Xenon szettet.Hujber írta:
Milyen izzót nem szabad motorba tenni? Egyszer olvastam sportmotoron, de nem tudom pontosan, és azóta nem merek jobbat venni...
Elektronika topik - a pokol kapuja
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Elektronika
Kúpszöget ki lehet számolni 2 átmérőből vagy befogni eszterga tokmányba, kéziszánra mérőórát és addig állítani, amíg nem lesz párhuzamos a kéziszán a kúp szögével. Ez utóbbia legpontosabb. Esetleg gyári alkatrészkatalógusba nincs benne a mérete?
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ugyanaz a kúpszöge mindegyiknek.
Nem egyszerű szerintem lemérni a szöget.
Kicsi a hossz,elég nagy a tévedési lehetőség.
Esetleg 2 db egyenes vonalzót rátenni 2 oldalról a kúpra,összeszoritani és rámásolni papirra,ahol már mérhető.Vagy nem tudom hogy lehetne pontosan
Amúgy nem akarlak elkeseriteni,de én nem hiszem hogy ez járható út.
De ne legyen igazam.
Nálam a /1 kúpközbetét nélkül van,de a múltkor pld irtam itt hogy az Etz gyári elektronikus gyújtását feltéve NEM imbuszcsavarral(ami belesüllyed a mágnesbe),hanem hatlapfejűvel,már beleért a deknibe a csavarfej.kb ez 4-5 mm-t jelent.
Namármost ha az egész forgórészt kifelé toljuk a kúpközbetéttel,akkor nagy a valószínűsége hogy a deknit nem lehet majd felrakni.
De ez csak így látatlanba mondom ,hisz a puding próbája az evés.
Irtad hogy működő motorról lett szerezve az aluminium közbetét.
Akkor ott kellett lennie egy kúpközbetétnek is.Kérd kölcsön és arról már egy esztergályos tud mintát venni.
Nem egyszerű szerintem lemérni a szöget.
Kicsi a hossz,elég nagy a tévedési lehetőség.
Esetleg 2 db egyenes vonalzót rátenni 2 oldalról a kúpra,összeszoritani és rámásolni papirra,ahol már mérhető.Vagy nem tudom hogy lehetne pontosan
Amúgy nem akarlak elkeseriteni,de én nem hiszem hogy ez járható út.
De ne legyen igazam.
Nálam a /1 kúpközbetét nélkül van,de a múltkor pld irtam itt hogy az Etz gyári elektronikus gyújtását feltéve NEM imbuszcsavarral(ami belesüllyed a mágnesbe),hanem hatlapfejűvel,már beleért a deknibe a csavarfej.kb ez 4-5 mm-t jelent.
Namármost ha az egész forgórészt kifelé toljuk a kúpközbetéttel,akkor nagy a valószínűsége hogy a deknit nem lehet majd felrakni.
De ez csak így látatlanba mondom ,hisz a puding próbája az evés.
Irtad hogy működő motorról lett szerezve az aluminium közbetét.
Akkor ott kellett lennie egy kúpközbetétnek is.Kérd kölcsön és arról már egy esztergályos tud mintát venni.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziasztok !
Nem is olyan rég írtam, hogy csinálok közbetétet, hogy akinek nagy 6V-os mz-je van fel tudja tenni az ETZ generátort mindenféle átalakítás nélkül ennek a segítségével.
Kész van maga az alumínium közbetét, már csak a kúpot kell megtódanom.
Ehez kérném a segítségeteket !
Kellene a kúp pontos hossza, illetve a legnagyobb, illetve a legkisebb átmérője a 6V-os(pl. TS), illetve a 12V-os főtengelynek(ETZ) is(ha jól tudom más).
Csináltam már formát is hozzá, így tudok önteni egy alapot, amiből majd kifaragom, nem kell boltból vennem, ahol drágább.
Minden költséggel együtt kb. 15 ezer lenne a mutatvány, anyaggal együtt.
Egy komolyabb esztergályos munkaköltség gyanánt kér el ennyit......
Nem is olyan rég írtam, hogy csinálok közbetétet, hogy akinek nagy 6V-os mz-je van fel tudja tenni az ETZ generátort mindenféle átalakítás nélkül ennek a segítségével.
Kész van maga az alumínium közbetét, már csak a kúpot kell megtódanom.
Ehez kérném a segítségeteket !
Kellene a kúp pontos hossza, illetve a legnagyobb, illetve a legkisebb átmérője a 6V-os(pl. TS), illetve a 12V-os főtengelynek(ETZ) is(ha jól tudom más).
Csináltam már formát is hozzá, így tudok önteni egy alapot, amiből majd kifaragom, nem kell boltból vennem, ahol drágább.
Minden költséggel együtt kb. 15 ezer lenne a mutatvány, anyaggal együtt.
Egy komolyabb esztergályos munkaköltség gyanánt kér el ennyit......
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
Re: Elektronika
UEVMZ írta:Amúgy én szeretem hogy nem világít annyira le (magyarul az utat is megvilágítja, meg a táblákat is), mert annyira így nem vakít, viszont még sose volt hogy nem vettek észre. A távolsági meg tényleg leszed bármit bárhonnan, felgyújtja az erdőket, stb
Ez tetszik
Városban nagyon előnyös a fényes,és erős izzó,tapasztalat az utóbbi időben,amióta a megalght ultra +90%-os van,mindenki észrevesz,és nem kanyarodik elém
Így néz ki:
http://www.led.nazwa.pl/autoledy/tungsr ... 4_ML_2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Milyen izzót nem szabad motorba tenni? Egyszer olvastam sportmotoron, de nem tudom pontosan, és azóta nem merek jobbat venni...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Hujber 2011.10.17. 13:35-kor.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Elektronika
Amúgy én szeretem hogy nem világít annyira le (magyarul az utat is megvilágítja, meg a táblákat is), mert annyira így nem vakít, viszont még sose volt hogy nem vettek észre. A távolsági meg tényleg leszed bármit bárhonnan, felgyújtja az erdőket, stb [/quote]
Ez tetszik
Városban nagyon előnyös a fényes,és erős izzó,tapasztalat az utóbbi időben,amióta a megalght ultra +90%-os van,mindenki észrevesz,és nem kanyarodik elém
Így néz ki:
http://www.led.nazwa.pl/autoledy/tungsr ... 4_ML_2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ez tetszik
Városban nagyon előnyös a fényes,és erős izzó,tapasztalat az utóbbi időben,amióta a megalght ultra +90%-os van,mindenki észrevesz,és nem kanyarodik elém
Így néz ki:
http://www.led.nazwa.pl/autoledy/tungsr ... 4_ML_2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Néhány fontos dolog a ledekhez: ne 12V -ra állítsd! A motor 14V körül tölt! Én 6db-ot próbáltam sorban világításra bírni, nem ment, 3 működik szépen, ellenállással. Ha nem kapsz szórt fényű ledeket a kívánt színben, megcsiszolod a domború lencsét, ezzel előidézheted a fényszórását.Dargo írta:Üdv.
Egy kérdésem lenne elektronikával kapcsolatban. A műszerfal világítást szeretném egy kicsit feldobni színes led-ekkel. A kérdésem az lenne, hogy ha 4-5 vagy annál több led-et szeretnék sorosan kötni, akkor milyen ellenállást kell használnom. Elég jó táblázatokat találtam, de ezekből az derül ki, hogy sok lednél 3.4V-nál már nem kell ellenállás. De 12V-nál 4-5 lednél???
Előre is köszönöm a segítséget....
Amúgy:http://www.tolna.net/~dombaikaroly/MrDo ... 20cikk.rar
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 67
- Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Elektronika
pampo89 írta:Sziasztok!
kéne egy kis segítség, át szeretném húzni húzni a motoromon az összes vezetéket! a rajzom megvan de azt nem tudom melyik vezeték milyen hosszú, nem nagyon szeretném ha sok maradna a nyakamon utána! Előre is kösz a segítséget!
Üdv.:pampo
Szia Pampo
Én is kiszeretném cserélni a kábeleket a motoron, de én egyszerűbb, gyorsabb, szakszerűbb megoldást választok és ajánlok neked is. Baki Máté készít ilyen jellegű kábeleket Én hozzá fogok fordulni, ha eljutok odáig. Én már e-mail-eztem vele ezzel kapcsolatban és elfogadható áron kínálta saját készítésű zsugorcsövezett, csúszósarús kábelkötegeit. Én ezt a megoldást fogom választani, sok kellemetlenségtől fogom magam megkímélni.
Üdv. Dargo
Széles utat...
Üdv. Dárgo
Üdv. Dárgo
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 67
- Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Elektronika
Üdv.
Egy kérdésem lenne elektronikával kapcsolatban. A műszerfal világítást szeretném egy kicsit feldobni színes led-ekkel. A kérdésem az lenne, hogy ha 4-5 vagy annál több led-et szeretnék sorosan kötni, akkor milyen ellenállást kell használnom. Elég jó táblázatokat találtam, de ezekből az derül ki, hogy sok lednél 3.4V-nál már nem kell ellenállás. De 12V-nál 4-5 lednél???
Előre is köszönöm a segítséget....
Egy kérdésem lenne elektronikával kapcsolatban. A műszerfal világítást szeretném egy kicsit feldobni színes led-ekkel. A kérdésem az lenne, hogy ha 4-5 vagy annál több led-et szeretnék sorosan kötni, akkor milyen ellenállást kell használnom. Elég jó táblázatokat találtam, de ezekből az derül ki, hogy sok lednél 3.4V-nál már nem kell ellenállás. De 12V-nál 4-5 lednél???
Előre is köszönöm a segítséget....
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Dargo 2011.10.16. 20:27-kor.
Széles utat...
Üdv. Dárgo
Üdv. Dárgo
- beleferi
- biciklis
- Hozzászólások: 36
- Csatlakozott: 2011.07.15. 20:32
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sármellék
Re: Elektronika
Értem.Hát a csomagtartó az még elkészítésre vár mert még nincs.Amúgy nem rossz ötlet De szerintem elég lesz a 9ah-s.Ha eddig 5-össel ment akkor ez még jobb lesz.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Ha nem tartod égőnek akkor felteszed a hátsó csomitartóra 75 ös autó akkut az elég erős lehet . Nagyobb akkunak csak annyi jelentősegége van ha nincs töltésed akkor messzebb jutsz amúgy meg mind1 mekkora van benne minimum 5 de mikor megvettem az enyémet 3 as volt benne..... Meg persze amennyit a pénztárcád bír job mocis aksik azok 21 ah ak is megvannak csak elég drágák!beleferi írta:Hali.egy 250es etz-be mekkora akksit lehet beletenni? Most 5ah-s van benne.a gyári paraméterek meg azthiszem 9ah-t írnak.de jó lenne minnél erősebb:-)
- beleferi
- biciklis
- Hozzászólások: 36
- Csatlakozott: 2011.07.15. 20:32
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sármellék
Re: Elektronika
Hali.egy 250es etz-be mekkora akksit lehet beletenni? Most 5ah-s van benne.a gyári paraméterek meg azthiszem 9ah-t írnak.de jó lenne minnél erősebb:-)
- TZrider250
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
Köszönöm a hozzászólást. A fellángoló "mindentakarokrajta" korszakom elmúlt, és négy MZ-s szezon és valamivel több, mint 70.000 Km alatt letisztult formában jelent meg az igény néhány módosítás lehetőségének megvizsgálására.ambrusviktor írta: van, de minek?
Vajon az MZ-mmel felérő élményt nyújtó, ugyanakkor megfelelően alacsony szerviz igényű és költségű önindítós, nagy akkus 250-500 ccm-re átülni mennyivel volna olcsóbb?ambrusviktor írta: És drága, ha még lehet is kapni.
Éppen ilyen problémák megoldására irányult a kérdés. Fűthető ruházatot szeretnék, ami extra fogyasztó. De elolvasnám az önindítós témát is, ha belinkeli valaki, bár legfőképpen az (sokkal) erősebb nem savas akku érdekelne ugyanakkora helyen, amit esetleg másféle elektronikával kell majd tölteni. Ambrusviktor?ambrusviktor írta: sok ellenjavallat is van, pl. a fesz. ingadozás
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Re: Elektronika
Okés, valamelyik hétvégén nekiesek.pampo89 írta:Jelenleg nincs itthon több biztosítékom ráérős a a dolog!
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Elektronika
Jelenleg nincs itthon több biztosítékom ráérős a a dolog!
Re: Elektronika
pampo89 írta:Nálam valami nagyon összeéget lehet hogy én is csak egy párat fogok kicserélni, majd még átviszgálom! De ha te lehúztál mindent tudasd velem a hosszúságukat lécci! ez mikor esedékes nálad?
Nem mostanában terveztem, akkor fogom megcsinálni az enyémet, mikor már motorozhatatlan idő lesz. De ha neked ráér, szívesen leírom majd, hogy miből mennyi kell. Vagy még idén motorozni akarsz? Megértem
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Elektronika
Nálam valami nagyon összeéget lehet hogy én is csak egy párat fogok kicserélni, majd még átviszgálom! De ha te lehúztál mindent tudasd velem a hosszúságukat lécci! ez mikor esedékes nálad?
Re: Elektronika
Én is ezt tervezem, eddig úgy néz ki, előbb ki kell kötnöm az összeset, majd kategorizálni, és ennek függvényében megvenni. Szóval én nem találtam ilyen képet/leírást.pampo89 írta:Sziasztok!
kéne egy kis segítség, át szeretném húzni húzni a motoromon az összes vezetéket! a rajzom megvan de azt nem tudom melyik vezeték milyen hosszú, nem nagyon szeretném ha sok maradna a nyakamon utána! Előre is kösz a segítséget!
Üdv.:pampo
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Elektronika
Sziasztok!
kéne egy kis segítség, át szeretném húzni húzni a motoromon az összes vezetéket! a rajzom megvan de azt nem tudom melyik vezeték milyen hosszú, nem nagyon szeretném ha sok maradna a nyakamon utána! Előre is kösz a segítséget!
Üdv.:pampo
kéne egy kis segítség, át szeretném húzni húzni a motoromon az összes vezetéket! a rajzom megvan de azt nem tudom melyik vezeték milyen hosszú, nem nagyon szeretném ha sok maradna a nyakamon utána! Előre is kösz a segítséget!
Üdv.:pampo
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
A megpakolt motort sem nehezebb berúgni. Egyébkén igen, lehet önindítót pakolni belé, de elég felesleges, bár hülye ötleteim nekem is szoktak lenni, mert én önolajzást akartam, de meggyőztek hogy nem akarom szóval: van, de minek? És drága, ha még lehet is kapni.TZrider250 írta:Üdv. Nem szabványos működésű (tehát nem savas) akkuval kapcsolatban kérdezném TAPASZTALATAITOKAT.
- ETZ 250 Elektronikát hogyan kell átalakítani a modern (pl. LiPo) akkumulátorokhoz? Előnye, hátránya kiemelkedett-e?
- ETZ 250 Álló és/vagy forgórészt kellett/lehetett (volna) módosítani?
- Kacsa, vagy valóság a Németországból állítólag beszerezhető szerkezet, amely ETZ 250 generátor helyére szerelve a motort rúgás nélkül akkuról beindítja, és emellett ellátja az eredeti generátor feladatait is? Ennek örülnének az igazi (nagyon megpakolt) túrások.
Köszönöm szépen.
Aksi (a zselés). Nekem jó ideje 9A os savas Banner van, előtte is savas volt, a másik az nem autó-motorhoz való, hanem pl. riasztóhoz. Van, aki ajánlja ez nem kétséges, de ismét: minek? Valamint azért elég sok ellenjavallat is van, pl. a fesz. ingadozás miatt stb.
- TZrider250
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
Üdv. Nem szabványos működésű (tehát nem savas) akkuval kapcsolatban kérdezném TAPASZTALATAITOKAT.
- ETZ 250 Elektronikát hogyan kell átalakítani a modern (pl. LiPo) akkumulátorokhoz? Előnye, hátránya kiemelkedett-e?
- ETZ 250 Álló és/vagy forgórészt kellett/lehetett (volna) módosítani?
- Kacsa, vagy valóság a Németországból állítólag beszerezhető szerkezet, amely ETZ 250 generátor helyére szerelve a motort rúgás nélkül akkuról beindítja, és emellett ellátja az eredeti generátor feladatait is? Ennek örülnének az igazi (nagyon megpakolt) túrások.
Köszönöm szépen.
- ETZ 250 Elektronikát hogyan kell átalakítani a modern (pl. LiPo) akkumulátorokhoz? Előnye, hátránya kiemelkedett-e?
- ETZ 250 Álló és/vagy forgórészt kellett/lehetett (volna) módosítani?
- Kacsa, vagy valóság a Németországból állítólag beszerezhető szerkezet, amely ETZ 250 generátor helyére szerelve a motort rúgás nélkül akkuról beindítja, és emellett ellátja az eredeti generátor feladatait is? Ennek örülnének az igazi (nagyon megpakolt) túrások.
Köszönöm szépen.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
- TZrider250
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
Üdv. Eggyel lentebbi hozzászólást (SHELL üzemanyagról) nem én emeltem ide, hanem a túratopicból ide lett moderálva. Én a kérdésemet az olyajos topikban helyeztem el. A válaszokat ennek ellenére szívesen fogadom innen is.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
- TZrider250
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2011. Október 15-16. Alföld túra IV.
OFFOS kérdésem volna, de SOS!!
Adalékos üzemanyaggal van tapasztalatotok? Az új SHELL üzemanyaggal elromlik az alapjárat, és 5000 körül "csipogó" hangok jönnek a henger felől. Az új lakóhelyem közelében csak ilyen benzint lehet kapni. Erősebbnek érzem a motort, de "beköpi" a gyertyát (Brisk N14C, ez vált be legjobban). Más típusú gyertya kell? Előgyújtást állítsak? Vagy meglévő hiba tünetét hozta ki az adalékos üzemanyag?
Várom megtisztelő javaslataitokat a hétvégi túra előtt.
Adalékos üzemanyaggal van tapasztalatotok? Az új SHELL üzemanyaggal elromlik az alapjárat, és 5000 körül "csipogó" hangok jönnek a henger felől. Az új lakóhelyem közelében csak ilyen benzint lehet kapni. Erősebbnek érzem a motort, de "beköpi" a gyertyát (Brisk N14C, ez vált be legjobban). Más típusú gyertya kell? Előgyújtást állítsak? Vagy meglévő hiba tünetét hozta ki az adalékos üzemanyag?
Várom megtisztelő javaslataitokat a hétvégi túra előtt.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A trabi foncsorral nekem is nagyon jó tapasztalataim vannak. Ezzel vetem a motort, még tavaly az éjszakain egy útszéli megállásnál megkérdezte valaki, minek megy a tompítottam. Erre azt válaszoltam, csak parkolóállásban van a kulcs, és ez csak a helyzetjelző
Amúgy én szeretem hogy nem világít annyira le (magyarul az utat is megvilágítja, meg a táblákat is), mert annyira így nem vakít, viszont még sose volt hogy nem vettek észre. A távolsági meg tényleg leszed bármit bárhonnan, felgyújtja az erdőket, stb
Amúgy én szeretem hogy nem világít annyira le (magyarul az utat is megvilágítja, meg a táblákat is), mert annyira így nem vakít, viszont még sose volt hogy nem vettek észre. A távolsági meg tényleg leszed bármit bárhonnan, felgyújtja az erdőket, stb
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Ezzel már leszeded a baglyot a fáróletzzsolt írta:Nekem Trabant foncsorom van Troster jóbarátom általl s nagyon jó az Osram 12V 60/55W Ultimathe +50% izzóval!!
- etzzsolt
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
- MZ-d típusa: etz251
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Elektronika
Nekem Trabant foncsorom van Troster jóbarátom általl s nagyon jó az Osram 12V 60/55W Ultimathe +50% izzóval!!
A rock örök és halhatatlan!!
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
sziasztok igen lehet kapni a H4 foncsort valami 2000 pár száz forint az ára bármelyik autósboltban meg kapod 12 voltos Trabantban is ilyen van
Re: Elektronika
Nem tudom most mit lehet kapni, de már 20 éve tudtunk halogén izzóhoz való foncsort venni MZ-be.
A nagy fényerejű H4 izzók közül én az Osram-ot próbáltam, illetve használom. Azt hiszem drágább mint a Tungsram, de ennek is nagyobb fénye van jóval, mint a sima halogénnek. Enyhén kékes az üvege, de szép, ténylegesen fehér színű fénycsóvája van, nem olyan idétlen hideg kék fénye, mint a "tuning" kék üvegű izzóknak.
A nagy fényerejű H4 izzók közül én az Osram-ot próbáltam, illetve használom. Azt hiszem drágább mint a Tungsram, de ennek is nagyobb fénye van jóval, mint a sima halogénnek. Enyhén kékes az üvege, de szép, ténylegesen fehér színű fénycsóvája van, nem olyan idétlen hideg kék fénye, mint a "tuning" kék üvegű izzóknak.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ilyen van:http://www.ost2rad-ersatzteilkatalog.de ... -kabel.gifHujber írta:Sziasztok!
Van a neten olyan kép, amin szortírozva vannak a vezetékek kiszerelve, hogy melyik hova tartozik, és milyen színű? Én még nem találtam meg.
Színek ugyan nincsenek,de egy kapcsolási rajz segitségével gyerekjáték párositani színek szerint.
Mondjuk ezekkel:
http://www.szocimotoros.hu/download/etz12v.jpg
http://m.blog.hu/re/redcat/image/Kapcso ... 20V%20.JPG
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Sziasztok!
Van a neten olyan kép, amin szortírozva vannak a vezetékek kiszerelve, hogy melyik hova tartozik, és milyen színű? Én még nem találtam meg.
Van a neten olyan kép, amin szortírozva vannak a vezetékek kiszerelve, hogy melyik hova tartozik, és milyen színű? Én még nem találtam meg.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- UEVMZ
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2011.05.18. 00:09
- MZ-d típusa: ETZ MZ 150
- Tartózkodási hely: Budapest,XV.ker
Re: Elektronika
Én is hozzá írok,mert mostanában tesztelem az izzókat.A mostanim az a Tungsram megalight ultra +90%-os,a hagyományos H4-nél legalább kétszer erősebb,a fényszórót lejjebb kell picit állítani,hogy ne vakítson.A tetején kékes bevonat,ami a fényt hidegebbé teszi,ettől is csak növekszik a fényessége,amit az útra tükröz.A foncsor állapota is sokat jelent,ha a felső része nem tükrös,akkor már nem lesz megfelelő,ha már leégett róla a bevonat,és barnás,mehet a kukába.Biker írta:Ezek a spéci, hatékonyabban világító izzók belemennek módisítás nélkül az eredeti foglalatba?
Nekem jelen pillanatban gö9mb izzó foglalatú trabant foncsor van bent a megalight-tal,össze lehet hozni,de figyelni kell,hogy az izzó középre kerüljön,mert akkor lesz a fénycsóva megfelelő a gömbéhez,mivel az üveg ami a gömb izzónak lett kifejlesztve,a H4-ét jobban szórja,lásd H4-es és xenon.Ma ez gyakori hiba,hogy berakja,és nem gondol,hogy az üveg mennyit szór el.
összegezve ha gyenge a gömb izzóval,ami 40/45W-os,ki lehet cserélni H4-re,60/55W,ettől jobb fény lesz az úton,de a beállítás és a foncsor állapota is nagyon,de nagyon meghatározó.H4-es izzóból is létezik a nagyon olcsó,ami sárgásabb fényű,mert gyengébb anyagból készül,és a drágább meg elfogadható,függ a kereskedéstől is.
Én párba vettem a megalight ultra +90%-os izzókat 1300-ért.Barátom a Tungiban dolgozik,közel ezekhez az izzókhoz,és mondta,hogy a legjobb választás,és a Tungsramok közt most ez a legjobb.Az OSRAM egy másik kategória,ő is tud jó fényeket,még az original is,valamint a Lucas sem rossz,azt is használtam keveset.(néha kapok tesztelésre,meg veszek is,és örülök,ha ezzel valakinek segíthetek )
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Elektronika
Itthon átgondolva, badarságot mondtam, illetve nem, csak a megközelítés volt hülyeség :DDD
Ha földelés negatív irányba eltolódik, akkor a pozitívhoz képest nagyobb lesz a potenciálkülönbség, és így létrejön a túltöltés. Erre gondoltam. De nem tudom, ez mennyire lehetséges...
Ha földelés negatív irányba eltolódik, akkor a pozitívhoz képest nagyobb lesz a potenciálkülönbség, és így létrejön a túltöltés. Erre gondoltam. De nem tudom, ez mennyire lehetséges...
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Váltó áram esetén...kocsisgab írta:Nem, a test nem negatív, a test az 0.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- kocsisgab
- furik
- Hozzászólások: 181
- Csatlakozott: 2011.09.13. 12:41
- MZ-d típusa: MZ ETZ125
- Tartózkodási hely: Abaújszántó
Re: Elektronika
Nem, a test nem negatív, a test az 0.zsakfos írta:Ne kövezzenek meg a nálam jobban hozzáértők, de nem lehetséges, hogy a test (avagy a föld) negatív feszültséget kap, ezáltal a feszültségkülönbség megnövekszik? Bár megkérdezvén magamat, nem tudnám megmondani, hogy honnan kerítettek MZ-re negatív feszültséget.
Ezt most én nem nagyon értem
Hát a test az negativ,ez egyértelmű.Vagy most mit is kérdezel?
"Ha egy cápa a tenyeredből eszik.... A lábadból is fog!"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ezt most én nem nagyon értemSeclusion írta:Ne kövezzenek meg a nálam jobban hozzáértők, de nem lehetséges, hogy a test (avagy a föld) negatív feszültséget kap, ezáltal a feszültségkülönbség megnövekszik? Bár megkérdezvén magamat, nem tudnám megmondani, hogy honnan kerítettek MZ-re negatív feszültséget.
Hát a test az negativ,ez egyértelmű.Vagy most mit is kérdezel?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Helyileg hol van a motor?Esetleg átnézethetnéd valakivel,ha te már kifogytál az ötletekből.kocsisgab írta:
Sziasztok!
Sajnos még mindig nem jó, megpróbáltam Skoda szabályzótn régi-új MZ-t - nem jó.
Alaposan átnéztem a biztosítékokat, és környékét (nem kap a gerjesztőkör +12v-ot) - nem jó.
Az egész kapcsolási rajzot átnéztem, minden ugyanúgy van - még mindig nem jó.
Megnéztem minden egyébet, amit itt felsoroltatok, vettem azóta egy új akksit, rámértem a generátor tekercselésére, mindent amit el lehet képzelni. De semmi, csak folyamatosan túltölt.
Kezdem azt hinni, hogy az Isten se akarja, hogy én még a szezon végén motorozzak egy jót...
Valakinek még valami ötlet?
Üdv.: Gábor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Elektronika
Ne kövezzenek meg a nálam jobban hozzáértők, de nem lehetséges, hogy a test (avagy a föld) negatív feszültséget kap, ezáltal a feszültségkülönbség megnövekszik? Bár megkérdezvén magamat, nem tudnám megmondani, hogy honnan kerítettek MZ-re negatív feszültséget.
- kocsisgab
- furik
- Hozzászólások: 181
- Csatlakozott: 2011.09.13. 12:41
- MZ-d típusa: MZ ETZ125
- Tartózkodási hely: Abaújszántó
Re: Elektronika
Sziasztok!kocsisgab írta:Sziasztok!
Két-három hete vettem egy ETZ-t. A blokk kifogástalan állapotban, esztétika szintén. Egyetlen probléma: folyamatos túltöltés. Bármit csinálok vele, fesszabályzó cserélve, átvezetékelve az egész motor, még így sem jó. A generátorra gyanakszom még, mert 20-25V is ad magasabb fordulaton. Lámpát nem merem felkapcsolni, mert már egy teljes égőkészletet kivert. Az akksi természetesen forr ekkora feszültségnél. Ha valakinek van ötlete, vagy tudna segíteni, mit lehetne vele kezdeni, az jó lenne... Amúgy minden jó rajta, és már kézzel-lábbal mennék motorozni.
Előre is köszönöm!
Gábor
Sajnos még mindig nem jó, megpróbáltam Skoda szabályzótn régi-új MZ-t - nem jó.
Alaposan átnéztem a biztosítékokat, és környékét (nem kap a gerjesztőkör +12v-ot) - nem jó.
Az egész kapcsolási rajzot átnéztem, minden ugyanúgy van - még mindig nem jó.
Megnéztem minden egyébet, amit itt felsoroltatok, vettem azóta egy új akksit, rámértem a generátor tekercselésére, mindent amit el lehet képzelni. De semmi, csak folyamatosan túltölt.
Kezdem azt hinni, hogy az Isten se akarja, hogy én még a szezon végén motorozzak egy jót...
Valakinek még valami ötlet?
Üdv.: Gábor.
"Ha egy cápa a tenyeredből eszik.... A lábadból is fog!"
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Oldalra? Az mihez kell éjszakai szerpentinezéshez?
A tompítottra, vagy a hosszúfényre gondolsz?
Én tompítottal mentem és nyomtam a fénykürtöt így jobbosban kiválóan terített.
Balra meg óvatosan lépkedtem...
Ha épp nincs szerpentin akkor meg elég ütős. A távolsági több, mint elég, a tompított, meg szép éles határvonalat vetít a az előttem közlekedőre, illetve messzire elvilágít mégse villognak.
Nem olyan, mint egy-egy régebbi kölcsönkért autó, hogy rá kell tapadnom valakire, hogy tudjam merre van az út
A tompítottra, vagy a hosszúfényre gondolsz?
Én tompítottal mentem és nyomtam a fénykürtöt így jobbosban kiválóan terített.
Balra meg óvatosan lépkedtem...
Ha épp nincs szerpentin akkor meg elég ütős. A távolsági több, mint elég, a tompított, meg szép éles határvonalat vetít a az előttem közlekedőre, illetve messzire elvilágít mégse villognak.
Nem olyan, mint egy-egy régebbi kölcsönkért autó, hogy rá kell tapadnom valakire, hogy tudjam merre van az út
DrV írta:Trabant foncsor nekem annyira nem jön be... nem szórja eléggé szét a fényt oldalra, így izgalmasabb, de azért szeretek a saját ágyamban feküdni, nem az árokparton...
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Merre laksz? Mi a gond?kiss zoltán írta:hellosztok nem tud valaki itt tolna megyében egy jó mz szerelöt ? kösszi
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
kiss zoltán írta:hellosztok nem tud valaki itt tolna megyében egy jó mz szerelöt ? kösszi
Mi a problémád a géppel?
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
- rolleres
- Hozzászólások: 8
- Csatlakozott: 2011.08.05. 18:11
- MZ-d típusa: mz etz 150
Re: Elektronika
hellosztok nem tud valaki itt tolna megyében egy jó mz szerelöt ? kösszi
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Elektronika
Trabant foncsor nekem annyira nem jön be... nem szórja eléggé szét a fényt oldalra, így izgalmasabb, de azért szeretek a saját ágyamban feküdni, nem az árokparton...
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Be, és elég faszák, sokáig is tartanak. Nekem 40%os Megalight volt amíg el nem törtem De tuti olyat veszek ezután is, csak 70%ost.Biker írta:Ezek a spéci, hatékonyabban világító izzók belemennek módisítás nélkül az eredeti foglalatba?
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Ha kell Trabi foncsor nekem van egy zsákkal adok egyet ingyé isetzzsolt írta:miért kell Skoda vagy Trabant foncsort felrakni a mosstanivall mi nem passzoll??
- etzzsolt
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
- MZ-d típusa: etz251
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Elektronika
miért kell Skoda vagy Trabant foncsort felrakni a mosstanivall mi nem passzoll??
A rock örök és halhatatlan!!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nem akarok hülyeséget mondani mivel a H4 sokkal többet kibír, de céges autókban mi is használtunk H1/H7 Nightbreakereket, aztán váltottunk Megalightokra, SOKKAL többet kibírnak a megalightok (1.5X annyit simán). Bát a nightbreakerekből is kijöttek már a long life-ok az lehet bekavar ebbe az állításba, no meg amit írtam az a H1-H7-re igaz.Dénes írta:Osram Nightbreaker +90%-ot használok kb. 3000 Ft egy darab, 20ezer km-t kibír.
Egészen jól világít, Frici mindig megcsodálja, ha sötétben megyünk.
Igen, bele.Biker írta:Ezek a spéci, hatékonyabban világító izzók belemennek módisítás nélkül az eredeti foglalatba?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Elektronika
Ezek a spéci, hatékonyabban világító izzók belemennek módisítás nélkül az eredeti foglalatba?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég