Blokk
Re: Blokk
A hengerek cserélhetőek.sulesanyi írta:A következőkben kérném a segítségeteket:
A TS 250-es és a 250/1-es henger között a kipufogó nyílás méretbeli eltérésén kívül van-e különbség, egy 250/1-es blokkra rátehető-e egy TS 250-es-ről származó henger?
Továbbá egy TS 250/1-es henger az etz 251-es kipufogókönyökével méreteiben összeszerelhető-e a kipufogóval, vagy igényel-e egy kis átalakítást ?
Köszönöm előre is a tapasztalatokat.
A kipufogó menet méretei megegyeznek,viszont a kimeneteli nyílás szögei eltérőek,ezért nem jó a 251 könyök a ts-be.Persze lakatos munkával megoldható.
Re: Blokk
A következőkben kérném a segítségeteket:
A TS 250-es és a 250/1-es henger között a kipufogó nyílás méretbeli eltérésén kívül van-e különbség, egy 250/1-es blokkra rátehető-e egy TS 250-es-ről származó henger?
Továbbá egy TS 250/1-es henger az etz 251-es kipufogókönyökével méreteiben összeszerelhető-e a kipufogóval, vagy igényel-e egy kis átalakítást ?
Köszönöm előre is a tapasztalatokat.
A TS 250-es és a 250/1-es henger között a kipufogó nyílás méretbeli eltérésén kívül van-e különbség, egy 250/1-es blokkra rátehető-e egy TS 250-es-ről származó henger?
Továbbá egy TS 250/1-es henger az etz 251-es kipufogókönyökével méreteiben összeszerelhető-e a kipufogóval, vagy igényel-e egy kis átalakítást ?
Köszönöm előre is a tapasztalatokat.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Szívesen, de mi lett a megoldás végülis? Sikerült elindítani?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Zsolti_1983 és Kill3r Etz, köszönöm a tippeket!
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Blokk
Én olajat nem szoktam a hengerbe önteni,lemosom alaposan brigéciol meg minden,karburátort leveszem kiöntöm a benzint belőle most kapott egy új tömítést is,akksit kiveszem,kipufogó végét lezárom,meg leolajozom,aztán sztenderen áll úgy hogy az első kerék a levegőbe a hátsó alatt meg hungarocel, jah és teletankolom.Télen nem szoktam elindítani de néha átforgatom kicsit a motort,
Tavasszal úgyanúgy elsőre indul több hónap állás után.
Tavasszal úgyanúgy elsőre indul több hónap állás után.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Csatlakozom az előttem szolokhoz ez mind igaz és helyes,de szerintem ha száraz helyen van a géped elég lemosva leszárítva eltenni a mocit, kivenni az aksit és meleg helyre tenni ha valami enyhébb napos SZÁRAZ idő van(kb havonta egyszer) akkor meg vissza és lehet kicsit motorozni(pár kör az utcán ami jó a motornak és a lelkednek is a téli szünetbe).Én pl még egy takaróval is betakarom a garázsba mivel azért kocsival ki be álok és a pára így be tud jutni nekem már több mind 20 éve így van tárolva de soha semmi baja se rozsda se indítási probléma.szerintem ha évekre állítod le akkor érdemes konzerválni"én a tartalék motort rakom el olajba ledugozva".pempelli írta:Téli elrakásnak van valami trükkje?
Gondolok itt a henger nem rozsdásodik 2-3 hónap alatt?
Fedett helyen álla járgány de hideg a helyiség.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
pempelli írta:Utána nem füstöl mint az állat,vagy hamar kidolgozza magából?1dl elég?beleöntöm el párat rárúgok hogy mindenhova felhordja?
Mer akkor inkább néha beindítom.
Én nem önteném bele télen besürüsödik tavasszal nehezen indul téli elrakás folyamata nálam már egy ideje így zajlik. megyek vele vagy 2-3 km-t szívatóval állítom le meghúzom a kipu hollandert és a kipu végébe rongyot vagy parafadugót tömök. Benzincsap elzár karbi levesz kipucol berak szekrénybe szívócsonkba rongyot dugok majd szigszalaggal betekerem. Akksi ki behozom előszobába bezacskózom. kopp kopp nekem ez mindig bevált. Tavaszi inditás előtt mindent vissza szívató rá két lassú rugás gyújtás rá egy izmos rúgás és egyből indul!
- Extremeblast
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
- Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
- Kapcsolat:
Re: Blokk
pempelli írta:Téli elrakásnak van valami trükkje?
Gondolok itt a henger nem rozsdásodik 2-3 hónap alatt?
Fedett helyen álla járgány de hideg a helyiség.
Az nem árt, ha a hengerbe a gyertyanyíláson keresztül öntesz kb egy deci olajat, a téli álom idejére.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Motort lemosni, a króm alkatrészeket krómtisztítóval áttörölni, a gumikat és műanyagokat szilikonnal befújni, a megfelelő helyeken zsírozni, láncot is megkenni. Tankot feltölteni benzinnel, akksit kivenni. A hengerbe beleönteni néhány centi motorolajat és áttaposni a berugót.
Sztem ennyi.
Én télen is be szoktam indítgatni...
Sztem ennyi.

Én télen is be szoktam indítgatni...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Egy elöregedett, sérült szimmering simán okozhat nem indulást. Ha a gyújtásodon mindent beállítottál jól, és van szikrád, akkor próbálj meg a gyertyanyíláson befújni egy kis féktisztítót vagy ilyesmit... Utána gyertya vissza gyorsan, így 1-2 pöffenésnek kell lennie... Ha így sem akkor valsz gyújtás...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Re: Blokk
paca78
Szia!
Olyan nincsen, hogy szimering miatt nem indul be a gép. Még ha egyáltalán nem is lenne a főtengelynél szimering, minimum egy-két pöffenést akkor is kéne adnia, ha egyébként minden más kifogástalan. Az elöregedett, kitágult, elégtelenül tömítő szimering jellemzője inkább az, hogy bár beindul a motor, a fals levegő beszívása (és így a felborult levegő-benzin arány, vagyis a tüzelőanyag-szegény keverékképzés) miatt járása egyenetlen: ha ráhúzod a gázt, nyúlósan felpörög, utána meg alig akar visszaesni a fordulat, de mielőtt még teljesen visszaesne, le is fullad. Az alapjárat természetesen beállíthatatlan.
Inkább másban lesz a hiba. Én inkább a gyújtásra gyanakodnék, főleg, ha a gyertyakörmök nedvesek. Az is sokszor megszívatja az embert, hogy "kint" van szikra, "bent" viszont (például hibás gyertya, gyertyapipa vagy -kábel miatt) nincs. Próbáld meg apránként a gyújtásban részt vevő összes alkatrészt másikkal kicserélni, a gyertyától a megszakító felé haladva (a hiba akár még a trafóban vagy a gyújtáskapcsolóban is lehet).
Szia!
Olyan nincsen, hogy szimering miatt nem indul be a gép. Még ha egyáltalán nem is lenne a főtengelynél szimering, minimum egy-két pöffenést akkor is kéne adnia, ha egyébként minden más kifogástalan. Az elöregedett, kitágult, elégtelenül tömítő szimering jellemzője inkább az, hogy bár beindul a motor, a fals levegő beszívása (és így a felborult levegő-benzin arány, vagyis a tüzelőanyag-szegény keverékképzés) miatt járása egyenetlen: ha ráhúzod a gázt, nyúlósan felpörög, utána meg alig akar visszaesni a fordulat, de mielőtt még teljesen visszaesne, le is fullad. Az alapjárat természetesen beállíthatatlan.
Inkább másban lesz a hiba. Én inkább a gyújtásra gyanakodnék, főleg, ha a gyertyakörmök nedvesek. Az is sokszor megszívatja az embert, hogy "kint" van szikra, "bent" viszont (például hibás gyertya, gyertyapipa vagy -kábel miatt) nincs. Próbáld meg apránként a gyújtásban részt vevő összes alkatrészt másikkal kicserélni, a gyertyától a megszakító felé haladva (a hiba akár még a trafóban vagy a gyújtáskapcsolóban is lehet).
Re: Blokk
Sziasztok! Segítsetek egy kezdő MZ-snek, aki még csak babakocsis fórumozó!
Van egy MZ Trophy 125-ösöm, és nem akar beindulni. Már sokmindent kicseréltem a gyújtással kapcsolatban, benzin van, szikra van. Azt szeretném megtudni, hogy hogyan lehet megállapítani, hogy a motor a főtengelyszimmering hiba miatt nem indul, vagy gyújtás problémám van? Mert ha az első, akkor szerelőhöz viszem, ha viszont gyújtás, akkor még próbálkozom még. Segítségeteket előre is köszönöm! Üdv. Paca
Van egy MZ Trophy 125-ösöm, és nem akar beindulni. Már sokmindent kicseréltem a gyújtással kapcsolatban, benzin van, szikra van. Azt szeretném megtudni, hogy hogyan lehet megállapítani, hogy a motor a főtengelyszimmering hiba miatt nem indul, vagy gyújtás problémám van? Mert ha az első, akkor szerelőhöz viszem, ha viszont gyújtás, akkor még próbálkozom még. Segítségeteket előre is köszönöm! Üdv. Paca
Re: Blokk
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
ollórugó hanyatlásabaludzsi írta:Üdv Mindenkinek!
Ha vótmá a topicban, akkor elnézést, pár oldalt visszaolvastam, nem találtam hasonlót.
250-es ETZ a következő hibát(?) produkálta: eddig a váltókart mindig kis erővel kellett működtetni. Az utolsó 10 km-en fokozatosan elkezdett "könnyülni" a váltókar, visszaváltásnál gyakorlatilag finoman vissza lehet pöccinteni alacsonyabb fokozatba. Nem dobálja a sebességet, nem vált üresbe, pontosan vált, csak "felpuhult"Azóta még nem mentem vele, nehogy széthulljon alattam
![]()
Valakinek van valami ötlete? Mondjuk a kuplung is kicsit hangosabban fütyül mint az átlag...
A segítséget előre is köszönöm!
A viz szalad, a kő marad!
Re: Blokk
Üdv Mindenkinek!
Ha vótmá a topicban, akkor elnézést, pár oldalt visszaolvastam, nem találtam hasonlót.
250-es ETZ a következő hibát(?) produkálta: eddig a váltókart mindig kis erővel kellett működtetni. Az utolsó 10 km-en fokozatosan elkezdett "könnyülni" a váltókar, visszaváltásnál gyakorlatilag finoman vissza lehet pöccinteni alacsonyabb fokozatba. Nem dobálja a sebességet, nem vált üresbe, pontosan vált, csak "felpuhult"
Azóta még nem mentem vele, nehogy széthulljon alattam
Valakinek van valami ötlete? Mondjuk a kuplung is kicsit hangosabban fütyül mint az átlag...
A segítséget előre is köszönöm!
Ha vótmá a topicban, akkor elnézést, pár oldalt visszaolvastam, nem találtam hasonlót.
250-es ETZ a következő hibát(?) produkálta: eddig a váltókart mindig kis erővel kellett működtetni. Az utolsó 10 km-en fokozatosan elkezdett "könnyülni" a váltókar, visszaváltásnál gyakorlatilag finoman vissza lehet pöccinteni alacsonyabb fokozatba. Nem dobálja a sebességet, nem vált üresbe, pontosan vált, csak "felpuhult"


Valakinek van valami ötlete? Mondjuk a kuplung is kicsit hangosabban fütyül mint az átlag...
A segítséget előre is köszönöm!
Re: Blokk
Zsolti_1983 írta:
Hát kreativitásod, az van.![]()
![]()
Vidéken már csak így megy...

Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Blokk
Köszönöm szépen, de már megoldódottzsakfos írta:
Hát ha eljössz Tihanyrévbe a kompkikötőbe,akkor adok neked egyet.

Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Olcsó fajta kukoricás doboz kifúrod kireszeled az adott méretre aztán megeszed a kukoricát a lyukon keresztül majd konzervnyitóval körbevágod lemezollóval úgy hogy elférjen az adott helyen oszt csoki nem látja senki rajtad kívül de ha igen akkor már valaki bontja a blokkodat 

-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Blokk
De nem mind1, h milyen konzervdoboz tetőröl van szó!!!
A kicsi májkrémes még ügyesen nyitva sem biztos, h elég nagy. Esetleg vmi babgujás vagy ravioli, de abból csakis legalább fél kilós kiszerelésű illendő eme műtéthez. Utána a tető széleit körbe lehet esztergálni...
A kicsi májkrémes még ügyesen nyitva sem biztos, h elég nagy. Esetleg vmi babgujás vagy ravioli, de abból csakis legalább fél kilós kiszerelésű illendő eme műtéthez. Utána a tető széleit körbe lehet esztergálni...
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.11.08. 12:40
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Re: Blokk
Hát kreativitásod, az van.Hujber írta:miből tudnék csinálni? Konzerv doboz tetejére gondoltam



- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Hujber írta:
Nem kaptam sehol, a robogósban, és a pályaudvar mellett sem volt, bepróbálkoztam Zircen is, azt mondták rendelésre tudnak hozni, hozattam is, később kiderült, hogy nem tudnak küldeni, mert elfogyott.
Hát ha eljössz Tihanyrévbe a kompkikötőbe,akkor adok neked egyet.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Blokk
Nem kaptam sehol, a robogósban, és a pályaudvar mellett sem volt, bepróbálkoztam Zircen is, azt mondták rendelésre tudnak hozni, hozattam is, később kiderült, hogy nem tudnak küldeni, mert elfogyott.zsakfos írta: Ezt megértem,de Veszprémben nincs olyan motoros bolt,ahol vehetnél?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Ezt megértem,de Veszprémben nincs olyan motoros bolt,ahol vehetnél?Hujber írta:
Csak 1300forintos postával nemigen éri meg nekem, így, hogy mást nem kell vennem
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Blokk
Csak 1300forintos postával nemigen éri meg nekem, így, hogy mást nem kell vennemzsakfos írta: Egyszerűbb lenne venni egyet.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Egyszerűbb lenne venni egyet.Hujber írta:Ha a forgattyúsházba nem rakom bele az egyik olajterelő lemezt, az nagy baj? Ha igen, miből tudnék csinálni? Konzerv doboz tetejére gondoltam, csak hogy vágjam olyan szabályosra?

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Blokk
Ha a forgattyúsházba nem rakom bele az egyik olajterelő lemezt, az nagy baj? Ha igen, miből tudnék csinálni? Konzerv doboz tetejére gondoltam, csak hogy vágjam olyan szabályosra?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
Olyanom már volt a 4. fokozatnál, de akkor minden hirtelen gázadásnál csinálta.MrDok írta: Kapcsolóköröm kopás kezdeti jelensége.......
Most viszont a váltás után csak egyszer és ha határozottabban kapcsolom a 2.-at akkor nem is mindig.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nálam a hullámos kuplung rángatódzik így. Igaz, minden váltás után, amíg meg nem fogja rendesen.
(ha nem vagyok eléggé határozott a kuplunggal)
Bár ez nem éles rántás, inkább ehúzódó vagymi.
De akkor lehet nem is kuplung...?

Bár ez nem éles rántás, inkább ehúzódó vagymi.

De akkor lehet nem is kuplung...?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Kapcsolóköröm kopás kezdeti jelensége.......Nandor írta:Sziasztok!
Mióta elhoztam a gépet a "szerelőtől(?)" azóta megszűnt a 3. fokozat csörgése viszont megjelent egy új jelenség. Ha elinduláskor 1-es fokozatból 2-esbe teszem pár másodperc után, általában gázadásra egy rántást lehet érezni mintha akkor akadnának rendesen össze a fogaskerekek.
Egyébként minden normálisan működik és visszakapcsoláskor sem jelentkezik a rántás.
Okozhat ez később valami gondot vagy csak egyszerűen az esetleg rossz hézagolás eredménye?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
Mondtam neki, hogy mindent cseréljen ki amit hibásnak vagy kopottnak talál a váltóban de azt mondta, hogy mindent jónak látott és nem kellett kicserélni semmit.bambi írta: Mit cserélt ki a szerelő?
Re: Blokk
Mit cserélt ki a szerelő?Nandor írta:Sziasztok!
Mióta elhoztam a gépet a "szerelőtől(?)" azóta megszűnt a 3. fokozat csörgése viszont megjelent egy új jelenség. Ha elinduláskor 1-es fokozatból 2-esbe teszem pár másodperc után, általában gázadásra egy rántást lehet érezni mintha akkor akadnának rendesen össze a fogaskerekek.
Egyébként minden normálisan működik és visszakapcsoláskor sem jelentkezik a rántás.
Okozhat ez később valami gondot vagy csak egyszerűen az esetleg rossz hézagolás eredménye?
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
Sziasztok!
Mióta elhoztam a gépet a "szerelőtől(?)" azóta megszűnt a 3. fokozat csörgése viszont megjelent egy új jelenség. Ha elinduláskor 1-es fokozatból 2-esbe teszem pár másodperc után, általában gázadásra egy rántást lehet érezni mintha akkor akadnának rendesen össze a fogaskerekek.
Egyébként minden normálisan működik és visszakapcsoláskor sem jelentkezik a rántás.
Okozhat ez később valami gondot vagy csak egyszerűen az esetleg rossz hézagolás eredménye?
Mióta elhoztam a gépet a "szerelőtől(?)" azóta megszűnt a 3. fokozat csörgése viszont megjelent egy új jelenség. Ha elinduláskor 1-es fokozatból 2-esbe teszem pár másodperc után, általában gázadásra egy rántást lehet érezni mintha akkor akadnának rendesen össze a fogaskerekek.
Egyébként minden normálisan működik és visszakapcsoláskor sem jelentkezik a rántás.
Okozhat ez később valami gondot vagy csak egyszerűen az esetleg rossz hézagolás eredménye?
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 64
- Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
- MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250
Re: Blokk
Ha széthúzom a 125-ös ETZ-m blokkját akkor mindenképpen kell-e csapágyakat cserélni?
Egyébként milyen méretű csapágyak és szimeringek kellenek bele, mert ezt sehol nem találtam meg?
Egyébként milyen méretű csapágyak és szimeringek kellenek bele, mert ezt sehol nem találtam meg?
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
Új lamellák vastagsága 3,0 + minusz 0,1mm kopási érték minusz 0.3mmbeci58 írta:Sziasztok én is most cseréltem tárcsákat (utángyártott) és meg kellett csiszolni mert nem is volt olyan szép a felülete
meg ha úgy beleraktam volna nem emelt volna ki a kuplung, rugó nélkül össze kell rakni és akkor lehet látni ,hogy jó -e a
vastagság.
A viz szalad, a kő marad!
Re: Blokk
Sziasztok én is most cseréltem tárcsákat (utángyártott) és meg kellett csiszolni mert nem is volt olyan szép a felülete
meg ha úgy beleraktam volna nem emelt volna ki a kuplung, rugó nélkül össze kell rakni és akkor lehet látni ,hogy jó -e a
vastagság.
meg ha úgy beleraktam volna nem emelt volna ki a kuplung, rugó nélkül össze kell rakni és akkor lehet látni ,hogy jó -e a
vastagság.
Re: Blokk
Köszönöm segítséged!KILL3R etz írta:A parafa/bakelit tárcsa vastagsága 3mm elvileg. Az utángyártott vastagabb, úgyhogy egy üveglapra fektetett finom csiszolópapírral tudsz levenni belőle. Vagy ha vannak ép, vékonyabbra kopott tárcsák akkor azzal meg lehet próbálni összerakni.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
A parafa/bakelit tárcsa vastagsága 3mm elvileg. Az utángyártott vastagabb, úgyhogy egy üveglapra fektetett finom csiszolópapírral tudsz levenni belőle. Vagy ha vannak ép, vékonyabbra kopott tárcsák akkor azzal meg lehet próbálni összerakni.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Szintén forumozók profizmusára van szükségem egy kisebb kérdésben!
EZT 250-esemen tengelykapcsoló javítást végzek, ősszel mikor letettem ragadozott, nehezen lehetett csúsztatni. Ennek nyomát megtaláltam a számszerint 5 tárcsából, 3-ban szakadozások, tárcsadarab hiányok vannak; belső körmök igencsak elkopva, tehát ennek új készlet a lelke. DE mennyi a gyári vagy új kuplung tárcsa vastagsága? ( nálam a halottra kopott és szétpattogzott 2,8-3miliméterig változik! )
Válaszotok előre is köszönöm!
EZT 250-esemen tengelykapcsoló javítást végzek, ősszel mikor letettem ragadozott, nehezen lehetett csúsztatni. Ennek nyomát megtaláltam a számszerint 5 tárcsából, 3-ban szakadozások, tárcsadarab hiányok vannak; belső körmök igencsak elkopva, tehát ennek új készlet a lelke. DE mennyi a gyári vagy új kuplung tárcsa vastagsága? ( nálam a halottra kopott és szétpattogzott 2,8-3miliméterig változik! )
Válaszotok előre is köszönöm!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
B13 írta:Sziasztok
Olyan gondom lenne ,hogy a 250-es ETZMZ blok kerreg a berugókarnál.(kiszedtem a berugókart és akkor már nem kattog.
és a a kuplung nem old ki(nem húza vissza a kuplung kart .)
Most szándékozom szétszedni és átnézni megindt.
Egy rjaz vagy valami hasonló kéne,amin el lehet igazodni.
Köszönöm előre is a segítséget .
Beugrónál a azt az íves lemezt jól raktad be?ami a blokkba fix helyen kell legyen.itt 15 számmal van:http://citybike.hu/spl/514607/Berugo_alkatreszek
Kuplungról itt találsz rajzot:http://citybike.hu/spl/577225/Kuplung_es_alkatreszei
Re: Blokk
Sziasztok
Olyan gondom lenne ,hogy a 250-es ETZMZ blok kerreg a berugókarnál.(kiszedtem a berugókart és akkor már nem kattog.
és a a kuplung nem old ki(nem húza vissza a kuplung kart .)
Most szándékozom szétszedni és átnézni megindt.
Egy rjaz vagy valami hasonló kéne,amin el lehet igazodni.
Köszönöm előre is a segítséget .
Olyan gondom lenne ,hogy a 250-es ETZMZ blok kerreg a berugókarnál.(kiszedtem a berugókart és akkor már nem kattog.
és a a kuplung nem old ki(nem húza vissza a kuplung kart .)
Most szándékozom szétszedni és átnézni megindt.
Egy rjaz vagy valami hasonló kéne,amin el lehet igazodni.
Köszönöm előre is a segítséget .
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Alap esetben semmi gond nincs a bronzossal.Sok ember úgy véli, hogy sokkal többet bír mint a tűgörgő.Ami alapban meg is állja a helyét, csörögni sosem fog, de a több kenés miatt egy rakás plusz probléma merül fel.Ezt nagyon jó minőségű szintetikus olajokkal kompenzálhatod.Én bronzosnál pluszban fimolt is használok.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Amikor először vittem Bambihoz az újonnan vett gépet, ő is bronzperselyt talált benne. Azonnal kicseréltettem a hajtókart, nem vagyok hajlandó olyannal járni
Rengeteg olaj, füstölés, satöbbi. Jobban bízok a tűgörgőben.
Ja, zsebbenyúlós volt, dehát ez van...

Ja, zsebbenyúlós volt, dehát ez van...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég