Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3153
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

hello,

az mz tanksapkának mekkora az átmérője? szerintetek az összes ifa konszernes gépnek ugyanakkora? (ifa, trabi, mz, stb.)
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Új NGK nálam is 100 km után megadta magát,most kb 13 éves szuperpál van benne hibátlan.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Hujber írta:

Mintha csak rólam beszélnél... Hú de ideges voltam :D
Az az igazi, mikor elindul, mész vele egy próbakört, és a falu másik felén áll meg, szerszámok, telefon, minden otthon a garázs előtt a földön ..... 8-[ :mrgreen: :-k ](*,)
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Hujber »

MrDok írta: Ez nem X akta, hanem minőség kérem! És mondhatni általános eset. Régi gyertyával semmi baja, kicseréli az egyszeri MZ-s, mert törődik a motorjával, azzal meg esetleg be sem indul........

Mintha csak rólam beszélnél... Hú de ideges voltam :D
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

r3quest írta: "de a vadiúj gyertya 100 km után feladta.... ez ez x akták következő epizódja :D"
Ez nem X akta, hanem minőség kérem! És mondhatni általános eset. Régi gyertyával semmi baja, kicseréli az egyszeri MZ-s, mert törődik a motorjával, azzal meg esetleg be sem indul........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: DrV »

xxgabikaxx írta:Sziasztok!

...
Azért írom ezt le mert szerintem ez így nem a legjobb beállítás, ugyanis tudtommal ha a súbertű legalul van akkor kapja a legtöbb üzemanyagot.
..
Tudtommal minél kevésbé lóg bele a súbert annál többet kap benzinben a motor.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Szar a súbertű... Tedd át a másikból. Feltéve ha az még gyári. Amúgy eddig sok jót nem hallottam erről a karbiról... :evil:

Mi baja a gyárinak?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

Sziasztok!

A következő a problémám. ETZ 125-röl van szó:

Vettem egy vadi új karburátort a mofakernél egy ilyet => http://www.mofaker.hu/termek/Porlaszto_ ... TZ__305440" onclick="window.open(this.href);return false;
A régi karbi megdöglött de nem ez a lényeg.Feltettem az új karbit a helyére,nem szedtem szét,nem vizsgáltam meg az úszót és a főfúvókát,gondoltam biztos hogy jól be van állítva.A súbertű felülről a második bemarásnál volt,a melléklevegőcsavart betekertem teljesen majd 1,5 fordulatot kifele ahogy azt ebben a fórumban olvasgattam.

Következőt tapasztaltam:
Beindítottam a motort hidegen,szívatóval és elég fura hangja volt,alapjárat az ment.Ha gázt húztam neki akkor lefulladt,kicsit remegő hang majd lefulladt.Játszódtam a szívatóval meg a gázzal és miután felpörgött kb 4ezerre onnantól rendesen pörgött a motor ha húztam a gázt neki.Elengedtem a gázt visszament alapjáratra és onnan ha húztam a gázt nem akart felpörögni hanem lefulladt.Addig addig kísérleteztem a karbival míg úgy lett jó hogy a súbertűt felülről a legeslegalsó (azt hiszem hogy a 4.) marásba tettem,a melléklevegőcsavart meg csontra betekertem (így gondolom egyáltalán nem megy át levegő). Így most hidegen 3-4. rúgásra,kevés szívatóval is szépen jár, melegen sincs semmi baja.

Azért írom ezt le mert szerintem ez így nem a legjobb beállítás, ugyanis tudtommal ha a súbertű legalul van akkor kapja a legtöbb üzemanyagot.

A henger most lett furatva.Azóta kb 30 km-et mentem vele a régi karbival. Ja és a régi karbival is csinálta hogy alapjáratról nem akart felmenni,de a régi karbival más gond is volt.
Avatar
r3quest
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2011.10.15. 19:45
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: r3quest »

Szívatóval is rugdiostam de sehogyse. Aztán szétkaptam a karbit, KILUKADT az úszó !!! :D ráadásul valami oknál fogva lemerült az akksi oly szinten h a duda semmiféle hangot nem adott :D feltöltöm akksit, visszateszem és meglátjuk :)))
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

A gagyi benzinszűrő is meg tud szivatni... Ha vízzsákos a benzincsapod, nyugodtan kiveheted azt a szűrőt szerintem...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

A motor indulása nem atól függ, van-e benzin az úszóházban, hanem h van-e a forgattyúsházban. Letesztelhetibárki h elzárja a csapot, játszik vele h életben tartsa amíg lehet, majd benzincsap nyit, telefolyik, rúgás. Nem fog indulni 3.ra sem, főleg ha hideg a motor, és kint is hideg van.

Én ilyenkor szívatóval rúgok rá egyet, hogy benyelje az anyagot, akkor is ha mentem vele már 900 métert (pontosan ennyit tud elmenni zárt benzincsappal), majd mehet.

A tanácsom: hozz benzint 5l es kannában, és utána próbáld...
Avatar
r3quest
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2011.10.15. 19:45
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: r3quest »

KILL3R etz írta:r3quest!

Ha csatos a karbid (az úszóházat nem csavarok, hanem egy fém heveder tatja), akkor ne is akarj azon állítani. Azt a gyárban műszerrel állították be. Sajnos elég ritka amibe még nem barmoltak bele... :?

Amúgy szerintem is naftaelfogyás... Ha úgy áll le mintha elzárva hagytad volna a csapot akkor biztos.

De lehet valami kontakt gond is. De kicsi rá az esély, hogy ilyen időközönként játsza el...
Esetleg trafó...

Elsőnek pucold ki a tankot,szűrőt,csapot,tűszelepet.
Köszi a segítséget ! a karbit kipucolom szerintem újra. 3 hónapja volt kitakarítva és ráadásul bemnzinszűrő is van rajta. ezért sem értem miért csinálja. de a vadiúj gyertya 100 km után feladta.... ez ez x akták következő epizódja :D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

r3quest!

Ha csatos a karbid (az úszóházat nem csavarok, hanem egy fém heveder tatja), akkor ne is akarj azon állítani. Azt a gyárban műszerrel állították be. Sajnos elég ritka amibe még nem barmoltak bele... :?

Amúgy szerintem is naftaelfogyás... Ha úgy áll le mintha elzárva hagytad volna a csapot akkor biztos.

De lehet valami kontakt gond is. De kicsi rá az esély, hogy ilyen időközönként játsza el...
Esetleg trafó...

Elsőnek pucold ki a tankot,szűrőt,csapot,tűszelepet.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
r3quest
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2011.10.15. 19:45
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: r3quest »

Biker írta:Olyan, mintha lassan csorogna csak le elég az úszóházba. Azt elhasználod, akkor leáll, megint telecsorog, megindul. Vedd le a benzincsövet a karbiról, tedd egy edénybe a végét és nyisd meg a csapot, meglátod mennyire folyik. Vagy a tűszelepnél is lehet gond, piszok mondjuk...

átlátszó a cső, lassan folyik mert már alig van benne, de ! megvartam míg telemegy, és akkor se, csak betolásra reagált. a benzincsap meg 1 hónapos :S a másik, olyan klétezik hogy 100 km után a brisk gyergya megadta magát? és ugy hogy a gyertya kép szerint tökéletes.
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: DrV »

Az üzemanyag lassan folyik utána, tisztítsd ki benzincsapot.
A másik csavar helyén lévő tömítést szedd ki, mert az ottani helyen lévő csavarral tudod szabályozni a benzin-levegő arányát. Remélhetőleg a menet nem ment tönkre.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Biker
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2011.09.17. 10:49
Tartózkodási hely: Zenta, Szerbia

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Biker »

Olyan, mintha lassan csorogna csak le elég az úszóházba. Azt elhasználod, akkor leáll, megint telecsorog, megindul. Vedd le a benzincsövet a karbiról, tedd egy edénybe a végét és nyisd meg a csapot, meglátod mennyire folyik. Vagy a tűszelepnél is lehet gond, piszok mondjuk...
Avatar
r3quest
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2011.10.15. 19:45
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: r3quest »

Sziasztok ! Szükségem lenne egy kis segítségre! van nekem egy 250-es 1989-es ETZém. Hogy lehet az, hogy a karburátoron csak egy csavar van, amit ha tekerek az alapjárat változik... van meg egy csavar helynek tűnő hely de az ki van öntve valami sárgás színű gyantával, és nem látok alatta semmit. Hogyan tudnám állítani a benzin-levegő arányt. A másik probléma, 2 hétig nem volt beindítva a gép, kimegyek berúgom, beindul, járatom elkezdem húzi egy kicsit neki (ledes f.számmérő teszt) egyszer csak 4-5 ezer tájékán puff leáll.... szikra van benzin van az úszóházban,de nem tele, mert már tartalékon van és alig folyik... várakozás szivatás, rúgás, semmi történés 5 percen keresztül. várakozás , rúgás , egy röffenés. jó. átjön haver betol 2 méteren belül beindul megy megy húz mint állat nem fullad semmi. egyszercsak leáll. (elfelejtettem kinyitni a benzincsapot) megvártam míg újra csurig lesz az uszóház és rugás.... semmi ne mtörténik. :(:(:(:( eddig teljesen jó volt... mi lehet a baj ? :S kevés az üzemanyag vagy a hidegtől ? Üdv mindenkinek, előre is köszi a segítséget !
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Dargo írta:Üdv

Érdeklődnék, hogy van e valakinek tapasztalata kétütemű jármű, etanollal való üzemeltetésében. Olvastam néhány írást amik szerint megvalósítható a dolog. Szóval, tapasztalat, vélemény???


Széles utat...



Szerintem Kreppet kérdezzétek :D Ő tesztelgette :D:D:D:D
Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: etzzsolt »

Dargo írta:Üdv

Érdeklődnék, hogy van e valakinek tapasztalata kétütemű jármű, etanollal való üzemeltetésében. Olvastam néhány írást amik szerint megvalósítható a dolog. Szóval, tapasztalat, vélemény???


Széles utat...


Megvalósítható első alkalommal csak 10:1-hez keverd pl:5 liter bekevert benzinhez 0.5 liter etanolt adj s használd el meglátod hogy viselkedik a vas biztoss hogy állítanod kell a karbin de ez természetesen változó motor s motor közt!!!
A rock örök és halhatatlan!!
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: DrV »

Előszöris vegyél különböző 2t olajakat és teszteld, h mennyire keveredik az e85tel. Csak utánna lépj tovább sztem.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Dargo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dargo »

Üdv

Érdeklődnék, hogy van e valakinek tapasztalata kétütemű jármű, etanollal való üzemeltetésében. Olvastam néhány írást amik szerint megvalósítható a dolog. Szóval, tapasztalat, vélemény???


Széles utat...
Széles utat...


Üdv. Dárgo
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

nexudes írta:Sziasztok!

Felújítottam egy régi ts125-ös (78-as) mentem vele 200km majd kilyukadt az úszó (cseréltük), elsőre gyújtásra gyanakodtunk, azóta nem tudom beállítani rendesen, max oda jutok el, hogy elindul szépen jár alapjáraton, majd 2-3 perc múlva leáll és többet be se lehet rúgni. (Lassan nekem kéne jól berúgnom :D )
Úszószint, ahogy amit itt találtam könyvekben leírásokban aszerint beállítva.
Gyújtás, hát mondjuk azt hogy felső holtpont elött 1-3 mm szívószál és próbalámpával beállítva.
Ha kiveszem a gyertyát és megnézem a szikrát, szerintem tökéletes.
1:50-es keverék AROL 2T, igen írtátok, hogy ne ezt, de ezt lehetett kapni :(
Gyertyakép olajos, ezért arra gondoltam, hogy sokat kap, de tűt bárhová teszem, semmi változás.
A karbi fém tisztára takarítva, fúvókák is rendben.
Minden ötletet szívesen veszek, vagy ha esetleg valaki szeretne pizzázni és közben segítene annak is örülnék.
Előre is köszönöm a segítséget!
Fúvókák megfelelő méretűek?
tűszelep jól zár?
És ami még fontosabb: szivató lezár rendesen? jó benn a gumi? bowden jól van beállíva?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
nexudes
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.09.30. 09:35
MZ-d típusa: MZ TS125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nexudes »

Persze, szűrő van, üzemanyag szint megfelelő az úszóházban, ezen már mind túl vagyok.
Épp ezért örültem már meg.
mint irtam, ha kiveszem a gyertyát és mozgatom a berúgókart akkor nagyon szépen lehet érezni a benzin szagot is.
mitöbb a gyertya is csupa olajos benzin lesz.
és blokkon kivül ellenőrizve szikra is van.
:(
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Hujber »

nexudes írta:Sziasztok!

Felújítottam egy régi ts125-ös (78-as) mentem vele 200km majd kilyukadt az úszó (cseréltük), elsőre gyújtásra gyanakodtunk, azóta nem tudom beállítani rendesen, max oda jutok el, hogy elindul szépen jár alapjáraton, majd 2-3 perc múlva leáll és többet be se lehet rúgni. (Lassan nekem kéne jól berúgnom :D )
Úszószint, ahogy amit itt találtam könyvekben leírásokban aszerint beállítva.
Gyújtás, hát mondjuk azt hogy felső holtpont elött 1-3 mm szívószál és próbalámpával beállítva.
Ha kiveszem a gyertyát és megnézem a szikrát, szerintem tökéletes.
1:50-es keverék AROL 2T, igen írtátok, hogy ne ezt, de ezt lehetett kapni :(
Gyertyakép olajos, ezért arra gondoltam, hogy sokat kap, de tűt bárhová teszem, semmi változás.
A karbi fém tisztára takarítva, fúvókák is rendben.
Minden ötletet szívesen veszek, vagy ha esetleg valaki szeretne pizzázni és közben segítene annak is örülnék.
Előre is köszönöm a segítséget!
Nekem okénak tűnik a dolog, ahogy eddig összeraktad, esetleg a gyertya hőértékét tudnám meggyanúsítani.


Benzinszűrő van benne?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

vagy ha nem is tuszelep a benzincsapot erdemes megnezni, cso le, kinyit, folyik-e rendesen, en 2 napig szivtam a faszt a simsonnal mire rajottem....
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Szerintem kifogy a benzin az úszóházból. Átenged a tűszelep? Teljesen ki van nyitva, amikor az úszó alul van?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
nexudes
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.09.30. 09:35
MZ-d típusa: MZ TS125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nexudes »

Sziasztok!

Felújítottam egy régi ts125-ös (78-as) mentem vele 200km majd kilyukadt az úszó (cseréltük), elsőre gyújtásra gyanakodtunk, azóta nem tudom beállítani rendesen, max oda jutok el, hogy elindul szépen jár alapjáraton, majd 2-3 perc múlva leáll és többet be se lehet rúgni. (Lassan nekem kéne jól berúgnom :D )
Úszószint, ahogy amit itt találtam könyvekben leírásokban aszerint beállítva.
Gyújtás, hát mondjuk azt hogy felső holtpont elött 1-3 mm szívószál és próbalámpával beállítva.
Ha kiveszem a gyertyát és megnézem a szikrát, szerintem tökéletes.
1:50-es keverék AROL 2T, igen írtátok, hogy ne ezt, de ezt lehetett kapni :(
Gyertyakép olajos, ezért arra gondoltam, hogy sokat kap, de tűt bárhová teszem, semmi változás.
A karbi fém tisztára takarítva, fúvókák is rendben.
Minden ötletet szívesen veszek, vagy ha esetleg valaki szeretne pizzázni és közben segítene annak is örülnék.
Előre is köszönöm a segítséget!
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Hujber »

ambrusviktor írta: Csak megjegyzem, hogy a könyv szerint a 3. állás a gyári, de szerintem 25 év távlatából ez már nem számít, úgy állítsátok, ahogy a legjobb a gyertyakép.
Hoppá, tán keverem Papa volt danuviájával? :-k
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Hujber írta:
Pontosan, nekem legfelül volt (nem tudtam róla) majd a gyári (2.) állásba téve megszűnt a kopogásom, így hozzáigazítva a gyújtásom olyan bomba gép lett az ezelőtti állapotához képest, hogy csak na ;)
Csak megjegyzem, hogy a könyv szerint a 3. állás a gyári, de szerintem 25 év távlatából ez már nem számít, úgy állítsátok, ahogy a legjobb a gyertyakép.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Hujber »

pempelli írta: Felűről tetted a másodikba?
Igen
Piros MZ ETZ 250
UDX
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Pontosan, nekem legfelül volt (nem tudtam róla) majd a gyári (2.) állásba téve megszűnt a kopogásom, így hozzáigazítva a gyújtásom olyan bomba gép lett az ezelőtti állapotához képest, hogy csak na ;)
Pontosan, nekem legfelül volt (nem tudtam róla) majd a gyári (2.) állásba téve megszűnt a kopogásom, így hozzáigazítva a gyújtásom olyan bomba gép lett az ezelőtti állapotához képest, hogy csak na ;)[/quote]

Felűről tetted a másodikba?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Törlöm kérdésem majd megoldom valahogy....
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hell 2011.10.01. 09:44-kor.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Hujber »

pempelli írta:Srácok ha a tű leg felül van akkor kap a legkevesebbet ugye?
Pontosan, nekem legfelül volt (nem tudtam róla) majd a gyári (2.) állásba téve megszűnt a kopogásom, így hozzáigazítva a gyújtásom olyan bomba gép lett az ezelőtti állapotához képest, hogy csak na ;)
Piros MZ ETZ 250
UDX
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok ha a tű leg felül van akkor kap a legkevesebbet ugye?
Avatar
aloha
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2011.03.27. 07:45
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aloha »

Köszönöm az infókat!

Látom mivel fog telni a holnapi napom!
Ubul nem fog égni (még)! :D

Szép estét mindenkinek!
Kép
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kobra »

Nekem is 250 etz, Bambi rezó I.Német Bing karbi. Feldobtam, úgy ahogy írtad körkörösen csiszolni kellett a szóivócsonkot. Én a karbinak a nyakát körbe finoman bekentem FBS el. Így biztosan nem szív falsot.
Nálam 118as főfuvi 1fordulat a keverék, új Bambi rezó 1, és a fogyasztásom 3,2L volt az éjszakai túrán! De még két személlyel 3dobozzal, tanktáskával 95-100as utazóval se volt 4,5 se a fogyasztásom! Végsebessége kb 105-110. Ma már eggyel feljebb tettem a tűállásaát, mert így túl kevés a kenése.
Tényleg azt tudom én is mondani, hogy nézd végig mert tuti hogy falsolsz valahol.
Kettő, szar a kipufogód! Tutira. Nekem van itthon 2db gyári dobom. Az egyik 4,7kg, a másik 4,00kg. A 4kg-val jól megy, szépen kipörög végig, 5.be is, bár lassan. A másikkal esélytelen az 5.
Bambi rezó 1-el viszont 5.be már 70től használható a motor ugyanilyen karburátor beállítással.
Bambinál a műhelyében van egy rezó dob. Azt szokta kipróbálásra használtatni, hogy meglásd mekkora különbség van a dobok közt. És hogy a kipuff a felelős.
3nézd meg a légszűrődet.... ;)
Avatar
aloha
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2011.03.27. 07:45
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aloha »

A kipufogó gyári , a tavasszal lett szétvágva kiégetve.
Hangja jó , szépen adja a füstöt, nem csörög benne semmi.
Holnap átnézem a szívórendszert .

Köszönöm.
Kép
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Én megnézném a légszűrőt, és a kipuffot is. Megy úgy konkrétan az egész szívó rendszert... Nem farsol valahol?

Kipuff gyári? Hangja,súlya? Nem lehet , hogy leszakadt egy lemez pl, és túl nagyot fojt? Vagy el van tömődve?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: DrV »

Gyertyakép? Az segít, h a fúvókákkal milyen irányba haladj, illetve ha 5.ben nem érzel semmi erőt, akkor kisebb végáttétel, 19 helyett 18 kislánckerék.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
aloha
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2011.03.27. 07:45
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aloha »

Biztos , hogy német a bing . Első felhelyezéskor csak a szívócsonk kerekre csiszolása vitte el az időt.Aztán egyből indult , alapjárat egy kis keverék állítás és kész kb 2 perc.
Lehet , hogy rossz irányba indultam el? Nem kisebb , hanem nagyobb fúvóka kell bele?
A sebesség a végsebessége ezekkel a beállításokkal...

A lánc nem túl feszes , könnyen jár, a fékek nem fognak , csak ha kell, ötletem sincs mihez lehetne és hogyan hozzányúlni.
A gyújtás hagyományos megszakítós.

Amúgy a személyes fogyasztásom , ha szomjas vagyok , akkor vetekszik a motoréval!
Lehet, hogy ki akar inni? :lol:
Kép
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2824
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

z25z írta:Biztos, hogy nemet az a bing? Nalam csak fel kellett tenni es mukodott, nem kellett csavargatni a keverekszabalyzot, csupan az alapjaraton kellett lentebb tenni. Mit jelent az a max sebesseg? Annal tobbet nem megy? :shock: Azt nagyon furcsallom. Amugy 250-eskent nalam amit irtal 118-as fofuvoka, tu kozepen. 110-es utazo mellett 2 szemely 4,3-4,8 lityi. Most 300-as 128 koruli fofuvoka (125-os dorzsarral korkorosen igazitva) 5,3 nal tobbet meg nem tudtam vele megetetni.
De aloha kitesz két vagy három rendes méretű embert is :D

És az ő fogyasztása messze-messze felülmúlja az MZ-két. :-"

bocs!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

Biztos, hogy nemet az a bing? Nalam csak fel kellett tenni es mukodott, nem kellett csavargatni a keverekszabalyzot, csupan az alapjaraton kellett lentebb tenni. Mit jelent az a max sebesseg? Annal tobbet nem megy? :shock: Azt nagyon furcsallom. Amugy 250-eskent nalam amit irtal 118-as fofuvoka, tu kozepen. 110-es utazo mellett 2 szemely 4,3-4,8 lityi. Most 300-as 128 koruli fofuvoka (125-os dorzsarral korkorosen igazitva) 5,3 nal tobbet meg nem tudtam vele megetetni.
Avatar
aloha
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2011.03.27. 07:45
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aloha »

üdv Mindenkinek!

Tavaly karácsonyra megleptem magam és a motoromat (Etz-250) egy német Bing 84-es karburátorral.Gondoltam , majd milyen jó lesz a fogyasztásom. Hát nem !

1.Alpjárati fúvóka : 45, Főfúvóka: 118, Tű: legfelső rovátka (teljesen leersztve),
keverék csavar 0,5 fordulat
Fogyasztás : 5 l , Max sebesség : 90 km/h

2.Alpjárati fúvóka : 45, Főfúvóka: 118, Tű: eggyel feljebb,
keverék csavar 0,5 fordulat
Fogyasztás : 6,5 l , Max sebesség : 110 km/h

3.Alpjárati fúvóka : 45, Főfúvóka: 110, Tű: ugyanaz mint az előbb,
keverék csavar 1,5 fordulat
Fogyasztás : 7,5 l , Max sebesség : 85 km/h

Akinek sikerült belőnie a fogyasztását illetve a karburátorát, legyen szives elárulni a nála bevált kombinációt, hátha ötletet nyerek belőle.(A fórumot már vagy 2 napja böngészem , de ilyen konkrét összefoglalást nem találtam.)
A másik kérdés a keverék csavar befolyásolja nagyban a fogyasztást?

Mindegyik beállításnál amúgy elég jól pörög ,de ha ötödikbe teszem elszállnak a lovak.
Pöccre indul , az alapjárat kellemes pöfögős egyenletes , akár 7-800-ra is beállítható.
A gyertya Brisk-15NYC .Igaz egymagam is már a maximális terhelhetőségét feszegetem.

Azt hiszem ennyi, ha nem jön össze , akkor nem gumiégetés, hanem motorégetés lesz!
Mentsük meg Ubult !
[-o<
Köszönöm!
Kép
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Perec írta: Viktor: ...
Oké, akkor még gondolkozom; köszönöm szépen.
Avatar
beleferi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2011.07.15. 20:32
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sármellék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: beleferi »

Aha.Kösz a gyors választ utána nézek.mert csak ugy gondolt egyet és elkezdte.Előtte nem csinálta.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Láncfeszesség? Amúgy gyújtás, és karburálás is lehet.... Ha "hirtelen" jött elő, akkor inkább az első 2.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
beleferi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2011.07.15. 20:32
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sármellék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: beleferi »

Üdv mindenkinek.Segítséget szeretnék kérni.Olyan gondom van hogy a TS 125-ös motorom 2 személy alatt vagy csak ugy alacsonyabb fordulaton rángat. :?
Ez mitől lehet szerintetek?
A választ előre is köszi
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Integráltam ma a gépbe a csatos karbit 135 ös fővúvóka 50 alap és 95 indító stabil alapjárat 1200 as fordulat kicsit nagyobb gázállással tartja a 90 et és nem csörög a súber erős lent is fent is :D eddig tuti minden. A fogyasztási adatokról késöb szólók majd remélem nem egy szörnyet alkottam :). Egyetlen dolog azért piszkálja a csőrőm a régi karbival is meg ezzel is kopog a gép ha nagy gázt adok kigyorsításnál pl 90 el suhanók és gáz mert előzök és elkezd kopogni mikor már elérte azt a tempót akkor már jó nem csörög csak mikor gyorsítok ötlet?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

nova001155 írta:Valaki megtudná mondani mennyire kompatibilisek a 250 es és a 251 (csatos)karbi alkatrészek
Gondolok itt : Úszó, szivató ház+dugó, súber , súbertű
Segítséget előre is köszönöm.
Csereszabatos: Úszó, úszótengely, szivatófúvóka és főfúvóka (megfelelő méret esetén, ez minden motoron más és más), az általad említett szívató alkatrészek, valamint a súber feletti nagy záróanya amiben a bowden van. Illetve TALÁN még a tűszelep is (berakható, de nem biztos hogy a benne lévő fúvóka is megfelelő méretű. nézd meg a javítókönyvben ha érdekel).
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

A szivató alatt azt értem amit kitudunk tekerni a karbiból. Ja meg az úszó kompitibilis?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég