Üzemanyagellátás
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3153
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
hello,
az mz tanksapkának mekkora az átmérője? szerintetek az összes ifa konszernes gépnek ugyanakkora? (ifa, trabi, mz, stb.)
az mz tanksapkának mekkora az átmérője? szerintetek az összes ifa konszernes gépnek ugyanakkora? (ifa, trabi, mz, stb.)
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Új NGK nálam is 100 km után megadta magát,most kb 13 éves szuperpál van benne hibátlan.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Az az igazi, mikor elindul, mész vele egy próbakört, és a falu másik felén áll meg, szerszámok, telefon, minden otthon a garázs előtt a földön .....Hujber írta:
Mintha csak rólam beszélnél... Hú de ideges voltam
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Üzemanyagellátás
MrDok írta: Ez nem X akta, hanem minőség kérem! És mondhatni általános eset. Régi gyertyával semmi baja, kicseréli az egyszeri MZ-s, mert törődik a motorjával, azzal meg esetleg be sem indul........
Mintha csak rólam beszélnél... Hú de ideges voltam
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ez nem X akta, hanem minőség kérem! És mondhatni általános eset. Régi gyertyával semmi baja, kicseréli az egyszeri MZ-s, mert törődik a motorjával, azzal meg esetleg be sem indul........r3quest írta: "de a vadiúj gyertya 100 km után feladta.... ez ez x akták következő epizódja "
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Üzemanyagellátás
Tudtommal minél kevésbé lóg bele a súbert annál többet kap benzinben a motor.xxgabikaxx írta:Sziasztok!
...
Azért írom ezt le mert szerintem ez így nem a legjobb beállítás, ugyanis tudtommal ha a súbertű legalul van akkor kapja a legtöbb üzemanyagot.
..
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Szar a súbertű... Tedd át a másikból. Feltéve ha az még gyári. Amúgy eddig sok jót nem hallottam erről a karbiról...
Mi baja a gyárinak?
Mi baja a gyárinak?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- xxgabikaxx
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
A következő a problémám. ETZ 125-röl van szó:
Vettem egy vadi új karburátort a mofakernél egy ilyet => http://www.mofaker.hu/termek/Porlaszto_ ... TZ__305440" onclick="window.open(this.href);return false;
A régi karbi megdöglött de nem ez a lényeg.Feltettem az új karbit a helyére,nem szedtem szét,nem vizsgáltam meg az úszót és a főfúvókát,gondoltam biztos hogy jól be van állítva.A súbertű felülről a második bemarásnál volt,a melléklevegőcsavart betekertem teljesen majd 1,5 fordulatot kifele ahogy azt ebben a fórumban olvasgattam.
Következőt tapasztaltam:
Beindítottam a motort hidegen,szívatóval és elég fura hangja volt,alapjárat az ment.Ha gázt húztam neki akkor lefulladt,kicsit remegő hang majd lefulladt.Játszódtam a szívatóval meg a gázzal és miután felpörgött kb 4ezerre onnantól rendesen pörgött a motor ha húztam a gázt neki.Elengedtem a gázt visszament alapjáratra és onnan ha húztam a gázt nem akart felpörögni hanem lefulladt.Addig addig kísérleteztem a karbival míg úgy lett jó hogy a súbertűt felülről a legeslegalsó (azt hiszem hogy a 4.) marásba tettem,a melléklevegőcsavart meg csontra betekertem (így gondolom egyáltalán nem megy át levegő). Így most hidegen 3-4. rúgásra,kevés szívatóval is szépen jár, melegen sincs semmi baja.
Azért írom ezt le mert szerintem ez így nem a legjobb beállítás, ugyanis tudtommal ha a súbertű legalul van akkor kapja a legtöbb üzemanyagot.
A henger most lett furatva.Azóta kb 30 km-et mentem vele a régi karbival. Ja és a régi karbival is csinálta hogy alapjáratról nem akart felmenni,de a régi karbival más gond is volt.
A következő a problémám. ETZ 125-röl van szó:
Vettem egy vadi új karburátort a mofakernél egy ilyet => http://www.mofaker.hu/termek/Porlaszto_ ... TZ__305440" onclick="window.open(this.href);return false;
A régi karbi megdöglött de nem ez a lényeg.Feltettem az új karbit a helyére,nem szedtem szét,nem vizsgáltam meg az úszót és a főfúvókát,gondoltam biztos hogy jól be van állítva.A súbertű felülről a második bemarásnál volt,a melléklevegőcsavart betekertem teljesen majd 1,5 fordulatot kifele ahogy azt ebben a fórumban olvasgattam.
Következőt tapasztaltam:
Beindítottam a motort hidegen,szívatóval és elég fura hangja volt,alapjárat az ment.Ha gázt húztam neki akkor lefulladt,kicsit remegő hang majd lefulladt.Játszódtam a szívatóval meg a gázzal és miután felpörgött kb 4ezerre onnantól rendesen pörgött a motor ha húztam a gázt neki.Elengedtem a gázt visszament alapjáratra és onnan ha húztam a gázt nem akart felpörögni hanem lefulladt.Addig addig kísérleteztem a karbival míg úgy lett jó hogy a súbertűt felülről a legeslegalsó (azt hiszem hogy a 4.) marásba tettem,a melléklevegőcsavart meg csontra betekertem (így gondolom egyáltalán nem megy át levegő). Így most hidegen 3-4. rúgásra,kevés szívatóval is szépen jár, melegen sincs semmi baja.
Azért írom ezt le mert szerintem ez így nem a legjobb beállítás, ugyanis tudtommal ha a súbertű legalul van akkor kapja a legtöbb üzemanyagot.
A henger most lett furatva.Azóta kb 30 km-et mentem vele a régi karbival. Ja és a régi karbival is csinálta hogy alapjáratról nem akart felmenni,de a régi karbival más gond is volt.
Szemem fénye => http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=35256
Re: Üzemanyagellátás
Szívatóval is rugdiostam de sehogyse. Aztán szétkaptam a karbit, KILUKADT az úszó !!! ráadásul valami oknál fogva lemerült az akksi oly szinten h a duda semmiféle hangot nem adott feltöltöm akksit, visszateszem és meglátjuk ))
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
A gagyi benzinszűrő is meg tud szivatni... Ha vízzsákos a benzincsapod, nyugodtan kiveheted azt a szűrőt szerintem...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
A motor indulása nem atól függ, van-e benzin az úszóházban, hanem h van-e a forgattyúsházban. Letesztelhetibárki h elzárja a csapot, játszik vele h életben tartsa amíg lehet, majd benzincsap nyit, telefolyik, rúgás. Nem fog indulni 3.ra sem, főleg ha hideg a motor, és kint is hideg van.
Én ilyenkor szívatóval rúgok rá egyet, hogy benyelje az anyagot, akkor is ha mentem vele már 900 métert (pontosan ennyit tud elmenni zárt benzincsappal), majd mehet.
A tanácsom: hozz benzint 5l es kannában, és utána próbáld...
Én ilyenkor szívatóval rúgok rá egyet, hogy benyelje az anyagot, akkor is ha mentem vele már 900 métert (pontosan ennyit tud elmenni zárt benzincsappal), majd mehet.
A tanácsom: hozz benzint 5l es kannában, és utána próbáld...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Üzemanyagellátás
Köszi a segítséget ! a karbit kipucolom szerintem újra. 3 hónapja volt kitakarítva és ráadásul bemnzinszűrő is van rajta. ezért sem értem miért csinálja. de a vadiúj gyertya 100 km után feladta.... ez ez x akták következő epizódjaKILL3R etz írta:r3quest!
Ha csatos a karbid (az úszóházat nem csavarok, hanem egy fém heveder tatja), akkor ne is akarj azon állítani. Azt a gyárban műszerrel állították be. Sajnos elég ritka amibe még nem barmoltak bele...
Amúgy szerintem is naftaelfogyás... Ha úgy áll le mintha elzárva hagytad volna a csapot akkor biztos.
De lehet valami kontakt gond is. De kicsi rá az esély, hogy ilyen időközönként játsza el...
Esetleg trafó...
Elsőnek pucold ki a tankot,szűrőt,csapot,tűszelepet.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
r3quest!
Ha csatos a karbid (az úszóházat nem csavarok, hanem egy fém heveder tatja), akkor ne is akarj azon állítani. Azt a gyárban műszerrel állították be. Sajnos elég ritka amibe még nem barmoltak bele...
Amúgy szerintem is naftaelfogyás... Ha úgy áll le mintha elzárva hagytad volna a csapot akkor biztos.
De lehet valami kontakt gond is. De kicsi rá az esély, hogy ilyen időközönként játsza el...
Esetleg trafó...
Elsőnek pucold ki a tankot,szűrőt,csapot,tűszelepet.
Ha csatos a karbid (az úszóházat nem csavarok, hanem egy fém heveder tatja), akkor ne is akarj azon állítani. Azt a gyárban műszerrel állították be. Sajnos elég ritka amibe még nem barmoltak bele...
Amúgy szerintem is naftaelfogyás... Ha úgy áll le mintha elzárva hagytad volna a csapot akkor biztos.
De lehet valami kontakt gond is. De kicsi rá az esély, hogy ilyen időközönként játsza el...
Esetleg trafó...
Elsőnek pucold ki a tankot,szűrőt,csapot,tűszelepet.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Üzemanyagellátás
Biker írta:Olyan, mintha lassan csorogna csak le elég az úszóházba. Azt elhasználod, akkor leáll, megint telecsorog, megindul. Vedd le a benzincsövet a karbiról, tedd egy edénybe a végét és nyisd meg a csapot, meglátod mennyire folyik. Vagy a tűszelepnél is lehet gond, piszok mondjuk...
átlátszó a cső, lassan folyik mert már alig van benne, de ! megvartam míg telemegy, és akkor se, csak betolásra reagált. a benzincsap meg 1 hónapos :S a másik, olyan klétezik hogy 100 km után a brisk gyergya megadta magát? és ugy hogy a gyertya kép szerint tökéletes.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Üzemanyagellátás
Az üzemanyag lassan folyik utána, tisztítsd ki benzincsapot.
A másik csavar helyén lévő tömítést szedd ki, mert az ottani helyen lévő csavarral tudod szabályozni a benzin-levegő arányát. Remélhetőleg a menet nem ment tönkre.
A másik csavar helyén lévő tömítést szedd ki, mert az ottani helyen lévő csavarral tudod szabályozni a benzin-levegő arányát. Remélhetőleg a menet nem ment tönkre.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
Re: Üzemanyagellátás
Olyan, mintha lassan csorogna csak le elég az úszóházba. Azt elhasználod, akkor leáll, megint telecsorog, megindul. Vedd le a benzincsövet a karbiról, tedd egy edénybe a végét és nyisd meg a csapot, meglátod mennyire folyik. Vagy a tűszelepnél is lehet gond, piszok mondjuk...
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok ! Szükségem lenne egy kis segítségre! van nekem egy 250-es 1989-es ETZém. Hogy lehet az, hogy a karburátoron csak egy csavar van, amit ha tekerek az alapjárat változik... van meg egy csavar helynek tűnő hely de az ki van öntve valami sárgás színű gyantával, és nem látok alatta semmit. Hogyan tudnám állítani a benzin-levegő arányt. A másik probléma, 2 hétig nem volt beindítva a gép, kimegyek berúgom, beindul, járatom elkezdem húzi egy kicsit neki (ledes f.számmérő teszt) egyszer csak 4-5 ezer tájékán puff leáll.... szikra van benzin van az úszóházban,de nem tele, mert már tartalékon van és alig folyik... várakozás szivatás, rúgás, semmi történés 5 percen keresztül. várakozás , rúgás , egy röffenés. jó. átjön haver betol 2 méteren belül beindul megy megy húz mint állat nem fullad semmi. egyszercsak leáll. (elfelejtettem kinyitni a benzincsapot) megvártam míg újra csurig lesz az uszóház és rugás.... semmi ne mtörténik. :(:(:( eddig teljesen jó volt... mi lehet a baj ? :S kevés az üzemanyag vagy a hidegtől ? Üdv mindenkinek, előre is köszi a segítséget !
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Dargo írta:Üdv
Érdeklődnék, hogy van e valakinek tapasztalata kétütemű jármű, etanollal való üzemeltetésében. Olvastam néhány írást amik szerint megvalósítható a dolog. Szóval, tapasztalat, vélemény???
Széles utat...
Szerintem Kreppet kérdezzétek Ő tesztelgette :D:D:D
- etzzsolt
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
- MZ-d típusa: etz251
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Üzemanyagellátás
Dargo írta:Üdv
Érdeklődnék, hogy van e valakinek tapasztalata kétütemű jármű, etanollal való üzemeltetésében. Olvastam néhány írást amik szerint megvalósítható a dolog. Szóval, tapasztalat, vélemény???
Széles utat...
Megvalósítható első alkalommal csak 10:1-hez keverd pl:5 liter bekevert benzinhez 0.5 liter etanolt adj s használd el meglátod hogy viselkedik a vas biztoss hogy állítanod kell a karbin de ez természetesen változó motor s motor közt!!!
A rock örök és halhatatlan!!
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Üzemanyagellátás
Előszöris vegyél különböző 2t olajakat és teszteld, h mennyire keveredik az e85tel. Csak utánna lépj tovább sztem.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 67
- Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Üzemanyagellátás
Üdv
Érdeklődnék, hogy van e valakinek tapasztalata kétütemű jármű, etanollal való üzemeltetésében. Olvastam néhány írást amik szerint megvalósítható a dolog. Szóval, tapasztalat, vélemény???
Széles utat...
Érdeklődnék, hogy van e valakinek tapasztalata kétütemű jármű, etanollal való üzemeltetésében. Olvastam néhány írást amik szerint megvalósítható a dolog. Szóval, tapasztalat, vélemény???
Széles utat...
Széles utat...
Üdv. Dárgo
Üdv. Dárgo
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Fúvókák megfelelő méretűek?nexudes írta:Sziasztok!
Felújítottam egy régi ts125-ös (78-as) mentem vele 200km majd kilyukadt az úszó (cseréltük), elsőre gyújtásra gyanakodtunk, azóta nem tudom beállítani rendesen, max oda jutok el, hogy elindul szépen jár alapjáraton, majd 2-3 perc múlva leáll és többet be se lehet rúgni. (Lassan nekem kéne jól berúgnom )
Úszószint, ahogy amit itt találtam könyvekben leírásokban aszerint beállítva.
Gyújtás, hát mondjuk azt hogy felső holtpont elött 1-3 mm szívószál és próbalámpával beállítva.
Ha kiveszem a gyertyát és megnézem a szikrát, szerintem tökéletes.
1:50-es keverék AROL 2T, igen írtátok, hogy ne ezt, de ezt lehetett kapni
Gyertyakép olajos, ezért arra gondoltam, hogy sokat kap, de tűt bárhová teszem, semmi változás.
A karbi fém tisztára takarítva, fúvókák is rendben.
Minden ötletet szívesen veszek, vagy ha esetleg valaki szeretne pizzázni és közben segítene annak is örülnék.
Előre is köszönöm a segítséget!
tűszelep jól zár?
És ami még fontosabb: szivató lezár rendesen? jó benn a gumi? bowden jól van beállíva?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Üzemanyagellátás
Persze, szűrő van, üzemanyag szint megfelelő az úszóházban, ezen már mind túl vagyok.
Épp ezért örültem már meg.
mint irtam, ha kiveszem a gyertyát és mozgatom a berúgókart akkor nagyon szépen lehet érezni a benzin szagot is.
mitöbb a gyertya is csupa olajos benzin lesz.
és blokkon kivül ellenőrizve szikra is van.
Épp ezért örültem már meg.
mint irtam, ha kiveszem a gyertyát és mozgatom a berúgókart akkor nagyon szépen lehet érezni a benzin szagot is.
mitöbb a gyertya is csupa olajos benzin lesz.
és blokkon kivül ellenőrizve szikra is van.
Re: Üzemanyagellátás
Nekem okénak tűnik a dolog, ahogy eddig összeraktad, esetleg a gyertya hőértékét tudnám meggyanúsítani.nexudes írta:Sziasztok!
Felújítottam egy régi ts125-ös (78-as) mentem vele 200km majd kilyukadt az úszó (cseréltük), elsőre gyújtásra gyanakodtunk, azóta nem tudom beállítani rendesen, max oda jutok el, hogy elindul szépen jár alapjáraton, majd 2-3 perc múlva leáll és többet be se lehet rúgni. (Lassan nekem kéne jól berúgnom )
Úszószint, ahogy amit itt találtam könyvekben leírásokban aszerint beállítva.
Gyújtás, hát mondjuk azt hogy felső holtpont elött 1-3 mm szívószál és próbalámpával beállítva.
Ha kiveszem a gyertyát és megnézem a szikrát, szerintem tökéletes.
1:50-es keverék AROL 2T, igen írtátok, hogy ne ezt, de ezt lehetett kapni
Gyertyakép olajos, ezért arra gondoltam, hogy sokat kap, de tűt bárhová teszem, semmi változás.
A karbi fém tisztára takarítva, fúvókák is rendben.
Minden ötletet szívesen veszek, vagy ha esetleg valaki szeretne pizzázni és közben segítene annak is örülnék.
Előre is köszönöm a segítséget!
Benzinszűrő van benne?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
vagy ha nem is tuszelep a benzincsapot erdemes megnezni, cso le, kinyit, folyik-e rendesen, en 2 napig szivtam a faszt a simsonnal mire rajottem....
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem kifogy a benzin az úszóházból. Átenged a tűszelep? Teljesen ki van nyitva, amikor az úszó alul van?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Felújítottam egy régi ts125-ös (78-as) mentem vele 200km majd kilyukadt az úszó (cseréltük), elsőre gyújtásra gyanakodtunk, azóta nem tudom beállítani rendesen, max oda jutok el, hogy elindul szépen jár alapjáraton, majd 2-3 perc múlva leáll és többet be se lehet rúgni. (Lassan nekem kéne jól berúgnom )
Úszószint, ahogy amit itt találtam könyvekben leírásokban aszerint beállítva.
Gyújtás, hát mondjuk azt hogy felső holtpont elött 1-3 mm szívószál és próbalámpával beállítva.
Ha kiveszem a gyertyát és megnézem a szikrát, szerintem tökéletes.
1:50-es keverék AROL 2T, igen írtátok, hogy ne ezt, de ezt lehetett kapni
Gyertyakép olajos, ezért arra gondoltam, hogy sokat kap, de tűt bárhová teszem, semmi változás.
A karbi fém tisztára takarítva, fúvókák is rendben.
Minden ötletet szívesen veszek, vagy ha esetleg valaki szeretne pizzázni és közben segítene annak is örülnék.
Előre is köszönöm a segítséget!
Felújítottam egy régi ts125-ös (78-as) mentem vele 200km majd kilyukadt az úszó (cseréltük), elsőre gyújtásra gyanakodtunk, azóta nem tudom beállítani rendesen, max oda jutok el, hogy elindul szépen jár alapjáraton, majd 2-3 perc múlva leáll és többet be se lehet rúgni. (Lassan nekem kéne jól berúgnom )
Úszószint, ahogy amit itt találtam könyvekben leírásokban aszerint beállítva.
Gyújtás, hát mondjuk azt hogy felső holtpont elött 1-3 mm szívószál és próbalámpával beállítva.
Ha kiveszem a gyertyát és megnézem a szikrát, szerintem tökéletes.
1:50-es keverék AROL 2T, igen írtátok, hogy ne ezt, de ezt lehetett kapni
Gyertyakép olajos, ezért arra gondoltam, hogy sokat kap, de tűt bárhová teszem, semmi változás.
A karbi fém tisztára takarítva, fúvókák is rendben.
Minden ötletet szívesen veszek, vagy ha esetleg valaki szeretne pizzázni és közben segítene annak is örülnék.
Előre is köszönöm a segítséget!
Re: Üzemanyagellátás
Hoppá, tán keverem Papa volt danuviájával?ambrusviktor írta: Csak megjegyzem, hogy a könyv szerint a 3. állás a gyári, de szerintem 25 év távlatából ez már nem számít, úgy állítsátok, ahogy a legjobb a gyertyakép.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Csak megjegyzem, hogy a könyv szerint a 3. állás a gyári, de szerintem 25 év távlatából ez már nem számít, úgy állítsátok, ahogy a legjobb a gyertyakép.Hujber írta:
Pontosan, nekem legfelül volt (nem tudtam róla) majd a gyári (2.) állásba téve megszűnt a kopogásom, így hozzáigazítva a gyújtásom olyan bomba gép lett az ezelőtti állapotához képest, hogy csak na
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Pontosan, nekem legfelül volt (nem tudtam róla) majd a gyári (2.) állásba téve megszűnt a kopogásom, így hozzáigazítva a gyújtásom olyan bomba gép lett az ezelőtti állapotához képest, hogy csak na [/quote]Pontosan, nekem legfelül volt (nem tudtam róla) majd a gyári (2.) állásba téve megszűnt a kopogásom, így hozzáigazítva a gyújtásom olyan bomba gép lett az ezelőtti állapotához képest, hogy csak na
Felűről tetted a másodikba?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Törlöm kérdésem majd megoldom valahogy....
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hell 2011.10.01. 09:44-kor.
Re: Üzemanyagellátás
Pontosan, nekem legfelül volt (nem tudtam róla) majd a gyári (2.) állásba téve megszűnt a kopogásom, így hozzáigazítva a gyújtásom olyan bomba gép lett az ezelőtti állapotához képest, hogy csak napempelli írta:Srácok ha a tű leg felül van akkor kap a legkevesebbet ugye?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Srácok ha a tű leg felül van akkor kap a legkevesebbet ugye?
- aloha
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2011.03.27. 07:45
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm az infókat!
Látom mivel fog telni a holnapi napom!
Ubul nem fog égni (még)!
Szép estét mindenkinek!
Látom mivel fog telni a holnapi napom!
Ubul nem fog égni (még)!
Szép estét mindenkinek!
- kobra
- Alapító tag
- Hozzászólások: 955
- Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)
Re: Üzemanyagellátás
Nekem is 250 etz, Bambi rezó I.Német Bing karbi. Feldobtam, úgy ahogy írtad körkörösen csiszolni kellett a szóivócsonkot. Én a karbinak a nyakát körbe finoman bekentem FBS el. Így biztosan nem szív falsot.
Nálam 118as főfuvi 1fordulat a keverék, új Bambi rezó 1, és a fogyasztásom 3,2L volt az éjszakai túrán! De még két személlyel 3dobozzal, tanktáskával 95-100as utazóval se volt 4,5 se a fogyasztásom! Végsebessége kb 105-110. Ma már eggyel feljebb tettem a tűállásaát, mert így túl kevés a kenése.
Tényleg azt tudom én is mondani, hogy nézd végig mert tuti hogy falsolsz valahol.
Kettő, szar a kipufogód! Tutira. Nekem van itthon 2db gyári dobom. Az egyik 4,7kg, a másik 4,00kg. A 4kg-val jól megy, szépen kipörög végig, 5.be is, bár lassan. A másikkal esélytelen az 5.
Bambi rezó 1-el viszont 5.be már 70től használható a motor ugyanilyen karburátor beállítással.
Bambinál a műhelyében van egy rezó dob. Azt szokta kipróbálásra használtatni, hogy meglásd mekkora különbség van a dobok közt. És hogy a kipuff a felelős.
3nézd meg a légszűrődet....
Nálam 118as főfuvi 1fordulat a keverék, új Bambi rezó 1, és a fogyasztásom 3,2L volt az éjszakai túrán! De még két személlyel 3dobozzal, tanktáskával 95-100as utazóval se volt 4,5 se a fogyasztásom! Végsebessége kb 105-110. Ma már eggyel feljebb tettem a tűállásaát, mert így túl kevés a kenése.
Tényleg azt tudom én is mondani, hogy nézd végig mert tuti hogy falsolsz valahol.
Kettő, szar a kipufogód! Tutira. Nekem van itthon 2db gyári dobom. Az egyik 4,7kg, a másik 4,00kg. A 4kg-val jól megy, szépen kipörög végig, 5.be is, bár lassan. A másikkal esélytelen az 5.
Bambi rezó 1-el viszont 5.be már 70től használható a motor ugyanilyen karburátor beállítással.
Bambinál a műhelyében van egy rezó dob. Azt szokta kipróbálásra használtatni, hogy meglásd mekkora különbség van a dobok közt. És hogy a kipuff a felelős.
3nézd meg a légszűrődet....
- aloha
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2011.03.27. 07:45
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Üzemanyagellátás
A kipufogó gyári , a tavasszal lett szétvágva kiégetve.
Hangja jó , szépen adja a füstöt, nem csörög benne semmi.
Holnap átnézem a szívórendszert .
Köszönöm.
Hangja jó , szépen adja a füstöt, nem csörög benne semmi.
Holnap átnézem a szívórendszert .
Köszönöm.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Én megnézném a légszűrőt, és a kipuffot is. Megy úgy konkrétan az egész szívó rendszert... Nem farsol valahol?
Kipuff gyári? Hangja,súlya? Nem lehet , hogy leszakadt egy lemez pl, és túl nagyot fojt? Vagy el van tömődve?
Kipuff gyári? Hangja,súlya? Nem lehet , hogy leszakadt egy lemez pl, és túl nagyot fojt? Vagy el van tömődve?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Üzemanyagellátás
Gyertyakép? Az segít, h a fúvókákkal milyen irányba haladj, illetve ha 5.ben nem érzel semmi erőt, akkor kisebb végáttétel, 19 helyett 18 kislánckerék.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- aloha
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2011.03.27. 07:45
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Üzemanyagellátás
Biztos , hogy német a bing . Első felhelyezéskor csak a szívócsonk kerekre csiszolása vitte el az időt.Aztán egyből indult , alapjárat egy kis keverék állítás és kész kb 2 perc.
Lehet , hogy rossz irányba indultam el? Nem kisebb , hanem nagyobb fúvóka kell bele?
A sebesség a végsebessége ezekkel a beállításokkal...
A lánc nem túl feszes , könnyen jár, a fékek nem fognak , csak ha kell, ötletem sincs mihez lehetne és hogyan hozzányúlni.
A gyújtás hagyományos megszakítós.
Amúgy a személyes fogyasztásom , ha szomjas vagyok , akkor vetekszik a motoréval!
Lehet, hogy ki akar inni?
Lehet , hogy rossz irányba indultam el? Nem kisebb , hanem nagyobb fúvóka kell bele?
A sebesség a végsebessége ezekkel a beállításokkal...
A lánc nem túl feszes , könnyen jár, a fékek nem fognak , csak ha kell, ötletem sincs mihez lehetne és hogyan hozzányúlni.
A gyújtás hagyományos megszakítós.
Amúgy a személyes fogyasztásom , ha szomjas vagyok , akkor vetekszik a motoréval!
Lehet, hogy ki akar inni?
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
De aloha kitesz két vagy három rendes méretű embert isz25z írta:Biztos, hogy nemet az a bing? Nalam csak fel kellett tenni es mukodott, nem kellett csavargatni a keverekszabalyzot, csupan az alapjaraton kellett lentebb tenni. Mit jelent az a max sebesseg? Annal tobbet nem megy? Azt nagyon furcsallom. Amugy 250-eskent nalam amit irtal 118-as fofuvoka, tu kozepen. 110-es utazo mellett 2 szemely 4,3-4,8 lityi. Most 300-as 128 koruli fofuvoka (125-os dorzsarral korkorosen igazitva) 5,3 nal tobbet meg nem tudtam vele megetetni.
És az ő fogyasztása messze-messze felülmúlja az MZ-két.
bocs!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Biztos, hogy nemet az a bing? Nalam csak fel kellett tenni es mukodott, nem kellett csavargatni a keverekszabalyzot, csupan az alapjaraton kellett lentebb tenni. Mit jelent az a max sebesseg? Annal tobbet nem megy? Azt nagyon furcsallom. Amugy 250-eskent nalam amit irtal 118-as fofuvoka, tu kozepen. 110-es utazo mellett 2 szemely 4,3-4,8 lityi. Most 300-as 128 koruli fofuvoka (125-os dorzsarral korkorosen igazitva) 5,3 nal tobbet meg nem tudtam vele megetetni.
- aloha
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2011.03.27. 07:45
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Üzemanyagellátás
üdv Mindenkinek!
Tavaly karácsonyra megleptem magam és a motoromat (Etz-250) egy német Bing 84-es karburátorral.Gondoltam , majd milyen jó lesz a fogyasztásom. Hát nem !
1.Alpjárati fúvóka : 45, Főfúvóka: 118, Tű: legfelső rovátka (teljesen leersztve),
keverék csavar 0,5 fordulat
Fogyasztás : 5 l , Max sebesség : 90 km/h
2.Alpjárati fúvóka : 45, Főfúvóka: 118, Tű: eggyel feljebb,
keverék csavar 0,5 fordulat
Fogyasztás : 6,5 l , Max sebesség : 110 km/h
3.Alpjárati fúvóka : 45, Főfúvóka: 110, Tű: ugyanaz mint az előbb,
keverék csavar 1,5 fordulat
Fogyasztás : 7,5 l , Max sebesség : 85 km/h
Akinek sikerült belőnie a fogyasztását illetve a karburátorát, legyen szives elárulni a nála bevált kombinációt, hátha ötletet nyerek belőle.(A fórumot már vagy 2 napja böngészem , de ilyen konkrét összefoglalást nem találtam.)
A másik kérdés a keverék csavar befolyásolja nagyban a fogyasztást?
Mindegyik beállításnál amúgy elég jól pörög ,de ha ötödikbe teszem elszállnak a lovak.
Pöccre indul , az alapjárat kellemes pöfögős egyenletes , akár 7-800-ra is beállítható.
A gyertya Brisk-15NYC .Igaz egymagam is már a maximális terhelhetőségét feszegetem.
Azt hiszem ennyi, ha nem jön össze , akkor nem gumiégetés, hanem motorégetés lesz!
Mentsük meg Ubult !
Köszönöm!
Tavaly karácsonyra megleptem magam és a motoromat (Etz-250) egy német Bing 84-es karburátorral.Gondoltam , majd milyen jó lesz a fogyasztásom. Hát nem !
1.Alpjárati fúvóka : 45, Főfúvóka: 118, Tű: legfelső rovátka (teljesen leersztve),
keverék csavar 0,5 fordulat
Fogyasztás : 5 l , Max sebesség : 90 km/h
2.Alpjárati fúvóka : 45, Főfúvóka: 118, Tű: eggyel feljebb,
keverék csavar 0,5 fordulat
Fogyasztás : 6,5 l , Max sebesség : 110 km/h
3.Alpjárati fúvóka : 45, Főfúvóka: 110, Tű: ugyanaz mint az előbb,
keverék csavar 1,5 fordulat
Fogyasztás : 7,5 l , Max sebesség : 85 km/h
Akinek sikerült belőnie a fogyasztását illetve a karburátorát, legyen szives elárulni a nála bevált kombinációt, hátha ötletet nyerek belőle.(A fórumot már vagy 2 napja böngészem , de ilyen konkrét összefoglalást nem találtam.)
A másik kérdés a keverék csavar befolyásolja nagyban a fogyasztást?
Mindegyik beállításnál amúgy elég jól pörög ,de ha ötödikbe teszem elszállnak a lovak.
Pöccre indul , az alapjárat kellemes pöfögős egyenletes , akár 7-800-ra is beállítható.
A gyertya Brisk-15NYC .Igaz egymagam is már a maximális terhelhetőségét feszegetem.
Azt hiszem ennyi, ha nem jön össze , akkor nem gumiégetés, hanem motorégetés lesz!
Mentsük meg Ubult !
Köszönöm!
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Üzemanyagellátás
Oké, akkor még gondolkozom; köszönöm szépen.Perec írta: Viktor: ...
- beleferi
- biciklis
- Hozzászólások: 36
- Csatlakozott: 2011.07.15. 20:32
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sármellék
Re: Üzemanyagellátás
Aha.Kösz a gyors választ utána nézek.mert csak ugy gondolt egyet és elkezdte.Előtte nem csinálta.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Láncfeszesség? Amúgy gyújtás, és karburálás is lehet.... Ha "hirtelen" jött elő, akkor inkább az első 2.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- beleferi
- biciklis
- Hozzászólások: 36
- Csatlakozott: 2011.07.15. 20:32
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sármellék
Re: Üzemanyagellátás
Üdv mindenkinek.Segítséget szeretnék kérni.Olyan gondom van hogy a TS 125-ös motorom 2 személy alatt vagy csak ugy alacsonyabb fordulaton rángat.
Ez mitől lehet szerintetek?
A választ előre is köszi
Ez mitől lehet szerintetek?
A választ előre is köszi
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Üzemanyagellátás
Integráltam ma a gépbe a csatos karbit 135 ös fővúvóka 50 alap és 95 indító stabil alapjárat 1200 as fordulat kicsit nagyobb gázállással tartja a 90 et és nem csörög a súber erős lent is fent is eddig tuti minden. A fogyasztási adatokról késöb szólók majd remélem nem egy szörnyet alkottam . Egyetlen dolog azért piszkálja a csőrőm a régi karbival is meg ezzel is kopog a gép ha nagy gázt adok kigyorsításnál pl 90 el suhanók és gáz mert előzök és elkezd kopogni mikor már elérte azt a tempót akkor már jó nem csörög csak mikor gyorsítok ötlet?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Csereszabatos: Úszó, úszótengely, szivatófúvóka és főfúvóka (megfelelő méret esetén, ez minden motoron más és más), az általad említett szívató alkatrészek, valamint a súber feletti nagy záróanya amiben a bowden van. Illetve TALÁN még a tűszelep is (berakható, de nem biztos hogy a benne lévő fúvóka is megfelelő méretű. nézd meg a javítókönyvben ha érdekel).nova001155 írta:Valaki megtudná mondani mennyire kompatibilisek a 250 es és a 251 (csatos)karbi alkatrészek
Gondolok itt : Úszó, szivató ház+dugó, súber , súbertű
Segítséget előre is köszönöm.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Üzemanyagellátás
A szivató alatt azt értem amit kitudunk tekerni a karbiból. Ja meg az úszó kompitibilis?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég