B8HS Japán 100km aztán halál 13-éves izolátor betesz és megy mint a szél:)
Egyébként 2,8-as előgyújtás miért jobb 3,0.nál?illetve mi a különbség?
A gyertyapipa is okozhatja a gyertya gyors halálát!
250-esnél kel a 3mm-es előgyújtás! 150-esnél 2,8, 125-nél jobb a 2,7mm!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

2 tizeddel kevesebb... :wink: :D
Nekem jobbnak tűnt a motor tőle. De ez annyira motor/ember függő dolog, hogy tényleg csak kiindulásnak jó....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Nekem NGK B8HS Japán 100km aztán halál 13-éves izolátor betesz és megy mint a szél:)
Egyébként 2,8-as előgyújtás miért jobb 3,0.nál?illetve mi a különbség?
paca78
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011.12.07. 17:17
MZ-d típusa: MZ ES 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: paca78 »

Nézd meg hogy jó időpontban van-e szikra (felső holtpont előtt 2,5 3mm-rel) valamint próbáld ki másik gyertyával, mert láttam már olyat, hogy gyertya kinn a szabadban ad szikrát, de benn a hengerben már nem.[/quote]

Szia Máté!

Köszönöm a tippet, már próbáltam másik gyertyával, de a gyújtást még nem néztem.

Üdv.

Paca
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

bomber93 írta:Általában a motorjaim gyertya téren igénytelenek szal beleteszek 10 működő gyertyát egyikkel se lesz másabb sem menet közben sem hosszabb távon semmi. 2,5 előgyújtással mit tapasztaltál mivel lett másabb mint azelőtt? mennyit eszik mekkora utazón?
Amióta a 250-es sport("gagyi") rezó van fent az össze szakadt "gyári" helyett 4,8-5,2 L/100 km az étvágya...2 személlyel is...
Ha nagyobb előgyújtást adok neki akkor kissé erőtlenné válik...5.-ben
2 személlyel bejáratós dugóval még KillerETZ-t is utol értem(99,2 km/h volt a TOP SPEED)...na jó volt egy kis hátszellő(max 20 km/h)
Azon az úton 4,6-ra jött ki a fogyasztás oda vissza(288 km).
Hogy tavasszal mennyit fog enni jó kérdés...de 18 LE-s lesz ha minden jól megy...
Ja és én 80 és nyélgáz között használom a gépet...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Általában a motorjaim gyertya téren igénytelenek szal beleteszek 10 működő gyertyát egyikkel se lesz másabb sem menet közben sem hosszabb távon semmi. 2,5 előgyújtással mit tapasztaltál mivel lett másabb mint azelőtt? mennyit eszik mekkora utazón?
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

Daczy írta:A mai minőségű 95-ös benzinekhez milyen típusú gyertya vált be a legjobban? Ár nem számít, csak az, hogy tökéletesen passzoljon az üzemanyaghoz, illetve a motorhoz. Továbbá mekkora előgyújtásra szoktátok beállítani 95ös benzin mellett?

MZ ETZ 125 motorkerékpár.

Én 2,5-re állítom az előgyújtást és a következő gyertyákat használom:
NGK B7HS(télen)
NGK B8HS
NGK BR8HS
BRISK N15C
Mindegyik bevált nekem...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

KILL3R etz írta:NGK B8HS (Csakis japán!!!)

2.8-as előgyújtás.
EZ így igaz :D pont ma vettem én is csak én NGK BP8HS de Japán nem a legolcsóbb de nekem bevált
előgyújtásról meg nem nyilatkozom mert nemtom :oops: :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

NGK B8HS (Csakis japán!!!)

2.8-as előgyújtás.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Daczy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2011.10.08. 12:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Daczy »

A mai minőségű 95-ös benzinekhez milyen típusú gyertya vált be a legjobban? Ár nem számít, csak az, hogy tökéletesen passzoljon az üzemanyaghoz, illetve a motorhoz. Továbbá mekkora előgyújtásra szoktátok beállítani 95ös benzin mellett?

MZ ETZ 125 motorkerékpár.
Original MZ ETZ 125 De Luxe Since 1986
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Nah Ha már gyújtás a téma: Mz Ts 150 hova kellene beállítani az előgyújtást a gyári beállítást tudom. De az nem a mai benzinekhez volt kitalálva. Szóval a 95 ös benzinnel való hajtáshoz kell valamit változtatni gyújtáson/karburaláson/hengerfejen tökéletesítés érdekében?
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

paca78 írta:Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni 1973-as 125-ös Trophymmal kapcsolatban. A motorom sok-sok szerelgetés és alkatrészek cserélgetése után nem akar indulni. Üzemanyag van, szikra van. Azt szeretném megtudni, hogy hogyan lehet megállapítani, hogy a főtengelyszimmering hiba miatt, vagy gyújtásprobléma miatt nem indul a gép? Mert ha szimmering csere kell, akkor szerelőhöz viszem, de ha gyújtás gond van, akkor még megpróbálnék játszani vele. Ha valakinek van valami tippje, kérem, ossza meg velem! Köszönettel:
Nézd meg hogy jó időpontban van-e szikra (felső holtpont előtt 2,5 3mm-rel) valamint próbáld ki másik gyertyával, mert láttam már olyat, hogy gyertya kinn a szabadban ad szikrát, de benn a hengerben már nem.
paca78
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011.12.07. 17:17
MZ-d típusa: MZ ES 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: paca78 »

Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni 1973-as 125-ös Trophymmal kapcsolatban. A motorom sok-sok szerelgetés és alkatrészek cserélgetése után nem akar indulni. Üzemanyag van, szikra van. Azt szeretném megtudni, hogy hogyan lehet megállapítani, hogy a főtengelyszimmering hiba miatt, vagy gyújtásprobléma miatt nem indul a gép? Mert ha szimmering csere kell, akkor szerelőhöz viszem, de ha gyújtás gond van, akkor még megpróbálnék játszani vele. Ha valakinek van valami tippje, kérem, ossza meg velem! Köszönettel:
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Oké köszi akkor majd talán valamikor veszek egyet
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

Andrá$ írta:Esetleg ez talán jó nem?
úgy nézem ugyanaz a foglalat is tehát ugyanolyan mint a gyári,bár csak 35W kitudja milyen fénye lehet :roll:

http://webmotors.hu/spd/2100000110841/I ... 5T_HALOGEN" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyugodt lehetsz a gyárinál sokkal jobb a fényereje(annál még egy sima 6V simson is jobban világit) és 10W al kevesebbet fogyaszt ami a dinamónak nagy segítség.Nekem elhiheted én már több mind 20 éve járok a gyertyafény"lámpámmal igaz már nem sokáig.Éljen a 6 V halogén!!!!
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Esetleg ez talán jó nem?
úgy nézem ugyanaz a foglalat is tehát ugyanolyan mint a gyári,bár csak 35W kitudja milyen fénye lehet :roll:

http://webmotors.hu/spd/2100000110841/I ... 5T_HALOGEN" onclick="window.open(this.href);return false;
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

És hol lehet szerezni ilyen 6V 35/35 ös halogén izzót? És átalakítót? Én pannónia lámpába akarom beleszerkeszteni.
ETZ generátorát nem lehet valahogy összeházasítani a Ts 150 főtengelyével? Vagy valahogy átvariálni a gyújtást 12 voltosra babsziét nem akarom rá mert akkor iszonyatosan kéne pörgetni.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

bomber93 írta: És észrevehetően jobb lesz a fénye szóval a 40/45 ös sima izzónak rosszabb fénye van mint a 35/35 ös halucinogénnek:D
Nem égeti le a foncsorról a krómos részt?(nekünk régen a hagyományos trabi foncsorba belevariáltuk a halogén izzót lepattagzott a foncsorról a króm.
Kicsit jobb fénye mint a hagyományos égőnek.
Berakhatod átalakítóval a sima foncsorba, vagy célszerűbb módon H4-es trabi vagy skoda foncsorba.
A kisebb fogyasztás miatt nyugodtabban tompítottazhatsz nappal, kevésbé lesznek töltésgondok.

(Én kispókban használok hagyományos foncsorban átalakítóval H4 égőt kb 6 éve, a Jawában pedig ilyen 6V-os halogént a sima foncsorban szintén átalakítóval. gond egyikkel sem volt még.)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

gabsic írta: Már hogyne lenne? Csomószor leír(tam)tuk, hogy 6V 35/35W-os H4 (HS-1) halogén égőt kell belerakni.

És észrevehetően jobb lesz a fénye szóval a 40/45 ös sima izzónak rosszabb fénye van mint a 35/35 ös halucinogénnek:D
Nem égeti le a foncsorról a krómos részt?(nekünk régen a hagyományos trabi foncsorba belevariáltuk a halogén izzót lepattagzott a foncsorról a króm.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

bomber93 írta:Üdv! Ts 150 re rá lehet valami módon taposni egy 12 voltos ETZ gyújtást? Vagy át lehet valami módon alakítani 12 voltosra? Esetleg valami más beszerezhető gyújtást ami 12 voltos simson, jawa. vagy mittomén. Lehet bele tudok építeni az enyémbe egy halogén foncsort és abba tudok tenni halogén izzót de 6 voltosba nincs halogén viszont nekem kell a jó világítás előre :)
Már hogyne lenne? Csomószor leír(tam)tuk, hogy 6V 35/35W-os H4 (HS-1) halogén égőt kell belerakni.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Üdv! Ts 150 re rá lehet valami módon taposni egy 12 voltos ETZ gyújtást? Vagy át lehet valami módon alakítani 12 voltosra? Esetleg valami más beszerezhető gyújtást ami 12 voltos simson, jawa. vagy mittomén. Lehet bele tudok építeni az enyémbe egy halogén foncsort és abba tudok tenni halogén izzót de 6 voltosba nincs halogén viszont nekem kell a jó világítás előre :)
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég